Olen elänyt avoliitossa 18 vuotta.
Olen uskossa, en ainakaan tuohon avoliittoon ole
menettänyt uskoani, enkä menettänyt Taivasosuuttani.
Varmaan muitakin uskovia elää avoliitossa, olisko muitakin samanlaisia tapauksia?
avoliitossa onko
9
369
Vastaukset
- Syntiä!
Et voi olla uskossa jos elät haureuden synnissä. Se on kuule luulouskoa! Taidatkin olla joku luterilainen eli muu helvettiin menijä?
- Tuomitko
,että teitä ei tuomittaisi!!
- siunausta
Susi pari osasit varmasti oikein sanoa, mutta en
ota tuomioitasi vastaan, millä minua ja vaimoani
tuomitsit,Taivas on nähnyt sanasi myös minun.
Rukoilen puolestasi että Jumala sinua puhuttelisi
ehkä mielestäni turhan tuomitsevista sanoistasi,
mehän ollaan vain ihmisiä.
Olit muuten ensimmäinen ihminen joka minut ja
vaimoni helvettiin tuomitsi, kyselin vaimoltani
sitä juuri,enkä itsekkään muista minun kohdalla-
ni ennen näin tapahtuneen.
Raastavaa tosiaan kysellä näillä sivuilla täl-
läisiäkin asioita.
- kokemuksesta tiedän
Elin aikoinaan avossa jonkun aikaan, siis eihän se mikään liitto ole, kun ei siinä ole liitetty mitään, elin siis avosuhteessa. Kyllä sen huomasi käytännön elämässä, että siitä se siunaus puuttui, samaten juridisesti huomasi, että olisi sittenkin ollut parempi olla avioliitossa.
Nykyisin olen avioliitossa ja en voi moittia. Hyvin onnellisia olemme ja siunausta on riittänyt. - helalrin tytär
..ja sitten otin ja lähdin.jos en ollut siis kelvollinen viralliseksi vaimoksi mitä ihmettä siinä roikuin.lapsillekin jäin ihan väärä kuva ettei isälle kelpaa äiti vaimoksi-siis lastemme äiti-niimpä aikani tilannetta seurattuani otin vaikka siunausta jääneen olemattoman omaisuuteni,muuttoauton alle ja niimpä sitä mentiin.toiselle puolelle suomee.näin kävi minu navoliiton siunauksen.toisin sanoen siinä ei ollut edes palaneen puupennin vertaa siunausta.en siis suosittele.
- liitto = suhde
avoliitto on minusta sanahirviö. Avioliitto jonka Jumala siunaa ja jossa onnelliset (vajavaiset ihmiset ) rakentavat suhdetta. (Kaikki suhteet vaatii hoita.) Jumalan siunauksen alla, keskinäisessä kunnioituksessa, voivat olla siunattuja ja onnellisia. Monet "avoliitossa" olevat kun toinen tulee uskoon ja toinen ei onkin sitten asia erikseen. Ja jos haluavat jatkaa yhteistä matkaa, on parempi olla pitkämielinen. Ja Herra antaa viisautta. Liian rajut
- siunattua
En muista montako prosenttia avioliitoista päättyy eroon, mutta ainakin 1/3 osa,luultavasti
enemmän.
Myöskin uskovissa on avioeroja, myöskin seura-
kunnissa, en tarkoita kirkkouskovia.- veliRiepu
Uskovaisuus ei ole tae sille, että avioliitto automaattisesti onnistuisi ja varjeltuisi kaikelta pahalta ja välttyisi kariutumasta eroon.
Tunnen itsekin uskovia, jotka ovat eronneet. Omassakaan aviossa ei aina aurinko paista. Kahden ihmisen läheinen elo ei ole koskaan ristiriidatonta.
Pelkkä hyvää avioelämää koskeva tieto ei kuitenkaan riitä, eikä kerran pyydetty papin tai pastorin siunaus. Raamattu antaa kuitenkin hyvät suuntaviivat avioliiton hoitamiselle ja onnistumiselle. Tarvitaan paljon rukousta, toisen siunaamista, sekä raamatullisen tiedon soveltamista, koskien aitoa toisen rakastamista, huomioon ottamista ja kunnioittamista.
Näissä asioissa ei valmiiksi tulla täällä maan päällä, mutta Jumala on armollinen ja auttaa päivittäin, kun Häneen turvautuu ja Häneltä apua pyytää.
- veliRiepu
Haluan kuitenkin antaa sinulle asiaa koskevan hyvän kirjoituksen. Ole hyvä ja siunausta elämässäsi!
http://www.vastaus.net/luku/vastaus.php3?idart=276
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511437- 639870
- 1475580
- 1443784
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603