Katselen arkkuja ja välillä näen myös vainajia.Kyllä siinnä monenlaiset ajatukset pyörivät päässä.Kyllä jokainen vainaja on kuin vahanukke.Jotain puuttuu jokaisesta vainajasta?Onko se elämän henki joka on palannut ????? Vai onko muuten vaan sellainen kuin on?Ihmisen käy kuin eläimen sanotaan raamatussa.Mitä se tarkoittaa?????
Olen töissä ruumishuoneella.
59
11972
Vastaukset
- pinna
Ensimmäistä kertaa näin kuolleen ihmisen koulutukseeni liittyvässä ruumiinavauksessa. Se oli kyllä nimenomaan vahanuken näköinen. Jotenkin ruumiista vain huokui sellainen tunnelma että jotain puuttuu, ehkä se on se sielu. Itselle kokemus oli lähes uskonnollinen, siinä mielessä että kun näkee ihmisen täydellisesti avattuna ja tyhjänä, eli kaikki elimet poistettuna, niin siinä vain iski voimakkaasti sellainen tunne että kaikki ei ole siinä. Itse kehittelin tapauksen seurauksena seuraavaa teoriaa, Kaikki elävä toimii sähkömagneettisen säteilyn seurauksena, myös maapalloa ympäröi sähkömagneettinen säteily. mitä jos kuolemassa ihmisen säteily, eli sielu, palaa maan magneettikenttään ja palaa sieltä taas elämään jossain uudessa muodossa. Eli tavallaan osittain buddhalainen teoria. Nykyiset uskonnot tuntuvat jotenkin niin maallisillta ja poliittisilta että ei oikein sytytä. Kaikkea sitä pieni ihminen murehtii...:)
- Layla
Sielu ja ruumis.
Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu. - miltei
kaikissa "rajan toisella puolella" kuolleena hetken olleiden ja elvyttämällä käynnistettyjen kertomuksissa on, että irtoaa ja siirtyy olotilaan josta ei halua millään pois.
Useat kuvaavat valoisan tunnelin tai kajastuksen ja kepeän olotilan tms...kirjoihinkin on koottu noita kokemuksia, mutta en muista nimiä... - NauravaNakke
miltei kirjoitti:
kaikissa "rajan toisella puolella" kuolleena hetken olleiden ja elvyttämällä käynnistettyjen kertomuksissa on, että irtoaa ja siirtyy olotilaan josta ei halua millään pois.
Useat kuvaavat valoisan tunnelin tai kajastuksen ja kepeän olotilan tms...kirjoihinkin on koottu noita kokemuksia, mutta en muista nimiä...Ja taas kerrotaan satuja.
Aivojen hapenpuute aiheuttaa tuon valoilmiön. Happi vajaus tuottaa myös endorfiini ryöpyn aivoihin ja endorfiini on mielihyvää lisäävä ja kipua lievittävä peptidi aivoissa.
Kuuloaisti sammuu viimeisenä ihmiseltä hänen kuollessaan. Kun happivajaus sammuttaa hitaasti tietoisuuden ja koska kuuloaistimukset toimivat, aivot yhdistelevät kuultua tietoisuuden rippeisiin ja näin syntyy halusinaatio ruumiista irtautumiseen. - arjuuna
Hänen mielestään elämä ja sielu ovat kaksi eri asiaa, vaikka liittyvät oleellisesti toisiinsa.
Elämä on ajaton ja kaikille sama,läpi koko maailmankaikkeuden ,sielu ajattelija ego, on taas aikaa ja ainetta, ja niinollen syyn ja seurauksen lain alainen.
Elämä pitää meissä elämää yllä niinkauankuin olemme elinkelpoisia, ja kun vetäytyy pois,niin me kuolemme.
Sielu,ego, ajattelija, sensijaan on aikaa, ja hallitsee ihmistä, psykologisena perimänä
Tuo perimä vaatii jatkuvuutta, myös kuoleman jälkeen, toteuttaakseen hankkimansa syitten seuraukset,seuraavissa sukupolvissa
Päämäärä on tuon ajattelijan,egon, sielun ymmärtäminen, itsensä ymmärtämisen avulla, ja tuon ymmärtämisen
seurauksena,psykologinen perimämme hajoaa, ja tuo elämä ,joka on varjostanut meitä vuosituhansia, kun mielemme sisätö, ei ole enään esteenä, voi tulla luoksemme. - kokija
Voi olla että fysiikka, biologia ja psykologia yhteensulautuneina muodostavat seuraavan uskomusjärjestelmän, joka syrjäyttää uskonnot nykyisessä muodossaan. Tätä ennen näitä tieteitä on muunnettu sopimaan paremmin todellisuuden kanssa. Sähkömagneettisten kenttien tutkimusta, DNA-tutkimusta ja tietoisuuden / kollektiivisen tietoisuuden tutkimusta.
Tosin mikään tiede ei kerro lopullista sanaa, koska sana muuntuu aina ja näin ollen lopullista sanaa / informaatiota ei ole.
- minäkin koin
kun löysin isäni kuolleena oli vain tyhjä ja todella kylmä kuori...sielu oli poissa ei ollut enään ketään ketä kutsua isäkseni.
- Tuntunut kauhealta.
Minulla on kuollut isä,äiti,2 veljeä ja tyttären mies.Kyllä kaikki ovat olleet arkussa kuin muumioita.Pelkkä kuori vaan.En koskaan pääse näiden kuoleman tapausten yli.On vaan pakko alistua.Olen se joka aloitti tämän ketjun.Olen siis töissä ruumishuoneella.Vieraat menee jotenkin.Ommaiset ovat hirvittävä paikka kun kuolevat.Jokainen on jonkun omainen.
- aaaaaa
kerran kaatopaikassa kujeksimassa, löysin kuolleen koiran maassa makaamassa, ajattelin hemmetti puuttuu jotain ja elottoman ja tyhjän näköinen piski! tietysti sielu puuttuu!
- oli helpottavaa
Tuntunut kauhealta. kirjoitti:
Minulla on kuollut isä,äiti,2 veljeä ja tyttären mies.Kyllä kaikki ovat olleet arkussa kuin muumioita.Pelkkä kuori vaan.En koskaan pääse näiden kuoleman tapausten yli.On vaan pakko alistua.Olen se joka aloitti tämän ketjun.Olen siis töissä ruumishuoneella.Vieraat menee jotenkin.Ommaiset ovat hirvittävä paikka kun kuolevat.Jokainen on jonkun omainen.
nähdä kuollut omaiseni..pystyi jättämään hyvästit ja näki että hän ei ole täällä maan päällä enään sieluineen..vaan siellä jossain muualla..viimeinen aika kohdata omainen :)
- ihminen,
välillä luulen päässeeni pahimman surun yli, mutta nytkin itken näitä viestejä lukiessani ja tätä kirjoittaessani. Tuo kuolema tuli aivan täytenä yllätyksenä ja shokkina ja minulle täysi kieltoreaktio päälle- kieltäydyin uskomasta, että rakkaamme oli kuollut, uskottelin itselleni, että hän vielä palaa kotiinsa ja on pian jälleen kanssamme. Järjen tasolla tiesin kyllä, että eihän se niin mene... Neljä päivää hänen kuolemansa jälkeen järjestettiin kappelilla tilaisuus, jossa halukkaat läheiset saivat käydä katsomassa pois mennyttä viimeisen kerran. En mennyt- ajattelin, että en kestä sitä, että en saa uskoa enää sitten, hänet nähtyäni, että hän vielä palaa luoksemme ja että kyseessä olisikin vain jokin erehdys. Halusin myöskin säilyttää elävän kuvan hänestä ja hänen hymyilevät kasvonsa mielessäni. Nyt, kun tuo kieltoreaktio on hävinnyt, mietin usein, että olisiko tätä surua helpottanut jotenkin hänen näkemisensä vielä kuolleena vai oliko oikea päätös säilyttää elävä muisto..? Kertokaa ihmiset kokemuksia.
- rakkaan
oli helpottavaa kirjoitti:
nähdä kuollut omaiseni..pystyi jättämään hyvästit ja näki että hän ei ole täällä maan päällä enään sieluineen..vaan siellä jossain muualla..viimeinen aika kohdata omainen :)
..isäni aikoinaan tuonpuoleiseen valvomalla hänen vierellään viimeisen vuorokauden. Pidin kädestä kiinni kun hän nukkui,hän oli myös tajuton - tavallaan liukui hitaasti.. hengitys hidastui hetki hetkeltä ja viimein lakkasi.
Vaikka olen alan ammattilainen ja tuota ennen ollut samankaltaisissa tilanteissa lukuisat kerrat, niin vasta tuo kerta toi varmuuden siihen, että kuolemassa ei ole mitään pelättävää. - voimia sinulle
ihminen, kirjoitti:
välillä luulen päässeeni pahimman surun yli, mutta nytkin itken näitä viestejä lukiessani ja tätä kirjoittaessani. Tuo kuolema tuli aivan täytenä yllätyksenä ja shokkina ja minulle täysi kieltoreaktio päälle- kieltäydyin uskomasta, että rakkaamme oli kuollut, uskottelin itselleni, että hän vielä palaa kotiinsa ja on pian jälleen kanssamme. Järjen tasolla tiesin kyllä, että eihän se niin mene... Neljä päivää hänen kuolemansa jälkeen järjestettiin kappelilla tilaisuus, jossa halukkaat läheiset saivat käydä katsomassa pois mennyttä viimeisen kerran. En mennyt- ajattelin, että en kestä sitä, että en saa uskoa enää sitten, hänet nähtyäni, että hän vielä palaa luoksemme ja että kyseessä olisikin vain jokin erehdys. Halusin myöskin säilyttää elävän kuvan hänestä ja hänen hymyilevät kasvonsa mielessäni. Nyt, kun tuo kieltoreaktio on hävinnyt, mietin usein, että olisiko tätä surua helpottanut jotenkin hänen näkemisensä vielä kuolleena vai oliko oikea päätös säilyttää elävä muisto..? Kertokaa ihmiset kokemuksia.
..ja halauksia surussasi. En ole kokenut aivan samaa ja on muistettava, että jokaisen suru , läheisen menetys kokemuksena on omanlainen ja yksilöllinen. Me olemme erilaisia ihmisinä, niin suruissamme kuin iloissa.
Läheisen kuoleman jättämä suru kestää oman aikansa. Pitää antaa itselleen lupa surra ja itkeä, sitten vasta helpottaa. Varmaan teit oikean ratkaisun, kun halusit jättää mieleesi läheisestäsi hymyilevät kasvot.
Oli hyvä sinulle, että et mennyt katsomaan.
Monta kertaa ei edes voida näyttää vainajaa omaisille ja läheisille - kolarit ym - joten viimeinen muistikuva jää viimeiseksi muistoksi.
Kun aika kuluu tarpeeksi, suru hälvenee, mutta muistot elävät. Voit käsitellä suruasi esim jos paikkakunnallasi kokoontuu sururyhmä. Sururyhmät ovat erittäin suosittuja ja niitä järjestetään useissa seurakunnissa. Voimia ja valoisaa kevään odotusta! - kirjoituksesta!
voimia sinulle kirjoitti:
..ja halauksia surussasi. En ole kokenut aivan samaa ja on muistettava, että jokaisen suru , läheisen menetys kokemuksena on omanlainen ja yksilöllinen. Me olemme erilaisia ihmisinä, niin suruissamme kuin iloissa.
Läheisen kuoleman jättämä suru kestää oman aikansa. Pitää antaa itselleen lupa surra ja itkeä, sitten vasta helpottaa. Varmaan teit oikean ratkaisun, kun halusit jättää mieleesi läheisestäsi hymyilevät kasvot.
Oli hyvä sinulle, että et mennyt katsomaan.
Monta kertaa ei edes voida näyttää vainajaa omaisille ja läheisille - kolarit ym - joten viimeinen muistikuva jää viimeiseksi muistoksi.
Kun aika kuluu tarpeeksi, suru hälvenee, mutta muistot elävät. Voit käsitellä suruasi esim jos paikkakunnallasi kokoontuu sururyhmä. Sururyhmät ovat erittäin suosittuja ja niitä järjestetään useissa seurakunnissa. Voimia ja valoisaa kevään odotusta!Olen itsekin vähän ajatellut niin, että on parempi, muistaa ne hymyilevät kasvot ja se viimeinen kohtaaminen, joka oli hyvä, kuin eloton ruumis arkussa- enkä olisi ainakaan tuolloin ollut valmis sitä näkemään. Sururyhmä voisi olla minulle hyvä asia. Läheiseni kuolemaan liittyy eräänlaisia laiminlyöntejä, (joista en voi tapauksen harvinaisuuden ja tunnistettavuuden vuoksi näin julkisessa paikassa kertoa) jotka osaltaan aiheuttivat hänen menehtymisensä ja sen hyväksyminen on todella vaikeaa.
- jenny.
Eiko sinua lohduta juuri se "vahanukkemaisuus"? Sehan on merkki juuri siita, etta omaisesi ei ole enaa siina vanhassa kropassaan, vaan vapautui jo aivan muualle. Eli siis jatkaa "elamaansa" henkimuodossaan.
- <<<<
ihminen, kirjoitti:
On ihan hyvä että et käynyt katsomassa, sait säilyttää kauniimman muiston läheisestäsi. Itse valvoin läheiseni vierellä siihen asti kun hän veti viimeisen henkäyksensä. Suutelin häntä otsalle ja hyvästelin. Päätin että en enää käy katsomassa.
Kuolema on lopullinen, uskoisin että paljon pahempi asia jälkeenjääneille kuin kuolevalle. Vaikka omaiseni oli vielä parhaassa iässään kun kuolema korjasi, hänellä oli aikaa sopeutua ajatukseen. Sopeutuminen ja pelon kaikkoaminen kuolevalta tapahtuu paljon helpommin kuin uskomme.
Suuri pohjaton suru jäi jälkeen.
En tiedä mitä on kuoleman jälkeen, olen siinä uskossa että jatkamme elämää jälkeläisissämme.
Noita asioita on turha pohtia, kukaan TODELLA kuollut ei ole tullut kertomaan mitä on rajan takana.
- tosi paljon
..kokemuksia kuoleman kohtaamisesta sairaalassa, eri osastoilla. Kaikkea tullut nähtyä ja koettua.
Olen kuitenkin luottavainen johonkin korkeampaan voimaan. En kuulu kirkkoon , sillä uskomiseen ei tarvitse kirkkoa. Eikä Luoja/Jumala itse vaadi "aneita" - ei varmasti. Lukekaa linkki, sillä kertoja on ollut ehdoton ateisti, eikä kuulu kirkkoon tietääkseni silti vaikka koki mitä koki. Nimittäin fleur-de-lisin kokemus/kertomus, kun hän sai sydänpysähdyksen.
http://www.nakokulma.net/keskustelu/index.php?topic=9178.0- pinna
olipahan mielenkiintoista luettavaa tuossa linkissä. Ilo löytää kerrankin internetin saastan seasta jotain hyvää. Oletko lukenut rikhardt bachin Lokki Joonatan-kirjan. Siinä on myös hieman samansuuntaista ajatusmallia ja aivan loistava kirja, jos sitä vain haluaa ymmärtää. Kyllä tuo kertomus vaikutti aika uskottavalta ja loogiselta. itse olen miettinyt jo pitkään sitä kohtaa kertomuksesta missä viitattiin muihin uskontoihin. Mitä jos kaikkien uskontojen voimakkaat henkilöhahmot(jeesus, mohammed, gandhi, yms.) ovat oikeasti sen suuren jumalan poikia?
- onkin
pinna kirjoitti:
olipahan mielenkiintoista luettavaa tuossa linkissä. Ilo löytää kerrankin internetin saastan seasta jotain hyvää. Oletko lukenut rikhardt bachin Lokki Joonatan-kirjan. Siinä on myös hieman samansuuntaista ajatusmallia ja aivan loistava kirja, jos sitä vain haluaa ymmärtää. Kyllä tuo kertomus vaikutti aika uskottavalta ja loogiselta. itse olen miettinyt jo pitkään sitä kohtaa kertomuksesta missä viitattiin muihin uskontoihin. Mitä jos kaikkien uskontojen voimakkaat henkilöhahmot(jeesus, mohammed, gandhi, yms.) ovat oikeasti sen suuren jumalan poikia?
Nimenomaan kaikkia uskontoja uskoja yhdistää sama yhteinen kaiken yllä oleva "Jumala". Se on loogista. Eihän voi olla mahdollista, että olisi monta jumalaa...Kaikki uskonnot ovat samasta "puusta" ja pohjaavat samaan. Itse en vaan ymmärrä, miksi pitää rakentaa rajoja, tarkoitan lähinnä lahkoja ym. ja sitä, että koetaan ja ajatellaan, että vain "minun" usko/uskonto on ainoa oikea ja vain SEN kautta saa iankaikkisen elämän tms..
Ja entäpä taivas sitten. Miten Jeesus sanoikaan; Taivasten valtakunta on keskellämme.
Teemme elämästämme joko taivaan tai helvetin itse. "Elämä on elämän parasta aikaa," sanoi Matti Nykänenkin osuvasti. - Paljon näitä asioita miettinyt
pinna kirjoitti:
Avautukaa ystävät ja kertokaa kokemuksistanne ja tuntemuksista se helpottaa.Olin illalla sellaisella luennolla kuin kuoleman kohtaaminen se avarti paljon ja herätti uusia ajatuksia. Menkää näille luennoille jos mahdollista.
- erään mielenkiintoisen
Paljon näitä asioita miettinyt kirjoitti:
Avautukaa ystävät ja kertokaa kokemuksistanne ja tuntemuksista se helpottaa.Olin illalla sellaisella luennolla kuin kuoleman kohtaaminen se avarti paljon ja herätti uusia ajatuksia. Menkää näille luennoille jos mahdollista.
..linkin.Lukekaa!
http://www.qnet.fi/mpeltonen/rajakokemus.htm
- Kokemus tämäkin
Seurasin kaukaisella pellolla metsän keskellä supikoiranuorukaisen kuolemaa. Se hengitti katkonaisesti kunnes yhtä-äkkiä veti syvään ja rauhallisesti henkeä sisäänsä ja pullistui oikein kunnolla. Samalla tavalla se rauhallisesti puhalsi ilman ulos ja samalla tunsin kuin sen henki olisi lähtenyt ja vapautunut koko hiljaiseen maisemaan. Keho oli sen jälkeen täysin liikkumaton tyhjä kuori.
Vaikka olen kasvissyöjä ja olen aina inhonnut raatoja, minulle ei ollut ollenkaan vaikea tehtävä kantaa se liikkumaton ruumis pois avoimelta pellolta pusikon suojaan. Tapahtuma kokonaisuutena tuntui kauniilta ja pyhältä.
Vuosikymmeniä myöhemmin isäni hengitti sairaalassa samalla tavalla katkonaisesti. Hän lähtikin sitten muutaman tunnin kuluttua. Silloin en ollut enää paikalla, mutta äitini ja siskoni olivat. - Saddu ;-)
...teikun henk.koht. ajatusmaailmassa jokin ennelta-asetettu hahmotelma ihmisen olevaisuudesta ?!?
Montakos kuollutta kanaa/sikaa/nautaa lienet nähnyt ... ja monikos niistä ei ollut aiemman mielikuvan kaltainen ?!?
Se omien hoksottimien käyttö nääs !!!
lol
;-) - jenny.
"Katselen arkkuja ja välillä näen myös vainajia.Kyllä siinnä monenlaiset ajatukset pyörivät päässä.Kyllä jokainen vainaja on kuin vahanukke.Jotain puuttuu jokaisesta vainajasta?Onko se elämän henki joka on palannut ????? Vai onko muuten vaan sellainen kuin on?Ihmisen käy kuin eläimen sanotaan raamatussa.Mitä se tarkoittaa?????"
Sitapa juuri. Ihmisen kroppa muistuttaa "vahanukkea" kuoltuaan, koska henki/sielu on poistunut siina vaiheessa.
Se, etta "ihmisen kay kuten elaimen", tarkoittaa mielestani juuri sita, etta fyysisesti hajoamme samalla tavalla - seka ihmiset etta elaimet. - NauruNakke
"""Kyllä jokainen vainaja on kuin vahanukke.Jotain puuttuu jokaisesta vainajasta?"""
No, ihan varmasti puuttuu. Kun elintoiminnot sammuvat ja tietoisuus katoaa, niin siinä ei sitten enää panna jalalla koreasti.- että tajuton ihminen
on ulkoisesti samanlainen kuin kuollut ..mutta siitä aistii hengen vaikkei pulssia vielä olekaan tarkistanut.
- NauruNakke
että tajuton ihminen kirjoitti:
on ulkoisesti samanlainen kuin kuollut ..mutta siitä aistii hengen vaikkei pulssia vielä olekaan tarkistanut.
Usein kyllä. Väri on ihmiselle luonnollinen, kun ei ole kuollut (yllätys yllätys). Mutta usein sairaaloissa joudutaan tarkastamaan nukkuvan pulssi vanhuksilta, jotta tietää, että vieläkö henki pihisee.
Heittäkää magia sekä mystiikka ikkunasta ja kasvakaa aikuisiksi. - jenny.
NauruNakke kirjoitti:
Usein kyllä. Väri on ihmiselle luonnollinen, kun ei ole kuollut (yllätys yllätys). Mutta usein sairaaloissa joudutaan tarkastamaan nukkuvan pulssi vanhuksilta, jotta tietää, että vieläkö henki pihisee.
Heittäkää magia sekä mystiikka ikkunasta ja kasvakaa aikuisiksi.Mika ihmeen "magia ja mystiikka"? Mita mystista siina edes on, kun ihminen kuolee ja sitten luonnollisesti sielu/henki poistuu kropasta ja kroppa on sitten sen nakoinenkin?
Ei kukaan puhunut mitaan "mystiikasta". - häiritsee
NauruNakke kirjoitti:
Heittäkää magia sekä mystiikka ikkunasta ja kasvakaa aikuisiksi.että meistä jotkut näkee kuolemassa enemmän kuin vain materialistisen tason ja uskoo sielun olemassaoloon. Läheisten kuolemassa on paljon myös johdatusta, johon uskon myös koettuani sen monesti. Ei se ole mystiikkaa ja magiaa vaan elämän/kuoleman kiertokulkua...ja toiset vaistoavat asioita paremmin kuin toiset :)
- pinna
häiritsee kirjoitti:
että meistä jotkut näkee kuolemassa enemmän kuin vain materialistisen tason ja uskoo sielun olemassaoloon. Läheisten kuolemassa on paljon myös johdatusta, johon uskon myös koettuani sen monesti. Ei se ole mystiikkaa ja magiaa vaan elämän/kuoleman kiertokulkua...ja toiset vaistoavat asioita paremmin kuin toiset :)
Olin seuraamassa jokin aika sitten oikeuslääketieteelistä ruumiinavausta ja siinä ruumis tyhjennetään sekä lähes kaikki elimet pilkotaan viipaleiksi. Aivot esimerkiksi ovat vain pehmeätä massaa. Mitään selitystä sille että ihmisellä on kyky mitä monimutkaisimpaan ajatteluun ja kyky kyseenalaistaa oma olemassaolonsa tai sille tunteelle että on oman ruumiinsa sisällä ei ole tiede pystynyt uskottavasti selittämään. Sielu on olemassa ja se poistuu sähköisen toiminnan lakattua ruumiissa. aineen häviämättömyys lakien mukaan se siirtyy jonnekin, minne, sitä en tiedä, aika näyttää. Fleur-de-lisin kertomus vaikutti kyllä uskottavalta ja tuntui jotenkin oikealta. Joo on paljon pilkkuvirheitä. :)
- NauruNakke
jenny. kirjoitti:
Mika ihmeen "magia ja mystiikka"? Mita mystista siina edes on, kun ihminen kuolee ja sitten luonnollisesti sielu/henki poistuu kropasta ja kroppa on sitten sen nakoinenkin?
Ei kukaan puhunut mitaan "mystiikasta".Sielukäsite on puhdasta mystiikkaa. Vai missä tutkimuksissa on löydetty tuollainen?
- NauruNakke
häiritsee kirjoitti:
että meistä jotkut näkee kuolemassa enemmän kuin vain materialistisen tason ja uskoo sielun olemassaoloon. Läheisten kuolemassa on paljon myös johdatusta, johon uskon myös koettuani sen monesti. Ei se ole mystiikkaa ja magiaa vaan elämän/kuoleman kiertokulkua...ja toiset vaistoavat asioita paremmin kuin toiset :)
Muista sanasi. Ne ovat usko. Uskomuksia on monia. Olen NauruNakke ja minua naurattaa, kun ihmiset ottavat uskomukset tosissaan.
Kun rukoillaan pimpelipomin puolesta sen irrottauduttua ruumiista, se on magiaa. Jo itse käsite sielu on mystiikkaa.
Jos hieman historiaa katsellaan, niin me sivistyneet Eurooppalaiset olemme omineet itselemme itämaisen mysteeriuskonnon.
Uskonnollamme on juuret Egyptissä, Mesopotamiassa ja juutalaisuudessa. Onpa siinä lainauksia muistakin, kuten Platonin filosofiasta. Kreikkalaiset, kun eivät kauhiasti kunnioittaneet mysteeriuskontoja vaan tuuppasivat sekaan fiksumpaa filosofiaa. - NauruNakke
pinna kirjoitti:
Olin seuraamassa jokin aika sitten oikeuslääketieteelistä ruumiinavausta ja siinä ruumis tyhjennetään sekä lähes kaikki elimet pilkotaan viipaleiksi. Aivot esimerkiksi ovat vain pehmeätä massaa. Mitään selitystä sille että ihmisellä on kyky mitä monimutkaisimpaan ajatteluun ja kyky kyseenalaistaa oma olemassaolonsa tai sille tunteelle että on oman ruumiinsa sisällä ei ole tiede pystynyt uskottavasti selittämään. Sielu on olemassa ja se poistuu sähköisen toiminnan lakattua ruumiissa. aineen häviämättömyys lakien mukaan se siirtyy jonnekin, minne, sitä en tiedä, aika näyttää. Fleur-de-lisin kertomus vaikutti kyllä uskottavalta ja tuntui jotenkin oikealta. Joo on paljon pilkkuvirheitä. :)
"" Sielu on olemassa ja se poistuu sähköisen toiminnan lakattua ruumiissa. aineen häviämättömyys lakien mukaan se siirtyy jonnekin, minne, sitä en tiedä, aika näyttää.""
Taas mennään mystiikan puolelle, että humpsista vaan. Nyt väitetään jo, että sielu on ihan oikeaa energiaa. Se olisi havaittu jo aikoja sitten ja viimeistään nyt, kun tekniikka pystyy havaitsemaan huikean pieniä energia määriä.
Oikeassa olet energia ei katoa eikä katoa tässäkään tapauksessa. Toimiva solumassa, joka ihminen on, kun puhumme elävästä ihmisestä tuottaa energiaa, joka muuntuu lämmöksi. Toimintojen lakattua on energiaa varastoitunut meidän massaamme, joka lopulta (jos ruumista ei polteta) siirtyy muiden elollisten hyötykäyttöön. Ruumiimme ravitsee ympäröivää luontoa. Sinne se erergia menee.
"" Mitään selitystä sille että ihmisellä on kyky mitä monimutkaisimpaan ajatteluun ja kyky kyseenalaistaa oma olemassaolonsa tai sille tunteelle että on oman ruumiinsa sisällä ei ole tiede pystynyt uskottavasti selittämään.""
Korjaus. Ei ole vielä pystynyt tyhjentävästi selittämään tietoisuutta. Hypoteeseja ja teorioita on, mutta ns. sieluaineesta ei ole mitään todistetta olemassa. - sanoin eli
NauruNakke kirjoitti:
Muista sanasi. Ne ovat usko. Uskomuksia on monia. Olen NauruNakke ja minua naurattaa, kun ihmiset ottavat uskomukset tosissaan.
Kun rukoillaan pimpelipomin puolesta sen irrottauduttua ruumiista, se on magiaa. Jo itse käsite sielu on mystiikkaa.
Jos hieman historiaa katsellaan, niin me sivistyneet Eurooppalaiset olemme omineet itselemme itämaisen mysteeriuskonnon.
Uskonnollamme on juuret Egyptissä, Mesopotamiassa ja juutalaisuudessa. Onpa siinä lainauksia muistakin, kuten Platonin filosofiasta. Kreikkalaiset, kun eivät kauhiasti kunnioittaneet mysteeriuskontoja vaan tuuppasivat sekaan fiksumpaa filosofiaa.uskon näin olevan ihan kirjaimellisesti en vain vieläkään voi käsittää miksi se häiritsee sinua ;)
Sivistys parhaimmillaan on ns.hengen sivistystä ;) - NauruNakke
sanoin eli kirjoitti:
uskon näin olevan ihan kirjaimellisesti en vain vieläkään voi käsittää miksi se häiritsee sinua ;)
Sivistys parhaimmillaan on ns.hengen sivistystä ;)Kunhan esitän todennettuja asioita teidän luulotautisiin näkemyksiin.
""uskon näin olevan ihan kirjaimellisesti""
Vapaudu kuvitelmista. Olet kahlehdittu harhoihin juuri nyt. Ja kertomalla näitä magia-juttuja levität samalla valheita tai ainakin luuloja joilla ei ole ensimmäistäkään totuusarvoa. - 968
NauruNakke kirjoitti:
Kunhan esitän todennettuja asioita teidän luulotautisiin näkemyksiin.
Vapaudu kuvitelmista. Olet kahlehdittu harhoihin juuri nyt. Ja kertomalla näitä magia-juttuja levität samalla valheita tai ainakin luuloja joilla ei ole ensimmäistäkään totuusarvoa.Tiede on olettamuksia ja kompromisseja. Tiede kehittyy koko ajan, se ei koskaan valmistu. Tämän päivän faktat ovat huomenna lähinnä naurettavia olettamuksia. Vielä muutama vuosikymmen sitten mielisairaita hoidettiin poraamalla kalloon reikä jotta paha henki pääsee pois. Joo joo sillä helpotettiin kallon sisäistä painetta mutta ei sitä sillä perusteltu. Jos uskot niin kovasti tieteeseen niin mitä vikaa on historiassa. Raamatun ja muiden uskonnollisten kirjojen tapahtumia on näet
- viettää täällä
NauruNakke kirjoitti:
Kunhan esitän todennettuja asioita teidän luulotautisiin näkemyksiin.
Vapaudu kuvitelmista. Olet kahlehdittu harhoihin juuri nyt. Ja kertomalla näitä magia-juttuja levität samalla valheita tai ainakin luuloja joilla ei ole ensimmäistäkään totuusarvoa.harhalandiassa edelleen on niin mukavaa..elämä on enemmän elämisen arvoinen ;))
- tiede elää ajan
968 kirjoitti:
Tiede on olettamuksia ja kompromisseja. Tiede kehittyy koko ajan, se ei koskaan valmistu. Tämän päivän faktat ovat huomenna lähinnä naurettavia olettamuksia. Vielä muutama vuosikymmen sitten mielisairaita hoidettiin poraamalla kalloon reikä jotta paha henki pääsee pois. Joo joo sillä helpotettiin kallon sisäistä painetta mutta ei sitä sillä perusteltu. Jos uskot niin kovasti tieteeseen niin mitä vikaa on historiassa. Raamatun ja muiden uskonnollisten kirjojen tapahtumia on näet
mukana...tiedekin perustuu uskomuksille joita sitten tutkimukset tukevat tai ei..riippuen tutkimustavoista tai uusien tutkimusten tulosta ja julkaisemisesta. Eikös sellainenkin tutkimus ollut että mitä sielu painaa ja tuloskin tuli, eli ennen ja jälkeen kuoleman otettiin ruumiinpaino...taisi tosin olla ilman poistuminen keuhkoista ja hm...josta tulos johtui. ;)
Totuus kuitenkin lienee että esim. nämä sielu, ajattelukyky, sielun kuolemattomuus, elämän avaimien tietäminen ovat uskon asioita ennen kuin toisin todistetaan ja vielä ei tiede pysty haasteeseen vastaamaan...niin kauan minä ainakin elän vaiston varassa ehkä harhaoppisena tai sitten vain elämisen maku suussa ehkä kuten täällä eräs eli naurunakkina "tieteellisesti" tai oliko se nakit silmillä ;))) - NauruNakke
tiede elää ajan kirjoitti:
mukana...tiedekin perustuu uskomuksille joita sitten tutkimukset tukevat tai ei..riippuen tutkimustavoista tai uusien tutkimusten tulosta ja julkaisemisesta. Eikös sellainenkin tutkimus ollut että mitä sielu painaa ja tuloskin tuli, eli ennen ja jälkeen kuoleman otettiin ruumiinpaino...taisi tosin olla ilman poistuminen keuhkoista ja hm...josta tulos johtui. ;)
Totuus kuitenkin lienee että esim. nämä sielu, ajattelukyky, sielun kuolemattomuus, elämän avaimien tietäminen ovat uskon asioita ennen kuin toisin todistetaan ja vielä ei tiede pysty haasteeseen vastaamaan...niin kauan minä ainakin elän vaiston varassa ehkä harhaoppisena tai sitten vain elämisen maku suussa ehkä kuten täällä eräs eli naurunakkina "tieteellisesti" tai oliko se nakit silmillä ;)))""Eikös sellainenkin tutkimus ollut että mitä sielu painaa ja tuloskin tuli, eli ennen ja jälkeen kuoleman otettiin ruumiinpaino...taisi tosin olla ilman poistuminen keuhkoista ja hm...josta tulos johtui. ;) ""
Just tällaista se on. Ilmallakin on painonsa. Maanpinnalla meillä on 1 baarin paine hartioilla, jonka tuottaa ympärillämme oleva ilmakerros.
""Totuus kuitenkin lienee että esim. nämä sielu, ajattelukyky, sielun kuolemattomuus, elämän avaimien tietäminen ovat uskon asioita ennen kuin toisin todistetaan ja vielä ei tiede pysty haasteeseen vastaamaan""
Entäpä miten esim. (LSD, kokaiini, alkoholi) aine voi vaikuttaa sielun toimintaan. JOs sielu on ainetta, se pystyttäisiin tunnistamaan. Miten esim. aivoja sähköisesti ärsyttämällä ihminen muistaa asioita, joista ei tiennyt muistoja edes olevan? Miksi persoona muuttuu, jos suoritetaan lobotomia? Miksi persoona saattaa muuttua esim. aivokasvaimen takia?
Ehkäpä joidenkin pitäisi tutustua myös tieteenhistoriaan. Keksityt asiat rakentuvat menetelmien parantuessa aikaisemman päälle. Ei vanhoja teorioita hylätä noin vain. Vai mitä sanoo Newton, Einstein, kvanttimekaniikka? - tosiaan joutuu
tiede elää ajan kirjoitti:
Totuus kuitenkin lienee että esim. nämä sielu, ajattelukyky, sielun kuolemattomuus, elämän avaimien tietäminen ovat uskon asioita ennen kuin toisin todistetaan ja vielä ei tiede pysty haasteeseen vastaamaan...niin kauan minä ainakin elän vaiston varassa ehkä harhaoppisena tai sitten vain elämisen maku suussa ehkä kuten täällä eräs eli naurunakkina "tieteellisesti" tai oliko se nakit silmillä ;)))elämään ajan hermolla. Se mikä tiedetään tänään ja todetaan faktaksi, voi muuttua huomenna uuden tutkimuksen myötä. Miten ja millaista olisi elämä ilman tieteen/tekniikan kehitystä ja tutkimusta? Kaikki kunnioitus osaajille ja tutkijoille, sekä tietysti tahoille jotka mahdollistavat kehityksen.
Jos meidän populaatiomme olisi alkukantainen ja kehittymätön, kuten vielä jotkut alkuasukkaat/heimot afrikassa/aasiassa ym, emme olisi tässä koneen ääressä naputtelemassa mielipiteitämme ja kulkisimme jalkaisin, puhumattakaan muusta tavan tallukan ihmisjärjelle käsittämättömistä korkean teknologian ihmeistä.
Miten se aikoinaan menikään, kun ensimäinen alkeellinen tietokone valmistui? Joku "asiantuntija" arveli, että näitä koneita tarvitaan korkeintaan viisi kpl( lue 5) koko maailmassa. Lääketiede on edistynyt huimaa vauhtia. Eniten kolmen viimeisen vuosikymmenen aikana. Mitä vielä saammekaan nähdä ja kokea lääketieteen edistyessä? Tulevaisuudessa voitetaan varmaan syöpä ja Aids ja monta muuta vakavaa sairautta.
Uusia galakseja löydetään, joskus vielä uutta elämää joltakin toiselta planeetalta? Entäpä arkeologia ja kaikki menneisyyteen ja historiaan liittyvät tutkimukset? Millainen populaatio sai aikaan uskomattomia rakennuksia ja millä tekniikalla mm. stonehenge-kivipaadet englannissa, pyramidit egyptissä jne..? Jopa nykytekniikalla moiset rakennelmat ovat haaste. Ihmettelyä ja haasteita riittää... - ole vakavasti
NauruNakke kirjoitti:
""Eikös sellainenkin tutkimus ollut että mitä sielu painaa ja tuloskin tuli, eli ennen ja jälkeen kuoleman otettiin ruumiinpaino...taisi tosin olla ilman poistuminen keuhkoista ja hm...josta tulos johtui. ;) ""
Just tällaista se on. Ilmallakin on painonsa. Maanpinnalla meillä on 1 baarin paine hartioilla, jonka tuottaa ympärillämme oleva ilmakerros.
""Totuus kuitenkin lienee että esim. nämä sielu, ajattelukyky, sielun kuolemattomuus, elämän avaimien tietäminen ovat uskon asioita ennen kuin toisin todistetaan ja vielä ei tiede pysty haasteeseen vastaamaan""
Entäpä miten esim. (LSD, kokaiini, alkoholi) aine voi vaikuttaa sielun toimintaan. JOs sielu on ainetta, se pystyttäisiin tunnistamaan. Miten esim. aivoja sähköisesti ärsyttämällä ihminen muistaa asioita, joista ei tiennyt muistoja edes olevan? Miksi persoona muuttuu, jos suoritetaan lobotomia? Miksi persoona saattaa muuttua esim. aivokasvaimen takia?
Ehkäpä joidenkin pitäisi tutustua myös tieteenhistoriaan. Keksityt asiat rakentuvat menetelmien parantuessa aikaisemman päälle. Ei vanhoja teorioita hylätä noin vain. Vai mitä sanoo Newton, Einstein, kvanttimekaniikka?otettavaa kuten sielun painon mittaus osoittaa ;)) ja kyllä Einsteinillakin loppuajan tutkimukset on jätetty huomioimatta tiedemaailmassa niiden epäselvyyksien vuoksi kuten varmaan tiedätkin..eli Einsteininkaan teoriat ole pyhiä joita ei voitaisi myös kyseenalaistaa. :)
Sielu on määritelmä ihmisen sisäisestä olemuksesta. Se että mikä se on niin jo aivovamma muuttaa persoonallisuutta muuttamatta kuitenkaan sielukäsitettä sinällään.. oikeastaan näissä määritelmissä on erona persoonallisuus eli luonne, tietoinen minä eli luonne plus aistimaailma ja sielu kattaa kaiken kokonaisuuden jopa aivovammaisena tai huumehörhöisenä. - brian
NauruNakke kirjoitti:
Sielukäsite on puhdasta mystiikkaa. Vai missä tutkimuksissa on löydetty tuollainen?
yksinkertaisella aivolla kaikki on niin helppoa
ja näyttää myös yksinketrtaiselta,,,,,
etkö sä koska miettinyt miksi melkein kaikki
suurimmat nerot ovat olleet uskonnollisija
/nyton,gaus,kant,bach,mozart ym ym,,,ehkä olet jo,,,,,,,,
nauranut niille,,,,et ne on sinua tyhmempija!!!
olis kiva vähän enempi kun tutustuis aiheeseen
,,mistä se johtuu et,,,j n e,,,,,,,,, - Kissa
NauruNakke kirjoitti:
Sielukäsite on puhdasta mystiikkaa. Vai missä tutkimuksissa on löydetty tuollainen?
Myös ajatuksesi ja tunteesi ovat mystiikkaa, niitäkään ei löydy tutkimuksissa.Kun ihminen tulee
ns.mielisairaaksi,niin missä on se mieli joka sairas
tuu.Sitähän ei löydy ruumiinavauksessa.Silkkaa mys-
tiikkaa. - NauruNakke
ole vakavasti kirjoitti:
otettavaa kuten sielun painon mittaus osoittaa ;)) ja kyllä Einsteinillakin loppuajan tutkimukset on jätetty huomioimatta tiedemaailmassa niiden epäselvyyksien vuoksi kuten varmaan tiedätkin..eli Einsteininkaan teoriat ole pyhiä joita ei voitaisi myös kyseenalaistaa. :)
Sielu on määritelmä ihmisen sisäisestä olemuksesta. Se että mikä se on niin jo aivovamma muuttaa persoonallisuutta muuttamatta kuitenkaan sielukäsitettä sinällään.. oikeastaan näissä määritelmissä on erona persoonallisuus eli luonne, tietoinen minä eli luonne plus aistimaailma ja sielu kattaa kaiken kokonaisuuden jopa aivovammaisena tai huumehörhöisenä."""Sielu on määritelmä ihmisen sisäisestä olemuksesta."""
Huomaatkos, tuo on filosofista pohdiskelua, joka ei liity millään tavoin todellisuuteen. Filosofialla voi hienosti perustella mitä vain.
""Einsteininkaan teoriat ole pyhiä joita ei voitaisi myös kyseenalaistaa.""
En tainnut ilmaista itseäni selkeästi. Tarkoitus oli osoittaa, että tieteen teoriat "ennen" eivät ole vain naurettavia, jotka joutuvat nykyään romukoppaan. Newton kehitti painovoimateorian, joka on todella karkea, mutta edelleen käyttökelpoinen. Einstein puolestaan parikin teoriaa joista yleinen suhteellisuusteoria on jo huikea saavutus, mutta kun mennään äärimmäisen pieniin asioihin ja nopeuksiin ei nuo Einsteininkään teoriat enää päde vaan esiin tulee kvanttimekaniikka.
Evoluutioteorian kehitys on myöskin aina aikaisemmalle pohjalle rakentuvaa. Mukana on ollut floppeja, kuten Lamarckin lamarkismi.
Geologia, tähtitiede, biologia... jne.
""Sielu on määritelmä ihmisen sisäisestä olemuksesta. Se että mikä se on niin jo aivovamma muuttaa persoonallisuutta muuttamatta kuitenkaan sielukäsitettä sinällään.""
Se on vain käsite. Jos sielu olisi energiaa tai muuta ainetta se havaittaisiin. Jos se taas on jotain muuta, niin miten se voisi vaikuttaa materiaaliin, soluihin, kokonaisiin elimiin. Tai miten ylipäänsä voitaisiin tietään sielusta??? - asioita ei voi
NauruNakke kirjoitti:
"""Sielu on määritelmä ihmisen sisäisestä olemuksesta."""
Huomaatkos, tuo on filosofista pohdiskelua, joka ei liity millään tavoin todellisuuteen. Filosofialla voi hienosti perustella mitä vain.
""Einsteininkaan teoriat ole pyhiä joita ei voitaisi myös kyseenalaistaa.""
En tainnut ilmaista itseäni selkeästi. Tarkoitus oli osoittaa, että tieteen teoriat "ennen" eivät ole vain naurettavia, jotka joutuvat nykyään romukoppaan. Newton kehitti painovoimateorian, joka on todella karkea, mutta edelleen käyttökelpoinen. Einstein puolestaan parikin teoriaa joista yleinen suhteellisuusteoria on jo huikea saavutus, mutta kun mennään äärimmäisen pieniin asioihin ja nopeuksiin ei nuo Einsteininkään teoriat enää päde vaan esiin tulee kvanttimekaniikka.
Evoluutioteorian kehitys on myöskin aina aikaisemmalle pohjalle rakentuvaa. Mukana on ollut floppeja, kuten Lamarckin lamarkismi.
Geologia, tähtitiede, biologia... jne.
""Sielu on määritelmä ihmisen sisäisestä olemuksesta. Se että mikä se on niin jo aivovamma muuttaa persoonallisuutta muuttamatta kuitenkaan sielukäsitettä sinällään.""
Se on vain käsite. Jos sielu olisi energiaa tai muuta ainetta se havaittaisiin. Jos se taas on jotain muuta, niin miten se voisi vaikuttaa materiaaliin, soluihin, kokonaisiin elimiin. Tai miten ylipäänsä voitaisiin tietään sielusta???vääntää niin että myös "insinööri" ymmärtäisi kuten sielun olemusta ;)
Mitenkäs perustelet plasebo-vaikutuksen ja suggestion? :)
Filosofisesta ajattelusta tai yksinkertaisemmin luovasta -ajattelusta lähtee usein tieteelliset kokeilut. Ensin täytyy tulla ajatus ja sitten sitä voi lähteä tutkimaan. On helpompaa tutkia matematiikkaa kuin esim. sosiaalisia taitoja tai vaikka miksi ihmiselle on tärkeätä tehdä henkisiä asioita kuten runoilla tai tehdä etsauksia, sisustaa etc.
- juutas
Niin, ne kuolleet näyttävät suorastaan elottomilta...
Kyllä itsestänikin kuollut näyttää yllättävän erilaiselta kuin elävä ihminen. Johtuu tietysti siitä, että elintoiminnat ovat pysähtyneet, ei veri kierrä, ei ole hengitystä, ei mitään liikettä jne. Kun "paineet" kehosta katoavat, olemus kutistuu, väri muuttuu ym. pieniä eroja jotka yhdessä tekevät eron elävän ja elottoman välille. Heippa Sinule ja Herran siunausta
Onpa kolkko työpaikka.
Kaikkeen tottuu.'Oikealla asenteella varmasti pysyt tasapainossa.
Voit käydä katsomassa Raamattuopetuksiani eri aiheista:
http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli
Osasto "Kuolema ja tuomio" on tällaisia!
Katso myös muut aihepiirit ja opetukset.
Jumalan siunausta
jari laurila- Väärä käsitys.
Minulla on huomenna työpäivä.Menen ihan mielelläni arkkujen ja vainajien sekaan.Olen ollut jo 8 vuotta.Mukavaa olla vähän erikoisemmassa työssä.Ei ihan jokapäiväistä kaikille.Kyllä "kaikkeen tottuu"todella.En poiskaan haluaisi jäädä työstäni.Siunausta myös sinulle Jari Laurila.
Väärä käsitys. kirjoitti:
Minulla on huomenna työpäivä.Menen ihan mielelläni arkkujen ja vainajien sekaan.Olen ollut jo 8 vuotta.Mukavaa olla vähän erikoisemmassa työssä.Ei ihan jokapäiväistä kaikille.Kyllä "kaikkeen tottuu"todella.En poiskaan haluaisi jäädä työstäni.Siunausta myös sinulle Jari Laurila.
Kyllä toki kaikkeen tottuu, ja työt kaikki tehtävä.
Kuolema on luonnollinen asia.
Tosin asenne työhön on pakko hakea ja kehittyy, ei sitä jokainen voisi tehdä.
Ulkopuoliselta se äkkiä tuntuu kolkolta.
Käy hotellissani vierailuilla.
Nyt pidän kuukauden lomaa kirjoittamisesta kai, ja menee pari kuukautta ennen kuin on päivityksiä lisää.
Tutkimista siellä on jo.
Siunausta Sinulle
jari laurila- (Ruumishuoneella.)
jarlau kirjoitti:
Kyllä toki kaikkeen tottuu, ja työt kaikki tehtävä.
Kuolema on luonnollinen asia.
Tosin asenne työhön on pakko hakea ja kehittyy, ei sitä jokainen voisi tehdä.
Ulkopuoliselta se äkkiä tuntuu kolkolta.
Käy hotellissani vierailuilla.
Nyt pidän kuukauden lomaa kirjoittamisesta kai, ja menee pari kuukautta ennen kuin on päivityksiä lisää.
Tutkimista siellä on jo.
Siunausta Sinulle
jari laurilaOli aika ikävää kun viimeinen siunattava oli 29 vuotias nuori mies ja kaunis kuin kuva.Kyllä siinnä on omaisilla kestämistä.Tiedän kun olen menettänyt 2 veljeäni.Toinen oli vasta 21 kuollessaan.Kyllä minä käyn sinun sivuillasi tutustumassa.Itse en enään edes huomaa että olen arkkujen seassa.Käyn suihkussa päivän lopuksi alhaalla kellarissa.Tutut ihmettelevät kuinka uskallan olla siellä kellarissa kun ruumishuone on yläpuolella?Alussa se todella oli aika kauheeta koska minulla on kauhean vilkas mielikuvitus.Ajattelin että joku vainaja tulee rappuja alas enkä pääse pois kun on vaan yhdet rappuset ylös kellarista.Nyt en enään ajattele.Jos tulisi niin olisin iloinen.Tietäisin ainakin että elämä ei sammu kuolemaan.Voi hyvin!Siunausta sinulle Jari Laurila.
(Ruumishuoneella.) kirjoitti:
Oli aika ikävää kun viimeinen siunattava oli 29 vuotias nuori mies ja kaunis kuin kuva.Kyllä siinnä on omaisilla kestämistä.Tiedän kun olen menettänyt 2 veljeäni.Toinen oli vasta 21 kuollessaan.Kyllä minä käyn sinun sivuillasi tutustumassa.Itse en enään edes huomaa että olen arkkujen seassa.Käyn suihkussa päivän lopuksi alhaalla kellarissa.Tutut ihmettelevät kuinka uskallan olla siellä kellarissa kun ruumishuone on yläpuolella?Alussa se todella oli aika kauheeta koska minulla on kauhean vilkas mielikuvitus.Ajattelin että joku vainaja tulee rappuja alas enkä pääse pois kun on vaan yhdet rappuset ylös kellarista.Nyt en enään ajattele.Jos tulisi niin olisin iloinen.Tietäisin ainakin että elämä ei sammu kuolemaan.Voi hyvin!Siunausta sinulle Jari Laurila.
Rauhaa ja hei
Olen kiitollinen Sinulle muistamisesta.
Minua aina järkyttää kun nuoria kuolee.
Ne ovat kauniita kun ovat juuri aikuiseksi tulleet.
32 vuotiaskin on vielä nuori.
85 vuotiaana alkaa vanhuus, jos on terve.
Kaikki ainakin sitä ennen kuolemat ovat ennen aikaisia.
Muista huolehtia omasta elämästäsi, että sen kaiken turvan ja varmuuden mitä Herrassa saat otat omaksesi.
Olet rakentava keskustelija, ja mielelläni voimme keskustella aina myöskin ongelmakysymyksistä kun niitä vastaan tulee.
Itsellänikin ne olivat joskus selvitettävänä, ja voin nyt auttaa muita.
Hotellissa olen kysymyksiä selvittänyt mistä ihmiset kyselee paljon.
Opetuksia tulee paljon lisää kuitenkin.
Taisin sanoa että lähden keskiviikkona lomalle, ja voin viipyä jos hyvin sattuu kuukaudenkin.
Ehkä pääsen koneelle siellä yritän, en ole varma, ja siksi kannnattaa kirjoittaa sähköpostiini jos on sellaista mikä ei voi mielellään odottaa pitkään.
Jumalan siunausta
jari laurila- nuori mies.
jarlau kirjoitti:
Rauhaa ja hei
Olen kiitollinen Sinulle muistamisesta.
Minua aina järkyttää kun nuoria kuolee.
Ne ovat kauniita kun ovat juuri aikuiseksi tulleet.
32 vuotiaskin on vielä nuori.
85 vuotiaana alkaa vanhuus, jos on terve.
Kaikki ainakin sitä ennen kuolemat ovat ennen aikaisia.
Muista huolehtia omasta elämästäsi, että sen kaiken turvan ja varmuuden mitä Herrassa saat otat omaksesi.
Olet rakentava keskustelija, ja mielelläni voimme keskustella aina myöskin ongelmakysymyksistä kun niitä vastaan tulee.
Itsellänikin ne olivat joskus selvitettävänä, ja voin nyt auttaa muita.
Hotellissa olen kysymyksiä selvittänyt mistä ihmiset kyselee paljon.
Opetuksia tulee paljon lisää kuitenkin.
Taisin sanoa että lähden keskiviikkona lomalle, ja voin viipyä jos hyvin sattuu kuukaudenkin.
Ehkä pääsen koneelle siellä yritän, en ole varma, ja siksi kannnattaa kirjoittaa sähköpostiini jos on sellaista mikä ei voi mielellään odottaa pitkään.
Jumalan siunausta
jari laurilaHei myös sinulle!On myös mukavaa että muistat minua.En tiedä tunsitko isäni aikanaan?On kuollut iät ja ajat sitten.Nimi oli EERO SOPANEN joka perusti aikanaan SIILOANIN Kallioon 3:nelle linjalle Helsinkiin.Jos muistat niin hyvä.Jos et muista etkä tiedä niin sekin hyvä.Kyllä olisi paljon kysyttävää.Olen 60 vuotias. Minulla on 2 lasta ja 4 lastenlasta ja 1 lapsenlapsenlapsi.Että kyllä tässä elämässä ihmettelemistä riittää.Keskiviikkoisin olen Kriisipalvelussa ryhmän ohjaajana kerran viikossa.Kyllä minä tulen viellä tekemään paljon kysymyksiä.Voi hyvin ja siunausta sinulle.Pidä huoli itsestäsi!!!!!!Kiitos Jari Laurila!
nuori mies. kirjoitti:
Hei myös sinulle!On myös mukavaa että muistat minua.En tiedä tunsitko isäni aikanaan?On kuollut iät ja ajat sitten.Nimi oli EERO SOPANEN joka perusti aikanaan SIILOANIN Kallioon 3:nelle linjalle Helsinkiin.Jos muistat niin hyvä.Jos et muista etkä tiedä niin sekin hyvä.Kyllä olisi paljon kysyttävää.Olen 60 vuotias. Minulla on 2 lasta ja 4 lastenlasta ja 1 lapsenlapsenlapsi.Että kyllä tässä elämässä ihmettelemistä riittää.Keskiviikkoisin olen Kriisipalvelussa ryhmän ohjaajana kerran viikossa.Kyllä minä tulen viellä tekemään paljon kysymyksiä.Voi hyvin ja siunausta sinulle.Pidä huoli itsestäsi!!!!!!Kiitos Jari Laurila!
Rauhaa ja kiitos paljon Sinulle
En tuntenut isääsi. Olen Pohjanmaalta.
Muistin väärin sen nuorena kuoleen, oli vasta 29, ei 32.
Mukavaa kun on kysyttävää. Vastaan mielelläni kun on rakentavalla asenteella kyselijöitä.
Kriisipalvelu on varmasti työtä jossa saa tehdä hyvää. Kristityn paikka.
Lähden ke lomalle, ja ilmaannun sitten palstalle taas kun palaan.
Lomani on liukuva siellä 3-30 vrk, en tiedä vielä?
Jumalan siunausta
jari laurila- Suojelusta mukaan.
jarlau kirjoitti:
Rauhaa ja kiitos paljon Sinulle
En tuntenut isääsi. Olen Pohjanmaalta.
Muistin väärin sen nuorena kuoleen, oli vasta 29, ei 32.
Mukavaa kun on kysyttävää. Vastaan mielelläni kun on rakentavalla asenteella kyselijöitä.
Kriisipalvelu on varmasti työtä jossa saa tehdä hyvää. Kristityn paikka.
Lähden ke lomalle, ja ilmaannun sitten palstalle taas kun palaan.
Lomani on liukuva siellä 3-30 vrk, en tiedä vielä?
Jumalan siunausta
jari laurilaEn itse ole uskovainen mutta en myöskään ateisti.Olen omaa paikkaani etsivä ihminen.(Lastu lainehilla.)Kriisipalveluun olen kulkeutunut kun elämäni oli täynnä solmuja.Solmuja se on vielläkin täynnä.En oikein tässäkään iässä tiedä kuinka eletään normaalia elämää.Omassa lapsuuden kodissani en saanut mallia koska isäni oli juoppo.Vanhempani erosivat.Isäni tuli niin sanottuun uskoon kun veljeni kuoli 21 vuotiaana.Se oli isälleni järkytys kun ei ollut varmaan nähnyt veljeäni selvin päin.Tässä minun pieni tarinan poikanen elämästäni.Tämä oli 1000 osa surullisesta tarinastani.Voi hyvin ja hyvää lomaa sinulle Jari Laurila.
Suojelusta mukaan. kirjoitti:
En itse ole uskovainen mutta en myöskään ateisti.Olen omaa paikkaani etsivä ihminen.(Lastu lainehilla.)Kriisipalveluun olen kulkeutunut kun elämäni oli täynnä solmuja.Solmuja se on vielläkin täynnä.En oikein tässäkään iässä tiedä kuinka eletään normaalia elämää.Omassa lapsuuden kodissani en saanut mallia koska isäni oli juoppo.Vanhempani erosivat.Isäni tuli niin sanottuun uskoon kun veljeni kuoli 21 vuotiaana.Se oli isälleni järkytys kun ei ollut varmaan nähnyt veljeäni selvin päin.Tässä minun pieni tarinan poikanen elämästäni.Tämä oli 1000 osa surullisesta tarinastani.Voi hyvin ja hyvää lomaa sinulle Jari Laurila.
Rauhantervehdys
Kiitos postistasi.
Monta tarinaa ikävää on kirjoitettu.
Olen nähnyt omani ja monen muun ikäviä kokemuksia.
Monenlaisia ongelmia on ollut lapsuudessa, ja myöhemminkin.
Viina on ollut usein monen kirous lapsuudessa tai avioliitossa, tai omalla kohdalla.
Olet siinä iässä että et ole vanha, ja olisi hyvä aika selvitä uskonkysymyksiä.
Nyt Sinulla vaikuttaa olevan etsikkoaika johon Jumala Sinua kutsuu.
Jumala kutsuu omantunnon kautta, miettimään hengellisiä asioita. Se on aina Jumalan työ.
Jumala kutsuu ihmistä useasti tämän elämän aikana.
Jotkut ottavat vaarin, ja jotkut kieltäytyvät joka kerta, ja paatuvat yhä enemmän.
Moni katkaisee siteen taivaaseen tahallisesti aina, ja lopulta lopullisesti.
Kun ihminen paatuu, on tapahtunut Pyhän Hengen pilkka, ja ihminen voi jäädä loppuiäkseen paatuneeseen tilaan.
On siten kadotettu iäksi.
Suosittelen nyt:
Minusta olisi hyvä jos ottaisit nyt hengellisiä asioita valaisevan kurssin, ja ryhtyisit siten pitämään kiinni kiinnostuksestasi, ja voisit tehdä asiassa edistystä, ja päästä selvyyteen paikkasi hakemisessa näiltäkin osin.
Moni mieltä askarruttanut asia selviää kun ryhtyy asioita tutkimaan.
Suosittelen "Löytöjä Raamatusta kurssia"
http://www.media7.fi/raamattuopisto
Kursseja voi käydä kirjeitse, tai tämän kurssin myös netissä.
Olen valmis auttamaan Sinua kysymyksissäsi aina.
Voit kirjoittaa minulle palstalle, ja sähköpostiini, jonka löydät jarlau-sivultani.
Kaikessa rauhassa, ja omaa ajattelua käyttäen.
Miettien ja kysellen. Niin itsekin tein.
Rukous on ehdoton asia.
Rukouksessa ei ole sääntöjä missä ja miten.
Voit puhua Jumalalle kuin parhaale kaverille huolista, iloista, suruista, kysymyksistä.
Jumala kuulee vilpittömät rukoukset, ja sydämen tuskankin.
Hän odottaa vain että teet oman osuutesi asiassa, ja vastaat Hänen pelastuskutsuunsa ymmärryksesi mukaan.
Jumalan siunausta tälle päivälle
jari laurila- Mielenkiintoista.
jarlau kirjoitti:
Rauhantervehdys
Kiitos postistasi.
Monta tarinaa ikävää on kirjoitettu.
Olen nähnyt omani ja monen muun ikäviä kokemuksia.
Monenlaisia ongelmia on ollut lapsuudessa, ja myöhemminkin.
Viina on ollut usein monen kirous lapsuudessa tai avioliitossa, tai omalla kohdalla.
Olet siinä iässä että et ole vanha, ja olisi hyvä aika selvitä uskonkysymyksiä.
Nyt Sinulla vaikuttaa olevan etsikkoaika johon Jumala Sinua kutsuu.
Jumala kutsuu omantunnon kautta, miettimään hengellisiä asioita. Se on aina Jumalan työ.
Jumala kutsuu ihmistä useasti tämän elämän aikana.
Jotkut ottavat vaarin, ja jotkut kieltäytyvät joka kerta, ja paatuvat yhä enemmän.
Moni katkaisee siteen taivaaseen tahallisesti aina, ja lopulta lopullisesti.
Kun ihminen paatuu, on tapahtunut Pyhän Hengen pilkka, ja ihminen voi jäädä loppuiäkseen paatuneeseen tilaan.
On siten kadotettu iäksi.
Suosittelen nyt:
Minusta olisi hyvä jos ottaisit nyt hengellisiä asioita valaisevan kurssin, ja ryhtyisit siten pitämään kiinni kiinnostuksestasi, ja voisit tehdä asiassa edistystä, ja päästä selvyyteen paikkasi hakemisessa näiltäkin osin.
Moni mieltä askarruttanut asia selviää kun ryhtyy asioita tutkimaan.
Suosittelen "Löytöjä Raamatusta kurssia"
http://www.media7.fi/raamattuopisto
Kursseja voi käydä kirjeitse, tai tämän kurssin myös netissä.
Olen valmis auttamaan Sinua kysymyksissäsi aina.
Voit kirjoittaa minulle palstalle, ja sähköpostiini, jonka löydät jarlau-sivultani.
Kaikessa rauhassa, ja omaa ajattelua käyttäen.
Miettien ja kysellen. Niin itsekin tein.
Rukous on ehdoton asia.
Rukouksessa ei ole sääntöjä missä ja miten.
Voit puhua Jumalalle kuin parhaale kaverille huolista, iloista, suruista, kysymyksistä.
Jumala kuulee vilpittömät rukoukset, ja sydämen tuskankin.
Hän odottaa vain että teet oman osuutesi asiassa, ja vastaat Hänen pelastuskutsuunsa ymmärryksesi mukaan.
Jumalan siunausta tälle päivälle
jari laurilaTilasin yhden kurssin ja sen luettuani jatkan toiseen.Ihan mukava aloittaa jotain uutta ja kiinnostavaa.Olen eronnut ja haen parhaillaan asuntoa minkä kohta saankin.On ikävä asua tässä koska ex-mieheni asuu viereisessä rapussa.Yläkertaani muutti mies joka kävelee niin että luulee välillä että katto tulee alas.Kun nämä asiat ovat kunnossa voin kunnolla keskittyä tutkimaan asioita.Olen katsonut sivusi ja huomannut että helppoa ei ole kellään.Kyllä minullakin on tapahtunut niin paljon elämässä että saan olla onnellinen että olen järjissäni.Et ole helpolla elämässä tähän asti selvinnyt sinäkään.Voi oikein hyvin ja kaikkea hyvää sinulle.Siunausta sinulle ja enkeli olkoon seuranasi ja suojelkoon sinua. (Uskotko enkeleihin?)Kiitos kaikesta Jari Laurila sinulle.
- uskonlepo
Ihminen eroaa eläimestä, että hänen sielunsa jatkaa olemassaoloaan kuolemankin jälkeen. Ruumis on vain ihmisen ulkonainen osa: ihmisellä on ruumis, sielu ja henki. Ylösnousemuksessa Jumala luo ihmiselle uuden ruumiinkin. Jeeuskella oli maan päällä tällainen kirkastettu ylösnousemusruumis.
Kun ihminen uskoo ja ottaa Jeesuksen Pelastajaksensa elää vaikka olis kuollut ja ruumiilline kuolema on vain kuin ovi todelliseen elämään.- Rusi... <3
Eläimetkin jatkaa elämistä kuoleman jälkeen! >:( AIVAN VARMASTI! Pakko.
- kokija
auran. Kun aura on mennyt menojaan ruumiin sisällä olijan mukana, niin ruumis näyttää varmastikin monelle vahanuken kaltaiselta. Tarkkasilmäisempi näkee selkeästi että väreilevä monivärinen energia-aura, joka sädehti kulkijan ajatusten ja tunteiden tahdissa, on kadonnut. Ruumis lakastuu silloin kuin kukka kun se otetaan maasta ja laitetaan vaasiin ilman multaa. Luonnonkierrossa multana kulkuneuvon on hyvä olla, siitä tulee uutta rakennusainetta uusille ihastuttaville luomuksille ekosysteemissämme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004363
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!422016- 621687
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331363Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581337Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93959SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26923Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10899Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186696