Tein puolitoistavuotta sitten nettiin avauksen, jossa otsikossa nimitin erästä julkisuudessa suurta paheksuntaa herättäneen tapauksen osallista "rikolliseksi".
Itse viestissä käytin myös sanaa hirviö. Kaikki muu viestissäni perustui viralliseen netistä löytyvään dokumentointiin ko. tapauksesta. Viestissä oli myös linkki dokumenttiin.
Eli vähän niinkuin Tanska tietystä näkökulmasta osin oikeutetusti arvosteli muslimeja heidän oikeasti väkivaltaisista taipumuksistaan.
Kun poliisit kuukautta myöhemmin tiedustelivat olinko kyseisen avauksen kirjoittaja. Myönsin heti ja halusin pyytää kirjoitukseni kohteelta anteeksi, koska tarkoitukseni ei ollut kuten ei Tanskankaan, aiheutta mielipahaa, vaan synnyttää keskustelua omissa piireissäni asiasta.
En koskaan kuvitellut kirjoitukseni kohteen näkevän kirjoitustani, saati reagoivan siihen, sillä olihan hän tavallaan syyllinen väitteisiini, ainakin suuren yleisön näkökulmasta.
Eli aivan kuten Islam on syyllinen Tanskalaisen lehden väitteisiin. Ja aivan kuten Tanskan lehdistö on yllättynyt, kun kritiikki ylsikin suoraan kohteeseensa.
Anteeksipyyntö ei riittänyt, vaikka kuinka perustelin ja vilpittömästi olin pahoillani.
Mitään todellista vahinkoakaan kirjoitukseni ei kohteelle aiheuttanut, kuten ei Islamille Tanskan kirjoituksen.
Minut tuomittiin syytteen mukaisesti ja vastapuolen mukaisiin korvauksiin tässä kuussa.
Maksettavaa minulle kertyi 6500 euroa, eli 40 tuhatta markkaa !!
Mitä mieltä olette? Kaksi sanaa ja kymmenenvuoden soppakuuri!!
Tunnen todella olevani kuin Tanska, jolle ei armoa anneta ja typerästä virheestä hekin maksavat tästä pitkään.
Minä olen kuin Tanska
3
231
Vastaukset
- jeeess!!!
Tanskan on heti lähetettävä lisää joukkoja Irakiin köyhdytettyä uraania hengittämään. Sillä senkin maan rotuhygienia saadaan kuntoon kun sotahulluja alkaa kuolla kuin kärpäsiä!
- On netissä herjaava osapuoli
Poikkeuksetta maksamaan joutuu lähes kaiken mitä "uhri" vaatii.
"Henkiset kärsimykset" kun ovat käräjäoikeuden mielestä yksilöllisiä, eivätkä mitattavissa.
Jos henkilö väittää kärsineensä 10 tonnin edestä, todistetusta kirjoituksesta, ei paljoa itku auta.
Näitä löytyy, jotka käyttävät "typeryksiä" hyväksi.
Esim. Nils Gustafson voisi elää miljonäärin tavoin, jos alkaisi rahastamaan jokaista häntä netissä "perusteetta" leimannutta ihmistä.- Alkup.
Juuri kuten mainitsit.
Luulin, että käräjäoikeus katsoo "uhrin" vähintäänkin ansainneen nimittelyn, mutta väärin luulin.
Käräjäoikeutta ei kiinnostanut pätkääkään miksi olin kirjoittanut.
Eikä käräjäoikeuden tuomari edes tiennyt kuinka keskustelupalstalle voi tehdä avauksia.
Hän kyseli kuinka tämä teknisesti tapahtuu.
Olisi hienoa, jos tälläisistä tapauksista syytettyjen syytteitä käsittelisi sellaiset henkilöt, joilla olisi jonkinmoinen kuva siitä mitä keskustelupalstoilla tapahtuu.
Minusta on aivan naurettavaa, että täältä löytyy päivittäin vastaavia "herjauksia", mutta huomenna niitä ei kukaan löydä täältä bittiviidakosta.
On todella huonoa tuuria, jos yhdestä ainoasta viestistä päätyy käräjille.
Ymmärrän sellaisen, jos jatkuvasti massapostittaa tiettyä herjausta useille palstoille. Tällöin joku voi jopa kärsiä kirjoittelusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71924
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708