Jep, viestini onkin hyvin pitkälti jo otsikossa.
Ateismipalstahan tämän on tarkotus olla, eikä uskovaisten käännytyspalsta. Täällä voinee siis keskustella ateismista.
Vaikka olen palstaa aina vähän väliä vilkaissut, en ole kuin pariin otteeseen ottanut keskusteluun osaa.
Avaupunpa nyt kuitenkin hitusen, anonyymisti kun kirjottelen:
Vanhempani kuuluvat kirkkoon, mutta ovat omasta näkövinkkelistä varsin maallistuneita tapauskovaisia, kuten suurin osa kristityistä. En ole kummankaan kanssa uskosta keskustellut. Sedistäkin löytyy ateisti, mutta toisaalta myös kiihkolahkoon, jehoviin, kuuluva.
Tietenkin se, etten usko minkäänlaiseen jumalaan on eroamiseni pääsyynä, mutta paineita eroamiseen aiheuttivat ennenkaikkea aggressiiviset käännytysyritykset, joita näkyy täällä palstalla ja pienessä mittakaavassa koulunikin seinillä. Tällainen pakkokäännytys ja aivopesu on täysin väärä tapa "keskustella" uskosta, sekä yleisen keskustelun että käännytystyön kannalta.
En todellakaan halua tukea tällaista ihmisten ahdistelua ja henkistä väkivaltaa, joten minun palkastani ei kirkko tule viemään pientäkään siivua. Jos siltä tuntuu, voin lahjoittaa rahaa suoraan hyväntekeväisyyteen, mutta vain sellaiseen, jota ei kirkko ole turmellut.
Erosin kirkosta
14
858
Vastaukset
- OK!
Samalla lailla itsekin funtsin, kun erosin. Saan itse päättää ketä tuen. Koko kirkkoinstanssi on p**sestä. Kymmenys menee kai jonkinmoiseen tukeen, jota sitäkään ei jaeta ilman jeesusteluja. Kaikki muu onkin puhtaasti hallinnollista kulua. Jeesustelkoot rauhassa, mutta ei mun kukkarolla!
Onneksi olkoon fiksusta päätöksestä.- Jumala TAI Jeesus
usein vielä puhuttaessa kirkosta pidämme itsestään selvänä että puhumme Ev. lut kirkosta. Se on jo ajat sitten loitonnut Raamatun kirkko mallista, liekö koskaan ollutkaan täysin, viittaan lapskaste kautta liitettyyn jäseneen.Mutta kristillisiä kirkkoja ovat mm. Vapaakirkko, Helluntaikirkko, Metodistikirkko jne. Nämä kirkot kastavat vain Jeesukseen Kristukseen uskoon tulleen jäsenekseen.Em. kirkot pyrkivät olemaan Raamattu uskollisia ja toimimaan sen mallin mukaisesti.Kirkot eivät pelasta, eivätkä papit, mutta USKO Jeesukseen Kristukseen pelastaa.Em. kirkoissa voit kyllä kuulla tätä pelastuksen sanomaa.
- Reiska
Jumala TAI Jeesus kirjoitti:
usein vielä puhuttaessa kirkosta pidämme itsestään selvänä että puhumme Ev. lut kirkosta. Se on jo ajat sitten loitonnut Raamatun kirkko mallista, liekö koskaan ollutkaan täysin, viittaan lapskaste kautta liitettyyn jäseneen.Mutta kristillisiä kirkkoja ovat mm. Vapaakirkko, Helluntaikirkko, Metodistikirkko jne. Nämä kirkot kastavat vain Jeesukseen Kristukseen uskoon tulleen jäsenekseen.Em. kirkot pyrkivät olemaan Raamattu uskollisia ja toimimaan sen mallin mukaisesti.Kirkot eivät pelasta, eivätkä papit, mutta USKO Jeesukseen Kristukseen pelastaa.Em. kirkoissa voit kyllä kuulla tätä pelastuksen sanomaa.
Epätoivoista kalastelua.
- PASKA
Jumala TAI Jeesus kirjoitti:
usein vielä puhuttaessa kirkosta pidämme itsestään selvänä että puhumme Ev. lut kirkosta. Se on jo ajat sitten loitonnut Raamatun kirkko mallista, liekö koskaan ollutkaan täysin, viittaan lapskaste kautta liitettyyn jäseneen.Mutta kristillisiä kirkkoja ovat mm. Vapaakirkko, Helluntaikirkko, Metodistikirkko jne. Nämä kirkot kastavat vain Jeesukseen Kristukseen uskoon tulleen jäsenekseen.Em. kirkot pyrkivät olemaan Raamattu uskollisia ja toimimaan sen mallin mukaisesti.Kirkot eivät pelasta, eivätkä papit, mutta USKO Jeesukseen Kristukseen pelastaa.Em. kirkoissa voit kyllä kuulla tätä pelastuksen sanomaa.
men OLIKA PAKET!
- Lyydiat
Minä olen saanut kirkosta tukea ja turvaa elämäni huonoina hetkinä. Käyn usein siellä muutenkin. Ystäviä on paljon ja hartaushetket tuovat hyvän mielen.
Kyllä minä olen uskonut, että kirkko käyttää varoja vähäosaisten auttamiseen. Minulla ei ole pahaa sanottavaa kirkon toiminnasta.
Kuitenkin kun luen teidän kirjoituksianne, niin annatte käsityksen, että kirkko ei olisi muuta kuin yksi tyhjänpäiväinen virasto, jota pyöritetään verovaroilla .- uskonut
että kirkko käyttää varoja vähäosaisten auttamiseen. Niinpä on uskonut moni muukin. Kirkon tasekirjat paljastavat kuitenkin,että hallinnollisiin kuluihin se raha menee. Saat toki 'uskoa' niin kuin haluat. Se mikä on totuus, onkin sitten eri juttu.
- tai näin
uskonut kirjoitti:
että kirkko käyttää varoja vähäosaisten auttamiseen. Niinpä on uskonut moni muukin. Kirkon tasekirjat paljastavat kuitenkin,että hallinnollisiin kuluihin se raha menee. Saat toki 'uskoa' niin kuin haluat. Se mikä on totuus, onkin sitten eri juttu.
En eroa kirkosta koskaan.Edesmenneet,sekä vielä polkuansa vaeltavat sukuni jäsenet eivät ole kirkosta eronneet,en tee sitä minäkään.
Tiettävästi hautapaikkakin maksaa "mansikoita" mikäli ei kuulu kirkkoon.
Joten en halua jälkipolvilleni tätä karhunpalvelusta.
Kirkonpenkkejä en juurikaan kuluta. - hautausurakoitsija
tai näin kirjoitti:
En eroa kirkosta koskaan.Edesmenneet,sekä vielä polkuansa vaeltavat sukuni jäsenet eivät ole kirkosta eronneet,en tee sitä minäkään.
Tiettävästi hautapaikkakin maksaa "mansikoita" mikäli ei kuulu kirkkoon.
Joten en halua jälkipolvilleni tätä karhunpalvelusta.
Kirkonpenkkejä en juurikaan kuluta.Hautauskulut ovat kaikille samanhintaiset, kuulutpa tai et kirkkoon.
Maksa sinä vaan hyvässä uskossasi papin palkkoja. - Humanisti
tai näin kirjoitti:
En eroa kirkosta koskaan.Edesmenneet,sekä vielä polkuansa vaeltavat sukuni jäsenet eivät ole kirkosta eronneet,en tee sitä minäkään.
Tiettävästi hautapaikkakin maksaa "mansikoita" mikäli ei kuulu kirkkoon.
Joten en halua jälkipolvilleni tätä karhunpalvelusta.
Kirkonpenkkejä en juurikaan kuluta.kuin "En eroa kirkosta koskaan.Edesmenneet,sekä vielä polkuansa vaeltavat sukuni jäsenet eivät ole kirkosta eronneet,en tee sitä minäkään."???
Tuollaisella ajatuksenjuoksulla ihmiskunta taapertelisi edelleen primitiivisiin luonnonhenkiin uskoen.
Koko kulttuurievoluutio olisi jäänyt kehittymättä. - kirkon jäsenenä..........
tai näin kirjoitti:
En eroa kirkosta koskaan.Edesmenneet,sekä vielä polkuansa vaeltavat sukuni jäsenet eivät ole kirkosta eronneet,en tee sitä minäkään.
Tiettävästi hautapaikkakin maksaa "mansikoita" mikäli ei kuulu kirkkoon.
Joten en halua jälkipolvilleni tätä karhunpalvelusta.
Kirkonpenkkejä en juurikaan kuluta.jälkijunassa!Se hauta paikka on lakisääteisesti määrätty saman hintaiseksi.Oli ev.lut kirkon tai ei jäsen.
- selvää asiasta
hautausurakoitsija kirjoitti:
Hautauskulut ovat kaikille samanhintaiset, kuulutpa tai et kirkkoon.
Maksa sinä vaan hyvässä uskossasi papin palkkoja.Empä nyt noinkaan sanoisi,että soopaa!
Huomenna olen viisaampi. - erehtyneeni,,,
Humanisti kirjoitti:
kuin "En eroa kirkosta koskaan.Edesmenneet,sekä vielä polkuansa vaeltavat sukuni jäsenet eivät ole kirkosta eronneet,en tee sitä minäkään."???
Tuollaisella ajatuksenjuoksulla ihmiskunta taapertelisi edelleen primitiivisiin luonnonhenkiin uskoen.
Koko kulttuurievoluutio olisi jäänyt kehittymättä.Minulla on vara myöntää,että asiat ovat muuttuneet,Suomen tullessa eu;hun,hautapaikka on kaikille sama.Toisin oli kuitenkin ennen,kirkosta eronneiden hautaan saattaminen tuli jälkeen jääville kalliiksi.
Ainoa syy kirkon jäsenyyteen jääneekin"etteivät muutkaan elossa/kuolleet sukuni jäsenet ole sitä tehneet"
Ystävänpäivä tervehdykeni viestiini vastanneille Hautausurakoitsija,Humanisti Kirkonjäsen sekä kaikille muillekin palstan käyttäjille.
- -nimimerkki-
Ajattele, jos mitään tällaisia käännytysyrityksiä ei olisi ollenkaan ja sinä tulisit uskoon, ajattelisit varmaan, että eivätpä he paljoa välittäneet kun eivät yrittäneet käännyttää.
vaikka olen kyllä samaa mieltä, että liika tyrkyttäminen ei johda mihinkään. Asiallinen keskustelu kylläkin.. Ja se hetki, kun itse sen oivaltaa. Olet nyt vapaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä551553- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231228- 1401044
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602