14.2. ystävänpäivä

sun-glasses

Hyviä ystäviä ei ole koskaan liikaa. Huonoista ystävistä ei ole niin väliksi. Ystävyys ei ole itsestäänselvyys, vaan ystävyyttä on syytä vaalia ja ystäviä muistaa heidän vielä eläessään. Yksi mahdollisuus on 14.2. pidettävä ystävänpäivä. Tässähän on hyvä "tekosyy" vaikka lämmitellä pidemmäksi aikaa tauonnutta ystävyyttä ja syy ottaa yhteyttä.

Koska otin tämän asian nyt jo esille, niin toivotan hyvää ystävänpäivää niin ystäville kuin vihamiehillekin. Toivon että kaikille teille Jeesus saisi tulla parhaaksi ystäväksi.

Joh.15:15
"En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee: vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut isältäni".

http://kotisatama.net/fi/kortti/aiheet.php?aihe=30

9

479

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nassen

siis siihen ettei sinulla ole yhtään ystävää, ellei sellaiseksi lasketa mielikuvituskaveriasi Jeesusta, ei vanhan mytologian tekstit paljoa jeesaa.

• sun-glasses

Olet tässäkin asiassa väärässä. Minulla on muutama tosi hyvä ystävä ja olen heistä kiitollinen Jumalalle.

• Kadun-nainen

LLLL-sääntö

"Luottamusta Luodaan
      Lupausten Lunastuksella."

Näin on ystäyydenkin kanssa.

• sun-glasses

Liikoja lupauksia on myös hyvä välttää, ainakin jos tuntee itsessään taipumuksen lupausten unohtelemiseen. Olla luottamuksen arvoinen.

Parempi viettää "ystävänpäivää" joka päivä ja olla huomaavainen ystäviään kohtaan kuin että vain ja ainoastaan kerran vuodessa (jos silloinkaan) muistetaan ystäviä. Pahimmassa tapauksessa ystävää muistetaan vain kun toivotaan häneltä jotakin apua, enemmän hyväksikäyttöä kuin ystävyyttä.

• Kadun-nainen
        sun-glasses kirjoitti:

Liikoja lupauksia on myös hyvä välttää, ainakin jos tuntee itsessään taipumuksen lupausten unohtelemiseen. Olla luottamuksen arvoinen.

Parempi viettää "ystävänpäivää" joka päivä ja olla huomaavainen ystäviään kohtaan kuin että vain ja ainoastaan kerran vuodessa (jos silloinkaan) muistetaan ystäviä. Pahimmassa tapauksessa ystävää muistetaan vain kun toivotaan häneltä jotakin apua, enemmän hyväksikäyttöä kuin ystävyyttä.

Jokainen päivä on juhlapäivä ja myös ystävänpäivä. Näin pitäisi iskostaa elämisen tarkoitus, tehdään elämä toinen toisillemme helpommaksi ja ystävänä
        se on varmasti helpompaa.

• poika

Kavasin kerran kaynnilla eraan henkilon luona, joka oli juuri vahan ennen menettanyt puolisonsa kuoleman kautta. Kavelin hanen kodissaan hanen kanssaan ja kiinnitin huomioni eraaseen kaniiseen kaappiin, jossa oli lasiovet. Lukija antaisi nakemalleni paremman nimen. Mainitsin hanelle, etta siinapa on hieno kaappi hyllyineen ja kauniine esineineen. Tahan han vastasi, etta miehen poismenon jalkeen silla ei ole enaa samaa merkitysta hanelle, ei ainakaan juuri nyt.

Niin se vaan on, etta ystava, jonka kanssa saamme edes jotakin elamassa jakaa keskenamme, antaa asioille suuremman arvon ja merkityksen. Nain ajateltuna ystava on yksi suurista ja kallisarvoisista asioistamme. Kesamokilla takkoineen, saunoineen ja rantoineen ei ole niinkaan merkityksellinen, jos siella joutuu yksin olemaan. Toisen henkilon, hyvan ystavan mukanaolo antaa naille asioille suuremman merkityksen meille. Eikos asia vaan nain ole? Hyvaa ystavan- paivaa teille Manhattanilta.

• sun-glasses

Kuoleman kautta ystävän menetys on rankka kokemus, vain kauniit muistot voivat lievittää eron tuskaa. Koska emme tiedä päiviemme pituutta tai lyhyyttä, olisi hyvä muistaa ystäviä heidän eläessään, ovathan ne kukkaset ja muistosanat hautajaisissakin kauniita ja paikallaan, mutta miksi ei voisi jo elämän aikana muistaa toista ihmistä ja tuottaa vähän iloa hänelle.

Hyvää ystävän päivää sinnekin.

• poika
        sun-glasses kirjoitti:

Kuoleman kautta ystävän menetys on rankka kokemus, vain kauniit muistot voivat lievittää eron tuskaa. Koska emme tiedä päiviemme pituutta tai lyhyyttä, olisi hyvä muistaa ystäviä heidän eläessään, ovathan ne kukkaset ja muistosanat hautajaisissakin kauniita ja paikallaan, mutta miksi ei voisi jo elämän aikana muistaa toista ihmistä ja tuottaa vähän iloa hänelle.

Hyvää ystävän päivää sinnekin.

Niin tapana on tuoda kukkia arkulle ja hautakummulle. Parempi on olla saastamatta kauniita sanoja ja kukkia tanaan, kun ystava ja kumppani on viela vierellani. Tulipas vakavia sanoja. Kaanna ne myonteisiksi ja iloisiksi. Pieni sana, kortti tai lahja on rajattoman arvokas, kun sen takana on kaunis motiivi, rakkaus. Lesken ropo taitaa olla hyva tassa yhteydessa. Hanhan antoi enemman kuin kaikki toiset! Miten niin? Han teki sen rakkaudesta! Ainakin ilmoittajan paikan silla kertaa ottanut arvioi asian niin olevan!

• Kadun-nainen
        poika kirjoitti:

Niin tapana on tuoda kukkia arkulle ja hautakummulle. Parempi on olla saastamatta kauniita sanoja ja kukkia tanaan, kun ystava ja kumppani on viela vierellani. Tulipas vakavia sanoja. Kaanna ne myonteisiksi ja iloisiksi. Pieni sana, kortti tai lahja on rajattoman arvokas, kun sen takana on kaunis motiivi, rakkaus. Lesken ropo taitaa olla hyva tassa yhteydessa. Hanhan antoi enemman kuin kaikki toiset! Miten niin? Han teki sen rakkaudesta! Ainakin ilmoittajan paikan silla kertaa ottanut arvioi asian niin olevan!

Pieni sana, kortti tai lahja,

Tai käpy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      63
      4832
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      112
      4558
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      79
      4030
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3917
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      122
      2964
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2708
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2637
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2632
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2599
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2464
    Aihe