Koneeni on hidastunut älyttömästi, koska olen asentanut liikaa pelejä. Siksi haluaisin asentaa XP:n uudestaan. Olen kokeillut windowsin cd-levyjä, mutta ne ovat tarkoitettu SP1 järjestelmälle. Minulla on SP2, siksi se ei toimi. Niinpä toivoisin teiltä muita hyviä neuvoja uudelleenasentamiseen.
XP:N UUDELLEENASENNUS
5
1233
Vastaukset
- Heetza
Miten SP2 pystyy poistamaan?
- ohjauspaneelista
Laita rasti kohtaan "näytä päivitykset".
Vaikka ei sitä tarvitse poistaa, jos tekee uuden asennuksen, eikä korjaavaa asennusta.
- lienee joko tai
käyttöjärjestelmästä vaiko itse koneen resursseista?
Meinaan jos vaikka kuinka käyttistä uudelleen asentaa, mutta koneen resurssit eivät riitä "liikojen" pelien pyörittämiseen...
-... "olen asentanut liikaa pelejä"...- - Pärsereikä
Koneesi ei ole hidastunut siksi että olet asentanut paljon pelejä vaan koska buutti käynnistää liikaa erilaisia prosesseja tai rekisterisi on täynnä turhaa tauhkaa eli olet asennellut ja poistellut softaa. Pelit itsessään kuten muukaan data ei määrällisesti hidasta juurikaan konetta jos muu säätö on kohdallaan kuten muistin määrä ja näennäismuistiasetukset etc.
Onko palomuuri, onko virustorjunta, käynnistyykö mese, näytönohjaimen, äänikortin, webkameran, cdpolton, modeemin jne. softa joka yleensä on pelkkää moskaa. Omalla koneellani (XP Pro) käynnistyy buutissa vain AVG freeware virustutka ja rekisteriä on korjattu tarpeen mukaan joten käynnistys on melko nopea. RAMia on 1Gt DDR400.
Windowsin perusominaisuuksiin aikojen alusta asti on kuulunut itsensä hengiltä tukahduttaminen eli käyttöjärjestelmä kerää itseensä niin paljon roskaa ettei mikään muisti lopulta riitä ellei konettaan huolla. Katso ettei työpöydällä ole muuta kuin tärkeimmät PIKAKUVAKKEET (ei siis kokonaisia ohjelmia tai tiedostoja), tarkista että roskis on tyhjä ja temp, tmp nimiset kansiotkin voi tyhjentää kuten väliaikaiset internet tiedostotkin. Hyviä rekisterin puhdistusohjelmia löytyy useampia ja rekisteriä kannattaa aika ajoin puhdistaa/korjata, MUISTA PEREHTYÄ ohjelman ohjeisiin.
Olennaista on myös kiintolevyn eheytys jossa siis samaan ohjelmaan kuuluvat ympäri levyä hajonneet tiedon sirpaleet kootaan nippuun mikä nopeuttaa levyä. Lienet huomannut huolehtia näistä perusasioista?
UUDELLEENASENNUS; SP2:n voi kyllä poistaa mutta sun kohdallasi siinä ei ole järkeä sillä windowsin uudelleenajaminen vanhan päälle ei korjaa tilannetta mitenkään vaan todennäköisesti pahentaa sitä. Järkevintä mitä voit tehdä on polttaa tarpeelliset tiedostosi CD/DVD:lle ja suorittaa puhdas uudelleenasennus. Jos sinulla on suuri kiintolevy >80Gt niin kannattaa osioida levy useampaan levyosioon max 40Gt/osio niin kone pysyy huomattavasti nopeampana. Eli uudelleenasennus formatoi eli alustaa koko levyn eli kaikki tieto katoaa mutta tämä on parasta kärsiä.. asennusvaiheessa teet n. 30 - 40Gt levyosioita ja asennat XP:n esim. c-asemalle (sun tapauksessa varmaan paras näin). Muista alustaa levyt NTFS-muotoon (EI FAT32). Kun XP on asennettu uudelleen voit nimetä eri levyosioyt esim. itselläni on osioita MEDIA(D:), PELIT(E:), DVD(F:) jne.. ja pistät valokuvat musat medialevylle ja pelit pelitlevylle niin on selkeä järjestys. Lisäksi nämä pienemmät levyosiot on nopeampi virustarkistaa ja eheyttää ja kone toimii muutenkin nopeammin.
Jos kiintolevysi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1224730Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa43354Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1263160Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss252583Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu602280Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181759Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91364Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1171225Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut81223Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky4988