Rukouselämän syventämiseen on Kirkon elämässä monta apuvälinettä. Ne auttavat meitä astumaan kohtaamiseen... Luonnollisesti erilaiset tekniikat ja välineet ovat nimenomaan apukeinoja, piispa Ilarion Alfejevin (1966-) sanoin, ei "todellakaan mikään päämäärä itsessään".
Rukousten, kuten myös esim. kirkkomusiikin, kuuleminen ja kuunteleminen voi olla avuksi rukouselämässä.
Sattumalta löysin Suomen evankelis-luterilaisen kirkon verkkosivuilla pyhän Efraim Syyrialaisen (300-luku) paastorukouksen, "Herra, minun elämäni Valtias...", ja venäläisen Optinan luostarin isien kauniin rukouksen, "Herra, suo minun rauhallisin mielin...". Ne ovat myös kuunneltavassa muodossa, edellyttäen, että tietokoneessasi on kaiuttimet ja muita tarvittavia teknisiä ns. vempaimia. Tämä mahdollisuus kuunnella rukoukset lausuttuna on minun ns. pieni mainokseni...
Sieltä löytyy muitakin kauniita kristillisiä rukouksia ... jos ns. latinalaiset rytmit kiinnostavat! :)
Tässä linkki sivulle: http://www.evl.fi/kappeli/rukous.html
Öitä!
Lars Ahlbäck
Ortodoksisen teologian opiskelija (Joensuun yliopisto)
Pieni mainos...
Lars
1
323
Vastaukset
- Silakkaloota
Kiitoksia Lars tuosta linkistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511447- 639900
- 1495597
- 1443794
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403388
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 652815
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603