Onko heillä enää mitään vastuuta?

Masa

Ohjelman käsikirjoittajilla on valta, mutta ONKO HEILLÄ ENÄÄ MITÄÄN VASTUUTA?

Salattujen elämien käsikirjoittajana toimivat ajattelevat ainoastaan törkeästi rahaa ja kaupallisuutta tehdessään ohjelman käsikirjoitusta. Heillä ei ole mitään käsitystä siitä mitä saavat käsikirjoituksillaan aikaiseksi.

Korostavat itsekkyyden ja oman edun tavoittelua, yksilön oikeuksia ja vapautta, eikä kukaan enää kysy mihin minä olen sitoutunut ja mistä olen vastuussa. Onko minulla velvollisuuksia elämässä? Ovatko käsikirjoittajat vastuuttomia tekemisistään ja löytävät syylliset itsensä ulkopuolelta? Mahdollisesti vain näyttelijöistä ja ennenkaikkea ohjelman katselijoista!

He eivät kunnioita auktoriteetteja, vaan ihannoivat tasa-arvon tuomaa yksilön vapautta. Heidän itsekkyytensä saa aikaan lasten kasvatusongelmia, avioeroja, ihmisten yksinäisyyttä, uupumusta, masennusta ja erilaisia terveysongelmia.

Ihmiset menettävät oman henkilökohtaisen identiteettinsä ja ovat ongelmissa oman persoonallisuutensa kanssa. Onnellisuutta käsikirjoituksissa ei ainakaan liikaa ole ollut.

Onko käsikirjoittajien pahasta olosta ja omista kokemuksista parisuhteessa tullut ohjelman sisältöä? Mehän tehdään vain työtä ja lypsämme ihmisten ongelmilla rahaa. :(

Tänään sitä harmiteltiin uutisissa, mutta huomenna liitämme sen salkkarien käsikirjoitukseen!

T: Vastuuta ja tulevaisuutta ajatteleva - Masa.

9

622

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä mies

jos pää ei kestä televisio-ohjelmaa.

• tyttö85

Kuka nyt noista, jos sarja edes olisi hyvä.

• ...jokseenkin...

...oikeassa, mutta ketä kiinnostaisi katsoa sarjaa jossa kaikki ovat onnellisia ja iloisia ja kaikilla menee hyvin?

Enkä usko että salkkareita voi syyttää jonkun henkilökohtaisista mielenterveyden ongelmista tai avioerosta. Kyseistä sarjaa eivät pienemmät lapset tietenkään saisi katsoa, koska he ovat kovasti vaikutuksille alttiita, mutta kyllä aikuisten ihmisten pitäisi osata katsoa salkkareita kriittisesti. Ja jos lähdetään tuolle linjalle, niin silloin pitäisi tuomita melkein jokainen sarja joka televisiosta tulee.

Ja tosiaan, jos sarjassa olisi jotain uskottavuutta, niin ehkä ongelma olisi suurempi...

• Helena

Olen samaa mieltä kanssasi. Kyllä ohjelmassa pitää olla jännitystä ja vaihtelua, mutta lastenvahtina se on pahin mahdollinen. Kotikatu on paljon elämänläheisempi ja sopii lapsillekin paemmin.

Salkkarit voisi vaikka lopettaa!!

• Ritta 1
        Helena kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi. Kyllä ohjelmassa pitää olla jännitystä ja vaihtelua, mutta lastenvahtina se on pahin mahdollinen. Kotikatu on paljon elämänläheisempi ja sopii lapsillekin paemmin.

Salkkarit voisi vaikka lopettaa!!

Ohjelma toistaa jo itseään!

• Kadonnut onnellisuus

Katsoa sarjoja ja elokuvia joissa on onnellisia ihmisiä ja kokonaisia perheitä.
        Niissä ei petettäisi ja juoniteltaisi,ei tapettaisi ei pahoinpideltäisi.
        Sellaista harvinaista herkkua katselisin mielelläni,sitä kun ei näe enää sarjoissa eikä oikeassa elämässä.
        Eikä kukaan arvosta hyvää tasapainoista elämää,ihmiset kokevat kaiken sen tylsäksi,missä ei tapahdu kielteisiä juttuja.
        Kotimainen elokuvatarjontakin kertoo tarinoita kurjuudesta,epäonnistuneista ihmisistä,rikollisista ja pahuudesta.

• Loat

Olen tainnut ottaa tavaksi puolustaa sarjaa ja sen tekijöitä. Kyseessä on kuitenkin päivittäinen saippuasarja (tai no ei enää päivittäinen, kiitos vaan MTV3!), jonka pääasiallinen tarkoitus on viihdyttää. Sen tehtävän sarja täyttää hyvin, sillä minä olen viihtynyt sarjan parissa mainiosti jo seitsemän vuotta. Sarjaa tuottaa tuotantoyhtiö ja sitä esittää mainostelevisio niin on selvää, että niin käsikirjoittajien kuin muunkin tuotantoryhmän on selvästi ajateltava myös rahaa eli sitä kuinka saada mainostajat kiinostumaan.

En tiedä miten sarja korostaa itsekkyyttä tai oman edun tavoittelua sen enempää kuin jokapäiväinen elämämme. Jokainen meistä on yksilö, joka kuitenkin pohjimmiltaan ajattelee aina ensin itseään. Sarjassa kaikki paha on aina saanut palkkansa. Petoksista on seurannut eroja tai asiat on puitu läpi. Mikään moraalisesti väärä teko ei ole mielestäni jäänyt käsittelemättä loppuun asti. Ja näinhän tällaisenkin viihteen pitää toimia. On hyvä, että se herättää keskustelua ja saa ihmiset miettimään samoja asioita. Mitä tulee nuoriin katsojiin on vastuu ja velvollisuus vanhemmilla. Jos he antavat lasten katsoa sarjaa on heidän hyvä keskustella sen tapahtumista ja miettiä yhdessä miten maailman toimii. Näin tapahtuu meillä ja uskon Salattujen Elämien opettaneen meidän lapsillemme enemmän elämästä kuin moni asia.

Miten käsikirjoittajat eivät kunnioita auktoriteetteja? Hehän ovat aina vastuussa tuottajille. Minusta käsikirjoittajia eikä televisiosarjaa voi syyttää kenenkään pahasta olosta. Sarjaa ei ole pakko katsoa ja mieleltään täysin terve ihminen saa siitä vain hetkellisen paon arjesta.

Mitä puhut käsikirjoittajien henkiläkohtaiseten asioiden sisältämisestä sarjaan niin en voisi olla yhtään enemmän erimieltä kanssasi. Näinhän juuri pitää tehdä! Sillä jos sarjassa käsitellään asioita, joihin kirjoittaja voi antaa jotain omasta kokemuksestaan niin silloinhan tarinasta tulee paljon todenpi ja on täten uskottavampi. Näin syntyy parasta draamaa. Ja kuka katsoisi sarjaa jossa kaikki asiat sujuisivat hyvin ja niin kuin päähenkilöt tahtovat? Ei kukaan! Koska silloin ei ole draamaa. Draama tarvitsee ongelmia pysyäkseen liikkeessä ja pitääkseen mielenkiinnon yllä. Tämä sama asia löytyy jo Aristoteleen draamaopista.

Loppujen lopuksi tarkoitukseni oli kai vain sanoa, että Salatut Elämät on mielestäni hyvä sarja, joka osaa viihdyttää, mutta samalla myös nostaa ajankohtaisia asioita yleiseen keskusteluun. Minusta on tärkeää, että Suomessa on edes yksi kotimainen päivittäinen saippuasarja! Amerikkalaisia on paljon enemmän ja ne ovat paljon hunompia kaikilla osa-alueilla. Toivon Salkkareille oikein pitkää ikää!

• pökkyrä ukkeli

Sinulle Loat hyvistä pointeista. Salkkareissa on omat puutteensa: formaatin tuoma kaavamaisuus ja samojen teemojen ikuinen toisto, aiheiden pinnallinen ja teiniyleisöä kosiskeleva käsittely ja jotkut helvetin ärsyttäviksi kirjoitetut henkilöhahmot.
        Silti se on ainoa saippua jota olen koskaan katsonut ja näillä näkymin tulenkaan katsomaan. Siinä on tarpeeksi yhtäläisyyksiä omaan elämään, jota voi sitten kotisohvalla turvallisesti pohdiskella tai naureskella oma kultsukka kainalossa.
        Ja teille moralisteille, onpa ihmisen elämä huonossa jamassa, jos yksi telkkarisarja riittää viemään väärille raiteille...

• Virhe

Loatin kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3799
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2944
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1845
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      754
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      698
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      56
      697
    Aihe