Tässä on seuraava kysymykseni sulle! Huomaan sinusta huokuu evoa voimakkaasti ja tämä aihe ei liity ihan tähän palstaaseen mutta kuitenkin :=).
Se liittyy geologiaan siihen maanjäristykseen, tiedemiehet ovat tutkinneet sitä aluetta ja todenneet jossa Jeesus Kristus ristiinnaulittiin siellä on maanjäristyksen halkeama kohta "öljyvuorella". Samassa paikassa raamatusta on ennustus tulee maanjäristys siinä .
Sakarja:
14:4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
Mitä sanot tästä? se ennustus on kirjoitettu yli kaksi tuhatta vuotta sitten. Ihmettelen samalla miksi Jumala loi semmoisen maailman, että se olisi kehittynyt mirjardeja vuosia ehkä se onkin, ehkäpä hänellä on syynsä siihen vaikka Homo sapiens luotiin alle kymmenen tuhatta vuotta sitten siihen kyllä minä itse uskon!
asdfasdfsd !
5
439
Vastaukset
- asdfasdfasdfs
Pitäisi nyt ensinnäkin saada selville, ketkä tiedemiehet/geologit ovat näin sanoneet. Yllättävän usein näissä jutuissa tulee vastaan, ettei kukaan tällaista väitettä todellisuudessa ollut esittänytkään, tai että kyseessä on ollut joku pieni halkeama, josta legenda on kasvanut.
Sinänsä en näe mitään erikoista siinä, vaikka sieltä jokin maanjäristys olisi ollutkin. En tiedä Öljyvuoresta mitään, mutta siis ovathan vuoret selvästikin (olemassaolonsa perusteella) järistysalttiilla maaperällä.
Eikös tuo ennustus liity muuten uskisten odottamaan maailmanloppuun... miksi halkeama on olemassa jo etukäteen, jos vuoren pitäisi haljeta vasta hamassa tulevaisuudessa...
Tuollainen halkeama saattaa olla hyvinkin vanha ja kenties ennustus sijainteineen perustuu juuri siihen, että joku kyseisen halkeaman on 2000 vuotta sitten nähnyt.
Maa on järissyt Japanissa tuhansia vuosia. Jos 'ennustaisin' että se järisee vielä tuhansien vuosien kuluttuakin, niin tekisinkö ihmeen jos ennustukseni osuisi kohdalleen :)
>Ihmettelen samalla miksi Jumala loi semmoisen maailman, että se olisi kehittynyt mirjardeja vuosia ehkä se onkin, ehkäpä hänellä on syynsä siihen
Se on kyllä täysin todistettu että maapallo on miljardeja vuosia vanha. Maapallo olisi sitäpaitsi sulaa kiveä, jos se olisi nuori.
>vaikka Homo sapiens luotiin alle kymmenen tuhatta vuotta sitten
No se on sitten sinun mielipiteesi. Jos pohdit asiaa vähän tarkemmin ja otat huomioon ihmisten kielelliset, ulkoiset, kulttuurilliset ja muut erot ja hyvin vanhat kulttuurit, niin huomaat etteivät ne olisi ehtineet muodostua/erilaistua näin lyhyessä ajassa.
Nykyihmisiä on nykytietämyksen mukaan ollut 100-150 tuhatta vuotta. Jos se ei sovi maailmankuvaasi, niin en minä sille mitään voi, toisaalta se ei muuta asiaa miksikään. Ihmisen ja sitä edeltäneiden lajien välillä on selvä yhteys, joka käy ilmi useista eri seikoista.
Sinun ei tarvitse uskoa minua. Jos nämä asiat oikeasti kiinnostavat, niin voit tutustua tieteen havaintoihin ja vetää omat johtopäätöksesi.
Kuinka todennäköisenä pidät sitä, että tuhannet ja tuhannet omien alojensa ammattilaiset ovat väärässä vaikka todistusaineistoa kertyy aina vain lisää ja se viittaa samaan suuntaan, ja että sinä ja 0.15% tutkijoista, joista useimmat eivät edes näiden alueiden koulutuksen saaneita, olisivat oikeassa, vaikka juuri mikään ei siihen viittaa...- Sepe
..Aivan liian fiksu vastaus kysyjälle. Siinä on sitä ns. faktaa, joka ei oikein kreationisteille mahdu käsityskykyyn.
Tuosta "ihminen on luotu vajaa 10 000 vuotta sitten" vielä. Teologithan ovat aina olleet kovia arkeologeja, minkä luon heille kunniaksi: historiantutkimukselle he ovat olleet välttämättömiä. Minä olen aina ihmetellyt sitä, missä kohtaa he jättävät todisteet huomiotta. Otaksutaan, että meillä on kreationistinen teologi, joka käyttää tieteellisesti hyväksyttyjä metodeja joidenkin ihmisasutusten tutkimiseen. Mitäs, jos äkkiä löytyykin kerrostumia ja tavaroita jotka ovat samoilla mittauksilla selkeästi vanhempia kuin 9000 vuotta? Mitä hän sitten tekee? Jättää todisteet täysin huomioimatta?
Toinen asia, mikä minua tässä huvittaa, on se suunnaton ihmisrotujen kulttuurien kirjo ja määrä mikä maapallolla on historian aikana vallinnut. Paitsi, että Nooan arkin jälkeen (olisiko siitä n 5000 vuotta) maapallon väkiluvun ja rotujen on täytynyt syntyä nopeassa tahdissa, niin heidän on myös ehdittävä kuolla miljoonittain hyvin lyhyessä ajassa. Kyllä on aika vilske käynyt, kun kivi-. pronssi,- rautakausi ja kaikki ihmisrodut kulttuureineen (puhumattakaan neanderthalilaisista) ovat kukoistaneet samanaikaisesti, ja hävinneet aivan silmänräpäyksessä.. - xxxx
ketkään tiedemiehet. Maanjäristys jumaluuden kuoleman aikaan on teologinen fiktio.
- Kommenttia
Sepe kirjoitti:
..Aivan liian fiksu vastaus kysyjälle. Siinä on sitä ns. faktaa, joka ei oikein kreationisteille mahdu käsityskykyyn.
Tuosta "ihminen on luotu vajaa 10 000 vuotta sitten" vielä. Teologithan ovat aina olleet kovia arkeologeja, minkä luon heille kunniaksi: historiantutkimukselle he ovat olleet välttämättömiä. Minä olen aina ihmetellyt sitä, missä kohtaa he jättävät todisteet huomiotta. Otaksutaan, että meillä on kreationistinen teologi, joka käyttää tieteellisesti hyväksyttyjä metodeja joidenkin ihmisasutusten tutkimiseen. Mitäs, jos äkkiä löytyykin kerrostumia ja tavaroita jotka ovat samoilla mittauksilla selkeästi vanhempia kuin 9000 vuotta? Mitä hän sitten tekee? Jättää todisteet täysin huomioimatta?
Toinen asia, mikä minua tässä huvittaa, on se suunnaton ihmisrotujen kulttuurien kirjo ja määrä mikä maapallolla on historian aikana vallinnut. Paitsi, että Nooan arkin jälkeen (olisiko siitä n 5000 vuotta) maapallon väkiluvun ja rotujen on täytynyt syntyä nopeassa tahdissa, niin heidän on myös ehdittävä kuolla miljoonittain hyvin lyhyessä ajassa. Kyllä on aika vilske käynyt, kun kivi-. pronssi,- rautakausi ja kaikki ihmisrodut kulttuureineen (puhumattakaan neanderthalilaisista) ovat kukoistaneet samanaikaisesti, ja hävinneet aivan silmänräpäyksessä..Johon ei sydämmen uskovilta ja muilta hihhuli-lateilta tule kommenttia.
Miksiköhän?
- xxxx
jopas jotain. Eipä ole vielä haljennut. Eikö kristitty voi uskoa jumalaansa tekemättä hänestä imbesilliä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383682Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal313250- 692888
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912730- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811709- 241539
- 281517
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231484- 281478