NÄKY
Sain sähköpostia seurakuntani kappalaiselta.
Siinä kerrottiin näystä, joka tapahtui Kokkolan kirkossa v.1981 ns. mersuherätyksen aikoihin.
Laitan sen tännekin arvioitavaksi.
Näyn saaja JOUKO NIEMINEN kertoo:
Istun etupenkillä. Olen käyttänyt puheenvuoron Sanan ja rukouksen illassa ja katselen alttarille päin. Samassa tapahtuu jotakin - minut siirretään näyssä jonnekin alttarin taakse, josta näen koko kirkkokansan edestä päin. Kirkko on täynnä ihmisiä, eletäänhän vielä herätyksen aikaa. Keskikäytävällä jonottaa valtava ihmisjono kaksi rinnan, satoja ihmisiä, pääsyä rukoiltavaksi.
Kuljen hiljaa eteenpäin ja katseeni kiintyy alttarin vasemmalla puolella, (saarnatuolin puolella) toimivaan rukousryhmän. Veljet rukoilevat kädet kohotettuina apua tarvitsevien tai Hengen kosketusta kaipaavien puolesta.
Mutta jään ihmetellen katsomaan, kun veljien pannessa kätensä ihmisten päälle, käsien yläpuolella oleva ilma alkaa pyöriä ja kieppua, ja näen kolmen erivärisen ilmavirtauksen ikään kuin taistelevan keskenään tilasta päästä "mukaan siunaukseen". Yksi virtaus on väriltään musta, toinen harmaa ja kolmas valkoinen. Ne sekoittuvat toisiinsa miten vain eri ihmisten kohdilla. Jostakin syystä minulle on selvää siinä, että valkoinen on Jumalasta, harmaa on sielullista, ja musta on perkeleestä.
Kuljen hiljaa eteenpäin ja ihmettelen. Äkkiä
vierelläni on ääni (enkeli), joka kysyy: "Miksi ihmettelet? Katsohan tuota toista rukousjonoa". Silloin huomaan, että myös oikealla puolella on "rukousjono". Tosin en näe mitään jonoa. Mutta alttarin reunalla on jokin hahmo, joka on kumartunut hyvin alas.
Hän on valkoisissa vaatteissa ja polvillaan pää käsien varassa ,niin kuin Jeesus Getsemanen ahdistuksissa.
Kuljen hämmästyneenä eteenpäin hahmon vierelle ja kurkistan. Siinä on Jeesus. Hän on murheellinen. Ihmettelen ??? En ymmärrä mitään.
Silloin enkeli sanoo: "Älä ihmettele. Sinä näet tuon toisen jonon, jossa on paljon ihmisiä. Siinä kutsuttiin ihmisiä kokemaan siunauksia. Mutta tässä toisessa jonossa - jossa ei ole ketään - kutsuttiin ihmisiä seuraamaan Jeesusta ristin tielle."
Näky päättyy. Istun taas paikallani ja itken. Jeesus, eikö kukaan? Teen päätökseni: Jeesus, jos ei kukaan muu, niin minä ainakin tulen.
Jouko Nieminen
(Tätä kirjoitusta saa vapaasti lainata, kopioida ja levittää)
NÄKY Kokkolan kirkossa v. 1981
13
1343
Vastaukset
- näky
se onkin tuo näyn väkevä henkivalta, joka jakaa azusinhenkeä kaaten ihmisiä selälleen
- höh
eipä tullaista harhaa viitsi levitellä
- kutinsa
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen. Aloituksessa esitetty ilmestys tai näky annettiin palstalaisille arvioitavaksi. Siinä ei asetettu kyseenalaiseksi Jumalan Sanan luotettavuutta. Itse arvostelet esitetyn asian "harhaksi" jota ei "viitsi levitellä". Näin käsitän kirjoituksesi.
Itse luin aloituksen kolmeen kertaan. En osaa tässä ottaa kantaa siihen kokonaisuutena, mutta eikö ole totta, että ihmiset aikanamme etsivät enemmän Jumalan siunauksia kuin Jumalaa itseään? Ristin evankeliumi nostattaa vihaa ja vastustusta kuulioissa, jotka haluavat vain anoa ja saada, sillä sanoman ydin on tämä: Jumala rakasti niin paljon, että Hän antoi ja kutsuu nyt meitä seuraamaan esimerkkiään. Tämä merkitsee evankeliumin uskomista ja vastaanottamista se on: vanhalle kuolemista ja uudessa elämässä Jeesuksen kanssa vaeltamista, jossa tullaan murretuksi leiväksi nälkäisten syödä. Antakaa itsenne. Se on otollista Herralle.
vastaa aivan täydellisesti sitä käsitystä,mikä minulla on nykyisestä tilanteesta.
Kyllä tuo kirjoitus ainakin minut asettaa vakavan mietiskelyn ja itsetutkistelun paikalle. Kiitos kirjoituksestasi, jonka toit jaettavaksemme.
- mamabeard
Tähän näkyyn minulla ei ole mitään lisättävää eikä kommentoitavaa.
Todella koskettava. Ja kun kaikki pitää koetella Jumalan sanalla mitään selkeästi epäraamatullista siinä ei ole havaittavissa, päinvastoin kun tätä aikaa tarkastelee niin näyn ilmoitus ajasta jossa elämme ja uskovien yleisestä tilasta siunaushakuisuuksineen pitää paikkansa sen kanssa mitä Raamatulla tarkastellenkin voidaan tästä ajasta havaita, joten saattaapi hyvin olla Herrasta.
Itse myös koen asian juuri tuolla tavalla. Erittäin hyvä, ajankohtainen ja puhutteleva näky.
Toinen asia sitten on kuinka tällaista näkyä käytetään. Usein tapahtuu että uskovat ottaa Jeesuksen antamia ilmoituksia omien intressien tueksi, tulkiten ja sovittaen näkyjen sisältöä omiin näkemyksiinsä, jolloin alkuperäiseen ilmoitukseen tulee lisätyksi sisältöä jota siinä ei ole.
Tuollainen näky on niin vakava että joka sen todesta ottaa tuskinpa voi ryhtyä sillä lyömään toiseen kirkkokuntaan ja herätysliikkeisiin kuuluvia vaan täytyy omalla kohdalla paeta syvemmälle Jeesuksen rakkauteen että voisi olla se joka on Rakkaan rukousjonossa Hänen vertavuotavien käsien alla.
Harhaoppien ja hurmahenkien metsästäminen ja paljastaminen ei vielä ole osoitus että itse olisi oikeassa jonossa. Ehkä sitä seisoo kummankin jonon ulkopuolella, jolloin sitten kuuluu siihen harmaaseen vyöhykkeeseen? Sielullisuuden pelkokin voi olla sielullisuutta.
Francis Frangipane kirjoitti eräässä kirjassaan jotenkin sillä tavalla, että henkien erottamisen armolahja on tasapainoinen lahja, joka auttaa näkemään vähintään yhtä paljon Jumalan hyvyyttä ja Hengen ilmiöitä kuin paholaisen tekoja.
Samassa kirjassa oli tällainen tosielämän esimerkki että levy-yhtiöön kuuluvan miehen tehtävänä oli ennen lopullista levyn painamista tarkistaa äänitteet ja kuunnella että kaikki pienetkin ylimääräiset rahinat ja kohinat löytyy ja voidaan poistaa ennen levyn julkaisua. Hänelle kävi sitten niin että muutaman vuoden kuluttua hän ei ollenkaan kyennyt kuuntelemaan oikeaa musiikkia. Aina jos kotona laittoi radion tai levysoittimen päälle hänen korvansa automaattisesti alkoi etsimään ylimääräisiä rahinoita.
Uskovina meidän kiintopiste tulisi olla oikeassa äänessä, koko sydämestä rakastaen Paimenta ja Hänen siunaavaa johdatustaan, ei rahinoissa ja kohinoissa.
Uskon että jos ja kun kokonaisesti tahdomme lähteä Hänen rakkautensa viitoittamalle tielle opimme seurustelussa ja sydämen antautumisessa Hänelle ja Pyhän Hengen aitoa työtä kokien erottamaan oikeaa ja väärää ja niin sisäisesti harjaannumme aistimaan missä paha henki tekee väärennöksiä.
Ja jos emme seiso siinä oikeassa jonossa murtuneella sydämellä Jeesuksen läheisyyttä kaivaten, kuten tuo mies jolle näky annettiin kertoo kaivanneensa, vaarana on että tulkitsemme rahinaksi ja kohinaksi kaiken mikä on omia oppinäkemyksiä ja tulkintoja vastaan, jolloin kadotamme suuren osan oikeastakin musiikista.
Eihän siunausten kokemisessa ole mitään väärää jos sydän on kiintynyt Jeesukseen. Kun rakastan Herraani tahdon toki ottaa vastaan myös lahjoja, niitä lahjoja joita Hän tahtoo sydämeltään antaa?Tässä linkissä sama näky ja sen arviointia:
http://koti.mbnet.fi/hulk/lainaukset/karis_nieminen.html
- tode'
on siis parasta suunnata askeleensa helluntaiseurakuntaan!
liekö näiden nokia mission vierailujen kohteena kokkolan suomalainen vai ruotsinkielinen evlut-seurakunta? - HERÄTYS NYT
- DoctorT
TODELLA TERVE, HENGELLISESTI TERVE NÄKY, JOSSA SELKEÄ SANOMA! Ja vielä täysin totta tänä päivänä! Katsokaa ympärillenne, ja varsinkin TAMPERE, HELSINKI JA KOKKOLA!!
Koivistolainen harhaopinhenki leijailee kaikissa näissä paikoissa, tuo HARMAAN, MUSTAN VALKOINEN!- .......
ÄLÄ NY SYDÄRIÄ OTA!!??
tälle näylle:Kun Jumalan Sana(valkoinen)yhdistetään sielullisuuteen ja pimeyden henkeen,tulee väkevä eksytys,jonka Jumala sallii,koska ei ole otettu vastaan rakkautta totuuteen. Sen kanssa ei Jeesuksella ja todellisella Jumalan Hengen siunauksella ole mitään tekemistä - Jeesus oli toisaalla, yksin itkemässä. Luterilainen kirkko on ottanut sisäänsä valhehengen ja langennut pois omalta lujalta pohjaltaan. "Etsikää muinaisia polkuja,kysykää(Herralta ei ihmisiltä) mikä on oikea tie." "Totuutta minä tahdon salatuimpaan saakka."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448921
- 785442
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14780Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon383914Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543282- 463181
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme273155- 412266
- 341902
- 2091747