Sellaiset ihmiset jotka väittävät ettei syntiä ole elävät valheessa.
Ihmiselle voi koitua vahinkoa synnin teosta vaikka tekisi sen neljän seinän sisällä niin ettei kukaan näe ja ilman että se suoraan koskisi ketään.
Enkä tiedä tätä pelkästään sen takia että olen lukenut Raamatusta, tiedän sen koska olen tosi syntinen, elänyt synnissä.
Niille kiusauksille joita minulle on tullut elämässäni olen hävinnyt 6-0.
Mutta Jeesus Kristus on murtanut synnin vallan.
Sinä et pysty voittamaan syntiä,kiusauksia Jeesus pystyy.
Anna elämäsi Hänelle.
Ihminen luonnostaan syntinen
10
476
Vastaukset
- kerettiläinen
...Miksi ihminen tekee syntiä?
Tällä en tarkoita uskonnollisista lähtökohdista asian pohtimista (vastaus: koska Aatami söi omenaa), vaan ennemminkin darwinistiselta kannalta.
Siis: jos syntiä tekemättömät ihmiset menestyisivät eloonjäämiskilvassa paremmin, eikö tällöin ihmisrodun kuuluisi ajan kuluessa muuttua entistä 'oikeamielisemmäksi'?
Vai väitättekö ettei synnillä ole mitään tekemistä eloonjäämiskilvan kanssa? Mielestäni nimittäin on.
Mitä on synti?
-aivan, Jumalan tahdon rikkomista...miksi Jumala pitää juuri näitä asioita syntinä?
Miksi eri uskonnoissa perussyntilista on lähes sama?
-fundamentalistit? - OttoPetteri
Sellaiset ihmiset, jotka väittävät, että syntiä on, elävä valheessa.
Ihmiselle koituu vahinkoa synninteosta siten, että kunkin uskonlahkon papit keksivät erilaisia rangaistuksia. Näitähän on aikojen saatossa ollut mm. kiviittäminen, polttaminen noitana, teilaaminen, erottaminen yhteisöstä, rahakorvaus jne. Eli kyseessä on ollut ihan pelkkä vallan väline.
Minä en tee koskaan syntiä, koska en tunnusta yhdenkään uskonlahkon oppeja enkä valtaa. Jos vaikka käyn "huorissa" se on ihan minun oma asiani, ei siihen tarvita yhtään uskovaista asiaa tuomitsemaan tai syyttämään...- kerettiläinen
Taisit vastata kylmiltään tuohon viestiin, koska tietenkin asia on kuten sanot - JOS synnillä tarkoitetaan vain uskontojen keskuudessa leijuvaa opinvastaisuuden olemusta...
Harvoin pääset tinkimään tuotteesta jonka ostat, ellet luo ensin kontaktia kauppiaaseen. - ####
En voi rikkoa lakia jos en tunnusta Suomen lakia enkä lain valtaa.
En siis riko lakia jos ajan ylinopeutta, koska se on minun asiani eikä tarvita yhtään poliisisetää sakottamaan. - OttoPetteri
#### kirjoitti:
En siis riko lakia jos ajan ylinopeutta, koska se on minun asiani eikä tarvita yhtään poliisisetää sakottamaan.Tämä on jo käsitelty tällä palstalla.
Mutta, onko Suomen laki laadittu jossain lahkolaiskokouksessa ja vaihteleeko se sen mukaan mihin lahkoon kansalainen kuuluu? Saako lainrikkomukset anteeksi jossain rippipömpelissä? - kerettiläinen
#### kirjoitti:
En siis riko lakia jos ajan ylinopeutta, koska se on minun asiani eikä tarvita yhtään poliisisetää sakottamaan.-onhan laissa ja synnissä toki samaa logiikkaa, mutta esittämistäsi lähtökohdista ajatellen sinä, jos vaikkapa menisit Iraniin, tekisit syntiä jos et noudattaisi islamin oppia.
- ####
OttoPetteri kirjoitti:
Tämä on jo käsitelty tällä palstalla.
Mutta, onko Suomen laki laadittu jossain lahkolaiskokouksessa ja vaihteleeko se sen mukaan mihin lahkoon kansalainen kuuluu? Saako lainrikkomukset anteeksi jossain rippipömpelissä?On sivuseikka tässä.Rakas ystävä, yritä ymmärttää että viimeisellä tuomiolla,on turha selittää että en minä ole lakia rikkonut olen ollut mallikansalainen.
Kaikki ovat tehneet syntiä joten ainoa keino välttää tuomio on ottaa vastaan Jeesuksen sovitus.Ottaa Jeesuksen tie ja armo.
Se minkä Jumala sanoo olevan syntiä se on.
Minä olen valinnut Hänet, olen ollut Herran kirkkaudessa jossa ihminen näkee itsensä kirkkaasti.
Sinun ongelmasi on ettet uskalla katsoa itseäsi
sisällesi.Ja sanoit että jos kävisit huorissa se olisi oma asiasi.Aistin että sinulla on ongelmia.
Ymmärrän että se on houkuttelevaa etenkin jos on rahaa siihen.Siis naiset ne on niin hankalia kuitenkin upeita,ei se minullekaan ole helppoa toimia moraalisesti oikein,enkä pystyisi siihen ilman Kaikkivaltiaan apua.
Sitten ne kaikki vaiheet mitä on ensikontaktin ja seksin välillä.Ymmärrän paremmin kuin hyvin että on houkuttelevaa hypätä niitten yli.
Itse olin aiemmin aikuisviihteen suurkuluttaja.Koska se vei poispäin Jumalasta ja alkoi muutenkin olla ongelma lopetin sen.Tosin silloin tällöin tulee kiusauksia.
Ne eivät kuitenkaan tuo riittävää tyydytystä koska tarpeemme ovat sekä psyykkisiä ja fyysisiä.
Tiedän kokemuksesta että Jumalan apu ongelmiin on paljon voimakkaampi kuin niiden. - satunnainen kulkija
kerettiläinen kirjoitti:
-onhan laissa ja synnissä toki samaa logiikkaa, mutta esittämistäsi lähtökohdista ajatellen sinä, jos vaikkapa menisit Iraniin, tekisit syntiä jos et noudattaisi islamin oppia.
Laki perustuu tietyn yhteisön yhdessä hyväksymiin säädöksiin, ajatella jos yhteisössä olisi vallitseva enemmistö mielenvikaisia, mikä olisi silloin käsitys normaalista, ja mikä olisi silloin rikollisen määritelmä.
Korjatkaa vapaasti mikäli teksti ei miellytä.
- Hekate
Synti-käsite on tapa hallita ihmisiä. Samoin kun oikeastaan koko kristinusko.
Ihmiset jotka elävät synnintunnossa pilaavat elämänsä. Elämästä saa nauttia, se on pyhää.
Itse uskon että ihminen tajuaa ilman ulkonpuolista määrittelyäkin mikä on väärin(esim. tappaminen) koska näkee elämän toisen ihmisen sielussa ja ruumiissa. Samoin uskon että ihminen aavistaa että hänen tekonsa jollain tapaa heijastuvat takaisin hänelle.
Olen surullinen kaikkien saatananpelkääjien puolesta mutta iloinen siitä että itse olen vapaa.- ####
vapauteen Kristus vapautti meidät.Vapauteen valita oikein, vapauteen vaeltaa totuudessa.
Eikä meidän tarvitse pelätä vihollista koska Herra on meidän puolellamme.Olen vapaampi kuin sinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383799Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81845Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44754
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22698- 56697