Suomalainen yhteiskunta

Johan112

Jäin työelämästä pois 2003 helmikuussa,sairauteni takia;olen "hengenvaarallinen työssäni"!
Hain eläkkeelle,en päässyt,3 kertaa valitin,mutta joulu viikolla tuli eläkelautakunnasta lopullinen kirje,johon ei voi valittaa,kielteinen sekin!
Eläkevakuutus yhtiöni lupaa tukea uudelleenkoulutustani,mutta olen kieltäytynyt uudelleenkoulutuksesta,senkin takia,koska vuonna 2002 olin koko vuoden vuorotteluvapaalla ja suoritin erään ammattitutkinnon,enkä ole ko. koulutuksen jälkeen tehnyt päivääkään ko. työtä!
Ikää minulla on 45.
No,ei tässä varsinaisesti ole asian ydin,jota tällä kirjoituksella ajan takaa!
Vuonna 2004 minulla tuli avioero,jouduin asunnottomaksi,minulla oli tiedossa kaupungin ja erään asuntosäätiön asunto,muttei sosiaalihuolto auttanut minua takuuvuokrien maksuun,vaan sosiaalitantta sanoi,että alkoholistien asuntolaan asumaan,mikä olisi minulle raittiille miehelle oikea paikka!
No,menetin luottotiedot,vaimon sairastuttua syöpään v. 2000,kun olin pois töistä n. 4-6kk ko. vuonna,vaimoni hoitojen aikana;pahoinvointi lääkkeet yms. lääkekulut rasittivat myös talouttamme!
No,en saanut asuntoa Suomesta luottotieto häiriöni takia,muutin Espanjaan.
Olin muutaman kuukauden siellä,palasin takaisin,no sama homma jatkui...
Sitten palasin ex-vaimoni kanssa yhteen,sain puhuttua,että hän ottaa vuorotteluvapaata ja lähdetään Espanjaan lomalle ja samalla odottamaan eläkepäätöstäni sinne!
No,erehdyin postittamaan ammattiliitolle kirjeen,sieltä siis sen "työtön,työtön-lapun",koska Kela ei enään maksa sairaspäivärahaa,vaan minun täytyy olla työttömänä työnhakijana,vaikka olen työkyvytön!
No,liitto ei maksanut minulle rahaa,kun ne näkivät Espanjan postimerkin ja leiman,jouduimme palaamaan takaisin,koska minun täytyy olla työmarkkinoiden käytettävissä työkyvyttömänä!!!
Nytten kohta minulla loppuu ansiosidonnainen päiväraha ja suunnittelin että perustan yrityksen ja kävin kysymässä starttirahaa,tulos; en saa,jälleen syynä luottotiedot!!!
Minusta on tullut yhteiskunnan vihollinen,kun yhteiskunta on kohdellut minua ja vaimoani todella huonosti!
Olen ollut yhteiskunnan auttaja monella eri saralla jo vuodesta 1972 lähtien ja mukana kotikaupunkini kunnallispolitiikassa 20 vuotta,istuen eri lautakunnissa,
Eniten ottaa päähän se,että yhteiskunta on aina hädän ja katastrofien tapahtuessa tarvinnut apuani,mutta kun itse tarvitsen apua,ei yhteiskunta auta!!!
Olenkin sanonut useammalle,että Suomi on pahoinvointi valtio,eikä hyvinvointi valtio!!!
Ei tässä maassa kannata elää,kaikki kallista ja koko Suomi kohta konkurssissa!
Äkkiä pois tästä maasta!
En ole ainoa tämmöisen kohtelun saanut.
Toivoisin,että ihmisten olot paranesivat Suomessa,ettei meitä hyvin katkeria ihmisiä syntyisi lisää päivä päivältä!!!
Koettakaa poliittiset päättäjät ja presidentti tehdä asian eteen jotain,muuten oman maan kansalaiset nousee kapinaan!!!

5

672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimetön

      Hyvin sanottu, ystäväiseni!!

    • Pirjok.

      Ihmettelin kirjoituksesi johdosta, miten sinulla oli varaa matkustaa lomalle Espanjaan, jos olet menettänyt köyhyytesi vuoksi luottotietosi?

      Muutoin olet oikeassa siinä, että Suomessa ei auteta ihmistä silloin, kun ihminen sitä apua eniten tarvitsee. Suomessa vallitsee näennäisdemokratia ja näennäissosiaalihuoltoapu, joka on jotain ihan muuta käytännön tasolla. Päinvastaista. Niin kauan kuin ihmisillä on rahaa tilillä tai omaisuutta, niin kauan mielistellään, jotta saadaan rahat pois. Sen jälkeen alkaa uhkailu ja ihmisarvon mitätöinti.

      Sitä se EU:n yli sataprosenttinen reaalisosiaalitalous merkitsee. Kannattaa tutustua aiheeseen, niin tietää miten vain rahalla on merkitystä ja miten kaikki asiat hoidetaan vain rahan arvossa mitaten. Siitä on sosiaalisuus kaukana, samaten ihmisarvoinen käytös, kohtelu, asenne ja tapa hoitaa työtä ihmisarvoisella tavalla.
      Kovat ihmiset hallitsevat nyt Suomea. He haluavat vain itselleen hyvää, ei toisille.

      • johan112

      • Jaska

        Ei se näin pitkälle jatku. Kyllä tuo kvartaalitalous loppuu pian. Välittämistä tulee tilalle, mutta tuleeko tarpeeksi - saa nähdä


    • miettii..

      jos asuu espanjassa talvet mutta kesät suomessa.. onko silloin talven ajalta eläke suomessa verotonta?

      ja mitä tulee tekstiisi: oikeassa olet, suomessa ei saa apua yhteiskunnalta, silloin kun hätä on suuri. kokemusta on.

      mutta onneksi suomi auttaa maahanmuuttajia. Onneksi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe