C-sarja (W203) kannattaako ostaa?

Mersuko?

On auton vaihto edessä ja tullut katseltua C-sarjaa yhtenä vaihtoehtona. (C-220 CDI)

MUTTA, miksi c-sarjaa löytyy suomesta todella paljon myynnistä? Toisena havaintona voidaan pitää, että myynnissä olleilla autoilla on ajettu aika vähän. Myös hinta näyttää tippuneen uudesta aika paljon...

Eli, onko ko. mallissa joitakin tyyppivikoja, joka saa omistajat vaihtamaan autonsa, ennenaikaisesti?

Jostakin olen lukenut ruostumisesta, sähkövioista, suutin ja ruistkutuspumppuvoista, sekä automaattilaatikon kestävyydestä...

Älkää nyt suuttuko, mutta toisena vaihtoehtona on BMW:n 320d (e46) tai 525d (e39)

77

74270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruostetta

      Kyllähän C sarja on ollut huono ketävyydeltään. Tästä johtuen jälleenmyyntiarvo on romahtanut.
      Kori on myös vanhahtava.

    • Asentajilta ja omistajilta
    • tuc

      C-sarjalaisia on myynnissä halvalla sen takia niin paljon, että niitä tuodaan Saksasta hirveitä määriä koko ajan. C-sarjassa ei ole ollut pahoja ruostumisongelmia ja vaikka olisikin, niin tehdas korjaa 30 vuoden ajan kaiken ilmaiseksi!

      Sähkövikoja on kaikissa uusissa autoissa, ikävä kyllä Mersuissa ei sen vähempää kuin muissakaan. Automaattilaatikon kestävyys on ollut ongelmana etenkin tehokkaimissa malleissa, ongelmana on yksi liian heikkon neulalaakeri. Laakerin voi käydä vaihdattamassa esim. Konehuolto Siekkisellä (itse jouduin huollattamaan koko vaihteiston siellä kun ei ajoissa vaihdettu 1998 S202-koppaisesta C 280 T:stä sitä laakeria. Maksoi 3500 euroa, Veholla olisi ollut yli 5000 euroa.

      Jos epäilyttää, niin soita vaikka tuonne ko. korjaamolle ja kysy, mitkä Mersun laatikot kestävät ja mitkä eivät. Iso läjä siellä nytkin oli sekä Mersun ETTÄ BMW:n laatikoita huollossa!

      300-sarjan BMW:n tai C-Mersun valitseminen perustuu lähinnä omiin mieltymyksiin, autot ovat aika lailla yhtä hyviä, tosin C on käytännöllisempi tiloiltaan mutta taitaa BMW olla ketterämpi. Osta siis kumpi vain, todennäköisesti olet tyytyväinen joka tapauksessa.

      Nuo sähköviat ovat sellaisia, että niiden kanssa on vain pakko elää, jos haluaa uudella autolla ajaa. Ei siihen auta auton vaihto...

      • Mikä laatikko?

        Siis tuo neulalaakeri ongelma josta puhuit automaattilaatikoissa olevan. Mitähän laatikoita se koskee? Itsellä -95 c mersu, täytyykö tässä lähteä laakerinvaihtoon..


      • tuc
        Mikä laatikko? kirjoitti:

        Siis tuo neulalaakeri ongelma josta puhuit automaattilaatikoissa olevan. Mitähän laatikoita se koskee? Itsellä -95 c mersu, täytyykö tässä lähteä laakerinvaihtoon..

        Vuonna 1995 ei vielä ollut noita sähköohjattuja laatikoita, voit siis olla huoleti C-sarjalaisesi kanssa. Ensimmäiset sähköohjatut laatikot tulivat vasta 1996-1997.


      • Anonyymi

        Älä nyt puhu paskaa! Kyllä ne on vaan kovia ruostumaan.
        Eikä noin vanhoja kukaan korjaa ilmaiseksi,
        jos veisin autoni jonnekkin ruostekorjaukseen ja sanoisin
        lasku mersun piikkiin ,minuthan naurettaisiin ulos!!!


    • mersu mies "maailma ta...

      Auto on ajettavuudeltaan erinomainen ja

      kulutukseltaan erittäin pieniruokainen.

      Mutta kassassa se ei meinaa pysy elikkäs vikoja

      on ollut erittäin paljon !!!

      Rehellisesti en suosittele ellet varaudu

      jatkuvaan korjauskierteeseen

      "Maailma tarvitsee esikuvia !!!"

      • pysy

        kassassa ???????????


      • mersu mies
        pysy kirjoitti:

        kassassa ???????????

        Vikoja on ollut mielestäni liikaa !!

        Olen ostanut auton uutena ja nyt sillä on ajettu pikkusen päällä 100 tkm..

        Valmistajakin on ilmeisesti huomannut, että

        jotain on mennyt pieleen,kun tietyille osille on

        jatkettu takuuta 2 vuoden jälkeenkin.


      • tuuria
        mersu mies kirjoitti:

        Vikoja on ollut mielestäni liikaa !!

        Olen ostanut auton uutena ja nyt sillä on ajettu pikkusen päällä 100 tkm..

        Valmistajakin on ilmeisesti huomannut, että

        jotain on mennyt pieleen,kun tietyille osille on

        jatkettu takuuta 2 vuoden jälkeenkin.

        Jopa on huonoja yksilöitä osunut kohdalle! Itse ajelen v.93 C-mersulla, 220-bensakone. Ostettaessa oli ajettu 120tkm (peräkammarin pojat tietenkin nyt nauraa kun eivät ole nähneet saksalaisia papereita mutta hällä väliä). Nyt 9kk myöhemmin mittarissa on 15tkm enemmän. Etupäähän vaihdatin kuluvia osia ja pari pintaruostepaikkaa luukun reunasta olen fiksannut. Ei mitään muuta, ei edes yhtä sulaketta tai polttimoa ole tarvinnut vaihtaa. Sanoisin että aika huolettomia kilometrejä tuon ikäiselle autolle.

        203-sarjasta ei ole omakohtaista kokemusta, mutta autossa istumisen perusteella tämä vanhempi 202 on kyllä sisustusmateriaaleiltaan laadukkaampi, ainakin Elegance-varustelulla.


      • Kummastelija
        tuuria kirjoitti:

        Jopa on huonoja yksilöitä osunut kohdalle! Itse ajelen v.93 C-mersulla, 220-bensakone. Ostettaessa oli ajettu 120tkm (peräkammarin pojat tietenkin nyt nauraa kun eivät ole nähneet saksalaisia papereita mutta hällä väliä). Nyt 9kk myöhemmin mittarissa on 15tkm enemmän. Etupäähän vaihdatin kuluvia osia ja pari pintaruostepaikkaa luukun reunasta olen fiksannut. Ei mitään muuta, ei edes yhtä sulaketta tai polttimoa ole tarvinnut vaihtaa. Sanoisin että aika huolettomia kilometrejä tuon ikäiselle autolle.

        203-sarjasta ei ole omakohtaista kokemusta, mutta autossa istumisen perusteella tämä vanhempi 202 on kyllä sisustusmateriaaleiltaan laadukkaampi, ainakin Elegance-varustelulla.

        Monien "mersumiesten" kokemusten perusteella tuo w202:nen onkin w203:sta laadukkaampi ja toimintavarmempi vehje, joten huonolta näyttää tuon w203:sen osalta. Siinä ei ole noita pikkuvikoja, mitä nyt niissäkin CDI:ssä joitakin suutinvikoja...


      • NO ISILEASING, please

        OMA c-mallin mese on kestänyt jo 55t (nyt 202t mittarissa) pari pikkuvikaa on ollut.


      • c malli
        pysy kirjoitti:

        kassassa ???????????

        joo osta bois


    • Ehdottomasti

      Kyllähän tuo Mersu on yksi parhaista autoista hintaluokassaan. Hiljainen, mukava, hyvät penkit, tilava ulkomittoihin nähden, huippuvarustelu jo vakiona,...

      Kokonaisuus on todella hyvä.

      Ja mitä kestävyyteen tulee, pientä juttua on kaikissa merkeissä, mutta Mersun takuut on hyvät ja Mersun huolto on helppoa, koska auto on rakennettu ja suunniteltu pitkäikäiseksi.

      Itse en ottaisi MITÄÄN automerkkiä ilman jonkinmoista huoltosopimusta, joka kattaa kaikki mahdolliset viat vähintään 200 000 kilometriin asti. Noihin kilometreihin mennessä varmasti kaikki pikkuviat on jo saatu fixattua, jos sellaisia sattuu olemaan. Sitä paitsi huoltosopimus ei tule juuri kalliimmaksi kuin huollot merkkiliikkeessä muutenkaan.

      Mersun C203-korinen on HYVÄ auto. Todella paljon näkee yli 400 tkm ajettuja. Auto ei nitise ja kolise vaan on edelleen mersumaisen tukeva.

      • Ketjunaloittaja

        Varustelultaan noi mersut on kyllä aika karvalakkeja muihin, selvästi halvempiinkin verrattuna. Ja lisävarusteiden hinnat kun tiedetään ei sitten moni ole niitä tilausvaiheessa listalta autoonsa ruksinut.

        Noita huoltosopimuksia ei huoltoliike ei hyvää hyvyyttään tarjoa. Enkä muutenkaan halua olla missää huoltoliikkeen talutusnuorassa, niin kauan kuin peukalo pysyy kämmenen keskiosasta pois. Koskee myös nykyajan elektroniikkaa! Koska netti on autoista kiinnostuneille pullollaan läppäriin saatavia ohjeita, ohjelmia ja tarvittavia työkaluja.

        Vielä kun tiedetään nykyinen huoltoliikkeiden huollon taso monien tutkimustenkin perusteella, voi ammattinsa osaava tai aktiivinen autoharrastaja suorittaa normaaleja huoltotoimenpiteitä ja vikadiagnosteja autolleen myös omassa tallissa.

        Ja tuosta korin laadustakaan en enää mersun osalta ole varma lukuisten takuukäsittelyjen suhteen, koskien vielä uusimpienkin e-sarjan ja c-sarjan tyyppiviaksi luokiteltavia ruostekorjauksia. Tänäm todistaa myös ruotsin puolella julkisesti julkaistavat ruostetukimukset.

        Eli taidan sittenkin siirtyä katsomaan muiden saksalaisten "laatu"-merkkien puoleen...


      • ja nitisee

        jo alle 50 tkm ajettuna. Kallistuksenvakaajan kumit edessä ei kestä kolisematta 30tkm enempää, kojelauta nitisee ja vikoja riittää. Hehkutulpat 30tkm, alapallonivelet 50 tkm jne...


      • saksalaismerkit...
        Ketjunaloittaja kirjoitti:

        Varustelultaan noi mersut on kyllä aika karvalakkeja muihin, selvästi halvempiinkin verrattuna. Ja lisävarusteiden hinnat kun tiedetään ei sitten moni ole niitä tilausvaiheessa listalta autoonsa ruksinut.

        Noita huoltosopimuksia ei huoltoliike ei hyvää hyvyyttään tarjoa. Enkä muutenkaan halua olla missää huoltoliikkeen talutusnuorassa, niin kauan kuin peukalo pysyy kämmenen keskiosasta pois. Koskee myös nykyajan elektroniikkaa! Koska netti on autoista kiinnostuneille pullollaan läppäriin saatavia ohjeita, ohjelmia ja tarvittavia työkaluja.

        Vielä kun tiedetään nykyinen huoltoliikkeiden huollon taso monien tutkimustenkin perusteella, voi ammattinsa osaava tai aktiivinen autoharrastaja suorittaa normaaleja huoltotoimenpiteitä ja vikadiagnosteja autolleen myös omassa tallissa.

        Ja tuosta korin laadustakaan en enää mersun osalta ole varma lukuisten takuukäsittelyjen suhteen, koskien vielä uusimpienkin e-sarjan ja c-sarjan tyyppiviaksi luokiteltavia ruostekorjauksia. Tänäm todistaa myös ruotsin puolella julkisesti julkaistavat ruostetukimukset.

        Eli taidan sittenkin siirtyä katsomaan muiden saksalaisten "laatu"-merkkien puoleen...

        "Eli taidan sittenkin siirtyä katsomaan muiden saksalaisten "laatu"-merkkien puoleen..."

        Volkkari: käsittämättömän huono laatu (kannentiivisteet) sekä surkea varustetaso hintaisekseen. Skoda mieluummin kuin Volkkari

        Audi: A4 on PALJON pienempi kuin C-mersu. Lisäksi A4 on vakiona PALJON huonommin varusteltu kuin C-mersu. Ja ne Audin koiranluut....

        BMW: Sama juttu kuin Audissa varustelun suhteen. Lisäksi uudessakin 300-bemarissa on C-mersua PALJON pienemmät tilat. Ja ne BMW:n koneet (ei niillä ajeta mersun kilometrejä)

        C-mersu on kovan luokan kokonaisuus (hinta vs. varustelu, tilat, kestävyys, takuut).

        Huoltosopimus AINA autoon, niin ei tarvi ongelmista piitata. Silloin voi keskittyä valitsemaan LAATUA, eli sellainen auto, jonka penkeillä viihtyy ja jossa hintaa sisältyy jo vakiona sellaiset mukavuusvarusteet kuten riittävät säädöt etupenkeillä, riittävät polvitilat takana, sekä varusteita: vakionopeussäädin, monitoimiohjauspyörä, nopeusrajoitin (kätevä!), taukolämmitin, monipuolinen ajotietokone, ........)

        C-mersu ehdottomasti, jos ajattelee itseään ja arvostaa mukavaa matkantekoa.


      • Mersumies-69
        Ketjunaloittaja kirjoitti:

        Varustelultaan noi mersut on kyllä aika karvalakkeja muihin, selvästi halvempiinkin verrattuna. Ja lisävarusteiden hinnat kun tiedetään ei sitten moni ole niitä tilausvaiheessa listalta autoonsa ruksinut.

        Noita huoltosopimuksia ei huoltoliike ei hyvää hyvyyttään tarjoa. Enkä muutenkaan halua olla missää huoltoliikkeen talutusnuorassa, niin kauan kuin peukalo pysyy kämmenen keskiosasta pois. Koskee myös nykyajan elektroniikkaa! Koska netti on autoista kiinnostuneille pullollaan läppäriin saatavia ohjeita, ohjelmia ja tarvittavia työkaluja.

        Vielä kun tiedetään nykyinen huoltoliikkeiden huollon taso monien tutkimustenkin perusteella, voi ammattinsa osaava tai aktiivinen autoharrastaja suorittaa normaaleja huoltotoimenpiteitä ja vikadiagnosteja autolleen myös omassa tallissa.

        Ja tuosta korin laadustakaan en enää mersun osalta ole varma lukuisten takuukäsittelyjen suhteen, koskien vielä uusimpienkin e-sarjan ja c-sarjan tyyppiviaksi luokiteltavia ruostekorjauksia. Tänäm todistaa myös ruotsin puolella julkisesti julkaistavat ruostetukimukset.

        Eli taidan sittenkin siirtyä katsomaan muiden saksalaisten "laatu"-merkkien puoleen...

        Jos lasketaan auton jossa kaikki sivulasit sähköllä, vakionopeussäädin, sähkölämmitteiset ja säätöiset peilit, sade ja valotunnistin, puu tai titaanikoristelu sisustassa, sähkösäätöiset ja lämmiteiset etu penkit, automaatti ilmastointi jossa lämmön säätö erikseen vasemmalta ja oikealta, eloksoidut ikkunoiden koristelistat, sähkösäätöiset penkit, 6 aerbag, piilotettu radioantenni takalasin langoissa, kevytmetalli vanteet, ajovakaus ja luistinesto, napista kaadettavat takaniskatuet, takaluukun nosto sisältä,ulkoa ja myös kaukosäätiemella, kahteen osaan laskettava takapenkin selkänoja ja kyynärnojassa kissaluukku. sisävalojen lukuvalot kytkettävänä myös erikseen takaosassa, automaattinen sisätaustapeili, porttivalo ja molemmissa häikäysysuojissa valaistu peili ja vielä lopuksi sävylasit UV suojalla

        Onko toi karvalakki varustelua muihin verrattuna jos on niin kertokaa mitkä varastueet puuttuvat ja minkä hintaluokan autoissa niissä on auton perushinnalla.


      • Mersumies69
        ja nitisee kirjoitti:

        jo alle 50 tkm ajettuna. Kallistuksenvakaajan kumit edessä ei kestä kolisematta 30tkm enempää, kojelauta nitisee ja vikoja riittää. Hehkutulpat 30tkm, alapallonivelet 50 tkm jne...

        Toi että kolisee ja nitisee alle 50 tkm ajetussa Mersussa on jonkun keksimä valhe, ilmeisesti tällä ihmisellä ei ole edes Mersu itse vaan hän ajelee vanhaa Audia tai jotain muuta Volkkaria.


    • W203:sta

      omistin w203 C220CDI:n vm. 2000, jonka ostin uutena. Takuuaikana ajoin 53 tkm, auto oli yli 20 kertaa korjattavana, eikä ollut koskaan kunnossa. Myös kakkosauto A 140 oli lähes yhtä huono. Nyt olemme ajaneet syksystä 2002 lähtien BMW:llä, 5-sarjalaisilla ja 3-sarjalaisella. Määräaikaishuoltojen lisäksi vain tuulilasit on vaihdettu kiveniskujen takia. Myös huollot ovat noin 30 % edullisemmat kuin MB:llä.

      • todella

        TYHMÄ !


    • Kokemusta on

      Itse ostin 200cdi farkun uutena 4/02 nyt oon ajanu sillä 207tkm. Rehellisesti sanoen kyllä aika huoleton kulkuneuvo on ollut. Ihan uutena meni musta laatikko kuskin ovesta jolla ohjattiin peilejä; keskuslukkoa ja sähkölaseja. Siinä oikeastaan kaikki. Autolla ajettu ja vaihdettu öljyjä laatikkon kerta perään parikertaa ja moottoriin suodatin jokakerta öljyjen kaa ( n.25000km/ väli). Nyt on autokuume päällä ja tämä yksilö menee vaihtoon. Onko ehdotuksia? Kyllä kysyjälle voi suositella ei paha!!!!!!!

      • Noviisi

        6 vuotta vanha C200CDI uudella korilla. Ajettu
        200 tkm.

        Plussat:

        Erittäin pieni kulutus
        Napakka ajaa
        Tuntuu edelleen uudelta eli ajotuntuma yms ei
        ole huonontunut vuosien varrella.

        Miinukset:

        Ajotietokone temppuili ensi alkuun, syynä
        loppujen lopuksi pelkääjän paikan SRS-sensori,
        jonka vaihdon jälkeen ei ongelmia.

        Niitä kallistuksen vakaajan niveliä on vaihdettu
        muutaman kerran.

        Alapallonivelet takana vaihdettiin 160 tkm
        kohdalla. Maksoi liki 400 eur.

        Takaluukun lukko ei toiminut pakkasilla. Vaihdettiin 80 eur.

        VEHO:n huollot ovat mielestäni aika kalliit.

        Summa Summarum: 200 tkm ajettu Mersu on
        edelleen uuden veroinen, hyvä turvallinen
        ja luotettava ajettava. Huollot maksaa, mutta
        halvalla ei saa hyvää. Meininki on ajella
        samalla autolla vielä 500 tkm lisää.

        Tämä tuskin onnistuu juuri millään muulla merkillä. Esim 200 tkm ajettu diesel avensis
        on ihan ritsan tuntuinen oman kokemuksen
        perusteella. Volkkarit tuntuvat sen sijaan
        aika jämäköiltä vaikka olisi ikää ja kilometrejä
        paljonkin alla.


      • Lenni_
        Noviisi kirjoitti:

        6 vuotta vanha C200CDI uudella korilla. Ajettu
        200 tkm.

        Plussat:

        Erittäin pieni kulutus
        Napakka ajaa
        Tuntuu edelleen uudelta eli ajotuntuma yms ei
        ole huonontunut vuosien varrella.

        Miinukset:

        Ajotietokone temppuili ensi alkuun, syynä
        loppujen lopuksi pelkääjän paikan SRS-sensori,
        jonka vaihdon jälkeen ei ongelmia.

        Niitä kallistuksen vakaajan niveliä on vaihdettu
        muutaman kerran.

        Alapallonivelet takana vaihdettiin 160 tkm
        kohdalla. Maksoi liki 400 eur.

        Takaluukun lukko ei toiminut pakkasilla. Vaihdettiin 80 eur.

        VEHO:n huollot ovat mielestäni aika kalliit.

        Summa Summarum: 200 tkm ajettu Mersu on
        edelleen uuden veroinen, hyvä turvallinen
        ja luotettava ajettava. Huollot maksaa, mutta
        halvalla ei saa hyvää. Meininki on ajella
        samalla autolla vielä 500 tkm lisää.

        Tämä tuskin onnistuu juuri millään muulla merkillä. Esim 200 tkm ajettu diesel avensis
        on ihan ritsan tuntuinen oman kokemuksen
        perusteella. Volkkarit tuntuvat sen sijaan
        aika jämäköiltä vaikka olisi ikää ja kilometrejä
        paljonkin alla.

        Meidän C 200CDI farmarilla on ajettu ~430tkm ja sillä ei oo ollut paljon viat, vaan ruostevauriot oveilla joka korvattiin takuulla, 400tkm jälkeen..


      • Ekku 21.05.09
        Lenni_ kirjoitti:

        Meidän C 200CDI farmarilla on ajettu ~430tkm ja sillä ei oo ollut paljon viat, vaan ruostevauriot oveilla joka korvattiin takuulla, 400tkm jälkeen..

        Onko totta, että ruostevaurioilla on takuu, niinkuin luin erään toisenkin 30v. takuusta. Ostin juuri mb 200 cdi 1999 ajettu 490000 km, ovien kulmissa pientä kukka-alkua. Vai onko tämä letkeää huumoria, oli miten oli toivotan kaikille hyvää alkavaa kesää


      • VeSa
        Ekku 21.05.09 kirjoitti:

        Onko totta, että ruostevaurioilla on takuu, niinkuin luin erään toisenkin 30v. takuusta. Ostin juuri mb 200 cdi 1999 ajettu 490000 km, ovien kulmissa pientä kukka-alkua. Vai onko tämä letkeää huumoria, oli miten oli toivotan kaikille hyvää alkavaa kesää

        on hoideltu ajallaan, niin totta on!


      • BMw E90 320D -05
        Ekku 21.05.09 kirjoitti:

        Onko totta, että ruostevaurioilla on takuu, niinkuin luin erään toisenkin 30v. takuusta. Ostin juuri mb 200 cdi 1999 ajettu 490000 km, ovien kulmissa pientä kukka-alkua. Vai onko tämä letkeää huumoria, oli miten oli toivotan kaikille hyvää alkavaa kesää

        Ruostetakuu 6 vuoteen asti SISÄLTÄ PÄIN 100 % , jos huoltokirja täydellinen (merkkiliikke) ei mikään "pärnänen" , muuten ja siitä eteen päin AINA JAOTTELU , asiakas maksaa suurimman osan.Kysy vaikka lähimmältä merkkiliikkeen takuukäsittelijältä.

        P.S

        Osta BMW , ei tarvitse ruosteiden kanssa tapella ;-)


    • -03 C200 CDI

      Ei mitään ongelmia ole ollut. Ajanut autolla n.45thkm. Oli ajettu 123 kun ostin ja nyt lähes 170thkm mittarissa. Katsastusmies kehui eikä ongelmaa ollut kuin tummennetut etusivuikkunat. Autosta saa uudelleen ohjelmoinnilla hyvin tehoa ja kulutus on vähäinen.


      Auto myös kaupan, koska hakusessa samanlainen, mutta 270 CDI ;)

      http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=496545#496545

    • Janne_mese

      Vuoden päivät olen suditellut. Aika jees peli ollut. Mittariin tullut vuodessa 35tkm. Plussia on...

      PENKIT ja niiden sähköinen säätö
      ajettavuus ja hiljaisuus niin kesällä kuin talvella mota-
      rilla sekä maantiellä.
      Automaattisen-ilmastoinnin TEHOKKUUS

      Elegance-varustelutasossa hyvin varusteita

      - Huoltojen välit ja hinnat vrt. Entiseen bemuun
      - muutama sähkövika ollut joista moottorinohjausboxin
      vaihto oli perkuleen kallis!. Onneksi liike tuli hyvin vas-
      taan.
      - Ohjauksen tahmeus kaupunki-ajossa.

      Kaiken kaikkiaan kiva peli ja ei kuluta paljoa!. Auto on vm-2003 ja mittarissa nyt 245tkm. Ehkä vedän 300tkm asti...

    • ceemeli

      Omakohtaiset kokemukset otsikon mallista 01 200cdi Aut.Auto oli n1.5 vuotta/50tkm mulla,ainoa vika oli aut laatikon pyörimistunnistimen vaihto(416e).Huomioitavaa: alkavat ruoste/maalipinnan viat.Lokarien reunat,ovien ala kulmat ja reunat.Talvella lämpiää hitaasti jos ei aja väh 20 kilsaa maantie nopeudella.Rengasmelu on myös aika kova vs vanhemmat meset.Ihan hyvähän se on ajolleen,mutta vaikea oli myydä,vaikka hinta 12500e ei ollu km 235tkm nähden/muihin verraten mitenkään kova.

    • Antirust

      Älä nyt rahojas ruostepesään pistä. Osta AUTO.

    • Eli otsikko tarkoittaa sitä että kun kysyt arvioita ja kokemuksia W203 mallista niin huomioi että kertomuksia on eri ikäiseistä W203 malleista jopa 7-8 vuoden ajalta.

      Voin vakuuttaa että auto on muuttunut paljon, todella paljon olemassaolo aikanaan ja viimeisin 2007 valmistettu C200T A autoni oli todella jykevä, hiljainen, pienikulutuksinen ja tyylikäs. Keskikulutus oli ympärivuotisessa 30K km ajossa ilman lisälämmittimiä 6,7 sis. moottoritieajon ja kaupungin, maantiellä alimmillaan 5,3L/100km/h.

      Nanokirkaslakka teki siitä helposti hoidettavan ja pestävän. Vikoja ei ollut kuin peilikotelo joka vuotaessaan vaurioitti peilin ledlamppu vilkkuassya ja se piti vaihtaa.

      En olisi vaihtanut sitä jos en olisi saanut niin hyvää tarjousta uudesta S204 esittelyautosta joka on todella hyvin varusteltu ja jopa vieläkin parempi ajettava kuin edellinen.

      Alkuun W203 tahmea ohjaus tuntui oudolta mutta kun siihen tottui se oli osa auton jämäkkyyttä, huomasin sen kun olin tehnyt kaupat uuteen S204 malliin ja sen ohjaus oli erikoisen herkkä (nopeuden mukaan säätyvä), aloin miettiä että mihin himmeliin olen nyt vaihtamassa vankan ja turvallisen W203, totuus oli sitten se että totuin taas uuteen nopeasti ja sekin on erinomainen.

      Jos minulta kysytään arviota ostaako vai ei niin ANNA PALAA, 2006 tai nuorempi ja kaikki pikkumurheet ovat poispyyhkäistyt, kuten ovien alareunan ruostuminen ja vastaavat.

      • mesman

        Noista ajokilometreistä sen verran että 203 on ensimmäinen auto jossa kilometrit tallentuvat kolmeen paikkaan:virtalukkoon,mittaristoon ja moot.ohj.keskusyksikköön.
        Järjestelmä ei hyväksy mittarilukeman muutosta eikä mittariston vaihtoa vaan ilmoittaa aina suurimman km.lukeman,eli lukeman rullaaminen ei ole ainakaan helppo tehtävä.
        Tästä voisi päätellä,että noista ei yleensä ole muuteltu mittarilukemia.


    • eemelimies

      kyllä on kestävä ja vähävikainen,lisäksi taloudellinen ja kulkupuolikin ihan hyvä.eli voi ostaa huoletta vaikka 400tkm-500tkm ajettuna,sillä vielä satojatuhansia km edessä ennen isoja remppoja.ja automaatti laatikko kestää yleensä sen auton käyttöiän,mersun laatikkohan on tunnetusti kestävin.

    • Itselläni on farkku MB 300 TDT -87 automaatilla ja ilmastoinnilla. Tästä en usko auton enään paljonkaan paranevan... Tekniikkakin niin yksinkertanen ja selkeä, että osaa itsekkin korjata ja osat halpoja. Kyytikin mukavan pehmeää ja melukaan ei häiritse. 124- koppanen ainakin mun mielestäni paras Mersu mitä koskaan on tehty. Varsinkin nää vanhemmat muovihelmattomat.

      • olivat juuri

        niitä jotka aikoinaan ruostuivat silmissä, varsinkin jos ei niitä ollut koko ajan kiillottamassa. Uudemmat W124-koriset sen sijaan kestivät paljon paremmin mutta korimallin vaihtuessa Väyryseen vanha ruosteongelma palasi taas entistä pahempana.


      • vaskooli

        paras mesew124.


    • jarmoruuska

      Ite ostin c200 cdi stw,n ja olen tykännyt autosta. Nyt siihen on vaan tullu sellainen vika kun, moottorin lisälämmitin laite rikki ja purkaa akun joka kerta.. uusi maksaa 700€ ja työt n.300€. Serkulla oli sama vika ja oli käynyt autosähköllä joka, oli vaan katkaissut piuhat poikki. Ei kuulemma vaikuta mitään..Kyl näissä sähkö vikoja on. Ei semmoista autoo oo, jos ei olis jotain..

      • c220 cdi

        Mun autosta tyhjeni akku myös kun olin valinnut ajotietokoneelta automaattiasetuksen päälle, sitten kun pistin offille on virrat pysyny akussa. Onko muilla kyseinen malli pakkasella kylmä ja onko mitään vinkkiä millä auton sais lämpöiseksi (termostaatti vaihdettu mutta ei auttanut). Pitäiskö hommata webasto ???


      • C220 vm 2000
        c220 cdi kirjoitti:

        Mun autosta tyhjeni akku myös kun olin valinnut ajotietokoneelta automaattiasetuksen päälle, sitten kun pistin offille on virrat pysyny akussa. Onko muilla kyseinen malli pakkasella kylmä ja onko mitään vinkkiä millä auton sais lämpöiseksi (termostaatti vaihdettu mutta ei auttanut). Pitäiskö hommata webasto ???

        Kyllä Webasto on ihan pakko olla Suomen talvessa kun dieselimersulla ajelee. Mersun kone on tehty niin pieniruokaiseksi ettei hukkalämpöä yksinkertaisesti riitä sisätiloihin eikä pakkasella edes moottorin käyntilämpötilan ylläpitämiseen. Webaston huonot puolet ovat hinta ja vika-alttius sekä paha haju paikallaan autoa lämmitettäessä ennen ajoa. Webastossa kun ei ole mitään katalysaattoria tai vastaavaa niin se käryää ja saastuttaa enemmän kuin kymmenen tavallista autoa.
        Kun olen omassani lämmittänyt moottorin Webastolla lämpimäksi ja mikäli lisälämpö ei ole päällä pakkaskelin kaupunkinopeuksissa alkaa moottorinlämpö ajossa tippua.


    • osta mese vain

      ei niis mitää vikoja ole, sehän on mersu. katellisten jauhantaa.

      • hapalapa

        Ostakaa uudempi mese 2004 eteenpäin tehty facelift ja suurimmat viat on korjattu 128tkm ilman vikoja.


      • kerroi
        hapalapa kirjoitti:

        Ostakaa uudempi mese 2004 eteenpäin tehty facelift ja suurimmat viat on korjattu 128tkm ilman vikoja.

        w203 on ruma auto, jonka saa halvalla. halpuuteen on syynsä, joista edellä kerrottu.

        mersun ajettavuus ei ole mielestäni hyvä. ei ole niin hiljainen kuin esim. passat vastaava vuosiimalli.

        ohjauksen tahmeus on asia, jonka mersu haluaa pitää. ei ole vika vaan ominaisuus.


    • C180 Classic -03

      Lainaus:
      Alkuun W203 tahmea ohjaus tuntui oudolta mutta kun siihen tottui se oli osa auton jämäkkyyttä.

      ---------------

      Siinä oli ajettavuus tiivistettynä. Olen täysin samaa mieltä.

      Omia kokemuksia...
      Takana alapallonivel pitää vaihtaa lähes vuosittain! Viime katsastuksessa 4 osaa alustasta viallisia, ja sama homma melkein joka vuosi.

      Varusteet loistavat. Sähköpenkit ja monipuolinen ajotietokone jo Classic-mallissa.

      Sedanissa takaluukun avausvipu jumittuu lian takia. Ei toiminut kuin 2 vuotta jonka jälkeen lika jumitti koko vivun. Takaluukun tilat todella pienet, verratessa esim. Volvo S40 mk1:seen.

      • ripo111

        Uudemmat 203 dieselit ovat lämpimiä ilman webastoa yms. Nissä on muistaakseni 1000w vastus pitämässä lämpöjä ylhäällä tarvittaessa. Minulla on v.07 200 cdi, ja missään vaiheessa ei ole tullut tilannetta, että olis viileä. Ei viimetalven yli 30 asteen keski-suomen pakkasillakaan. Lämpömittarin neula oli täsmälleen samassa kohdassa kuin kesäkelilläkin. Lämmin on.


      • Wannabe mb-mies

        Kiikarissa C180 kompressor, -03. reilut 100 tonnia rullattu, saksan tuonti.
        Kannattaako ostaa ?


      • Mer Meid
        Wannabe mb-mies kirjoitti:

        Kiikarissa C180 kompressor, -03. reilut 100 tonnia rullattu, saksan tuonti.
        Kannattaako ostaa ?

        Osta ihmeessä, noita on harvoin enää tarjolla!


      • Anonyymi
        Wannabe mb-mies kirjoitti:

        Kiikarissa C180 kompressor, -03. reilut 100 tonnia rullattu, saksan tuonti.
        Kannattaako ostaa ?

        Osta pois, siitä saat riesaa moneksi vuodeksi.


    • ei ikinä volkkaria

      mä vaihdon 1990 farmari mersun vuoden -98 volkkari passattiin muka uudempaan. nyt ollu muutaman kuukauden ja vikoja ihan tarpeeksi!!! kattelen nyt taas meseä,on kyllä luotettavampi....

      nimim. ei ikinä enää volkkaria

      • deutches nein danke

        Vanhoilla ajelette. Katsokaa tarkemmin mitä ostatte. Ei tuon ikäistä saksalaista pidä ostaa ellei ole tosi vähän ajettu ja varma huoltohistoria.


    • meseeipese

      MB W203 200K FARMARI: voin sanoa, että yksi paskimmista autoista mitä olen omistanut. Osta AUDI 1990-luvulta.

    • sos.pum.

      äkkiä ostaan,ja mahdollisimman kallis sellainen! kiitoksia jo etukäteen!!! terv.sosiaalipummi!!!

    • illupaha

      Eikö Väyrysmallit C/E ole saatanan vastenmielisen näköisiä ts. rumia? MB palasi keulan designissa v.2007 takaisin vähän -93-02 lookkiin, mikä kiva.

    • Turkules

      Taitaa olla mielipideasia tuo lookki. Yleisesti ottaen mersut vaan on kestävempiä ja ajettavuudeltaan lähes kaikkien muiden merkkien yläpuolella, ihan sama mitä täällä jotkut valittelee ettei oma mese olisi kestänyt tai oli jotenkin hassu ajettava. Mukavempaa autoa tuskin löytää mistään ellei ole reilun miljoonan euron hintainen luksusauto. Eipä nuo ruosteviatkaan kovin kriittisiä ole ja ellei ole maailman huonoin puhuja niin ne kyllä saa korjattua takuuseen jos on uudempi kuin -98 mese. Itsellä E 270 CDI farkku vm 2000 ajettu 340tkm. Eikä ruostettakaan löydy edes suurennuslasin avulla katsoen.

    • messekin viel

      Aikaisemmin olivat, siis pikkasen yli 10 v. sitten aika vikureita ajoltaan. Ainakin kun oli muuhun tottunut. Pikkuautomainen. 500 sarjan bemu on ihan eri maata. Mutta käy itse kokeilemassa vaikka tuulisellä säällä ja uraisilla teillä.
      Mesen ruosteongelmista ei koskaan kukaan liikaa muistuta.

    • jr

      Missähän 202 OPD mittaus pistoke sijaitsee?

    • Mese Matti

      Ostin noin kuukausi sitten W203 2002 farmarin 2.o l koneella ja 6 v-manuaalilla. Autossa on automaatti-ilmastointi. Lämmityslaite puhalsi aluksi joka suuntaan, mutta enään ei tule lattialle lämmintä eikä mitään muutakaan puhallusta.
      Ilmeisesti tyyppivika? Onko em. jutut hirmu kalliita korjata ja kestääkö korjaukset?
      Kiitos vastauksesta!

    • Mb C 200K w203

      Tuota MB C 200 K- mallia katsellut ja miettinyt että meneekö moottorin koko vuosimallin vai minkä mukaan, koska 120 kw versioita näkyy olevan sekä 1.8 että 2.0 litraisina. Ainakin 2001-2003 vuosina valmistetuissa malleissa.

    • corvette3

      Milloin Sakemannet ovat osanneet autoja tehdä,eivätkä moottoripyöriä,

      • jatn rautaa sentään

        Milloin amerikkalaiset ovat yleensä autoja tai moottoripyöriä edes tehneet, siis oikeat amerikkaliset eli intiaanit.
        Amerikan tuotantohan perustuu vanhan mantereen entisten rikollisten alkuunpanevaan teollisuuteen joka on perin vanhanaikaista ja jonkun etevämmän suunnittelemaa.
        Jenkkien kuualuksetkin olivat saksalaisten suunnittelemia. Amerikkalaiset vain ottivat kunnian itselleen.
        Kyllä sakemanni osaa auton ja motskarin suunnitella ja turkkilainen siirtotyöläinen sen tehdä. Muuten saksalaiset ovat paska kansa.


    • Chatchat

      Kaikki autot ovat yksilöitä, toiset ovat maanantaikappaleita merkistä riippumatta, huomenna haen c-sarjan mersun ja toivottavasti olen tyytyväinen..Mulla ollut autoja laidasta laitaan eikä viellä yksikään auto ole jättänyt tielle, kortti ollut kuiteskin jo 20v.

    • ikirassi

      Askin ja perän öljyt kun vaihdattaa 200 000 km välein niin ne kestää miljoonan. Muuten ei. Vaidattaminen makssa muutaman satasen.

    • oulunkoira

      Löytyykö ohjetta MB:n peilin lampun (ulko, vänkärinpuoli) vaihtoon. Vm 2009 C180 kompressor. Yks kaks vilkku alkoi naputtaa vinhasti ja näytössä viestiä right mirror light...tms..ohjekirjasta ei löydy mitään???
      t. minä

    • mesemies

      Itsellä ollut MB C200 CDI vm. 2004. 6-v manuaali, ostaessa oli ajettu 129 000, nyt reilu 3 vuoden jälkeen ajettu 190 000. Tuona aikana vaihdettu vasen alatukivarsi, termostaatti ja polttoainesuodattimelle menevät polttoaineletkut. Todella huoleton ja pieniruokainen auto ollut. Eikä ole kukkaa missään.

      • ostatteko mersuja

        Meillä oli w203 220 cdi ajettu 160tkn pohjissa reikiä tännä ei enää ikinä ruostemersua onneksi on volvo


      • ostatteko mersuja

        Meillä oli w203 220 cdi ajettu 160tkn pohjissa reikiä tännä ei enää ikinä ruostemersua onneksi on volvo


    • autoileva

      Itselläni on W203 pelannut paremmin kuin entinen W202 malli.
      Alustaltaan 202 malli oli mielestäni mukavampi.
      Olen toki ajellut autolla vasta 1,5 vuotta. Mutta se on ajossa melkein joka päivä 100 km. Mittarilukema nyt 282 t.km. Auto ei syö öljyä vaihtovälin 20t. km. aikana, ei siis lisätä tarvitse. Eikä ruostekaan ole ongelma.

    • 124

      Älä osta. Automaattilaatikoita ovat joutuneet uusimaan, ruostevikoja paljon ym.ym.

    • W203

      Mitä muutoksia Face-Lift: 2003 vs. 2004 (oliko tuossa oikeat vuodet ?).

      Mitä huomioitavaa moottorien suhteen, eli ovatko CDI 200 ja CDI 220 kestävyydeltään toisiaan vastaavia ja muistanko oikein, että kyseessä olis sama kone, muta pelkällä softaerolla tehtaan tehoerot?

      Onko farkku miten paljon meluisampi henkilöversioon nähden?

      Alustan osiahan noissa kuulema tahtoo kulua, joskin niitä vaihtaessa kannattaa katsoa tarkaan minkä valmistajan osia valitsee, sillä osa on heikkokestoisia mm. pallonivelien suhteen. Saksalaiset Febi Bilteinin osat lienee kestävempiä ja niitä ilmeisesti viralinen valmistjakin käyttää (?).

      Automaati-versio kiinnostaisi, mutta ei tahdo uskaltaa paljon ajettua tomaattia ostaa kun ei tiedä varmuudela miten se on huollettu tai sitten tulisi löytään 1:ltä omistajalta jolla on varmuudella ollut tarkka huoltometodi. Itse vaihdattaisin laatinkon öljyt ha suodattimen 60tkm välein.

      Ps. Automaattivaihteistoissahan tuli muutos muistaaksenin 2004 josta alkaen ulkoinen öljynjäähdytin eikä riskiä jäähdytysnsteiden ja laatikon öljyjen sekoittumisesta kun ja jos kennoon tule vuoto.

      - http://keskustelu.suomi24.fi/node/8477131

      -

    • W203
    • W203

      Navigaattori. Joissakin malleissa näke integroidun navin. Minkä firman kartat siinä on ja millä periaatteella se pelaa?

      Tämä rinnastettuna sihen, että on tottunut käyttämään Nokian luurissa sen off-line navia.

    • paskaapaketis

      Aivan paskoja ruskettuneita elektroniikka vikaisia pommeja en osta vaik lotos voittais!

      • Öööhhööö...

        Ei sul ois rahaakaan ostaa.


    • omituisia vehkeit!

      Kätettynä saa köyhäkin kokkeilla mersu kyytiä sen verran, kun toimii. Vittu mitä skeidoja linttoja siis aivan paskakasoja käytettynä, uudet toimii kaksvuotta sit alkaa lahoomaan!

      • Anonyymi

        Niinno se kaksvuottahan on normaali autonvaihtoväli niin ei kai se haittaa jos alkaakin jo lahoomaan, uutta alle vaan.


    • Anonyymi

      Täällä ajellaan vielllä vuonna 2023 c sarjan 203 mesellä. Johtuneeko v6 koneesta kun auto taitaa kestää itsellä vielä 50vuotta, tosin ei ole vielä edes sisäänajettu kun tulee vasta 250k bensa 2.5l koneelle täyteen. Ruostettakaaan ei ole missään! Ainakaan näkyvällä paikalla ;D

      • Anonyymi

        W203 pyöreällä mittaristolla eli "uudemmat" eivät ole ruostuvia,niihin suojaus ja tais maalauskin parantua ja vapari kone kestää kilometrejä paljon , itsellä jo 10 vuotta ja kohta 300tkm mittarissa , ei vikoja tai ruostetta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Theermannilla kulkee!

      Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7400
    2. Näin unta viime yönä

      Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      49
      5541
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

      https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      60
      3070
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

      Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2573
    5. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1588
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      200
      1427
    7. Olen jälleen pahoillani

      Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1119
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

      Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      325
      1067
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

      Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      244
      1037
    10. Oot vaan niin hellä

      Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      926
    Aihe