Pahasti velkaantunut

Tyhmä82

Olen velkaantunut todella pahasti.
Ulos-ottoon mennyt varmaan yli 10 tuhatta
euroa.
Olen töissä nykyään, mutta niin paljon en
tienaa että voisin velkaa koko aika lyhentää.
Soitin n.kaksi vuotta sitten velkaneuvojalle,
joka vain totesi tylysti että ajan saamiseen
menee paljon aikaa ja olisi kuulemma parempi
vain pian hankkia työpaikka ja yrittää selvitä.
Voisitteko hieman valistaa minua, että
onko mistään mahdollista saada sellaista lainaa,
millä saisi maksettua kaikki velat ja sitten lyhentää velkaa normaalisti?
Takaajia en halua omien töppäilyjen takia tähän
sotkea.
Ketokaa kaikki mahdollinen tieto, kiitos paljon!
Olen ainakin virheistäni oppinut ja haluaisin
vaan pois tästä velkavankeudesta.

13

8503

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahaton-tahaton

paras ottaa yhteyttä velkojiin ja yrittää sopia maksujärjestelyistä?

• manuchao

heipä! minulla on ulosotossa noin 12 000 euroa ihan puhtaasti omalla tyhmyydellä hankittuja velkoja, esimerkiksi osamaksukauppoja ja muuta mukavaa. Nyt olen töissä ja maksan velkaneuvojan ansiosta 200 euroa kuussa pois velkojani ja maksuaikaa on noin viisi vuotta jäljellä.. Itse menin rohkeasti velkaneuvontaan ja saatiin sovittua ratkaisu velkojien kanssa. mene uudestaan velkaneuvojalle ja vaadit häntä tekemään kanssasi maksusuunnitelman kaikkien velkojien kanssa, se ratkaisu on jokamiehenoikeus, siitä ne palkkaa saa. Itselläni ensimmäisen käynnin ja makskusopimuksen teon väliin jäi noin kolme kuukautta. Tsemppiä, kyllä siitä selvitään!! Vaikka et olisi töissä niin pystyt sopimaan pienemmän maksuerän..

• fffffffff
        manuchao kirjoitti:

heipä! minulla on ulosotossa noin 12 000 euroa ihan puhtaasti omalla tyhmyydellä hankittuja velkoja, esimerkiksi osamaksukauppoja ja muuta mukavaa. Nyt olen töissä ja maksan velkaneuvojan ansiosta 200 euroa kuussa pois velkojani ja maksuaikaa on noin viisi vuotta jäljellä.. Itse menin rohkeasti velkaneuvontaan ja saatiin sovittua ratkaisu velkojien kanssa. mene uudestaan velkaneuvojalle ja vaadit häntä tekemään kanssasi maksusuunnitelman kaikkien velkojien kanssa, se ratkaisu on jokamiehenoikeus, siitä ne palkkaa saa. Itselläni ensimmäisen käynnin ja makskusopimuksen teon väliin jäi noin kolme kuukautta. Tsemppiä, kyllä siitä selvitään!! Vaikka et olisi töissä niin pystyt sopimaan pienemmän maksuerän..

en edes itse tiedä paljon mulla on velkaa... Yrityksestä jäi. se menee tuonne 15-20te väliin ja kokoajan kasvaa korkoa, tulee oikeudenpäätösmaksuja yms... Mitään mahdollisuutta ei ole tällä hetkellä maksaa, kun mielenterveys on mitä on.

• 45fef
        fffffffff kirjoitti:

en edes itse tiedä paljon mulla on velkaa... Yrityksestä jäi. se menee tuonne 15-20te väliin ja kokoajan kasvaa korkoa, tulee oikeudenpäätösmaksuja yms... Mitään mahdollisuutta ei ole tällä hetkellä maksaa, kun mielenterveys on mitä on.

onks sulla hyvä per$e millä voisit vähän lyhentää velkaa???

Olipa kummallinen velkaneuvoja joka noin sanoi. Ei tehtävänsä tasalla ainakaan.

Minä sain Helsingin kaupungilta sosiaalisen luoton, jolla nyt maksan yhdeksän tonnin velkojani. Kuukausierä sovitettiin tuloihini.

Toinen vaihtoehto olisi ollut Takuusäätiö. Systeemi on periaatteessa sama kummassakin: myönnetään yksi iso laina, jolla maksetaan kaikki muut lainat ja velat.

Soita heti ainakin Takuusäätiön ilmaiseen velkaneuvontanumeroon:

VELKALINJA, puh. 0800 9 8009 arkisin 10.00 - 14.00

Lisätietoa linkistä:
      http://www.takuu-saatio.fi/

Kuulostaa ainakin minusta siltä, että olet juuri sopiva saamaan järjestelyluoton jommastakummasta näistä paikoista.

Jonotusajat ovat tosiaankin pitkiä, minulla taisi olla viisi kuukautta. Mutta päätös Helsingin kaupungilta tuli kuukaudessa. Ja vaikka olisi kestänyt kauemminkin, kannatti kyllä. Nyt on niin mukava olla, kun velat ovat hoidossa ja voi keskittyä elämiseen ja työntekoon.

Kuntasi velkaneuvontatoimistossa voi olla muitakin velkaneuvojia kuin se yksi, jolle soitit ja joka oli noin (ääliömäisen) tyly. Koeta jotakuta toista ja varaa aika. Ensimmäiseksi kuitenkin soita tuohon Takuu-säätiön neuvontaan, sinne voi soittaa vaikka nimettömänä. Tsemppiä!

• voivoivoi

Teoistaan pitää maksaa ja nyt on sen aika.

Maksele vaan kiltisti.

Veronmaksajien varoilla et elele. Kanna vastuu

kuin mies.

voivoivoi kirjoitti:

Teoistaan pitää maksaa ja nyt on sen aika.

Maksele vaan kiltisti.

Veronmaksajien varoilla et elele. Kanna vastuu

kuin mies.

Ikävää että elämäsi on noin suistunut raiteiltaan. Kateus näyttää kalvavan sinut jo järjiltäkin. Totean vain, vaikkei viestissäsi juuri asiaa ollutkaan, että maksan velkaani korkojen kanssa kaupungille. Olen myös aina maksanut veroja. Sosiaalisen luoton, jonka sain velkojeni hoitoon, olen siis vuosien mittaan moneen kertaan jo itse rahoittanut.

Mielelläni jatkan sosiaalisten luottojen rahoittamista veronmaksajana myös muille, kuten tämän ketjun aloittajalle ja muille rahavaikeuksissa painiskeleville.

Velkavankeudessa kituvat, ottakaa tosiaan asioista selvää ja jaksakaa tsempata. Epätoivoon ei ole aihetta kellään, vaikka joskus voi siltä näyttää. Olo on tosi mukava sitten kun asiat saa vihdoinkin järjestymään!!

Yksi tärkeä tekijä on pätevä ja empaattinen velkaneuvoja. Kun pääsee purkamaan huoliaan, se auttaa jo pitkälle, ja siinä jo löytää ratkaisumalleja jotka masentuneelle ovat hämärän peitossa.

Tsemppiä ja auringonpaistetta!

• teukka83

kuin myös olen aika pahasti velkaantunut ja ulosotossa on varmasti sen 10000 tuhannen euron eestä jo asioita ja yritin itsekkin hakea tuolta velkaneuvootelun kautta ratkaisua tähän asiaani mutta ei sitten minkäänlaista apua saanut sieltä joka on minusta kyllä todella outo asia.
      esim käyt lukemassa tuolta velkaneuvottelijan sivuilta niitä miten se pitäisi toimia niin ei näytä toimivan.
      kun töissä tietysti itsekkin käyn ja tulot on kuussa n.2000euroa mut kyllähän niitä nyt jollain muulla tavalla koittas hoitaa kuin ulosotonkautta.
      mitenhän niille kannattais tehä valitus nuille velkaneuvojille.oisko tietoo?

• lamaantunut

mitäpä tuollaisista pikku summista , kyllä maailmaan velkaa mahtuu

• aina pokerin pitävä

ai ai ai aina samat volinat tehkääpä töitä reippaasti velka madot , niin kakarat voi sitten tapella omaisuudestanne , matkustella . käyttää ne naisiin ja muuhun tälläiseen järkevään..

• ...

MOi

Mää olen töissä ja säästän vuodessa about 10 000 e.
      Ostelen niillä rahoilla sitten mitä mielin.
      En maksa korkojakaan.

Tee perässä, homma toimii seuraavanalaisesti: ensin hankitaan rahat, siten ostetaan. Sulla on koko ajan ollu tossa sun strategiassa yks pikku fiba; sä oot ensin tuhlannu ja vasta sitten miettiny et mistä fyffet. Tää on vähä sama juttu kun asumisen kanssa; ensin hankitaan duuni ja sitte etitään luukku. Et onhan se aika dorkaa hei niinkun ensin hankkia kämppä ja sit ihmetellä et mil *itul mää tän maksan. Sillon olis paree mennä kotio kasvamaan.

Ja jos sit käy niin ettei saa säästöön tarpeeks kun pitäs niin sitte vaan pitää purra hammasta ja olla ostamatta sitä mitä sä haluut.

• nauraja2

Taas naurattaa lukea velkauunojen vinkumisia. Saavat mitä ansaitsevat. Ottakaa lisää pikavippiä niin helpottaa vai mitä. Sama kun kusee housuihinsa pakkasella. Lämmittää hetken ja sen jälkeen on asiat vielä heikommin.

• 18+8

Itselläs on tainnut olla märät housut jo pitkäänkin kun on pitänyt moneen viestiin vit.tuilla? Onkos sulla paha olla? Kiusattiinko sinua koulussa kun olit pieni? Saitko rintaa vai pulloa? Noh, oli syy mikä tahansa niin toivottavasti helpottaa kun saat purettua pahan olosi tänne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      8
      12412
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      5
      11183
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      175
      5095
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      29
      3712
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3554
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      49
      3122
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2849
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2388
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      44
      2155
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1965
    Aihe