Monta on mieltä kuin on miestäkin, mutta he jotka tuntevat Jumalan sanan, ovat yksimielisiä.
Jeesus sanoo: "Te eksytte, koska ette tunne Jumalan sanaa."
Ulkopuoliset tuntevat Jumalan joukon siitä, että he eivät arvostele, tuomitse, pilkkaa tai tuo muita huonoja latauksia esiin, koska heissä ei ole henki, jossa nuo tunteet ovat. Uskovaiset ovat kärsivällisi, pitkämielisiä, iloisia ja kaikkessa he seuraavat Mestarinsa Jeesuksen jalanjälkiä ja he haluavat todistaa Jeesuksesta, siitäkin huolimatta, että saavat huonon hengen pilkat ja vainot osakseen. TEILLE JOTKA USKOTTE OLEVANNE JEESUKSESSA TAHDON SANOA, TUTKIKAA JUMALAN SANAA JA KATSOKAA ONKO TEISSÄ HYVÄ HEDELMÄ. Jos ette olekkaan vielä täysi-ikäisyyteen kehittyneitä, te kehitytte siihen, mutta vain Jumalan sana oppaananne ja Pyhä Henki neuvonantajananne. Muistakaa, Jeesus ei riidellyt, eikä kiistellyt, Hän toi Jumalan opin auktoriteetilla esille, riita tilanteista Hän vetäytyi pois, meni usein yksinäisyyteen vuorille tai erämaahan ja rukoili siellä eksyneiden puolesta. Tehkää tekin samoin.
EI SODALLA
10
284
Vastaukset
- The Rat
> Jeesus sanoo: "Te eksytte, koska ette tunne Jumalan sanaa."
[...]
> Ulkopuoliset tuntevat Jumalan joukon siitä, että he eivät arvostele, tuomitse [...]
Mitä muuta tuo on kuin arvostelua ja tuomitsemista?
1. Arvostelua, koska siinä arvostellaan kaikkia muita siitä etteivät he tunne Jumalan sanaa
2. Tuomitsemista, sillä Jeesus Jumalana olisi voinut halutessaan estää heitä eksymästä
Itse tosin käsitän Jeesuksen hieman erilaisena henkilönä... :)- kerrotaan
ellei totuutena. Eivät kaikki tunne Jumalan sanaa, joka on Raamatussa meille ilmoitettu. Luetko sinä sanaa. Ei ole arvostelua jos ilmaisee tiedon, että kaikki eivät sanaa tunne.
Jeesu haluaa, että jokainen joka uskoo Hänen nimeensä pelastuu. Mutta yhtään ainoaa Hän ei pakota uskomaan, vaikka se mielestäsi ehkä olisi parempi niin. Jumalan ei luonut sinusta, ei minusta, eikä kenestäkään muustakaan robottia, vaan vapaatahtoisen persoonan. Aikojen alusta Jumala loi pelastussuunnitelman, jota Hän toteuttaa tänä päivänäkin ja niin kauan, että uskovien täysiluku on sisään tullut Jumalan valtakuntaan. Toivoisinpa sinunkin vastaavan Jumalan kutsuun myönteisesti. Sitten sinulla olisi kirjoitettavaa näille palstoille, sellaista kirjoitettavaa, joka kantaa hyvän hedelmän. Ei toisten kirjoitusten suomiminen anna sinulle siunausta, eikä kanna elämääsi. Vaan, jos sinulla on annettavana kehitystä eteenpäin vievää tietoa ja sellaisen kehityksen, joka kehittää rauhaa, rakkautta ja kaikkea Hyvään kuuluvaa, jaa sitä tietoa. Raamatusta saat ohjeet uuteen elämään, jossa johtajana ja Kuninkaana on Jeesus. Hän todella haluaa sinunkin, edes tutustuvan Itseensä. Sen jälkeen, kun tunnet Hänet ja ystävystyt Hänen kanssaan, on sinulla oleva tietoa, joka kannattaa jakaa ja kertoa eteenpäin. - The Rat
kerrotaan kirjoitti:
ellei totuutena. Eivät kaikki tunne Jumalan sanaa, joka on Raamatussa meille ilmoitettu. Luetko sinä sanaa. Ei ole arvostelua jos ilmaisee tiedon, että kaikki eivät sanaa tunne.
Jeesu haluaa, että jokainen joka uskoo Hänen nimeensä pelastuu. Mutta yhtään ainoaa Hän ei pakota uskomaan, vaikka se mielestäsi ehkä olisi parempi niin. Jumalan ei luonut sinusta, ei minusta, eikä kenestäkään muustakaan robottia, vaan vapaatahtoisen persoonan. Aikojen alusta Jumala loi pelastussuunnitelman, jota Hän toteuttaa tänä päivänäkin ja niin kauan, että uskovien täysiluku on sisään tullut Jumalan valtakuntaan. Toivoisinpa sinunkin vastaavan Jumalan kutsuun myönteisesti. Sitten sinulla olisi kirjoitettavaa näille palstoille, sellaista kirjoitettavaa, joka kantaa hyvän hedelmän. Ei toisten kirjoitusten suomiminen anna sinulle siunausta, eikä kanna elämääsi. Vaan, jos sinulla on annettavana kehitystä eteenpäin vievää tietoa ja sellaisen kehityksen, joka kehittää rauhaa, rakkautta ja kaikkea Hyvään kuuluvaa, jaa sitä tietoa. Raamatusta saat ohjeet uuteen elämään, jossa johtajana ja Kuninkaana on Jeesus. Hän todella haluaa sinunkin, edes tutustuvan Itseensä. Sen jälkeen, kun tunnet Hänet ja ystävystyt Hänen kanssaan, on sinulla oleva tietoa, joka kannattaa jakaa ja kertoa eteenpäin.Joskus ala-asteella viimeksi muistelen Raamattua lukeneeni. Silloin siitä sai hyvät naurut.
Olen hylännyt tuon kirjan. Vaikka siinä on paljon hyviä ja kannatettavia ideoita, on se liian tarkoitushakuisesti kirjoitettu. Sieltä on vaikea seuloa sitä Jeesuksen sanomaa esiin kaiken politiikan ja myöhemmän Jeesuksen nimessä esitetyn roskan keskeltä...
Sitä paitsi aina lukiessani sitä minua alkaa häiritä ajatus näistä kirjaimellisesti Raamattua tulkitsevista ahdasmielisistä pelleistä... Ei tietysti kirjan vika sinänsä, mutta häiritsevää yhtä kaikki...
Tämä oli mielenkiintoinen kohta muuten varsin paatoksellisessa viestissäsi, johon voisin kyllä puuttua, mutta ei menisi arvojen ja etiikan piikkiin.
> Vaan, jos sinulla on annettavana kehitystä eteenpäin vievää tietoa
> ja sellaisen kehityksen, joka kehittää rauhaa, rakkautta ja kaikkea Hyvään
> kuuluvaa, jaa sitä tietoa
Tietoa minulla on kovin vähän, sitä varten meillä on tiedemiehiä. Mutta tieto sinänsä ei pelasta ketään.
Tarvitaan jotain syvällisempää.
Tarvitaan ajatuksia.
Ajatuksia minulla kyllä on, ja luulisin että ne kehittävät "rauhaa, rakkautta ja kaikkea Hyvään kuuluvaa". Ongelma vain on että en ole niitä vielä saanut järjestettyä, joten jos niitä alkaisin nyt esittämään, tulisi esityksestä vähintäänkin sekava.
Joitakin se ei ehkä haittaisi, mutta yksi ajatuksistani on se että ajatukset tulisi esittää mahdollisimman selkeästi. :D - Lähettiläs
The Rat kirjoitti:
Joskus ala-asteella viimeksi muistelen Raamattua lukeneeni. Silloin siitä sai hyvät naurut.
Olen hylännyt tuon kirjan. Vaikka siinä on paljon hyviä ja kannatettavia ideoita, on se liian tarkoitushakuisesti kirjoitettu. Sieltä on vaikea seuloa sitä Jeesuksen sanomaa esiin kaiken politiikan ja myöhemmän Jeesuksen nimessä esitetyn roskan keskeltä...
Sitä paitsi aina lukiessani sitä minua alkaa häiritä ajatus näistä kirjaimellisesti Raamattua tulkitsevista ahdasmielisistä pelleistä... Ei tietysti kirjan vika sinänsä, mutta häiritsevää yhtä kaikki...
Tämä oli mielenkiintoinen kohta muuten varsin paatoksellisessa viestissäsi, johon voisin kyllä puuttua, mutta ei menisi arvojen ja etiikan piikkiin.
> Vaan, jos sinulla on annettavana kehitystä eteenpäin vievää tietoa
> ja sellaisen kehityksen, joka kehittää rauhaa, rakkautta ja kaikkea Hyvään
> kuuluvaa, jaa sitä tietoa
Tietoa minulla on kovin vähän, sitä varten meillä on tiedemiehiä. Mutta tieto sinänsä ei pelasta ketään.
Tarvitaan jotain syvällisempää.
Tarvitaan ajatuksia.
Ajatuksia minulla kyllä on, ja luulisin että ne kehittävät "rauhaa, rakkautta ja kaikkea Hyvään kuuluvaa". Ongelma vain on että en ole niitä vielä saanut järjestettyä, joten jos niitä alkaisin nyt esittämään, tulisi esityksestä vähintäänkin sekava.
Joitakin se ei ehkä haittaisi, mutta yksi ajatuksistani on se että ajatukset tulisi esittää mahdollisimman selkeästi. :DJos olet ala-aste ikäisenä lukenut Raamattua, et varmasti ole ollut kypsä sitä lukemaan jos sinulla ei ole ollut opastajaa. Raamattu ei herätä koskaan "hyviä nauruja" kielteisessä mielessä. Se on Pyhän Hengen inspiroimaa sanaa ja se on totta. Varsinkin Jeesuksen oma puhe, vaikkapa vuorisaarnat, on niin hienoa, että jokainen joka lukee huomaa sen. Olen huomannut, että Raamatun sanaa käytetään väärin, sillä tuomitaan ja alistetaan. Vastavoima on hankkinut sieltä tietoa, jolla se voi lyödä heitä joille sana ei ole tuttu.
Raamattu on ehdottomasti vapauttava ja rakastava sanoma. Ajatteleppas itsekkin, jos rakkaus, johon Raamatun sana meitä opastaa, vallitsisi täällä, niin olisiko niin, kuin tänäänkin on tv:ssä kerrottu, että nuoret ihmiset ovat psykiatrisen avun tarpeessa ja kaiken lisäksi suuri osa ei saa sitä.
Jumala sanoo sanassaan, että rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi, rakastavatko nämä päättävissä elimissä työskentelevät näitä nuoria, niin kuin itseään, leikkaamalla suurta hätää kärsivien ihmisten mahdollisuudesta saada apua. Jos he itse kärsisivät niistä ongelmista mitä tämän päivän nuoret ihmiset kärsivät, he varmasti puolustaisivat rahoitusta kärsivien auttamiseen.
Sanot, että sinulla on vähän tietoa, eikä sekään järjestyksessä. Sanonpa sinulle, että minulla on paljon tietoa ja se on tärkeys järjestyksessä ja sen tiedon olen saanut Jeesukselta Pyhän Hengen opastamana. Aivan kuten lähettiläät koko maapallon historian ajan, ovat todistaneet Jumalasta, niin teen minäkin. Haluan sanoa, että tiedemiesten tieto aineellisesta ja näkyvästä on pitkälle kehittynyttä tutkimusten avulla, mutta silti hyvin vajaata. Eikä yksikään uskosta osaton tiedemies voi sinulle kertoa Jeesuksesta, koska sitä tietoa ei löydy ennen kuin uskoo Jeesukseen. Sen jälkeen Pyhä Henki tulee oppaaksi ja kertoo meille kaiken sen mitä meidän kuuluu tietää. Jumalan salaisuuden ovat salattuja tämän maailman tiedemiehiltä, mutte Jumalan valtakunnan tiedemiehet saavat totuuden tietoonsa ja kertovat sinullekkin, jos haluat kuunnella ja uskoa.
Koska sinä kuljet täällä hengellisillä palstoilla, etkä tunnu kulkevan pilkataksesi, eli täyttääksesi vastavoiman kehotuksia, olen sitä mieltä, että sinua nyt kutsutaan ja se herättää sinussa uteliaisuutta hengellisiin asioihin. Vastaa kutsuun ja sano Jeesukselle, että haluat tulla tuntemaan hänet. Elämäsi muuttuu uudeksi jos niin teet ja totisesti sinä saat tietoa, jota et saa Jumalan valtakunnan ulkopuolelta. - The Rat
Lähettiläs kirjoitti:
Jos olet ala-aste ikäisenä lukenut Raamattua, et varmasti ole ollut kypsä sitä lukemaan jos sinulla ei ole ollut opastajaa. Raamattu ei herätä koskaan "hyviä nauruja" kielteisessä mielessä. Se on Pyhän Hengen inspiroimaa sanaa ja se on totta. Varsinkin Jeesuksen oma puhe, vaikkapa vuorisaarnat, on niin hienoa, että jokainen joka lukee huomaa sen. Olen huomannut, että Raamatun sanaa käytetään väärin, sillä tuomitaan ja alistetaan. Vastavoima on hankkinut sieltä tietoa, jolla se voi lyödä heitä joille sana ei ole tuttu.
Raamattu on ehdottomasti vapauttava ja rakastava sanoma. Ajatteleppas itsekkin, jos rakkaus, johon Raamatun sana meitä opastaa, vallitsisi täällä, niin olisiko niin, kuin tänäänkin on tv:ssä kerrottu, että nuoret ihmiset ovat psykiatrisen avun tarpeessa ja kaiken lisäksi suuri osa ei saa sitä.
Jumala sanoo sanassaan, että rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi, rakastavatko nämä päättävissä elimissä työskentelevät näitä nuoria, niin kuin itseään, leikkaamalla suurta hätää kärsivien ihmisten mahdollisuudesta saada apua. Jos he itse kärsisivät niistä ongelmista mitä tämän päivän nuoret ihmiset kärsivät, he varmasti puolustaisivat rahoitusta kärsivien auttamiseen.
Sanot, että sinulla on vähän tietoa, eikä sekään järjestyksessä. Sanonpa sinulle, että minulla on paljon tietoa ja se on tärkeys järjestyksessä ja sen tiedon olen saanut Jeesukselta Pyhän Hengen opastamana. Aivan kuten lähettiläät koko maapallon historian ajan, ovat todistaneet Jumalasta, niin teen minäkin. Haluan sanoa, että tiedemiesten tieto aineellisesta ja näkyvästä on pitkälle kehittynyttä tutkimusten avulla, mutta silti hyvin vajaata. Eikä yksikään uskosta osaton tiedemies voi sinulle kertoa Jeesuksesta, koska sitä tietoa ei löydy ennen kuin uskoo Jeesukseen. Sen jälkeen Pyhä Henki tulee oppaaksi ja kertoo meille kaiken sen mitä meidän kuuluu tietää. Jumalan salaisuuden ovat salattuja tämän maailman tiedemiehiltä, mutte Jumalan valtakunnan tiedemiehet saavat totuuden tietoonsa ja kertovat sinullekkin, jos haluat kuunnella ja uskoa.
Koska sinä kuljet täällä hengellisillä palstoilla, etkä tunnu kulkevan pilkataksesi, eli täyttääksesi vastavoiman kehotuksia, olen sitä mieltä, että sinua nyt kutsutaan ja se herättää sinussa uteliaisuutta hengellisiin asioihin. Vastaa kutsuun ja sano Jeesukselle, että haluat tulla tuntemaan hänet. Elämäsi muuttuu uudeksi jos niin teet ja totisesti sinä saat tietoa, jota et saa Jumalan valtakunnan ulkopuolelta.Sanomasi; rakkauden, välittämisen ja ymmärryksen sanoma on meille yhteinen.
Mutta väline on eri.
Minä näen Raamatun 400 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen koottuna teoksena jonka tarkoitus oli vahvistaa papiston valtaa, alistaa ihmiset ja oikeuttaa "vääräuskoisten" vainot.
Vai miksi muuten esimerkiksi VT olisi sisällytetty Raamattuun? Suurin osa kristityistä sanoo että se on vain historiaa, mutta siinäpä juttu juuri onkin: sinä itse sanoit Raamatun olevan totta. Jos VT on totta, on myös VT:n jumala totta, ja tuo jumala on kostonhimoinen, pikkumainen ja kateellinen. Historia historiana olisi voitu koota erilliseen teokseen, mutta näin ei tehty.
Tuo nyt oli vain yksi esimerkki. Lisääkin on.
Kuten aiemmin sanoin, Raamatussa on paljon hyvää. Vuorisaarna esimerkiksi. Tai Korkea veisu. Tai ne monet kohdat joissa Jeesus yrittää opastaa kansaa...
Mutta on vaarallista väittää Raamatun olevan totta. Se on ihmisten kirjoittama kirja ihmisille. Puolet siitä perustuu jossain määrin Jeesuksen elämään ja opetuksiin - ja jossain määrin hänen jälkeläistensä ajatuksiin ja versioihin Jeesuksen opeista. Ja jossain määrin se on aivan puhtaan karsinnan ja mahdollisesti jopa väärentelyn tulos. Miksi siihen esimerkiksi valittiin vain osa evankeliumeista? Oliko niin että vain osa opetuslapsista oli pyhän hengen innoittamia? Tuskin, jos kirkolliskokous 400 vuotta myöhemmin sitä oli... Kenties syynä oli se että noista tarinoista olisi saatu sopimaton kuva Jeesuksesta ja kristinuskosta.
Katsos meillä on yksi suuri ero: minä en usko Jumalaan, enkä usko Jeesuksen olleen jumalan poika. Sen sijaan minä uskon hyvinkin paljon siihen mistä hän puhui... Ja hän puhui pitkälti vertauskuvilla, mikä monelta kristityltä aina pääsee unohtumaan.
Aina kun puhutaan varhaiskrisityistä tai ylipäätänsä tuon ajan teoksista, tulee pitää mielessä vertauskuvat. Vesi on vertaus selkeydelle, järjelle, puhtaalle ajatukselle - ja sitä kautta niinkin "jokapäiväinen" rituaali kuin kaste saa ihan uuden merkityksen. - että Raamattu on totta
The Rat kirjoitti:
Sanomasi; rakkauden, välittämisen ja ymmärryksen sanoma on meille yhteinen.
Mutta väline on eri.
Minä näen Raamatun 400 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen koottuna teoksena jonka tarkoitus oli vahvistaa papiston valtaa, alistaa ihmiset ja oikeuttaa "vääräuskoisten" vainot.
Vai miksi muuten esimerkiksi VT olisi sisällytetty Raamattuun? Suurin osa kristityistä sanoo että se on vain historiaa, mutta siinäpä juttu juuri onkin: sinä itse sanoit Raamatun olevan totta. Jos VT on totta, on myös VT:n jumala totta, ja tuo jumala on kostonhimoinen, pikkumainen ja kateellinen. Historia historiana olisi voitu koota erilliseen teokseen, mutta näin ei tehty.
Tuo nyt oli vain yksi esimerkki. Lisääkin on.
Kuten aiemmin sanoin, Raamatussa on paljon hyvää. Vuorisaarna esimerkiksi. Tai Korkea veisu. Tai ne monet kohdat joissa Jeesus yrittää opastaa kansaa...
Mutta on vaarallista väittää Raamatun olevan totta. Se on ihmisten kirjoittama kirja ihmisille. Puolet siitä perustuu jossain määrin Jeesuksen elämään ja opetuksiin - ja jossain määrin hänen jälkeläistensä ajatuksiin ja versioihin Jeesuksen opeista. Ja jossain määrin se on aivan puhtaan karsinnan ja mahdollisesti jopa väärentelyn tulos. Miksi siihen esimerkiksi valittiin vain osa evankeliumeista? Oliko niin että vain osa opetuslapsista oli pyhän hengen innoittamia? Tuskin, jos kirkolliskokous 400 vuotta myöhemmin sitä oli... Kenties syynä oli se että noista tarinoista olisi saatu sopimaton kuva Jeesuksesta ja kristinuskosta.
Katsos meillä on yksi suuri ero: minä en usko Jumalaan, enkä usko Jeesuksen olleen jumalan poika. Sen sijaan minä uskon hyvinkin paljon siihen mistä hän puhui... Ja hän puhui pitkälti vertauskuvilla, mikä monelta kristityltä aina pääsee unohtumaan.
Aina kun puhutaan varhaiskrisityistä tai ylipäätänsä tuon ajan teoksista, tulee pitää mielessä vertauskuvat. Vesi on vertaus selkeydelle, järjelle, puhtaalle ajatukselle - ja sitä kautta niinkin "jokapäiväinen" rituaali kuin kaste saa ihan uuden merkityksen.Sinä tiedät enemmän raamatun historiasta kuin minä. Minä tunnen sen Raamatun, mikä meillä on tänä päivänä luettavana ja tiedän, että se on totta. Olen kokenut sen omassa elämässäni.
Pyhä Henki on inspiroinut Jumalan miehet kirjoittamaan Jeesuksen maanpäällä olemisesta ja niistä tapahtumista, mitä silloin tapahtui. Rooman arkistoissa on, en tiedä ovatko ne Vatikaanissa, sellainen lehti, kuin Rauhan tervehdys kertoi siitä muutama vuosi sitten, kirjeitä joissa kerrotaan Jeesuksen vaikuttamisesta maanpäällä ja ihmetellään, että kuka hän on, kun hän pystyy tekemään jos minkälaisia ihmeitä. On tiedemiehiä, jotka sanovat, että on kiistaton tosiasia, että Jeesus niminen mies on elänyt Israelissa ja että hän oli maailman historian kiistellyin mies. Siis kaikki tieto mitä Jeesuksesta on säilynyt ei ole Pyhän Hengen inspiroimaa, mutta se, että sitä löytyy Raamatun ulkopuoleltakin, on todistus uskosta osattomille, kertoen, että on ollut ihmeellinen mies maanpäällä. Ja tämä mies, joka herätti kuolleetkin, on Jumalan ainoa Poika, Jeesus Kristus.
Siitä että Raamattu olisi koottu vain määrättyjen henkilöiden kirjoitelmista ja osa jätetty syrjään, en tiedä mitään, mutta sen tiedän, että noissa kirjeissä, jotka ovat Raamatussa, on kaikki tarvittava tieto ja ennen kaikkea Pyhä Henki mukana. Sitä en kuitenkaan saa sinulle vakuutetuksi, koska sinä et voi nähdä sitä ennen kuin olet tullut tuntemaan Jeesuksen. Vakuutan kuitenkin, että Sana toimii. Olen itse kokenut ihmeitä uskomalla sanaan ja koen edelleenkin. Ehkäpä perisynnin seurauksena, minulla oli hankalia luonteepiirteitä, saatoin kadehtia tai jopa ahdistua. Niistä luonteen heikkouksista ei ole jälkeäkään enää. Yksin Jeesuksen sana ja Pyhän Hengen opastus, paransivat minut ja niin kuin sana sanoo, "täydellinen rakkaus tekee teidät vapaiksi" toteutui se kohdallani täysin.
En kirjoita sinulle kirjoitettua sanaa, vaan elävää sanaa. "Puhun teille vertauksilla, mutta tulee aika jolloin voin puhua teille avoimesti" sanoi Jeesus opetuslapsillensa ja tarkoitti sillä, että hengellisen kasvun myötä he voisivat ottaa vastaan suoraa tietoa. Ja toisessa paikassa Hän kertoi puhuvansa vertauksilla ulkopuolisten tähden, joiden ymmärrys ei vielä ollut auennut.
Itsekin pidän vettä vertauskuvana Pyhän Hengen kasteelle. Olen itse saanut lapsikasteen ja aikuisena olen saanut Jeesuksen itse minulle antaman Pyhän Hengen kasteen. Jos olisit lukenut sanaa tietäisit, että sen kasteen myötä saamme myös lahjoja, kielilläpuhuminen, opettajanlahja, parantamisenlahja ym., nämä kolme lahjaa minä olen saanut. - The Rat
että Raamattu on totta kirjoitti:
Sinä tiedät enemmän raamatun historiasta kuin minä. Minä tunnen sen Raamatun, mikä meillä on tänä päivänä luettavana ja tiedän, että se on totta. Olen kokenut sen omassa elämässäni.
Pyhä Henki on inspiroinut Jumalan miehet kirjoittamaan Jeesuksen maanpäällä olemisesta ja niistä tapahtumista, mitä silloin tapahtui. Rooman arkistoissa on, en tiedä ovatko ne Vatikaanissa, sellainen lehti, kuin Rauhan tervehdys kertoi siitä muutama vuosi sitten, kirjeitä joissa kerrotaan Jeesuksen vaikuttamisesta maanpäällä ja ihmetellään, että kuka hän on, kun hän pystyy tekemään jos minkälaisia ihmeitä. On tiedemiehiä, jotka sanovat, että on kiistaton tosiasia, että Jeesus niminen mies on elänyt Israelissa ja että hän oli maailman historian kiistellyin mies. Siis kaikki tieto mitä Jeesuksesta on säilynyt ei ole Pyhän Hengen inspiroimaa, mutta se, että sitä löytyy Raamatun ulkopuoleltakin, on todistus uskosta osattomille, kertoen, että on ollut ihmeellinen mies maanpäällä. Ja tämä mies, joka herätti kuolleetkin, on Jumalan ainoa Poika, Jeesus Kristus.
Siitä että Raamattu olisi koottu vain määrättyjen henkilöiden kirjoitelmista ja osa jätetty syrjään, en tiedä mitään, mutta sen tiedän, että noissa kirjeissä, jotka ovat Raamatussa, on kaikki tarvittava tieto ja ennen kaikkea Pyhä Henki mukana. Sitä en kuitenkaan saa sinulle vakuutetuksi, koska sinä et voi nähdä sitä ennen kuin olet tullut tuntemaan Jeesuksen. Vakuutan kuitenkin, että Sana toimii. Olen itse kokenut ihmeitä uskomalla sanaan ja koen edelleenkin. Ehkäpä perisynnin seurauksena, minulla oli hankalia luonteepiirteitä, saatoin kadehtia tai jopa ahdistua. Niistä luonteen heikkouksista ei ole jälkeäkään enää. Yksin Jeesuksen sana ja Pyhän Hengen opastus, paransivat minut ja niin kuin sana sanoo, "täydellinen rakkaus tekee teidät vapaiksi" toteutui se kohdallani täysin.
En kirjoita sinulle kirjoitettua sanaa, vaan elävää sanaa. "Puhun teille vertauksilla, mutta tulee aika jolloin voin puhua teille avoimesti" sanoi Jeesus opetuslapsillensa ja tarkoitti sillä, että hengellisen kasvun myötä he voisivat ottaa vastaan suoraa tietoa. Ja toisessa paikassa Hän kertoi puhuvansa vertauksilla ulkopuolisten tähden, joiden ymmärrys ei vielä ollut auennut.
Itsekin pidän vettä vertauskuvana Pyhän Hengen kasteelle. Olen itse saanut lapsikasteen ja aikuisena olen saanut Jeesuksen itse minulle antaman Pyhän Hengen kasteen. Jos olisit lukenut sanaa tietäisit, että sen kasteen myötä saamme myös lahjoja, kielilläpuhuminen, opettajanlahja, parantamisenlahja ym., nämä kolme lahjaa minä olen saanut.Usko on siitä ihmeellinen asia, että voidakseen uskoa on ensin uskottava... :)
No jaa, tämän lähemmäksi yhteisymmärrystä emme varmaan pääse, lienee syytä lopettaa tämä turinointi tähän. - on salaisuus
The Rat kirjoitti:
Usko on siitä ihmeellinen asia, että voidakseen uskoa on ensin uskottava... :)
No jaa, tämän lähemmäksi yhteisymmärrystä emme varmaan pääse, lienee syytä lopettaa tämä turinointi tähän.jonka saa lahjaksi. "Voidakseen uskoa", on ensin saatava uskonlahja ja sen saa kolkuttelemalla, sillä Jeesus sanoo: "kolkuttavalle avataan".
Ei voi tuntea Jumalan salaisuuksia, ennen kuin uskoo.
- Saddu ;-)
...moista tahi muutakaan sanonut,pahoittelen !?!
Toki jälkikäteen kirjoitetun ja lukuisten kirkolliskokousten salliman `sanan´ mukaan voi kuka tahansa luke kuin piru raamattua,kö ?!?
Mutta huokeata avohoitopolitiikkaahan moinen uskomus lienee ?!?
lol
;-)- löytää
Sinä olet eksyksissä, sillä sinulla ei ole sanan tuntemista, olen siitä todella pahoillani.
Tiedän sinun olevan hieno persoona ja tiedän senkin, että Jumala on nyt kutsumassa sinua. Vastaa Hänelle myöntävästi, elämäsi saa täysin uuden muodon, vapaan, rohkean, iloisen ja onnellisen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi434036Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal513681- 703238
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak943115Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no892094- 352048
- 241909
- 351870
- 311861
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231794