laturi lakkasi lataamasta!!

ööö

No niin, primerani-96vm laturista hajosi hihnapään laakeri. Vaihdoin laturiin molempien päiden laakerit ja laitoin uuden säädin/hiilipaketin samalla, nyt laturi ei enää lataa!! jäin niin sanotusti tien poskeen...
Olisko kellään hajua mistä tämä voisi johtua? mielestäni kasasin oikein ja johdot aivan oikein. rupesin epäilemään säädintä ja ajattelin kokeilla vielä laittaa sen vanhan paketin paikalleen, päällepäin se uusi oli aivan samanlainen kuin vanhakin.
jos jollain on jotain käryä ni apua ois kiva saada
ennenku menee laturikaupoille...

10

1054

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itelläkin joskus sama juttu

Kontaktivika. Jäikö herätevirtajohto irti? Onko siinä erillinen maakaapeli? Jos ei, putsasitko kiinnityspukin kontaktipinnat?

• ööö

jos se heräte virta on se pienin kolmas johto mikä tulee kiinni laturin kylkeen ni se on kiinni.laturin kiinnitys pukkia en pessyt, siinä pukin toisessa jalassa oli sellanen alumiini/ jotain metallia holkki joka ilmeisesti on sitä kontakti pintaa, täytyy koettaa pestä..
        siinä hiili touhussa oli sellanen muovinen lukitus systeemi minkä poisti niin hiilet ponnahti ylös, mitään tappia ei ollut.
        laturin sisällä oli yksi johto minkä päässä oli sellanen musta köntti, muistaakseni f-liittimellä, olisiko mahdollista että olen laittanu sen liittimen väärin päin? vaikuttaako mitään?

• Jokunen

Monasti uuden hiilipaketin hiilet on lukittuna taka-asentoon tapilla joka otetaan pois kun hiilet on saatu paikalleen, olikohan säätimessäsi näin ja otitko pois lukitustapin...

• 1.9 guatro.

mittaa saako se käämi heräte virtaa ns mangnetointi virta jos puuttuu niin ei kyllä lataa.

• poikki...

Katkaisit hiilet kasausvaiheessa?

• ööö

eipä ruvennu lataamaan.. viilailin kontaktipinnat puhtaiksi ja kokeilin vanhalla säätimellä ja hiilillä mitkä siis on täysin ehjät, eikä toiminut...mittasin herätteen ja se saa herätevirrran...latausvalo ei pala kun käynnistää auton eikä myöskään sammuttaessa, liekö vaikutusta??

Menen huomenna laturikaupoille ja ostan luultavasti uuden laturin, en jaksa arpoa kun ei ole aikaa, tarvitsee autoa.
        mutta jos vielä tulee jotain vinkkejä niin otetaan vastaan, jos sen vielä kerran sitte ottais auki....

• käämi...
        ööö kirjoitti:

eipä ruvennu lataamaan.. viilailin kontaktipinnat puhtaiksi ja kokeilin vanhalla säätimellä ja hiilillä mitkä siis on täysin ehjät, eikä toiminut...mittasin herätteen ja se saa herätevirrran...latausvalo ei pala kun käynnistää auton eikä myöskään sammuttaessa, liekö vaikutusta??

Menen huomenna laturikaupoille ja ostan luultavasti uuden laturin, en jaksa arpoa kun ei ole aikaa, tarvitsee autoa.
        mutta jos vielä tulee jotain vinkkejä niin otetaan vastaan, jos sen vielä kerran sitte ottais auki....

Avaa vielä kerran ja tarkista ettei laakeria vaihtaessa roottorin käämi ole katkennut. On voinut katketa liukurenkaan vierestä.
        Laturin valon palaminen virta päällä on laturin toiminnan edellytys.

• tuleeko kuntoon

kyllä on taas tietäjiä jotka eivät tiedä edes miten laturi toimii.

olisko helpompaa käydä ostamassa uus laturi kun tuommosta arvuuttelua näyttää olevan.

• ööö

Ostin uuden laturin joten arvuuttelu loppu tähän, piste. kiitoksia kumminkin kaikille vinkeistä!

• Jyde

Onneksi tarjosit itse parempaa tietoa asiasta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      57
      2326
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      112
      1681
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe