Ei taaskaan kuulu palstalle mutta sattuisiko joku alalla toimivista tietämään mitä porttia suomi24 chat käyttää? Sanelma tai ehkä Sohvi?
Tuli meinaan viritettyä sikäli raju palomuuri, että ei pääse läpi itekkään... :D
Ei kuulu palstalle
27
1418
Vastaukset
- Mi-yes
Ala jata meita jannitykseen, Kurre.
MIKSI hankit noin kovan palomuurin?
;)- Mi-yes
..kateus.
FYI
Eli : For Your Information.
Kuinka voisikaan kadehtia. Heh.
Kuulostaako katkeralta..? - Kurre_Orava
No katoppa kön minulla oli sellaisia kotikäyttöön tarkoitettuja muuriloita. Sitten tuli hommattua palvelimeenkin muuri ja se on semmoinen usiamman käyttäjän malli.
No kun nyt kerran oli niitä palvelimelta ajettavia lisenssejä, niin tokihan minä koneisiin sieltä ne ajelin. Hyvä juttu muuten, mutta kun toi pusinesmallin muuri on hiukka rajumpi kuin homeuser malli.
Eli sitä mukaa kuin otti homeuser muurit pois ja kytki koneet palvelimen muurin perään niin lakkasi sätit ja meset toimimasta. Asia OK saahan noita portteja auki. Minen vain ole viä löytänyt, että mitä portti s24 chat käyttää. Sekin toimii kyllä jos menee ja sammuttaa koko pahuksen muurin.
Eli ihan hyvä peli, tekee just mitä pitääkin. Merkkiä mainitsematta mutta ei ole Norton eikä F-Surkea - Mi-yes
Kurre_Orava kirjoitti:
No katoppa kön minulla oli sellaisia kotikäyttöön tarkoitettuja muuriloita. Sitten tuli hommattua palvelimeenkin muuri ja se on semmoinen usiamman käyttäjän malli.
No kun nyt kerran oli niitä palvelimelta ajettavia lisenssejä, niin tokihan minä koneisiin sieltä ne ajelin. Hyvä juttu muuten, mutta kun toi pusinesmallin muuri on hiukka rajumpi kuin homeuser malli.
Eli sitä mukaa kuin otti homeuser muurit pois ja kytki koneet palvelimen muurin perään niin lakkasi sätit ja meset toimimasta. Asia OK saahan noita portteja auki. Minen vain ole viä löytänyt, että mitä portti s24 chat käyttää. Sekin toimii kyllä jos menee ja sammuttaa koko pahuksen muurin.
Eli ihan hyvä peli, tekee just mitä pitääkin. Merkkiä mainitsematta mutta ei ole Norton eikä F-SurkeaMiksi et kysy tietokonepalstalta?
Ja vielapa Sohvi ja Sanelma!
Olet humoristi!
:) - Mi-yes
Kurre_Orava kirjoitti:
Eli ihan hyvä peli, tekee just mitä pitääkin. Merkkiä mainitsematta mutta ei ole Norton eikä F-SurkeaEn ole taydellinen minakaan.
Rehellisesti. - Kurre_Orava
Mi-yes kirjoitti:
Miksi et kysy tietokonepalstalta?
Ja vielapa Sohvi ja Sanelma!
Olet humoristi!
:)Kompuutteripalstalla on yleensä lauma wannabenörttejä jokka eivät ymmärrä muuta kuin matopeleistä kopiosuojausten purusta... Ja niistäkin koko lailla vähän.
- Kurre_Orava
Mi-yes kirjoitti:
En ole taydellinen minakaan.
Rehellisesti."
"
Voipi olla mutta älä tunnusta. - Mi-yes
Kurre_Orava kirjoitti:
Kompuutteripalstalla on yleensä lauma wannabenörttejä jokka eivät ymmärrä muuta kuin matopeleistä kopiosuojausten purusta... Ja niistäkin koko lailla vähän.
Things r cool, bro
- Mi-yes
Kurre_Orava kirjoitti:
"
"
Voipi olla mutta älä tunnusta....tunnustamisesta.
Miten se meni?
"Tiputtakoon ekan pommin han , joka ei ole syntia tehnyt" - mä......
Kurre_Orava kirjoitti:
Eli ihan hyvä peli, tekee just mitä pitääkin. Merkkiä mainitsematta mutta ei ole Norton eikä F-SurkeaOotsä sitten eri hyvä tossa ateekoossa.
Mä soitan sitten itse jimi hendrixiä, vituu kun toi e kieli katkes litle wingin venytyksen alkuosassa. Woodoo child jäi soittamatta. - Kurre_Orava
mä...... kirjoitti:
Ootsä sitten eri hyvä tossa ateekoossa.
Mä soitan sitten itse jimi hendrixiä, vituu kun toi e kieli katkes litle wingin venytyksen alkuosassa. Woodoo child jäi soittamatta.Minä en taida olla kovinkaan hyvä aateekoossa. jimi hentriksistä ymmärrän saman verran kuin sika satelliitista, eli en yhtään mitään.
- Mi-yes
Viela sen verran etta mihin chattiin olisi tahan aikaa yosta menoa...?
- Kurre_Orava
Oishan tua ikäryhmissä voinu kävästä. Siä on pari vakituista jokka on ikääm kuin kavereita. Kon ei tästä jaksa paikalliseenkaan vaivautua, on sevverta kylmä tua ulkona. Rouvakin joutu yöksi duuniin, niin...
Mutta eipä tuo ny maailmaa kaara. Kiinnostaisi vain tietää mikäköhän portti on kyseessä. - Mi-yes
Kurre_Orava kirjoitti:
Oishan tua ikäryhmissä voinu kävästä. Siä on pari vakituista jokka on ikääm kuin kavereita. Kon ei tästä jaksa paikalliseenkaan vaivautua, on sevverta kylmä tua ulkona. Rouvakin joutu yöksi duuniin, niin...
Mutta eipä tuo ny maailmaa kaara. Kiinnostaisi vain tietää mikäköhän portti on kyseessä.Keitto on hellalla. Uni edessa.
En ma oikeesti saa "kikseja" (yrittaa?) vittuilla sulle, kunhan vaan vittuilen.
Pikkaisen raapaisee fasadia. Onko suomalainen sana? Facade.
Oli miten oli. Ympari mennaan ja yhteen tullaan....vai?
G'nite - Kurre_Orava
Vaan viisainta lienee litkiä Kozelit pois ja mennä maate. Huomenna on kuiten jotain oikein tehtäväkin. Josei muuta niin illalla kollegan luo saunomaan ja kaljoo kittoomaann.
- Colli.
Kurre_Orava kirjoitti:
Mutta eipä tuo ny maailmaa kaara. Kiinnostaisi vain tietää mikäköhän portti on kyseessä.Portti 520, vähän hätäinen vastaus kun vieraitakin on.
Joskus se on ollut 80 - Kurre_Orava
Mi-yes kirjoitti:
Keitto on hellalla. Uni edessa.
En ma oikeesti saa "kikseja" (yrittaa?) vittuilla sulle, kunhan vaan vittuilen.
Pikkaisen raapaisee fasadia. Onko suomalainen sana? Facade.
Oli miten oli. Ympari mennaan ja yhteen tullaan....vai?
G'niteNiin, jos et keksi ketään muuta vittuile sitten mulle. :)
Enpä minä noista sillai jaksa palkokasviviljelmää nenääni vetää.
Ötyjä vainen. Sinnekin päin. - Kurre_Orava
Colli. kirjoitti:
Portti 520, vähän hätäinen vastaus kun vieraitakin on.
Joskus se on ollut 80Kiitti Colli kokeilen.
- Kurre_Orava
Kurre_Orava kirjoitti:
Kiitti Colli kokeilen.
Ei tainnut olla 520....
- Colli.
Kurre_Orava kirjoitti:
Ei tainnut olla 520....
Sori,ett annoin virheellistä tietoa ja aiheutin turhaa vaivaa, en lukenut aloitusta tarkasti, että tarktit chattia, mutta olihan tuossa 80 ainaki oikeiat numerot.
- Kurre_Orava
Elikkä jos jollakulla muulla on sama problem niin chat käyttää porttia 8080 eli proxyn porttia.
Ilmankos normaali kotikone asetuksilla toimikin...- Colli.
Olisi se mun antamani portti 80 "toiminut". Samoin portit 81,443,8080 ja 8090. Kaksi viimeistä on rekisteröityjä. Tuolta löytyy koko luettelo:
http://www.iana.org/assignments/port-numbers
Ajattelin vaan ilmoittaa kun tuli vastaan. - Kurre_Orava
Colli. kirjoitti:
Olisi se mun antamani portti 80 "toiminut". Samoin portit 81,443,8080 ja 8090. Kaksi viimeistä on rekisteröityjä. Tuolta löytyy koko luettelo:
Ajattelin vaan ilmoittaa kun tuli vastaan.No toi 80 ei toiminut, sehän yleinen http:n käyttämä portti.
520 ei toiminut.
81 ei taida olla varattu mihinkään, olisi voinutkin toimia.
443 on https eli SSL salattujen www-sivujen käyttämä portti
8080 on proxyjen portti, tuntui toimivan, enkä epäile ollenkaan etteikö 8090 toimisi.
Lisää infoa porteista:
http://www.surfinsecurity.com/gnatbox/port.htm
Sieltä pääsee myös lataamaan mainion GNATBox Lite palomuurin kotikäyttöön ilmaiseksi. - Colli.
Kurre_Orava kirjoitti:
No toi 80 ei toiminut, sehän yleinen http:n käyttämä portti.
520 ei toiminut.
81 ei taida olla varattu mihinkään, olisi voinutkin toimia.
443 on https eli SSL salattujen www-sivujen käyttämä portti
8080 on proxyjen portti, tuntui toimivan, enkä epäile ollenkaan etteikö 8090 toimisi.
Lisää infoa porteista:
http://www.surfinsecurity.com/gnatbox/port.htm
Sieltä pääsee myös lataamaan mainion GNATBox Lite palomuurin kotikäyttöön ilmaiseksi.Tuossa kuitenkin meinataan näin:
Aivan harrastelija tasollahan minä oon liikkeellä, ettei mun "tietojani" kovin vakavasti voi ottaa.
Pitääpäs kokeilla tuota palomuuria. Zone Alarmissakin on omat puutteensa. - Colli.
Colli. kirjoitti:
Tuossa kuitenkin meinataan näin:
Aivan harrastelija tasollahan minä oon liikkeellä, ettei mun "tietojani" kovin vakavasti voi ottaa.
Pitääpäs kokeilla tuota palomuuria. Zone Alarmissakin on omat puutteensa.
- Soh-vi
En tiedä, mutta Kurre, sinä jo tässä vaiheessa kai tiedät. Kiitän kohteliaisuudesta, kun kysyit ;). Olen Petterin periaatteen (muistaakseni tuo nimi, vai miten?) mukaisella tiellä kohdassa: en ihan vielä päätynyt pätemättömyyteni tasolle, muttei kaukaa liippaa. Firmassa ei ole vuosiin saanut koskea asetuksiin ja asennuksiin, maksulliset miehet/naiset ovat hoitaneet. Kaukana utuisissa muistoissa ovat nuoruuspäivät, jolloin olin osastoserverin administrator oto-hommana, kaivattu tietäjänainen, pelastava enkeli (serveri kaatui vähän väliä). Nykyään palaverien koriste, siistit kuteet ja tukka hyvin.
- masaka
Mene nortonissa asetukset ja palo muuri ja poista suljettujen porttien listalta portti 8080 ja chat pelaa!
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413928Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3573048Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt141978Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa101685Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41129- 71974
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar42889Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23831- 70818
- 44794