Moottoritie vauhtia, siihen väliin vaan, vilkun kanssa! Jos nysväätte alinopeudella "turvallisesti" hommasta ei tule mitään. Tampereella ei osata. AKopettajat ei osaa itsekään!! Saati osaisivat opettaa !!
Rampista moottoritielle !!
8
1859
Vastaukset
- ooopppeee
Luuletko, että autokoulussa opetetaan tulemaan "nysväämällä" moottoritielle? Valitettavasti opella ei ole omaa kaasupoljinta...
- ope?
Kyllä minuta kaasupoljin löytyy openkin puolelta. Kerropas työnantajallesi toiveesta saada sellainen... Voit esitellä liikkeellelähtöjä vänkärin puolelta jne...
- oppilas
paina sitä KAAASUA on useempaanki otteeseen kuulunu siitä minunkii vierestä... Anteeksi vaan tientukkeena olo ;) Ope ei tosiaan kai paljoo voi, jos oppilas ei vaan uskalla / tee ohjeiden mukaan.
Mutta ehkäpä tässä autokoulun aikana opin vähän reippaammaksi kaasupolkimen käyttäjäksi ja itse ainakin olin kuvitellut, että se autokoulun auto jotenkin toimis merkkinä siitä, että tosiaan olen vasta harjoittelemassa...?
Mutta kivaa, että on aloittajan kaltaisia täydellisiä kuskeja, joitten ei ole asioita edes tarvinnut harjoitella. Onnea vaan saavutuksen johdosta ja turvallista autoilua meistä huonommista huolimatta. - SeppoIisakki
oppilas kirjoitti:
paina sitä KAAASUA on useempaanki otteeseen kuulunu siitä minunkii vierestä... Anteeksi vaan tientukkeena olo ;) Ope ei tosiaan kai paljoo voi, jos oppilas ei vaan uskalla / tee ohjeiden mukaan.
Mutta ehkäpä tässä autokoulun aikana opin vähän reippaammaksi kaasupolkimen käyttäjäksi ja itse ainakin olin kuvitellut, että se autokoulun auto jotenkin toimis merkkinä siitä, että tosiaan olen vasta harjoittelemassa...?
Mutta kivaa, että on aloittajan kaltaisia täydellisiä kuskeja, joitten ei ole asioita edes tarvinnut harjoitella. Onnea vaan saavutuksen johdosta ja turvallista autoilua meistä huonommista huolimatta.Ei kai siinä mitään pahaa ole, jos autokoulun aikana ajelee hissukseen. Itsekin olen uskaltanut vasta oman auton saatuani painaa kaasua vähän enemmän. Siitäkin huolimatta muulloin kuin ohituksissa tai motarille liittyessä yli 3500 kierrosta tuntuu hurjalta revittelyltä...
Nojoo :-D - The Rat
oppilas kirjoitti:
Mutta kivaa, että on aloittajan kaltaisia täydellisiä kuskeja, joitten ei ole asioita edes tarvinnut harjoitella. Onnea vaan saavutuksen johdosta ja turvallista autoilua meistä huonommista huolimatta.Kyllä sitä autokoulun autoihin suhtautuu hieman ymmärtäväisemmin tuolla liikenteessä.
Esimerkiksi jos motarin rampissa sellainen tulisi eteen (ei ole vielä tullut), niin antaisin varmaan aika paljon enemmän tilaa temppuilla kuin muille...
Mutta kyllä minä sieltä perästä tulen, ja nopeutta on 100 - 120 km/h. Jos sitten joutuu lyömään liinat kiinni sen takia että autokoulun auto ei olekaan päässyt liikennevirran mukaan (= 99% tapauksista liian vähän nopeutta), niin kyllähän se häiritsee. Pysähtyneen auton kiihdyttäminen siinä liittymän viimeisillä 20 metrin matkalla 120 km/h nopeuteen ei ihan jokaiselta onnistu ja se tarkoittaa että siinä voi joutua odottamaan aika monta minuuttia ennen kuin kunnollinen rako tulee... - minä
The Rat kirjoitti:
Kyllä sitä autokoulun autoihin suhtautuu hieman ymmärtäväisemmin tuolla liikenteessä.
Esimerkiksi jos motarin rampissa sellainen tulisi eteen (ei ole vielä tullut), niin antaisin varmaan aika paljon enemmän tilaa temppuilla kuin muille...
Mutta kyllä minä sieltä perästä tulen, ja nopeutta on 100 - 120 km/h. Jos sitten joutuu lyömään liinat kiinni sen takia että autokoulun auto ei olekaan päässyt liikennevirran mukaan (= 99% tapauksista liian vähän nopeutta), niin kyllähän se häiritsee. Pysähtyneen auton kiihdyttäminen siinä liittymän viimeisillä 20 metrin matkalla 120 km/h nopeuteen ei ihan jokaiselta onnistu ja se tarkoittaa että siinä voi joutua odottamaan aika monta minuuttia ennen kuin kunnollinen rako tulee...eipä taida onnistua kovinkaan monella autolla edes 100km/h:iin pääsy sillä matkalla...saati autokouluoppilaalta. Toisaalta, on niitäkin, jotka ei enää autokoulussa ole, jotka lyö liinat kiinni siel kiihdytyskaistan päässä...ehkä siksi, ettei ole tarpeeksi nopeutta, tarpeeksi uskallusta, tarpeeksi kaasujalkaa, vilkkua ei käytetä ja ei uskalleta pieneen väliin mennä. Toki se ottaa päähän jos joku tunkee liittymästä ihan nokan eteen, mutta vähemmän se vaaraa aiheuttaa kuin, että se nokan eteen tulija tulee esim. puolet pienemmällä nopeudella.
Kuorma-autoa, kun on joskus tullu ajeltua, ni ei onneksi oo sattunu ketään "liinat kiinni"-tyyppiä eteen rampissa. Se vielä olis puuttunu...se kun ei pysähdy niin nopeasti, eikä varsinkaan kiihdy.
- Tyttö
Auto ihan sökö. Kiihtyy tosi huonosti. Ei voi kaarteessa ajaa sataa ja kiihdytyskaista ei riitä... Pitäis ajaa vaan maalla.
Et sori vaan kaikille. - Olli
Moottoritielle liittyminen on kyllä sellainen aihe joka monille tuntuu olevan kovin vaikea. Se ramppi on todellakin sitä kiihdyttämistä varten ja vauhtia pitäisi kerätä ainakin niin paljon kun siellä moottoritiellä menijöilläkin on. Minun mielestä on vaarallista ajaa kuuttakymppiä yli sataa menevän liikennevirran sekaan!
En sano, että tämän pitäisi mennä autokoululaiselta nappiin, varsinkaan kun noin puolet kansasta ei sitä osaa. Valitettavasti tälläistä autoa usein ajaa vielä naisihminen. Painakaa kunnolla sitä kaasua, ei auto siihen ainakaan hajoa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä3711685Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san334629Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2502810Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1392552- 1071602
Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?
Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo81015- 82810
40 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke
Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.207802- 10708
En luota sinuun
en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv59703