Hei! Mitenkä esim. Tuppewaremyynnistä maksetaan vero? Tarviiko perustaa oma yritys? Tulot alle 8500 €, jotenka alvia ei tarvitse maksaa. Tupperissahan välitetään tavaraa. Onko eri asia, jos ostaa tavaran itselleen ja myy sen kotikutsuilla eteenpäin?
Kotimyynnin verotus-yrittämistäkö (tupperware)
2
2993
Vastaukset
- Lexus
Jos olen ymmärtänyt oikein niin tässä ovat pakolliset kuviot:
1. PERUSTAMISILMOITUS ---------->EI
2. Ilmoitus KAUPPAREKISTERIIN ---->EI
Toiminimi merkitään kaupparekisteriin kun:
- toiminta on luvanvaraista
- toiminnassa käytetään pysyvää toimipaikkaa
- palveluksessa on muita kuin aviopuoliso tai alle 14-vuotias lapsi
- halutaan varmistua toiminimen tai aputoiminimen suojaamisesta ja käyttöoikeudesta.
3. ENNAKKOPERINTÄREKISTERI------->EI/KYLLÄ http://www.vero.fi/nc/doc/download.asp?id=1512;55888
4. ARVONLISÄVEROREKISTERI ------->EI
Arvonlisäverosta vapaata ovat seuraavat toimialat:
- yritykset, joiden liikevaihto on alle 8.500 € vuodessa
- terveyden ja sairaanhoito (rekisteröity ammattilainen hoitajana)
- sosiaalihuolto
- yleissivistävä ja ammatillinen koulutus
- rahoitus- ja vakuutuspalvelut
- esiintyvän taiteilijan, urheilijan tai julkisen esiintyjän palkkiot
- eräät tekijänoikeuden luovutukset ja kuvataiteen tuotteet
- tilatut sanoma- ja aikakausilehdet
- yleensä kiinteistön vuokraus tai myynti
5. YEL VELVOLLINEN -------------->EI
Liikevaihto alle 5000 €
Näin minä olen ymmärtänyt. Minua saa ja pitää oikaista jos olen ymmärtänyt jotain väärin ;)- Mila
Kiitos paljon! Tarkistan vielä muutaman tiedon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413878Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3513011Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt111915Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa91635Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41099- 71944
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38874- 44784
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23781- 67769