Zay gezunt,
onko jiddishin kieli käytössä Suomessa ? Missä (paitsi ehkä juutalaisessa koulussa) sitä voi opiskella ?
jiddishin opiskelua ?
14
1205
Vastaukset
- rasismia vastaan
puhuvia ihmisiä vielä jonkin verran. On myös järjestetty eritasoisia jiddishkursseja kielestä kiinnostuneille.Onko parhaillaan meneillään yhtään,en ole seurannut, mutta kysypä Helsingin seurakunnan kansliasta. Simo M toimi ennen opettajana.
- am horets
Jos satut olemaan opiskelija Helsingin yliopistossa niin Jiddishin peruskurssi on ainakin tarjolla humanistisen tiedekunnan seemiläisten kielten laitoksella. Kurssi oli esimerkiksi tarjolla viime syyslukukautena.
- rasismia vastaan
am horets kirjoitti:
Jos satut olemaan opiskelija Helsingin yliopistossa niin Jiddishin peruskurssi on ainakin tarjolla humanistisen tiedekunnan seemiläisten kielten laitoksella. Kurssi oli esimerkiksi tarjolla viime syyslukukautena.
opettanee sielläkin?
- am horets
rasismia vastaan kirjoitti:
opettanee sielläkin?
Opetustiedoissa lukee vain sukunimi Muir. En osaa sanoa enempää, en ole kurssilla ollut. Mutta mielenkiintoa kyllä olisi. No ehkä joskus tulevaisuudessa kun on enemmän aikaa...
- Rifkele
opettanee sielläkin?
...muistan, kun Simo oli pikkuinen poika :) Niin se aika lentää. (Olin minäkin silloin kyllä pikkuinen)
- Minni-Matleena
Rifkele kirjoitti:
...muistan, kun Simo oli pikkuinen poika :) Niin se aika lentää. (Olin minäkin silloin kyllä pikkuinen)
tosi vanha! Luulin koko ajan että olet nuori.
- rasismia vastaan
am horets kirjoitti:
Opetustiedoissa lukee vain sukunimi Muir. En osaa sanoa enempää, en ole kurssilla ollut. Mutta mielenkiintoa kyllä olisi. No ehkä joskus tulevaisuudessa kun on enemmän aikaa...
henkilö.
- Lini
Rifkele kirjoitti:
Eikä minua silloin vielä ollut edes olemassa.
- T, Foigel
am horets kirjoitti:
joten noille seurakunnan järjestämille kursseille voisin hakeutua, ellei osallistuminen edellytä seurakunnan jäsenyyttä.
- rasismia vastaan
T, Foigel kirjoitti:
joten noille seurakunnan järjestämille kursseille voisin hakeutua, ellei osallistuminen edellytä seurakunnan jäsenyyttä.
kurssit edellytä jäsenyyttä.
- Rifkele
Minni-Matleena kirjoitti:
tosi vanha! Luulin koko ajan että olet nuori.
Kyllä. Olen kolme kertaa vanhempi kuin kaverini koira!!!
Simo sen sijaan on aika nuori ;) - T.Foigel
kurssit edellytä jäsenyyttä.
yhteyttä. Dank !
- Minni-Matleena
Rifkele kirjoitti:
Kyllä. Olen kolme kertaa vanhempi kuin kaverini koira!!!
Simo sen sijaan on aika nuori ;)Sinulla on tosi hyvä huumorintaju. Keksit ihan ihme juttuja! Se on kyllä hyvä ominaisuus, minä ainakin tykkään siitä.
- am horets
T.Foigel kirjoitti:
yhteyttä. Dank !
Kerropa tänne sitten jos/kun saat tietoa näistä kursseista. Varmasti kiinnostaa monia. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3611476- 639950
- 1505629
- 1443794
- 753760
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373645- 403388
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243193- 652835
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792633