Juutalaisraggae!

tinotito

Olen jo vuosia pitänyt reggae-musiikista sen alkuvoimaisten rytmien ja yhteiskunnallisen sanoman takia.Raggea on puolustanut vähäväkisiä ja sorrettuja.Sen perustana on rastafari-uskonto.
Rastafarien usko perustuu Vt:n Mooseksen kirjoihin ja niiden afrikkalaiseen tulkintaan.
Rastat pitävät edesmennyttä Etiopian keisaria(ortodoksikristitty)Haile selassieta messiaanaan ja jopa itse Jumalana. Uskoa hänen messiaanisuuteensa ei ole horjuttanut se tosiseikka,että keisari itse kielsi palvomasta itseään ja oli lähinnä huvittunut tuosta puolesta rastafari-uskoa.
Minua itseäni on häirinnyt monoteistina tuo puoli reggae-musiikissa.
Nyt asiaan on tullut mielestäni tervetullut muutos,sillä on syntynyt hasidipohjaista reggaeta. uuden tähden nimi on MATISYAHU ja hänestä oli ylistävä arvostelu HS:n kulttuuripuolella toissa lauantaina.
Linkkejä: http/www.ormusic.com
http/www.hasidicreggae.com

6

621

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tinotito

toimimaan suoraan.Mitä teen?

• Paavo

Ollessani Lontoon Golders Greenillä pari viikkoa sitten, näin kyseisen Matisyahun mainosjulisteita kulmilla. Enpä olisi voinut yllättyä musiikista positiivisemmin kun kävin kuuntelemassa linkissäsi!

• tinotito

vaikkakin en tuota Live-levyä ostanutkaan,koska ne ovat jotenkin suttuisia toistoltaan. Jään odottamaan tuota uusinta levyä. Joka tapauksessa tuo artisti on mielenkiintoinen ja jotenkin uskonnollisesti "kosher".

• Rifkele

No olipas! Itsekin palailen aina välillä reggaen pariin rentoutumaan, kun on korvat ja pää täynnä kaikkea muuta ja tämä oli tosi hauska yllätys...pahasti päässyt menemään meikäläiseltä ohi, mutta onneksi tilanne korjautui! Kiitti, tinis!
      Se, miksi nuo linkkisi eivät toimi suoraan johtuu siitä, että niistä puuttuu : ja toinen kenoviiva sen http:n jälkeen (http://)

• tinotito

Kiva,että pidit tuosta pikku yllätyksestä.Itse asiassa tuo sinun markinaalimusiikkipyyntösi innoitti minuakin pistämään tämän tilalle.Ei nyt ihan sama asia ,mutta kuitenkin.
        Tuota ilmiötä nimeltä Matiasyahu voisi tutkiskella vähän tarkemminkin,lähinnä tarkoitan tuolla noita kappaleiden sanoituksia.Tuo kipale:Shalom/salam vaikuttaa lupaavalta.Olisiko siinä jonkinlainen rauhantoivomuskin tekeillä?,toivottavasti!
        Kiitos ,linkkiyhteystiedoistasi.Tämä taitaakin olla vain luonnekysymys.Heh,menee joskus pisteet ja pilkut sekaisin.

• tinotito

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3672
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      28
      3232
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2878
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2720
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1699
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      22
      1518
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    Aihe