Jumala on

ekivaari

Kaikki yhteinen eikä vain kolme yhteinen

Jeesuksen omaa opetusta:

Joh. 17. luku
20. Mutta... minä rukoilen...
21. että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että HEKIN MEISSÄ OLISIVAT, niin että MAAILMA USKOISI, että sinä olet minut lähettänyt.
22. Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -
23. MINÄ HEISSÄ, ja SINÄ MINUSSA - että he olisivat täydellisesti yhtä MEISSÄ, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut."

Ef. 1. luku
10. ”siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - on yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.”

Kol. 1. luku
16. ”Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
17. ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
18. Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
19. Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
20. ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.”

1. Kor.15. luku
28. "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, ETTÄ JUMALA OLISI KAIKKI KAIKISSA."

4

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RitariOlevainen

kolmiyhteinen, Isä Poika ja Pyhä Henki,kaikki muu yhteys on kyllä Jumalsta,jos se Jeesuksen kautta liittyy Jumlaan,mutta Jumala on yksi,kolme yhdessä,yski totinen Jumala kolmessa persoonassa !
      Hyvää huomenta ekivaari !

• j.e.j

2 tim. 2:24-26

• ja Poika on sekä Pyhä Henki on ja myös RitaariOlevainen on Ekivaarin kanssa samassa Jumalassa, sillä Jumala ei ole kaukana yhdestäkään ihmisestä, "sillä hänessä me elämme, liikumme ja olemme...", (Ap.t. 17:28).

Kyllä me, RitariOlevainen ja minä, osaamme olla eri mieltä ilman riitelyä. Ja onhan meillä paljon sellaisiakin asioita, joista molemmat olemme samaa mieltä. Katselemme vain samoja asioita eri puolilta.

• RitariOlevainen

mieleenikään,alkaa ekivaarin kanssa riitelemään,ei se olis meidän Jumalammekaan mieleen,oli Hän sitten meidän mielestämme yksi tai usammassa persoonassa!

Ja siitä puheen ollen,Jumala on kuitenkin aina Jumala,ei koskaan ihminen,vaikka Jeesus tuli ihmiseksi,Hän onkin Jumla/Ihminen,ja ihmisenä pääsemme Hänet näkemään ja kokemaan ylösoton jälkeen,tulemme Hänen kaltaisikseen,me muutumme.
        Hän meni veljistä vanhimpana ja ensimmäisenä,että Hän olisi,Isän Jumalan tahdon mukaan kaikesaa ja aina ensimmäinen,ihmisitä ensimmäisenä,nousi kuolleistakin,Jumala Hänet herätti,ei Hän itse käyttänyt jumaluuttaan,siinäkään,niinkuin ei missään,ollessaan ihmisenä täällä alhaalla maanpäällä.
        Siksi,kun Hän oli ihminen,hän myöskin alentui,otti ihmisen osan,ja Hänen piti rukoilla Isältä,siinä missä ihminenkin,ei Hän käyttänyt jumallista valtaansa,vaikka tosin olisi voinut,mutta ei katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen,vaan sensijaan Hän otti orjan muodon.
        Siinä kaiketi oli yksi koetin Jeesukselal,suorittaessaan tehtäväänsä,että oli uskollinen Jumalle,Isälleen,eikä turvautunut jumaluuteen.
        En tiedä,oliko Hänellä kiusausta ehkä käyttää jumaluuttaan,mutta Hän ei sitä käyttänyt,vaan oli uskollinen tehtävälleen ja Isälleen sen suhteen,mitä varten Hän oli ottanut sijaisuhrin tehtävän Isältään.
        Tästä ihmisyydestä johtuen,emme voi arvostella Hänen suhdettaan Jumalaan,ikäänkuin Hän olis alempiarvoinen kuin Isä Jumalakaan.
        Hän oli ihminen,ja toimi ja teki ihmeensä ja tunnustekonsa ihmisenä.
        Periaatteessa voimme ihmisinä tehdä samat ihmeet ja tunnusteot,kuin Hänkin,ja vieläpä suurempiakin,niinhän Jeesus itse sanoi.
        Siksi ei voi,eikä saa suhteuttaa Jeesusta Hänen ollessaan ihmsenä Jumalaan suoraltakädeltä.
        Hän on ehdottomasti Jumala,Isän kanssa saman arvoinen,kuin myös Pyhä Henki,kolme persoonaa yhdessä Jumalassa.
        Mutta ihmisenä Hän oli aito ihminen,eikä mikään jumalihminen!
        Hänessä ei ollut meihin verrattuna muuta eroa,kuin se,että Hän oli synnitön,omia syntejä Hänellä ei ollut,vaikka antoi henkensä synnin tähden!
        Se oli uhri meidän hyväksemme,ei Hänen omien syntien,koska Hän oli absolyyttisen puhdas synnistä,niinkuin Jumalakin on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3672
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      28
      3232
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2878
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2720
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1699
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      22
      1518
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    Aihe