Ettekö te tajua, että teidät on kasvatettu syntymästänne asti kiinni tähän valheelliseen, raamatun normeille perustuvaan yhteiskuntaan. Mielenne on raiskattu. Tuskinpa kovinkaan moni teistä uskoisi jumalaan, jos teille ei olisi siitä mitään kerrottu. Ette siis tietäisi mitään jumalasta! Mikä jumala se on, josta täytyy kuulla ihmisen suun kautta? Mikä jumala se on, joka väittää itseään rakkaudeksi ja armoksi, mutta hyväksyy ihmisen syöksemisen helvettiin.
Monet tietysti perustelevat tätä sillä, että ihminen itse ajaa itsensä helvettiin, mutta mikä peruste se on? Miten se muka oikeuttaisi sen, että täydellinen ja rakastavainen jumala voisi mitenkään hyväksyä että KETÄÄN kidutettaisiin ikuisesti. Olipa uskova tai ei. Varmasti näitäkin ajatuksia sanotaan saatanan valheiksi, ja että mieleni on niin rajallinen, etten pysty käsittämään jumalaa. Säälittävää. Tämä on vain teidän automaattinen vastauksenne, koska ette osaa vastata kysymykseen jumalan ristiriitaisuudesta. Oli mieleni sitten kuinka rajoittunut tahansa, niin kaikki varmasti tietävät mitä rakkaudella tarkoitetaan? JA jos helvetti on raingaistus, niin ymmärtämättömimmälläkin on oikeus kysyä: MITEN VITUSSA JUMALA, JOKA ON RAKKAUS, VOISI HYVÄKSYÄ IHMISEN JOUTUMISEN HELVETTIIN, OLI IHMINEN SITTEN KUINKA EPÄUSKOVA TAHANSA, JA KUINKA ITSE AIHEUTTANUT HELVETTIIN JOUTUMISENSA. Enemmän ideaa olisi jopa siinä, että ihminen joutuu tekojensa ja katumattomuutensa takia helvettiin, mutta te sanotte ihmisen pääsevän taivaaseen vain uskomalla ilmeisesti siksi, että itse olette tehneet niin paljon pahoja tekoja, ja mikä pahinta, ette edes kadu niitä. Argumenttinne ovat tyhjimpiä mitä maailmasta löytyy. Tämänkin nyt luulette olevan sitä vihaa, jota maailma teitä kohtaan tuntee. Totta kai luulette. Onhan kristinusko sentään ovelin ja viisain kusetus mitä maa päällään kantaa. Sitä keksittäessä on otettu huomioon, että joku saattaisi tajuta totuuden, joten heidän totuudelliset puheensa on täytynyt kumota jo hyvissä ajoin valehtelemalla törkeästi hyvä-uskoisille, jotka sitten tänäkin päivänä luulevat totuuden olevan valhetta. Raamattu on vain LEIPÄÄ JA SIRKUSHUVEJA, Ja sille on psykologinen tilaus tässä maailmassa. Ihminen on liian itsekeskeinen olento, joka luulee olevansa jotenkin arvokas, että ihminen eläisi itselleen. Olette liian ITSEKESKEISIÄ. Uskonnossa on vain kyse ihmisen itsekeskeisestä halusta säilyä ikuisesti. Miksette voi vain antaa olla ja hyväksyä tosiasia, että olette vain maatuvia eläimiä!!! Ja tämä ei ole jumalan puhetta, eikä myöskään saatanan puhetta, vaan ihmisen. Vaikka jokin jumala olisikin luonut maailman, niin miksi ihminen kuitenkaan eläisi kuolemansa jälkeen??
Kristinusko monien muiden uskontojen tapaan aiheuttaa pelkästään pelkoa ja vihaa. Raiskaatte ihmisten mielet sairaasti, aivopesette heidät uskomaan johonkin, jota ei ole. Johonkin, joka on vain vallanhimoisten ihmisten vale. Keino hallita maailmaa.
Viesti kristityille
15
585
Vastaukset
- n.m
uskovaisilla riittää aina "perusteita", joilla puolustella rakasta isää, vaikka isällä onkin pahoja ongelmia.
- Kyllä kaikkein Korkein osaa...
Voisitko kertoa niistä valheista muutaman seikan
, siis sellaisen, jotka ovat ehdottomasti totta. - samaa mieltä
päivän paras avaus!!!
- ev.lut.
Ateismi ja uskonnot, elämäntulkintoja kaikki.
Eikä kenelläkään ole tietoa / todisteita yli muiden.
Tiede on yhteinen. Se kuuluu niin uskoville kuin ateisteillekin, ei vain jommalle kummalle.
Elämänkatsomuksesi olet valinnut. Jostain syystä siihen näyttää liittyvän rajua kritiikkiä (agressiivisuutta?) muita katsomuksia kohtaan.- ainakin eri kannella
ateismissa on yksi oletus: jumalia ei ole
kristinuskonnossa on miljardeja oletuksia joiden takia kristityt ovat valmiita miekalla saamaan ateistit ja muut saatanan houkuttelemat paskiaiset laidan yli ikuiseen tulimereen. - Mika N.
Aggressiivisuus on vain tehokeino, sitäpaitsi juuri sillä tavalla monet uskovatkin epäuskovia lähestyvät helvetti-pelotteineen.
- nimetön
ainakin eri kannella kirjoitti:
ateismissa on yksi oletus: jumalia ei ole
kristinuskonnossa on miljardeja oletuksia joiden takia kristityt ovat valmiita miekalla saamaan ateistit ja muut saatanan houkuttelemat paskiaiset laidan yli ikuiseen tulimereen.Olisiko sinulla syytä vähän vahvistaa itsetuntoasi? Ei tarvitsisi sitten noin lujasti muita vastaan hyökätä.
- Mä.
"MITEN VITUSSA JUMALA, JOKA ON RAKKAUS, VOISI HYVÄKSYÄ IHMISEN JOUTUMISEN HELVETTIIN, OLI IHMINEN SITTEN KUINKA EPÄUSKOVA TAHANSA, JA KUINKA ITSE AIHEUTTANUT HELVETTIIN JOUTUMISENSA."
Juuri tätä olen itsekin ihmetellyt. Myöhemmin sain selville että helvetti tarkoittaa sitä että osuutesi leikataan elämän viinipuusta. Toisin sanottuna kuolet synteihisi ja lakkaat olemasta. Saatanakin on ilmeisesti keksitty hahmo.
Lukekaa tämä viesti.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001328&posting=22000000013539454
Mutta tässä teille eräs tunnustus. Tunnen erään ateistin mutta tämä on ihmisenä niin hyvä. Jokainen ihminen on Jumalan taideteos ja en usko että Hän tuhoaisi luomuksensa vain yhden pikkuvirheen takia. Mutta jos näin on, olen jo luopunut omasta taivaspaikastani hänen vuokseen. Rukoilin ja sanoin että uhraudun hänen puolestaan, jotkut sanovat että uhrautuminen pelastaa mutta en ole varma tästä tapauksesta. Oli lopputulos mikä tahansa, en aio muuttaa päätöstäni. Hän ansaitsee taivaspaikan mielestäni minua paremmin.- Mika N.
Juuri tätä teoriaa (sitä, että helvetti meinaa vain epäuskovan olemassaolon lakkaamista) tarjosin eräälle uskovaiselle, joka on kuulemma saanut uskonsa pyhän hengen kosketuksesta, mutta hän sanoi minulle ettei helvetti ole sitä. Että helvetti on todellinen, ja ikuinen kidutus.
- Mä.
Mika N. kirjoitti:
Juuri tätä teoriaa (sitä, että helvetti meinaa vain epäuskovan olemassaolon lakkaamista) tarjosin eräälle uskovaiselle, joka on kuulemma saanut uskonsa pyhän hengen kosketuksesta, mutta hän sanoi minulle ettei helvetti ole sitä. Että helvetti on todellinen, ja ikuinen kidutus.
... hänen kannattaisi vielä miettiä sitä asiaa. Tuon teorian vuoksi olin jo uskonkriisissä pitkän aikaa. Rukoilin Jumalaa useita kertoja ja sanoin että en tule uskomaan sitä pöyristyttävää väitöstä. En usko että tämä uskovainen jonka mainitsit, tuntee Jumalaa kovin hyvin.
- mä vaa
jumala on siitä mukava sana,että sitä pystyy aika vapaasti käsittelemään.(esim.kristinuskon jumala)
oma ajatukseni:jumala (kristinuskon) on käsite joka pyrkii antamaan vastauksia.vastauksia kysymyksiin,joihin ihmisellä ei ole tietoa.esim.tulevaan.jos jumala vastauksen johonkin kysymykseen tarjoaa,niin vastauksen tulkinta nojaa ainoastaan tulkitsijan mielipiteeseen.vastauksia voi olla monia.(riippuu tulkinnan tekijöiden määrästä,ja heidän mielipiteistään)vastaukset voidaan perustella itselleen ja muille uskolla.uskomisella tähän asiaan.elikkä vastaus ei ole riippuvainen enemmistön mielipiteestä,vaan tuo yksikin mielipide joka uskoo,niin riittää.tässä mielessä vastaus ei ole riippuvainen muiden näkemyksestä.
miksi sitten pitää tällainen jumala olla,joka käsitykseni mukaan on asia,joka vastauksia tarjoaa.
vastaus löytyy sanasta miksi.viattoman näköinen sana,joka pitää aika vahvaa matskuu sisällää.sana pitää sisällään tuntematonta sen tominta herättää ihmisessä tunteen.tunne jota ruvetaan tuntemattoman edessä kokemaan on ahdistusta.ahdistukseen voidaan suhtautua monella tapaa.se voi aiheuttaa jopa pakonomaista tarvetta päästä siitä tunteesta eroon.tunteesta pääsee helposti eroon,ratkaistaan vaan tuntematon.eli tehdään tuntematon "tunnetuksi".kuinka tämä sitten onnistuu,jos ihmisen rajallisten kykyjen mukaan emme voi kaikkea tietää.tuo ratkaistaan käsitteellä,joka vastauksen antaa.käsite,jonka nimi on jumala.
vastauksia kysymyksiin voidaan luoda kuinka paljon tahansa.ihmisiltä tuntuu unohtuvan käsitteen perusluonne..kuvaavin käsitys tilanteesta.kuvaavin käsitys tilanteesta ei ole riippuvainen ihmisen ihmisen omista tarpeista. - ateisti
eikös jumala käskenyt antaa anteeksi?!
miten se voi käskeä tekemään jotain mitä se ei itse noudata..
Teidän niinsanottu jumalanne on SAIRAS!!!!!- Mä.
Olen itsekin huomannut mitä meille oikein yritetään syöttää. Kaikki Kristityt painavat ikuisen kidutuksen ja kärsimyksen uskomattoman villaisella jota en ymmärrä. En usko Jumaankaan olevan moisista valheista kovin mielissään.
- UmpiLuterilainen
Olipas pitkä puhe tyhjästä uskomuksestasi.
- olikin
vastauksesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511427- 639830
- 1465574
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792593