Tarinani menee niin, että tuossa marras-joulukuussa kävi niin, että oli mahdollista, jopa todennäköistä että olin raskaana. Noin pari viikkoa yhdynnästä tunsin selviä alkuraskauden oireita, alavatsakipua, väsymystä, päänsärkyä, turvottelua jne. Tai sitten kuvittelin kaiken. Kun kuukautiset olivat noin viikon myöhässä tein testin. Näytti negatiivista. Kuukautiset alkoivat lopulta noin 1.5 viikkoa myöhässä. Nuo kuvitellut tai todelliset oireet olivat loppuneet jossain vaiheessa, en enää muista milloin.
No, siitä jäi sitten sellainen olo, että olis ollut mukava jos oliskin ollut raskaana, vaikka tapahtuma ei ollutkaan suunniteltu. Niinpä joulukuun lopussa yritettiin uudestaan. Taas sain samanlaiset oireet kuin ensimmäiselläkin kerralla. Tällä kertaa en ainakaan alavatsan vihlontaa kuvitellut, se oli ihan todellista, alkoi reilu viikko yhdynnästä. Kuitenkin sitten eräänä iltana tuli erilainen vatsakipu, aaltoileva vihlonta ja puristus, joka tuntui kulkevan ylhäältä oikealta alas vasemmalle. Sitä jatkui jonkin aikaa ja oli aika epämiellyttävää. Seuraavana päivänä alavatsavihlonta oli katkennut kuin seinään eikä muitakaan alkuraskauden oireita enää ollut lainkaan. Jonkin aikaa tämän jälkeen tein testin joka oli negatiivinen. Kuukautiset alkoivat taas noin reilu viikko myöhässä.
Nyt sitten edellisten kuukautisten jälkeen, suunnilleen ehkä ovulaation aikaan yritettiin taas, siitä on noin 1.5 viikkoa. Viime viikonloppuna tuntui pientä kipua alavatsassa. Toissailtana alkoi kova kipu, pistävä, niin että piti olla kaksinkerroin. Se meni jossain vaiheessa sitten ohi. Eilen alkoi yhtäkkiä aika reilu verenvuoto, verihyytymiä ym.
Eli olen tässä pohtinut, että voiko olla mahdollista, että olen joka kerralla ollut aluksi raskaana, tai siis että hedelmöitys on tapahtunut, mutta mennyt kesken? Voiko keskenmenon tuntea jo noin aikaisessa vaiheessa? Onko normaalia että näin tapahtuu näinkin usein? Olen lukenut, että kolmannes raskauksista menee kesken ensimmäisten viikkojen aikana, mutta silti tuntuisi aika hurjalta, että kolmesti peräkkäin on näin tapahtunut. Vai onko minussa mahdollisesti jotain vialla? Vai kuvittelenko kaiken?
Toistuvat alkuraskauden keskenmenot(ko)?
8
17291
Vastaukset
- ota huomioon
...että raskausoireita EI VIELÄ ILMAANNU kahden viikon päästä yhdynnästä. Eihän se o vielä ees kiinnittynyt kohtuun!
Ootkohan varma ettei sulla ole esim. kysta tai jotain vastaavaa? Onko tää provo?
Mut joo, sellainenkin "sairaus" on olemassa että raskaus loppuu AINA alkuraskaudesta. Johtuu jostain kromosomin poikkeavuudesta..äidillä!- Laku
Sori nyt, mutta kyllä ilmaantuu. Omat raskausoireeni alkoivat tasan 1.5 viikkoa yhdynnästä, ja näin olen kuullut monilla olleen. Itse en silloin edes epäillyt olevani raskaana joten mistään kuvitellusta ei ollut kyse. Vasta jälkeenpäin osasin yhdistää oireet raskauteen.
Aloittajan kysymykseen en osaa antaa vastausta. - Laku
http://www.huvitutti.net/arki/odotus/oireet.html
Lainaus sivuilta:
"Ensimmäiset merkit raskaudesta saattavat ilmaantua äidille jo ennen kuin kuukautiset ovat edes myöhässä"
Kuukautiset alkavat aika tarkalleen kaksi viikkoa ovulaation jälkeen. Jos oireita voi tulla ennen kuukautisten myöhässä oloa, niin eikö se tarkoita silloin noin kahta viikkoa? - minunkin oireeni
Laku kirjoitti:
Sori nyt, mutta kyllä ilmaantuu. Omat raskausoireeni alkoivat tasan 1.5 viikkoa yhdynnästä, ja näin olen kuullut monilla olleen. Itse en silloin edes epäillyt olevani raskaana joten mistään kuvitellusta ei ollut kyse. Vasta jälkeenpäin osasin yhdistää oireet raskauteen.
Aloittajan kysymykseen en osaa antaa vastausta.1,5 viikkoa hedelmöittymisestä.
En vain tajunnut, että olen raskaana, vaikka vauvaa yritettiinkin. Musertava väsymys ja alavatsakivut alkoivat heti. Olin aivan varma että nyt on kohtu täynnä kasvaimia! Mutta ei onneksi :-)) - mulla
ainakin alkoi noin viikon päästä yhdynnästä oireet ja olin raskaana.
ja kiinnittyminen tapahtuu 5-6 päivää hedelmöittymisen jälkeen,anteeksi vain.
- kokenut
...hyvinkin mahdollista, että olet ollut raskaana, vaikka testi negatiivista näyttikin. On kokemusta, veritesti on vahvistanut raskauden, joka on alkanut, mutta mennyt hyvin varhaisessa vaiheessa kesken. Itse asiassa mulla on ollut neljä alkuraskauden keskenmenoa, ei tosin peräkkäisinä kuukausina. Nyt olen raskaana viikolla 14, käytin alussa keltarauhashormoneja, jotta raskaus jatkui. Tosin luulin saaneeni késkenmenon ja oikeastaan sainkin, mulla vaan sattui olemaan kaksi erillistä alkiota, joista toinen meni kesken.
Suosittelisin gynellä käyntiä, on helpottavaa, jos tutkimuksessa kaikki on hyvin. Ja ellei olisikaan, kun avun saa mahdollisimman pian, on vielä toivoa normaalista raskaudesta.
Itselläni on jo ikää sen verran, että vaikutti varmasti raskauksien keskeytymisiin, sillä aiemmissa raskauksissa ei tiettävästi ole keskenmenoja ollut.
Toivon Sinulle parempaa onnea jatkossa!- Ella
Kiitos asiallisesta vastauksestasi. Täytynee vielä yrittää, mutta aion tosiaan kääntyä lääkärin puoleen jos ei ala onnistumaan.
- toka raskaus
Moikka!
Mulla oli menkat n.viikon myöhässä, tein raskaustestin joka oli positiivinen! Pian alkoi tuhruvuoto, joka yltyi menkkavuodoksi...Varasin ajan lääkärille jossa tehtiin ultra-tutkimus alakautta. Kohdussa ei näkynyt mitään. Lääkäri arveli että kyse on kemiallisesta raskaudesta, jossa munasolu on hedelmöittynyt mut ei kiinnittynyt. Nämä kuuleman tosi yleisiä! Nyt rv9 4 ja kaikki hyvin, ainakin varhaisultran mukaan! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1231694Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581242
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771191