Vaikkapa meistä "City-vihreistä" kiinni. Käyn useita kertoja vuodessa kotiseudullani ja käytän palveluja, joita siellä tuotetaan. Olen kokenut, että sitä arvostetaan. Käyn yhdessä nuoruuden kaverieni kanssa (isäntiä) katsomassa vanhoja paikkoja, miten ne ovat muuttuneet nuoruutemme ajoista. Ei meillä ole mitään ristiriitoja vaan huoli siitä, miten maaseutu tulee pärjäämään, kun lapsia (tulevia kuntalaisia) syntyy niin vähän. Luonto on myös näille kavereilleni tarkeä asia!
Moni elinkeino
8
273
Vastaukset
- viinaa
sinne landelle kyläilemään niin kyllä skidejä alakaa tulla.
Savusauna lämpimäks ja pöytä koreaksi niin johan on ihme jollei ala maaseutu elpymään, lupaan sen. - Ekku
tervejärkisiäkin joukossa. Sillä yleensä tapana
city-vihreillä on käydessään vain kertoa maalle jääneille serkuilleen kuinka asioita pitäisi heidän mielestään hoitaa.
Olen myös itse joutunut kaupunkilais serkuilleni, jotka ovat vielä vihreitä kommunisteja, selvittämään tarkkaan miksi se ja se on näin eikä noin. Aika alentavaa. Mutta nämä
katsovat yleensä omistavansa paikat, kun juuret ovat sieltä.
Voin vain arvata, kuinka kävisi, jos minä menisin kaupukilaistontille ja alkaisin antaa ohjeita ja määräyksiä.Kyläänkutsua tosin ei ole tullut.
On ilo huomata näin terveesti ajattelvia ja maalaisiakin ymmärtäviä on olemassa. Ei kyllä uskoisi, kun lukee tätäkin palstaa. Yhteistyöllä
ja vilpittömillä ajatuksilla asioita saakin eteenpäin.- Pasifisti
Mitä olet pitänyt Vihreän liiton kauan hellimästä energiamaaseutu ideasta? Eli kesannointiala ruokohelven viljelyyn ja karjataloudessa syntyvä lanta biokaasuksi.
- oppiin maalle
Pasifisti kirjoitti:
Mitä olet pitänyt Vihreän liiton kauan hellimästä energiamaaseutu ideasta? Eli kesannointiala ruokohelven viljelyyn ja karjataloudessa syntyvä lanta biokaasuksi.
Onko tosi, että mies ei ole tehnyt mitään maahommia, vain pienenä poikana ollut Tädin olkipaaleja nostelemassa
Nyt sitten osaa jo neuvoa maalaisia
Ei noin,(jos noin) kyllä pitää osaaminen olla täälläkin - Pasifisti
oppiin maalle kirjoitti:
Onko tosi, että mies ei ole tehnyt mitään maahommia, vain pienenä poikana ollut Tädin olkipaaleja nostelemassa
Nyt sitten osaa jo neuvoa maalaisia
Ei noin,(jos noin) kyllä pitää osaaminen olla täälläkinJos esiintyy vihreänä ihmisenä ja vaikka esittää asiansa kuinka varovasti muotoiltuna tahansa, niin aina löytyy ihmisiä, jotka haluavat sanoa sanottavansa riippumatta siitä, että ampuvat yli.
Minä en vielä mitään neuvoja antanut, mutta se on tullut selväksi, että sinun kaltaisesi ihmisen kanssa mielipiteen vaihto on mahdotonta.
Tiedoksesi maatalouskauppaa olla vapauttamassa ja sen seurauksena sokerintuotantoa supistetaan. Korvaavan tulonlähteen voisi tarjota bioetanolin valmistus sokerijuurikkaasta. Perinteinen viljely ei tulevaisuudessa tarjoa riittävää turvaa. Asioilla katsos on tapana muuttua. - Maanläheinen
Pasifisti kirjoitti:
Pidän sitä aivan huuhaana tavalliselle maalla-asujalle. Eli aivan paskanjauhamista se on. Siellä ei paskaa juurikaan kasaannu. Elukoita on vain miljonäärimaanviljelijöillä, ei tavallisilla pulliaisilla. He äänestävät joko Kepua tai Kokoomesta. mene niille palstoille ideoittesi kanssa! Puhuisit joskuskaan jotain järkeä siinä vihreässä huumassasi! Kyllä sinä olet valmis neuvoman sitä "ruokohelvetin" viljelyä, oletkos valmis tulemaan töihin sinne? Epäilen, sillä vihreille ei työ maistu, mutta suunsoitto kylläkin!
- Ettet muka onna ohjeita ?
Pasifisti kirjoitti:
Jos esiintyy vihreänä ihmisenä ja vaikka esittää asiansa kuinka varovasti muotoiltuna tahansa, niin aina löytyy ihmisiä, jotka haluavat sanoa sanottavansa riippumatta siitä, että ampuvat yli.
Minä en vielä mitään neuvoja antanut, mutta se on tullut selväksi, että sinun kaltaisesi ihmisen kanssa mielipiteen vaihto on mahdotonta.
Tiedoksesi maatalouskauppaa olla vapauttamassa ja sen seurauksena sokerintuotantoa supistetaan. Korvaavan tulonlähteen voisi tarjota bioetanolin valmistus sokerijuurikkaasta. Perinteinen viljely ei tulevaisuudessa tarjoa riittävää turvaa. Asioilla katsos on tapana muuttua.Pasifistin toreformi aluksi kuuluu noin !
"Korvaavan tulonlähteen voisi tarjota bioetanolin valmistus sokerijuurikkaasta. Perinteinen viljely ei tulevaisuudessa tarjoa riittävää turvaa."
Kyllä tämä on melkein kuin määräyksen sisältävä käsky! Lue ajatuksella sanasi, kuten tuo aikaisempikin kohtasi!
Kuka se neuvo ketäkin? Pasifisti neuvoo ja opastaa!! - Ekku
Pasifisti kirjoitti:
selvitettävä ensin.
Se tosiasia on kyllä tunnustettava, että perinteinen maatalous on tullut tiensä päähän.
Työmäärä tulotasoon nähden on järjetön.
Kaikki täytyy perustaa tukien varaan ja sitä ei täällä tottavie haluta. Mutta näin on herrat päättäneet, että kuluttajat saisivat "halpaa" ruokaa, jonka hinnasta kauppa nussii lähes kaiken.
Energian tuottamiseen henkilökohtaisesti suhtaudun positiivisesti, olen lämpöenergian suhteen omavarainen (hake).
Kaikki on tietenkin kiinni siitä onko se kannattavaa. Se on ainakin minulle selvää, että
kaikkea voi tehdä, jos joku on siitä valmis maksamaan. Talkootöitä olen jo tehnyt kylliksi.
Ruokohelven tuottamiseen on jo ilmestynyt "välikäsiä". Mm Vapo (Valtion Polttoaine Keskus) ja nämä rahastavat ja tuottajalle jää tässäkin työmyyrän osa.
Biokaasun tuottaminen on ilman muuta järkevää, mutta se tuskin tulee mahdolliseksi ennenkuin
kansainväliset öljyyhtiöt saavat siitä omansa.
Ja asioita hieman seuranneena olen ihmetellyt valtion nuivaa suhtautumista korvaaviin energioihin. Pekkarinen tosin on jo hieman väläytellyt asiasta, mutta demarit ovat luonnollisesti vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1224750Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa43384Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1263180Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss262617Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu702332Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181779Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91384Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1171245Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut91233Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41128