venäläiset rekat

ohmayday

Venäläiset autonkuljetusrekat painaa läpi Suomen ylinopeutta. Kehä I:lläkin ajavat ylinopeutta. Miksi niillä on eri liikennesäännöt? Miksi venäläisten rekkojen ralliin ei puututa? Nyt on taas liian myöhäistä.

osanotto läheisensä menettenäille.

25

5817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaan

      näitä venäläisiä autorekkoja riittää..perjantaina just oli sillan risteyksessä peräänajo kolari rekka hlö auton perään.Kerran ihan piruuttani lähin kiihdyttämään semmosen autorekan perään viisari nousi 80km asti ja en saanut kiinni.Tämä taajama alueella jossa 40km rajoitus.Ja missä kulkee satoja koululaisia päivittäin.Surullista ettei saada kuriin..

      • sikoja

        kaikki,kansalaisuudella ei väliä.


      • Usein tienpäällä

        Peräänajajahan on useinmiten syyllinen. Mutta... Minkäs teet isolla autolla, jos joku pikku auto päättääkin äkkiä kääntyä esim. vasemmalle ja laittaa vilkun vasta kääntyessä (niinkuin useinmiten tekee), ei siinä liukkaalla auta mikään turvaväli. Aika usein se on kyllä pikku auton syy, jos liki menee tai kolahtaa. Isoa on helppo syyllistää.


      • Usein tienpäällä

        On se hyvä ettet ajanut niiden satojen koululaisten päälle kaahaillessasi 80 km/h alueella jolla on vain 40 km/h nopeusrajoitus. Etkö noudata lakia? Et taida olla sen kummosempi ihminen kuin solvaamasi venäläiset kuskit.


      • hourupäitä?
        Usein tienpäällä kirjoitti:

        Peräänajajahan on useinmiten syyllinen. Mutta... Minkäs teet isolla autolla, jos joku pikku auto päättääkin äkkiä kääntyä esim. vasemmalle ja laittaa vilkun vasta kääntyessä (niinkuin useinmiten tekee), ei siinä liukkaalla auta mikään turvaväli. Aika usein se on kyllä pikku auton syy, jos liki menee tai kolahtaa. Isoa on helppo syyllistää.

        "Peräänajajahan on useinmiten syyllinen."

        Ei, vaan aina.

        "Mutta... Minkäs teet isolla autolla, jos joku pikku auto päättääkin äkkiä kääntyä esim. vasemmalle ja laittaa vilkun vasta kääntyessä (niinkuin useinmiten tekee), ei siinä liukkaalla auta mikään turvaväli."

        Mistä sait ajokorttisi? "ei siinä liukkaalla auta mikään turvaväli" - no varmasti auttaa, nimittäin RIITTÄVÄ turvaväli. Meikäläisilläkään "ammattikuskeilla" ei ole mitään käsitystä siitä miten paljon sitä väliä pitäisi liukkailla olla. Sen vuoksi rekkakuskit vituttavat aivan tarpeeksi.

        "Aika usein se on kyllä pikku auton syy, jos liki menee tai kolahtaa. Isoa on helppo syyllistää."

        Ai pikkuauton syy peräänajossa, jos rekka kiilaa hanuriin kiinni? No ei ole. Jos olet ammattiautoilija, suosittelen lämpimästi että käyt palauttamassa ajolupasi ja/tai ammattikorttisi poliisilaitokselle ja siirryt vaikka potkukelkkailemaan.


      • Usein tienpäällä
        hourupäitä? kirjoitti:

        "Peräänajajahan on useinmiten syyllinen."

        Ei, vaan aina.

        "Mutta... Minkäs teet isolla autolla, jos joku pikku auto päättääkin äkkiä kääntyä esim. vasemmalle ja laittaa vilkun vasta kääntyessä (niinkuin useinmiten tekee), ei siinä liukkaalla auta mikään turvaväli."

        Mistä sait ajokorttisi? "ei siinä liukkaalla auta mikään turvaväli" - no varmasti auttaa, nimittäin RIITTÄVÄ turvaväli. Meikäläisilläkään "ammattikuskeilla" ei ole mitään käsitystä siitä miten paljon sitä väliä pitäisi liukkailla olla. Sen vuoksi rekkakuskit vituttavat aivan tarpeeksi.

        "Aika usein se on kyllä pikku auton syy, jos liki menee tai kolahtaa. Isoa on helppo syyllistää."

        Ai pikkuauton syy peräänajossa, jos rekka kiilaa hanuriin kiinni? No ei ole. Jos olet ammattiautoilija, suosittelen lämpimästi että käyt palauttamassa ajolupasi ja/tai ammattikorttisi poliisilaitokselle ja siirryt vaikka potkukelkkailemaan.

        Turhaan kiivastut. Ajoihan se henkilöautoilijakin 80 neljänkympin alueella. Eikö se sitten ole lainvastaista? Ei se sen paremmin pysähdy siinä nopeudessa, jos pikku bambiino tulee yllättäen suojatielle. En puolustele rekan ylinopeutta. Se on suoraan sanoen syvältä tuollaisessa paikassa. Ja mitä tulee peräänajajan syyllisyyteen. Se ei aina ole syyllinen. Henkilöauto ajoi Hesassa jossa on 2 kaistaa molempiin suuntiin kuorma-auton rinnalla, mutta keksikin yllättäen vaihtaa kaistaa kuorma-auton eteen juuri ennen punavaloa. Kuorma-auton turvaväli oli ok edellä menevään, mutta ei enää sen jälkeen kun väliin kiilasi auto. Valot punaisella ja pam... päin. Henkilöauto todettiin syylliseksi.


      • km/h
        Usein tienpäällä kirjoitti:

        Turhaan kiivastut. Ajoihan se henkilöautoilijakin 80 neljänkympin alueella. Eikö se sitten ole lainvastaista? Ei se sen paremmin pysähdy siinä nopeudessa, jos pikku bambiino tulee yllättäen suojatielle. En puolustele rekan ylinopeutta. Se on suoraan sanoen syvältä tuollaisessa paikassa. Ja mitä tulee peräänajajan syyllisyyteen. Se ei aina ole syyllinen. Henkilöauto ajoi Hesassa jossa on 2 kaistaa molempiin suuntiin kuorma-auton rinnalla, mutta keksikin yllättäen vaihtaa kaistaa kuorma-auton eteen juuri ennen punavaloa. Kuorma-auton turvaväli oli ok edellä menevään, mutta ei enää sen jälkeen kun väliin kiilasi auto. Valot punaisella ja pam... päin. Henkilöauto todettiin syylliseksi.

        Nopeudet kuriin ja sillä selvä. Ei rekat ja taksitkaan ole eri asemassa kuin muutkaan, vaikka luulevatkin olevansa jotenkin teiden haltijoita. Ammattiautoilijoille roimasti korkeammat.


      • tapauksessa vaan
        Usein tienpäällä kirjoitti:

        Turhaan kiivastut. Ajoihan se henkilöautoilijakin 80 neljänkympin alueella. Eikö se sitten ole lainvastaista? Ei se sen paremmin pysähdy siinä nopeudessa, jos pikku bambiino tulee yllättäen suojatielle. En puolustele rekan ylinopeutta. Se on suoraan sanoen syvältä tuollaisessa paikassa. Ja mitä tulee peräänajajan syyllisyyteen. Se ei aina ole syyllinen. Henkilöauto ajoi Hesassa jossa on 2 kaistaa molempiin suuntiin kuorma-auton rinnalla, mutta keksikin yllättäen vaihtaa kaistaa kuorma-auton eteen juuri ennen punavaloa. Kuorma-auton turvaväli oli ok edellä menevään, mutta ei enää sen jälkeen kun väliin kiilasi auto. Valot punaisella ja pam... päin. Henkilöauto todettiin syylliseksi.

        syyllinen ei ollut_peräänajaja_, vaan kaistanvaihtaja - kaistanvaihto-onnettomuuksissa se vaihtaja on poikkeuksetta todettu syylliseksi.


      • tunnet fysiikkaa
        Usein tienpäällä kirjoitti:

        Peräänajajahan on useinmiten syyllinen. Mutta... Minkäs teet isolla autolla, jos joku pikku auto päättääkin äkkiä kääntyä esim. vasemmalle ja laittaa vilkun vasta kääntyessä (niinkuin useinmiten tekee), ei siinä liukkaalla auta mikään turvaväli. Aika usein se on kyllä pikku auton syy, jos liki menee tai kolahtaa. Isoa on helppo syyllistää.

        ei auton painolla eikä koolla eikä renkaan leveydellä ole mitään merkitystä jarrutusmatkaan.
        Ison ja painavan auton jarrutusmatka on yhtä pitkä kuin pienen ja kevyen jos muutat asiat on samanalaiset, kuten jarrujenteho suhteessa massaan sekä renkaiden kitkakerroin.


      • pönttö
        tunnet fysiikkaa kirjoitti:

        ei auton painolla eikä koolla eikä renkaan leveydellä ole mitään merkitystä jarrutusmatkaan.
        Ison ja painavan auton jarrutusmatka on yhtä pitkä kuin pienen ja kevyen jos muutat asiat on samanalaiset, kuten jarrujenteho suhteessa massaan sekä renkaiden kitkakerroin.

        Juu, paperiolosuhteissa ei olekaan. Mutta sitten ihan oikeassa elämässä on.
        Joskus tuota asiaa koulussa väännettiin, kun luupäinen fysiikanopettaja piti tiukasti kiinni kaavoistaan. Lupasin järjestää yhdistelmän koetilanteeseen, jos opettaja ajaisi henkilöautoa. Ei tullut...

        Ilmeisesti tuo jarrustusmatkojen ero johtuu siitä, että painavammalla autolla on niin paljon liike-energiaa, että renkaiden pito 'murtuu' kun tavoitellaan tarpeeksi suuria hidastuvuuksia. Eli jos tykkäät laskeskella jarrutusmatkoja, niin kerro kitkakerroin (yli 20 tonnisen osalta) vielä vaikka jollain 0,8-0,9:llä, niin voit päästä aika lähelle.

        Ja eihän ilmajarrullisen hidastuvuusvaatimus ajoneuvosäännöksissäkään ole niin suuri kuin nestejarrullisen...


    • Usein tienpäällä

      Oletteko ajatelleet muita tekijöitä? Esim. ajoiko bussi ylinopeutta liukkaalla tiellä mahdollisesti vaarantaen kyydissä olevien hengen. Tiellähän on vain 80 km/h nopeusrajoitus. Ja saattoiko se bussi ajautua liukkaalla ohituskaistalla hieman vastaantulevan rekan kaistalle? Aina syytetään rekkoja.

      • Mä en ymmärrä mikä siinä on ku rekkakuskeja pitää aina syyllistää! Se linja-autokuskihan lähti ohittamaan kuorma-autoa ja törmäs sen rekkakuskin kaistalla olevaan rekkaan!!! Ei rekkakuski ajanu linja-autokuskin kaistaa vaan toisinpäin!!!

        Juuri saman linja-auto firman auto veti mun ohitte vaikka ajoin 90, tämä päästi menemään 100km/h!!!

        Uutisiski tahallansa yritettiin kaunistella että linja-auto kuski lähti vain viattomasti ohittamaan ku rekkakuski sattui tulemaan vastaan ja törmäsi linja-autoon!!! Kuinka tiukas tilantees tämä linja-auto kuski oikein lähti ohittamaan? Piti rekkakuskin jarruttaa mutta ei ollu rekka pysähtyny ku oli ollu liukasta.


      • sisälukutaidossa vikaa?
        Kamu82 kirjoitti:

        Mä en ymmärrä mikä siinä on ku rekkakuskeja pitää aina syyllistää! Se linja-autokuskihan lähti ohittamaan kuorma-autoa ja törmäs sen rekkakuskin kaistalla olevaan rekkaan!!! Ei rekkakuski ajanu linja-autokuskin kaistaa vaan toisinpäin!!!

        Juuri saman linja-auto firman auto veti mun ohitte vaikka ajoin 90, tämä päästi menemään 100km/h!!!

        Uutisiski tahallansa yritettiin kaunistella että linja-auto kuski lähti vain viattomasti ohittamaan ku rekkakuski sattui tulemaan vastaan ja törmäsi linja-autoon!!! Kuinka tiukas tilantees tämä linja-auto kuski oikein lähti ohittamaan? Piti rekkakuskin jarruttaa mutta ei ollu rekka pysähtyny ku oli ollu liukasta.

        Siellä kohdalla on ohituskaistat, ja vastaantullut rekka lähti heittelehtimään kuskin liiallisen nopeuden vuoksi. Kuka siis rikkoi lakia, se bussikuskiko? Vaiko kuitenkin tappaja-rekkakuski?


      • Rattimatti
        sisälukutaidossa vikaa? kirjoitti:

        Siellä kohdalla on ohituskaistat, ja vastaantullut rekka lähti heittelehtimään kuskin liiallisen nopeuden vuoksi. Kuka siis rikkoi lakia, se bussikuskiko? Vaiko kuitenkin tappaja-rekkakuski?

        TAPPAJAREKKAKUSKI! Olikin jo hyvän tovin rauhallista aikaa. Vaan taas sitä ollaan teiden surma. Sanoisinpa, että venäläiset ajaa venäläisen liikennekulttuurin mukaisesti. Joka tuntee venäläisen liikenteen, tietää mitä se on. Tietty sellaiset kaverit, jotka ovat tottuneet maamme liikennekulttuuriin ja -sääntöihin, ajavat kuten me täällä.


      • Usein tienpäällä
        sisälukutaidossa vikaa? kirjoitti:

        Siellä kohdalla on ohituskaistat, ja vastaantullut rekka lähti heittelehtimään kuskin liiallisen nopeuden vuoksi. Kuka siis rikkoi lakia, se bussikuskiko? Vaiko kuitenkin tappaja-rekkakuski?

        Vertailkoot rekan ja bussin kiekkoi ja kertokoot ne nopeudet niistä kaikelle kansalle, huomioiden nopeusrajoituksen tiellä. Itse vähän epäilen venäläisen rekan ylinopeutta. Aika moni heistä ajaa 80 km/h tai alle, koska Venäjällä on 70 km/h nopeusrajoitus rekoilla. Näinollen hiljempaa ajamalla he välttävät mahdolliset ylinopeussakot Venäjällä. Ja harvoin se kärry tasasel nopeudel suoralla tiellä lähtee heittelehtii. Se on eri juttu, jos on joutunut jarruttamaan esim. bussin ollessa osittain väärällä kaistalla. Loppupelis se on aika ahasta, kun on 3 isoo rinnakkain.


      • tollo peloton
        Usein tienpäällä kirjoitti:

        Vertailkoot rekan ja bussin kiekkoi ja kertokoot ne nopeudet niistä kaikelle kansalle, huomioiden nopeusrajoituksen tiellä. Itse vähän epäilen venäläisen rekan ylinopeutta. Aika moni heistä ajaa 80 km/h tai alle, koska Venäjällä on 70 km/h nopeusrajoitus rekoilla. Näinollen hiljempaa ajamalla he välttävät mahdolliset ylinopeussakot Venäjällä. Ja harvoin se kärry tasasel nopeudel suoralla tiellä lähtee heittelehtii. Se on eri juttu, jos on joutunut jarruttamaan esim. bussin ollessa osittain väärällä kaistalla. Loppupelis se on aika ahasta, kun on 3 isoo rinnakkain.

        tilannetta jossa nyt kuorma-auto tulee vastaan ja takaa pöllähtää rinnalle linja-auto.vaikka kuten nyt ohituskaistalle missä ei oo liikaa tilaa.kuinka moni teistä ei reagoi mitenkään tilanteeseen vastaantulijana??.ei polkase jarrua esim. taitaa olla aika harvassa ne kuljettajat jolla ei silmä värähdä.eikä siinä sitte muuta tarvitakkaan heittelehtimiseen.nopea tilanne ja normaalit refleksit.


      • Kamu82 kirjoitti:

        Mä en ymmärrä mikä siinä on ku rekkakuskeja pitää aina syyllistää! Se linja-autokuskihan lähti ohittamaan kuorma-autoa ja törmäs sen rekkakuskin kaistalla olevaan rekkaan!!! Ei rekkakuski ajanu linja-autokuskin kaistaa vaan toisinpäin!!!

        Juuri saman linja-auto firman auto veti mun ohitte vaikka ajoin 90, tämä päästi menemään 100km/h!!!

        Uutisiski tahallansa yritettiin kaunistella että linja-auto kuski lähti vain viattomasti ohittamaan ku rekkakuski sattui tulemaan vastaan ja törmäsi linja-autoon!!! Kuinka tiukas tilantees tämä linja-auto kuski oikein lähti ohittamaan? Piti rekkakuskin jarruttaa mutta ei ollu rekka pysähtyny ku oli ollu liukasta.

        ota asioista selvää enne kuin höpötät. se bussi ajoi ohituskaistaa ei rekan kaistaa


    • verovaroilla

      ja etenkin niitä, joissa paljon ja raskasta liikennettä. Hyysäysyhteiskunnan valtaapitävät ja me kaikki itse voitaisiin katsoa peiliin ja kysyä, mikä on meille tärkeää ja mikä ei.

      • Usein tienpäällä

        Yhteiskunta on nyt sellainen, että se vaatii tavaroita ja elintarvikkeita kauppoihin reaaliajassa. Mutta kuka ne sinne toimittaa? Rekat suurimmaksi osin. Silti niitä syytetään teidentukoiksi ja väärintekijöiksi. Hakekoot ihmiset itse appelsiininsa Espanjasta tai vessapaperinsa metsästä. Katotaan sitten miten suu pannaan. Teiden kuntoon tarvitaan lisää rahaa.


      • opetettiin
        Usein tienpäällä kirjoitti:

        Yhteiskunta on nyt sellainen, että se vaatii tavaroita ja elintarvikkeita kauppoihin reaaliajassa. Mutta kuka ne sinne toimittaa? Rekat suurimmaksi osin. Silti niitä syytetään teidentukoiksi ja väärintekijöiksi. Hakekoot ihmiset itse appelsiininsa Espanjasta tai vessapaperinsa metsästä. Katotaan sitten miten suu pannaan. Teiden kuntoon tarvitaan lisää rahaa.

        Autokoulussa opetettiin, että nopeus sellaiseksi, että pystyy hallitsemaan auton. Jos on esim liukasta, vauhti sen mukaan. Ja jos on erittäin hyvä keli, nopeus rajoituksen mukaan.
        Ja "ammu ittes"-merkit ja muu "opettaminen" tien päällä pois.


      • "opetus"
        opetettiin kirjoitti:

        Autokoulussa opetettiin, että nopeus sellaiseksi, että pystyy hallitsemaan auton. Jos on esim liukasta, vauhti sen mukaan. Ja jos on erittäin hyvä keli, nopeus rajoituksen mukaan.
        Ja "ammu ittes"-merkit ja muu "opettaminen" tien päällä pois.

        Joopa joo, olet edell. kirjoittaja olet aivan oikeassa. Tien päällä annetaan todella "kouriintuntuvaa" liikkenneopetusta käsimerkein. Ja on helpohko huomatakin, koska ne tulevat korkeista ohjaamoista.


      • asia
        "opetus" kirjoitti:

        Joopa joo, olet edell. kirjoittaja olet aivan oikeassa. Tien päällä annetaan todella "kouriintuntuvaa" liikkenneopetusta käsimerkein. Ja on helpohko huomatakin, koska ne tulevat korkeista ohjaamoista.

        Olen samalla linjalla, että hoitakoot vain oman tehtävänsä ja jättäisivät opetuksen ja opastuksen joillekin muille, jotka sen osaavat.
        Joskus ärsyttää tuo isällinen opettaminen.


    • Viimeinen Taisto

      Aika vähän venäläisrekat ovat kolaroineet. Muistan parin vuoden takaa kun uutisissa kerrottiin että kolme suomalaista rekkakuskia istui samanaikaisesti Venäjällä linnassa aiheuttamistaan kuolonkolareista siellä. Montakohan tällä hetkellä lienee?

      Eli pitäisikö meidän kuitenkin katsoa ensin peiliin.

      • Ei suositeltava

        En todellakaan suosittele ajamaan kolaria Venäjällä. En suosittele edes joutumaan kolariin. Parasta olisi, jos et edes olisi kolaripaikan lähelläkään autoinesi. Syyllinen olet joka tapauksessa.
        Ken ei ole seiskatiellä edes jonkunverran ajellut, olkoon kommentoimatta elämää ko. väylällä ja sen varrella. Lieveilmiöitä piisaa ja näkee, vaikkei ole rasistikaan.


    • tässäkin

      viestiketjussa on! Venäläisiltä puuttuu geeneissä auton käsittelytaito. Venäläiset rekkakuskit on aina jumissa joka paikassa, ruopivat mäissä, jopa alamäissä! Kuppaavat edessä, tekevät U-käännöksiä vaikka missä, ohittavat, vaikka vastaan tulee autoja, leiriytyvät kartanlukupaussia viettämään kiihdytyskaistoille. Paras oli, kun sillalla oli kaksi rekkaa viettämässä taukoa! Trangiat vain kärysivät valtatiellä. Lisäksi kuskit sotkevat huoltsikoiden vessat, parkkipaikat ja pöllivät kaikkea, mitä käteen sattuu. Paras oli yksi toppahousu, joka ruuvaili levikkeellä olevasta karttataulusta valaisimia irti! Tuosta liikenteestä ei kyllä oleSuomelle minkään vertaayötyä. Muutama ahtaaja ontyöllistetty satamassa ja siinä kaikki.Laskua tuleeteille kaikille toppahosujen puolustajille rutkasti verojen muodossa! Olkaa onnellisiatästä lahjasta teille kaikille!!!

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      224
      1833
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      82
      1143
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      978
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      83
      974
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      827
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      754
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      743
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      117
      648
    9. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      92
      629
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      21
      622
    Aihe