"Minä kurja syntinen..."

kristitty.ihminen

-
-
-

"Kaikki olemme kuulleet kansankirkon piirissä toistuvan fraasin: "Minä kurja,
vaivainen syntinen." Tällä he todistavat, etteivät vielä ole löytäneet
armosta pelastumista, josta teoriana kyllä puhuvat. He eivät ole vielä
tulleet sisälle Jumalan armoon ja rakkauteen. Heiltä puuttuu raamatullinen
usko, parannus, kaste ja Pyhän Hengen saaminen. Heidän uskonsa on pelkkää
ideologiaa.

Alkanut uskokin sammuu ellei uskoon tullut ojentaudu kuuliaisuuteen Jumalan
Sanalle. "Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei
ole kuuliainen pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan jumalan viha pysyy
hänen päällänsä" (Joh.3:36). Kurjuus ja vaivaisuus jää toimimaan siellä
missä ei vaelleta Sanan mukaisesti ja Jumalalle kuuliaisina.

Likaiset ryysyt puhtaisiin vaihtanut ihminen ei enää ole ryysyläinen. Samoin
ei synnit anteeksi saanut Jumalan lapsi enää ole kurja ja vaivainen
syntinen. Side vaivaisuuteen katkeaa kun otetaan vastaan Jeesus Kristus
syntien sovittajaksi ja elämän Herraksi. - Upotuskasteessa Herran Jeesuksen
Kristuksen Nimeen tuo syntisen lihan vaivaisuus upotetaan meren syvyyteen,
ja rannalle pystytetään kyltti, jossa lukee:
ONKIMINEN KIELLETTY!

Weijo Lindroos"

-

6

272

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monta....?

Kuinka monta eskimoa on upotuskastettu?
      En usko että kastamattomat joutuu helvettiin sen vuoksi ettei heitä ole kastettu.
      "Joka sen uskoo ja saa kasteen, pelastuu. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen" (Mark 16:16)
      Siis kastamattomuus ei vie ketään kadotukseen vaan he jotka eivät usko joutuvat kadotukseen.

• Voitto Ramu

Kirjoitit lainaten:

" Upotuskasteessa Herran Jeesuksen
      Kristuksen Nimeen tuo syntisen lihan vaivaisuus upotetaan meren syvyyteen,"

Oppi on väärää.

syntistä lihaa ei pese puhtaaksi mikään, ei yhtäkäs mikään. ei edes Jeesuksen veri sitä tee.

Liha pysyy AINA syntisenä ja synnin asuinsijana, ja siksi se tulee tomuksi jälleen.

Kastekaan ei ole lihan saastan pois poistamista-

"synti joka minun lihassani asuu"

" Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte."

"minussa se on minun lihassani ei asu mitään hyvää"

"mikä lihasta on syntynyt on liha"

"voiko katoavaisesta syntyä katoamattomuutta"

"Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta."

• voittaja

aivan yks ja sama mitä V.R. näisät asioista sanoo. Ensin pitää tulla uskoon ja kasteelle.

• Kristus vapauttaa

Ei oman syntisyyden tunnustaminen ole huono asia, vaan totuus, sillä olemme kaikki syntisiä! Usko on Jumalan lahja jota ei voi saada omin voimin.

Luk 18:9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
      Luk 18:10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
      Luk 18:11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
      Luk 18:12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
      Luk 18:13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
      Luk 18:14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

• vapaana oon synnistä

Kyllä, totta on. melkein kaikki ovat syntisiä.
        Pieni joukko vain on armahdettuja syntisten joukossa. Ne on niitä, jotka ovat tulleet uskoon ja jotka näin ovat ottaneet vastaan vapauden synneistään.
        Katsopa Luukas 6:32,33 ja Room.6:22: "Nyt kun olette synnistä vapautetut"
        Uskoon tulleet eivät ole enää syntisiä. Heidän lihassaan asuu taipumus syntiin.

• Anti-Lakihenkinen

Weijo olet pikkaisen lakihenkinen. Haluat perustaa täydellisen seurakunnan epätäydellisistä ihmisistä! Urakkasi on täysin mahdoton! Thetäväsi on yhtä mahdoton kuin rakentaa korttitaloa tuuliselle vuorenhuipulle tai yrität kantaa säkillä valoa pimeään huoneeseen. Ei tule onnistumaan. Kautta historian on näitä yrityksiä perustaa täydellisen opin omaava seurakunta jossa ei olisi lainkaan syntisiä. Surkeimpia esityksiä ovat olleet Jehovan Todistajat ja Mormonit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe