onko Ellen väärä profeetta?

päätelkää itse

Kaikki raamatun profeetat - vanhassa ja uudessa testamentissa - olivat juutalaisia.

Paavali opettaa juutalaisista näin:
Room. 3:1-2. "Mitä etuuksia on siis juutalaisilla, tai mitä hyötyä ympärileikkauksesta? Paljonkin, kaikin tavoin; ennen kaikkea se, että heille on uskottu, mitä Jumala on puhunut."

Isä Jumala uskoi sanansa juutalaisille. Heidän välityksellään Jumala katsoi parhaaksi välittää Sanansa maailmaan. Tämä on totuus.

Jeesus Kristus oli Daavidin ja Abrahamin sukua - siis juutalainen. Myös lihaksi tullut Sana - eli Jumalan Poika, Jeesus Kristus tuli maailmaan juutalaisen kansan kautta.

Joh. 1:14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Juutalaisilla - Jumalan valitulla kansalla on aivan erityinen tehtävä Jumalan pelastussuunnitelmassa. Juutalaisen kansan kautta Jumala on ilmoittanut tahtonsa - Sanassaan ja valmistanut meille pelastuksen lihaksi tulleen Sanan - Jeesuksen Kristuksen sovitustyössä.

Jumala on siis KAIKEN valmistanut meille omaisuuskansansa - juutalaisen kansan kautta.

Mitä meidän tulee siis päätellä adventistien väitteistä, että heidän "profeettansa", AMERIKKALAINEN nainen, egw tuli antamaan "lisävaloa" ja "selventämään" raamattua? Varsinkin, kun muistamme että raamatun viimeinen kirja päättyy Jeesuksen antamiin varoituksen sanoihin.

Ilm. 22:18-19. "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu."

Ellen G. White on yhtä vähän Jumalan sanansaattaja, kuin katolisen kirkon paavi on Kristuksen sijainen maan päällä.

23

1186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jo päätellyt
      • Hän johdattaa

• omaan viestiisi
        Hän johdattaa kirjoitti:

KIITOS LINKISTÄ.
        http://webd.savonia-amk.fi/www/kt22246/index.htm
        Tämä on parasta tänään mikä on minua kohdannut!
        Kiitos!

Taisit itse vastata omaan vistiisi, kun piti vielä uudestaan laittaa tuo linkkikin.

Aika naurettavaa, kun viesteihisi ei vastata, niin täytyy sitten itse vastata jotta näyttäisi siltä että joku niitä lukisikin!

• kulkija123

• Anelma

• jo päätellyt
        omaan viestiisi kirjoitti:

Taisit itse vastata omaan vistiisi, kun piti vielä uudestaan laittaa tuo linkkikin.

Aika naurettavaa, kun viesteihisi ei vastata, niin täytyy sitten itse vastata jotta näyttäisi siltä että joku niitä lukisikin!

Sinä ja minä emme ole nähtävästi ainoat foorumilla!

• T. Ala-Olli

Ellen G. White on nainen.
      Paavali sanoo että nainen vaietkoon seurakunnassa.
      1.Kor.14:34. olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
      35. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.
      36. Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
      37. Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.

Kenen profetoimisesta Paavali puhuu, eikö miesten;
      1.Kor.14:39. Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta.
      40. Mutta kaikki tapahtukoon säädyllisesti ja järjestyksessä.

1.Tim.1.Timoteuksen kirje:
      2:12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.

Nainen ei voi opettaa tai vallita edes omaa miestään; saati sitten vieraita miehiä.

Miesten asia on pitää oikeasta seurakuntajärjestyksestä huolta eikä antaa valtaa joka on miehiä varten, naisille niinkuin Eesau antoi esikoisoikeutensa hernekeitosta Jaakobille.

1.Timoteuksen kirje:
      3:1 Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.
      3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,

Kyse on uskollisuudesta sanalle eikä naisten aliarvostamisesta. Eihän kukaan kunnian tai arvovallan vuoksi ole oikea seurakunnan johtaja!!??? Mikäli näin on seurakunnassa , ei suurempi organisaatio ole sen paremmin soveltuva naisen toimeksi.
      Miesten kannalta asia on vielä siten ongelmallinen, ettei miehen kuulu antaa kenellekään naiselle komenteluoikeutta itseensä nähden.
      1.Tim.2:11. Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;
      12. mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.
      13. Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva;
      14. eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.
      15. Mutta hän on pelastuva lastensynnyttämisen kautta, jos hän pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä.

Tuota valtaa ei myöskään kukaan toinen mies voi luovuttaa muiden miesten puolesta.

Ainoastaan juutalainen voi olla profeettana oikea ,silloin kun on kyse koko maailmaa koskevista profeetoista.
      Tämä tarkoittaa sitä, että pakanoiden joukosta ei voi tulla juutalaisiakin varten profeettaa.
      Eikä adventistista voi tulla muita kirkkokuntia varten profeettaa.

• Sheep

Luuk. 2:36

"Ja oli naisprofeetta, Hanna, Fanuelin tytär, Asserin sukukuntaa. Hän oli jo tullut iälliseksi. Mentyään neitsyenä naimisiin hän oli elänyt miehensä kanssa seitsemän vuotta,"

• näinkin
        Sheep kirjoitti:

Luuk. 2:36

"Ja oli naisprofeetta, Hanna, Fanuelin tytär, Asserin sukukuntaa. Hän oli jo tullut iälliseksi. Mentyään neitsyenä naimisiin hän oli elänyt miehensä kanssa seitsemän vuotta,"

Galatalaiskirje:
        1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

• Timo Flink

Ap.t. 21:8 "8. Seuraavana päivänä lähdimme liikkeelle, ja niin tulimme Kesareaan. Siellä menimme evankelista Filippoksen luo ja majoituimme hänen kotiinsa. Hän oli yksi seitsemästä avustajasta, 9. ja hänellä oli neljä naimatonta TYTÄRTÄ, joilla oli PROFETOIMISEN lahja."

1Kor. 11:5 "Sen sijaan jos nainen on avopäin, kun hän rukoilee tai PROFETOI, hän häpäisee päänsä, sillä sehän on samaa kuin hän olisi antanut ajaa hiuksensa pois."

Timo Flink

• kai jussila
        Timo Flink kirjoitti:

Ap.t. 21:8 "8. Seuraavana päivänä lähdimme liikkeelle, ja niin tulimme Kesareaan. Siellä menimme evankelista Filippoksen luo ja majoituimme hänen kotiinsa. Hän oli yksi seitsemästä avustajasta, 9. ja hänellä oli neljä naimatonta TYTÄRTÄ, joilla oli PROFETOIMISEN lahja."

1Kor. 11:5 "Sen sijaan jos nainen on avopäin, kun hän rukoilee tai PROFETOI, hän häpäisee päänsä, sillä sehän on samaa kuin hän olisi antanut ajaa hiuksensa pois."

Timo Flink

Onko tarkoituksesi osoittaa Paavalin sanoma asia valehteluksi?
        Paavali kertoi sanoneensaMikäli sinä olet oikeassa niin Paavalin sana on valehtelua.
        Samanlaisia on monet muutkin teidän tulkintanne. Te haastatte näköjään jo apostolienkin uskon omaa tulkintaanne vastaan.Molempien on mahdotonta olla totta.

• Timo Flink
        kai jussila kirjoitti:

Onko tarkoituksesi osoittaa Paavalin sanoma asia valehteluksi?
        Paavali kertoi sanoneensaMikäli sinä olet oikeassa niin Paavalin sana on valehtelua.
        Samanlaisia on monet muutkin teidän tulkintanne. Te haastatte näköjään jo apostolienkin uskon omaa tulkintaanne vastaan.Molempien on mahdotonta olla totta.

Ei Paavali ollut väärässä, vaan niiden Paavali-tulkinta on väärä, jotka väittävät, että nainen ei voi profetoida. Eihän Raamattu ole itseään vastaan. Minä lainasin pari tekstiä, joissa puhutaan profetoivista naisista. Niistä jälkimmäinen oli samasta korinttilaiskirjeestä, jota käytetään täällä Ellen Whitea vastaan. Paavali opetti selkeästi, että nainen voi profetoida. Ei Paavali ole itseään vastaan.

Timo Flink

• Timo Flink

Raamattu mainitsee useamman ei-juutalaisen profeetan. Etkö ole lukenut?

Ap.t. 13:1 "Antiokian seurakunnassa oli profeettoja ja opettajia: Barnabas ja Simeon, josta käytettiin nimeä Niger, kyreneläinen Lukios, Menahem, joka oli neljännesruhtinas Herodeksen kasvinkumppani, sekä Saul."

Simeon Niger oli afrikkalainen, sillä Niger on latinankielinen lainasana ja tarkoittaa tummaihoista (pohjois-)afrikkalaista.

Lukios oli kreikkalainen (kyreneläinen). Luukas, evankeliumin kirjoittaja, siis RAAMATUN kirjoittaja, oli kreikkalainen proselyytti.

Nainen voi Paavalin mukaan profetoida (1Kor. 11:5) ja seurakunnassa oli naisprofeettoja (Ap.t. 21:9).

Siis Raamatun mukaan ei-juutalainen ja nainen voi olla profeetta. Kysehän on Jumalan valinnasta. Toisin sanoen se, että Ellen White on ei-juutalainen ja nainen, ei ole raamatullinen peruste häntä vastaan.

Timo Flink

• Johannes1

Elllen G White on keskustelua riittänyt, en kyllä ymmärä miksi? Hän oli erehtyväinen ihminen kuten me kaikki. Tämän pitäisi meidän jokaisen hyväksyä. Mielestäni tämä on selkeä asia seurakuntalaisille (ainakin itselleni)Hänen toimintansa ja kirjoituksessa (osan kirjoituksista jätän sivuun) ovat olleet hyvin siunaavia seurakunnalle. Siitä on käytännön todisteita. Itse olen tullut uskoon ja löytänyt armahtavan, rakastavan Jeesuksen hänen kirjoistaan. Esim: Alfa ja Omega 8 osaisen kirjasarjan viimeinen lause kuvaa mielestäni hyvin hänen kirjallista tavoitteita(olen sen käytännössä kokenut)"Kirjoittajan harras rukous on,että tämän kirjan vaikutuksesta monet sielut vapautuisivat pimeyden vallasta ja pääsisivät osallisiksi "siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa", sekä että se tuottaisi siten kunniaa hänelle, joka on rakastanut meitä ja antanut itsensä meidän edestämme." Itse en tähän lisää muuta kuin AAMEN. Keskitetään huommio Jeesukseen niin olemme oikealla uskon tiellä kohti luvattua kotia.Siunausta Nerre, uskova1, taistoRa. Herra on hyvä. Maran ata

• aika

Kiitos sinulle oikeasta asiasta ja asenteesta .

• Rauhantervehdys

Näköaloja ja Raamatun kantoja:

Siunausta
      jari laurila

PROFETIAN HENGEN LAHJA/ VÄÄRÄT PROFEETAT/ ELLEN G. WHITE

Raamatusta tunnemme monia suuria profeettoja.
      Kuitenkin Raamattuun ovat päässeet vain hyvin harvat profeetat aikojen alusta asti.

Profeetat ovat aina Jumalan herättämiä. (Ilm 10:7, Aam 2:11, 1 Sam 3:20, 2 Aik 36:15, Joh 1:6) Profeetat toimivat Jumalan valtuuksilla. (Hebr 1:1, Jaak 5:10, Luuk 1:70, 2 Piet 3:2)
      Jumala itse vahvistaa profeetan sanat, ja profetian lahja toimii aina Pyhän Hengen kautta. (Jes 44:26, Jer 28:9)

Profetian lahja ja Uusi Testamentti:
      Jumala asetti profeettoja seurakuntaan, ja profetian lahja onkin siten armolahja. (1 Kor 12:28, Room 12:6) Profeetat toimivat rakennukseksi, kehotukseksi ja lohdutukseksi. (1 Kor 14:3-5)

Profeetallinen sana on hyvin arvokas. (2 Piet 1:19-21)
      Profeetallista sanaa ei saa väheksyä eikä halveksua. Profeetallinen sana koetellaan Raamatulla, ja pidetään mikä on hyvää. (1 Tess 5:20-21, 1 Joh 4:1, 1 Kor 14:29)
      Profetian Hengen armolahjaa tulee myös tavoitella. (1 Kor 14:1)
      Profetian lahja, ja muutkin armolahjat lakkaavat vasta uudessa maassa kun niitä ei enää tarvita. (1 Kor 13:8)

Väärät pofeetat:
      Väärä profeetta ei kulje sovussa Jumalan ilmoitetun tahdon kanssa. (Jer 23:11-14, 1 Kun 22:22) Jumalan laki on ainoa varma mittapuu arvostelussa kaikissa "yliluonnollisissa" asioissa ja Hengen muu ilmoitus Raamatussa. (Ilm 13: 13-15, 1 Joh 2:3-5, Luuk 16:17, Matt 5:17-18, Jaak 2:10-12) Profetia ei kumoa koskaan Raamatun sanaa, vaan opettaa Raamattua ja antaa lisää valoa.
      Väärä profeetta voi olla epäraitis, ja ovat syntisiä, (Jes 28:7, Val 4:13) petollisia, röyhkeitä ja mahtavia, (Sef 3:4) ennustavat omiaan. (Hes 13:3-4, Jer 14:15, 23:30-31,16)

Jeesus ennusti vääristä profeetoista, Matt 7:15-23; He eivät noudata Jumalan lakia. (Matt 24:11) (Jes 8:20, VKR)

Oikean profeetan ennustukset toteutuvat, koska Jumala ei puhu valhetta luoduilleen. (5 Moos 18:21-22, Jer 28:9) Oikea profeetta tunnustaa Jeesuksen lihaksi tulleeksi Jumalan Pojaksi. (1 Joh 4:2-3) Oikean profeetan työ tuottaa hyvää hedelmää. (Matt 7:16-20)
      Kuitenkin on huomioitava tässä etteivät profeetat aina tienneet ihmisinä kaikkia asioita yleensä, sekä sen että profeetallinen sana jonka he saivat oli usein heillekin käsittämätöntä.
      Esim. Danielille annettu profetia selvisi vasta lopun aikana 1840 luvulla, (Dan 12:4,9-10) vaikka Daniel saikin lisäselvitystä enkeliltä. (9:21-22)
      Apostolitkin esim. luulivat että vain juutalaiset pelastuvat. (Apt 10:11, Ef 3:3-6)

On tärkeätä ymmärtää että profeetallinen valo voi aina lisääntyä ajan kuluessa, ja antaa lisää valoa ja ymmärrystä avaten uusia asioita. Myös oman aikakauden yleinen muu tieto, ei aina päde tulevaisuudessa kokonaan välttämättä. Proofetatkin kertovat sanomansa omin sanoin sen ajan oman aikakauden mukaan omaan persoonalliseen tyyliinsä. Heidän sanansa eivät kaikki ole profeetallista ilmoitusta, vaan omaakin ymmärrystä aikakauden ja tiedon mukaan.
      Tässä merkityksessä profeetat ovat myös "erehtyneet," kuten jo apostolitkin "erehtyivät."

Joskus profeettoja on oikaistu kuten esim. profeetta Naatania, joka ensin hyväksyi kuningas Daavidin suunnitelman Herran temppelin rakentamisessa, mutta Herra oikaisi häntä.
      Profeetat odottivat myös Jeesusta omana aikanaan? (1 Tess 4:16-17) Paavali kuitenkin oikaisi saatuaan lisää valoa käsitykseen Herran pikaisesta paluusta. (2 Tess 2:3-4)
      Johannes ajatteli elävänsä viimeisenä aikana. (1 Joh 2:18) Myöhemmin hänkin kertoi lisää.

Ellen G White (1827-1915) ja Profetian lahja:
      E. G. White omasi profetian armolahjan saaden noin 2 000 näkyä ja unta. Näyt kestivät 30 sekunnista 4 tuntiin. Hänessä oli merkillistä, ettei hän näkyjensä aikana yleensä hengittänyt lainkaan. Toisinaan hän kannatteli toisessa kädessään 8 kiloa painavaa Raamattua näkytilansa aikana. Kuitenkin hän varotti pitämästä fyysisiä asioita todisteena hengellisesä lahjasta.
      Lääkärit tutkivat häntä tarkasti. Heidän mukaan mikään sairaus ei ollut kysymyksessä, ja nykyajan lääketieteenkin valossa häneen eivät sovi sairaudet.
      Paavalin tavoin hän sai katsella taivaallisia ihanuuksia. (2 Kor 12:1-4)

Hän puhui paljon ihmisille, jopa kerran 20 000 kuulijalle. Hän kirjoitti paljon kirjeitä, joista noin 5 000 on säilynyt. Hän oli hengelinen opettaja, joka ei ole joutunut ristiriitaan Raamatun kanssa. Monet ovat ehtineet koetella hänen kirjoituksensa Raamatulla. Elinaikanaan hän kirjoitti kymmeniä tuhansia sivuja. Hänen kirjojaan on julkaistu englannin kielisenä paljon ja suomennettu noin 30.

Ellen G White oli merkittävä terveyden alan uranuurtaja. Hänen neuvonsa ovat näytetty toteen nykyajan terveystohtoreiden tutkimuksissa. Ruokalautanen kostuu samoin kasvisvoittoisesti tänään tohtoreiden mukaan kuin EGW neuvoi.
      Ruokamääräyksistä ei ole koskaan ollut kyse, vaan aina vapaaehtoisesta terveyskasvatuksesta ja -neuvonnasta.

Naisprofeettoja Raamatun aikakaudella olivat mm. Mirjam (2 Moos 15:20) Tuomari Debora (Tuom 4:4) Hulda (2 Kun 22:14) ja Hanna (Luuk 2:36-38)
      Kaikki naisprofeettojakaan ei toki ole Raamatussa mainittu.

Ilm 12:217, 19:10, Jooel 3:1, Apt 2: 17-21 todistavat että profetian lahja on totta uudenkin liiton aikana lopun ajan seurakunnassakin.
      Jumala on tavallisesti ilmoittanut kansalleen neuvoja vahvistukseksi suurien tapahtumien edellä. Näin myös lopun aikana. (Aam 3:7, 2 Tim 3:15-17)
      Nykyisin kun on hyvät viestintävälineet profeettojen määrä on ollut vähempi kuin esim. alkuseurakunnan aikana.

Profeetta on Herran lahja ihmiselle.
      Hän avaa paljon uusia näkökulmia Raamatun kirjoituksiin. Syventää leveydessä, korkeudessa, ja pituudessa Raamatun pyhien kirjoituksien ymmärtämistä opettaen kirjoitettua sanaa.

Ellen G White itse sanoi ainoastaan johtavansa suurempaan valoon joka on Raamattu.
      Hän ei hyväksynyt itselleen kunniaa, vaan korottti aina Jeesusta Kristusta.
      Hän ei lisännyt Raamatuun sanaakaan, eikä poistanut Raamatusta mitään. (Ilm 22:19)
      Hän myös sanoi, että jos ihmiset uskoisivat Raamattuun ei hänen tarvitsisi kirjoittaa lainkaan.
      Ellen G White opetti yksin Raamattua ja korotti yksin vain Kristusta.

• miten selität

Miten on mahdollista, että kaikki raamatun profeetat ovat olleet juutalaisia ja sitten tulisi amerikkalainen egw ja profetoisi "lisätotuutta" ja "lisävaloa" adventistien mielestä puutteelliseen raamattuun.

Ellen White itse kuvaili valtuuksiaan kehitellä spa:n teologiaa sanomalla: "Jumalan voima tuli ylleni, ja kykenin selvästi määrittelemään, mikä on totuutta ja mikä on erhettä. Minut vietiin näkyyn, ja minulle annettiin selityksiä ... korjaamaan päällisin puolin uskottavilta vaikuttavia erheitä ja täsmentämään totuutta." (3SM, s. 31-32).

Tämä Ellenin "saarna" on irvokasta Jumalan sanan pilkkaa!!! Kuulkaa nyt mitä tuo väärä profeetta julistaa: "minulle annettiin selityksiä ... korjaamaan päällisin puolin uskottavilta vaikuttavia erheitä ja täsmentämään totuutta"

Onko raamattu "uskottavilta vaikuttavia erheitä" tai "totuutta joka kaipaa täsmentämistä"?

Kukaan, joka uskoo raamattuun Jumalan ainutkertaisena ilmoituksena, ei voi uskoa egw:n harhoihin. Adventistit ovat harhan vallassa... avatkaa silmänne niin näette totuuden.

Totuus on anettu meille kertakaikkisesti raamatussa!

EGW:n valheita ei tarvita!!!

• minävain777
        miten selität kirjoitti:

Miten on mahdollista, että kaikki raamatun profeetat ovat olleet juutalaisia ja sitten tulisi amerikkalainen egw ja profetoisi "lisätotuutta" ja "lisävaloa" adventistien mielestä puutteelliseen raamattuun.

Ellen White itse kuvaili valtuuksiaan kehitellä spa:n teologiaa sanomalla: "Jumalan voima tuli ylleni, ja kykenin selvästi määrittelemään, mikä on totuutta ja mikä on erhettä. Minut vietiin näkyyn, ja minulle annettiin selityksiä ... korjaamaan päällisin puolin uskottavilta vaikuttavia erheitä ja täsmentämään totuutta." (3SM, s. 31-32).

Tämä Ellenin "saarna" on irvokasta Jumalan sanan pilkkaa!!! Kuulkaa nyt mitä tuo väärä profeetta julistaa: "minulle annettiin selityksiä ... korjaamaan päällisin puolin uskottavilta vaikuttavia erheitä ja täsmentämään totuutta"

Onko raamattu "uskottavilta vaikuttavia erheitä" tai "totuutta joka kaipaa täsmentämistä"?

Kukaan, joka uskoo raamattuun Jumalan ainutkertaisena ilmoituksena, ei voi uskoa egw:n harhoihin. Adventistit ovat harhan vallassa... avatkaa silmänne niin näette totuuden.

Jumala ITSE kutsui Ellen Whiten. Hänen todiksensa on Jeesuksen todistus. Tämä on ilmoitettu Raamatussa Johannekselle. Jeesus on itse todistajana. Ellen White keskusteli Jeesuksen kanssa kasvoista kasvoihin ja sai nähdä taivaan ja toisia planeettoja asukkaineen.

Ei merkitse mitään uskotko sinä Ellen Whiten olevan Jumalan profeetta. Sen uskovat ne jotka uskovat ja heille Jumalalla on sanoma. Muut jäävät pimeyteen ja eksytysten valtaan.

• miten selität kirjoitti:

Rauhantervehdys

Profeetat eivät ole olleet kaikki juutalaisia.
        Lähellekään kaikki eivät ole Raamatussa minittu, jotka toimivat jo Raamatunkin aikoina.

Jumala asetti profeettoja seurakuntaan; (1 Kor 12:28,) rakennukseksi ja kehoukseksi (1 Kor 14:3, 14:5)
        Profeetallinen sana tulee pitää arvossa; (2 Piet 1:19, 1 Tess 5:20, Ilm 1:3, 22:7)
        Profetoimisen armolahjaa tavoiteltiin pakanaoidenkin aikoina; (1 Kor 14:1)

Amerikka selittyy monen protestanttisen seurakunnan lähteensä sillä että uskovaiset pakenivat Amerikkaan pois Euroopasta, jossa vallitsi kristittyjen vainot uskonphdistuksen aikoihin. Amerikassa oli uskonnonvapaus.
        Tietenkin siellä missä on Herran omia, on hengellistä toimintaa, ja uskonopuhdistusta silloin , ja perustetiin seurakuntia paljon.

Profeetta Joelin suulla on sanottu hengellisten lahjojen olevan vlomissaan lopun aikoina ja elpyvän; Tämä on osa sitä, sillä EGW huolehti että Jumalan kansa ymmärtä Raamatun optukset lopun ajoista.

Huomioitavaa on, ettei EGW suinkaan lisännyt Raamattuun mitään, tai poistanut mitään, vaan hän yksinkertaisesti opetti Raamattua.
        "Lisävalo" on täsmennystä Raamatun sanaan ja kirjoituksiin.

Luepa Raamattuopetukseni vielä, jos asia kinnostaa.
        Kyllä tuo väärän profeetan mahdollisuus on huomioitu toki, ja asia tutkittu.

Siispä; Ensin tutkitaan ja sitten hutkitaan.
        LUE ja TUTKI JA TUTUSTU.
        Ei annakkoluuloilla asioita tutkita, ja ennakkolluloisilla suorilla tuomioilla.

EGW:ssä toteutui Ilm 19:10 profetianlahja seurakunassa.
        Se on armolahja.
        Ei sen kummempaa.

Jumalan siunausta
        jari laurila

• Timo Flink
        miten selität kirjoitti:

==>Tämä Ellenin "saarna" on irvokasta Jumalan sanan pilkkaa!!! Kuulkaa nyt mitä tuo väärä profeetta julistaa: "minulle annettiin selityksiä ... korjaamaan päällisin puolin uskottavilta vaikuttavia erheitä ja täsmentämään totuutta"

• minävain1

Ei ole uudessa liitossa juutaiset Jumalan kansaa.

• Rauhanheippa

Joo, näin on, mutta yksilöinä kyllä kunhan kääntyvät, ns. "messiaanisia juutalaisia"

Siunausta paljon
        jari laurila

• Aramiz

Kuitenkin Katolisen kirkon Paavi on varmasti
      Jeesuksen Viran hoitaja. Koska minä todistan tämän väitteen oikeaksi! Koska väittäjä väittää mitätöivänsä Katolisen Paavin voiman. Siinä hän
      erehtynyt, Koska väittäjä noudattaa kirjaimellisesti Paavin antamaa Sunnuntain
      pyhyyttä. Näet todella Paavi on voittanut kaikki
      Kristityt Jotka eivät ole Kuuliaisia Jeesukselle.

Sununtain pyhitys on kuuliaisuuden merkki hyväksymälleen Jumaluudelle. Mitä taas EGW antaa
      on vain Teoriittinen opastus joka ei velvoita
      minkään pakon alaisuuteen, Tosis sielää Ellenillä on paljon hyviä ohjeita jotka johtavat iankaikkiseen elämään. ovathan nämä opasteetkin vapaaehtoisia teorioita evätkä nämä sido ketään pakkovaltaisesti johonkin pakko uskoon. Jos tajuat Mikä on teoria ja käytäntö, niin silloin olet oikeilla jäljillä.

Tällä palstalla on paljon teorioita, jotka kuitenkaan eivät ole tosia, vaan ne ovat jonkun henkilön henkilökohtaisia mielipiteitä. Viittasit jotain Paavalin Opetusten mitätöimisestä. Kyllä todella siihen on syyllistynyt eräät suuret kirkkokunnat esimerkki
      Naispappeus on kiistan alainen asia, Joten palatkaa alkuevankeliumien pariin kysymään Jeesuksen mielipidettä alku Evankeliumeissa

Maran Ata

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      43
      3856
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      39
      3446
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      3058
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2900
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1898
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      85
      1894
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1729
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      29
      1671
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      32
      1663
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1624
    Aihe