Saarnaajatauti

Raamatun punainen lanka

1.Korinttolaiskirje:
12:29 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?

Jaakobin kirje:
3:1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.

Miten sitten on: onko se itsensä suosittelemista, jos joku pyrkii sanan opettajan tahi kaitsijan virkaan? Eikö asian pitäisi olla niin kuin kirjoitettu on:

2.Korinttolaiskirje:
10:18 Sillä ei se ole koetuksen kestävä, joka itse itseään suosittelee, vaan se, jota Herra suosittelee.

Kristittyjen kesken on valitettavan yleistä kilpailla keskenään siitä, kuka on kaikkein suurin ja viisain kirjanoppinut. Opettajat tekevät sitä omalla voimalla ja pyrkivät kaikin keinoin sen myös saavuttamaan? Herra tietää, mitä tekoa me olemme ja syytä olisi muistaa, että kaikki virat ovat toisten palvelemista eikä herrana hallitsemista ja oman itsensä korottamista varten. Eihän siinä mitään pahaa ole, että uskovaisilla on intoa hyvän asian puolesta, kunhan vain itse kukin ymmärtäisi omat lahjansa ja rajoituksensa, niin etteivät aiheuttaisi turhaa vahinkoa kuvittelemalla liikoja itsestään! Oman kunnian tavoittelu ja saarnaajatauti on iskenyt tekemään vahinkoa itselle sekä koko kuulijajoukolle. Meidän tulisi tuntea omat armoitukset ja uskaltaa sanoa myös toisille, jos joku yrittää tunkeutua palvelustehtävään ja toimeen, mikä hänelle ei kuulu eikä Herra häntä siihen tehtävään ole kutsunut.

22

896

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rauhaa

Totta puhut.

Minun on pikku pakko pysytellä opettajan tehtävisaä kun tekijöitä tarvitaan, ja Herra itse on lahjat antanut. Kaivaisin talenttini maahan muutoin.

Myös kirkko on sekä paikallisella seurakuntatasolla, että Suomen A-kirkon tasolla minut asettanut tehtäviini Saarnaajaksi ja Raamatun opettajaksi.

Vastuu on toki olemassa, jonka itse ymmärrän kyllä.
      Tämä minusta jos sitäkin ajattelit?

Jokainen uuden liiton pappi on velvollinen 1 Piet 2:9 valtakirjalla töihin. Virkaanasetuksia,ja velvollisuuksia jokaiselle kykyjen mukaan tässä liitossa.

Kelvottoman palvelijan paikka on missä on.
      Matt 25:14-30.
      Huom kuitenkin tiedot ja kyvyt.
      Ei mahdottomia vaadita. Jokainen löytää jotakin työtä.

Siunausta
      jari laurila

• vai kuis on?

1.Timoteuksen kirje:
        3:7 Ja hänellä tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta, ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan.

Tämäkin ehto on sinulla mailien päässä!
        Olet innostuksessasi erehtynyt asiattomuuksiin ,joita ei voi hyväksyä hyvän asian puolesta asioivilta.

• vai kuis on? kirjoitti:

1.Timoteuksen kirje:
        3:7 Ja hänellä tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta, ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan.

Tämäkin ehto on sinulla mailien päässä!
        Olet innostuksessasi erehtynyt asiattomuuksiin ,joita ei voi hyväksyä hyvän asian puolesta asioivilta.

Rauhaa
        Ihminen on ihminen.
        Perustelematta on ennakkoluloja ja antipatioita mukavaa purkaa.

Virhjeitä teen kuten muutkin, en taivaasta ole tipahtanut.
        Syntinen kurja maan matonen. Hyi kauheeta joo.

Jeesus vaan tykkää, ja Henkensä voimaa työhönsä antaa.'Itsekin joskus ihmettelen.

Siunausta
        jari laurila

• Raamatun punainen lanka

Kuka pakottaa ja tällä palstalla??!!!??

>>>>>Minun on pikku pakko pysytellä opettajan tehtävisaä kun tekijöitä tarvitaan, ja Herra itse on lahjat antanut.

• Raamatun punainen lanka kirjoitti:

>>>>>Minun on pikku pakko pysytellä opettajan tehtävisaä kun tekijöitä tarvitaan, ja Herra itse on lahjat antanut.

Minkälaisia toivomuksia olisi, kun en ole nähnyt perusteuja minkäänlaisia?

Siunausta
        jari laurila

Raamatun punainen lanka kirjoitti:

Kuka pakottaa ja tällä palstalla opettamaan?

Vapaamuotoinen perusteltu henkilökohtainen todistus
        riittää.

• Timo Flink

==>Mielestäni hyvä pappi tai evankelista nauttii
        luottamusta yli seurakunta rajojen ja hänet on Jumala sekä eri ihmiset hyväksi koetelleet!

Timo Flink kirjoitti:

luottamusta yli seurakunta rajojen ja hänet on Jumala sekä eri ihmiset hyväksi koetelleet!

Hyvänä esimerkkinä on David Wilkersson joka on Jumalan mies yli srk rajojen.
        Mutta A-uskovaisillahan pidäydyttään ainoastaan omissa opettajissa srk:n kokouksissa sillä muut saarnamiehet ovat "vääräuskoisia".

Huom! Ymmärrätkö TF, että ydinsanana on "koeteltu Pyhässä Hengessä".
        Et ymmärtänyt ydinsanomaa taitaa olla liikaa järkeisoppia päässä kun täytyy seli... seli... asian vierestä.

Adventistit lokeroivat ihmisiä oikeaoppisuuden varjolla ja näkevät "paavillisuuden haamuja" muissa srk:ssa.
        Adventtiopin opetuksessa on selkeä sisäänpäin lämpiävyys.

Haluaisin kuulla adventisti pastorin pitämän parannussaarnan omilleen, mutta eihän sitä parannusta omille kannata saarnata - muille vaan.

• Emppu
        Timo Flink kirjoitti:

Mitä mieltä olet Jarlaun itsensä nostamisesta ja uskovien solvaamisesta?

• vai kuis on?
        jarlau kirjoitti:

Rauhaa
        Ihminen on ihminen.
        Perustelematta on ennakkoluloja ja antipatioita mukavaa purkaa.

Virhjeitä teen kuten muutkin, en taivaasta ole tipahtanut.
        Syntinen kurja maan matonen. Hyi kauheeta joo.

Jeesus vaan tykkää, ja Henkensä voimaa työhönsä antaa.'Itsekin joskus ihmettelen.

Siunausta
        jari laurila

Et nytkään vastannut viestin asiaaiheeseen.
        Kierrät aina puuttumasta suoraan puheenaiheeseen.
        Jos sinulla on jotain kommentoitavaa niin voisit vastata haasteeseen suoraan.
        Arvostelinhan sinun toimintaasi erittelemällä syyn jonka vuoksi et täytä annettuja tunnusmerkkejä.
        Samaa voidaan yleisesti sanoa teidän toimintaperiaatteistanne.
        Ne poikkeavat esim. Paavalin noudattamasta periaatteesta .
        Roomalaiskirje:
        15:20 ja sillä tavoin, että olen pitänyt kunnianani olla julistamatta evankeliumia siellä, missä Kristuksen nimi jo on mainittu, etten rakentaisi toisen laskemalle perustukselle,

Kerrot Jeesuksen antaneen käskyt Israelille.
        Näin ei kerrota missään Raamatun kohdassa.
        Kun Jeesus totteli Isäänsä ei Hän tietenkään totellut itseään niinkuin teidän logiikallanne asia tulee ymmärretyksi.
        Miksi te opetatte poiketen Raamatun kertomasta järjestyksestä E.G. Whiten tavoin tässä asiassa?
        Apostolit kertoivat asian täysin toisin.
        Filippiläiskirje:
        2:8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.

Mutta A-uskovaisillahan pidäydyttään ainoastaan omissa opettajissa srk:n kokouksissa sillä muut saarnamiehet ovat "vääräuskoisia".

Et ymmärtänyt ydinsanomaa taitaa olla liikaa järkeisoppia päässä kun täytyy seli... seli... asian vierestä.

Adventistit lokeroivat ihmisiä oikeaoppisuuden varjolla ja näkevät "paavillisuuden haamuja" muissa srk:ssa.

Haluaisin kuulla adventisti pastorin pitämän parannussaarnan omilleen, mutta eihän sitä parannusta omille kannata saarnata - muille vaan.

Tarkennus mitä tarkoittaa
        ns. "hyvä" pappi = Pyhän Hengen koetuksen kestävä pappi/opettaja/evankelista, joka ei suosittele itseään vaan Jumala suosittelee häntä.

2.Korinttolaiskirje:
        10:18 Sillä ei se ole koetuksen kestävä, joka itse itseään suosittelee, vaan se, jota Herra suosittelee.

• Timo Flink

Et tainnut ymmärtää mitä yritin sanoa. Ei ihmisten suosio osoita, että saarnaaja on Jumalan mielen mukainen mies. Henki-ilmiöt eivät osoita sitä myöskään, koska paholainen kykenee matkimaan näennäisesti Pyhän Hengen työtä ja pettämään ihmisiä. Monet luulevat omaavansa Pyhän Hengen voitelun, vaikka tosiasiassa vaikuttava henki on jokin ihan muu. Meitä on varoitettu tästä Raamatussa. Jeesus puhui hedelmistä, joista aitous tunnetaan. Siinä ei ratkaise ihmisten suosio tai sen puute. Olen muuten aiemmin jo todennut, että muissa seurakunnissa on aitoja kristittyjä, siis myös saarnaajien joukossa, siitä huolimatta, etten ole välttämättä samaa mieltä opillisista kysymyksistä.

Timo Flink

• Timo Flink
        Emppu kirjoitti:

Mitä mieltä olet Jarlaun itsensä nostamisesta ja uskovien solvaamisesta?

Ketään ei pidä solvata. Muistaakseni jarlau jo pyysi anteeksi lähestymistapaansa.

Timo Flink

Arvostelinhan sinun toimintaasi erittelemällä syyn jonka vuoksi et täytä annettuja tunnusmerkkejä.
        Roomalaiskirje:
        15:20 ja sillä tavoin, että olen pitänyt kunnianani olla julistamatta evankeliumia siellä, missä Kristuksen nimi jo on mainittu, etten rakentaisi toisen laskemalle perustukselle,

Kun Jeesus totteli Isäänsä ei Hän tietenkään totellut itseään niinkuin teidän logiikallanne asia tulee ymmärretyksi.
        Miksi te opetatte poiketen Raamatun kertomasta järjestyksestä E.G. Whiten tavoin tässä asiassa?
        Filippiläiskirje:
        2:8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.

Rauhaa

Olen täällä keskustelemassa Raamatun kysymyksistä.

En kuuntelemassa syytöksiä ja tuomioita. En niitä itsekään anna.

Tapasi on katsoa pahalla silmällä, ja jättää lukematta vastaukseni, valmiit opetukseni usein.
        Siksi keskustelu on hyödytöntä ollut joskus.

Kopioit Raamattua ikäänkuin en sitä tuntisi, ja jätät kuitenkin perustelematta missä on epäselvää. Hatarat perusteluyrityksesi ovat pelkkää haukkua ja tuomiota toisinaan.

Siksi en näe viisaksi osallistua sellaiseen.
        Vastaan kyllä jos havaitsen kysymyksesi järkeväksi ja loogiseksi.

Jaat syytöksiä ja tuomioita MUTU periaatteella, ilman loogisia perusteluita toisinaan.
        Ei yksittäiset jakeet sieltä täältä perusteluitta ole mikään peruste.
        On huomioitava koko Raamatun ilmoitus asiassa aina, ja perusteltava asia.
        Kyllä minä Raamattuni olen hyvin opiskellut.

TÄSSÄ KYSYMYKSESSÄSI OLI LOGIIKKAA, JA SIIHEN VOI VASTATA:
        Siunun on luettava Raamatun paikat ymmärtääksesi!

a) Meillä on yksin Kristus kirkossamme, ei muita!
        EGW opetti vain Raamattua korottaen yksin Kristusta.

b) Jeesus on ollut aikojen alusta asti ennen luomakuntaa, (Kol 1:15,Ilm 3:14, Joh 1:1-3) ja Kristuksen kautta luotiin maailmat. (Kol 1:16)
        Jeesus puhui Moosekselle, ja Jeesus oli se kallio joka oli Kristus (1 Kor 10:1-4) mm. Nämä tulee äkkiä mieleeni.
        Tässä tulee kysymykseen tietenkin myös jumaluuden kolmen persoonan yhteistyö. (Huom jumal"uuden" (mon.)

Jumala on alistanut Krisuksen. (1 Kor 15:27-28)
        Jeesus on kuitenkin kaiken yläpuolella, kukistaen kaikki viholisensa, jopa kuolemankin. (1 Kor 15:24-27) Isää Jeesus ei alista.
        "Isä ja Minä olemme yhtä." (Joh 10:30)
        Isä on suurempi. (Joh 14:18) Jeesuksella oli Jumalan muoto taivaassa. (Fil 2:6-7)
        Tuli hetkeksi enkeleitä halvemmaksi. (Hebr 2:7)
        Ihmisenä maan päällä Jeesus oli täysin riippuvaienen Isästä. (Joh 8:28, 14:10)
        Jumala on korottanut Kristuksen yli kaiken. (Fil 2:9) Jeesuksessa on koko jumaluus ruumillistunut koko täyteydessään. (Kol 2:9)
        Jeesus on Isän oikealla puolella. (Hebr 1:3)

Meidän tapakulttuurissamme poika on aina isäänsä vähempiarvoisempi, mutta juutalaisessa kulttuurissa oli toisin. Poika oli samanarvoinen Isän kanssa.
        Millainen isä, sellainen oli poikakin juutalaisen ajattelun mukaan.

Mietin ns kolmonaisuusoppia monta vuotta.
        Ajattelin että kuka on tyhmä ja kuka viisas?
        havaitsin että meillä vallitsee paljolti keskijan kirkon kolminaisuusoppi, joka pyrkii selittämään Jumalan sisäistä olemusta eli persoonallisuutta.
        Pääsin sopuun opin kanssa, kun ajattelen että
        nykyajan kolminaisuusajattelu on paremminkin kolmiyhteisen jumaluuden tekoja pelastushistoriassa.
        Jumaluudesta puhuu Raamattukin.
        Näin asiaa voidaan ymmärtää ihmisjärjelläkin.

Ikävä kyllä meidän Raamatussamme on Jumalan nimitykset menneet sekaisin.
        Helpottaisi jos sanaa Herra ei käytettäisi niin paljon korvaamaan Jumalan monia nimiä.
        Eivät ne UM käännöksessäkään oikein ole, jos sitä luet?

Siunausta
        jari laurila

Roomalaiskirje:

Filippiläiskirje:

Rauhaa

Olen täällä keskustelemassa Raamatun kysymyksistä.

En kuuntelemassa syytöksiä ja tuomioita. En niitä itsekään anna.

Tapasi on katsoa pahalla silmällä, ja jättää lukematta vastaukseni, valmiit opetukseni usein.
        Siksi keskustelu on hyödytöntä ollut joskus.

Kopioit Raamattua ikäänkuin en sitä tuntisi, ja jätät kuitenkin perustelematta missä on epäselvää. Hatarat perusteluyrityksesi ovat pelkkää haukkua ja tuomiota toisinaan.

Siksi en näe viisaksi osallistua sellaiseen.
        Vastaan kyllä jos havaitsen kysymyksesi järkeväksi ja loogiseksi.

Jaat syytöksiä ja tuomioita MUTU periaatteella, ilman loogisia perusteluita toisinaan.
        Ei yksittäiset jakeet sieltä täältä perusteluitta ole mikään peruste.
        On huomioitava koko Raamatun ilmoitus asiassa aina, ja perusteltava asia.
        Kyllä minä Raamattuni olen hyvin opiskellut.

TÄSSÄ KYSYMYKSESSÄSI OLI LOGIIKKAA, JA SIIHEN VOI VASTATA:
        Siunun on luettava Raamatun paikat ymmärtääksesi!

a) Meillä on yksin Kristus kirkossamme, ei muita!
        EGW opetti vain Raamattua korottaen yksin Kristusta.

b) Jeesus on ollut aikojen alusta asti ennen luomakuntaa, (Kol 1:15,Ilm 3:14, Joh 1:1-3) ja Kristuksen kautta luotiin maailmat. (Kol 1:16)
        Jeesus puhui Moosekselle, ja Jeesus oli se kallio joka oli Kristus (1 Kor 10:1-4) mm. Nämä tulee äkkiä mieleeni.
        Tässä tulee kysymykseen tietenkin myös jumaluuden kolmen persoonan yhteistyö. (Huom jumal"uuden" (mon.)

Jumala on alistanut Krisuksen. (1 Kor 15:27-28)
        Jeesus on kuitenkin kaiken yläpuolella, kukistaen kaikki viholisensa, jopa kuolemankin. (1 Kor 15:24-27) Isää Jeesus ei alista.
        "Isä ja Minä olemme yhtä." (Joh 10:30)
        Isä on suurempi. (Joh 14:18) Jeesuksella oli Jumalan muoto taivaassa. (Fil 2:6-7)
        Tuli hetkeksi enkeleitä halvemmaksi. (Hebr 2:7)
        Ihmisenä maan päällä Jeesus oli täysin riippuvaienen Isästä. (Joh 8:28, 14:10)
        Jumala on korottanut Kristuksen yli kaiken. (Fil 2:9) Jeesuksessa on koko jumaluus ruumillistunut koko täyteydessään. (Kol 2:9)
        Jeesus on Isän oikealla puolella. (Hebr 1:3)

Meidän tapakulttuurissamme poika on aina isäänsä vähempiarvoisempi, mutta juutalaisessa kulttuurissa oli toisin. Poika oli samanarvoinen Isän kanssa.
        Millainen isä, sellainen oli poikakin juutalaisen ajattelun mukaan.

Mietin ns kolmonaisuusoppia monta vuotta.
        Ajattelin että kuka on tyhmä ja kuka viisas?
        havaitsin että meillä vallitsee paljolti keskijan kirkon kolminaisuusoppi, joka pyrkii selittämään Jumalan sisäistä olemusta eli persoonallisuutta.
        Pääsin sopuun opin kanssa, kun ajattelen että
        nykyajan kolminaisuusajattelu on paremminkin kolmiyhteisen jumaluuden tekoja pelastushistoriassa.
        Jumaluudesta puhuu Raamattukin.
        Näin asiaa voidaan ymmärtää ihmisjärjelläkin.

Ikävä kyllä meidän Raamatussamme on Jumalan nimitykset menneet sekaisin.
        Helpottaisi jos sanaa Herra ei käytettäisi niin paljon korvaamaan Jumalan monia nimiä.
        Eivät ne UM käännöksessäkään oikein ole, jos sitä luet?

Siunausta
        jari laurila

Roomalaiskirje:

Filippiläiskirje:

ONKO KOLMINAISUUSOPILLLE RAAMATULLISET PERUSTEET?
        Kristinuskon Jumala on monoteistinen yksi Jumala. (2 Moos 20: 1-4) Pakanauskonnoilla on usein monia jumalia jotka kuitenkin ovat vain mielikuvituksen tuotetta. Puusta ja kivestä tehtyjä jotka eivät ole luoneet maata ja taivasta.

Jumala puhui itse itsestään monikkomuodossa. Heti Raamatun alussa luomiskertomuksen yhteydessä Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen." (1 Moos 1 :26) Luomistyössä olivat mukana jumaluuden kolme persoonaa Isä, Poika ja Pyhä Henki. (Vrt jumaluus Kol 2:9, Apt 17:29) "Elohim" on ensimmäinen Jumalasta käytetty nimi, ja se on monikkomuoto. Nimi esiintyy Raamatussa 2250 kertaa.

Apostolinen siunaus annetaan Raamatussa monikossa. "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." (2 Kor 13:13) Jeesus käski lähetyskäskyssään kastamaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. (Matt 28:19)

Kolmiyhteistä jumaluutta voidaan ymmärtää samoin kuin avioliittoa, jossa kaksi eri persoonaa tulevat "yhdeksi lihaksi." (1 Moos 2:24, Matt 19:4-6) Samoin jumaluuden kolme persoonaa toimivat yhdessä ihmisen hyväksi ja pelastamiseksi. Jeesus sanoi: "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän." (Joh 14:9) Jeesus tahtoi opettaa, että uskomalla Häneen ja Hänen kautta ihminen on saanut tarpeellisen tiedon Jumalasta. Tärkeintä onkin seurata Jumalan tahtoa sen mukaan mitä Jeesus opetti.

Keskiajan kirkon oppi pyrki selittämään Jumalan olemusta kreikkalaisen filosofian termein. Adventtikirkon oppi pyrkii selittämään jumaluuden tai Jumalan kolmen persoonan työtä historiassa Raamatun sanalla. Pyhän Hengen välityksellä voimme ymmärtää sen verran mikä on mahdollista ihmisen ymmärrykselle Raamatun sanan valossa. Emme voi osoittaa aikaa jolloin jumaluuden kaikki persoonat eivät olisi olleet olemassa. Johannes kuvailee Jeesusta "sanana" joka oli Isän luona jo ennen aikojen alkua. (Joh 1: 1-) Tyhjentävästi emme kykene analysoimaan Jumalan persoonalisuuttakaan. Se olisikin asettumista Jumalan vertaiseksi tai korkeammaksi. Oikeaoppisuusvaatimuksiakaan emme voi asettaa, koska meillä ei ole Jumalan persoonallisuudesta niin tarkkaa ilmoitusta.

Raamattu ei käytä sanaa "kolmiyhteinen" ja se onkin kirkkokieltä. Ellen G. White jonka kautta profetian Hengen lahja toimi Adventtikirkossa, käytti sanaa "Gadhead" joka on englannin kielessä vanhempi kolminaisuutta tarkoittava sana.

Jumaluus on pitkälti salaisuus josta me tiedämme enemmän vasta ikuisuudessa. (KoI 2:2, 1 Tim 3:16)

• Timo Flink kirjoitti:

Ketään ei pidä solvata. Muistaakseni jarlau jo pyysi anteeksi lähestymistapaansa.

Timo Flink

Rauhaa

Tapani lähestyä on AINA rakkaudessa.
        Taidampa olla ainoa joka toivottaa rauhaa muille täällä?

Tavassani toimia olen myös pyrkinyt olemaan rakentava. En ole ladellut syytöksiä enkä tuomioita.

Sanani "uskova 1:lle" kääntyä ensin Jeesuksen puoleen hakien aitoa sudetta Vapahtajaan olivat harkittuja.
        Silloin rakkaus täyttää ihmisien sydämen, ja ihmisestä tulee rakentava.

Myös se että jos ei tämä käy, käydä keskustelua psykiatrin kanssa.
        em. josta kai arvostelu minuun kävi, on "uskova 1" ja tapaansa kirjoittaa olen katsellut pidempään, enkä ole kirjoituksaan enää lukenut pitkään aikaan.
        Nimimerkin hurjan kielenkäyttäönsä uhreja ovat moni muukin täällä.

Pelkkää käärmeen myrkkyä, syytöstä ja tuomiota.

Minä tein rakkauden teon kun kehotin hakemaan apua!
        Tiedän ettei rakkaudettomuutta ihminen voi pitkään kestää ilman ongelmia.
        Terveetkin tarvitsevat joskus ammattiauttajaa, ja jos ei Jeesus käy, ja Hänen tapansa viedä evankeliumia, niin sitten vaikka näin.

Sanani olivat harkittuja, ja auttava rakkaus mielessäni tässäkin.

Tämä nimimerkki, joka Sinulle kirjoitti, syyttää minua aina silloin tällöin että olen itseäni nostamassa?!
        Paha mieli jostakin syystä.
        Ei ole korotuspaneita minulla.

Minulla ei ole ollut itseni korotuspaineita.
        Aivan yhdententekevää itseni vuoksi vaikka löisin hanskat tiskiin ev.työssä.
        Minulla on paljon harrastuksia joita en ehdi, kun aikani menee evankeliumin työssä.
        Liikuntakin on jäänyt taas kahdeksi viikoksi ev. työn vuoksi pääasiassa.
        En ole ehtinyt uimahallille.

Minulle olisi mukavampaa touhuta omia harrastuksiani kuuin kuunnella täällä tuomioita, ja syytöksiä jotka usein ovat kateutta, perustelemattomia, ennakkoluuloisia.

Tämä ei ole syytös.

Siunausta
        jari laurila

Timo Flink kirjoitti:

Et tainnut ymmärtää mitä yritin sanoa. Ei ihmisten suosio osoita, että saarnaaja on Jumalan mielen mukainen mies. Henki-ilmiöt eivät osoita sitä myöskään, koska paholainen kykenee matkimaan näennäisesti Pyhän Hengen työtä ja pettämään ihmisiä. Monet luulevat omaavansa Pyhän Hengen voitelun, vaikka tosiasiassa vaikuttava henki on jokin ihan muu. Meitä on varoitettu tästä Raamatussa. Jeesus puhui hedelmistä, joista aitous tunnetaan. Siinä ei ratkaise ihmisten suosio tai sen puute. Olen muuten aiemmin jo todennut, että muissa seurakunnissa on aitoja kristittyjä, siis myös saarnaajien joukossa, siitä huolimatta, etten ole välttämättä samaa mieltä opillisista kysymyksistä.

Timo Flink

Pastori Timo Flink, voisitko antaa kommenttisi
        aloituksestani jossa on se pääasia?
        Yrität käännyttää ihmisten ajatukset kahteen sanaan
        "suosio" ja "Pyhän Hengen voitelu" (psygologinen keino), mutta katso "metsää puilta".
        Kyllä adventistit tarvitsevat parannusta
        ja Pyhää Henkeä.
        Paranuksenteko koskee myös pappeja. Taivaaseen pääsyehtona ei tosiaan tarvitse opiskella teologiaa ja hankkia oppiarvoja jotka näyttävät
        ihmisille kuinka hyvä olen.

Eihän karismaattisuudessa ole mitään väärää jos siinä on Jeesus ja Pyhä Henki mukana vrt. alkuseurakunta. Olet varmaan itse todennut, että adventistit eivät oikein pysty ylistämään Herraa koko sydämestään kokouksissaan?
        Kyllä eksytyksiä on karismaattisuudessa ja myös adventismissa

jarlau kirjoitti:

Rauhaa

Tapani lähestyä on AINA rakkaudessa.
        Taidampa olla ainoa joka toivottaa rauhaa muille täällä?

Tavassani toimia olen myös pyrkinyt olemaan rakentava. En ole ladellut syytöksiä enkä tuomioita.

Sanani "uskova 1:lle" kääntyä ensin Jeesuksen puoleen hakien aitoa sudetta Vapahtajaan olivat harkittuja.
        Silloin rakkaus täyttää ihmisien sydämen, ja ihmisestä tulee rakentava.

Myös se että jos ei tämä käy, käydä keskustelua psykiatrin kanssa.
        em. josta kai arvostelu minuun kävi, on "uskova 1" ja tapaansa kirjoittaa olen katsellut pidempään, enkä ole kirjoituksaan enää lukenut pitkään aikaan.
        Nimimerkin hurjan kielenkäyttäönsä uhreja ovat moni muukin täällä.

Pelkkää käärmeen myrkkyä, syytöstä ja tuomiota.

Minä tein rakkauden teon kun kehotin hakemaan apua!
        Tiedän ettei rakkaudettomuutta ihminen voi pitkään kestää ilman ongelmia.
        Terveetkin tarvitsevat joskus ammattiauttajaa, ja jos ei Jeesus käy, ja Hänen tapansa viedä evankeliumia, niin sitten vaikka näin.

Sanani olivat harkittuja, ja auttava rakkaus mielessäni tässäkin.

Tämä nimimerkki, joka Sinulle kirjoitti, syyttää minua aina silloin tällöin että olen itseäni nostamassa?!
        Paha mieli jostakin syystä.
        Ei ole korotuspaneita minulla.

Minulla ei ole ollut itseni korotuspaineita.
        Aivan yhdententekevää itseni vuoksi vaikka löisin hanskat tiskiin ev.työssä.
        Minulla on paljon harrastuksia joita en ehdi, kun aikani menee evankeliumin työssä.
        Liikuntakin on jäänyt taas kahdeksi viikoksi ev. työn vuoksi pääasiassa.
        En ole ehtinyt uimahallille.

Minulle olisi mukavampaa touhuta omia harrastuksiani kuuin kuunnella täällä tuomioita, ja syytöksiä jotka usein ovat kateutta, perustelemattomia, ennakkoluuloisia.

Tämä ei ole syytös.

Siunausta
        jari laurila

Rauhaa Jari

Pyhä Henki ilmoitti minulle, että sinä tarvitset parannusta.
        Huom. Aloituksessani ei ollut yhtään sanaa, jossa olisi mainittu sana "jarlau" tai "adventismi".

"Mene, äläkä enää syntiä tee".

Siunaten Herran Siunauksella Sinua ja rakkaimpiasi.

Rauhaa Jari

Huom. Aloituksessani ei ollut yhtään sanaa, jossa olisi mainittu sana "jarlau" tai "adventismi".

Rauhaa

Missä aloituksessasi?
        En ymmärrä?
        En ole vastannut tällaiseen mitään?

Jokainen tarvitsee aina parannusta.

Siunausta
        jari laurila

Rauhaa Jari

Rauhaa

Tiedän 100% varmuudella, että Pyhä Henki nuhtelee ihmistä itseään, ei naapuria!!!
        Se on myös sitä Jumalan oikeudenmukaisuutta.

Luulottelet nyt omiasi.
        Kuitenkin toki jokainen parannusta tarvitsee, ei sillä.

Siunausta paljon¨
        jari laurila

• Voitto Ramu

Valitettavasti näkemyksesi on totta jopa useinmiten.

Tänä nettiaikana erityisesti monet pyrkivät tyrkyttämään omia mielipiteitään, vaikka Jumalan Sanan tuntemus on olemattoman heikko.

Miksi ei malteta kasvaa- kyllä Jumalalla on aikaa- oli aikaa laittaa Paavalikin linnaan vuosikausiksi kesken menestyvän julistuksen.

Itse olen onnellinen siitä, että en 30 vuoteen lähtenyt toisia opettamaan millään tavalla, vaan sain kasvaa rauhassa Jumalan sanan tuntemuksessa ja juurtua Jumalan ARMOON.

Kun sitten luulin olevani valmis tehtäviin, niin vielä piti 3-4 vuotta kasvaa ja juurtua Sanaan.
      Vasta sitten sain lähteä työhön ja sain tehtävän ryhtyä jopa kirjoittamaan.

Monet tuntuvat rakentelevan omia kotisivujaan eräänlaisena baabelin tornina, jota tarjoilevat ihasteltavaksi.

Eräskin pyysi saada laittaa sivulleen erään kirjoitukseni jota kehui ja käänsi sen jopa Ruotsiksi.. Kun hän sitten ryhtyi pilkkaamaan jopa nimeäni ja ilmoitti olevansa siihen oikeutettu, niin kielsin häntä enää pitämästä kirjoitustani sivullaan- ja suostui poistamaan sen, kun ilmoitin että minun kirjoituksillani et baabelintorniasi koristele.

Harvoin olen tavannut niin ylpeänä esiintyvää henkilöä- ja kotisivuaan jumalana pitävää; ompa tainnut tännekin kirjoittaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3682
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      32
      3257
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2888
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2730
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1709
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1539
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1517
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1484
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    Aihe