Yks eteläsuomalainen juppi kyllästy elämäänsä ja päätti muuttaa kaiken. Myi talon ja Volvon, otti avioeron ja sanoutu irti töistä. Osti repun ja hyppäsi pohjoseen menossa olevaan bussiin.
Matkusti Tankavaaraan ja osti sieltä erämaamökin ja alkoi huuhtomaan kultaa. Puoli vuotta siellä asuttuaan paikalle saapui lyhyenläntä lappalainen. "Hei, mie olen Aslak Näkkäläjärvi ja asun tuossa naapurissa 60:n km:n päässä" "Terve" sanoi juppi. Aikansa juteltuaan Aslakki sanoi "Oli mulla vähän asiaaki. Mulla on ens viikonloppuna pippalot kotimökillä. Tuli sieki sinne." "Mitäs siellä tehdään?" kysyi juppi. "No ensinnäki siellä juodaan viinaa ja se ei varmasti lopu kesken, toiseksi siellä tapellaan, että tanner tömisee ja sitten tietekki naiaan niinkuin ennen maailmanloppua."
"No, voishan sitä tullaki. Onhan tätä erakkoelämää tullu jo vietettyä puoli vuotta" tuumi juppi. Aslakki oli jo menossa metsänrajassa, ku juppi vielä hokas kysyä "Kuule, mitä minä laitan päälleni sinne juhliin?"
"Se on aivan sama, eihän siellä oo muita ku mie ja sie vain."
Pohjoisen
bileet
0
82
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383682Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal293245- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912730- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 231528
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474