Jos yrityksellä on jäänyt pienehkösti alv-maksuja suorittamatta, mutta asiasta on verottajan kanssa sovittu, että ne hoidetaan pienemmissä erissä, niin antaako verottaja silloin puhtaan verojäämädistuksen? Muutenhan työt loppuvat kokonaan jos verojäämädistuksessa on merkintöjä...
Puhdas verojäämätodistus?
4
7040
Vastaukset
- ennakonpidätys
Eihän ne työt välttämättä lopu vaikka ei olisikaan ennakkoperintärekisterissä. Tällöin vain laskun maksajan tulee suorittaa ennakonpidätys laskusta...
- onilmeisestisinulleongelma
Kysyjä ei kysynyt ennakkoperintärekisteristä, vaan verojäämä todistuksesta!!!
Ennakkoperintärekisterissä on paljon sellaisia joilla on verovelkaa jopa satojatuhansia. Verottaja harkitsee jokaisen tapauksen erikseen, verovelka ei ole este kuulua ennakkoperintärekisteriin.
Mutta verojäätodistusta kysytään moniin, varsinkin valtion ja kuntien tarjouksiin. Itse en tiedä näkyy todistuksessa maksusopimuksessa olevat jäämät, olettaisin että näkyy?
- arza71
Verojäämä todistus ei tarvi olla puhdas.
jos on merkintöjä pitää neuvotella verotoimiston kanssa ns.maksusuunnitelma ja saat verotoimistosta erillisen paperin jonka mukaan yritys jolle teet "alihankintatyötä"
laittaa määrätyn summan verottajalle laskua kohden kunnes ko summa on suoritettu.siltä pohjalta töitä jatketaan
Silti suosittelen maksamaan kaikki verot ajallaan pois , jos maksut jää maksamatta toistuvasti tai pitkiä aikavälejä maksamatta , verottaja voi laittaa harkintansa mukaan yrityksesi pois ennakkovero- ja alv- rekisteristä, ja sillonhan vasta hommat loppuu. - tuskaa luottotieto merkinnästä
Pienen yrityksen toiminta on jaksamisen rajamailla. Sairastuin työuupumukseen vajaa vuosi sitten. Olen ollut lääkkeiden voimalla töissä, sairaslomahan ei tule pienelle yrittäjälle kuuloonkaan - toisaalta työ on pitänyt kiinni elämässä, se on ollut pelastukseni.
Sairastumisen alkuvaiheilla en jaksanut huolehtia velvollisuuksistani, sain luottotietoihin merkinnän. Nyt tuntuu että edes työ ei nosta minua kun toiminta on entistä raskaampaa, tahriintuneen ly tunnuksen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395248- 853752
- 483145
- 623045
- 113025
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562383- 411878
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1451848Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….101825- 181751