laiskoja

ihmisiä idässä

Muutin Itä-Helsinkiin ja käyn kaupoissa ja muilla asioilla Itäkeskuksessa. Kuljen bussilla Meripellontietä/-tielle. Ensimmäisellä kerralla hämmästykseni oli suuri, kun Kauppakartanonkadun ja Marjaniementien risteyksen kohdalta tuli kyytiin somaliäiti vaunujen ja lapsien kanssa. Odottaa nyt bussia minuuttitolkulla kun sinä aikana jo kävelisi sen mäen ylös. Eihän bussit mene kuin metroasemalle. Huonolla kelillä vielä asian ymmärrän, mutta mitä ihanimmalla säällä.. Eivät taida lapset saada raitista ilmaakaan. Sitten toisin päin. Metroasemalla odotetaan bussissa vähintään viisi minuuttia, joskus kymmenenkin ja kun bussi lähtee, jäädään ensimmäisellä pysäkillä pois. Kävellen olisi ollut perillä jo monta kertaa. Kyse on aivan terveistä nuorista ihmisistä, joskin suurin osa heistä on somaleita, mutta on joukossa ihan valkoihoisiakin. Yksi ainoa yhden pysäkin matkustaja oli jalkavaivainen ja se on silloin ymmärrettävää. Olen asunut Helsingissä monessa paikassa, mutta tällainen on minulle uutta. Itse en viitsisi bussiin vaivautua yhden pysäkin takia. Niin, eikä näillä edes ollut painavia kantamuksiakaan. Senkin vielä ymmärrän, jos bussi on juuri lähdössä, on nopeampaa kulkea se yksi pysäkin väli, mutta odottaa 5-10 minuuttia, se ei mahdu kallooni!

8

747

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aukkonen

ja itte ootit 5 minuuttia ja kyyläsit näitä ihmisiä? sitten menit bussiin ja jäit seuraavalla pysäkillä? :D

• uskomatonta

Eiks sulla ole parempaa tekemistä, kuin kytätä mistä kukakin tulee kyytiin ja missä kunnossa niiden jalat on?

• ne silmät

laittaa? En olekaan alkuperäinen helsinkiläinen. Olen tottunut olemaan tarkkaavainen, enkä jumalattoman passiivinen niin kuin stadilaiset ovat. Heillä ei ole kiinnostusta mihinkään, mistään ei välitetä. Ei ihme, että heille sattuu mitä ihmeellisimpiä onnettomuuksia (jäävät aujon alle suojatiellä, esim.)kun eivät tarkkaile liikennettä. Ja olen istunut bussissa sisällä keskipäivän aikaan, jolloin ei ole vielä ruuhkaa, joten kyllä silloin huomaa asioita, kun bussissa on kokonaista viitisen ihmistä. "Se koira älähtää, johon kalikka sattuu"....

• ....
        ne silmät kirjoitti:

laittaa? En olekaan alkuperäinen helsinkiläinen. Olen tottunut olemaan tarkkaavainen, enkä jumalattoman passiivinen niin kuin stadilaiset ovat. Heillä ei ole kiinnostusta mihinkään, mistään ei välitetä. Ei ihme, että heille sattuu mitä ihmeellisimpiä onnettomuuksia (jäävät aujon alle suojatiellä, esim.)kun eivät tarkkaile liikennettä. Ja olen istunut bussissa sisällä keskipäivän aikaan, jolloin ei ole vielä ruuhkaa, joten kyllä silloin huomaa asioita, kun bussissa on kokonaista viitisen ihmistä. "Se koira älähtää, johon kalikka sattuu"....

se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa lande!

• kaikki helsinkiläiset

näköjään!Taisi olla sohaisu ampiaispesään. Siis helsinkiläiset odottavat bussin päätepysäkillä 10 minuuttia (bussissa sisällä) ja kun bussi lähtee ajetaan yksi pysäkinväli. Voi voi laiskuutta. Mihin tämä Suomi on menossa, kun 50 metriä ei jakseta kävellä. Aivan turhaan täällä on kuntosaleja, pieni kävelylenkki ajaisi saman asian ja aivan ilmaiseksi. Ottakaa nyt itseänne niskasta kiinni ja kävelette sen yhden pysäkinvälin, siis jos ei ole pitempi matka.

• Apassi73

Tällästä ihme käyttäytymistä on,mut funtsaa näiden laiskiaisten muksuja,jotka oppii ton käyttäytymisen jo ihan muksuina,mahtaa olla dösät täys 10-20 vuoden päästä.

• että aika moni

helsinkiläinen on muualta muuttanut. Et todellakaan voi tietää, että kuka niistä laiskiaisista on maalta tullut.

Itse olen asunut monella paikkakunnalla ja kyllä maalaiskaverini käveli tasan 10metriä autolleen ja siitä kauppaan. Jos ei jollain ole autoa niin kaveri kyyditsee. Kun ei viitsi pysäkille kävellä.

Kun nyt asut Helsingissä niin käyt varmaan töissä tai koulussa. Kysäisepä huvikseen kaikilta, joilta kehtaa, että mistä he ovat syntyjään.

• ghvfdtgbhnj
        että aika moni kirjoitti:

helsinkiläinen on muualta muuttanut. Et todellakaan voi tietää, että kuka niistä laiskiaisista on maalta tullut.

Itse olen asunut monella paikkakunnalla ja kyllä maalaiskaverini käveli tasan 10metriä autolleen ja siitä kauppaan. Jos ei jollain ole autoa niin kaveri kyyditsee. Kun ei viitsi pysäkille kävellä.

Kun nyt asut Helsingissä niin käyt varmaan töissä tai koulussa. Kysäisepä huvikseen kaikilta, joilta kehtaa, että mistä he ovat syntyjään.

aivan, näitä saatanan landeja pyörii täällä
        jaloissa niin helvetisti.

On asuneet viikon täällä ja ovat niin saatanan stadilaisia.

Meillä on duunissa pari pohjanmaalaista ja en
        saatana ole laiskempia ja kierompia ihmisiä nähnyt.

Niillä on perseet kasvaneet corollan penkkiin kiinni, ei jumalauta kiskalla käy ilman sitä
        karvanoppa jumalaansa.

Saatana, ajokortit esiin ja sieltä selviää
        se syntymäpaikka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      42
      3990
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      44
      3616
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3188
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      93
      3057
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      88
      2046
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2008
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1869
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      31
      1821
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      34
      1810
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1754
    Aihe