Keskusta nuolee nyt haavojaan, joita siihen iskettiin presidentinvaaleissa kahteenkin kertaan, ja sen politiikassa ei tapahdu sitäkään vähää kommentoitavaa, kuin joskus aikaisemmin.
Mitä muuten on keskustan politiikka? Voiko olla sellaista olemassa, kun niin pahasti ristiin menevät sen kannattajien näkemykset siitä, mitä pitäisi tehdä ja miten? Ei voi olla. Se ns. keskustan politiikka on vain tilanteesta toiseen ajautuvaa haahuilua vailla suuntaviivoja ja päämäärää.
Miten todellakaan puolue voi tehdä politiikkaa, jolla vastattaisiin – täältä esimerkin ottaen – Timo Ristimäen, Oiva Härkösen, Keskustaliberaalin, Keskustaporvarin ja CITY-Keskustan toiveisiin ja vaatimuksiin? Noissa kun esiintyy koko poliittinen skaalamme äärivasemmistosta jyrkintäkin oikeistoa oikeammalle, suuntiin, jotka niin meillä kuin muualla on lailla kielletty.
On siinä keskustan johtajilla olemista! Eipä se Matti Vanhanenkaan sitten näy muuta keksivän, kuin seurata johtajia; presidentinvaaleissa Jyrki Kataista ja käytännön politiikassa Eero Heinäluomaa.
Eräs kirjoittaja (jonka arvelen olevan tietty henkilö, joka on varsin tunnettu laajalevikkeisemmillä areenoilla kuin täällä) sanoi pätkässään 5.2. niin hyvin, että sitä paremmin en ainakaan minä osaa sanoa, ja siksi lainaan sitä:
>> Pahin petos on kuitenkin puolueen oman väen itsepetos. Kuvitellaan että on olemassa jokin oma vaihtoehto, että on siis jotain aitoa annettavaa kannattajille -- vaikka koko olemassaolo perustuu vain toisten peesailuun ja tasapainotteluun todellisten vallanpitäjien välimaastossa. Oman aatteellisen sisällön kiuhduttamistiellä ollaan jo niin pitkällä, että jäljellejääneet vanhan maailman edustajat ovat jo muuttuneet emeriitusten ja oivahärkösten tapaisiksi kuriositeeteiksi. Rapistuvia, pystyynkuivuneita muumioita.
Olympiatauolle!
51
1714
Vastaukset
- näiltä palstoilta
Tervemenoa!
- se City.-Höynä
Jolle paras vaihtoehto olisi ikitauko.
- JormaKKorhonen
Ikään kuin olisin kuullut ennenkin tuon. Ja ymmärrän kyllä. Olenhan aika kiusallinen monelle, joilla ei ole aseita minua vastaan. Eikä niitä aseita - tietoja ja taitoja siis - hankita kädenkäänteessä. Kun se kepulaisuuskaan ei anna ensimmäistäkään käyttökelpoista asetta, ei edes yritä sitä tehdä, vaan yrittää ainoastaan peittää "taistelijansa" silmät, jottei tämä näkisi totuutta, vaan pysyisi uskossa.
Olen siis kiusallinen, sen myönnän, etkä ole ainoa, joka toivoisi minun pysyvän aina poissa täältä. Sitä en kuitenkaan tee, vaan pidän ainoastaan nyt taukoja olympialaisten ja matkojeni vuoksi, ja kieltämättä myös hieman kyllästyneenä siihen, että täältä ei saa innostavaa vastusta. Sinunlaisesi sitä vähiten voisivat tarjota. - oletko jo liittynyt
se City.-Höynä kirjoitti:
Jolle paras vaihtoehto olisi ikitauko.
kepuun. Puolustat Karpelaakin apinan raivolla. Ottaisit varmaan kepun jäsenkirjan jos näkisit kerran Karpelan riisuutuvan.
Nuo lukuisat ulkomaanmatkasi tehnet jossain Metsänomistajien tai Martta-liiton porukassa. - jankutijankuti
JormaKKorhonen kirjoitti:
Ikään kuin olisin kuullut ennenkin tuon. Ja ymmärrän kyllä. Olenhan aika kiusallinen monelle, joilla ei ole aseita minua vastaan. Eikä niitä aseita - tietoja ja taitoja siis - hankita kädenkäänteessä. Kun se kepulaisuuskaan ei anna ensimmäistäkään käyttökelpoista asetta, ei edes yritä sitä tehdä, vaan yrittää ainoastaan peittää "taistelijansa" silmät, jottei tämä näkisi totuutta, vaan pysyisi uskossa.
Olen siis kiusallinen, sen myönnän, etkä ole ainoa, joka toivoisi minun pysyvän aina poissa täältä. Sitä en kuitenkaan tee, vaan pidän ainoastaan nyt taukoja olympialaisten ja matkojeni vuoksi, ja kieltämättä myös hieman kyllästyneenä siihen, että täältä ei saa innostavaa vastusta. Sinunlaisesi sitä vähiten voisivat tarjota.Sinä jankutat Kekkosesta ja 60-luvun tapahtumista, aina asian vierestä, keskustalaisille aina ivaillen sekä omaa pientä elämääsi itsekeskeisesti suuremmaksi turvotellen.
Tuollaiseksi sitä tulee, kun kasvaa vinoon sosialidemokraatiksi eikä ole kuin rottakoulua käynyt. - JormaKKorhonen
oletko jo liittynyt kirjoitti:
kepuun. Puolustat Karpelaakin apinan raivolla. Ottaisit varmaan kepun jäsenkirjan jos näkisit kerran Karpelan riisuutuvan.
Nuo lukuisat ulkomaanmatkasi tehnet jossain Metsänomistajien tai Martta-liiton porukassa.Puolustan Karpelaa kuten Halosta ja ketä tahansa muutakin vain siksi, että olen sivistynyt ihminen, ja minua sieppaa sellainen ala-arvoinen törkyily, jota noita mainittujakin kohtaan on täällä esitetty. Sitä tekevät vain sellaiset, joilla ei ole tietoja asioista eikä taitoa esittää vähäisiäkään tietojaan niin, että niillä olisi hänen tarkoituksensa kannalta myönteistä merkitystä.
Täällä on yksi törkyilijä ylitse muiden, ja häneltä minäkin olen saanut kuormatolkulla sontaa silmilleni, mutta ei hän ainoa ole. Tyhmiä, tietämättömiä, osaamattomia ja sivistymättömiä on muitakin.
Sitäpaitsi minä olen sen verran vanhanaikainen, että en sano naisesta törkeästi koskaan. Ei tarvitse, sillä naisenkin politiikkaa vastustavan kantansa voi esittää mielestäni tehokkaammin ja uskottavammin asiassa pysyen. Ja sen tiedän, että moralistilla harvoin on oma moraali kovin korkea.
Voi, voi - ei tämän ikäiseen mieheen naisen kauneus enää vaikuta siten kuin luulet. Kun sitäpaitsi olen pitkän elämäni aikana tuntenut läheisestikin, jopa ilman vaatteita, monta kaunista naista. Mutta herrasmies ei kerro sellaisista yksityiskohtaisemmin.
Sen voinen kertoa, että syksyllä 2004 kuollut vaimonikin oli paitsi hyvin kaunis, myös älykäs, sivistynyt, lämmin ja kaikin puolin hieno ihminen - kaikkien hänet tuntevien mielestä - ja minulla on edelleen häntä niin ikävä, että senkään vuoksi en toistaiseksi katsele ollenkaan naisia "sillä silmällä". - JormaKKorhonen
jankutijankuti kirjoitti:
Sinä jankutat Kekkosesta ja 60-luvun tapahtumista, aina asian vierestä, keskustalaisille aina ivaillen sekä omaa pientä elämääsi itsekeskeisesti suuremmaksi turvotellen.
Tuollaiseksi sitä tulee, kun kasvaa vinoon sosialidemokraatiksi eikä ole kuin rottakoulua käynyt....se "rottakoulu", eli kanta-aliupseerikoulu, jos se minut olisi koulinut kaikkeen siihen, jota täälläkin olen esittänyt!
Mutta olisikohan sinulta jäänyt peruskoulukin kesken, kun todellisuudentajusi näkyy hyvin korreloivan kirjoitustaitoosi. - mikä häpeä
Puolustan Karpelaa kuten Halosta ja ketä tahansa muutakin vain siksi, että olen sivistynyt ihminen, ja minua sieppaa sellainen ala-arvoinen törkyily, jota noita mainittujakin kohtaan on täällä esitetty. Sitä tekevät vain sellaiset, joilla ei ole tietoja asioista eikä taitoa esittää vähäisiäkään tietojaan niin, että niillä olisi hänen tarkoituksensa kannalta myönteistä merkitystä.
Täällä on yksi törkyilijä ylitse muiden, ja häneltä minäkin olen saanut kuormatolkulla sontaa silmilleni, mutta ei hän ainoa ole. Tyhmiä, tietämättömiä, osaamattomia ja sivistymättömiä on muitakin.
Sitäpaitsi minä olen sen verran vanhanaikainen, että en sano naisesta törkeästi koskaan. Ei tarvitse, sillä naisenkin politiikkaa vastustavan kantansa voi esittää mielestäni tehokkaammin ja uskottavammin asiassa pysyen. Ja sen tiedän, että moralistilla harvoin on oma moraali kovin korkea.
Voi, voi - ei tämän ikäiseen mieheen naisen kauneus enää vaikuta siten kuin luulet. Kun sitäpaitsi olen pitkän elämäni aikana tuntenut läheisestikin, jopa ilman vaatteita, monta kaunista naista. Mutta herrasmies ei kerro sellaisista yksityiskohtaisemmin.
Sen voinen kertoa, että syksyllä 2004 kuollut vaimonikin oli paitsi hyvin kaunis, myös älykäs, sivistynyt, lämmin ja kaikin puolin hieno ihminen - kaikkien hänet tuntevien mielestä - ja minulla on edelleen häntä niin ikävä, että senkään vuoksi en toistaiseksi katsele ollenkaan naisia "sillä silmällä".se olisi vaikka katselisitkin. Odotin sinulta vain parempaa naismakua. No onneksi et ole vielä langennut Jäätteenmäen pauloihin.
- JormaKKorhonen
mikä häpeä kirjoitti:
se olisi vaikka katselisitkin. Odotin sinulta vain parempaa naismakua. No onneksi et ole vielä langennut Jäätteenmäen pauloihin.
...Jäätteenmäen pauloihin, vaikka kolme runoa olen hänelle täällä esittänyt, yhden ihan "omasta päästäni" väsäten. Haluatko kuulla?
- pitääkö paikkansa?
...se "rottakoulu", eli kanta-aliupseerikoulu, jos se minut olisi koulinut kaikkeen siihen, jota täälläkin olen esittänyt!
Mutta olisikohan sinulta jäänyt peruskoulukin kesken, kun todellisuudentajusi näkyy hyvin korreloivan kirjoitustaitoosi.Joidenkin kirjoitusten mukaan olisit kehuskellut tällä palstalla häpäisseesi Hietaniemen hautausmaalla Kekkosen hautaa virtsaamalla. Pitääkö paikkansa? Vai oletko kenties vain häpäissyt Töölössä Kekkosen allas-veistosta virtsaamalla altaaseen?
Nämä teot ovat varmasti tärkeitä virstanpylväitä ja saavutuksia kohdallasi ja kertovat minkälainen ihminen olet, jos noin olet tehnyt. - syntymäspurgu
pitääkö paikkansa? kirjoitti:
Joidenkin kirjoitusten mukaan olisit kehuskellut tällä palstalla häpäisseesi Hietaniemen hautausmaalla Kekkosen hautaa virtsaamalla. Pitääkö paikkansa? Vai oletko kenties vain häpäissyt Töölössä Kekkosen allas-veistosta virtsaamalla altaaseen?
Nämä teot ovat varmasti tärkeitä virstanpylväitä ja saavutuksia kohdallasi ja kertovat minkälainen ihminen olet, jos noin olet tehnyt.Suuttu Kekkoselle kun elätinelämä tökkii.
- Kekkosen haudalle?
syntymäspurgu kirjoitti:
Suuttu Kekkoselle kun elätinelämä tökkii.
Sitä kysyin.
- ahti
Hyvä Jorma,
kun aina ylpeilet "tietorikkaudellasi", kovalla kunnollasi ja isänmaallisuudellasi, erehtymättömyydelläsi ja kunnollisuudellasi, niin nyt tähän kovan kapin julkikuvaan tuli paha lommo.
Mene toki vaikka internet-sivuille www.keskusta.fi josta löydät tietopankin. Siellä on aihealueittain, ministeriökohtaisesti puolueen kannaotot monien vuosien ajalta. Sieltä saat sitä tietoa, mitä sinulta puuttuu.- JormaKKorhonen
...taitavia kirjoittajia, jotka laittavat hyviä asioita peräkkäin asiat kauniisti ilmaisten, mutta mikä arvo sellaisella on? Ei yhtään mitään. Pitää katsoa kepun käytännön politiikkaan, sen tekemisiin ja tekemättä jättämisiin siinä.
Olen kyllä lukenut nuo kepun kuten muidenkin puolueiden tavoiteohjelmat ja muutakin alueelta. Kepun kohdalta todellisinta löytyy sen historian kuvauksesta, jossa siinäkin pistetään omaan piikkiin sellaista, jonka käynnistivät ja valtaosin toteuttivatkin muut.
Onneksi kepu ei ole edes yrittänyt toteuttaa niitä lupauksiaan (valtaväestön kannalta katsoen ehkauksia), joita se antoi viime eduskuntavaalien edellä. Ei kepun politiikka käytännössä kovin huonoa ole ollut, sillä on ollut hyvin pieni ero siihen politiikkaan, jota kaksi edellistä hallitusta toteuttivat. Ero on tosin huonompaan suuntaan.
Väitteeni avauksessani oli, että minkä tahansa puolueen olisi mahdotonta toteuttaa politiikkaa, joka vastaisi niin ristiriitaisii n toiveisiin, kuin mitä kepun kannattajakunta edustaa. - ahti kurjalainen
...taitavia kirjoittajia, jotka laittavat hyviä asioita peräkkäin asiat kauniisti ilmaisten, mutta mikä arvo sellaisella on? Ei yhtään mitään. Pitää katsoa kepun käytännön politiikkaan, sen tekemisiin ja tekemättä jättämisiin siinä.
Olen kyllä lukenut nuo kepun kuten muidenkin puolueiden tavoiteohjelmat ja muutakin alueelta. Kepun kohdalta todellisinta löytyy sen historian kuvauksesta, jossa siinäkin pistetään omaan piikkiin sellaista, jonka käynnistivät ja valtaosin toteuttivatkin muut.
Onneksi kepu ei ole edes yrittänyt toteuttaa niitä lupauksiaan (valtaväestön kannalta katsoen ehkauksia), joita se antoi viime eduskuntavaalien edellä. Ei kepun politiikka käytännössä kovin huonoa ole ollut, sillä on ollut hyvin pieni ero siihen politiikkaan, jota kaksi edellistä hallitusta toteuttivat. Ero on tosin huonompaan suuntaan.
Väitteeni avauksessani oli, että minkä tahansa puolueen olisi mahdotonta toteuttaa politiikkaa, joka vastaisi niin ristiriitaisii n toiveisiin, kuin mitä kepun kannattajakunta edustaa.On muodostaa kauniita lauseita ja toimia ihan toisella viisin.
- sillä on..
Väitteeni avauksessani oli, että minkä tahansa puolueen olisi mahdotonta toteuttaa politiikkaa, joka vastaisi niin ristiriitaisii n toiveisiin, kuin mitä kepun kannattajakunta edustaa.kuka sitä keskustalaista, (Alkiolaista, ihmisläheistä) politiikkaa toteuttaa, kunhan vain toteuttaa!
Tervetuloa mukaan, voittajan puolelle! - ahti
Väitteeni avauksessani oli, että minkä tahansa puolueen olisi mahdotonta toteuttaa politiikkaa, joka vastaisi niin ristiriitaisii n toiveisiin, kuin mitä kepun kannattajakunta edustaa.keskustan johtaman Matti Vanhasen hallituksen saavutuksia ovat mm:
- työttömyys alenee 100 000:lla vaalikauden aikana
- kuntien valtionosuuksien indeksi 0,5:stä 0,75:een
- kaikista uusista tehtävistä kunnille täysi kompensaatio
- ympäristökriiseihin ja pandemioiden varautuminen ja valmistautuminen käynnistetty
- tuloverotus keventynyt yli kolmella miljardilla eurolla
- julkista yritystoimintaa palvelevaa tutkimusrahoitusta lisätty merkittävästi
- matalapalkkatyön tuki 100 miljoonaa euroa alk. 2006
- kotitalousvähennys laajenee 2300 euroon
- starttiraha laajennettu kattamaan palkka- tai kotityöstä yrittäjäksi ryhtyvät
- verokevennyksiä ei kohdisteta enää kuntien talouteen
- valtionosuusuudistuksella kannustetaan tehokkaaseen kuntayhteistyöhön
- yli 4000 työpaikana alueellistamispäätökset tehty
- maatalouden tuet kasvavat LFA:n kansallisen lisäosan avulla 120 miljoonaa euroa
- omaishoitajien hoitopalkkiota korotettu
- lapsilisä korotettu 10 euroa, kotihoidontuki 42 euroa ja kansaneläkkeisiin 12 euroa/kk
- koulutuksen valtionosuuksia lisätty 93 miljoonaa euroa
- yliopistojen määrärahoja on korotettu 2003-2006 yhteensä 135 miljoonaa euroa
- valtion koko tutkimusrahoitus noussut 213 miljoonaa euroa eli lähes 20%
- Nuorisotyön määrärahat kasvaneet hallituskauden aikana 55%.
- aravalainojen korkoja on alennettu sosiaalisen asuntotuotannon mahdollistamiseksi.
Siinä on sinulle monta kohtaa, jotka parantavat suomalaisten elinoloja ja kehittävät yhteiskuntaamme. Olisit nämäkin ehkä havainnut, jos olisit niin viisas kuin luulet olevasi. Mutta kun kökötät nenä kiinni kirjassa etkä näe omaa erinomaisuuttasi pidemmälle, niin jäät menneisyytesi vangiksi. - rehellisyyttä
ahti kirjoitti:
keskustan johtaman Matti Vanhasen hallituksen saavutuksia ovat mm:
- ympäristökriiseihin ja pandemioiden varautuminen ja valmistautuminen käynnistetty
- maatalouden tuet kasvavat LFA:n kansallisen lisäosan avulla 120 miljoonaa euroa
- lapsilisä korotettu 10 euroa, kotihoidontuki 42 euroa ja kansaneläkkeisiin 12 euroa/kk
- aravalainojen korkoja on alennettu sosiaalisen asuntotuotannon mahdollistamiseksi.
Siinä on sinulle monta kohtaa, jotka parantavat suomalaisten elinoloja ja kehittävät yhteiskuntaamme. Olisit nämäkin ehkä havainnut, jos olisit niin viisas kuin luulet olevasi. Mutta kun kökötät nenä kiinni kirjassa etkä näe omaa erinomaisuuttasi pidemmälle, niin jäät menneisyytesi vangiksi.Kepukin on ollut ihan hyvä apupuolue.
- JormaKKorhonen
ahti kirjoitti:
keskustan johtaman Matti Vanhasen hallituksen saavutuksia ovat mm:
Siinä on sinulle monta kohtaa, jotka parantavat suomalaisten elinoloja ja kehittävät yhteiskuntaamme. Olisit nämäkin ehkä havainnut, jos olisit niin viisas kuin luulet olevasi. Mutta kun kökötät nenä kiinni kirjassa etkä näe omaa erinomaisuuttasi pidemmälle, niin jäät menneisyytesi vangiksi....tuo listasi, mutta miten monet niistä ovatkaan toteutuneet keskustalähtöisesti, miten monet keskustasta huolimatta - kas siinä kysymys! Varmaan sinulla on siihen perusteltu vastaus, jota odotamme mielenkiinnolla.
Ja jos - ja ilmeisesti kun - noinkin hyviä asioita todella on tapahtunut tämän punamultahallituksen yhteistyöllä, niin miksi sitten eräiden kepulaisten mielestä kepu on ollut hallituksessa vain demarien panttivanki, eikä ole saanut mitään hyvää aikaiseksi.
Timo Ristimäki olisi toivonut hallitukselta selvästi vasemmistolaisempaa politiikkaa, joku toinen oikeistolaisempaa ja City-Keskusta sellaista, että jos hallitus olisi sitä tehnyt, jokainen ministeri olisi jo nyt valtakunnanoikeudessa! - ahti
rehellisyyttä kirjoitti:
Kepukin on ollut ihan hyvä apupuolue.
Täytyypä nyt kysyä, että miksi sitten Lipposen hallitukset:
- puolittivat kuntien valtionosuusindeksin
- leikkasivat kuntien valtionosuuksia
- kasvattivat pitkäaikaistyöttömien määrää
- vähensivät yritysten määrää Suomessa
- hidastivat kansantulon kasvua
vai oliko se kokoomuksen vika? - Tilastojen kertomaa
ahti kirjoitti:
Täytyypä nyt kysyä, että miksi sitten Lipposen hallitukset:
- puolittivat kuntien valtionosuusindeksin
- leikkasivat kuntien valtionosuuksia
- kasvattivat pitkäaikaistyöttömien määrää
- vähensivät yritysten määrää Suomessa
- hidastivat kansantulon kasvua
vai oliko se kokoomuksen vika?Lipponen onnistuikin kohtuullisesti korjaamaan Ahon hallituksen tuhoja.
- ahti
...tuo listasi, mutta miten monet niistä ovatkaan toteutuneet keskustalähtöisesti, miten monet keskustasta huolimatta - kas siinä kysymys! Varmaan sinulla on siihen perusteltu vastaus, jota odotamme mielenkiinnolla.
Ja jos - ja ilmeisesti kun - noinkin hyviä asioita todella on tapahtunut tämän punamultahallituksen yhteistyöllä, niin miksi sitten eräiden kepulaisten mielestä kepu on ollut hallituksessa vain demarien panttivanki, eikä ole saanut mitään hyvää aikaiseksi.
Timo Ristimäki olisi toivonut hallitukselta selvästi vasemmistolaisempaa politiikkaa, joku toinen oikeistolaisempaa ja City-Keskusta sellaista, että jos hallitus olisi sitä tehnyt, jokainen ministeri olisi jo nyt valtakunnanoikeudessa!Keskustan vaaliohjelmassa suurin osa noista tavoitteista oli. Jos tutkit vaikkapa hallituksen strategia-asiakirjat (tehdään vuosittain) ja puolueiden vaatimukset hallitusneuvotteluihin lähdettäessä, voinet päätellä keskustan ansioksi ainakin seuraavat:
- kuntatalouden parantaminen
- pitkään jäissä olleen kotihoidontuen ja lapsilisien korotukset
- omaishoitajien alimman palkkion ja saattohoidon palkkion korotukset
- yritysvertouksen ja tuloverojen alentaminen (jota sdp erityisesti vastusti 2003)
- starttirahan laajennus ja sen keston jatkaminen
- maatalouistuet
- eläkeläisten palvelujen ja perustulon lisääminen
- sotaveteraanien ja -invalidien asiat (hoitojaksot, rintamamieslisän korotus jne)
- tutkimusrahoituksen lisääminen
Uskoisin, että muistat, ettei näihin juuri tullut korjauksia Lipposen hallituksen aikana. Vero- ja yrittäjyysratkaisut ovat ilman muuta vaikuttaneet työllisyyden alenemiseen. Matti Vanhasen hallitus on lisäksi tehnyt tämän äärimmäisen tiukan kehysbudjetoinnin kautta. Valtion talous tervehtyy ja velkaa maksetaan pois olemasta tulevien sukupolvien riesana. - JormaKKorhonen
ahti kirjoitti:
Keskustan vaaliohjelmassa suurin osa noista tavoitteista oli. Jos tutkit vaikkapa hallituksen strategia-asiakirjat (tehdään vuosittain) ja puolueiden vaatimukset hallitusneuvotteluihin lähdettäessä, voinet päätellä keskustan ansioksi ainakin seuraavat:
- kuntatalouden parantaminen
- pitkään jäissä olleen kotihoidontuen ja lapsilisien korotukset
- omaishoitajien alimman palkkion ja saattohoidon palkkion korotukset
- yritysvertouksen ja tuloverojen alentaminen (jota sdp erityisesti vastusti 2003)
- starttirahan laajennus ja sen keston jatkaminen
- maatalouistuet
- eläkeläisten palvelujen ja perustulon lisääminen
- sotaveteraanien ja -invalidien asiat (hoitojaksot, rintamamieslisän korotus jne)
- tutkimusrahoituksen lisääminen
Uskoisin, että muistat, ettei näihin juuri tullut korjauksia Lipposen hallituksen aikana. Vero- ja yrittäjyysratkaisut ovat ilman muuta vaikuttaneet työllisyyden alenemiseen. Matti Vanhasen hallitus on lisäksi tehnyt tämän äärimmäisen tiukan kehysbudjetoinnin kautta. Valtion talous tervehtyy ja velkaa maksetaan pois olemasta tulevien sukupolvien riesana....sillä nyt en ehdi väitteittesi todenperäisyyttä tarkistaa, kun pitää tehdä pari muuta, järjestötouhuihini liittyvää välttämätöntä työtä ennen kuin pääsen siirtymään "olympiatauolleni".
Olen huomannut, että nimimerkki ahti täällä suoltaa pelkkää sontaa ja yrittää vain sillä linjalla ilkeillä avuttomasti minullekin, ja nyt nimimerkki ahti yrittää puhua ihan asiaa ja onnistuukin siinä kohtuullisesti.
Onko kyseessä sama ahti vai onko teitä kaksi? Jos on sama, niin onpa varsin jakautunut persoona; jos teitä on kaksi, niin miksi et rekisteröi nikkiäsi, ettet joudu ottamaan piikkiisi sen toisen ahdin typeryyksiä? - ahti
...sillä nyt en ehdi väitteittesi todenperäisyyttä tarkistaa, kun pitää tehdä pari muuta, järjestötouhuihini liittyvää välttämätöntä työtä ennen kuin pääsen siirtymään "olympiatauolleni".
Olen huomannut, että nimimerkki ahti täällä suoltaa pelkkää sontaa ja yrittää vain sillä linjalla ilkeillä avuttomasti minullekin, ja nyt nimimerkki ahti yrittää puhua ihan asiaa ja onnistuukin siinä kohtuullisesti.
Onko kyseessä sama ahti vai onko teitä kaksi? Jos on sama, niin onpa varsin jakautunut persoona; jos teitä on kaksi, niin miksi et rekisteröi nikkiäsi, ettet joudu ottamaan piikkiisi sen toisen ahdin typeryyksiä?Ovat jotkut käyttäneet tätä ahti-nimeäni väärin. Olen kirjoitellut tänne aika ajoin, enkä seuraa palstaa jatkuvasti.
Toisaalta, erottaahan ne kirjoitukset sisällön avulla toisistaan.
Suosittelen tosiaan lukemaan hallituksen strategia-asiakirjat. Politiikkaa ei näet tehdä menneissä vaan sen aiakaorientaatio on tulevaisuus.
- environment
Pitkästä aikaa on mitalitoiveet korkealla. Minä veikkaan viittä mitalia, joista 1-2 kultaa.
Hyvä, että olet pitänyt itsesi fyysisesti ja psyykkisesti kunnossa; jaksat reissata, harrastaa ja muutenkin nauttia elämästä. Itse olen vasta 48 mutta fyysisestä kunnosta ei kohta enää voi puhua. Jos olen järkevä, ryhdyn taas liikkumaan ja syömäänkin terveellisemmin, sillä tällä vauhdilla ja tyylillä olen sinun iässäsi pelkkä vaivaisukko.
Vaikuttaa, että monella vakikirjoittajalla täällä keskustan palstalla on melko luutuneita asenteita. No, ehkä se on vaan inhimillistä.- JormaKKorhonen
...ja tuota mitalitoivettasi pidän kyllä hyvinkin kohtuullisena. Oikeastaan varsin vaatimattomana moniin aikaisempiin olympialaisiin nähden.
Muistaakseni esim. Sarajevosta vuonna 1984 saimme 13 mitalia, joista viisi kultaista, Marja-Liisa Kirvesniemen (silloin vielä Hämäläisen) ja Matti Nykäsen tuomia niistä kultaisista oli kai neljä. Tilastot löytyvät kyllä netistäkin.
Olen kyllä koettanut pitää ja onnistunutkin pitämään itseni varsin hyvässä kunnossa ainakin ikäisekseni, mutta nyt on muutaman päivän vaivannut pahasti selkä, jonka nitkautin alkuviikosta. Eilinen viikottainen jumppanikin piti jättää kesken, enkä pystynyt edes uimaan, vaan siirryin saunaosastolle!
Mutta olympialaisten katsomista tämä ei haittaa, ja varmaan se paranee ennen matkoja. Toivottavasti pääsen hiihtämään vielä täällä Paloheinässäkin, mutta viimeistään Lapin keväthangilla! - saittijermu
...ja tuota mitalitoivettasi pidän kyllä hyvinkin kohtuullisena. Oikeastaan varsin vaatimattomana moniin aikaisempiin olympialaisiin nähden.
Muistaakseni esim. Sarajevosta vuonna 1984 saimme 13 mitalia, joista viisi kultaista, Marja-Liisa Kirvesniemen (silloin vielä Hämäläisen) ja Matti Nykäsen tuomia niistä kultaisista oli kai neljä. Tilastot löytyvät kyllä netistäkin.
Olen kyllä koettanut pitää ja onnistunutkin pitämään itseni varsin hyvässä kunnossa ainakin ikäisekseni, mutta nyt on muutaman päivän vaivannut pahasti selkä, jonka nitkautin alkuviikosta. Eilinen viikottainen jumppanikin piti jättää kesken, enkä pystynyt edes uimaan, vaan siirryin saunaosastolle!
Mutta olympialaisten katsomista tämä ei haittaa, ja varmaan se paranee ennen matkoja. Toivottavasti pääsen hiihtämään vielä täällä Paloheinässäkin, mutta viimeistään Lapin keväthangilla!.. ja rauhaisaa mieltä. Tule taas sitten pirtein mielin takaisin heiluttelemaan kiiltävää sanan säilääsi.
- htl47
Mutta olympialaisten katsomista tämä ei haittaa, ja varmaan se paranee ennen matkoja. Toivottavasti pääsen hiihtämään vielä täällä Paloheinässäkin, mutta viimeistään Lapin keväthangilla!mutta jos tuo keriksen ex-kaverin veikkaus ylittyy, niin tyytyväisiä saadaan olla.
Kuten huomaat, on joku rööri sentään auki, että ihan rekisteröitynäkin pääsee kirjoittamaan.
Kuntoasioissa environmentille vihje: ala ihmeessä pitämään kunnostasi huolta. Muuten olet 10 vuoden päästä kuin minä! Ja se on kauheaa ;-)
Yhdistetty, mäki, kumpare, niissä mahikset. Hiihtoon en enää luota, vaikkei siellä keput enää olekaan pilaamassa mainettamme. Kuitusen perinteinen 10 voi olla ainoa edes pistesija. - Uutta tietoa
htl47 kirjoitti:
mutta jos tuo keriksen ex-kaverin veikkaus ylittyy, niin tyytyväisiä saadaan olla.
Kuten huomaat, on joku rööri sentään auki, että ihan rekisteröitynäkin pääsee kirjoittamaan.
Kuntoasioissa environmentille vihje: ala ihmeessä pitämään kunnostasi huolta. Muuten olet 10 vuoden päästä kuin minä! Ja se on kauheaa ;-)
Yhdistetty, mäki, kumpare, niissä mahikset. Hiihtoon en enää luota, vaikkei siellä keput enää olekaan pilaamassa mainettamme. Kuitusen perinteinen 10 voi olla ainoa edes pistesija.Vielä Lahden kisojen ja kilpailukieltojen aikaan täällä vaikutti olevan "yleisessä tiedossa", että Virpi Kuitunen on kepulainen.
Samoin kepulaisiksi "tiedettiin" Hiihtoliiton puheenjohtaja Paavo M Petäjä, jolla sentään oli pitkä, julkinen kunnallispoliittinen ura kokoomuksen riveissä ja valmentaja Kari-Pekka Kyrö, joka edusti koko urheilu-uransa ajan Työväen Urheiluliittoon kuuluvaa seuraa.
- kirjoituksiin...
"Kuin koira, joka palaa oksennukselleen, on tyhmä, joka toistaa tyhmyyksiään."
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Sananl.26.html#o32 - hyvä hyvä...
Olet "sisäistänyt" tämän lauseen oivallisesti!
--viisaita ovat keskustan palstalla viihtyvät, sillä he saavat ravintoa tupailtojen raikkaasta ilmapiiristä!
"20 Hae viisaiden seuraa, niin viisastut, pahoin käy, jos lyöttäydyt typerien joukkoon."
"http://www.evl.fi/raamattu/1992/Sananl.13.html#o16 - kommentti
Aluksi kuitenkin pieni huomautus. Mitähän kertoo tuo jatkuva vakuuttelu omasta erinomaisuudesta ja toisten kyvyttömyydestä vastata erinomaisiin avauksiisi. Jos se todella on yletöntä itsetyytyväisyyttä ja itsekritiikin puutetta, miksi sitä pitää jatkuvasti itse vakuuttaa. Epäiletkö, että muut eivät huomaa sitä. Lieneekö se kuitenkin merkki sisäisestä epävarmuudesta. Kepun menestyksen ihmettely ja tulevan romahduksen ennustelu on jatkunut jo kymmeniä vuosia. Ihmettelemistä siinä meille ei-kepulaisille onkin, mutta oma analyysisi on kyllä vanhaa viiniä vanhassa leilissä. Mutta sitten itse kommentti. Uskotko todella Eero Heinäluomaan käytännön politiikassa. Mielestäni se on ollut melkoista sekoilua, joka huolestuttaa eniten fiksuja demareita. Ei näytä SAK:ssa opittu kulissientakainen suhmurointi oikein menestyvän päivänvalossa. Tässä ja muussakin yhdyn Kirsi Pihan tämän viikon Talouselämässä esitettyyn arvioon demarien presidentinvaalikampanjasta: "Mutta pelotteluretoriikka ja täysin valheellinen propaganda eivät luulu suomalaiseen sivistyneeseen poliittiseen kulttuuriin. Tivottavasti ne ovat yhtä ohimenevä ilmiö kuin Eero Heinäluoman toivottavasti lyhyt puheenjohtajakausi"
- sillä sipuli
"Mutta koettakaa kestää! Ja pitäkää tekin peukkuja olympiajoukkueemme puolesta; on kai heidän joukossaan kepulaisiakin, vaikka Myllylä, Isometsä ja Varis eivät joukkoon kuulukaan!"
Tämän viestin varmaankin Jorma K Korhonen kirjoitti kepulikaunaisten hengenheimolaistensa luettavaksi ja heidän pärjäämisestään huolta kantaen.
Mutta lomaile aivan huoletta, kyllä kaltaisesi höhlät ulostavat kepulipaskaa tälle saitille sinunkin edestäsi. - JormaKKorhonen
Huomaan, että tänne on ilmestynyt rohkeita poikia esittämään älynsä säihkettä pian poistumiseni jälkeen! Miksi ajattelitte jättää minut siitä osattomaksi? Ei ole reilua!
Murheellisena joudun jättämään saitin, kun ette pidä minusta. Ihan itkettää. Nyyh, nyyh-yh-hyh-yyyh! Meneeköhän olympiataukoni pilalle epäsuosioni vuoksi???
En toki uskalla ryhtyä kanssanne sanalliseen mittelöön. Mutta hänelle, joka kahteen kertaan kyselee Kekkosen haudalle kuseskelemisestani, voin kertoa, että ei minulla sellaiseen rohkeutta olisi. Eikä tarvettakaan.
Emeritus se kerran minun näki niin tekevän, kun olin jälleen kerran uskaltanut puhua totta Kekkosesta. Silloin runoilin häntä kiittääkseni seuraavan:
Korhonen se illan tullen
Hietaniemeen astelee.
Itsestänsä kiinni pitää,
Urkin paaden kastelee.
Olympialaisten avajaiset näkyvät olevan ihan viehättävät, italialaisen mielikuvitusrikkaat. Kuinkahan monennet tv:stä näkemäni mahtavat jo olla! Tuskin jaksan katsoa niitä loppuun asti, mutta odotan, tuleeko olympiavalan vannomaan Giorgio Rocca vai Stefania Belmondo.
Sitten vain odottamaan jännittäviä kilpailuja! Ja toivon suomalaisille urheilijoille parasta mahdollista menestystä, olkoot he vaikka kepulaisiakin.
Tuossa(kin) suhteessa poikkean kepulaisista, jotka täällä iloitsivat sydämestään siitä, että Paavo Lipposesta ei tullut EU:n pääsihteeriä. ”Viis Suomen edusta, jos siitä saisi kunniaa muu kuin kepulainen” – ajattelee kunnon kepulainen! Minä sen sijaan ajattelen, että ”viis puoluekannasta, jos hän tuo Suomelle etua tai kunniaa!”
Vakavasti puhuen: ei kai noilla nuorilla urheilijoilla mitään puoluekantaa olekaan. Ei minullakaan ollut tuossa iässä, eikä oikeastaan vieläkään. Ehkäpä sitten, kun tulen vanhemmaksi. Saatanhan minäkin dementoitua ja tyhmentyä janttautumaan vaikka johonkin puoluekantaan – toivottavasti en sentään kepulaiseksi!
Mutta nyt: pois politikointi edes leikkimielellä, sillä urheilu ja sen seuraaminenkin on sentään paljon kivempaa!
Toivotaan parasta mahdollista menestystä suomalaisille urheilijoille, kaikki yhdessä!
Sittenkin jätän teidät ihan iloisissa tunnelmissa! En vastaile enää kenellekään, enkä tule saitillekaan ennen kuin olympialaiset ovat ohi - se on syytä uskoa niidenkin, jotka näkevät minut luuraamassa joka toisen viestin takana.- löytyy...
sinunlaisiasi järjen jättiläisiä vielä sen verran, että saadaan Lipponen ja Kirsi Piha takaisin vallan kahvaan.
- toivot.
löytyy... kirjoitti:
sinunlaisiasi järjen jättiläisiä vielä sen verran, että saadaan Lipponen ja Kirsi Piha takaisin vallan kahvaan.
Siinä olisi edustettuna voima ja kauneus, joita yhdistäisi äly.
Mutta miksi esität sitä Korhoselle, joka jo poistui. Tee avaus asiasta, niin lupaan kannattaa. - vielä...
toivot. kirjoitti:
Siinä olisi edustettuna voima ja kauneus, joita yhdistäisi äly.
Mutta miksi esität sitä Korhoselle, joka jo poistui. Tee avaus asiasta, niin lupaan kannattaa.iloksenne pistäytymään.....:)
Jos esittää Lipposta ja Kirsi Pihaa hyvänä vaihtoehtona niin sen jälkeen on juostava lujaa saitilta, pariksi viikoksi! :)
- Olet sen ansainnut.
Seuraa olympialaisia ja nauti, mutta seuraa muutakin elämää, jotta voit taas antaa siitä nautittavia kommenttejasi, kun palaat saitille!
- kiitellä itseään
Jorma meinaan. Kovin usein samankaltaisen kiitosviestin saa aina illan yöhön kääntyessä.
- JormaKKorhonen
kiitellä itseään kirjoitti:
Jorma meinaan. Kovin usein samankaltaisen kiitosviestin saa aina illan yöhön kääntyessä.
Minä en ole sinä. Enkä edes kepulainen. Enkä varsinkaan se tietty kepulainen, jolla sellainen tapa on. Paina se paksuun kalloosi. Ja jos näet täällä jonkun kehuvan minua seuraavan kahden viikon aikana ja luulet sitä minuksi, niin kutsu välittämästi ambulanssi, sillä sinulla on silloin kiire lataamolle!
- Muista toki....
Minä en ole sinä. Enkä edes kepulainen. Enkä varsinkaan se tietty kepulainen, jolla sellainen tapa on. Paina se paksuun kalloosi. Ja jos näet täällä jonkun kehuvan minua seuraavan kahden viikon aikana ja luulet sitä minuksi, niin kutsu välittämästi ambulanssi, sillä sinulla on silloin kiire lataamolle!
...korkea ikäsi. Toivotan hyvää lomaa ja onnea muhinointeihin.
Olet sentään sen verran hauska tyyppi, että ei sinuun voi oikein suuttuakaan-
- JormaKKorhonen
…oli katsoa nuo olympialaisten avajaiset loppuun asti ja tulla vielä tänne kehumaan niitä! Ne olivat upeat, tyylikkäät ja mielikuvitukselliset ennen muuta! Niistä näkyi, että Italialla on kulttuuriperinteitä!
Hyvin ajatellut olivat henkilövalinnat olympiavalan vannojan, soihdunkuljettajien ja olympiatulen sytyttäjän osalta! Niissä palkittiin menneitä suuruuksia (Albarello, Belmondo ja muut) ja rohkaistiin nykyisiä (Rocca).
Monet kerrat Italiassakin lomailleena olen maan vilpitön ystävä, vaikka en ehkä ihan niin täydestä sydämestäni kuin esim. Israelin ja Kreikan – Välimeren rannan maista vertaukset ottaakseni. No, Espanjakin pitää kyllä lukea joukkoon, sillä siellä eniten lomaillut olen, ja sen kieltäkin jonkin verran olen opiskellut ja osaan.
Rakastan kreikkalaista ruokaa sen yksinkertaisuuden ja takuuvarman maittavuuden vuoksi, mutta kyllä italialainen ruoka on mielikuvituksellisesti monipuolisempaa ja usein herkullisempaakin. Monet asiantuntijat sanovat, että vaikka ranskalainen keittiö on maailmankuulu, niin italialainen on parempi. Oikeaan maahan se elintarvikevirasto meni.
Ikäiseni (1935 syntynyt) Pavarotti kajautti laulunsa niin komeasti, että täytyy myöntää, etten pystyisi samaan! No, Puccinin aariat sopivat paremmin tenorille kuin baritonille.
Taidanpa muuttaakin huomiseksi suunnittelemani kala-aterian spagetiksi metsäsienikastikkeella sopivien höysteiden kera ja pyytää erästä viehättävää ladya nauttimaan sitä kanssani hyvän viinin kera. Ehkä hän haluaisi jäädä vaikka luokseni katselemaan yhdistettyä, jossa Hannu Manninen toivottavasti voittaa kultaa! Jospa vielä joskus saisin kultaa minäkin...
Nyt kuitenkin (vihdoinkin): Näkemiin pariksi viikoksi!- kateellinen sulle
...jos et yritä:))))
- oivahärkönen
... muistat taas minua, niin toivotan hyviä matkoja ja pitkää poissaoloa. Minäkin olen usein matkoilla, mutta tämä netti toimii kaikkialla maailmassa. Et ole sitä tainnut huomata. Minä kirjoittelen kun huvittaa riippumatta missä olen.
- epäselväksi?
Että onkos se Niinistö hyvä vai paha?
- Oiva luistelee
Oiva luistelee. Ei ole huomaavinaan JKK:n kiusallisia piikkejä, vaan puhuu muusta.
Olisit nyt kertonut, kun kerta tulit tänne, että miksi siitä hyvästä Tarjasta tuli huono ja pahasta Saulista hyvä? Itsekö sen keksit vai auttoiko puolue?
Varmaan JKK tietää, että netti toimii maailmalla, mutta sillä taitaa olla matkoillaan mielenkiintoisempaakin. Nyt hän on kyllä kotonaan ja katsoo olympialaisia. Etkö ymmärtänyt sitäkään?
Onko asia näin:
"Oman aatteellisen sisällön kiuhduttamistiellä ollaan jo niin pitkällä, että jäljellejääneet vanhan maailman edustajat ovat jo muuttuneet emeriitusten ja oivahärkösten tapaisiksi kuriositeeteiksi. Rapistuvia, pystyynkuivuneita muumioita." - tv:sta
Oiva luistelee kirjoitti:
Oiva luistelee. Ei ole huomaavinaan JKK:n kiusallisia piikkejä, vaan puhuu muusta.
Olisit nyt kertonut, kun kerta tulit tänne, että miksi siitä hyvästä Tarjasta tuli huono ja pahasta Saulista hyvä? Itsekö sen keksit vai auttoiko puolue?
Varmaan JKK tietää, että netti toimii maailmalla, mutta sillä taitaa olla matkoillaan mielenkiintoisempaakin. Nyt hän on kyllä kotonaan ja katsoo olympialaisia. Etkö ymmärtänyt sitäkään?
Onko asia näin:
"Oman aatteellisen sisällön kiuhduttamistiellä ollaan jo niin pitkällä, että jäljellejääneet vanhan maailman edustajat ovat jo muuttuneet emeriitusten ja oivahärkösten tapaisiksi kuriositeeteiksi. Rapistuvia, pystyynkuivuneita muumioita."Ei Korhonen niitä vielä voi katsoa. Se tekee nyt sitä pastaruokaa, jota tarjoaa sille leidille. Ja aikoo saada sylilämpöiset kiitokset siltä. Nami, nami - pasta sekä syli.
- Hah.
Ettekös te olleet kerran Korhosen kanssa Ilomantsissa yhtäaikaa?
Olit kuulema luihuillut siellä sen näköisenä kuin pahanteosta kiinni jäänyt "Luihu-Anneli".
- JormaKKorhonen
Taidan lopettaa olympialaisten katselun heti alkuunsa. Onhan sitä saanut tottua suomalaisten urheilijoiden epäonnistuminiin ja selityksiin, mutta tuo jo menee yli ymmärrykseni ja sietokykyni.
Hannu Mannisella on yhdistetyn yksittäisten kilpailujen voittoja maailmancupissa enemmän kuin kenelläkään muulla maailmassa on koskaan ollut, hän on kolminkertainen maailmancupin kokonaiskilpailun voittaja, tänä talvena hän on voittanut 15 kilpailusta 11 ja huonoimmillaan ollut muistaakseni kuudes ja voiton tai ainakin mitalin piti olla varma nakki, mutta vuoden tärkeimmässä kilpailussa taulee TAAS täydellinen repsahdus!
Tuollaisen loistavan uran omaava mies on nyt jo neljänsissä olympialaisissaan, mutta hänellä ei vieläkään ole yhtään henkilökohtaista olympiamitalia. Eikä hänellä ole kolmista MM-kilpailuistakaan yhtään henk. koht. mitalia.
Missä vika? Ei voi olla muualla kuin korvien välissä. Eikö meillä ole joukkueemme mukana psykologia, joka saisi poistetuksi Hannulta arvokilpailuissa voittamisen pelon? Käsittämätöntä.
Ja jos vielä jotenkin oman menestymättömyyden sietäisi, niin ihan mahdotonta on sietää norjalaisten jo alkanutta hirveää venymistä ja mitalien rohmuamista. Heti ekapäivänä heille tuli jo kolme, kaksi ampumahiihdosta ja yksi yhdistetystä. Eikö tämä aito kepulainen asenne ole paikallaan, kun ollaan kepusaitilla.
Saksalainen tosin voitti kummankin lajin. Se hieman lohduttaa, kun Saksa ilmeisesti meitä nyt voimalla Natoon vetää. Joku oli uutisoinut täällä noista ensi tiistaina alkavista yhteisistä kymmenpäiväisistä sotaharjoituksista, jotka muuten alkavat Utissa ja siirtyvät sitten Lappiin, ja kertonut natosuurlähettiläämme Antti Sierlan sanoneen, että viimeistään vuoden kuluttua olemme Natossa.
En nähnyt sitä haastattelua tv:ssa, mutta digitv:n 5-kanavalla tosiaan pyörii sama viesti edelleen tekstitv:ssa. Joten täytyy uskoa asiantuntijan puhetta. Ei kai puolustusministerimmekään menisi harjoituksia seuraamaan, jos niillä ei olisi kauaskantoisempaa merkitystä.
Niin, en tiedä, viitsinkö enää seurata noita olympialaisia ja kasata niistä vain pahaa mieltä ja suuttumusta, mutta tänne en kuitenkaan jää tätä pitemmäksi aikaa.- poliittinen vastuu
Karpela vastaa kulttuuriministerinä Suomen urheilumenestyksestä ja jakaa rahaa miten sattuu.
Erotkoon.
Eli tämä hiihtäjä Manninen, ei presidentin kanslian Manninen. Tosiaan näyttää siltä, että Hannu Manninen kuuluu samaan ryhmään sen moukarinheittäjä Karjalaisen kanssa (ei Ahti Karjalainen). Kumpikin karttaa mitalia olympialaisissa tai MM-kisoissa. Vastakkaisia luonteita olivat Veikko Hakulinen, Seppo Räty ja vaikkapa nykyinen kansanedustaja Arto Bryggare. Yltyivät suurimmissa kisoissa parhaimpaansa. Jorma K. Korhonen kirjoittaa kyllä sujuvaa tekstiä, mutta vaikuttaa siltä, että hän pitää Lipposta merkittävänä poliitikkona, ja ihailee Lipposen hallitusten aikaansaannoksia. Itse arvelen, että todellisuudessa Vanhasen hallitus on olosuhteisiin nähden toiminut tehokaammin ja paremmin kuin Lipposen hallitukset. Itse olisin kyllä odottanut vielä tehokkaampia ja radikaalimpia toimia esim. yritysten ulkomaille siirtymisiä vastaan. Kyllä siihen varmaan joitakin jarruja voitaisiin asettaa. Tukea maataloudelle pitää tietysti maksaa järkevissä puitteissa. Ei maatalous ilman tukia kannata Suomessa. Jäsenyys EU:ssa asettaa Suomellekin tiettyjä rajoituksia. Suomen joukkueen pitää soutaa siinä samassa veneessä ja samassa tahdissa kuin muutkin EU-maat. Ei pidä myöskään unohtaa teollisuuden saamia valtion tukia. Esim. Nokia saa merkittävää tukea tutkimukseensa. Näin toimitaan EU:ssa. Vanhasen hallitukseen ollaan yleisesti aika tyytyväisiä. Kyllä se on merkki siitä, että kohtuullisen hyviä päätöksiä on tehty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi724899Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1134600- 794070
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak973968Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1223004- 352748
- 282687
- 372662
- 392643
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232494