Äiti ja isä kaatuilevat kokouksissa, sätkyttelevät, huutavat, Jeesus tulee yöllä hakemaan, Jumalalle on puhelinnumero...
Me aikuiset ymmärrämme, että heidän piirilevyissään on jokin juotos rikki. Millaisia mielikuvia ja ajatuksia mahtaa syntyä asianomaisten lasten mielissä?
Hihhulit hihkuvat, lapset kärsivät
66
1959
Vastaukset
- Kysyvä ei eksy
eres tonto? Por que escribes nada razon en esta columna? No es mi causa. O como?
- hansutuulia
Tunnen että sinä olet jäänyt turvallista syliä vaille.
Rukoilen että Isä joka on meidät luonut, saakoon se Rakkaus tulla sydämiin joka tarvitsee sitä puuttuvaa rakkautta jota ei ehkä koskaan ole saanut kokea.
Rukoilen työmiehen elämään sitä rakkautta jota häneltä on jäänyt kokematta.
Isä, ota työmies syliisi, kosketa hänen elämänsä ensimmäisiä aikoja, jo sinne äidin kohdusta jossa hän sai alkunsa. Isä tule ja muovaa se rakkaus joka hänen osakseen oli tuleva, mutta jotka jotkut tuhosivat ja varastivat hänen uskonsa sinuun. Isä sinä tiedät mitkä olivat ne asiat jotka hän kokee tässä ajassa ja hänen elämänsä ei ole sitä mihin sinä alkuperäisesti olet hänet rakastanut. Hänet hyljättiin ja unohdettiin, äidin syli joka piti olla täynnä turvaa ja lohdutusta, Isä ota tämä työmies syliisi, anna hänen kokea sitä rakkautta mitä hän on jäänyt vaille, anna se rakkaus joka varattiin hänen elämälleen, mutta äiti joka oli omassa elämässään tilanteessa jossa hän ei pystynyt antamaan sitä hoivaa joka hänelle olisi kuulunut, äiti joka itse joutui käymään vaikeita aikoja elämässään unohti työmiehen ja hänen tarpeensa tulla rakastetuksi.
Isä minä jätän työmiehen sinun käsiisi, rakasta hänet ehjäksi, anna hänen kokea että hän on arvokas ja toivottu lapsi. Kiitos että Jumala kuulet tämän pyyntöni. Kiitos että siunaat työmiestä ja annat hänen sydämeen sinun rauhasi.
Amen.- poikalapsi
Kyllä minusta nyt hansutuulia pissaa alleen ihan väärässä asiassa ja paikassa! Työmies avaa tärkeästä aiheesta. Taistolaisvanhempien lapset kärsivät aikoinaan vanhempiensa kolloudesta, siitä on moni heistä myöhemmin kirjoitellut. Samaa kokevat varmasti nyt hansutuulioiden ja muiden sekopallojen lapset, jotak joutuvat vanhempiensa kollouksia kestämään. Jos vanhempi vielä on mm. uskonlahkoon viettelyn kannattajia, lapsella ei ole MITÄÄN henkistä turvaa kotonaan: lahkoon tulee painostetuksi ja pahassa tapauksessa joutuu vielä aivopesevään, yskiarvoiseen kristilliseen kouluunkin.
Olen alkanaut näitä ritareita ja tuulioita seurattuani vakuuttua siitä, että pahinta lapselle on kasvaa ääriänkyröiden vanhempien loppuiäksi vammauttavassa huomassa. Lastensuojelulla olisi muutamiin koteihin totisesti asiaa myös henkisen hyvinvoinnin turvaamiseksi. - turvattomuus seuraa
poikalapsi kirjoitti:
Kyllä minusta nyt hansutuulia pissaa alleen ihan väärässä asiassa ja paikassa! Työmies avaa tärkeästä aiheesta. Taistolaisvanhempien lapset kärsivät aikoinaan vanhempiensa kolloudesta, siitä on moni heistä myöhemmin kirjoitellut. Samaa kokevat varmasti nyt hansutuulioiden ja muiden sekopallojen lapset, jotak joutuvat vanhempiensa kollouksia kestämään. Jos vanhempi vielä on mm. uskonlahkoon viettelyn kannattajia, lapsella ei ole MITÄÄN henkistä turvaa kotonaan: lahkoon tulee painostetuksi ja pahassa tapauksessa joutuu vielä aivopesevään, yskiarvoiseen kristilliseen kouluunkin.
Olen alkanaut näitä ritareita ja tuulioita seurattuani vakuuttua siitä, että pahinta lapselle on kasvaa ääriänkyröiden vanhempien loppuiäksi vammauttavassa huomassa. Lastensuojelulla olisi muutamiin koteihin totisesti asiaa myös henkisen hyvinvoinnin turvaamiseksi."Jos vanhempi vielä on mm. uskonlahkoon viettelyn kannattajia, lapsella ei ole MITÄÄN henkistä turvaa kotonaan"
Hyvin kirjoitit!
Työmiehen ja poikalapsen kirjoituksia lukee mielellään, niitähän jopa odottaa. - MunNimi
Uskovaisille yleinen tapa on tietää 'tuntemuksiensa' pohjalta (Herra antanut?) asioita tuntemattomista ihmisistä, joiden kirjoitukset he kokevat kiusallisiks.
Ei kai yrityksesi oo tällä sepittämälläs rukouksella viedä huomio työmiehen esille nostamasta ongelmasta tuntemuksiesi sinulle ilmoittamaan työmiehen onnettomaan lapsuuteen? Onko tämä sitä uskonnollista sokeutta, joka estää sua näkemästä näitä uskovaisperheiden sisällä esiintyviä ongelmia?
Isäni kerran väiteltyämme totes käsillään suppean keilan eteenpäin tehden puolihermostuneesti, ettei hän edes uskalla katsoa sivuille, hän haluaa vain suunnata katseensa Jeesukseen.
Niinhän se juuri menee. Uskonnollisesti sokeilta ihmisiltä on kadoksissa kyky katsoa ympäröivää maailmaa muutenkin kuin vain uskomuksistaan (uskonnostaan) käsin. Siinä jäävät eritoten oman uskonlahkon sisällä esiintyvät ongelmat huomaamatta tai ne halutaan epärehellisesti kieltää.
Kehoitan Hansutuulia sua sensijaan rukoilemaan jumalaas, että antais sulle rohkeutta kurkistella uskiskeilan ulkopuolellekin. Ja voin kertoa sulle myös sen, että maailmasa esiintyvien ongelmien huomaamiseks ei jumalilta näkökykyä edes tarvi rukoilla.
Työmiehelle nostan hattua siitä, että se jaksaa sinnikkäästi ja osuvasti uskonnollisesti sokeille ihmisille ympärillämme olevaan reaalimaailmaan liittyviä asioita kertoa. Työmiehen aloitukset on vielä onnistuneesti sen verran lyhyitä ja nasevia, että ne huomataan.
- veliRiepu
Kyllä on vääristelyn tarve valtava ja energiaa palaa siihen hurjasti.
Leppoisaa päivää sinulle joka tapauksessa!- mitään vääristele
selkeä sanainen ja suora mies.
- veliRiepu
mitään vääristele kirjoitti:
selkeä sanainen ja suora mies.
Sitten täytyy varmaankin määritellä sanan "vääristellä" sisältö ja merkitys uudestaan.
- MunNimi
veliRiepu kirjoitti:
Sitten täytyy varmaankin määritellä sanan "vääristellä" sisältö ja merkitys uudestaan.
Koemme asioita eri tavalla. Äärimmäisen tylsä selitys mutta melko lailla paikkansa pitävä.
Itse myös pidän Työmiehen aloituksessa mainitsemia seikkoja todellisena ongelmana useassa uskovaisperheessä.
Sinä ilmeisesti et näe puheita Jeesuksen tulemisesta kuin varas yöllä, veren suojasta, helvetin kärsimyksistä, kielillä puhumista ym. lapsia pelottavina asioina, joista voi pahimmillaan jäädä pahojakin traumoja. - ihmisi näkemään
MunNimi kirjoitti:
Koemme asioita eri tavalla. Äärimmäisen tylsä selitys mutta melko lailla paikkansa pitävä.
Itse myös pidän Työmiehen aloituksessa mainitsemia seikkoja todellisena ongelmana useassa uskovaisperheessä.
Sinä ilmeisesti et näe puheita Jeesuksen tulemisesta kuin varas yöllä, veren suojasta, helvetin kärsimyksistä, kielillä puhumista ym. lapsia pelottavina asioina, joista voi pahimmillaan jäädä pahojakin traumoja.asiat omalta kantiltasi ilman minkäänlaisia tuloksia. Kumma juttu, kun teitä vaivaa niin paljon ihmisten uskonasiat, että yritätte jatkuvasti sotkea näillä sivuilla. Ehkä tarkoitus onkin vain häiritä muita toisinajattelevia.. Ei taida teidän arvot olla korkealla hyvät gerrat, kun pitää kiusata muita.
- veliRiepu
MunNimi kirjoitti:
Sinä ilmeisesti et näe puheita Jeesuksen tulemisesta kuin varas yöllä, veren suojasta, helvetin kärsimyksistä, kielillä puhumista ym. lapsia pelottavina asioina, joista voi pahimmillaan jäädä pahojakin traumoja.Jotenkin vaan muhun hiipii epäilys, että aloittaja kärjistää ja vääristää ja yleistää niin paljon kuin ehtii.
On se kumma, kun minun tuttavapiireissä ei esiinny tällaista touhottamista. Lienen sitten vallan eri ympäristössä elänyt kuin Työmies2:en kuvailemat uskovat. Esim. me emme käy sunnuntaisin, emmekä arkena kaatuilemassa, emmekä täristämässä, emmekä huutamassa. Käymme kaikessa rauhassa kuulemassa Jumalan sanan julistusta ja harrastamme eleetöntä rukousta monien ihmisten puolesta kaikessa hiljaisuudessa. Jumala on järjestyksen Jumala ja Häntä voi palvella ihan kauniisti ja asiallisesti.
Aitoa kielillä rukoilemista en voi pitää vahingollisena kenellekään. Voihan tosin näissä asioissa tapahtua sielullisiakin ilmenemismuotoja, mutta niinhän kaikessa, missä ihminen on mukana, voi olla myös epäraittiita ilmiöitä.
Jos Jeesuksen veren merkitys on hämärä käsite, niin silloin kristinuskon alkeet on vielä hakusessa.
Raamatussa on mainittu helvetti tai kadotus niin monesti, että sen kiistäminen on samaa kuin Jeesuksen sanojen kiistäminen. Helvettiin tuomitseminen on kuitenkin Jumalan tehtävä, ei uskovien, sen olen hyvin monesti tällä palstalla sanonut. Ihmisellä ei ole valtaa tuomita ketään helvettiin.
Jeesuksen toinen tulemus on myös Raamatun luovuttamaton totuus. Siitä puhutaan Isossa Kirjassa hyvin usein, myös Jeesuksen suulla.
Uskonkin, että traumoja voi uskon asioista syntyäkin, jos ihminen on haluton ottamaan Jeesusta Armahtajakseen, ristiriita Jumalan hyvän tahdon kanssa voi aiheuttaa jännitettä, pahimmillaan mielenterveyshäiriöitäkin.
Lapsille ei voikaan puhua aivan samoin kuin aikuisille uskon asioista. Viisautta ja ymmärrystä tarvitaan puhuttaessa erilaisille kohderyhmille.
Hyvää loppupäivää! - MunNimi
ihmisi näkemään kirjoitti:
asiat omalta kantiltasi ilman minkäänlaisia tuloksia. Kumma juttu, kun teitä vaivaa niin paljon ihmisten uskonasiat, että yritätte jatkuvasti sotkea näillä sivuilla. Ehkä tarkoitus onkin vain häiritä muita toisinajattelevia.. Ei taida teidän arvot olla korkealla hyvät gerrat, kun pitää kiusata muita.
..on saada ihmiset näkemään asiat kristinuskon kantilta.
Eli eiköhän tuo oo melko yleinen piirre, että ihmiset haluaisivat toisten ihmisten ajattelevan samaalla tavoin kuin itse. Reilusti myönnän, että tarkoitukseni onkin tuoda faktoihin perustuvia näkemyksiä tänne uskomusten viidakkoon, joka helluntailaisten osalta on pahasti pöhöttynny. Lähetystyöntekijät tekevät kristinuskon nimissä taas käännytystyötään joka puolella maailmaa.
'ilman minkäänlaisia tuloksia': mistäs tollasen tiedon oot napannut? Voin kuitenkin todeta, ettei pidä paikkaans.
Koet kriittiset viestit kiusaamisena. Ehkä meidän 'kiusaajien' viestit sitten kiusaa sua. Ihmettelen kuitenkin hiukan sitä, etteikö sun uskos Jeesukseen ookaan niin vahvana totuutena mielesäs, kun koet kyseenalaistavat kirjoitukset kiusaavina...? Mites on? veliRiepu kirjoitti:
Jotenkin vaan muhun hiipii epäilys, että aloittaja kärjistää ja vääristää ja yleistää niin paljon kuin ehtii.
On se kumma, kun minun tuttavapiireissä ei esiinny tällaista touhottamista. Lienen sitten vallan eri ympäristössä elänyt kuin Työmies2:en kuvailemat uskovat. Esim. me emme käy sunnuntaisin, emmekä arkena kaatuilemassa, emmekä täristämässä, emmekä huutamassa. Käymme kaikessa rauhassa kuulemassa Jumalan sanan julistusta ja harrastamme eleetöntä rukousta monien ihmisten puolesta kaikessa hiljaisuudessa. Jumala on järjestyksen Jumala ja Häntä voi palvella ihan kauniisti ja asiallisesti.
Aitoa kielillä rukoilemista en voi pitää vahingollisena kenellekään. Voihan tosin näissä asioissa tapahtua sielullisiakin ilmenemismuotoja, mutta niinhän kaikessa, missä ihminen on mukana, voi olla myös epäraittiita ilmiöitä.
Jos Jeesuksen veren merkitys on hämärä käsite, niin silloin kristinuskon alkeet on vielä hakusessa.
Raamatussa on mainittu helvetti tai kadotus niin monesti, että sen kiistäminen on samaa kuin Jeesuksen sanojen kiistäminen. Helvettiin tuomitseminen on kuitenkin Jumalan tehtävä, ei uskovien, sen olen hyvin monesti tällä palstalla sanonut. Ihmisellä ei ole valtaa tuomita ketään helvettiin.
Jeesuksen toinen tulemus on myös Raamatun luovuttamaton totuus. Siitä puhutaan Isossa Kirjassa hyvin usein, myös Jeesuksen suulla.
Uskonkin, että traumoja voi uskon asioista syntyäkin, jos ihminen on haluton ottamaan Jeesusta Armahtajakseen, ristiriita Jumalan hyvän tahdon kanssa voi aiheuttaa jännitettä, pahimmillaan mielenterveyshäiriöitäkin.
Lapsille ei voikaan puhua aivan samoin kuin aikuisille uskon asioista. Viisautta ja ymmärrystä tarvitaan puhuttaessa erilaisille kohderyhmille.
Hyvää loppupäivää!"Aitoa kielillä rukoilemista en voi pitää vahingollisena kenellekään."
No millaisia mielikuvia luulisit lapsen mielessä tapahtuvan, kun hän näkee äidin tai isän menevän transsiin ja alkavan äännellä jotain epämääräistä mongerrusta?
Kielilläpuhumisen lisäksi helluntailaisuuteen kuuluu myös kaatuileminen yms.
Helluntailaisuus ei ole lapsen hyvään kasvuympäristöön kuuluva ilmiö.- veliRiepu
Työmies2 kirjoitti:
"Aitoa kielillä rukoilemista en voi pitää vahingollisena kenellekään."
No millaisia mielikuvia luulisit lapsen mielessä tapahtuvan, kun hän näkee äidin tai isän menevän transsiin ja alkavan äännellä jotain epämääräistä mongerrusta?
Kielilläpuhumisen lisäksi helluntailaisuuteen kuuluu myös kaatuileminen yms.
Helluntailaisuus ei ole lapsen hyvään kasvuympäristöön kuuluva ilmiö.Mistä sinä tuon transsin nykäisit?
Kielillä rukoillaan ihan jalat maassa, tietoisena itsestä ja todellisuudesta.
Kielillä rukoilu tapahtuu yleensä ihan omissa oloissa, "rukouskammiossa". Se ei ole mitään esittelytavaraa. Lapsemme eivät ole kuulleet meidän rukoilevan kielillä, joten se siitä.
Sori, kaatuileminen ei kuulu elintapoihini, eikä edes uskon harjoittamiseeni, eikä vaimollanikaan, huti tuli taas.
Terve ja tasapainoinen uskovaisuus on erittäin hyvä kasvuympäristö. Lapsemme ovat terveitä ja reippaita nuoria miehiä. Jos eivät olisi, menisin itseeni ja kysyisin, mitä olemme tehneet väärin. Nyt voin todeta, että Jumala on meitä auttanut kaikessa. Häneen turvautuminen kannattaa. veliRiepu kirjoitti:
Mistä sinä tuon transsin nykäisit?
Kielillä rukoilu tapahtuu yleensä ihan omissa oloissa, "rukouskammiossa". Se ei ole mitään esittelytavaraa. Lapsemme eivät ole kuulleet meidän rukoilevan kielillä, joten se siitä.
Sori, kaatuileminen ei kuulu elintapoihini, eikä edes uskon harjoittamiseeni, eikä vaimollanikaan, huti tuli taas.
Terve ja tasapainoinen uskovaisuus on erittäin hyvä kasvuympäristö. Lapsemme ovat terveitä ja reippaita nuoria miehiä. Jos eivät olisi, menisin itseeni ja kysyisin, mitä olemme tehneet väärin. Nyt voin todeta, että Jumala on meitä auttanut kaikessa. Häneen turvautuminen kannattaa.en sinusta. Jos sinä et kaatuile, tarkoittaako se, että kukaan hihhuli ei kaatuile?
Kyllähän nämä kaatuilutkin on ihan yleisessä tiedossa, näytetään telkkarissakin. Kielilläpuhuminen on transsiin menemistä: eihän kukaan henkisesti tasapainoinen ihminen rupea höpöttämään jonninjoutavaa mongerrusta. Jossain naksahtaa.
Missä minulle tuli huti? Voisitko tarkentaa.- EI MILLÄÄN
Työmies2 kirjoitti:
en sinusta. Jos sinä et kaatuile, tarkoittaako se, että kukaan hihhuli ei kaatuile?
Kyllähän nämä kaatuilutkin on ihan yleisessä tiedossa, näytetään telkkarissakin. Kielilläpuhuminen on transsiin menemistä: eihän kukaan henkisesti tasapainoinen ihminen rupea höpöttämään jonninjoutavaa mongerrusta. Jossain naksahtaa.
Missä minulle tuli huti? Voisitko tarkentaa.Mistä muuten johtuu, Työmies ja poikalapsi päivät
pitkät venyyvät Helluntaipalstalla ja vielä vii-
kon loputkin, kirjoitelevat asiattomuuksia
vailla minkäänlaista halua ja kiinnostusta
edes hyväksyä Helluntalaisuus?
Kysynkin kauanko jatkatte, ja osaatteko koskaan
edes hävetä, ja pidättekö vielä kaiken
lisäksi itseänne viisaina? - tulevat
EI MILLÄÄN kirjoitti:
Mistä muuten johtuu, Työmies ja poikalapsi päivät
pitkät venyyvät Helluntaipalstalla ja vielä vii-
kon loputkin, kirjoitelevat asiattomuuksia
vailla minkäänlaista halua ja kiinnostusta
edes hyväksyä Helluntalaisuus?
Kysynkin kauanko jatkatte, ja osaatteko koskaan
edes hävetä, ja pidättekö vielä kaiken
lisäksi itseänne viisaina?Em. mainitut nimimerkit vaikuttavat täyspäisiltä ja inhimillisiltä ihmisiltä. Mitä pahaa siinä on, jos ovat tällä palstalla?
Täytyyhän täällä "kirittäjiä" olla, muuten foorumi latistuu eikä täällä muuta olisi kuin ylistyslauluja...ja kukas niitä jaksais lukea.
Em. nimimerkit ovat tämän palstan suola. - hansutuulia
veliRiepu kirjoitti:
Mistä sinä tuon transsin nykäisit?
Terve ja tasapainoinen uskovaisuus on erittäin hyvä kasvuympäristö. Lapsemme ovat terveitä ja reippaita nuoria miehiä. Jos eivät olisi, menisin itseeni ja kysyisin, mitä olemme tehneet väärin. Nyt voin todeta, että Jumala on meitä auttanut kaikessa. Häneen turvautuminen kannattaa.täällä puhutaan? en ole ikinä sellaiseen vaipunut, kielillä puhuminen on yhtä luonnollista kuin hengittäminen, saan kyllä joskus ilmestyksen, mutta en kyllä siinäkään hetkessä *mihinkään tarnssiin* ole vaipunut, eräillä taitaa perustua luuloon. Minusta olisi nyt korkein aika tietyn henkilön mennä kokoukseen mukaan ja seuraamaan mistä oikein todella on kyse. Minäkin olen kyllä kuullut jo kauan aikaa sitten, että helluntalaiset vievät kaikki rahat, olen kuullut että he konttaavat vällyjen alla kun rukoilevat, minäkin olen kuullut mutta en ole vielä koskaan nähnyt. :)
- Kieli
hansutuulia kirjoitti:
täällä puhutaan? en ole ikinä sellaiseen vaipunut, kielillä puhuminen on yhtä luonnollista kuin hengittäminen, saan kyllä joskus ilmestyksen, mutta en kyllä siinäkään hetkessä *mihinkään tarnssiin* ole vaipunut, eräillä taitaa perustua luuloon. Minusta olisi nyt korkein aika tietyn henkilön mennä kokoukseen mukaan ja seuraamaan mistä oikein todella on kyse. Minäkin olen kyllä kuullut jo kauan aikaa sitten, että helluntalaiset vievät kaikki rahat, olen kuullut että he konttaavat vällyjen alla kun rukoilevat, minäkin olen kuullut mutta en ole vielä koskaan nähnyt. :)
On ihmeelistä miten yksi armolahja (kielillä puhuminen) on niin yleinen juuri Helluntailaisilla, eikä muut armolahjat näytä esiintyvän yhtä useasti.Johtuuko tämä yhteisön vaatimuksesta puhua kielillä vai mistä? Raamatun mukaan ihminen voi juoda tappaavaa myrkkyä, kantaa käsin käärmeitä, ja puhua kielillä jos vaikuttajana on Pyhä henki.Helluntailaisuudessa "henki kasteen" merkkinä pidetään kuitenkin vain kielillä puhumista, eikö tälläinen ole vain osa totuus ja näennäisesti Raamatullista, eli Raamatusta poimitaan se mitä halutaan noudattaa ja muu jätetään noudattamatta kun rakennellaan oppeja ja vaatimuksia ihmisille.
Oletko sinä juonut tappavaa myrkkyä tai kantanut käärmeitä vahingoittumatta.Jos et ole, niin mistä tiedät, että kielillä puhumisesi on Raamatullista?
Raamatussa lisäksi sanotaan, että " eiväthän kaikki puhu kielillä" miksi Heluntailaiset vaativat kaikilta kielillä puhumista? Onko tämä Raamatullista? - veliRiepu
Työmies2 kirjoitti:
en sinusta. Jos sinä et kaatuile, tarkoittaako se, että kukaan hihhuli ei kaatuile?
Missä minulle tuli huti? Voisitko tarkentaa.Sanoisinpa kaikessa sinulle kaikessa ystävyydessä, että tästä kaatumisesta on nyt tehty aivan suhteettoman iso asia. Hiiri on kasvanut ja muuttunut möhköfantiksi.
Jos joissain piireissä pidetään kaatuilemista tärkeänä uskon kannalta, niin ei se tarkoita, että "kyllä ne vaan kaikki yhtenään kaatuu, eivätkä paljon muuta ehdi tekemäänkään, minä sen tiedän takuuvarmasti, kun olen sen jostain kuullut ja jopa nähnyt kerran TV:stä". Tämä lause on minun keksimä kömpelö karrikointi, johdettuna näistä lukuisista kaatuiluväitteistä.
Huomaatko miten naurettavaa, sanoisinko tragikoomista on moisia väitteitä yhtenään heitellä?
Olisiko maailmassa kuitenkin jotain suurempiakin epäkohtia kuin jonkin marginaalisen uskovien ryhmän satunnainen kaatuilu? Minä pidän itseäni suorastaan hölmönä, kun edes viitsin tuhlata energiaani moisesta asiasta keskustelemaan. Mutta kun nyt kysyit, niin piti tässä edes yrittää oikoa.
Itse en puhu kielillä, mutta vaimoni, jota pidän itseäni älykkäämpänä ja tasapainoisempana, rukoilee kielillä ja rakentaa itseään, kuten Raamattu sen ilmaisee, 1. Kor. 14:4 :"Kielillä puhuva rakentaa itseään". Ihan piti kysyä häneltä varta vasten tästä transsiin menosta. Hän vastasi, että hän rukoilee aivan selvin järjin, usein työtä tehdessään, kävellessään jne. Kai minun pitää vielä valistaa vaimostani sen verran, ettet luule hänen olevan jossain suljetulla, että hän opiskelee tällä hetkellä proviisoriksi, joka ei onnistuisi, jos hän olisi henkisesti pois tasapainosta.
Yksi juttu tämän asian tiimoilta on se, että kyllä on olemassa myös itsetehtyä kielilläpuhumista, niin kuin on väärää rahaa laillisen valuutan joukossa, mutta emmehän me oleta, että tällöin kaikki kielillärukoilu (ja raha) olisi väärää, vai? Kyllä näissäkin asioissa saa olla ymmärtäväinen ja ajatella kohtuullisesti, eikä aina tarvitse mennä väitteissä äärilaitaan.
Tämän olen kirjoittanut hyvillä mielin, mutta samalla toivoen, että jotain sain tarkennettua.
- ongelmasi.
Jos temmi ei naiselle jökötä, ei tule jälkikasvuakaan. Ja jos on jumalankieltäjä, ei pitäisi olla yhtään kiinnostunut hihhuleista.
- mrx
on toisilla pelkkä juotos rikki niin sulla tuntuu vahvasti olevan kokonainen muistipiiri. Suhun kun ei tunnu tallentuvan mitään positiivista ainakaan helluntailaisista. Tuntuu myös että oot ollut varomaton ja antanut jonkin pahan viruksen pesiytyä ohjelmistoosi kun pyörit samassa luupissa ja tuntuu ettet pääse irtautumaan mitenkään oravanpyörästäs. Luulen et sun kannattais nöyrtyä kaikkivaltiaan juotospenkkiin ja antaa Jumalan vaihtaa rikkoutuneet piirit ja päivittää ohjelmistos toimimaan täysillä.
- Tummeli
pipi?
kuinkahan moni uskosta osaton perheen isä riehuu tämänkin viikonlopun aikana kotonaan alkoholin vaikutuksen alaisena. kuinkahan moni lapsi joutuu peloissaan poistumaan kodistaan, kun perheen huoltajat vetävät perskännit ja tappelevat keskenään. Monikohan perheen äiti joutuu häpeillen peittelemään lyönninjälkiä, kun uskosta osaton perheen isä on hiprakassa hivenen lyönyt päin näköä. Voi miten pitkän luettolon me saisimmekaan uskosta osattomien toilailuista jos kaikki kirjattais ylös. Pientä siihen verrattuna on uskovaisten kaatuilut, kun verrataan uskosta osattomien alkoholisoituneiden vanhempien toilailuja. Työmies se jaksaa kirjoitella hölmöjä juttujaan päivästä toiseen, Ottaisit jo opiksesi, tappiolle sinä aina jäät noiden juttujes kanssa.
- uppi.akko
kahtiajakokaan jaksa mua vakuuttaa.
Helluntailaisperheissä on ihan yhtä lailla ongelmia. Henkistä ja fyysistä vakivaltaa ja lasten pahoinpitelyä.
Ei helluntailaisuus tai edes uskovaisuus poista meistä meidän inhimillistä raadollisuutta. - hansutuulia
uppi.akko kirjoitti:
kahtiajakokaan jaksa mua vakuuttaa.
Helluntailaisperheissä on ihan yhtä lailla ongelmia. Henkistä ja fyysistä vakivaltaa ja lasten pahoinpitelyä.
Ei helluntailaisuus tai edes uskovaisuus poista meistä meidän inhimillistä raadollisuutta.on kyllä väärä sana, ihminen joka ei ymmärrä mitä on Jeesuksen rakkaus on hylännyt Jeesuksen opetukset, rakasta lähimmäistäsi..
Helluntalaisuus ei tee meistä uskovia vaan se on seurakunta johon kuuluvat Jumalan lapset.
Mutta joka vihaa toista ihmistä ja tekee sille pahaa, ei ymmärrä Jeesuksen opetusta ja rakkautta. - uppi.akko
hansutuulia kirjoitti:
on kyllä väärä sana, ihminen joka ei ymmärrä mitä on Jeesuksen rakkaus on hylännyt Jeesuksen opetukset, rakasta lähimmäistäsi..
Helluntalaisuus ei tee meistä uskovia vaan se on seurakunta johon kuuluvat Jumalan lapset.
Mutta joka vihaa toista ihmistä ja tekee sille pahaa, ei ymmärrä Jeesuksen opetusta ja rakkautta.on synnitön, aloittakoon ensimmäisenä laulun: "Vapaana on synnistä ja maasta".
- poikalapsi
hansutuulia kirjoitti:
on kyllä väärä sana, ihminen joka ei ymmärrä mitä on Jeesuksen rakkaus on hylännyt Jeesuksen opetukset, rakasta lähimmäistäsi..
Mutta joka vihaa toista ihmistä ja tekee sille pahaa, ei ymmärrä Jeesuksen opetusta ja rakkautta.No niin: MIKSI sinäkin sitten vihaat mm. homoseksuaaleja nuun paljon, että teet heille pahaa levittämällä luuloa heteroksi muuttumisesta, vaikka sellaisia ei ole missään koskaan tapahtunut. On jäänyt Jeesuksen opetus eräältä hansutuulialta sisäistämättä kai sitten.
- uskosta osallinen
Eikö se mene perille, että hengellinen väkivalta lapsille vääntää niiden itsetunnon sikssaks.
Ei lapsi voi ymmärtää, että jeesus pelastaa ja lohduttaa, vapahtaa yms.abstraktisia asioita.
Niin moni hurmosuskova ehdollistaa lapsen rakkauden omiin vanhempiinsa jeesus-siivilän kautta.
Eli äiti rakastaa sinua, jos sinä rakastat jeesusta.
Tämä on koettu ja nähty asia.
Jeesus itsessään on ilon, rauhan ja rakkauden tuoja. Mutta ihmiset (tässä tapauksessa vanhemmat) vääntävät asian ehdolliseksi so.itsekästä toimintaa, jossa ajatellaan muka lapsen pelastumista mutta loppujen lopuksi vain omaa taivasosuutta ja luullaan, että tehdään hyvää.
Sitä paitsi mitä tarkoittaa "rakasta lähimmäistä kuin itseäsi" kuinka toiset voivat tietää kuinka he haluavat itseään rakastettavan.
Jos minä haluan esimerkiksi äitini rakastavan minua pyyteettömästi,tälläisenä kuin olen, ilman ehtoja niin helluntalaisen lapsena se ei onnistu.
He uskovat rakastavansa lapsiaan tasa-arvoisesti mutta mieluisampi on se lapsi hänelle, joka on otollinen jumalalle niinkuin hänkin (vanhemmat) poikalapsi kirjoitti:
No niin: MIKSI sinäkin sitten vihaat mm. homoseksuaaleja nuun paljon, että teet heille pahaa levittämällä luuloa heteroksi muuttumisesta, vaikka sellaisia ei ole missään koskaan tapahtunut. On jäänyt Jeesuksen opetus eräältä hansutuulialta sisäistämättä kai sitten.
Useitakin tapauksista olen kuullut missä on ukoontultaessa parannuttu homoudesta, ei se ole sen kummempi riippuvaisuus kuin mitä on esimerkiksi alkoholismi tai viinariippuvuus. Se on paljolti kiinnni siitä, että haluako parantua moisesta saastaisuudesta. Jumalan sanaa lukeneena varmaan tiedät, ettei taivaaseen pääse syntisyyttä, eli kaikkien on tehtävä parannus synnin riippuvuuksista.
uppi.akko kirjoitti:
on synnitön, aloittakoon ensimmäisenä laulun: "Vapaana on synnistä ja maasta".
että jeesuksen sovituskuolema Golkatan keskimmäiellä ristillä sovitti meidän syntimme. Jos me otamme Jeesuksen ristillä hankkiman sovituksen vastaan, niin me uudesti synnymmme Jumalan lapsiksi. Jumala katsoo meitä poikansa sovintoveren läpi ja näkee meidät puhtaina viattomina sovitettuina lapsinaan.
uskosta osallinen kirjoitti:
Eikö se mene perille, että hengellinen väkivalta lapsille vääntää niiden itsetunnon sikssaks.
Ei lapsi voi ymmärtää, että jeesus pelastaa ja lohduttaa, vapahtaa yms.abstraktisia asioita.
Niin moni hurmosuskova ehdollistaa lapsen rakkauden omiin vanhempiinsa jeesus-siivilän kautta.
Eli äiti rakastaa sinua, jos sinä rakastat jeesusta.
Tämä on koettu ja nähty asia.
Jeesus itsessään on ilon, rauhan ja rakkauden tuoja. Mutta ihmiset (tässä tapauksessa vanhemmat) vääntävät asian ehdolliseksi so.itsekästä toimintaa, jossa ajatellaan muka lapsen pelastumista mutta loppujen lopuksi vain omaa taivasosuutta ja luullaan, että tehdään hyvää.
Sitä paitsi mitä tarkoittaa "rakasta lähimmäistä kuin itseäsi" kuinka toiset voivat tietää kuinka he haluavat itseään rakastettavan.
Jos minä haluan esimerkiksi äitini rakastavan minua pyyteettömästi,tälläisenä kuin olen, ilman ehtoja niin helluntalaisen lapsena se ei onnistu.
He uskovat rakastavansa lapsiaan tasa-arvoisesti mutta mieluisampi on se lapsi hänelle, joka on otollinen jumalalle niinkuin hänkin (vanhemmat)Minusta kun jotenkin tuntuu että sinulta on menneet jauhot pusseissa sekaisin?
Selitä myös mitä sinun mielestä on hurmos uskontoa?
Missä olet kuullut jonkun uskovaisen sanovan, että äiti rakastaa sinua jos sinä rakstat jeesusta ?
***Jeesus itsessään on ilon, rauhan ja rakkauden tuoja. Mutta ihmiset (tässä tapauksessa vanhemmat) vääntävät asian ehdolliseksi so.itsekästä toimintaa, jossa ajatellaan muka lapsen pelastumista mutta loppujen lopuksi vain omaa taivasosuutta ja luullaan, että tehdään hyvä***
mitä sinä tarkoitit tuolla sepitykselläsi ?
***Sitä paitsi mitä tarkoittaa "rakasta lähimmäistä kuin itseäsi" kuinka toiset voivat tietää kuinka he haluavat itseään rakastettavan.***
onkohan sinulla menneet käsitykset itseäsi ja toista vähän sekaisin, onhan ne vähän niinkuin samanlaisia sanoja tarkoitusperältään, mutta kuitenkin?
***Jos minä haluan esimerkiksi äitini rakastavan minua pyyteettömästi,tälläisenä kuin olen, ilman ehtoja niin helluntalaisen lapsena se ei onnistu.***
Tarkoittaako tuo sitä, etteivät sinun vanhempasi ole helluntailaisia, vaan jotain muuta. Vai etkö sinä halua äitisi rakstavan sinua pyyteettömästi?
***He uskovat rakastavansa lapsiaan tasa-arvoisesti mutta mieluisampi on se lapsi hänelle, joka on otollinen jumalalle niinkuin hänkin (vanhemmat)***
Jaa, kummallista päättelyä on tuokin. Minä luulen että isät ja äidit rakastavat lapsiaan yhtäpaljon, olivatpa nämä uskossa tai eivät. Uskosta osaton lapsi saa vanhemmat rukoilemaan lapsen puolesta, että Jumala pelastais tämän synnin tieltä. Olet kai sinä lukenut tuhlaajapoika vertauksen.- uppi.akko
sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:
että jeesuksen sovituskuolema Golkatan keskimmäiellä ristillä sovitti meidän syntimme. Jos me otamme Jeesuksen ristillä hankkiman sovituksen vastaan, niin me uudesti synnymmme Jumalan lapsiksi. Jumala katsoo meitä poikansa sovintoveren läpi ja näkee meidät puhtaina viattomina sovitettuina lapsinaan.
tiedän, mutta tiedätkös sinä sanoa paljonko siitä uudestisyntymästä pääsee vaikuttamaan sinuun jo tässä ajassa.
Tiedätkö muuten, että sinun lihasikaan ei peri Jumalan valtakuntaa. - poikalapsi
Useitakin tapauksista olen kuullut missä on ukoontultaessa parannuttu homoudesta, ei se ole sen kummempi riippuvaisuus kuin mitä on esimerkiksi alkoholismi tai viinariippuvuus. Se on paljolti kiinnni siitä, että haluako parantua moisesta saastaisuudesta. Jumalan sanaa lukeneena varmaan tiedät, ettei taivaaseen pääse syntisyyttä, eli kaikkien on tehtävä parannus synnin riippuvuuksista.
Olen minäkin lukenut mm. peikoista ja menninkäisistä, mutten sentään sano, että ne ovat totta, kun kukaan ei ole niitä todeksi todistanut.
Helluntailahkosta riippuvaisuus on muuten helposti parantuva vaiva: sitä vain alkaa itse ihan AJATELLA! Lahkolaisuuden saasyaisuus katoaa ja tulee vielä hyvä mielikin, kun saa lopettaa muille ihmisille valehtelemisen.
Menepäs terveysasemalle hakemaan ölääkkeesi huomenna. sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:
"parantua" heteroseksuaalisista mieltymyksistäsi? Vai oletko kenties jo niistä joutunut luopumaan ja kateellinen olet sitten toisille, joilla arvelet jotain vipinää olevan.
Pitäisikö sinusta sanoa, kuten Pikku-Kalle piirustustunnilla aikoinaan epäonnistuneesta ihmisen kuvastaan: -Semmoisia niitä tulee, kun ilman kumia tuhertaa.poikalapsi kirjoitti:
Olen minäkin lukenut mm. peikoista ja menninkäisistä, mutten sentään sano, että ne ovat totta, kun kukaan ei ole niitä todeksi todistanut.
Helluntailahkosta riippuvaisuus on muuten helposti parantuva vaiva: sitä vain alkaa itse ihan AJATELLA! Lahkolaisuuden saasyaisuus katoaa ja tulee vielä hyvä mielikin, kun saa lopettaa muille ihmisille valehtelemisen.
Menepäs terveysasemalle hakemaan ölääkkeesi huomenna.siitä huolimatta on paljon ihmisiä jotka ovat uskoon tullessaan vapautuneet homouden saastasta.
Työmies2 kirjoitti:
"parantua" heteroseksuaalisista mieltymyksistäsi? Vai oletko kenties jo niistä joutunut luopumaan ja kateellinen olet sitten toisille, joilla arvelet jotain vipinää olevan.
Pitäisikö sinusta sanoa, kuten Pikku-Kalle piirustustunnilla aikoinaan epäonnistuneesta ihmisen kuvastaan: -Semmoisia niitä tulee, kun ilman kumia tuhertaa.että homous on kauhistus Jumalan silmissä?
uppi.akko kirjoitti:
tiedän, mutta tiedätkös sinä sanoa paljonko siitä uudestisyntymästä pääsee vaikuttamaan sinuun jo tässä ajassa.
Tiedätkö muuten, että sinun lihasikaan ei peri Jumalan valtakuntaa.paljonko ?
- uppi.akko
paljonko ?
Siihen tarvitaan sinun omaa arviota, ja sen vaikutus voi muuttua päivittäin.
että homous on kauhistus Jumalan silmissä?
silmää Jumalalla on?
- poikalapsi
siitä huolimatta on paljon ihmisiä jotka ovat uskoon tullessaan vapautuneet homouden saastasta.
1) Homous ei ole saastaa - paitsi homofoobikoille.
2) Missä niitä heteroksi muuttuneita on? Olisi mukava kerran yksikään tavata ja haastattaa.
2) Sydämessä on vain yksi m-kirjain. - onko näin?
poikalapsi kirjoitti:
1) Homous ei ole saastaa - paitsi homofoobikoille.
2) Missä niitä heteroksi muuttuneita on? Olisi mukava kerran yksikään tavata ja haastattaa.
2) Sydämessä on vain yksi m-kirjain.Mutta kun tää poikalapsi haluaakin näköjään
ollakin homo, siis ei haluakkaan taistella
homoutta vastaan, taitaapa ollakin ylpeä
poikeavaisuudestaan.
Miten on asianlaita? - olla homo
onko näin? kirjoitti:
Mutta kun tää poikalapsi haluaakin näköjään
ollakin homo, siis ei haluakkaan taistella
homoutta vastaan, taitaapa ollakin ylpeä
poikeavaisuudestaan.
Miten on asianlaita?Me ollan sitä mitä me ollaan. Ei ole valinta kysymys.
Miksi tämä homous niin heteroita kiusaa? Eihän homotkaan ole kiusaantuneita heteruudesta. Siitä puhe mistä puute. uppi.akko kirjoitti:
Siihen tarvitaan sinun omaa arviota, ja sen vaikutus voi muuttua päivittäin.
Miten tullaan uskoon?
pelastaako kaste ?
onko lapsikaste vai uskovaisten kaste parempi?
oliko Jeesuksen sovitustyö täydellinen?
Tarviiko taivaaseen pääsyyn muuta kuin sydämen usko ja suun tunnustus ?
mitä muuta uskovaiselta vaaditaan?
Oletko sinä uudesti syntynyt?Työmies2 kirjoitti:
silmää Jumalalla on?
Antaisiko se työ"miehelle" lisää viisautta?
Onko saivartelu työ"miehen" osa elämässä ainut viisaus?olla homo kirjoitti:
Me ollan sitä mitä me ollaan. Ei ole valinta kysymys.
Miksi tämä homous niin heteroita kiusaa? Eihän homotkaan ole kiusaantuneita heteruudesta. Siitä puhe mistä puute.Raamatussa homous on luonnonvastainen teko ja iljetys Jumalan silmissä. Millään sinä ihminen et voi puolustaa syntejäsi Jumalan edessä. Vaikka ihmiset homoutesi hyväksyisivätkin, niin Jumala sinut homoudestasi vetää tuomiolle, ellet tee parannusta. Synneistä voi aina saada vapautuksen tulemalla golgatan keskimmäisen ristin juurelle, tunnustaa syntinsä ja hyljätä ne. Mitä Jeesus sanoi naiselle, joka tuotiin hänen tuomittavakseen: mene äläkä tästedes enään syntiä tee. Kaikille on Jumalan armo tarjolla, myös homoseksuaaleille, jos nämä vain nöyrtyvät sydämessaan, tunnustavat syntisen elämäntapansa ja hylkäävät sen.
Raamatussa homous on luonnonvastainen teko ja iljetys Jumalan silmissä. Millään sinä ihminen et voi puolustaa syntejäsi Jumalan edessä. Vaikka ihmiset homoutesi hyväksyisivätkin, niin Jumala sinut homoudestasi vetää tuomiolle, ellet tee parannusta. Synneistä voi aina saada vapautuksen tulemalla golgatan keskimmäisen ristin juurelle, tunnustaa syntinsä ja hyljätä ne. Mitä Jeesus sanoi naiselle, joka tuotiin hänen tuomittavakseen: mene äläkä tästedes enään syntiä tee. Kaikille on Jumalan armo tarjolla, myös homoseksuaaleille, jos nämä vain nöyrtyvät sydämessaan, tunnustavat syntisen elämäntapansa ja hylkäävät sen.
mitä hyötyä olet kokenut hihhulina olostasi? Onko se tuonut sinulle iloa, enkä tarkoita "iloa Jeesuksessa"? Oletko saanut ystäviä, enkä tarkoita "veljiä ja siskoja Jeesuksessa"? Oletko saanut olla avuksi toisille, en tarkoita Jeesusta enkä lahkotovereita? Onko uskossa oleminen tuonut sinulle onnea, enkä tarkoita Taivaaseen pääsyn odottelua enkä "onnea Jeesuksessa"?
Antaisiko se työ"miehelle" lisää viisautta?
Onko saivartelu työ"miehen" osa elämässä ainut viisaus?kun kerran on tilaisuus kysyä, oikeinpa Jumalan proofeetalta. Jumalalla on siivetkin ja Raamatussa on lueteltuna muitakin ominaisuuksia. Niin, että montako silmää sillä on? Onko yksi niin kuin kykloopilla vai yhtä monta kuin kärpäsellä? Silmistähän sinä puhuit, joten yksisilmäisyys voitaisiin jättää pois. Oletkos itse muuten sinisilmäinen?
Työmies2 kirjoitti:
mitä hyötyä olet kokenut hihhulina olostasi? Onko se tuonut sinulle iloa, enkä tarkoita "iloa Jeesuksessa"? Oletko saanut ystäviä, enkä tarkoita "veljiä ja siskoja Jeesuksessa"? Oletko saanut olla avuksi toisille, en tarkoita Jeesusta enkä lahkotovereita? Onko uskossa oleminen tuonut sinulle onnea, enkä tarkoita Taivaaseen pääsyn odottelua enkä "onnea Jeesuksessa"?
Ennen sosiaalipummi, nykyisin velaton omakotitalo velaton auto vaimo lapset. Hihhulina olo on ollut todella antoisaa, kiitos taivaan isän. Kaiken olen saanut häneltä mitä elämiseen tarvitsen. Onneni on olla Herraa lähellä. Kiitos Jumalalle, aamen.
Työmies2 kirjoitti:
kun kerran on tilaisuus kysyä, oikeinpa Jumalan proofeetalta. Jumalalla on siivetkin ja Raamatussa on lueteltuna muitakin ominaisuuksia. Niin, että montako silmää sillä on? Onko yksi niin kuin kykloopilla vai yhtä monta kuin kärpäsellä? Silmistähän sinä puhuit, joten yksisilmäisyys voitaisiin jättää pois. Oletkos itse muuten sinisilmäinen?
Lapsetkin tietyssä iässä kysele kaikenlaista.
- uppi.akko
Miten tullaan uskoon?
pelastaako kaste ?
onko lapsikaste vai uskovaisten kaste parempi?
oliko Jeesuksen sovitustyö täydellinen?
Tarviiko taivaaseen pääsyyn muuta kuin sydämen usko ja suun tunnustus ?
mitä muuta uskovaiselta vaaditaan?
Oletko sinä uudesti syntynyt?koskaan pohtinut, että tuonlaisten kysymysten kysyminen on melko loukkaavaa käytöstä.
Törkeimpiä kysymyksiä on "Oletko sinä uudestisyntynyt?"
Tällaisten kysymysten esittäjä nostaa aina itsensä sen toisen osapuolen yläpuolelle, ja käyttää henkistä väkivaltaa.
Siihenkö sinut on Jumala kutsunut?
Henkisen väkivallan käyttäjäksi.? sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:
Lapsetkin tietyssä iässä kysele kaikenlaista.
selvää ota pirukaan.
uppi.akko kirjoitti:
koskaan pohtinut, että tuonlaisten kysymysten kysyminen on melko loukkaavaa käytöstä.
Tällaisten kysymysten esittäjä nostaa aina itsensä sen toisen osapuolen yläpuolelle, ja käyttää henkistä väkivaltaa.
Henkisen väkivallan käyttäjäksi.?Sillä aion toistaa kysymykseni. Oletko sinä uudestisyntynyt Kristitty, vai oletko sinä joku uskonnollinen saivartelija? Jos et ole ottanut Jeesusta Kristusta henkilökohtaisena vapahtajanasi vastaan ilman ehtoja, tunnustanut syntejäsi hänelle ja pyytänyt häneltä anteeksiantamusta, hyljännyt syntejäsi ja ottanut häntä omaan elämääsi henkilökohtaisenavapahtajanasi, niin kehoitan sinua ystävä. Tee parannus, Ota Jeesus sydämeesi asumaan, niin saat elämän joka on elämisen arvoista jo tässä ajassa. Ei ole oikotietä taivaaseen, vaan sinne mennään Golkatan kautta, Jeesuksen verellä pestyinä, uudestisyntyneinä Jumalan lapsina. Lue vaikka Jeesuksen sanat joh.3:1-21. siinä on Jeesuksen ja Nikodeemuksen välistä keskustelua pätkän verran.
uppi.akko kirjoitti:
koskaan pohtinut, että tuonlaisten kysymysten kysyminen on melko loukkaavaa käytöstä.
Henkisen väkivallan käyttäjäksi.?Ystävä hyvä. Jos sinä loukkaannut minuun, niin sillä ei oikeastaan ole mitään väliä. Sillä on väliä, että missä sinä aiot iäisyytesi viettää. Jeesus itse sanoi. Joka ei synny uudesti ylhäältä, ei voi nähdä taivasten valtakuntaa. Ystävä, meille ei ole annettu muuta nimeä, missä meidän tulisi pelastua. Jeesus on tie totuus ja elämä, ei kukaan mene isän luokse muuten kuin Hänen kauttaan.
Joh.3:1-21 1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
- Nassen
kiellilläpuhumisen siunaus ja lasten kasvattaminen Herran nuhteessa sekä helvettiin joutumisen vaara saattelevat näitä lapsia, uskontojen uhreja.
- hellarin tytär
mua on tullut koko ikäni jeesus tulemaan ja jumala on pudotellut isoja kiviä niskaani.
ja jos tapoin hämähäkin,niin perheen lehmä jouduttiin hakeen pois. ja jos nauroi-kyll sunki hymys viälä hyytyy--kirkuttiin..jne.muuta mukavaa:))nuorena miehen alkuna ollessani uskosta osattomien vanhempien lapsena, että "Jumala tiputtaa ison kiven päähän, sun muuta kivaa. se kun oli ennenvanhaan hauska tapa uskosta osattomienkin vanhempien uskomuksena tai pelottelutapana. Mitä taas tulee tuohon taikauskoon, että lehmät lypsää verta jos tappaa hämähäkin, niin minunkin kotona ja koko kylänväen uskomuksena oli moinen. Ollaankohan me samalta suunnalta kotoisin ? Ihan yleisiä suomalaisia lastenkasvatus tapoja olet sinäkin saanut osaksesi, ei johdu helluntailaisuudesta, joten ole ihan rauhassa sen suhteen.
kuuluu usein se, että kotiolosuhteet voivat olla helvetilliset, kunhan ulospäin näytetään "koreaa julkisivua" ja käydään kokouksissa esittelemässä omaa hurskauttaan toisille. Luulisinpa, että kielilläpuhumiset ja muut kommervenkit helposti kotioloissa unohtuvat, kun käyttäydytään pahimmillaan siten, kuin sinä olet kokenut.
Nämä ongelmat eivät tietenkään rajoitu pelkästään helluntailaisuuteen. Samoja ilmiöitä esiintynee kaikissa äärifundamentalistisissa liikkeissä, olipa kyse sitten vaikka kristillisistä tai islamilaisista yhteisöistä.
Sinä olet kokenut äärimmäistä pahuutta. Voisiko ajatella niin, että vanhempasi ovat uskoneet Helvettiin ja järjestäneet sinulle Helvetin maan päälle. Helvettiä ei ole olemassa mutta maan päälle järjestettynä sen voi tehdä lapsilleen ja muille läheisilleen todelliseksi.- tode'
Työmies2 kirjoitti:
kuuluu usein se, että kotiolosuhteet voivat olla helvetilliset, kunhan ulospäin näytetään "koreaa julkisivua" ja käydään kokouksissa esittelemässä omaa hurskauttaan toisille. Luulisinpa, että kielilläpuhumiset ja muut kommervenkit helposti kotioloissa unohtuvat, kun käyttäydytään pahimmillaan siten, kuin sinä olet kokenut.
Nämä ongelmat eivät tietenkään rajoitu pelkästään helluntailaisuuteen. Samoja ilmiöitä esiintynee kaikissa äärifundamentalistisissa liikkeissä, olipa kyse sitten vaikka kristillisistä tai islamilaisista yhteisöistä.
Sinä olet kokenut äärimmäistä pahuutta. Voisiko ajatella niin, että vanhempasi ovat uskoneet Helvettiin ja järjestäneet sinulle Helvetin maan päälle. Helvettiä ei ole olemassa mutta maan päälle järjestettynä sen voi tehdä lapsilleen ja muille läheisilleen todelliseksi.ei helluntaiherätys ole äärifundamentalistinen liike.
kaikesta huolimatta sinulta pitäisi voida odottaa edes pientä asiallisuutta. vai?
(vaikkakin olet täällä vain kiusaamassa.) - hellarin tytär
nuorena miehen alkuna ollessani uskosta osattomien vanhempien lapsena, että "Jumala tiputtaa ison kiven päähän, sun muuta kivaa. se kun oli ennenvanhaan hauska tapa uskosta osattomienkin vanhempien uskomuksena tai pelottelutapana. Mitä taas tulee tuohon taikauskoon, että lehmät lypsää verta jos tappaa hämähäkin, niin minunkin kotona ja koko kylänväen uskomuksena oli moinen. Ollaankohan me samalta suunnalta kotoisin ? Ihan yleisiä suomalaisia lastenkasvatus tapoja olet sinäkin saanut osaksesi, ei johdu helluntailaisuudesta, joten ole ihan rauhassa sen suhteen.
..saatamme olla.mistäs sitä koskaan tietää.joo,olen samaa mieltä siltä osin että kasvatus oli varmaan samantyyppistä pelottelua kaikin puolin oli sitten hellarikoti tai lutku-koti.
tode' kirjoitti:
ei helluntaiherätys ole äärifundamentalistinen liike.
kaikesta huolimatta sinulta pitäisi voida odottaa edes pientä asiallisuutta. vai?
(vaikkakin olet täällä vain kiusaamassa.)Mikä tuossa kommentissani sai sinut kiusaantuneeksi? Vai kaikkiko, mitä siinä sanoin?
- tuollaiset
Jossainhan se väkevä eksytys täytyy olla. Lahkoja vanha kansa on aina epäillyt.
- hellarin tytär
kun oli jo kirkuntaa ja huutoa.äitini kirkui ja huusi mulle aina: voi herravarjele sentään- kyllä jumala viälä sutki pelastaa--yhyy--yhyy--
jne.jne.jne.jne.
siis ei sitä varten tarvinnut kokouksiin mennä-oli riittävästi kotonakin sitä tuomiota kuinka olen niin paha että tuskin edes jumalakaan minua vaivautuu pelastamaan.
äitini oli "merkannut" minut jo niin toivottomaksi.
sen pituinen se.
- hellarihei
Faktakysymyksiä:
Missä kokouksissa olet käynyt ja kuinka usein?
Kaatuivatko ko. tilaisuuksissa kaikki äidit ja isät?
Miten tarkkailemasi lapset olivat reagoineet sätkyttelyyn? Pakenivat? Jähmettyivät kauhusta? Huusivat kauhusta? Huusivat muita auttamaan?
Missä tilanteessa näit äidin ja isän kertovan, että nyt Jeesus tulee hakemaan? Miten näit lapsen kokevan sen.
Oliko tuo tilanne uhkaava?
Kuinka monen helluntailaisen äidin ja isän tiedät ilmoittaneen lapsille Jumalan puhelinnumeron?
Oletko neurofysiologi, ja oletko tutkinut sekä todennut helluntailaisten äitien ja isän aivotoiminnan häiriytyneeksi?
Viimeinen virkkeesi on mielestäni erittäin myönteinen, koska myönnät tietämättömyytesi edes jossain.
Jos tähän ketjuun joku hellareiden lapsista vastaa ja kertoo mielikuvistaan ajatuksistaan ko. ilmiöistä, niin ota Työmies2 ne ennakkoluulottomasti vastaan.
Ne ovat subjektiivisia kokemuksia, etkä voi niitä väittää vääräksi tai oikeaksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1393850Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362974Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt91882Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa61616Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41089- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23741