kirkkoa kohtaan kadonnut. mikä selittää niin monet mauttomat viestit??
onko ortodoksien
9
981
Vastaukset
- Neonilla-Neonilla
tälle palstalle kirjoitteluun ei vaadita, että kirjoittaja olisi ortodoksi eikä asiaa missään tarkisteta. Useimmat sekopääviestit tulevat muilta tahoilta. Venäläinen/kreikkalainen/karjalainen nimimerkki ei vielä tarkoita, että olisi Kirkon jäsen.
- XV yritys
Uskonnon merkitys on vähentynyt koko yhteiskunnassa. Väitän, vaikka en osaa perustella, että Karjalassa ja evakossa ortodoksit kokivat kirkon paljon voimakkaammin yhdistäväksi tekijäksi kuin me nyt. Luulen, että luterilainen kirkko on menettänyt paljon enemmän arvovallastaan kuin ortodoksinen kirkko.
Osan mauttomista viesteistä voi laskea yleisen pahanolon tiliin, osan turhautumisen ja varmasti moni viesti on kirjoitettu silkasta ilkeydestä. Useimmat mauttomien viestien kirjoittajat eivät ole ortodokseja.- Papadopoulos
Yksi turhautumisen syy voi olla myös siinä, että monin paikoin Suomessa kirkko on livennyt oman perinteensä vaalimisesta kaikenlaisissa yhteys- ja ekumenialiikkeissä riekkumiseen, mikä aina aiheuttaa turhia jakolinjoja. Tästä asiasta täällä on ollut jo paljon keskutelua, joten en käy enempää toistamaan.
Ortodokseissa on paljon meitä, jotka pidämme omaa traditiotamme säilyttämisen arvoisena ja turhaudumme siitä, että joillekin tahoille ulkoinen "yhteys" on tärkeämpää kuin kirkon sisäinen yhteys. - paraskeva
Papadopoulos kirjoitti:
Yksi turhautumisen syy voi olla myös siinä, että monin paikoin Suomessa kirkko on livennyt oman perinteensä vaalimisesta kaikenlaisissa yhteys- ja ekumenialiikkeissä riekkumiseen, mikä aina aiheuttaa turhia jakolinjoja. Tästä asiasta täällä on ollut jo paljon keskutelua, joten en käy enempää toistamaan.
Ortodokseissa on paljon meitä, jotka pidämme omaa traditiotamme säilyttämisen arvoisena ja turhaudumme siitä, että joillekin tahoille ulkoinen "yhteys" on tärkeämpää kuin kirkon sisäinen yhteys."Ortodokseissa on paljon meitä, jotka pidämme omaa traditiotamme säilyttämisen arvoisena ja turhaudumme siitä, että joillekin tahoille ulkoinen "yhteys" on tärkeämpää kuin kirkon sisäinen yhteys."
Rukoillaanko niissä jumalanpalveluksissa, joissa papamme käy, ollenkaan kaikkien kristittyjen yhdistymisen puolesta?
Entäs sitten rukouskirja? Ainakin minun käyttämässäni versiossa on rukous sen puolesta, että harhaoppien sokaisemat ihmiset palaisisivat takaisin oikeauskoisen kirkon helmaan... - Papadopoulos
paraskeva kirjoitti:
"Ortodokseissa on paljon meitä, jotka pidämme omaa traditiotamme säilyttämisen arvoisena ja turhaudumme siitä, että joillekin tahoille ulkoinen "yhteys" on tärkeämpää kuin kirkon sisäinen yhteys."
Rukoillaanko niissä jumalanpalveluksissa, joissa papamme käy, ollenkaan kaikkien kristittyjen yhdistymisen puolesta?
Entäs sitten rukouskirja? Ainakin minun käyttämässäni versiossa on rukous sen puolesta, että harhaoppien sokaisemat ihmiset palaisisivat takaisin oikeauskoisen kirkon helmaan...>Ainakin minun käyttämässäni versiossa on rukous sen >puolesta, että harhaoppien sokaisemat ihmiset >palaisisivat takaisin oikeauskoisen kirkon >helmaan...
Juuri niin. Siksipä en ymmärräkään ekumeenisia tilaisuuksia, kun tätä perusasiaa ei kuitenkaan kukaan saa / voi / uskalla sanoa ääneen. - Platonic
Papadopoulos kirjoitti:
>Ainakin minun käyttämässäni versiossa on rukous sen >puolesta, että harhaoppien sokaisemat ihmiset >palaisisivat takaisin oikeauskoisen kirkon >helmaan...
Juuri niin. Siksipä en ymmärräkään ekumeenisia tilaisuuksia, kun tätä perusasiaa ei kuitenkaan kukaan saa / voi / uskalla sanoa ääneen.Tarvitsemme ekumeniaa siksi, että nämä "eksyneet lampaat" edes oppisivat tietämään, missä oikea aitaus on. Ilmeisesti tässä kaupunkineistuneessa yhteiskunnassa kaikuu niin pahasti, että Paimenen äänen tulosuunta ei oikein ole selvillä.
- eivät kerro kirkon kunnioit...
vaan suolan puutteesta.
- Platonic
Nuo vitsit voi myös ymmärtää huutona "Hei, minä olen täällä! Eikö kukaan huomaa minua? Missä on kirkko, missä on Jeesus?"
Mutta seurakuntiemme Isät huutavat vain kohti alttaria, eivätkä näe vähäisiä veljiä jalkojensa juurella.
Niinpä kadulla kuljeskelee väkeä, joka julistaa: "Minä olen kohdannut Jeesuksen". Neuvottomat ihmiset kulkevat heidän perässään kokouksiin, joissa suuri joukko laulaa: "Me olemme kohdanneet Jeesuksen, hallelujaa." Ja onnettomat ihmiset jäävät näihin kokouksiin ilta toisensa jälkeen kuuntelemaan samaa sanomaa ja tuntevat itsensä yhä huonommiksi, kun he eivät tunne kohtaavansa Jeesusta.
Pitäisiköhän meidän kirkkomme pappien tehdä jotain?
- Silakkaloota
Sanoisin, että lähimmäisen ja Jumalan kunnioitus ja kristillinen rakkaus ovat katoamassa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 682871
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281468