Tiehallinto on päättänyt ottaa oppia venäjän tielaitoksen tienhoito-oppaasta.
Tämä malli perustuu siihen, että teiden kunnostus lopetetaan vähitellen.
Kun teiden kunto on huonontunut riittävästi voidaan nopeusrajoituksen alentaa tien kuntotason mukaiseksi. Urautuneilla teillä nopeus rajoitetaan 80km tunnissa ja pahemmin rei'ittyneet ja kuoppaiset asfalttitiet voidaan turvallisesti laittaa 60 rajoitukselle, koska niillä ei voi enää ajaa kovempaa. Näin säästetään miljardeja kunnostusrahaa, sekä saadaan onnettomuudet kokonaan loppumaan.Venäjällä tämä on käytännössä koeteltu, ja ainoa ongelma on enää ratijuopot liikenteessä.Niitäkin luonnollinen karsinta on vähentänyt roimasti.
Iso edellä -pieni perässä
5
423
Vastaukset
- Maitoautoilija
Kohta alkaa toi reikäisten teiden ajelu kaikila sivuteillä.
Eipä kyllä ole kolareitakaan ollut, joten kyllä venäiän malli siinä toimii.Ja nopeudet pysyy kurisssa. - Auto--Antero
Venäjän liikennettä. Kuinka turvallista on matkustaa edestakaisin Moskovaan?
Minä olen ja voin vakuuttaa, etten ole villmpää länttä nähnyt missään muualla maailmassa.
Kaksi kuolinkolaria ja lukuisia läheltä piti tilanteta osui yhdelle reissulle. Huhhuh ja ne tiet. Tekivät uutta asfalttia joka oli valmiina yhtä kuoppaa kuopan jälkeen. Vittu mikä takapajula
Vasta Moskovan liepeillä tiet paranivat ajettavaksi.- tRupla
Moskovan matkalla ajan aina Repinillä.Silloin voi keskittyä hyvään palveluun ja loistotarjoiluun paremmin.
Huonolla tiellä pitää sitten joustaa Ladan nopeus kuuteenkymppiin, eikä saa ottaa votkaa, niinkuin moskovan syrjäseudulla otetaan liikaa.
Silloin selviää autopälkähästä.
Jousto on tiellä päivän teema. - liikennöintiä
Siellä sitten jokainen sovelsi sääntöjä kuten parhaaksi näki, vai? Et kai vaan nysvännyt joustavien venäläisautoilijoiden edessä ja itse aiheuttanut niitä läheltäpititilanteita? Kyllä siellä varmaan Igor kiroili kun Antsa hissuttelee kuset housuissa edellä ja jarruttelee joka kuopan kohdalla.
- K-Kaahari
On että,valtiomme virkamiehet päättävät ajaa läpi lain jolla kielletään kaikenlainen mootoriajoneuvolla ajo. Sen jälkeen ei tule liikennevahinkoja,,, paitsi polkupyörällä!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1224750Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa43384Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1263180Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss262617Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu702332Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181779Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91384Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1171245Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut91233Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41128