vaikka kuinka miettisin-mitä on rakkaus-en löydä siihen vastausta.
onko se sitä kun olen jollekin mieliksi ja toimin vastoin omaa tahtoani-anaten itseäni hyväksikäyttää-jotta edes toinen olisi tyytyväinen vaikka itse vuodattaisin verikyyneleitä.
miten opin rakastamaan repijöitäni.kuuluuko minun antaa itseäni koko ajaj heidän käyttöönsä vai kuuluuko minun olla omalla puolellani.
itse-oletan että rakkaus on toisen kunnioittamista vaikka sanoisinkin ei.ei käy minulle joku mitä toinen minulta vaatii.
siis-omaan käyttöönsä.
siis esim.sydäntäni-sieluani ym.
kuuluuko täällä elämässä aina vaan jäädä sivustaseuraajaksi-kun minua revitään pois minusta.minua tarvitaan vaan johokin mistä en itse ilahdu-
siis-mikä kumma on rakkaus-onko sitä olemassa-onko sitä ihmisten välillä-onko sitä olemassa naisen ja miehen välillä-
siis aitoa rakkautta???
Mitä on Rakkaus???
18
646
Vastaukset
- mrx
sen löytänyt. Suurin rakkauksista on Jumalan rakkaus. Ajattele nyt miten paljon Jeesus on joutunut kärsimään meidän takia - kuoli ristillä. MYös Jumalan rakkaus ilmenee suurena kärsivällisyytenä ja armona meitä kohtaan. Me rikotaan Jumalaa vastaan koko ajan ja maailmassa on paljon pahaa, mut silti Jumala jaksaa odottaa viimeisen tuomion täytäntöönpanoa jotta mahdollisimman moni sais kokea pelastuksen. Mieti miten epäkiitollisia ollaan, mut silti jaksaa rakastaa.
Toisekseen miehen ja naisen välinen rakkaus on myös tärkeä. Ei oo rakkautta jos toinen haluaa ottaa sulta jotain mitä itse haluaa vaikka kärsisit tilanteesta. Jos tällasta tapahtuu niin samantien pitäis hälytyskellot soida. Todellinen rakkaus on sitä että oikein haetaan asioita mistä toinen pitää, ja itse pitää siitä et saa toista miellyttää. Se ei toimi jos on ykspuolista.
Myös on lapsen ja vanhemman välinen rakkaus ja tietty ystävysten välinen. Se voi olla myös hyvin syvä, monet vanhemmat on valmiita kuolemaankin lapsensa tähden. Myös tää veljellinen rakkaus, jonka tosin monet homouden ystävät sekoittavat homoiluun, voi olla syvällistä missä myös voidaan kuollakin toisen puolesta. Hyvänä esimerkkinä voidaan pitää Daavidin ja Joonatanin suhdetta raamatussa.
Siinä joitakin esimerkkejä.- hellarin tytär
aina mulle tehtiin jo pikkuisesta lähtien selväksi kuinka paha ja kamala ja kauhea olen ja kuinka jeesuskin joutui kuoleen sen takia kuinka paha olen.
niin koen että kaikki vaan kärsii yhäkin sen takia kuinka paha olen ja sitten mun on annettava itseeni toisille senkin vuoksi kun kerran olen niin kauhean paha.
voi kun en nyt ymmärrä.tää on niin vaikeeta.anteeksi että en ymmärrä.kiva jos oot löytänyt rakkauden. - mrx
hellarin tytär kirjoitti:
aina mulle tehtiin jo pikkuisesta lähtien selväksi kuinka paha ja kamala ja kauhea olen ja kuinka jeesuskin joutui kuoleen sen takia kuinka paha olen.
niin koen että kaikki vaan kärsii yhäkin sen takia kuinka paha olen ja sitten mun on annettava itseeni toisille senkin vuoksi kun kerran olen niin kauhean paha.
voi kun en nyt ymmärrä.tää on niin vaikeeta.anteeksi että en ymmärrä.kiva jos oot löytänyt rakkauden.johonkin seurakuntaan ja uskalla luovuttaa murheesi Herran huomaan. Jutut paisuu vain jos niistä pitää kiinni. Ei kaikki sua pahana pidä.
- ihminen
voi kun en nyt ymmärrä.tää on niin vaikeeta.anteeksi että en ymmärrä.kiva jos oot löytänyt rakkauden.Jumalan rauhaa, hellarin tytär
Kuule, Jeesus tietää tasan tarkkaan millainen olet ja rakastaa sinua. Ei Jeesuksen olisi tarvinnut kuolla, sillä ei Hän tehnyt mitään väärää. Mutta Jeesus rakastaa sinua niin paljon, että kuoli sinun syntiesi takia, ettei sinun tarvitsisi kuolla. Jeesus odottaa koko ajan, että otat tämän lahjan vastaan. Ota vastaan Jeesus, tunnusta hänet Herraksesi ja Vapahtajaksesi.
Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua;
Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen;
Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.
Jeesuksen nimessä näin tapahtukoon! rakkaus on kaikkea muuta kuin todellista. Hihhuli rakastaa Jeesusta. Ihmisten rakastamiselle heillä ei ole kapasiteettia. Väitän asian olevan niin, että mitä suurempi rakkaus Jeesusta kohtaa, sitä suurempi viha lähimmäisiä kohtaa, minkä myös arvoisan mrx:n kommentit palstalla ovat todeksi osoittaneet.
mrx kirjoitti:
johonkin seurakuntaan ja uskalla luovuttaa murheesi Herran huomaan. Jutut paisuu vain jos niistä pitää kiinni. Ei kaikki sua pahana pidä.
ole saanut jeesus-hömpästä ihan tarpeekseen. Niin luulisin ainakin. Olisitko vielä johdattelemassa häntä suden suuhun?
- mrx
Työmies2 kirjoitti:
rakkaus on kaikkea muuta kuin todellista. Hihhuli rakastaa Jeesusta. Ihmisten rakastamiselle heillä ei ole kapasiteettia. Väitän asian olevan niin, että mitä suurempi rakkaus Jeesusta kohtaa, sitä suurempi viha lähimmäisiä kohtaa, minkä myös arvoisan mrx:n kommentit palstalla ovat todeksi osoittaneet.
olen löytänyt elämäni naisen ja rakkaus on vain syventynyt suhteen pidetessä. Ei epäilyksen häivääkään, ettenkö olis sen "oikean" löytänyt.
- hellarin tytär
ihminen kirjoitti:
Jumalan rauhaa, hellarin tytär
Kuule, Jeesus tietää tasan tarkkaan millainen olet ja rakastaa sinua. Ei Jeesuksen olisi tarvinnut kuolla, sillä ei Hän tehnyt mitään väärää. Mutta Jeesus rakastaa sinua niin paljon, että kuoli sinun syntiesi takia, ettei sinun tarvitsisi kuolla. Jeesus odottaa koko ajan, että otat tämän lahjan vastaan. Ota vastaan Jeesus, tunnusta hänet Herraksesi ja Vapahtajaksesi.
Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua;
Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen;
Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.
Jeesuksen nimessä näin tapahtukoon!..mutta kun--minulle tehtiin selväksi kuinka paha olen ja kun jeesuksenkin tarvi kuolla mun puolesta ku oon niin syntinen..ei 2 vuotias tajua tällaisia?
ja kun minua ei ollut kenenkään lupa rakastaa-eikä ketään saanut rakastaa minua-se oli ankarasti kielletty.siksi juuri en käsitäkään sanaa rakkaus-vaan sana kielletty rakkaus on helpompi ymmärtää?? - hellarin tytär
Työmies2 kirjoitti:
rakkaus on kaikkea muuta kuin todellista. Hihhuli rakastaa Jeesusta. Ihmisten rakastamiselle heillä ei ole kapasiteettia. Väitän asian olevan niin, että mitä suurempi rakkaus Jeesusta kohtaa, sitä suurempi viha lähimmäisiä kohtaa, minkä myös arvoisan mrx:n kommentit palstalla ovat todeksi osoittaneet.
uskallan olla kanssasi samaa mieltä.kun kirjoitit mitä suurempi rakkaus on jeesusta kohtaan sitä suurempi viha on lähimmäistä kohtaan vai miten se nyt menikään..
tänään laitoin tekstiviestin sille äijälle-pastorille?? jolle lainasin rahaa.kysyin onko hänen tarkoituskaan maksaa takaisin vai oliko hän liikkeellä pummaustarkoituksella..
no-paluu viestiä ei ehkä ole tulossa-ei ainakaan siihen kysymykseeni-sillä se osataan kiertää ja kaartaa ihan muuksi.
kyllä on ala-arvoisia ihmiseten teot.voi hyvä jumala.en voi ymmärtää.
olipa kyseessä sitten papit-piispat-ym.itse tämäkin paahtaa kirkoissa hyväntekemisen puolesta ja niin edelleen niin edelleen.ja muistaa paahtaa kuinka lähimmäisestä pitää huolehtia.niin juuri:))
siis mikä on oikeaa rakkautta ja missä se kasvaa-mikä sen puun nimi on? tiedän että jumala on rakkaus-tarkoitan nyt kaikella tällä ihmisten välistä rakkautta ja hyväksyntää.huh-olipa rankkaa kirjoittaa tämä-ja vielä ystävänpäivänä:)) - hellarin tytär
Työmies2 kirjoitti:
ole saanut jeesus-hömpästä ihan tarpeekseen. Niin luulisin ainakin. Olisitko vielä johdattelemassa häntä suden suuhun?
olet oikeassa.olen saanut vääränläisesta jeesus-hömpästä tarpeekseni.olen vääristetty vääristymään-eikä kukaan suostu siihen että oiotaan kyseisiä vääristymiä. silloin tulen hyljättäväksi-kylmästi.onneksi tällä palstalla uskallan tuoda tiettäväksi salaisuuksien painolastia joka on ollut harteillani.olen päässyt pois susitarhasta-mutta se on niin tuttua että olen kaiketi aika heikkona vielä sinne joutua takaisin--on oltava tarkkana.
uskallan olla kanssasi samaa mieltä.kun kirjoitit mitä suurempi rakkaus on jeesusta kohtaan sitä suurempi viha on lähimmäistä kohtaan vai miten se nyt menikään..
tänään laitoin tekstiviestin sille äijälle-pastorille?? jolle lainasin rahaa.kysyin onko hänen tarkoituskaan maksaa takaisin vai oliko hän liikkeellä pummaustarkoituksella..
no-paluu viestiä ei ehkä ole tulossa-ei ainakaan siihen kysymykseeni-sillä se osataan kiertää ja kaartaa ihan muuksi.
kyllä on ala-arvoisia ihmiseten teot.voi hyvä jumala.en voi ymmärtää.
olipa kyseessä sitten papit-piispat-ym.itse tämäkin paahtaa kirkoissa hyväntekemisen puolesta ja niin edelleen niin edelleen.ja muistaa paahtaa kuinka lähimmäisestä pitää huolehtia.niin juuri:))
siis mikä on oikeaa rakkautta ja missä se kasvaa-mikä sen puun nimi on? tiedän että jumala on rakkaus-tarkoitan nyt kaikella tällä ihmisten välistä rakkautta ja hyväksyntää.huh-olipa rankkaa kirjoittaa tämä-ja vielä ystävänpäivänä:))kerkesin kuitenkin tähän ajoissa vastaamaan: Siis hyvää Ystävänpäivää Sinulle myös! =)
- ihminen
..mutta kun--minulle tehtiin selväksi kuinka paha olen ja kun jeesuksenkin tarvi kuolla mun puolesta ku oon niin syntinen..ei 2 vuotias tajua tällaisia?
ja kun minua ei ollut kenenkään lupa rakastaa-eikä ketään saanut rakastaa minua-se oli ankarasti kielletty.siksi juuri en käsitäkään sanaa rakkaus-vaan sana kielletty rakkaus on helpompi ymmärtää??Jumalan rauhaa
Niin hyvä ystävä, sinua on viety harhaan. Et ole enää 2-vuotias. Sinulla on varmasti muodostunut väärä kuva Jumalan armosta ja rakkaudesta.
Ei sinun tarvitse yrittää olla hyvä kelvataksesi Jeesukselle. Jeesus on nimittäin tullut juuri sinun takiasi maailmaan omasta tahdostaan sinua pelastamaan. Ei Jeesus hyvien takia ole tullut vaan pahojen. Jeesus on syntisten ystävä, tullut suuressa rakkaudessaan ja kärsinyt vapaaehtoisesti heidän puolestaan. Jeesus kutsuu sinua ikuiseen elämään uudessa maassa, sillä Hän rakastaa sinua. Armo on sitä, että sinut pelastetaan vaikka olet ansainnut kuoleman. Sinun pitää vain ottaa Jeesus vastaan ja tunnustaa hänelle vajavaisuutesi ja pyytää anteeksi syntejäsi. Muuta ei tarvita. Jeesus odottaa yhteydenottoasi koko ajan.
- hansutuulia
se on sellainen kutina jota ei raapimalla saa pois. Elämää elettynä saman miehen kanssa, 25 vuotta. Ja rakkaammaksi vain päivä päivältä tulee. Rakkaus on ikävää toista kohtaa kun häntä ei näy, odotusta kun hän tulee, yhdessä asioiden jakamista. Lohdutusta kun on vaikeaa, iloita kun on aika iloita. Tuntea toinen vierellä lämmittämässä kylmiä varpaita ;) jne. On sitä ainakin meillä. Rakkaudesta syntyneet kolme ihanaa lasta. Olen kiitollinen taivaan Isälle tästä ihanasta perheestä ja puolisoni rakkaudesta.
- hansutuulia
on maailman parasta, Jumalan rakkaus. Saanut tuntea hänen apunsa. Pelastua ja kuulua hänen perheeseen. Mitä voi maailma antaa enää näiden asioiden rinnalla. Jumalan rakkaus on täydellistä.
- hellarin tytär
hyvä ku sulla hyvin.
mietin vaan sitä kun äitini antoi aina ymmärtää kuinka jeesuskin joutui kuoleen mun takia ku oon niin paha.
niin olenkin ajatellut ja havainnut että ei pahaa voi kukaan rakastaa.eikä se ole luvallistakaan.enkä taas minä saa ketään rakastaa koska olen niin paha.että muiden on syytä varoa.
jne.
tää on rankka kierre.eikä kukaan voi tätä oikeesti ymmärtää.ei ainakaan sellaisnen joka on saanut luvan rakastaa ja tulla rakastetuksi-jo vauvasta.
- RitariOlevainen
Ei sun tarvitse kaikkea kärsiä,ja revittä itseäsi hajalle.
Jätä se äijän köriläs ja ota elämä itsellesi,sinulle se kuuluu,ei Jumala ole mikään kidutuskammion ylläpitäjä,kodit on erikseen,mutta tuo,mitä kerrot,on kaukana kodista,eroa heti,valinta on vain sinun,valitse elämä,pois,pois erotkaa heistä!
Älä vaan jätä uskoasi,äläkä sorru heti ensimmäiseen "lohduttajaan",ole varovainen,ota selville mitä on miehiään,ennenkuin alat uudestaan seurustelemaan,kannattais olla yksin,paras tapa selviytyä seurakunta tasolla ja muutenkin,vapaa on vapaa. - uppi.akko
aitoakin rakkautta, mutta se ei nouse toisten hyväksikäytöstä, vaan itseään kunnioittavien ja itseään rakastavien ihmisten halusta olla toiselle mieliksi.- vapaaehtoisesti.
- hellarin tytär
vaikka kuinka luottaa ihmisiin niin saa vaan hyväksikäyttöä.ja kaikki tapahtuu niin salakavalasti ja huomaamatta ennenkuin onkin sitten jo taas tullut huijatuksi.vai onko vika siinä että en koskaan opi????---elämään--luottamaan--vai mikä kumma mua vaivaa????
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511467- 639940
- 1505619
- 1443794
- 753760
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373645- 403388
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243193- 652835
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792623