"Rauhan Minä jätän teille, Minun rauhani, eikä maailma voi pois sitä ottaa."
Aikuisiksi kasvaneiden uskovaisten kohdalla tämä toteuttuu, mutta heidän jotka uskovat vielä alaikäisen tavoin tämä lupaus ei toteudu.
Tarkoittiko Jeesus, että uskovaiset kerskaavat oman oppinsa puolesta, riitelevät ja lahkoontuvat.
Ei, vaan Hän halusi ja haluaa meidät yhdeksi laumaksi, jota Hän itse johtaa.
Helluntalaiset ovat usein hyvin itsevarmoja, ikään kuin vain he tuntisivat kaikki Jumalan salaisuudet. Varsinkin tuolla kaste-viesteissä on suoranaisia tuomioita ja muutakin pöyhkeilyä.
"Siitä teidät tunnetaan Jeesuksen opetuslapsiksi, että teillä on keskinäinen rakkaus."
Onko teillä. Jos onkin, ei teillä ainakaan tunnu olevan rakkautta muita Jumalan lapsia kohtaan, jotka ovat ajautuneet toiseen lahkoon ja joilla on eri käsitys määrätyistä asioista, esim. kaste opista.
Samoin kuin lestadiolaisillakin on vääriä käsitys siitä, että vain heidän keskuudessaan on Jumalan valtakunta ja että Jeesus on mennyt ristille vain heidän tähtensä.
Hänen laumansa on hajotettuna eri lahkoihin ja on avutonna monien opinkiistojen keskellä. Mutta Jeesus tuntee omansa ja Hän vapauttaa omansa eri lahkojen kapea-alaisuudesta.
Sinulta luterilainen kysyn: luuletko sinä, että Jumala asuu käsin tehdyssä temppelissä. Ei asu. Hän asuu sisäisesti meissä jotka uskomme Jeesukseen ja olemme rakentuneet Hänen temppelikseen.
Sinun temppelisi papit puhuvat epätäydellistä sanaa. He pelkäävät, eivät Jumalaa, vaan toinen toistaan.
Te jotka ette ole lahkoontuneet mihinkään ja tekin jotka olette lahkoon joutuneet, lukekaa Jumalan sanaa ja pyytäkää Pyhää Henkeä oppaaksi. Älkää antako minkään eksyttää itseänne.
Muistakaa aina, että suurin kaikista opetuksista on rakkauden laki. Sillä jos minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi, sillä minä en kykenisi rakkauden tekoihin. Helppo on sanoilla ja tiedolla pöyhkeillä, tietoa meillä on paljon, mutta onko meillä rakkautta paljon. Tarkatkoon kukin kohdallaan.
USKOSTA
9
233
Vastaukset
Omasta puolestani tahdon kiittää Sinua kirjoituksestasi sekä toivottaa Sinulle ja kaikille veljilleni ja sisarilleni runsasta Jeesuksen armon osallisuutta alkavalle viikolle.
Sydämeni toive ja rukous on, että jokainen Herraan Jeesukseen uskova oppisi kotimatkalla tuntemaan Häntä itseään yhä paremmin ja "aivan henkilökohtaisella tavalla" sillä niin olemme Hänen käsissään siunauksen ja avun välikappale kärsiville lähimmäisillemme, kun Hän saa elää omaa elämäänsä kauttamme ja kanssamme. "Niin pysyvät nyt usko, toivo ja rakkaus, mutta suurin niistä on rakkaus".
Jumala rakastaa meitä. Apumme tulee Häneltä, joka on tehnyt taivaan ja maan. Älkäämme siis riidelkö matkalla vaan olkaamme toisillemme armeliaita ja anteeksiantavaisia, niinkuin Isäkin on meille Kristuksessa Jeesuksessa anteeksi antanut.- vastaisitko
Mitä tarkoittaa nm uskovainen. Kiitos näin etukäteen vastauksesta
vastaisitko kirjoitti:
Mitä tarkoittaa nm uskovainen. Kiitos näin etukäteen vastauksesta
Se tarkoittanee aloituksen otsikolla USKOSTA laatinutta kirjoittajaa, joka käytti nimimerkkiä eli kirjoittajanimeä USKOVAISILLE. Tuossa otsikossani nm on siis lyhenne sanasta nimimerkki.
Hyvää iltaa Sinulle ystäväni. Käytän hieman "omanlaistani" kirjoitustapaa ja sanastoa, mutta pyrin sanomaan sanottavani kuitenkin selkeästi.- ystävällisyydestäsi
jukka.finland kirjoitti:
Se tarkoittanee aloituksen otsikolla USKOSTA laatinutta kirjoittajaa, joka käytti nimimerkkiä eli kirjoittajanimeä USKOVAISILLE. Tuossa otsikossani nm on siis lyhenne sanasta nimimerkki.
Hyvää iltaa Sinulle ystäväni. Käytän hieman "omanlaistani" kirjoitustapaa ja sanastoa, mutta pyrin sanomaan sanottavani kuitenkin selkeästi.Kiitos vastauksesta. Sinä tunnut olevan pitkälle kehittynyt uskovainen, ainakin olen tuntevinani niin hengessäni. Voisitko ehkä joskus kirjoittaa tänne enemmänkin uskosta ja siitä maailmasta mitä se on tuonut sinulle. Kiitän jo edeltä ja seuraan tätä palstaa.
- kysyisyn vielä
jukka.finland kirjoitti:
Hyvää iltaa Sinulle ystäväni. Käytän hieman "omanlaistani" kirjoitustapaa ja sanastoa, mutta pyrin sanomaan sanottavani kuitenkin selkeästi.Haluaisin vielä sinun mielipiteesi noista sotureista, jotka liikkuvat tuolla kastepalstan alla. He kirjoittavat tavattoman pitkiä kirjoituksia ja arvostelevat toistensa uskoa.
Luulen heidän molempien haluavan palvella Herraa, mutta ovatkohan he vähän harhassa. Ainakin heidän puolestaan on aiheellista rukoilla. Jos sinun on vaikea vastata, niin voit jättää vastaamatta hyvällä omallatunnolla. kysyisyn vielä kirjoitti:
Haluaisin vielä sinun mielipiteesi noista sotureista, jotka liikkuvat tuolla kastepalstan alla. He kirjoittavat tavattoman pitkiä kirjoituksia ja arvostelevat toistensa uskoa.
Luulen heidän molempien haluavan palvella Herraa, mutta ovatkohan he vähän harhassa. Ainakin heidän puolestaan on aiheellista rukoilla. Jos sinun on vaikea vastata, niin voit jättää vastaamatta hyvällä omallatunnolla.Haluan vastata kysymykseen. Toivottavasti ehdin niin tehdä huomenissa, mutta nyt on aika hiljentyä ja käydä levolle. Jumala Sinua ja kaikkia palstalla vieraileita siunatkoon.
Ystävät, hyvää yötä ja Jeesus myötä. Jumala rakastaa luotujaan ja haluaa pitää meistä jokaisesta huolen ja tahtoo, että tulisimme henkilökohtaisella tasolla tuntemaan Hänen Poikansa.kysyisyn vielä kirjoitti:
Haluaisin vielä sinun mielipiteesi noista sotureista, jotka liikkuvat tuolla kastepalstan alla. He kirjoittavat tavattoman pitkiä kirjoituksia ja arvostelevat toistensa uskoa.
Luulen heidän molempien haluavan palvella Herraa, mutta ovatkohan he vähän harhassa. Ainakin heidän puolestaan on aiheellista rukoilla. Jos sinun on vaikea vastata, niin voit jättää vastaamatta hyvällä omallatunnolla.Palaan tänne vastatakseni jotain kysymyksiisi. Tuolla kastepalstan puolella en ole käynyt. Siksi kirjoitan enemmänkin yleisluontoisesti kuin johonkin yksityiskohtaan puuttuakseni, kun en niistä tiedä.
Itse pyrin välttelemään riitoja ja kiistoja veljien ja siskojen kanssa. Yleisesti on tiedossa, että kasteasia jos mikä synnyttää loputtomia väittelyjä; erityisesti silloin, kun keskustelijat ovat kiistankipeitä ja tinkimättömästi oppimistaan opinmuodoista kiinni pitäviä ihmisiä.
Olkoonpa kysymys kasteista tai muusta Raamatun opetuksesta, niin ainoa mahdollisuus Jeesuksen opetuksen ja siten Hänen Itsensä tuntemisen ja ymmärtämisen käsittämiseen on Pyhän Hengen valo sisimmässämme.
Ellemme ole koskaan joutuneet riisumaan tavanomaisia uskonnolisia kenkiämme tavanomaisista uskonnollisista jaloistamme ja vapautuneet ihmisjärjen rakentamista oppikäsityksistä lähestyessämme Jumalaa, niin on kyseenalaista, olemmeko koskaan seisoneetkaan Hänen edessään. Henkilöt, joilla on valmis vastaus kaikkeen ja ovat kovin kerkeäkielisiä ja opeistaan taistelutahtoisen varmoja, ovat niitä, jotka tuskin ovat tavanneet Jeesusta Kristusta muuten kuin kirjojen lehdillä ja saarnaajien selityksissä. Nämä tallaiset ihmiset uskovat enemmän oppeihin kuin Jumalaan itseensä. He tuntevat mahdollisesti Raamatun kannesta kanteen, mutta eivät vielä Häntä, josta Raamattu meille kertoo.
Riidat kasteista asettuvat siellä, missä Jumala vie meidät koulussaan pimeyden läpi, opettaakseen meidät tuntemaan Hänet ja huomioimaan kanssamatkaajamme rakkauden silmin. Laululinnut oppivat pimeässä häkissä laulutaidon ja meidät viedään Jumalan käden varjoon, kunnes opimme kuulemaan Häntä. Silloin ei ole aika puhua eikä opettaa toisia, vaan olla hiljaa ja odottaa vastauksia Jumalalta itseltään, kunnes asiat selkenevät päivänvaloa kirkkaammiksi. Kuinka kauniisti nuo laululinnut sitten livertävätkään, kun oikea aika on tullut.
Tällä kaikella haluan sanoa, että niin täällä palstoilla kuin paikallisissa seurakunnissakin on ihmisiä, joiden tulisi olla juuri nyt hiljaa ja odottaa Jumalan tuntemisen todellisuutta omassa elämässään, ennen kuin alkavat saarnaamaan muille (vertaa Moosesta, jolla oli näky kuljettaa Israelin kansa Egyptistä vapauteen, mutta hän ei ollut vielä Jumalan muokkaama näkynsä mukaiseksi). Heillä voi olla oikea näky asiasta, mutta he eivät ole vielä valmiita elämään näkynsä mukaan ja kertomaan siitä edelleen.
Olkaamme pitkämielisiä ja armollisia kanssamatkaajillemme, niin saamme ihmetellen seurata, kuinka Isä itse opettaa ja kasvattaa heitä niin kuin meitäkin maailmanlaajuisten suunnitelmiensa toteutumiseksi. Ne suunnitelmansa Hän on toteuttava maan päällä lopullisesti eikä yksikään Hänen sanansa jää toteutumatta ja tähän Hän on kutsunut meidät mukaan.- asioissa
jukka.finland kirjoitti:
Palaan tänne vastatakseni jotain kysymyksiisi. Tuolla kastepalstan puolella en ole käynyt. Siksi kirjoitan enemmänkin yleisluontoisesti kuin johonkin yksityiskohtaan puuttuakseni, kun en niistä tiedä.
Itse pyrin välttelemään riitoja ja kiistoja veljien ja siskojen kanssa. Yleisesti on tiedossa, että kasteasia jos mikä synnyttää loputtomia väittelyjä; erityisesti silloin, kun keskustelijat ovat kiistankipeitä ja tinkimättömästi oppimistaan opinmuodoista kiinni pitäviä ihmisiä.
Olkoonpa kysymys kasteista tai muusta Raamatun opetuksesta, niin ainoa mahdollisuus Jeesuksen opetuksen ja siten Hänen Itsensä tuntemisen ja ymmärtämisen käsittämiseen on Pyhän Hengen valo sisimmässämme.
Ellemme ole koskaan joutuneet riisumaan tavanomaisia uskonnolisia kenkiämme tavanomaisista uskonnollisista jaloistamme ja vapautuneet ihmisjärjen rakentamista oppikäsityksistä lähestyessämme Jumalaa, niin on kyseenalaista, olemmeko koskaan seisoneetkaan Hänen edessään. Henkilöt, joilla on valmis vastaus kaikkeen ja ovat kovin kerkeäkielisiä ja opeistaan taistelutahtoisen varmoja, ovat niitä, jotka tuskin ovat tavanneet Jeesusta Kristusta muuten kuin kirjojen lehdillä ja saarnaajien selityksissä. Nämä tallaiset ihmiset uskovat enemmän oppeihin kuin Jumalaan itseensä. He tuntevat mahdollisesti Raamatun kannesta kanteen, mutta eivät vielä Häntä, josta Raamattu meille kertoo.
Riidat kasteista asettuvat siellä, missä Jumala vie meidät koulussaan pimeyden läpi, opettaakseen meidät tuntemaan Hänet ja huomioimaan kanssamatkaajamme rakkauden silmin. Laululinnut oppivat pimeässä häkissä laulutaidon ja meidät viedään Jumalan käden varjoon, kunnes opimme kuulemaan Häntä. Silloin ei ole aika puhua eikä opettaa toisia, vaan olla hiljaa ja odottaa vastauksia Jumalalta itseltään, kunnes asiat selkenevät päivänvaloa kirkkaammiksi. Kuinka kauniisti nuo laululinnut sitten livertävätkään, kun oikea aika on tullut.
Tällä kaikella haluan sanoa, että niin täällä palstoilla kuin paikallisissa seurakunnissakin on ihmisiä, joiden tulisi olla juuri nyt hiljaa ja odottaa Jumalan tuntemisen todellisuutta omassa elämässään, ennen kuin alkavat saarnaamaan muille (vertaa Moosesta, jolla oli näky kuljettaa Israelin kansa Egyptistä vapauteen, mutta hän ei ollut vielä Jumalan muokkaama näkynsä mukaiseksi). Heillä voi olla oikea näky asiasta, mutta he eivät ole vielä valmiita elämään näkynsä mukaan ja kertomaan siitä edelleen.
Olkaamme pitkämielisiä ja armollisia kanssamatkaajillemme, niin saamme ihmetellen seurata, kuinka Isä itse opettaa ja kasvattaa heitä niin kuin meitäkin maailmanlaajuisten suunnitelmiensa toteutumiseksi. Ne suunnitelmansa Hän on toteuttava maan päällä lopullisesti eikä yksikään Hänen sanansa jää toteutumatta ja tähän Hän on kutsunut meidät mukaan.On hienoa huomata, että täällä kulkee samaan Henkeen kastettu ihminen kuin itse olen. Olet varmasti joutunut samoin kuin minä, tilanteisiin, joissa ei ole ollut yhden yhtäkään ihmistä, keltä neuvoa kysyä, on ollut vain Jeesus.
Aikanaan, kun Jeesus opetti minua, Hän joutui särkemään sen Jumalan kuvan minusta, joka oli syntynyt toisten tekemänä. Olin siis joutunut uskomaan muiden oppeja Jeesuksesta, ns.kirkkouskovaisten ja lestadiolaisten. Jeesus erotti minut erilleen ja opetti todellisen Jumalan tuntemukseen ja antoi niin tavattoman sanan nälän, että minun oli luettava sanaa ja paljon. Minua ei silloin kiinnostanut muut asiat niin paljon kuin Jumalan sana. Ehkäpä minua silloin oikein tankattiin sanan tuntemiseen.
Ja se jatkuu, mutta on toki aikoja jolloin en sanan ääressä niin paljon viivy, eikä se alkuvuosien into ole siinä määrin jäänyt päälle, mutta sana on minulle ehdoton opas ja Raamatun ääreen menen herkeästi kysymyksissäni. asioissa kirjoitti:
On hienoa huomata, että täällä kulkee samaan Henkeen kastettu ihminen kuin itse olen. Olet varmasti joutunut samoin kuin minä, tilanteisiin, joissa ei ole ollut yhden yhtäkään ihmistä, keltä neuvoa kysyä, on ollut vain Jeesus.
Aikanaan, kun Jeesus opetti minua, Hän joutui särkemään sen Jumalan kuvan minusta, joka oli syntynyt toisten tekemänä. Olin siis joutunut uskomaan muiden oppeja Jeesuksesta, ns.kirkkouskovaisten ja lestadiolaisten. Jeesus erotti minut erilleen ja opetti todellisen Jumalan tuntemukseen ja antoi niin tavattoman sanan nälän, että minun oli luettava sanaa ja paljon. Minua ei silloin kiinnostanut muut asiat niin paljon kuin Jumalan sana. Ehkäpä minua silloin oikein tankattiin sanan tuntemiseen.
Ja se jatkuu, mutta on toki aikoja jolloin en sanan ääressä niin paljon viivy, eikä se alkuvuosien into ole siinä määrin jäänyt päälle, mutta sana on minulle ehdoton opas ja Raamatun ääreen menen herkeästi kysymyksissäni.Oli mieluista lukea sävyisä viestisi. Kiitän Herraa siitä, että Hän itse kasvattaa meitä. Emme aina ymmärrä mitä ja miksi Hän tekee niin kuin kohdallamme tekee, mutta Hän näkee päämäärän johon kanssamme pyrkii ja eräänä päivänä mekin sen ymmärrämme ja kiitämme kasvatuksesta ja kurista, jonka saimme.
Onpas minulla hyvä mieli kirjoituksestasi. Jumala Sinua siunatkoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511407- 639720
- 1405508
- 1443774
- 753730
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373625- 403368
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243153- 632783
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak782558