Onko vastaavia kokemuksia?
Ostin tuotteen postimyynnistä ja maksoin postiennakolla. Palautin tuotteen postiin ( pyysin kuitin - en tiedä itsekään miksi..!)
Maksamaani summaa ei alkanut kuulua. Kyselin asiaa myyjältä, joka sanoi, että he eivät ole lähetystäni saaneet.
Tein postiin katoamistiedustelun, josta aikanaan tuli vastaus "ei löydy". Ei ohjeita eikä mitään tietoa miten pitäisi asiassa edetä. POstiin soiton jälkeen (3. puhelu) sain ohjeen tehdä vahingonkorvaushakemuksen postiin.
Tämän tein viime maanantaina ja jo keskiviikkona tuli vastaus että posti ei korvaa! Sen sijaan minun pitäisi ottaa yhteys tuoteett myyjään.
Ei oikein mahdu tavallisen tallaajan päähän - posti hukkaa maksamani palautuksen - ja minun pitäisi nyt vaatia korvausta myyjältä, joka on tavaran minulle todistettavasti lähettänyt ja saanut siitä hinnan.
Ilman - sattumalta - pyytämääni kuittia minulla ei olisi mitään todistetta siitä, että olen lähetyksen palauttanut!
Jos olette vastaavissa tilanteissa olleet, kuinka olette toimineet?
Ongelmia asiakaspalautusten kanssa?
2
795
Vastaukset
- oppirahat maksettu
Posti on niin hidas toimissaan. Vuosia olen odottanut vastausta yhteenkin probleemaan, jonka lupasivat selvittää. Mä en jaksa vanhoja asioita enää miettiä. Mutta en kyllä tilaa enää postimyynnistäkään!!
- missä paketti on
Jos olet saanut kuitin, siis myös pakettikortin kantaosan, on siinä viivakoodin alla FI-alkuinen numerosarja. Mene postin nettisivulle ja siellä kohtaan paketin seuranta. Syötä numero sille varattuun kenttään, niin näet missä paketti kulkee. Sillä voihan olla että tavaran myyjä on kuitenkin saanut paketin mutta ei halua maksaa rahoja takaisin.
Mikäli paketti on noudettu vastaanottajan toimesta, näet postikonttorin, kelloajan ja noutajan nimen nettipalvelusta, joten on melko hyvät pohjat kysellä rahojen perään....
Sitten jos paketti ei nettiseurannan mukaankaan ole mennyt perille, näet minne välille se postissa katosi ja voit paremmin reklamoida postia ja perustella korvausta.
Epäilen kuitenkin että paketti on mennyt oikeaan paikkaan ja se on noudettu myös, sillä siksi posti on pyytänyt sinua peräämään rahoja myyjältä (eli he tarkistivat lähetyksen perillemenon itse ja totesivat että paketti ei ole kadonnut heillä).
Onnea perintään!
PS: Kannattaa kysellä myös kuluttaja asiamieheltä onko ko. myyjän kanssa ollut muilla ongelmia, siitä voit päätellä / ennustaa omien rahojen kohtaloa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383839Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362974Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt91882Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51608Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41089- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23731