lapsellani on leuasta iho ärtynyt on punainen ja hilseilee ja olen laittanut siihen Bevita- kosteusvoidetta ja lapsi huutaa et kirvelee...mitä mä siihen laitan? jotain sellaista mikä ei kirvelis...?
Mikä voide ois hyvä kuivalle iholle?
10
794
Vastaukset
- siellä
osaavat neuvoa, kaikki ei käy kaikille, eikä kaikki lapselle.
- ....
Meillä on lapsen leukaan laitettu Lipolania. Ensimmäisellä rasvauskerralla sanoi kirvelevän, iho oli sen verran kuiva. Mutta rasvaus autttoi ja toisella kertaa ei enää kirvellyt. Nyt voidetta laitettu muutaman päivänä ja iho kunnossa.
- perusvoide
muodostaa iholle suojaavan kalvon jolloin esim kasvojen iho joka altistuu kylmälle ulkoilmalle, saa paremman suojan. On ihan perusvoide, ei siis mikään ulkoiluvoide, mutta ärtyneen hilseilevän ihon hoitoon hyvä, myös kuiville käsille.
Meillä lapsella sama juttu kuin teillä, ei ole valitellut että ko. voide kirvelisi. Sen sijaan Hth ja Erioil ovat kirvelleet, olisko niissä maitohappoa tai karbamidia, jotka saavat hetken kirvelyn aikaan.
Kannattaa rasvata ärtyneet kohdat yöksi säännöllisesti muutamien päivien ajan, sillä kudokset paranevat ihmisillä parhaiten yöaikaan ja näin voidekin pääse parhaiten vaikuttamaan.- ap.
On niin pahan näköinen et pakko saada pian paranemaan..
- Mursu
Suosittelisin aluksi käyttämään jotain rasvaisempaa voidetta, esim. punaista Bebanthenia, sitten kun pahin ärtymys iholta on mennyt, voi siirtyä johonkin kevyempään kosteusvoiteeseen.
Kosteusvoiteissa on paljon vettä ja kun sitä laittaa pahasti kuivalle ja ahavoituneelle iholle, niin takuulla kirvelee. Tietysti rasvaisempi rasva ei imeydy yhtä nopeasti ja on hiukan sottaista, mutta pienempi paha minusta on muutama vaate lisää pyykissä, kuin kirvelevä lapsi.
Kannattaa kysellä apteekista, kyllä siellä osataan neuvoa.- ap.
Ceralan-merkkistä hoitavaa perusvoidetta..niinpä sitä sitte ostin ja sanoivat myös et tuo Bevita-voide on myös hyvä tuollaiseen kuivan, ärtyneen ihon hoitoon.
- ceralan on hyvä
ap. kirjoitti:
Ceralan-merkkistä hoitavaa perusvoidetta..niinpä sitä sitte ostin ja sanoivat myös et tuo Bevita-voide on myös hyvä tuollaiseen kuivan, ärtyneen ihon hoitoon.
Neuvoivat apteeksissa hyvin, ceralan on hyvä rasva. Samoin on Abobase punainen. mutta toi ceralan on vielä hieman parempi. Meillä tyttö 3 vee ollut kuukauden ikäisestä atoopikko niin tuo ceralan on ollut hyvä, kaikkia mitä löytyy hyllyltä niin ollaan koitettu-
- myös
sama juttu, ollaan saatu etsimällä etsiä rasvaa joka ei kirvelisi. Nutraderm on meilläkin todettu hyväksi, samoin Ceralan. Pahimpana aikana laitan yöksi Bepanthenia.
- äiti isä ja kolme lasta
meillä tytär sairastaa atooppista ihottumaa
perusrasvoista ilman reseptiä hankittavista aqualan on hyvä mutta myös locoid sekä essex ovat miellyttäviä ihoa helliviä rasvoja..jos iho rikki niin siinähän ei auta mikään vaan kaikki kirvelee..- tätä
Meillä ihotautilääkäri kehotti käyttämään Repair- nimistä voidetta. Saa ilman reseptiä. Poika käyttänyt jo 3 vuotta, eikä kirvele.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181