Totaalinen yksinäisyys.

M135

Täydellinen yksinäisyys

Itse olen alkanut perehtyä täydelliseen yksinäisyyteen (kirjoitus on yhtä keskeneräinen kuin pohdintakin).

Täydellisen yksinäisyyden tuntoon.

Tämä voi olla hyödyttävää, jollain tavalla rakentavaa ajattelutapaa miehelle.

Täydellinen yksinäisyys, mitä se on.

Yksinäisyydessähän mies on täysin vapaa tekemään mitä tahtoo. Aivan mitä haluaa. Kukaan ei ole sanomassa mitä pitää, ja mitä saa tehdä. Voi tehdä aivan kaikkea. (Tosin tuo 2. Tahdoton yksinäisyys on tästä hieman poikkeava. Sekä erityistapaus on tuo 4. Valheellinen yksinäisyys.)

Mielestäni tässä tullaan viiteen (5) erilaiseen täydelliseen yksinäisyyteen.

1. Oma-ehtoinen yksinäisyys.

2. Tahdoton yksinäisyys.

3. Sattumanvarainen yksinäisyys.

4. Valheellinen yksinäisyys.

Nuo eivät ole "tärkeys"järjestyksessä. Käyn nuo läpi lähes sattuman varaisessa järjestyksessä.

3. Sattumanvarainen yksinäisyys. Esimerkiksi tarina miehestä, joka joutuu haaksirikkoisena autiolle saarelle. Täydellistä yksinäisyyttä. Ei minkäänlaista kontaktia kehenkään ihmiseen. Ei voi puhua kenellekään. Paitsi yksikseen. Mies on ikäänkuin on vain sattumalta eristäytynyt muista
sekä miehellä on tieto, että tuolla meren takana on ihmisiä.

2. Tahdoton yksinäisyys. Tässä mies on ajautunut tahdottomasti yksinäisyyteen. Miestä saatetaan kiusata, tai hyljeksiä, ei ole kavereita. Silloin mies kokee, että on täydellisesti yksin. Tämä on varmastikin ikävin yksinäisyys, mitä voi olla. Tämä täytyy ehkäistä. Tässä kyllä, toinen puoli asiasta. Kiusatusta voi tulla hyvin vahva ihminen myöhemmin. Jos mies ei katkeroidu, eikä menetä hyviä asioita elämästään. Kiusattu mies, nousee vähintään korkeammalle tasolle elämässään, kuin kiusaajat. Jos ei katkeroidu. Vaan menee eteenpäin.
Jos mies joutuu tahdottomasti yksin, voi sokeentua, nähdä vain, että jokainen häntä kiusaa, toisin sanoen luulee, että kaikki häntä kiusaavat. Ei enää ikäänkuin sattumanvaraisesti yksinäisyyteen joutunut mies näkee "meren yli". Tahdottomasti yksinäisyyteen joutunut mies ei välttämättä tiedosta sitä, että on jossakin myös niitä ihmisiä, jotka eivät kiusaa.

1. Oma-ehtoinen yksinäisyys. Mies kenties etsii jotakin. Kenties itsestään. Mistä muualta. Tahtoo olla yksin. Olen miettinyt syitä tähän. Mitä esimerkiksi mies tahtoo, jos oma-ehtoisesti eristyy muista. Miksi mies lähtee yksinäisyyteen. Erakoituu. Olen kuullut, että jotkut miehet ovat lähteneet yksin autiomaahan. Ovat heittäneet elämästään kaiken, elävät täysin vaatimatonta elämää. En kuitenkaan usko, että kenenkään tarkoituksena olisi jäädä ikuisesti esimerkiksi autiomaahan. Vaan että enemmänkin etsii yksinäisyydestä jotakin, ja tulla takaisin, kun on löytänyt jotakin. Mitä?

4. Valheellinen yksinäisyys. Jos miehestä tulee itsekäs, näkee vain itsensä. Mies riistää toisilta, ajatellen olevansa yksin muiden yläpuolella. Mies ajattelee valehtelemalla itselleen, että mies on yksin muiden yläpuolella. Tällainen on vääryyttä.

Mielestäni on kuitenkin vielä ainakin yksi täydellisen yksinäisyyden muoto.

5. Yksinäisyys ajattelemalla. Ajatuksen voima. Ajattelee, että mitä jos minä mies, olisinkin yksin. Mitä kaipaisin, mitä olisin.

Jos todellakin kaikki ihmiset yhtä-äkkiä katoaisivat ympäriltäni, mutta minä jäisin vain ja ainoastaan.

Silloin mies alkaa miettimään (?) Miksi minä? - Mitä minä olen?

Kaatuuko mies polvilleen tämän kysymyksen edessä?

Mikä minä olen?

Mikä on minun tarkoitukseni? Mitä tahdon? Mitä kaipaan?

Miettikääpä. Itse olen myös mietintää tehnyt, ja teen samoin edelleen.

Kommentointia.

13

1130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Utelias*

Hienointa tuollaisessa säälittävässä ruikutusolotilassa on varmaan tuo naisellinen kykysi nähdä itsesi muiden kautta. Ja koska muilla on kivaa, on heissä siis myös vikaa. Koska muissa on vikaa niin pitäähän siihen löytää syy. Lopuksi voi vähän syöttää "oma itse"-paskaa, jotta muille ei tule ihan syyllinen olo. Siistiä.

Oujees, mä olen sun kuvitelmien 4-ryhmän edustaja ja valehtelen naisille minkä kerkeän. Hehe. On ne niin sulosia kun nielevät kiltisti just tuommoista "minä ajattelen"-moskaa (ja myöhemmin jotain muutakin ;D). Jätkä on hokannu jo ekan kikan *nostaa peukkua*.

Vielä kun lakkaat ruikuttamasta niin pääset tilanteen herraksi. Tsemppiä.

• M135

Oletko ajatellut yksinäisyyttä?

- Yksinäisyyttä voi ajatella, vaikka ei olekaan yksinäinen.

• Utelias*
        M135 kirjoitti:

Oletko ajatellut yksinäisyyttä?

- Yksinäisyyttä voi ajatella, vaikka ei olekaan yksinäinen.

Pääosa ajasta kuluu miettien kalastusjuttuja ja sitä miten siltä K-marketin söpöliiniltä saa pesää. Asiallisen kokoiset tisut niin pieneksi nartuksi.

Siinä kuule vain pää sekoaa kun miettii yksinäisyyttä ja muita sellaisia asioita joihin ei voi vaikuttaa. Ja jos joku on vapaaehtoisesti yksin niin siitä vaan. Ei kaikilla asioilla tarvitse olla mitään erityistä tarkoitusta.

• serat

taidat olla itsekkin hiukan yksinäinen tekstistä päätellen.

• gweregrwerg
        Utelias* kirjoitti:

Pääosa ajasta kuluu miettien kalastusjuttuja ja sitä miten siltä K-marketin söpöliiniltä saa pesää. Asiallisen kokoiset tisut niin pieneksi nartuksi.

Siinä kuule vain pää sekoaa kun miettii yksinäisyyttä ja muita sellaisia asioita joihin ei voi vaikuttaa. Ja jos joku on vapaaehtoisesti yksin niin siitä vaan. Ei kaikilla asioilla tarvitse olla mitään erityistä tarkoitusta.

juuri näin. naisten mielestä kaiken maailman sekopäinen ajatustensa epävarma omassa päässään pyörittely tarkoittaa syvempää näkemystä ja ymmärtämystä itsestä. LOL

t. mies

• asdjoiasjdasolksa

Hieno teksti. Todella asiallista mietintää. Tyhjäpäät, jotka elävät vain tässä hetkessä, eivät pysty käsittämään kokonaisuuksia ja miettiä itseä laajempaan kokonaisuuteen. Eivätkä he pysty suunnittelemaan tulevaa, no kädestä suuhun eläjiäkin tarvitaan, eikä se väärin ole.

Moni mies ei osaa olla todellisuudessa yksin, epätoivoista naisesta naiseen menemistä tai tavaran keräämistä ja liikaa töitä. Sitten kun ollaan yksin niin pakko ottaa alkoholia. Oppikaa nyt hyvät miehet sietämään negatiivisia tunteita, kyllä ne helpottavat kun odottaa. Ne kuuluvat elämään. Yksinäisyys on opettavaista. Jos osaa olla yksin, tuntee itsensä ja löytää itsevarmuuden.

Tuo viides kohta ja sen kysymykset ovat tärkeitä. Kiitos.

• hrthrtehrthrt

en ole koskaan tavannut ainuttakaan naista joka ei osaa olla yksin. LOL

taitaa pikemminkin olla naisten tauti tuo suhteesta suhteeseen hyppiminen

• dsdssd

aha. vastasit itsellesi. olet tuon aloituksen kirjoittaja nimittäin.

• vdsvdavadsvadad

Aloittaja on nainen, jonka tulisi lopettaa ajatteleminen. Aloittaja elää muiden kautta elämäänsä. Ihan ok jos tykkää.

Naisten kuuluu palvella ja miesten kuuluu hallita niin kauan kuin nainen ei ole henkisesti vielä kypsä. Siihen on vielä rutkasti aikaa kyllä eli menee vielä pitkä tovi.

• egrgerge

tää aloitus on jonkun teinin kirjoittama tekstistä päätellen

• rggreergerg

lauserakenteet ovat kuin ala-asteelta.

kysmyksissä paras kuitenkin oli:

"Kaatuuko mies polvilleen tämän kysymyksen edessä?"

kirjoittaja ei selvästikään ole mies. kukaan mies ei kaadu tuollaisen edessä. naiset toki kyllä voivat.

• asdjoiasjdasolksa

Selvyyshän se on että naiset hyppivät miehestä mieheen tai ainakin ovat läpinäkyvän epätoivoisia. Mutta moni mies tekee samaa. Epätoivoisesti mennään kulmakuppiloissa turvonneen naaman kanssa ja yritetään jotain. Tällaisten olut-punkeroiden pitäisi pysähtyä. Miettiä omaa elämistä. Kyllä se on outoa, jos tarvitsee jonkun elämäänsä pitämään järjestystä. Ihme kun seksi ei suhteissa suju, kun ryhdytään parisuhteeseen "äidin" kanssa. Ei ei ei.

No totta se on että naisilla tämä kyvyttömyys sietää yksinäisyyttä ja kyvyttömyys olla yksin, on sisäänrakennettua. Nainen tarvitsee miehen lasten tekoon ja perheen ravitsemiseen.

• mkomkl,mlpö

kun lapsi on siitetty, mies voi sanoa adjö! ja siirtyä nuorempaan ja kauniimpaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      295
      6797
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2069
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1797
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1277
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1180
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1156
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      53
      1057
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1031
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe