C W203

juupois

Noniin olisi hankinssa C-sarjalainen w203 Mersu.. Kysyttävää olisi että millainen auto on kaikinpuolin plussat ja miinukset... ja saako autosta kaikki luistonestot sun muut pois päältä???

30

13751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mBfsd

      W203 on erittäin miellyttävä ja hyvä ajaa, alhainen kulutus.

      Sitten ne miinukset:

      Ruostuu
      Jousia ja koiranluita saa vaihtaa joka toinen vuosi
      Monenlaisiin muihinkin vikoihin saa varautua
      Korjaaminen on kallista, jos ei itse osaa

      • MBmies%%

        W203 diesel on todella hyvä ja ehkä vanhemmista mersuista kaikkeen "käteensopivin". Tosin vikoja saattaa olla paljokin mutta kaikki autothan ovat yksilöitä. CDI koneet vievät vähän polttoainetta. 270/320 CDI ovat ehkä järkevimmät vaihtoehdot, koska ne ei vie paljon ainetta ja liikuttaa autoa melko mukavasti. Pienemmät koneet (jollei ole "lastutettu"), ovat suhteellisen laiskoja. Ainakin omasta mielestä. Ehdottomasti kannattaa ostaa automaatti. Todella mukava ja jämäkkä ajaa, varsinkin sport/AMG-alustalla. Luistoneston toki saa pois päältä. Alla olevia ns. "tyyppivikoja" olen listannu oman kokemuksen mukaan W203 mersuista.


        - termari hajoaa (lämmöt ei nouse tarpeeksi, normaali n. 80)
        - etupään niveliä (erityisesti alapallot) kuluu paljon
        - taka-akselin alatukivarsien uloimmat puslat kuluu (ns. narinanivelet)
        - jousia katkeilee myös tyypillisesti mersun tapaan
        - iskarit saattavat olla vaihdon tarpeessa jo vähänkin ajetuissa yksilöissä
        - suuttimet alkavat vuotamaan (ajoissa korjattuna ei tule kallista laskua)
        - rail-putken paineensäädin saattaa temppuilla (tyhjäkäynti heittelee)
        - polttoaineletkujen o-renkaat kannattaa vaihtaa, koska vanhetessaan ne haurastuvat ja järjestelmään tulee ilmaa => huono käynnistyvyys
        - automaattilaatikkoon kannattaa EHDOTTOMASTI vaihtaa öljyt, jos ei tiedä koska vaihdettu
        - erinäisiä sähkövikoja todennäköisesti tulee vastaan, kuten MOST/D2B-väylän toiminnassa
        - pelkääjän puolen penkissä on alkup. lastenistuimen tunnistin, joka kytkee airbagin pois toiminnasta. Tämä saattaa temppuilla. (SRS valo syttyy)
        - akun irroittamisse kannattaa olla huolellinen, että CAN-väylä on "nukuksissa", koska akun laittaessa takaisin saattaa taka-SAM kärähtää (uusi n. 400 €)


      • Usko13301
        MBmies%% kirjoitti:

        W203 diesel on todella hyvä ja ehkä vanhemmista mersuista kaikkeen "käteensopivin". Tosin vikoja saattaa olla paljokin mutta kaikki autothan ovat yksilöitä. CDI koneet vievät vähän polttoainetta. 270/320 CDI ovat ehkä järkevimmät vaihtoehdot, koska ne ei vie paljon ainetta ja liikuttaa autoa melko mukavasti. Pienemmät koneet (jollei ole "lastutettu"), ovat suhteellisen laiskoja. Ainakin omasta mielestä. Ehdottomasti kannattaa ostaa automaatti. Todella mukava ja jämäkkä ajaa, varsinkin sport/AMG-alustalla. Luistoneston toki saa pois päältä. Alla olevia ns. "tyyppivikoja" olen listannu oman kokemuksen mukaan W203 mersuista.


        - termari hajoaa (lämmöt ei nouse tarpeeksi, normaali n. 80)
        - etupään niveliä (erityisesti alapallot) kuluu paljon
        - taka-akselin alatukivarsien uloimmat puslat kuluu (ns. narinanivelet)
        - jousia katkeilee myös tyypillisesti mersun tapaan
        - iskarit saattavat olla vaihdon tarpeessa jo vähänkin ajetuissa yksilöissä
        - suuttimet alkavat vuotamaan (ajoissa korjattuna ei tule kallista laskua)
        - rail-putken paineensäädin saattaa temppuilla (tyhjäkäynti heittelee)
        - polttoaineletkujen o-renkaat kannattaa vaihtaa, koska vanhetessaan ne haurastuvat ja järjestelmään tulee ilmaa => huono käynnistyvyys
        - automaattilaatikkoon kannattaa EHDOTTOMASTI vaihtaa öljyt, jos ei tiedä koska vaihdettu
        - erinäisiä sähkövikoja todennäköisesti tulee vastaan, kuten MOST/D2B-väylän toiminnassa
        - pelkääjän puolen penkissä on alkup. lastenistuimen tunnistin, joka kytkee airbagin pois toiminnasta. Tämä saattaa temppuilla. (SRS valo syttyy)
        - akun irroittamisse kannattaa olla huolellinen, että CAN-väylä on "nukuksissa", koska akun laittaessa takaisin saattaa taka-SAM kärähtää (uusi n. 400 €)

        Mulle ei käy missään tapauksessa automaatti ei tasan missään. Mikäli sattuu omalle kohdalle glykooli kylvyssä käynyt niin alkaa oikeesti itkettään. Manuaali tai vaikkapa Sequentronic mikäli sattuu löytämään ja pre-facelift hakusessa. Automaattiin saattaa tulla 5000-7000€ remontti mille ei voi itse mitään, toki automaatti on kestävä, mutta huoli kalliista glykoolikylvystä vähentää ajonautintoa tuntuvasti. Ostaisinko 15000€ tai halvemman auton johon saattaa tulla remontti mikä maksaa puolet tai enemmän auton arvosta. Toki facelift malleissa vika on aikalailla harvinaisempi. Kelle sen automaatin sitten myy parin vuoden päästä vaikkapa 10000€ hintaan kun siihen saa mukavan "remontti option" kaupanpäälle. Siinä vaiheessa viimeistään tulee ikävä manuaalia.


      • Asiantuntija
        Usko13301 kirjoitti:

        Mulle ei käy missään tapauksessa automaatti ei tasan missään. Mikäli sattuu omalle kohdalle glykooli kylvyssä käynyt niin alkaa oikeesti itkettään. Manuaali tai vaikkapa Sequentronic mikäli sattuu löytämään ja pre-facelift hakusessa. Automaattiin saattaa tulla 5000-7000€ remontti mille ei voi itse mitään, toki automaatti on kestävä, mutta huoli kalliista glykoolikylvystä vähentää ajonautintoa tuntuvasti. Ostaisinko 15000€ tai halvemman auton johon saattaa tulla remontti mikä maksaa puolet tai enemmän auton arvosta. Toki facelift malleissa vika on aikalailla harvinaisempi. Kelle sen automaatin sitten myy parin vuoden päästä vaikkapa 10000€ hintaan kun siihen saa mukavan "remontti option" kaupanpäälle. Siinä vaiheessa viimeistään tulee ikävä manuaalia.

        Hmmm.. mikähän remontti noin paljon maksaa, kun tuolla hinnalla saa ainakin kaksi vaihdelaatikkoa.. on se jännä, hyvin jännä kun asiantuntijat puhuvat paskaa.. Ei ku sähän olet niitä, jotka luulee että ihminen voi vaihtaa nopeammin vaihtee kuin automaatti. Ja nyt en puhu mistään 80-luvun laatikoista vaan uusista.


      • Usko13301
        Asiantuntija kirjoitti:

        Hmmm.. mikähän remontti noin paljon maksaa, kun tuolla hinnalla saa ainakin kaksi vaihdelaatikkoa.. on se jännä, hyvin jännä kun asiantuntijat puhuvat paskaa.. Ei ku sähän olet niitä, jotka luulee että ihminen voi vaihtaa nopeammin vaihtee kuin automaatti. Ja nyt en puhu mistään 80-luvun laatikoista vaan uusista.

        Joten kannattais varmaan lukea aiheesta. Palataanko asiaan kun olet tutustunut alla olevaan linkkiin.
        http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=71838&highlight=glykooli

        Äläkä sano että eri auto, vika koskee lähes kaikkia sähkölaatikollisia joissa on Valeon syyläri ennen 9/2003 valmistettu. Mikä vaihtonopeus??


      • mesman
        Usko13301 kirjoitti:

        Joten kannattais varmaan lukea aiheesta. Palataanko asiaan kun olet tutustunut alla olevaan linkkiin.
        http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=71838&highlight=glykooli

        Äläkä sano että eri auto, vika koskee lähes kaikkia sähkölaatikollisia joissa on Valeon syyläri ennen 9/2003 valmistettu. Mikä vaihtonopeus??

        Valtaosa 203 mallin mersuista on valmistettu Behrin syylärilla,jossa tätä ongelmaa ei ole.
        Voit tarkistaa merkin jäähdyttimestä,kulkusuunnassa vasemmalla puolen sisäpuolella alalaidassa on valmistajan logo.
        Tätä ongelmaa esiintyy lukuisana ensimmäisissä 211 sarjan autoissa.


      • Valeo°
        Usko13301 kirjoitti:

        Joten kannattais varmaan lukea aiheesta. Palataanko asiaan kun olet tutustunut alla olevaan linkkiin.
        http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=71838&highlight=glykooli

        Äläkä sano että eri auto, vika koskee lähes kaikkia sähkölaatikollisia joissa on Valeon syyläri ennen 9/2003 valmistettu. Mikä vaihtonopeus??

        Aiheeseen liittyen koskien autokomponenttien valmistajaa Valeo (jonka ongelmallinen ? lauhdin ollut joissakin malleissa), josta tuossa linkin ketjussa oli virheellistä tietoa:

        - http://www.valeo.com/en.html

        - http://en.wikipedia.org/wiki/Valeo

        - http://www.boursorama.com/cours.phtml?symbole=1rPFR

        Tarkkana saa nykyisin olla autoa ostaessa ja kartoittaessa ko. kaltaisia ongelmia, jotta voisi paremman vuosimalli valita, 8/3003 vs. 9/2003 ja homma on toinen.


      • mBfsd
        MBmies%% kirjoitti:

        W203 diesel on todella hyvä ja ehkä vanhemmista mersuista kaikkeen "käteensopivin". Tosin vikoja saattaa olla paljokin mutta kaikki autothan ovat yksilöitä. CDI koneet vievät vähän polttoainetta. 270/320 CDI ovat ehkä järkevimmät vaihtoehdot, koska ne ei vie paljon ainetta ja liikuttaa autoa melko mukavasti. Pienemmät koneet (jollei ole "lastutettu"), ovat suhteellisen laiskoja. Ainakin omasta mielestä. Ehdottomasti kannattaa ostaa automaatti. Todella mukava ja jämäkkä ajaa, varsinkin sport/AMG-alustalla. Luistoneston toki saa pois päältä. Alla olevia ns. "tyyppivikoja" olen listannu oman kokemuksen mukaan W203 mersuista.


        - termari hajoaa (lämmöt ei nouse tarpeeksi, normaali n. 80)
        - etupään niveliä (erityisesti alapallot) kuluu paljon
        - taka-akselin alatukivarsien uloimmat puslat kuluu (ns. narinanivelet)
        - jousia katkeilee myös tyypillisesti mersun tapaan
        - iskarit saattavat olla vaihdon tarpeessa jo vähänkin ajetuissa yksilöissä
        - suuttimet alkavat vuotamaan (ajoissa korjattuna ei tule kallista laskua)
        - rail-putken paineensäädin saattaa temppuilla (tyhjäkäynti heittelee)
        - polttoaineletkujen o-renkaat kannattaa vaihtaa, koska vanhetessaan ne haurastuvat ja järjestelmään tulee ilmaa => huono käynnistyvyys
        - automaattilaatikkoon kannattaa EHDOTTOMASTI vaihtaa öljyt, jos ei tiedä koska vaihdettu
        - erinäisiä sähkövikoja todennäköisesti tulee vastaan, kuten MOST/D2B-väylän toiminnassa
        - pelkääjän puolen penkissä on alkup. lastenistuimen tunnistin, joka kytkee airbagin pois toiminnasta. Tämä saattaa temppuilla. (SRS valo syttyy)
        - akun irroittamisse kannattaa olla huolellinen, että CAN-väylä on "nukuksissa", koska akun laittaessa takaisin saattaa taka-SAM kärähtää (uusi n. 400 €)

        Mulla 203 kopan c 200 cdi automaatti.. auto nykii tietyissä nopeuksissa ku pitää vauhdin tasasena tai kiihdyttää hitaasti.. ajettu 380 000 onko laatikko loppu??


      • Uusi MB
        mBfsd kirjoitti:

        Mulla 203 kopan c 200 cdi automaatti.. auto nykii tietyissä nopeuksissa ku pitää vauhdin tasasena tai kiihdyttää hitaasti.. ajettu 380 000 onko laatikko loppu??

        Turpiinilukko luistaa, mulla oli Audissa sama vika.
        Turpiinilukko on samanlainen levypakka, kuin mopon kytkin.
        Levyt ovat kuluneet, Päivinen Hattulasta otti 380€ korjauksesta.


      • mersuko alle?

        Minuakin kiinnostaisi W203 CDI vm. 2004 eteenpäin. Mielellään automaatti.

        Tuossa faceliftissä on parempi maalaus/lakka, onko tieto peltien galvanoinnista ja uudemman mallin ruosteherkkyydestä? Tuo alla mainittu glykoliasia ei taida uudempia enää koskea?

        Toinen vaihtoehto on Volvo V70 D5.


    • MB

      Minulla on C w203 CDI mese. Erittäin hyvin on pelannut, ei mitään isompia vikoja ole ollut. Luistoneston saa pois päältä jos haluaa.

      alhainen kulutus
      luotettava ja varma peli
      tarpeeksi tilava perheautoksikin
      vaikka olisi diesel mesellä ajettu 500tkm niin ei tunnu missään, eli pitkäikäisyys
      auton arvo ei romahda heti autosi ostettua

      - kalliit varaosat (mutta mikäpä se ei maksaisi)

      Itselläni ei ole mitään ruosteongelmia ollut. Eli sekin on tapauskohtaista

      • cdi

        Varaosat eivät ole kalliita, riippuu siitä mistä ostaa. Halvimmat saa Motonetistä, pari muuta todella hyvää varaosakauppaa www.merteil.fi ja KL-varaosat. Veholta ei kannata hakea mitään jos muualta saa ja huollot kannattaa tehdä itse tai käyttää jossain halvemmalla pajalla. Ruoste ei ole mikään iso ongelma. Kannattaa tutkia kaikki paikat autossa hyvin ennenkuin ostaa. (ovien alaosat, tiivisteiden alle kannattaa kurkata)


    • hysshys

      osta semmonen missä pyöreät mittarit

      • Uberolof

        "pyöreät mittarit" tarkoittanee facelift mallia (vm.2004->)


    • Odottele poju

      Mopokortilla ei saa ajaa autoa.

      • juupois

        Kyllä autokortti on ollut vajaa 10 vuotta. :) Taidat itse odottaa tuota kortin saamista?


      • Meseistä itsekkin kiinnostunut
        juupois kirjoitti:

        Kyllä autokortti on ollut vajaa 10 vuotta. :) Taidat itse odottaa tuota kortin saamista?

        Onkohan näissä malleissa sähköjarrut niinkuin E-mallissa. Ilmeisesti siinä järjestelmässä ollut jossain vaiheessa vikaa ja joku ohjainyksikkö on tuhottoman kallis, ja niitä kuulemma mennyt ainaki E-mallissa. E-mallin Facelift mallissa on luovuttu sähköjarruista Vm. 2007 ->.


      • 203
        Meseistä itsekkin kiinnostunut kirjoitti:

        Onkohan näissä malleissa sähköjarrut niinkuin E-mallissa. Ilmeisesti siinä järjestelmässä ollut jossain vaiheessa vikaa ja joku ohjainyksikkö on tuhottoman kallis, ja niitä kuulemma mennyt ainaki E-mallissa. E-mallin Facelift mallissa on luovuttu sähköjarruista Vm. 2007 ->.

        Ei 203 koppasessa ole ollut koskaan sähköjarrjua.


      • 203
        203 kirjoitti:

        Ei 203 koppasessa ole ollut koskaan sähköjarrjua.

        mulla on c-180 sport aut. valm. 8/03 ja siinä ainakin on syylärin edessä erillinen kierukka automaatin öljyn jäähdytykselle, joten tässä ei voi mitenkään mennä glykolit vaihteistoon. mittarissa on nyt 180tkm. eikä ole tarvinnut muita korjauksia tehdä kuin toinen etujousi katkesi,niin se vaihdettiin ja työ ja osat maksoi 150e.


      • Ari Y
        203 kirjoitti:

        mulla on c-180 sport aut. valm. 8/03 ja siinä ainakin on syylärin edessä erillinen kierukka automaatin öljyn jäähdytykselle, joten tässä ei voi mitenkään mennä glykolit vaihteistoon. mittarissa on nyt 180tkm. eikä ole tarvinnut muita korjauksia tehdä kuin toinen etujousi katkesi,niin se vaihdettiin ja työ ja osat maksoi 150e.

        Se on ohjaustehostimen lauhdutin,ei vaihteiston.


      • MB
        Ari Y kirjoitti:

        Se on ohjaustehostimen lauhdutin,ei vaihteiston.

        Ohjaustehostimen lauhdutin on pieni (n. 8 x 20 cm). Minulla on 8/2003 CDI:ssä
        syylärin edessä n. 20x30 cm lauhdutin ja putket näyttävät menevän vaihdelaatikkoon.


    • ,,,

      Jouset ja koiranluut, oikeastaan koko alusta on sellaista kamaa, joka ei kestä käyttöä. Muuten ihan kiva pirssi. Edellinen korimalli oli huomattavsti parempaa ja kestävämpää tekoa.

      • markoala

        Autollani ajettu 203tkm. Hajonneita alustan osia: toinen etujousi poikki, etuvakaajan välitangot väljät (n.150tkm). Ei mitään muuta. Minun mielestä ei ole heikko.


    • janne_mese

      Älä vaan osta W203! , itsellä ollut kohta kaksi vuotta ja on kyllä eka ja vika mersu. 2 vuoden aikana on mm.keskuslukon yksikkö vaihdettu, moottorin ohjainyksikkö vaihdettu (1700€), monitoimiviiksi vaihdettu, oikea alatukivarsi vaihdettu, imusarja vaihdettu. Että tollasta. kiva peli ajella, mutta ei niin kiva, että seuraavaksi mersun hommaisin.

      • jejej

        Ihan vaan mielenkiinnosta Janne, huollatko autoasi Veholla? Siellä tunnutaan osaavan tuo boksien yms vaihtelu niin kauan että vika korjaantuu, monesti vika voi olla pienikin esim. hapettunut liitos. Parhaimmillaan viiden euron korjaus purkutyöt. Ja samassa tilanteessa Veho vaihtaa uuden boksin parilla tonnilla...


      • hh
        jejej kirjoitti:

        Ihan vaan mielenkiinnosta Janne, huollatko autoasi Veholla? Siellä tunnutaan osaavan tuo boksien yms vaihtelu niin kauan että vika korjaantuu, monesti vika voi olla pienikin esim. hapettunut liitos. Parhaimmillaan viiden euron korjaus purkutyöt. Ja samassa tilanteessa Veho vaihtaa uuden boksin parilla tonnilla...

        AIKA KATKERAA..


    • hannuj1

      Tämä Suomi24 on oikein älykköjen palsta,,täältä kun hakee vihjettä ja vastauksia mahdollisiin auton ongelmiin,suistuu takuuvarmasti sivuraiteille,,tuossakin edellä joku kysyi jostain MB,n nykimisestä,ja vastaus tuli laatikko rikki sama kun Audissa pakat loppu??siinä jo joku hätäsempi tekee laatikkoremontin,,pikkusen pitäis miettiä,mistä neuvoa kysyy,jos joku ongelma esiin tulee,,mielummin,esim Mesuforum tai vastaava,joku suomi 24 palsta on täysin väärä paikka teknisiin keskusteluihin

    • ostin v.2000 203 mesen esp tulee näytölle eikä katkaisiasta tapahdu mitään mut kun käyttää sulakkeet irti niin katkaisia alkaa toimimaan eikä esp tule näytölle toimii noin 2km, edellinen omistaja vaihtoi startin ja vielä startti kehän missä vika oli kun ei käynnistynyt kun kehä oli hampaaton, voiko vialla olla yhtäläisyyttä tai osaako joku tietää missä vika?

    • Mese v2000 w203

      Missä vika kun syttyy moottorin häiriövalo, kerran jo nollattu mutta taas palaa;(

      • pieniä silakat

        passatissa paloi vuosia, kunnes huomasin turboletkussa reiän, siihen loppui kun vaihdoin ehjän letku


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe