Miten verotarkastus tehdään autoon?

Fiat Stilo kulkee...

Mietimpä tässä miten verotarkastajat selvittävät auton kilsamittrin oikeellisuuden. Jos tässä kuussa ajan x määrän ja se epäilyttää tarkastajaa vuonna 2007 maaliskuun jälkeen. Autoni olen jo silloin vaihtanut. Meneekö tarkastaja seuraavan omistajan luokse kyselemään ja katsomaan?

9

1348

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verotarkastaja

voi käydä läpi auton huoltohistorian,katsastuksessa merkatut km lukemat, kysyä nykyiseltä omistajalta jne jne kaikki on mahdollista!

• apurina ollut

Verotarkastajan työ on helpottunut, kun esim. autoliikkeistä saa kilometrimääriä. samaten puhelut tiedetään hyvin, erittelyjä saa vanhojakin. Tämän päivän tietotekniikka on verotarkastajan hyvä apu.

• verotarkastajan

"samaten puhelut tiedetään hyvin, erittelyjä saa vanhojakin." Haluaisimpa nähdä sen verotarkastajan joka teletunnistetiedot saa.
        Verotarkastajalla kun ei ole lain suomaa oikeutta saada teletunniste tietoja.

Vaikka asia etenisi poliisille rikostutkintaan, ei ole mitenkään itsestäänselvää että poliisikaan saisi käyttöönsä teletunniste tiedot.

• apurina ollut
        verotarkastajan kirjoitti:

"samaten puhelut tiedetään hyvin, erittelyjä saa vanhojakin." Haluaisimpa nähdä sen verotarkastajan joka teletunnistetiedot saa.
        Verotarkastajalla kun ei ole lain suomaa oikeutta saada teletunniste tietoja.

Vaikka asia etenisi poliisille rikostutkintaan, ei ole mitenkään itsestäänselvää että poliisikaan saisi käyttöönsä teletunniste tiedot.

Erittelyjä pyytää tietenkin se, joka puheluja on puhunut. Hänellähän on velvollisuus näyttää toteen esim. että puhelut kuuluvat yritystoimintaan, eikä ole henkilökohtaisia. Kun yrittäjien verotusta tutkitaan, yrittäjät itse ovat useinkin avuliaita antamaan tietoja, joilla selittävät, miten mikin asia kuuluu yritystoimintaan. Sehän on heidän oma etu.

• tuollainenpyyntötulisi
        apurina ollut kirjoitti:

Erittelyjä pyytää tietenkin se, joka puheluja on puhunut. Hänellähän on velvollisuus näyttää toteen esim. että puhelut kuuluvat yritystoimintaan, eikä ole henkilökohtaisia. Kun yrittäjien verotusta tutkitaan, yrittäjät itse ovat useinkin avuliaita antamaan tietoja, joilla selittävät, miten mikin asia kuuluu yritystoimintaan. Sehän on heidän oma etu.

Jos verottaja pyytäisi erittelyjä puheluistani (yrittäjänä toimin ja yksi tarkastus takana) haluan ensinnäkin tietää mihin lain kohtaa puhelun erittelytieto vaatimus perustuu, mikäli selvää lakia asiasta ei löydy (esim. pankkitiedusteluista on selvä lainsäädäntö)

Sen jälkeen asia jatkuisi selvityspyynnöllä mm. tietosuojavaltuutetulle sekä oikeusasiamiehelle ja sen mahdollisesti sen jälkeen tekisin rikosilmoituksen. En nimittäin jaksa uskoa tuon toiminnan laillisuuteen. Jokaisella Suomalaisella on oikeus yksityisyyteen.

Mutta kun suomalaiset ovat niin herrapelkoista kanssaan, niin aina kun joku vitun idiootti toimistopäällikkö verotoimistossa käskee, tehdään juuri niin. Eikä selvitetä ensiksi omia oikeuksia.

Omassakin verotarkastuksessa tarkastajan idiootti ei erottanut tiliotteilta käteispanoja ja omien tilienvälisiä siirtoja. Tulkitsi kaikki tilisiirrot omilta tileiltä käteispanoiksi. Oikaisi toki varsinaiseen tarkastuskertomukseen.
        Mutta se kertoo ammattitaidosta, jota verottajalla EI OLE. Täysin turhaa minulta ammattitaidottomien verottajien takia meni minulta lähes yhden normaalin työviikon ajan. Kuka korvaa? Heh.Heh.

• pitkän linjan yrittäjä
        tuollainenpyyntötulisi kirjoitti:

Jos verottaja pyytäisi erittelyjä puheluistani (yrittäjänä toimin ja yksi tarkastus takana) haluan ensinnäkin tietää mihin lain kohtaa puhelun erittelytieto vaatimus perustuu, mikäli selvää lakia asiasta ei löydy (esim. pankkitiedusteluista on selvä lainsäädäntö)

Sen jälkeen asia jatkuisi selvityspyynnöllä mm. tietosuojavaltuutetulle sekä oikeusasiamiehelle ja sen mahdollisesti sen jälkeen tekisin rikosilmoituksen. En nimittäin jaksa uskoa tuon toiminnan laillisuuteen. Jokaisella Suomalaisella on oikeus yksityisyyteen.

Mutta kun suomalaiset ovat niin herrapelkoista kanssaan, niin aina kun joku vitun idiootti toimistopäällikkö verotoimistossa käskee, tehdään juuri niin. Eikä selvitetä ensiksi omia oikeuksia.

Omassakin verotarkastuksessa tarkastajan idiootti ei erottanut tiliotteilta käteispanoja ja omien tilienvälisiä siirtoja. Tulkitsi kaikki tilisiirrot omilta tileiltä käteispanoiksi. Oikaisi toki varsinaiseen tarkastuskertomukseen.
        Mutta se kertoo ammattitaidosta, jota verottajalla EI OLE. Täysin turhaa minulta ammattitaidottomien verottajien takia meni minulta lähes yhden normaalin työviikon ajan. Kuka korvaa? Heh.Heh.

minun yrityksessä on ollut useita verotarkastuksia, muutama pikku kontrolli ja kaksi isompaa. olen suhtautunu verovirkailijoihin aina myötämielisesti, näyttänyt kaikki puheluerittelyt ja muut. ne tekee vain työtänsä. koskaan en ole mätkyjä saanut, pari suullista huomautusta. ei olis tullu mieleenikään vedota johonkin lainkohtiin tai ottaa yhteyttä johonkin oikeusasiamiehiin. kyllä ne pikku vilppiä löysi sieltä sun täältä, mutta ei ne pikkuasioihin tarttunu. tais olla joku isompi kymppitonnin juttu, mutta eivät siitä sitten mitään paperille kirjoittaneet, kun auliisti yritin selvittää asian... ehkä se on myös niin, että metsä vastaa niin kuin sinne huutaa..

• jiok
        pitkän linjan yrittäjä kirjoitti:

minun yrityksessä on ollut useita verotarkastuksia, muutama pikku kontrolli ja kaksi isompaa. olen suhtautunu verovirkailijoihin aina myötämielisesti, näyttänyt kaikki puheluerittelyt ja muut. ne tekee vain työtänsä. koskaan en ole mätkyjä saanut, pari suullista huomautusta. ei olis tullu mieleenikään vedota johonkin lainkohtiin tai ottaa yhteyttä johonkin oikeusasiamiehiin. kyllä ne pikku vilppiä löysi sieltä sun täältä, mutta ei ne pikkuasioihin tarttunu. tais olla joku isompi kymppitonnin juttu, mutta eivät siitä sitten mitään paperille kirjoittaneet, kun auliisti yritin selvittää asian... ehkä se on myös niin, että metsä vastaa niin kuin sinne huutaa..

Olet herranpelkoinen, kun et uskalla puolustaa omia oikeuksiasi.

Työtään tekevän viranomaisenkin täytyy noudattaa lakia. Eihän siitä mitään tule jos ei yhteisillä säännöillä pelata: me noudatamme lakia, viranomainen ei. Juuri viranomaisten on noudatettava lakia "pilkkua nussien".

Olisi mielenkiintoista tietää valtio Suomi olisi jos ei olisi ihmisiä jotka eivät kyseenalaista viranomaisten päätöksiä.

On se kumma miten oikeusvaltiossa elävät ihmiset suostuvat poliisivaltion menetelmiin.

• pitkän linjan yrittäjä
        jiok kirjoitti:

Työtään tekevän viranomaisenkin täytyy noudattaa lakia. Eihän siitä mitään tule jos ei yhteisillä säännöillä pelata: me noudatamme lakia, viranomainen ei. Juuri viranomaisten on noudatettava lakia "pilkkua nussien".

Olisi mielenkiintoista tietää valtio Suomi olisi jos ei olisi ihmisiä jotka eivät kyseenalaista viranomaisten päätöksiä.

On se kumma miten oikeusvaltiossa elävät ihmiset suostuvat poliisivaltion menetelmiin.

onhan minulla oikeus näyttää omia puheluerittelyjä kenelle haluan... ja halusin näyttää verotarkastajalle...
        kyllä ne verovirkailijat on aina noudattaneet lakia. ei ole mitään moittimista heidän toiminnassaan, eikä heilläkään näköjään ole moittimista minun toiminnassa. en minä ymmärrä, miksi sellaisista asioista pitää tehdä ongelmia, joissa ei mitään ongelmaa ole.

• fdgdg
        pitkän linjan yrittäjä kirjoitti:

onhan minulla oikeus näyttää omia puheluerittelyjä kenelle haluan... ja halusin näyttää verotarkastajalle...
        kyllä ne verovirkailijat on aina noudattaneet lakia. ei ole mitään moittimista heidän toiminnassaan, eikä heilläkään näköjään ole moittimista minun toiminnassa. en minä ymmärrä, miksi sellaisista asioista pitää tehdä ongelmia, joissa ei mitään ongelmaa ole.

Normaali Suomalaiset ovat juuri sinunlaisia idiootteja, kun valtio käskee kaikki tehdään.

Itse puolustan oikeuksiani.
        Tuloksina useita huomautuksia ja se yksi BONUS palkinto irtisanottu virkamies.
        Se oli juhlahetki kun sain tiedon päätöksestä.
        Toki juhlistin asiaa lähettämällä kyseille virkamiehelle pienen kuoharipullon jotta pystyi osallistumaan yhteiseen juhlaamme.

"verovirkailijat on aina noudattaneet lakia"
        Se suurin virkamies ryhmä mikä ei noudata ja kunnioita lakia. Laki niile saadaan ainoastaan valituksilla.
        Mutta ainahan ollut ihmisiä jotka eivät halua tehdä töitä vaan ottavat rahat niiltä tuohukkaammilta ja siirtävät ne laiskoille.

"onhan minulla oikeus näyttää omia puheluerittelyjä kenelle haluan"
        Tuokaan ei niin selvää onko sinulla oikeus näyttää niitä viranomaisille. Koska viranomainen voi syyllistyä laittoman tiedon käyttöön johon sillä ei oikeutta.
        Keinolla millä tieto on hankittu ei ole merkitystä jos viranomainen ei saa lain mukaan käyttää kyseistä tietoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      152
      4934
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      19
      3575
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      160
      3381
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      35
      2861
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      98
      2611
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1863
    7. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      10
      1645
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      151
      1485
    9. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1482
    10. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      11
      1277
    Aihe