Ravintola-asiakkaan oikeusturva

Tulisesti suudeltu

Olimme arki-iltana miesystäväni kanssa Vantaalla suositussa ravintolassa, arki-iltana, artistia (Meijua)katsomassa. Lähempänä klo 01 miesystäväni maksoi A-tuoppinsa 50 euron setelillä ja sai vaihtorahan kympistä, ilman kuittia.
Kyselimme, ihan asiallisesti, viiskymppisemme perään ja saimme tarjoilijan hermostumaan totaalisesti. Miesystäväni tyrkkäsi ne reilun viiden euron vaihtorahat tiskin toiselle puolelle ja sit mentiin. Kaksi järkkäriä paikalle ja meidät pihalle. Ei neuvoteltu.
Minut niskalenkillä alakertaan ja miesystävä rautoihin ja putkaan. Järkkärit sitten kiristivät minulta vielä toiset viisikymppiä (työasun) hupparin rikkoutuneesta vetoketjusta. Vaihtoehtona oli pahoinpitelysyytteen nostaminen minua vastaan.
Oli oikein turvallinen ja nasta fiilis sen jälkeen. Varsinainen oikeusvaltio.
Ravintolapäälikkölle osoittamamme reklamaatio tuotti seuraavanlaisen tuloksen: meidän ravintolassamme asiakkaiden kanssa "neuvotellaan" alakerrassa ongelmatilanteissa. Tosiaan. Onhan se hyvä että tuohon suureen ja suosittuun Vantaalaisravintolaan on saatu vain rehellisiä ihmisiä töihin. Asiakkaan oikeuturva onkin sitten ihan toissijainen juttu.
Ravintolapäälikkö tarjosi viiden kympin lahjakorttia omaan hotelliinsa. Ei kelvannut meille. Rikoksina: petos ja kiristys.
Maksakaa pikkurahoilla, vaatikaa kuitti, älkää juopuko ravintolassa - se ei lopeta tarjoilua, mutta heikentää oikeusturvaanne.
Meille lankeaa tästä varmaan ikuinen porttikielto kyseiseen ravintolaan, mutta lieneekö tuo tappio. Noilla hinnoilla, ei meilläkään olisi siihen ehkä pidemmän päälle varaa.

167

34197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nikolai Kopeloi

      ravintolan nimi kehiin. ---kiitos---

    • neil

      Kertoiko poliisi miesystävällesi millä perusteella hänet vietin putkaan, eli lakitermillä kiinniotettiin?
      Putkaan kun ei saa laittaa ihmisiä ihan miten vaan ja jokatapauksessa kiinnoton syy on aina ilmoitettava.
      Poliisilaki ja pakkokeinolaki kannattaa myös lukea ja katsoa onko niitä rikottu.

      • Tulisesti suudeltu

        Poliisi toimi tuossa tilanteessa ihan asiallisesti ja ilman väkivaltaa.
        Tottakai he siinä tilanteessa uskoivat sokeasti järjestysmiehiä jotka miehen olivat rautoihin lyöneet. Saimme kuitenkin asiallista tietoa poliiseilta kuinka jatkossa toimitaan.


      • Portsari76
        Tulisesti suudeltu kirjoitti:

        Poliisi toimi tuossa tilanteessa ihan asiallisesti ja ilman väkivaltaa.
        Tottakai he siinä tilanteessa uskoivat sokeasti järjestysmiehiä jotka miehen olivat rautoihin lyöneet. Saimme kuitenkin asiallista tietoa poliiseilta kuinka jatkossa toimitaan.

        Jo pelkästään tämä aiempi lauseesi poliisin toiminnasta:

        "Tottakai he siinä tilanteessa uskoivat sokeasti järjestysmiehiä jotka miehen olivat rautoihin lyöneet."

        osoittaa melkolailla ylimielistä (ja erittäin tyypillistä) "kaikki muut ovat toimineet väärin paitsi minä" -asennetta.

        Mitä luulet, mitä se tekisi koko järjestelmälle jos poliisit eivät "uskoisi sokeasti" järjestyksenvalvojia? Eli tässä(kin) tapauksessa olisi pitänyt ennemmin uskoa käsiraudoissa olevaa asiakasta ja hänen kiihtynyttä puolisoaan?


      • Portsari76 kirjoitti:

        Jo pelkästään tämä aiempi lauseesi poliisin toiminnasta:

        "Tottakai he siinä tilanteessa uskoivat sokeasti järjestysmiehiä jotka miehen olivat rautoihin lyöneet."

        osoittaa melkolailla ylimielistä (ja erittäin tyypillistä) "kaikki muut ovat toimineet väärin paitsi minä" -asennetta.

        Mitä luulet, mitä se tekisi koko järjestelmälle jos poliisit eivät "uskoisi sokeasti" järjestyksenvalvojia? Eli tässä(kin) tapauksessa olisi pitänyt ennemmin uskoa käsiraudoissa olevaa asiakasta ja hänen kiihtynyttä puolisoaan?

        Kassan lasku olisi voinut tuottaa tulosta, jos tarjoilija ei tarkoituksella varastanut rahaa. Jos aina uskotaan sokeasti ravintolaa, se mahdollistaa vallankäytön väärin. Ravintolaa voi aina vaihtaa, mikään menetys se ei itselle ole.


      • premiata kirjoitti:

        Kassan lasku olisi voinut tuottaa tulosta, jos tarjoilija ei tarkoituksella varastanut rahaa. Jos aina uskotaan sokeasti ravintolaa, se mahdollistaa vallankäytön väärin. Ravintolaa voi aina vaihtaa, mikään menetys se ei itselle ole.

        Asiakkaalla on oikeus pyytää kassan laskun...se että se aiheuttaa eripuraa muissa on heidän se kestettävä t: parit kerrat kassan laskenu kesken ruuhkan.


    • koko totuus

      te siis maksoitte 50€ setelillä tuopin A-olutta ja tämän jälkeen ihmettelitte baarimestarille vaihtorahan vähyyttä?
      tästä kyselystä johtuen hän sitten kutsui pumpatut pulipää gorillat (eli JÄRJESTYKSENVALVOJAT) paikalle jotka välittömästi vei teidät M-LT niskalenkistä alakertaan ja ystävänne HKL laittoivat käsirautoihin ja soittivat sinitakit (siis POLIISIT) paikalle jotka sitten veivät ystävänne putkaan yöksi?
      oletko nyt varmasti kertonut ihan kaiken ja totuuden mukaisesti??

      minä taas uskon asioiden tapahtuneen näin;
      50€ seteli oli jo aikaisemmin tuhlattu jossain (edellinen ravintola, taksi, pelipöytä jne..) ja olut todella maksettiin 10€ setelillä mutta humalaisen muisti ei enään toiminut!

      tämän jälkeen alettiin syyttää baarimestaria varkaaksi ja ehkä muutamilla sanoilla haukuttiin hänen ammattitaitoa ja lisäksi siihen tuli myös suomalaiset perinteiset ilmaisumuodot kuten huorittelu/ homottelu! olenko kauhean väärässä tähän mennessä??

      koska käytöstapanne olivat vallan loistavat tuossa tilanteessa niin baarimestarit kutsuivat apuun järjestyksenvalvojat jotka varmaan myös kuulivat kaiken ulkonäöstä ammattitaitoon asti? ja koska vittuilu ja haukkuminen jatkui ettekä poistuneet henkilökunnan niin pyytäessä he joutuvat poistamaan teidät voimakeinoin. niin ja taisi siinä myös miespulinen ystävänne käydä järjestyksenvalvojaan myös käsiksi vai miten se huppari sillain rikki meni? ihan itsestäänkö?? ja miksi poliisit pitivät häntä koko yön putkassa?
      haiskahtaa tää teidän tarina aika pahasti sillä satun olemaan tuonkin ravintolan toiminnasta hyvin perillä ja voin vain todeta että siellä työskentelee alan ammattilaiset niin baareissa kuin järjestyksenvalvonnassa!!!!

      • Vallankäyttö

        Meni vähän metsään sinun arvioisi tapahtumien kulusta. Ketään ei huoriteltu, nimitelty tai syytetty.
        Henkilökunta ei myöskään neuvotellut. Ei tullut kuittia. Ei tarkistettu kontrollinauhaa. Ei kutsuttu vuorovastaavaa paikalle. Ei laskettu kassaa.
        Maksussa käytetylle rahalle on myöskin olemassa silminnäkijä.
        Hupparin vetskari ei mennyt miesasiakkaan kanssa rikki. Naisasiakkaan ja järjestysmiehen kohtaamiselle on olemassa selvinpäin ollut ravintola-asiakas. Kolme siideriä ei pistä päätäni ihan pehmeäksi.
        Ei tässä ole pa ihmiset asialla. Luuletko tosiaan ettei joka sakkiin mahdu epärehellisiä ihmisiä.
        Talous ei kaadu tähän menetettyyn sataan euroon, mutta ottaa päähän tuollainen asiaton vallankäyttö.


      • vieläkään
        Vallankäyttö kirjoitti:

        Meni vähän metsään sinun arvioisi tapahtumien kulusta. Ketään ei huoriteltu, nimitelty tai syytetty.
        Henkilökunta ei myöskään neuvotellut. Ei tullut kuittia. Ei tarkistettu kontrollinauhaa. Ei kutsuttu vuorovastaavaa paikalle. Ei laskettu kassaa.
        Maksussa käytetylle rahalle on myöskin olemassa silminnäkijä.
        Hupparin vetskari ei mennyt miesasiakkaan kanssa rikki. Naisasiakkaan ja järjestysmiehen kohtaamiselle on olemassa selvinpäin ollut ravintola-asiakas. Kolme siideriä ei pistä päätäni ihan pehmeäksi.
        Ei tässä ole pa ihmiset asialla. Luuletko tosiaan ettei joka sakkiin mahdu epärehellisiä ihmisiä.
        Talous ei kaadu tähän menetettyyn sataan euroon, mutta ottaa päähän tuollainen asiaton vallankäyttö.

        kerro koko tapahtumaa!! muista nyt että tunne ko ravintolan koko henkilökunnan erittäin hyvin!


      • tarjoilijoista

        Minulla on kokemusta tarjoilijasta jolle maksoin aikoinaan oluen 100 markan setelillä ja sain takaisin viidestäkympistä. Tarjoili ei suostunut millään uskomaan että raha oli satanen ja jankkasi vastaan jääräpäisesti. Lopulta toinen tarjoilija pyysi kyseistä tarjoilijaa laskemaan kassansa jonka seurauksena tarjoilija huomasi että hänellä oli 50 mk liikaa rahaa jonka jälkeen hän palautti ylimääräiset takaisin sekä ilmoitti samalla että tarjoilu loppuu tähän koska olen liian humalassa (ostin toista olutta sinä iltana).


      • Se suudeltu

        Ai olet lukenut juttumme Iltiksestä.
        Sinä tuskin olit paikalla, joten jätän kommenttisi ihan oman arvon nojaan.
        Suomen alkoholilainsäädäntö kieltää alkoholijuomien myynnin juopuneille.
        Keskustelin "oman järkkärini" kanssa kahakan päätteeksi ja kerroin hänellekkin mistä koko homma alkoi. Pyysin myöskin anteeksi, koska työtäänhän hän vaan tekee. Sitä en kuitenkaan hyväksy että asiakkaita kiristetään. Miksi hänen vaatimaansa maksua ei voitu hoitaa virallisesti kuitin kera. Se haiskahtaa.
        Tästä tarjoilijalle antmastamme 50 euron setelistä olemme täysin varmoja.
        Olen kuitenkin vakaasti sitä mieltä että valheella on lyhyet jäljet ja paha saa aina palkkansa ilman että teen asian eteen mitään.
        En hyväksy kyseisen hotelliravintolan toimintatapoja ja olen kyllä pistänyt sanan kiertämään sekä liikemies yms tuttavieni keskuudessa.
        Bilettää ja kortteerata voi kyllä muuallakin.
        Hommaa ei hoidettu asiallisesti ja koko homma on tarjoilijasta lähtöisin. Sekin haiskahtaa ja pahasti.
        Ravintola-alalla työskentelevät tuttavani kertoivat että tämän tyyppinen toiminta on ikävä kyllä hyvin yleistä, joten toivottvasti se käy joskus myös sinulle. Sit voit hehkuttaa arvojesi kanssa.


      • Se suudeltu
        vieläkään kirjoitti:

        kerro koko tapahtumaa!! muista nyt että tunne ko ravintolan koko henkilökunnan erittäin hyvin!

        Mitä olet vailla?
        Että kertoisin sinulle jotain mitä olet vailla?
        Kauniita sanoja "kavereistasi".
        Kerroin vain sen miten asiat sinä iltana meni.
        Ei ole minun asiani pohtia mitä sinun "kaverisi" ovat kertoneet.
        Fakta on fakta. Mitä sitä muuttelemaan.
        Tippiä olen antanut mutta ei sitä vielä tähän päivään mennessä ole minulta vielä omin päin otettu ja tuossa mittakaavassa.
        Meilläkin oli kavereita siellä sinä iltana jotka näkivät kuinka henkilökunta asiansa hoitaa.


      • VALETTA!!!
        Se suudeltu kirjoitti:

        Ai olet lukenut juttumme Iltiksestä.
        Sinä tuskin olit paikalla, joten jätän kommenttisi ihan oman arvon nojaan.
        Suomen alkoholilainsäädäntö kieltää alkoholijuomien myynnin juopuneille.
        Keskustelin "oman järkkärini" kanssa kahakan päätteeksi ja kerroin hänellekkin mistä koko homma alkoi. Pyysin myöskin anteeksi, koska työtäänhän hän vaan tekee. Sitä en kuitenkaan hyväksy että asiakkaita kiristetään. Miksi hänen vaatimaansa maksua ei voitu hoitaa virallisesti kuitin kera. Se haiskahtaa.
        Tästä tarjoilijalle antmastamme 50 euron setelistä olemme täysin varmoja.
        Olen kuitenkin vakaasti sitä mieltä että valheella on lyhyet jäljet ja paha saa aina palkkansa ilman että teen asian eteen mitään.
        En hyväksy kyseisen hotelliravintolan toimintatapoja ja olen kyllä pistänyt sanan kiertämään sekä liikemies yms tuttavieni keskuudessa.
        Bilettää ja kortteerata voi kyllä muuallakin.
        Hommaa ei hoidettu asiallisesti ja koko homma on tarjoilijasta lähtöisin. Sekin haiskahtaa ja pahasti.
        Ravintola-alalla työskentelevät tuttavani kertoivat että tämän tyyppinen toiminta on ikävä kyllä hyvin yleistä, joten toivottvasti se käy joskus myös sinulle. Sit voit hehkuttaa arvojesi kanssa.

        itse olen työskennellyt yli 20v baarimestarina eri ravintoloissa niin suomes kuin ulkomailla ja toi väite että asikkailta varastetaan rahaa on täyttä paskan jauhamista ja valetta.
        taitaa sun kaverit olla aika rikollisia joten kerro missä ovat töis niin voi ne paikat kiertää.


      • jätit paljon
        Se suudeltu kirjoitti:

        Mitä olet vailla?
        Että kertoisin sinulle jotain mitä olet vailla?
        Kauniita sanoja "kavereistasi".
        Kerroin vain sen miten asiat sinä iltana meni.
        Ei ole minun asiani pohtia mitä sinun "kaverisi" ovat kertoneet.
        Fakta on fakta. Mitä sitä muuttelemaan.
        Tippiä olen antanut mutta ei sitä vielä tähän päivään mennessä ole minulta vielä omin päin otettu ja tuossa mittakaavassa.
        Meilläkin oli kavereita siellä sinä iltana jotka näkivät kuinka henkilökunta asiansa hoitaa.

        myös kertomatta!! taidat uskoa vielä joulupukkiin ja tonttuihin. heh heh.. luuletko todella että tota sun tarinaa kukaan uskoo!!??


      • oon kans
        Se suudeltu kirjoitti:

        Ai olet lukenut juttumme Iltiksestä.
        Sinä tuskin olit paikalla, joten jätän kommenttisi ihan oman arvon nojaan.
        Suomen alkoholilainsäädäntö kieltää alkoholijuomien myynnin juopuneille.
        Keskustelin "oman järkkärini" kanssa kahakan päätteeksi ja kerroin hänellekkin mistä koko homma alkoi. Pyysin myöskin anteeksi, koska työtäänhän hän vaan tekee. Sitä en kuitenkaan hyväksy että asiakkaita kiristetään. Miksi hänen vaatimaansa maksua ei voitu hoitaa virallisesti kuitin kera. Se haiskahtaa.
        Tästä tarjoilijalle antmastamme 50 euron setelistä olemme täysin varmoja.
        Olen kuitenkin vakaasti sitä mieltä että valheella on lyhyet jäljet ja paha saa aina palkkansa ilman että teen asian eteen mitään.
        En hyväksy kyseisen hotelliravintolan toimintatapoja ja olen kyllä pistänyt sanan kiertämään sekä liikemies yms tuttavieni keskuudessa.
        Bilettää ja kortteerata voi kyllä muuallakin.
        Hommaa ei hoidettu asiallisesti ja koko homma on tarjoilijasta lähtöisin. Sekin haiskahtaa ja pahasti.
        Ravintola-alalla työskentelevät tuttavani kertoivat että tämän tyyppinen toiminta on ikävä kyllä hyvin yleistä, joten toivottvasti se käy joskus myös sinulle. Sit voit hehkuttaa arvojesi kanssa.

        baaris duunis ja aina me annetaan tahallaan väärin takas rahasta, kun köyhät asiakkaat ei anna tippii kunnolla ja pitää mun päästä matkustaan ainaski joka toinen kuukaus ulkomaille! pariisis ja milanos on kiva käydä parin päivän shoppailu reissuilla ainaskin kerran kuussa. niin ja pitää mun taas vaihtaa autoo kun toi auto on jo puol vuotta vanha eikä sil enään kehtaa ajaa duuniin luulevat asiakkaat pian että mä oon köyhä!! eikä ne vitun pellet onnex tajuu kui paljon me niiltä viedään rahaa :))


      • aaa
        VALETTA!!! kirjoitti:

        itse olen työskennellyt yli 20v baarimestarina eri ravintoloissa niin suomes kuin ulkomailla ja toi väite että asikkailta varastetaan rahaa on täyttä paskan jauhamista ja valetta.
        taitaa sun kaverit olla aika rikollisia joten kerro missä ovat töis niin voi ne paikat kiertää.

        Aika voimakkaasti uskot oman alasi työntekijöihin. Onko alallanne palkkaus niin täydellinen, kuten myös työilmapiiri, entä työmotivaatio/moraali.... Onko kaikki niin hienosti, ettei ravintola-alalle ole sattunut ensimmäistäkään epärehellistä ihmistä?

        Sehän onkin sitten paljon, paljon hienompi ja ylevämpi ala kuin tiesinkään, jos se työllistää pelkästään hyviä ja hurskaita ihmisiä.


      • se suudeltu
        jätit paljon kirjoitti:

        myös kertomatta!! taidat uskoa vielä joulupukkiin ja tonttuihin. heh heh.. luuletko todella että tota sun tarinaa kukaan uskoo!!??

        Tosi tarinaa on helppo uskoa. Sinua tosin taitaa potuttaa kun tämä tuli julki. Luulit varmaan että meitä hävettää tai että emme uskalla juttua tuoda julki. Ei ole kuitenkaan mitään hävettävää.
        Tarina meni juuri keromamme mukaisesti. Itseasiassa en usko sinun olleen paikalla tai jos olit niin ammattiauttajalta kannattaisi kysäistä apua jos noita harhoja esiintyy useinkin...
        Eikö ne muuten olleet samaiset ystäväsi jotka samaisessa ravintolassa väärensivät pääsylippuja ja vetivät rahat omaan taskuun....
        heh heh vaan itsellesi


      • siis edelleen
        se suudeltu kirjoitti:

        Tosi tarinaa on helppo uskoa. Sinua tosin taitaa potuttaa kun tämä tuli julki. Luulit varmaan että meitä hävettää tai että emme uskalla juttua tuoda julki. Ei ole kuitenkaan mitään hävettävää.
        Tarina meni juuri keromamme mukaisesti. Itseasiassa en usko sinun olleen paikalla tai jos olit niin ammattiauttajalta kannattaisi kysäistä apua jos noita harhoja esiintyy useinkin...
        Eikö ne muuten olleet samaiset ystäväsi jotka samaisessa ravintolassa väärensivät pääsylippuja ja vetivät rahat omaan taskuun....
        heh heh vaan itsellesi

        että mitään muuta ei tapahtunut kuin se mitä oot jo kertonut!! huomautitte siis baarimikkoa väärin annetusta rahasta joka veti herneen nenäänsä ja kutsui poket paikalle jotka laittoivat toisen käsirautoihin ja toinen niskalenkillä ulos?? vain tämäkö todella tapahtui?? ja vain tämän huomautuksen johdosta poliisit pitivät hänet yön putkassa??


      • se suudeltu
        siis edelleen kirjoitti:

        että mitään muuta ei tapahtunut kuin se mitä oot jo kertonut!! huomautitte siis baarimikkoa väärin annetusta rahasta joka veti herneen nenäänsä ja kutsui poket paikalle jotka laittoivat toisen käsirautoihin ja toinen niskalenkillä ulos?? vain tämäkö todella tapahtui?? ja vain tämän huomautuksen johdosta poliisit pitivät hänet yön putkassa??

        Alku tarinastasi meni totuudenmukaisesti. Huomautimme väärästä vaihtorahasta, ilman nimittelyä. Tarjoilija suuttui. Näytti vaihtokassan ja miesystäväni pyyhkäistyä ne kympistä saadut vaihtorahat tiskille. Tarjoilija ilmoitti "Nyt sä v... lähdet tästä ravintolasta ulos" Järkkärit paikalle. Nainen niskalenkissä, neuvottelematta (silminnäkijä on) alakertaan.
        Tässä vaiheessa mies pani hanttiin. Ja luulen ettet sinäkään olisi tässä tapauksessa suosiolla kävellyt hauskasta illasta kiitellen ulos. Viidenkympin kalja on aika kallis ja tarjoilijan käytös kaukana hyvästä asiakaspalvelusta.
        Järkkärit nappasi miehen rautoihin (saadut ruhjeet on näytetty lääkärille) ja tuossa vaiheessa totuutta tietämättömät poliisit veivät miehen putkaan.


      • se suudeltu
        tarjoilijoista kirjoitti:

        Minulla on kokemusta tarjoilijasta jolle maksoin aikoinaan oluen 100 markan setelillä ja sain takaisin viidestäkympistä. Tarjoili ei suostunut millään uskomaan että raha oli satanen ja jankkasi vastaan jääräpäisesti. Lopulta toinen tarjoilija pyysi kyseistä tarjoilijaa laskemaan kassansa jonka seurauksena tarjoilija huomasi että hänellä oli 50 mk liikaa rahaa jonka jälkeen hän palautti ylimääräiset takaisin sekä ilmoitti samalla että tarjoilu loppuu tähän koska olen liian humalassa (ostin toista olutta sinä iltana).

        Näin siis voi käydä ja asiakas on siinä melkoisen huonossa asemassa. Sullekkin jäi varmaan tapahtuneesta huono maku suuhun.
        Olin itse tuona iltana juonut kolme siideriä...


      • tarinaa
        se suudeltu kirjoitti:

        Alku tarinastasi meni totuudenmukaisesti. Huomautimme väärästä vaihtorahasta, ilman nimittelyä. Tarjoilija suuttui. Näytti vaihtokassan ja miesystäväni pyyhkäistyä ne kympistä saadut vaihtorahat tiskille. Tarjoilija ilmoitti "Nyt sä v... lähdet tästä ravintolasta ulos" Järkkärit paikalle. Nainen niskalenkissä, neuvottelematta (silminnäkijä on) alakertaan.
        Tässä vaiheessa mies pani hanttiin. Ja luulen ettet sinäkään olisi tässä tapauksessa suosiolla kävellyt hauskasta illasta kiitellen ulos. Viidenkympin kalja on aika kallis ja tarjoilijan käytös kaukana hyvästä asiakaspalvelusta.
        Järkkärit nappasi miehen rautoihin (saadut ruhjeet on näytetty lääkärille) ja tuossa vaiheessa totuutta tietämättömät poliisit veivät miehen putkaan.

        voi uskoa, 3 siideriä ja valitus vaihtorahasta niin joutuu putkaan? kyl suomi on oikeusvaltio ja jos kapakkaporukka ei tie mitä tekee niin poliisit nyt ainakin tietää.


      • se suudeltu
        tarinaa kirjoitti:

        voi uskoa, 3 siideriä ja valitus vaihtorahasta niin joutuu putkaan? kyl suomi on oikeusvaltio ja jos kapakkaporukka ei tie mitä tekee niin poliisit nyt ainakin tietää.

        Ikävä kyllä tarina on tosi. Luuletko sinä että olisin nostanut tälläisen haloon asiasta ihan huvikseni? Usko tai älä, sillä ei itseasiassa ole minulle mitään merkitystä. Se ei tapahtunutta kuitenkaan muuta toiseksi.
        Älä unohda että järjestysmies on poliisiin rinnastettava...psykologiset testit ja asiaankuuluva koulutus tosin puuttuu ja jälki on tälläistä.


      • poliisi perustelee
        se suudeltu kirjoitti:

        Ikävä kyllä tarina on tosi. Luuletko sinä että olisin nostanut tälläisen haloon asiasta ihan huvikseni? Usko tai älä, sillä ei itseasiassa ole minulle mitään merkitystä. Se ei tapahtunutta kuitenkaan muuta toiseksi.
        Älä unohda että järjestysmies on poliisiin rinnastettava...psykologiset testit ja asiaankuuluva koulutus tosin puuttuu ja jälki on tälläistä.

        putkassa vietettyä yötä? jotain heillä pitää olla koska ei suomes huvikseen ketään putkaan laiteta..


      • allu
        VALETTA!!! kirjoitti:

        itse olen työskennellyt yli 20v baarimestarina eri ravintoloissa niin suomes kuin ulkomailla ja toi väite että asikkailta varastetaan rahaa on täyttä paskan jauhamista ja valetta.
        taitaa sun kaverit olla aika rikollisia joten kerro missä ovat töis niin voi ne paikat kiertää.

        Kyllä minä väitän että rahasta väärin vastaamisia sattuu.Niitä on sattunut minulle, niitä on sattunut työkavereilleni joskus. Tarkoitus ei ole varastaa mutta kiireessä voi vahinko sattua kenelle tahansa.Nyt vain euroaikoina vahingot ovat suuremmat kuin aikoinaan markka-aikoina.
        Sitä kun on sattunut kaupankassoillekin yms.
        Jos joku ravintolatyöntekijä väittää ettei hänelle voi sattua vahinkoa,valehtelee.Jokaiselle joka rahaa käsittelee voi erehtyä!


      • se suudeltu
        poliisi perustelee kirjoitti:

        putkassa vietettyä yötä? jotain heillä pitää olla koska ei suomes huvikseen ketään putkaan laiteta..

        Et ilmeisesti ole lukenut tarkasti.


      • itsekin käynyt raflassa
        Se suudeltu kirjoitti:

        Mitä olet vailla?
        Että kertoisin sinulle jotain mitä olet vailla?
        Kauniita sanoja "kavereistasi".
        Kerroin vain sen miten asiat sinä iltana meni.
        Ei ole minun asiani pohtia mitä sinun "kaverisi" ovat kertoneet.
        Fakta on fakta. Mitä sitä muuttelemaan.
        Tippiä olen antanut mutta ei sitä vielä tähän päivään mennessä ole minulta vielä omin päin otettu ja tuossa mittakaavassa.
        Meilläkin oli kavereita siellä sinä iltana jotka näkivät kuinka henkilökunta asiansa hoitaa.

        "Fakta on fakta. Mitä sitä muuttelemaan."
        3 siideriä: 4-6 annosta alkoholia. Naiselle humaltumiseen riittää keskimäärin 5 annosta alkoholia kerralla.
        kuinka kauan meni niiden juomiseen?
        kuinka usein juot sen verran?

        "Meilläkin oli kavereita siellä sinä iltana jotka näkivät kuinka henkilökunta asiansa hoitaa."
        Kuinka paljon he joivat?
        Mikäli olivat selvänä, niin haluaisin kuulla heidän REHELLISEN mielipiteensä, koska sinulta sitä tuskin saa.


      • baari-pirkko
        Vallankäyttö kirjoitti:

        Meni vähän metsään sinun arvioisi tapahtumien kulusta. Ketään ei huoriteltu, nimitelty tai syytetty.
        Henkilökunta ei myöskään neuvotellut. Ei tullut kuittia. Ei tarkistettu kontrollinauhaa. Ei kutsuttu vuorovastaavaa paikalle. Ei laskettu kassaa.
        Maksussa käytetylle rahalle on myöskin olemassa silminnäkijä.
        Hupparin vetskari ei mennyt miesasiakkaan kanssa rikki. Naisasiakkaan ja järjestysmiehen kohtaamiselle on olemassa selvinpäin ollut ravintola-asiakas. Kolme siideriä ei pistä päätäni ihan pehmeäksi.
        Ei tässä ole pa ihmiset asialla. Luuletko tosiaan ettei joka sakkiin mahdu epärehellisiä ihmisiä.
        Talous ei kaadu tähän menetettyyn sataan euroon, mutta ottaa päähän tuollainen asiaton vallankäyttö.

        Ihan vaan kassataitoisena: kontrollinauhasta ei näe ostoksen maksuun annettua rahasummaa, mikäli sitä ei kassan lyödä. En aina itsekkään lyö koneeseen annettua rahamäärää, vaan pelkästään myydyn tuotteen koodin tai summan. Sen verran päässä osaa laskea....
        Virheitä sattuu puolin ja toisin.
        Mutta jos rikosilmoituksen olette tehneet, niin asiahan on kunnossa.


    • ihan faktaa kaikki

      Miten se kuitti olisi auttanut asiaanne, kysyn vaan?
      Ostitteko ostoksenne baaritiskillä?
      Silloin on joku todistajakin!!!
      Tuskin olitte yksin siinä tilanteessa.

      Ravintoloissa on pohjakassat, jotka lasketaan sekä vuorojen alussa että vuorojen päättyessä. Noinkin iso heitto pohjakassassa varmasti huomataan. Oluet, tupakat yms. täsmäytetään aina eikä mikään ravintola ala ihan turhan takia mainettaan menettämään moisen pikkusumman takia.

      Miksi ette voineet odottaa seuraavaan päivään, jolloin tilitykset olisi tehty ja kassat tarkistettu.
      ONKO VIKA AINA HENKILÖKUNNAN?
      JA KAIKKI TARJOILIJAT VARKAITA?

      Onko 50 euron seteli nostettu lähipankista? Millä maksoitte alkuillan juomanne? Miksi teillä ei ole mitään maksukorttia, joka on paljon parempi vaihtoehto yleensäkin kuin kuljetella isoja rahasummia mukanaan ravintolassa?

      Entä, jos joku ryöstää teidät ulkona poistuessanne? Onko sekin ravintolan vika?

      Järkeä peliin.

      • pankkikorttisähläys

        Eräässä Ogelin kapakassa kauan aikaa sitten. Eräs asiaks väitti kivenkovaan, että olin laittanut hlön pankkikortille 200 mk silloista rahaa.

        Kävi ilmi, että hlö ei edes ollut silloin käynytkään kuppilassa, vaan yritti minusta varasta. Juoksin asian vuoksi Pasilassa. Ei ole ikinä tarvinnut asiakkailta varastaa!

        Kaikkia mahtuu niin hlökuntaan kuin asiakkisiinkin, mutta moni ei tajua miten asiat voidaan tarkistaa. Nykyään on onneksi turvakamerat isoimmissa paikoissa, joten tosi faktaa on!
        Ei kamera eikä videonauha valehtele.

        *pärjään omillani eikä tarvi polata*


      • se suudeltu

        Hei,

        ei pidä yleistää. Eihän tässä ole koko tarjoluhenkilökuntaa moitittu. Vain yhtä yksittäistä tilanteessa asiattomasti toiminutta. Joka itseasiassa omalla käytöksellään myös aiheutti konfliktin järjestysmiesten kanssa antamalle heille väärää tietoa.
        Käymme vähintään kerran viikossa esim. syömässä ulkona eikä meille kummallekkaan ole koskaan sattunut mitään vastaavanlaista suomessa tai ulkomailla.
        Uskon toki kassan täsmänneen, koska epäilen tämän tarjoilijan pistäneen ne 40 euroa omaan taskuunsa. Vai keksitkö mitään muuta järkevää syytä miksi hänellä oli niin kiire saada meidät pihalle.
        Siinä ei todellakaan neuvoteltu asiakkaan kanssa.
        Lähinnä tässä ihmetyttää nämä kuittien puuttumiset.


      • tietämätön kertoa..
        se suudeltu kirjoitti:

        Hei,

        ei pidä yleistää. Eihän tässä ole koko tarjoluhenkilökuntaa moitittu. Vain yhtä yksittäistä tilanteessa asiattomasti toiminutta. Joka itseasiassa omalla käytöksellään myös aiheutti konfliktin järjestysmiesten kanssa antamalle heille väärää tietoa.
        Käymme vähintään kerran viikossa esim. syömässä ulkona eikä meille kummallekkaan ole koskaan sattunut mitään vastaavanlaista suomessa tai ulkomailla.
        Uskon toki kassan täsmänneen, koska epäilen tämän tarjoilijan pistäneen ne 40 euroa omaan taskuunsa. Vai keksitkö mitään muuta järkevää syytä miksi hänellä oli niin kiire saada meidät pihalle.
        Siinä ei todellakaan neuvoteltu asiakkaan kanssa.
        Lähinnä tässä ihmetyttää nämä kuittien puuttumiset.

        sinulle ei ole mitään hyötyä ravintolan kassakuitista koska alan työntekijät osaa antaa vaihtorahan ilman että pitäis kassaa käyttää laskukoneena. tottkai saat kuitin kun sitä pyydät mutta siinä ei näy sinun antamasi rahan kokoa.
        toiseksi kassakoneissa ei ole enään kontrollinauhaa vaan kaikki kassatapahtumat tallentuu tietokoneelle (josta ne tarvittaessa saa tulostettua paperille).

        jos kyseisessä ravintolassa suoritettaisiin kassanlasku kesken illan niin siihen menisi aikaa noin 40-60minuuttia ja tänä aikana KOKO BAARIN MYYNTI OLISI PYSÄHTYNYT!! oletko valmis sen korvaamaan ravintolalle?

        jos kyseisessä paikassa joku laittais rahaa kassasta taskuun sen huomais kyl muutkin baarimestarit ja hommat loppuis lyhyeen!!

        samalla hetkellä kun baarimestari on kutsunut paikalle järjestyksenvalvojan on siitä saanut tiedon myös kyseisen paikan hovimestari sillä kyseisessä paikassa on yhtenäinen puhelinjärjestelmä.

        ei ole mua suomen ravintoloissa kusetettu mut ulkomailla kyllä on yritetty mut aina yritykseksi myös jäänyt :)


      • Tandoori
        tietämätön kertoa.. kirjoitti:

        sinulle ei ole mitään hyötyä ravintolan kassakuitista koska alan työntekijät osaa antaa vaihtorahan ilman että pitäis kassaa käyttää laskukoneena. tottkai saat kuitin kun sitä pyydät mutta siinä ei näy sinun antamasi rahan kokoa.
        toiseksi kassakoneissa ei ole enään kontrollinauhaa vaan kaikki kassatapahtumat tallentuu tietokoneelle (josta ne tarvittaessa saa tulostettua paperille).

        jos kyseisessä ravintolassa suoritettaisiin kassanlasku kesken illan niin siihen menisi aikaa noin 40-60minuuttia ja tänä aikana KOKO BAARIN MYYNTI OLISI PYSÄHTYNYT!! oletko valmis sen korvaamaan ravintolalle?

        jos kyseisessä paikassa joku laittais rahaa kassasta taskuun sen huomais kyl muutkin baarimestarit ja hommat loppuis lyhyeen!!

        samalla hetkellä kun baarimestari on kutsunut paikalle järjestyksenvalvojan on siitä saanut tiedon myös kyseisen paikan hovimestari sillä kyseisessä paikassa on yhtenäinen puhelinjärjestelmä.

        ei ole mua suomen ravintoloissa kusetettu mut ulkomailla kyllä on yritetty mut aina yritykseksi myös jäänyt :)

        Minua on kusetettu lukuisia kertoja vastaavalla tavalla, mutta summat onneksi vain yhtä tai kahta euroa.

        Joko annetaan euro vähemmän vaihtorahaa tai jätetään kokonaan antamatta. En nosta äläkkää ja siihen se tietysti perustuukin.

        Ravintolalle se ei silti välttämättä ole hyödyksi, tarjoilijalle hyvinkin on ylimääräistä "juomarahaa".


      • Se suudeltu
        tietämätön kertoa.. kirjoitti:

        sinulle ei ole mitään hyötyä ravintolan kassakuitista koska alan työntekijät osaa antaa vaihtorahan ilman että pitäis kassaa käyttää laskukoneena. tottkai saat kuitin kun sitä pyydät mutta siinä ei näy sinun antamasi rahan kokoa.
        toiseksi kassakoneissa ei ole enään kontrollinauhaa vaan kaikki kassatapahtumat tallentuu tietokoneelle (josta ne tarvittaessa saa tulostettua paperille).

        jos kyseisessä ravintolassa suoritettaisiin kassanlasku kesken illan niin siihen menisi aikaa noin 40-60minuuttia ja tänä aikana KOKO BAARIN MYYNTI OLISI PYSÄHTYNYT!! oletko valmis sen korvaamaan ravintolalle?

        jos kyseisessä paikassa joku laittais rahaa kassasta taskuun sen huomais kyl muutkin baarimestarit ja hommat loppuis lyhyeen!!

        samalla hetkellä kun baarimestari on kutsunut paikalle järjestyksenvalvojan on siitä saanut tiedon myös kyseisen paikan hovimestari sillä kyseisessä paikassa on yhtenäinen puhelinjärjestelmä.

        ei ole mua suomen ravintoloissa kusetettu mut ulkomailla kyllä on yritetty mut aina yritykseksi myös jäänyt :)

        Kuules nyt ystävä kallis.
        Sadan euron tippi on jo aika paljon, varsinkin kun se ei ole annettu vaan otettu.
        Onko tämä nyt sit niin tulkittu että ravintola-asiakas on täysin lainsuojaton.


      • Ella
        Se suudeltu kirjoitti:

        Kuules nyt ystävä kallis.
        Sadan euron tippi on jo aika paljon, varsinkin kun se ei ole annettu vaan otettu.
        Onko tämä nyt sit niin tulkittu että ravintola-asiakas on täysin lainsuojaton.

        niitä maksukortteja, niin ei tule näiden isojen summien kanssa ongelmaa. Minä en ikipäivänä ottais 50 euron seteliä kapakkaan.

        Liki 300 markkaa, huh huh!
        Ja sillä sitten maksetaan pari kaljaa.

        Ja ensi kerralla, sano sitten tarjoilijalle: se on sit 50 euroa.

        On muuten aika hävytöntä mennä ihmistä väittämään varkaaksi. Mutta kyllä niitäkin voi löytyä-sekä asiakkaista että henkilökunnasta.


      • Jylppy
        pankkikorttisähläys kirjoitti:

        Eräässä Ogelin kapakassa kauan aikaa sitten. Eräs asiaks väitti kivenkovaan, että olin laittanut hlön pankkikortille 200 mk silloista rahaa.

        Kävi ilmi, että hlö ei edes ollut silloin käynytkään kuppilassa, vaan yritti minusta varasta. Juoksin asian vuoksi Pasilassa. Ei ole ikinä tarvinnut asiakkailta varastaa!

        Kaikkia mahtuu niin hlökuntaan kuin asiakkisiinkin, mutta moni ei tajua miten asiat voidaan tarkistaa. Nykyään on onneksi turvakamerat isoimmissa paikoissa, joten tosi faktaa on!
        Ei kamera eikä videonauha valehtele.

        *pärjään omillani eikä tarvi polata*

        Kyllä ravintola-alalla on rikollisia. Sen nyt huomaa vaikka tuosta "polata" sanasta joka tarkoittaa "varastamista" ravintola-alalla.


    • pitää muita

      ihmisiä tyhminä jos meinaat et tota sun tarinaa uskoo kukaan!

      • se suudeltu

        Tämä ei ole mikään uskonlahko...


      • Henzzie

        Melkoisen hienon tarinan olette miehesi kanssa kehittäneet, silmään vaan pistää lause "ei sadan euron menetys illassa taloutta kaada".

        Jos tarina olisi tosi, mitä ei kai kukaan usko, olisitte luultavasti "halunneet" rahanne takaisin. Metelin nostitte, mutta ette tätä suurempaa?? Eikö varastaminen olisi rikos?? JA rikoshan kuuluu poliisille??

        Onkohan mahdollista, että tarinan levittämisen jälkeen mieleenne onkin palaillut illan tapahtumat: "ehkei raha ollutkaan 50€ seteli...." joten tästä syystä on ymmärrettävää ettei asia menny poliisia pidemmälle. Varkaaksi nimittely ilman syytä on melkoinen kunnianloukkaus, joten lopettaaksemme tämän höpinän, myönnä olleesi väärässä (sattuuhan näitä) ja pyydä tarjoilijalta anteeksi!

        Kannattaa välillä pysähtyä miettimään, kaikki vika ei aina ole muissa...


    • Kissa pöydälle

      On se vaan niin hyvä että tälläisistä tapauksista uskalletaan puhua julkisesti.
      Ikävä kyllä myös hyvien järjestysmiesten ja tarjoilijoiden maine vähän kärsii siinä sivussa.

      • se tietenkin

        kiva kun kertois koko jutun eli mitä siellä todella on taphtunut, ei poliisi noilla perusteilla yötä putkas pidä! paljon promilleja? löikö portsaria? riehuiko jollain muulla tavalla? ei sen ravintolan poket helposti ketään rautoihin laita ja todella harvoin tiistain tansseissa.
        mut täytyy tää kirjoittelu lopettaa kun toi muija luulee että me kaikki muut ollaan ihan houkkia ja täysillä uskotaan sen jutut :)


      • se suudeltu
        se tietenkin kirjoitti:

        kiva kun kertois koko jutun eli mitä siellä todella on taphtunut, ei poliisi noilla perusteilla yötä putkas pidä! paljon promilleja? löikö portsaria? riehuiko jollain muulla tavalla? ei sen ravintolan poket helposti ketään rautoihin laita ja todella harvoin tiistain tansseissa.
        mut täytyy tää kirjoittelu lopettaa kun toi muija luulee että me kaikki muut ollaan ihan houkkia ja täysillä uskotaan sen jutut :)

        Tarjoilun pitäisi lain mukaan loppua jos asiakas on liian juovuksissa.
        Tottakai laittoi hanttiin, jos tarjoilija yrittää laittaa asiaa selvittämättä pihalle ja poket tottelee sokeasti saamaansa määräystä. Tuskin sinäkään hyvästä asiakaspalvelusta kiitellen tuossa tilanteessa kävelisit kiltisti ulos.
        Kumpikaan meistä ei lyönyt järjestysmiehiä eikä muitakaan.
        Poliisi tuli järjestysmiehen kutsusta paikalle. Itseasiassa poket oli asian päättäneet jo siinä vaiheessa kun meille tuli lähtö. Se minulle jo siinä niskalenkissä kerrottiin.
        Järjestysmiehen vastustaminen syy putkaan vientiin eli ei syönyt kiltisti järkkärin kädestä kun kusetettiin.
        Yllättävän kovapäinen olet. Susta tulis varmaan hyvä muslimi....sokeasti uskot vakaumukseesi.
        Kaille muille asia on valjennut ilman sen tarkempia selittelyjä: tarjoilija ja järjestysmies ottivat ("siltä" ja "tuolta" niin kuin he meitä kutsuivat) vähän palkanlisää. Viiskymppiä molemmille. Haiskahtaa yhteistyöltä.
        On muuten pistäny monet miettimään mihin rahansa kantaa ja missä iltansa viettää. Useimmat miettivät sitä että kuin usein heille on huomaamatta käynyt samoin.
        Toivottavasti tunnet suurta ammattiylpeyttä ja ammattietiikkasi on kohdallaan.... Oletko miettinyt sitä mitä olisi tapahtunut jo me olisimme ne poliisit kerenneet paikalle kutsumaan.


      • kun on
        se suudeltu kirjoitti:

        Tarjoilun pitäisi lain mukaan loppua jos asiakas on liian juovuksissa.
        Tottakai laittoi hanttiin, jos tarjoilija yrittää laittaa asiaa selvittämättä pihalle ja poket tottelee sokeasti saamaansa määräystä. Tuskin sinäkään hyvästä asiakaspalvelusta kiitellen tuossa tilanteessa kävelisit kiltisti ulos.
        Kumpikaan meistä ei lyönyt järjestysmiehiä eikä muitakaan.
        Poliisi tuli järjestysmiehen kutsusta paikalle. Itseasiassa poket oli asian päättäneet jo siinä vaiheessa kun meille tuli lähtö. Se minulle jo siinä niskalenkissä kerrottiin.
        Järjestysmiehen vastustaminen syy putkaan vientiin eli ei syönyt kiltisti järkkärin kädestä kun kusetettiin.
        Yllättävän kovapäinen olet. Susta tulis varmaan hyvä muslimi....sokeasti uskot vakaumukseesi.
        Kaille muille asia on valjennut ilman sen tarkempia selittelyjä: tarjoilija ja järjestysmies ottivat ("siltä" ja "tuolta" niin kuin he meitä kutsuivat) vähän palkanlisää. Viiskymppiä molemmille. Haiskahtaa yhteistyöltä.
        On muuten pistäny monet miettimään mihin rahansa kantaa ja missä iltansa viettää. Useimmat miettivät sitä että kuin usein heille on huomaamatta käynyt samoin.
        Toivottavasti tunnet suurta ammattiylpeyttä ja ammattietiikkasi on kohdallaan.... Oletko miettinyt sitä mitä olisi tapahtunut jo me olisimme ne poliisit kerenneet paikalle kutsumaan.

        joka kohtaan/tapahtumaan silminnäkijä/todistaja niin mene ihmeessä tekeen rikosilmoitus henkilökunnasta ja poliisista jos et ole jo tehnyt!
        olet sit käytökselläsi ja huutamisellasi pysäyttänyt koko baarin toiminnan sillä eivät poket eivät olisi muuten voimakeinoin ulos laittaneet.
        siinä ravintolassa on myös eräs syysteemi millä nämä "hei se oli 50/100" pummit saadaan karsittua pois mut sitä en tässä todellakaan kerro!!
        en voi muuta kuin nauraa sillä häviät jutun!!
        niin ja pitää jonkun puolustaa sitäkin ammattikuntaa kun useimmat ihmiset sen arvostavat täysin nollaksi.


      • se suudeltu
        kun on kirjoitti:

        joka kohtaan/tapahtumaan silminnäkijä/todistaja niin mene ihmeessä tekeen rikosilmoitus henkilökunnasta ja poliisista jos et ole jo tehnyt!
        olet sit käytökselläsi ja huutamisellasi pysäyttänyt koko baarin toiminnan sillä eivät poket eivät olisi muuten voimakeinoin ulos laittaneet.
        siinä ravintolassa on myös eräs syysteemi millä nämä "hei se oli 50/100" pummit saadaan karsittua pois mut sitä en tässä todellakaan kerro!!
        en voi muuta kuin nauraa sillä häviät jutun!!
        niin ja pitää jonkun puolustaa sitäkin ammattikuntaa kun useimmat ihmiset sen arvostavat täysin nollaksi.

        Sen takia tämän jutun otsikkona olikin Ravintola-asiakkaan oikeusturva.
        Ravintola-asiakas on täysin vailla oikeusturvaa annikseluravintolassa oli kännissä tai sitten ei.Juuri sen takia tämäntyylinen vallankäyttö on erittäin vaarallista.
        Sinä et ollut paikalla tai sitten valehtelet, koska asiat menivät juuri niin kuin kerroin.
        Pummin roolissa oli henkilökunta.


      • se suudeltu
        kun on kirjoitti:

        joka kohtaan/tapahtumaan silminnäkijä/todistaja niin mene ihmeessä tekeen rikosilmoitus henkilökunnasta ja poliisista jos et ole jo tehnyt!
        olet sit käytökselläsi ja huutamisellasi pysäyttänyt koko baarin toiminnan sillä eivät poket eivät olisi muuten voimakeinoin ulos laittaneet.
        siinä ravintolassa on myös eräs syysteemi millä nämä "hei se oli 50/100" pummit saadaan karsittua pois mut sitä en tässä todellakaan kerro!!
        en voi muuta kuin nauraa sillä häviät jutun!!
        niin ja pitää jonkun puolustaa sitäkin ammattikuntaa kun useimmat ihmiset sen arvostavat täysin nollaksi.

        Buahahhaa.

        Tapasi reakoida itseasiassa kertoo ettei ole ihan puhtaita jauhoja pussissa.

        Avainsanat kun on vääränlainen vallankäyttö.

        Ikävää ettemme olleet niin humalassa että hokasimme mitä on tekeillä.Tarjoilija ei tainnut hokata et meitä oli kaksi. Businekset vähän kusi vai....saittehan te rahanne ja mainettakin.


      • se suudeltu
        kun on kirjoitti:

        joka kohtaan/tapahtumaan silminnäkijä/todistaja niin mene ihmeessä tekeen rikosilmoitus henkilökunnasta ja poliisista jos et ole jo tehnyt!
        olet sit käytökselläsi ja huutamisellasi pysäyttänyt koko baarin toiminnan sillä eivät poket eivät olisi muuten voimakeinoin ulos laittaneet.
        siinä ravintolassa on myös eräs syysteemi millä nämä "hei se oli 50/100" pummit saadaan karsittua pois mut sitä en tässä todellakaan kerro!!
        en voi muuta kuin nauraa sillä häviät jutun!!
        niin ja pitää jonkun puolustaa sitäkin ammattikuntaa kun useimmat ihmiset sen arvostavat täysin nollaksi.

        Jos tuo oli uhkaus niin muista että se oli julkinen.


      • Portsari76
        se suudeltu kirjoitti:

        Jos tuo oli uhkaus niin muista että se oli julkinen.

        Tämä sinun argumentointisi ontuu jo aika monessa kohtaa.

        Missä tuossa lauseessa täyttyy uhkauksen tunnusmerkit? Ei yhtään missään. :D

        Itseasiassa juuri nämäkin vastauksesi osoittavat mielestäni varsin hyvin sen miten todennäköisesti käyttäydyt ravintolassakin konfliktitilanteessa.


    • Portsari76

      ...ravintoloissa usein kuviot menevät juuri niin että asiakas väittää/kuvittelee olevansa oikeassa ja väärinkohdeltu.

      Voin kuitenkin kertoa, että portsarit eivät laita käsirautoja ja poliisit eivät vie yöksi putkaan, mikäli asiakas on oikeassa ja henkilökunta väärässä. Mielestäni tätä on täysin naurettava edes väittää.

      Useamman vuoden alalla (lukemattomissa erilaisissa kuppiloissa) työskennelleenä voin kertoa, että erittäin usein tulee vastaan juuri tilanteita joissa asiakas ei ole mielestään liian humalassa/ei mielestään nukkunut pöydässä/ei mielestään lyönyt viereisen pöydän miestä/ei mielestään huoritellut tarjoilijaa/ei mielestään käyttäytynyt mitenkään häiritsevästi.

      Valitettava totuus vain tuppaa olemaan se, että ravintolan henkilökunta toimii omilla toimintatavoillaan, ei sen mukaan mikä on asiakkaan mielipide. Ja mikäli henkilökunta pyytää portsarin paikalle ja ilmoittaa että asiakas on käyttäytynyt häiritsevästi ja pitää poistaa, niin portsari tottelee ihan takuuvarmasti tarjoilijaa. Ja häiritsevää käytöstä on mm. rahojen "heittäminen" tiskille. Henkilökunnalla on kyllä täysi oikeus päättää minkä käytöksen kokee häiritseväksi. Muutenhan koko työskentely olisi vaarassa. Ei siinä baaritiskillä jäädä neuvottelemaan ja kyseinalaistamaan tarjoilijan sanomisia.

      Hyvin usein toimintamallina on se, että asiakas ohjataan esim. narikkaan ja mikäli lisäselvityksiä kaivataan niin niitä voi vaikkapa toinen portsari saada keskustelemalla ko. tarjoilijan kanssa. Mutta todellakaan tarkoitus ei ole että tiskillä aletaan käymään juupas-eipäs -huutoäänestystä. Ja erittäin usein lisäselvittelyt kaatuvat nimenomaan siihen että asiakas alkaa fyysisesti hankaamaan vastaan. Ja siitä seuraa aina kamppailu joka päättyy usein putkareissuun.

      Pienenä vinkkinä voisin kertoa että mikäli ravintolan järjestyksenvalvoja pyytää teitä poistumaan niin kannattaa totella. Narikkaan päin mennessä voi kyllä varmasti vielä asiallisesti portsarin kanssa keskustella. Mutta rimpuilu, huutaminen, vastaanpaneminen ihan oikeasti vaikeuttaa koko asiaa ja siitä jää AINA kaikille osapuolille paha mieli. On aivan selvää että mikäli asiakas ei kehotuksista huolimatta poistu paikalta, portsari tarttuu kiinni ja ohjaa asiakkaan ulos. Mikäli tässä vaiheessa asiakas rimpuilee/käy päälle, niin on aivan selvää että portsari pistää takaisin ja tarvittaessa laittaa käsiraudat tai vähintäänkin ottaa kuljetusotteeseen.

      Vai kuinka moni kuvittelee että olisi kauhen järkevää toimintaa se että mikäli asiakas kieltäytyy poistumasta niin portsari vaan kohauttaa harteita ja poistuu itse paikalta? Tai jos asiakas tulee silmille niin portsari pakenee paikalta ja siirtyy esim. pelaamaan pajatsoa? Voin kertoa että tällaisissa ravintoloissa voisi olla alkoholiluvat aika kortilla.

      P.S. En todellakaan tunne ko. tapausta, enkä tunne yhtäkään ihmistä joka tuossa ravintolassa työskentelee. Tämä selvitykseni lähinnä yleisellä tasolla ja kertoo lähinnä myös jotain ketjun aloittajan tarinan uskottavuudesta.

      • se suudeltu

        Olet aivan oikeassa. Asioiden olisi pitänyt oikeaoppisesti pitänyt mennä juuri niinkuin toimenkuvaasi kuvasit. Mutta kun ne eivät menneet.
        Ei tässä koko tarjoilijoiden ja portsareiden ammattikuntaa moitita vain tämän yksittäisen tapahtuman huonoa hoitamista.


      • Portsari76
        se suudeltu kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa. Asioiden olisi pitänyt oikeaoppisesti pitänyt mennä juuri niinkuin toimenkuvaasi kuvasit. Mutta kun ne eivät menneet.
        Ei tässä koko tarjoilijoiden ja portsareiden ammattikuntaa moitita vain tämän yksittäisen tapahtuman huonoa hoitamista.

        Halusinkin myös tuossa sepustuksessani tuoda myös ilmi sen tosiasian että 99% tapauksista menee aina juuri niin kuten joku tuolla on jo aiemmin hieman kuvaillut:

        Baaritiskillä enemmän tai vähemmän humalassa alkaa väittely tarjoilijan kanssa. Tämä johtaa siihen että asiakas alkaa "vaatimaan oikeuksiaan" kovaäänisesti ja höystää sitä tarjoilijan arvostelemisella ja usein kirosanoilla. Tähän voidaan liittää myös rahojen viskely, legendaariset "Me ei tulla tähän räkälään enää ikinä!" ja "Mä tunnen sun esimiehes, sä saat ihan kohta kenkää!" -kommentit.

        Tämän jälkeen tarjoilija ymmärrettävästi pyytää portsarit paikalle. Sama meuhkaaminen jatkuu portsareille. Portsareiden työtapoihin ei valitettavasti kuulu aina meuhkaamisen kuuntelu vaan tässä vaiheessa asiakasta aletaan ohjailemaan jo kiinnitarttumalla kohti ovea.

        Tässä vaiheessa siis asiakas alkaa rimpuilemaan ja huutamaan että "Ja vittu minähän en lähde täältä minnekkään!" Ja tästä seuraa aina se painiottelu, joka päätyy putkaan tai pahimmassa tapauksessa käräjille.

        Ammattitaitoinen ja asiansa osaava portsari toimii varmasti juuri edellä kuvaamallani tavalla. Ja tämä ei perustu mielivaltaiseen vallankäyttöön vaan yksinkertaisesti henkilökunnan työrauhan ja muiden asiakkaiden viihtymisen turvaamiseen.

        Ja ei kannata vastata nyt että "mutta kun me emme huutaneet emmekä me tehneet myöskään sitä taikka tätä". Koska siltikään en usko että kuuluisitte siihen 1 prosentiin jotka ovat aikuisten oikeasti väärinkohdeltuja. Tästä kielii jo pelkästään tuo käsirautojen laitto ja putkaanvienti. Edelleenkään, näin ei tehdä viattomille ihmisille, yritä jo ymmärtää.

        Ja miksi kummassa ette ole tehneet tapahtuneesta rikosilmoitusta mikäli portsarit ja tarjoilijat ovat toimineet väärin? Ei se maksa mitään. Vai onko niin että ette ehkä kuitenkaan itsekään ajattele olleenne oikeassa, joten teidän täytyy rikosilmoituksen sijaan netissä anonyymisti mollata jonkun tietyn ravintolan henkilökuntaa?


      • se suudeltu
        Portsari76 kirjoitti:

        Halusinkin myös tuossa sepustuksessani tuoda myös ilmi sen tosiasian että 99% tapauksista menee aina juuri niin kuten joku tuolla on jo aiemmin hieman kuvaillut:

        Baaritiskillä enemmän tai vähemmän humalassa alkaa väittely tarjoilijan kanssa. Tämä johtaa siihen että asiakas alkaa "vaatimaan oikeuksiaan" kovaäänisesti ja höystää sitä tarjoilijan arvostelemisella ja usein kirosanoilla. Tähän voidaan liittää myös rahojen viskely, legendaariset "Me ei tulla tähän räkälään enää ikinä!" ja "Mä tunnen sun esimiehes, sä saat ihan kohta kenkää!" -kommentit.

        Tämän jälkeen tarjoilija ymmärrettävästi pyytää portsarit paikalle. Sama meuhkaaminen jatkuu portsareille. Portsareiden työtapoihin ei valitettavasti kuulu aina meuhkaamisen kuuntelu vaan tässä vaiheessa asiakasta aletaan ohjailemaan jo kiinnitarttumalla kohti ovea.

        Tässä vaiheessa siis asiakas alkaa rimpuilemaan ja huutamaan että "Ja vittu minähän en lähde täältä minnekkään!" Ja tästä seuraa aina se painiottelu, joka päätyy putkaan tai pahimmassa tapauksessa käräjille.

        Ammattitaitoinen ja asiansa osaava portsari toimii varmasti juuri edellä kuvaamallani tavalla. Ja tämä ei perustu mielivaltaiseen vallankäyttöön vaan yksinkertaisesti henkilökunnan työrauhan ja muiden asiakkaiden viihtymisen turvaamiseen.

        Ja ei kannata vastata nyt että "mutta kun me emme huutaneet emmekä me tehneet myöskään sitä taikka tätä". Koska siltikään en usko että kuuluisitte siihen 1 prosentiin jotka ovat aikuisten oikeasti väärinkohdeltuja. Tästä kielii jo pelkästään tuo käsirautojen laitto ja putkaanvienti. Edelleenkään, näin ei tehdä viattomille ihmisille, yritä jo ymmärtää.

        Ja miksi kummassa ette ole tehneet tapahtuneesta rikosilmoitusta mikäli portsarit ja tarjoilijat ovat toimineet väärin? Ei se maksa mitään. Vai onko niin että ette ehkä kuitenkaan itsekään ajattele olleenne oikeassa, joten teidän täytyy rikosilmoituksen sijaan netissä anonyymisti mollata jonkun tietyn ravintolan henkilökuntaa?

        Kuulumme sitten siihen yhteen prosenttiin.

        Rikosilmoituksen tekeminen ja oikeuteen lähtö on miljoonabisnestä pyörittävää hotelliravintolaa vastaan on melkoinen riski.Arvaa jyrättäisiinkö meidät ja niitä kahta viidenkymmenen euron seteliä tuskin kyseisillä sormenjäljillä enää löytyy.

        Ja 99% kyseisen hotelliravintolan henkilökunnasta on ammattinsa osaavia ihmisiä.

        Anonyymejä emme ole. Juttu on julkaistu Iltalehdessä ihan omilla nimillä.

        Ravintolan nimeä ei saa ääneen sanoa ettei tule kunnianloukkaussyytteitä.

        Ikävä kyllä myös sinun ammattiryhmäsi edustajiin kuuluu huonomman ammattietiikan edustajia.

        Kuinka te kaikki oletatte asiaan liittyvän nimittelyä yms? Tässä tapauksessa niin ei käynyt.


      • Portsari76
        se suudeltu kirjoitti:

        Kuulumme sitten siihen yhteen prosenttiin.

        Rikosilmoituksen tekeminen ja oikeuteen lähtö on miljoonabisnestä pyörittävää hotelliravintolaa vastaan on melkoinen riski.Arvaa jyrättäisiinkö meidät ja niitä kahta viidenkymmenen euron seteliä tuskin kyseisillä sormenjäljillä enää löytyy.

        Ja 99% kyseisen hotelliravintolan henkilökunnasta on ammattinsa osaavia ihmisiä.

        Anonyymejä emme ole. Juttu on julkaistu Iltalehdessä ihan omilla nimillä.

        Ravintolan nimeä ei saa ääneen sanoa ettei tule kunnianloukkaussyytteitä.

        Ikävä kyllä myös sinun ammattiryhmäsi edustajiin kuuluu huonomman ammattietiikan edustajia.

        Kuinka te kaikki oletatte asiaan liittyvän nimittelyä yms? Tässä tapauksessa niin ei käynyt.

        Siksipä luulen että asiaan on liittynyt huutelua ja nimittelyä että tiedän suurimmassa osassa tapauksista näin käyneen. Lukuisia tuollaisia juttuja sivusta seuranneena ja itsekin osallisena olleena. Enkä tarkoita tuollaisella jutulla mitään rahasta takaisinantamista vaan yleensä juuri tätä "en minä mitään väärää tehnyt, portsarit hakkas".

        Tiedätkö että lähes poikkeuksetta kaikki ihmiset jotka poistetaan ravintolasta ovat omasta mielestään oikeudettomasti poistettuja? Äärimmäisen harvoin ihminen osaa käyttäytyä niin fiksusti ja ymmärtää itsekin että nyt on aika poistua kotiin nukkumaan.

        Ja se, että asiaa on keltaisessa lehdistössä käsitelty ei tee siitä todellakaan yhtään sen uskottavampaa kuin netissä kirjoittelu. Ei todellakaan.

        Ja tuo "miljoonabisnestä pyörittävää hotelliravintolaa vastaan" -perustelu on myös aika heikko. Emme me sentään Amerikassa elä missä pelkästään rahalla ja lakimiesarmeijalla asioita hoidetaan. Kyllä tuossakin tapauksessa varmasti poliisitutkinta ja kuulustelut hoidetaan täysin normaalissa marssijärjestyksessä vaikka vastassa olisi "ravintolaimperiumikin". Eikä tuollaisessa tilanteessa tutkintaa tule hoitamaan C.S.I. Miamin sormenjälkienpoimintaryhmä.

        Toki erittäin pätevä syy olla tekemättä rikosilmoitusta on juuri se, että itsekin miettii sitä että tuliko sitä sittenkään oltua oikeassa.

        Väitätkö edelleen että ette antaneet PIENINTÄKÄÄN aihetta käytöksellänne voimakeinojen käyttöön?


      • Portsari76
        Portsari76 kirjoitti:

        Siksipä luulen että asiaan on liittynyt huutelua ja nimittelyä että tiedän suurimmassa osassa tapauksista näin käyneen. Lukuisia tuollaisia juttuja sivusta seuranneena ja itsekin osallisena olleena. Enkä tarkoita tuollaisella jutulla mitään rahasta takaisinantamista vaan yleensä juuri tätä "en minä mitään väärää tehnyt, portsarit hakkas".

        Tiedätkö että lähes poikkeuksetta kaikki ihmiset jotka poistetaan ravintolasta ovat omasta mielestään oikeudettomasti poistettuja? Äärimmäisen harvoin ihminen osaa käyttäytyä niin fiksusti ja ymmärtää itsekin että nyt on aika poistua kotiin nukkumaan.

        Ja se, että asiaa on keltaisessa lehdistössä käsitelty ei tee siitä todellakaan yhtään sen uskottavampaa kuin netissä kirjoittelu. Ei todellakaan.

        Ja tuo "miljoonabisnestä pyörittävää hotelliravintolaa vastaan" -perustelu on myös aika heikko. Emme me sentään Amerikassa elä missä pelkästään rahalla ja lakimiesarmeijalla asioita hoidetaan. Kyllä tuossakin tapauksessa varmasti poliisitutkinta ja kuulustelut hoidetaan täysin normaalissa marssijärjestyksessä vaikka vastassa olisi "ravintolaimperiumikin". Eikä tuollaisessa tilanteessa tutkintaa tule hoitamaan C.S.I. Miamin sormenjälkienpoimintaryhmä.

        Toki erittäin pätevä syy olla tekemättä rikosilmoitusta on juuri se, että itsekin miettii sitä että tuliko sitä sittenkään oltua oikeassa.

        Väitätkö edelleen että ette antaneet PIENINTÄKÄÄN aihetta käytöksellänne voimakeinojen käyttöön?

        Jo pelkästään tämä aiempi lauseesi poliisin toiminnasta:

        "Tottakai he siinä tilanteessa uskoivat sokeasti järjestysmiehiä jotka miehen olivat rautoihin lyöneet."

        osoittaa melkolailla ylimielistä (ja erittäin tyypillistä) "kaikki muut ovat toimineet väärin paitsi minä" -asennetta.

        Mitä luulet, mitä se tekisi koko järjestelmälle jos poliisit eivät "uskoisi sokeasti" järjestyksenvalvojia? Eli tässä(kin) tapauksessa olisi pitänyt ennemmin uskoa käsiraudoissa olevaa asiakasta ja hänen kiihtynyttä puolisoaan?


      • Portsari76
        Portsari76 kirjoitti:

        Siksipä luulen että asiaan on liittynyt huutelua ja nimittelyä että tiedän suurimmassa osassa tapauksista näin käyneen. Lukuisia tuollaisia juttuja sivusta seuranneena ja itsekin osallisena olleena. Enkä tarkoita tuollaisella jutulla mitään rahasta takaisinantamista vaan yleensä juuri tätä "en minä mitään väärää tehnyt, portsarit hakkas".

        Tiedätkö että lähes poikkeuksetta kaikki ihmiset jotka poistetaan ravintolasta ovat omasta mielestään oikeudettomasti poistettuja? Äärimmäisen harvoin ihminen osaa käyttäytyä niin fiksusti ja ymmärtää itsekin että nyt on aika poistua kotiin nukkumaan.

        Ja se, että asiaa on keltaisessa lehdistössä käsitelty ei tee siitä todellakaan yhtään sen uskottavampaa kuin netissä kirjoittelu. Ei todellakaan.

        Ja tuo "miljoonabisnestä pyörittävää hotelliravintolaa vastaan" -perustelu on myös aika heikko. Emme me sentään Amerikassa elä missä pelkästään rahalla ja lakimiesarmeijalla asioita hoidetaan. Kyllä tuossakin tapauksessa varmasti poliisitutkinta ja kuulustelut hoidetaan täysin normaalissa marssijärjestyksessä vaikka vastassa olisi "ravintolaimperiumikin". Eikä tuollaisessa tilanteessa tutkintaa tule hoitamaan C.S.I. Miamin sormenjälkienpoimintaryhmä.

        Toki erittäin pätevä syy olla tekemättä rikosilmoitusta on juuri se, että itsekin miettii sitä että tuliko sitä sittenkään oltua oikeassa.

        Väitätkö edelleen että ette antaneet PIENINTÄKÄÄN aihetta käytöksellänne voimakeinojen käyttöön?

        Olet tuolla aiemmissa viesteissä lukuisia kertoja jo mainostanut että teillä on vaikka kuinka paljon silminnäkijöitä, jopa täysin selviä. Silminnäkijöidenhän todistus on aika painava oikeudessa.

        Ette kuitenkaan viitsi rikosilmoitusta tehdä näistä silminnäkijöistä huolimatta?


      • Se suudeltu
        Portsari76 kirjoitti:

        Olet tuolla aiemmissa viesteissä lukuisia kertoja jo mainostanut että teillä on vaikka kuinka paljon silminnäkijöitä, jopa täysin selviä. Silminnäkijöidenhän todistus on aika painava oikeudessa.

        Ette kuitenkaan viitsi rikosilmoitusta tehdä näistä silminnäkijöistä huolimatta?

        Toki jokainen voi tästä tapauksesta tehdä omat päätelmänsä.

        Olen saanut alan edustajilta neuvon olla viemättä tämän oikeuteen ja myöskin neuvon tuoda tämän julkisuuteen. Herättämään keskustelua. Havahduttamaan ihmiset.

        Tässä ei mollata koko ammattiryhmää vain tiettyjen yksilöiden toimintaa pattitilanteissa.

        Tarjoilijan kommentista: "nyt sä v... lennät ulos tästä ravintolasta" en mitenkään saa aikaiseksi lausetta "selvitellään tämä ristiriita alakerrassa vuorovastaavan ja järjestysmiesten kanssa"

        Peräänkuulutamme tässä ravintola-asiakkaan oikeusturvaa.

        Kysyisin sinulta yhtä asiaa: Onko järjestysmiehien työasut työnantajan kustantamia vai omalla rahalla hankittuja? Onko tavallista että asiakasta laskutetaan ilman kuittia narikan nurkassa?


      • Portsari76
        Se suudeltu kirjoitti:

        Toki jokainen voi tästä tapauksesta tehdä omat päätelmänsä.

        Olen saanut alan edustajilta neuvon olla viemättä tämän oikeuteen ja myöskin neuvon tuoda tämän julkisuuteen. Herättämään keskustelua. Havahduttamaan ihmiset.

        Tässä ei mollata koko ammattiryhmää vain tiettyjen yksilöiden toimintaa pattitilanteissa.

        Tarjoilijan kommentista: "nyt sä v... lennät ulos tästä ravintolasta" en mitenkään saa aikaiseksi lausetta "selvitellään tämä ristiriita alakerrassa vuorovastaavan ja järjestysmiesten kanssa"

        Peräänkuulutamme tässä ravintola-asiakkaan oikeusturvaa.

        Kysyisin sinulta yhtä asiaa: Onko järjestysmiehien työasut työnantajan kustantamia vai omalla rahalla hankittuja? Onko tavallista että asiakasta laskutetaan ilman kuittia narikan nurkassa?

        En ole ajatellutkaan missään vaiheessa että tässä mollattaisiin koko ammattikuntaa. Omat tarkoitusperäni vain tässä keskustelussa on tuoda esille suurimman osan asiakaskunnan edustajien tavasta värittää kertomuksia omaksi edukseen.

        Ihmettelen alan edustajien neuvoa jättää itse varsinainen asia sikseen ja siirtyä retostelemaan asialla julkisuudessa. Mitä hyötyä julkisuudella ja huutelulla on jos edes ravintolan nimeä ei mainita? Ja olen kyllä täysin ymmärtänyt mistä syystä sitä ei mainita, mutta kertoisitko että mitä hyötyä tämänkaltaisella julkisuudella on jos kritiikki halutaan kohdistaa vain yksittäisiin työntekijöihin mutta silti ei voida nimetä näitä työntekijöitä? Tälläisessä toimintatavassa se kääntyy kuitenkin aina koko ammattikunnan harteille, vaikka sitä ei muka halutakkaan. Huomattavasti järkevämpi tapa voisi olla ottaa yhteyttä ravintolan korkeampaan johtoon (enkä tarkoita mitään vuoropäällikköä tai ravintolapäällikköä) ja neuvotella hänen kanssaan asiasta. Vai antaako omatunto myöten menetellä näin?

        Ja pystyäkseni kommentoimaan tarjoilijan "nyt sä v... blaablaablaa" -kommenttia pitäisi saada ensin vastaus siihen yksinkertaiseen kysymykseen johon et vielä ole vastannut. Eli: oliko käytöksessänne MITÄÄN sellaista mikä voidaan tulkita häiritseväksi?

        Asia on kuitenkin niin että ei ravintolan(kaan) henkilökunta suostu sylkykupin rooliin. Eli mikäli mesoat ja meuhkaat baaritiskillä niin varaudu siihen että saatat tiskin toiselta puolelta kuulla myös v-sanan.

        Itseäni naurattaa aina kun törmään asiakkaaseen joka käyttäytyy samalla tavalla henkilökuntaa kohtaan kuin Guantanamon vartijat vankeja kohtaan. Sitten kun henkilökunta ärähtää takaisin niin vedetään hihasta tämä kuuluisa "sinä olet palveluammatissa, et sinä saa minulle noin sanoa" -kortti.

        Vaikuttaa siltä että peräänkuulutat tätä asiakkaan oikeusturvaa juuri samalla tavalla kuin sitä peräänkuuluttaa lukuisat häiriökäyttäytyvät asiakkaat ympäri Suomea joka viikonloppu.

        Noista aiemmista vastauksistasi joillekkin henkilöille tässä ketjussa voi kyllä tasan tarkkaan päätellä oman käyttäytymisesi vaikkapa ravintolassa konfliktitilanteessa. Et ainakaan tuolla aiemmissa keskusteluissa muiden kanssa ole antanut hirveän asiallista kuvaa itsestäsi. Luulenpa että tämä käyttäytymismalli ei kauheasti poikkea siitä mitä se on ravintolassa kolmen siiderin jälkeen.

        Ja näihin kysymyksiisi:

        Työasujen hankinnasta on varmasti olemassa tasan kolmenlaisia toimintamalleja: Ravintola kustantaa, järjestyksenvalvontafirma kustantaa, järjestyksenvalvoja itse kustantaa. Vaikea sanoa mikä tämä käytäntö on juuri tuossa ravintolassa ja juuri tuon järjestyksenvalvojan kohdalla. Varmasti joku noista kolmesta edellämainitusta.

        Asiakkaan laskuttamisesta ilman kuittia: en tiedä tarkoitatko tällä nyt laskuttamista juuri tuosta repeytyneestä työvaatteesta. Enkä tiedä miten tavallista tuo "asiakkaiden laskuttaminen" on yleensäkkään. En ole kuitenkaan ihan jokaisessa Suomen ravintolassa työskennellyt. Mutta sen tiedän että työvaatteen repeytyminen ei ainakaan ole ihan jokaviikonloppuista. Toki tämäkin varmaan paikasta riippuen. Mutta se, että laskuttaminen tapahtuu narikan nurkassa/vessassa/ravintolan takana sijaitsevalla pimeällä kujalla ei vielä tee itse tapahtumasta lainvastaista. Vai olisiko mielestäsi laskutus pitänyt jälleen suorittaa baaritiskillä kassakoneen kera? Ravintoloista ei varmaankaan yleisesti löydy kassakoneesta kohtaa "portsarin repeytynyt paita". Ja sekään seikka että et siitäkään saanut kuittia ei vieläkään tee tapahtumasta laitonta. Olisit voinut aivan hyvin pyytää kuitin. Mikäli pyydettäessä sitä ei olisi kirjoitettu niin sitten voi olla että tarkoitusperät ovat hämärät. Ja mikäli epäilet että tuossa ravintolassa kierretään verojakin niin sinullahan on täysi oikeus ottaa yhteyttä veroviranomaiseen jonka kuuluu asia tutkia.


      • se suudeltu
        Portsari76 kirjoitti:

        En ole ajatellutkaan missään vaiheessa että tässä mollattaisiin koko ammattikuntaa. Omat tarkoitusperäni vain tässä keskustelussa on tuoda esille suurimman osan asiakaskunnan edustajien tavasta värittää kertomuksia omaksi edukseen.

        Ihmettelen alan edustajien neuvoa jättää itse varsinainen asia sikseen ja siirtyä retostelemaan asialla julkisuudessa. Mitä hyötyä julkisuudella ja huutelulla on jos edes ravintolan nimeä ei mainita? Ja olen kyllä täysin ymmärtänyt mistä syystä sitä ei mainita, mutta kertoisitko että mitä hyötyä tämänkaltaisella julkisuudella on jos kritiikki halutaan kohdistaa vain yksittäisiin työntekijöihin mutta silti ei voida nimetä näitä työntekijöitä? Tälläisessä toimintatavassa se kääntyy kuitenkin aina koko ammattikunnan harteille, vaikka sitä ei muka halutakkaan. Huomattavasti järkevämpi tapa voisi olla ottaa yhteyttä ravintolan korkeampaan johtoon (enkä tarkoita mitään vuoropäällikköä tai ravintolapäällikköä) ja neuvotella hänen kanssaan asiasta. Vai antaako omatunto myöten menetellä näin?

        Ja pystyäkseni kommentoimaan tarjoilijan "nyt sä v... blaablaablaa" -kommenttia pitäisi saada ensin vastaus siihen yksinkertaiseen kysymykseen johon et vielä ole vastannut. Eli: oliko käytöksessänne MITÄÄN sellaista mikä voidaan tulkita häiritseväksi?

        Asia on kuitenkin niin että ei ravintolan(kaan) henkilökunta suostu sylkykupin rooliin. Eli mikäli mesoat ja meuhkaat baaritiskillä niin varaudu siihen että saatat tiskin toiselta puolelta kuulla myös v-sanan.

        Itseäni naurattaa aina kun törmään asiakkaaseen joka käyttäytyy samalla tavalla henkilökuntaa kohtaan kuin Guantanamon vartijat vankeja kohtaan. Sitten kun henkilökunta ärähtää takaisin niin vedetään hihasta tämä kuuluisa "sinä olet palveluammatissa, et sinä saa minulle noin sanoa" -kortti.

        Vaikuttaa siltä että peräänkuulutat tätä asiakkaan oikeusturvaa juuri samalla tavalla kuin sitä peräänkuuluttaa lukuisat häiriökäyttäytyvät asiakkaat ympäri Suomea joka viikonloppu.

        Noista aiemmista vastauksistasi joillekkin henkilöille tässä ketjussa voi kyllä tasan tarkkaan päätellä oman käyttäytymisesi vaikkapa ravintolassa konfliktitilanteessa. Et ainakaan tuolla aiemmissa keskusteluissa muiden kanssa ole antanut hirveän asiallista kuvaa itsestäsi. Luulenpa että tämä käyttäytymismalli ei kauheasti poikkea siitä mitä se on ravintolassa kolmen siiderin jälkeen.

        Ja näihin kysymyksiisi:

        Työasujen hankinnasta on varmasti olemassa tasan kolmenlaisia toimintamalleja: Ravintola kustantaa, järjestyksenvalvontafirma kustantaa, järjestyksenvalvoja itse kustantaa. Vaikea sanoa mikä tämä käytäntö on juuri tuossa ravintolassa ja juuri tuon järjestyksenvalvojan kohdalla. Varmasti joku noista kolmesta edellämainitusta.

        Asiakkaan laskuttamisesta ilman kuittia: en tiedä tarkoitatko tällä nyt laskuttamista juuri tuosta repeytyneestä työvaatteesta. Enkä tiedä miten tavallista tuo "asiakkaiden laskuttaminen" on yleensäkkään. En ole kuitenkaan ihan jokaisessa Suomen ravintolassa työskennellyt. Mutta sen tiedän että työvaatteen repeytyminen ei ainakaan ole ihan jokaviikonloppuista. Toki tämäkin varmaan paikasta riippuen. Mutta se, että laskuttaminen tapahtuu narikan nurkassa/vessassa/ravintolan takana sijaitsevalla pimeällä kujalla ei vielä tee itse tapahtumasta lainvastaista. Vai olisiko mielestäsi laskutus pitänyt jälleen suorittaa baaritiskillä kassakoneen kera? Ravintoloista ei varmaankaan yleisesti löydy kassakoneesta kohtaa "portsarin repeytynyt paita". Ja sekään seikka että et siitäkään saanut kuittia ei vieläkään tee tapahtumasta laitonta. Olisit voinut aivan hyvin pyytää kuitin. Mikäli pyydettäessä sitä ei olisi kirjoitettu niin sitten voi olla että tarkoitusperät ovat hämärät. Ja mikäli epäilet että tuossa ravintolassa kierretään verojakin niin sinullahan on täysi oikeus ottaa yhteyttä veroviranomaiseen jonka kuuluu asia tutkia.

        Niinkuin itsekkin totesit et ollut paikalla.

        Kuittia pyydettiin muttei saatu koska järjestysmies ei halunnut kuulemma nimeään meidät tietoomme.

        Tästä samasta syystä asianomaiset kaksi järjestysmiestä ja miespuolinen tarjoilija ovat anonyymejä.

        Jokainen tehköön siis itse omat johtopäätöksensä.

        Toimimme itsekkin jonkinasteisissa palveluammateissa eikä käytöksestä ole tullut moitteita, päinvastoin.

        Sen verran tästä viisaistumme että kyseinen ravintola on meillä boikotissa ja jatkossa maksut suoritetaan pienemmilä seteleillä tai kortilla niin ei tule kiusauksia niille joukkoon eksyneille ns. mustille lampaille.

        Julkinen retostelu? Mielestämme tälläinen toiminta on häpeäksi koko palvelualalle ja ansaitsee juuri tästä syystä julkisuutta.


      • Portsari76
        se suudeltu kirjoitti:

        Niinkuin itsekkin totesit et ollut paikalla.

        Kuittia pyydettiin muttei saatu koska järjestysmies ei halunnut kuulemma nimeään meidät tietoomme.

        Tästä samasta syystä asianomaiset kaksi järjestysmiestä ja miespuolinen tarjoilija ovat anonyymejä.

        Jokainen tehköön siis itse omat johtopäätöksensä.

        Toimimme itsekkin jonkinasteisissa palveluammateissa eikä käytöksestä ole tullut moitteita, päinvastoin.

        Sen verran tästä viisaistumme että kyseinen ravintola on meillä boikotissa ja jatkossa maksut suoritetaan pienemmilä seteleillä tai kortilla niin ei tule kiusauksia niille joukkoon eksyneille ns. mustille lampaille.

        Julkinen retostelu? Mielestämme tälläinen toiminta on häpeäksi koko palvelualalle ja ansaitsee juuri tästä syystä julkisuutta.

        Lienee sanomattakin selvää että tuollaisessa tilanteessa järjestyksenvalvoja ei varmaankaan halua nimeään asiakkaan tietoon. Teillä ei tullut kuitenkaan mieleen kysyä jälkeenpäin ravintolan johdolta kuittia? Kyllähän te sen jälkeenpäin saatte varmasti.

        Ja jokainen voi todellakin tehdä johtopäätöksensä siitä että miksi ihmeessä ravintolan portsarit ja tarjoilija haluaisi auliisti antaa nimensä saatika muita henkilötietojaan asiakkaalle joka on laitettu käsirautoihin ja joutunut viettämään yönsä putkassa.

        Ja tällainen toiminta on todellakin häpeäksi koko palvelualalle mutta kerro minulle miten ihmeessä voit edistää yhtään mitään tai kohdistaa moitteet juuri oikeaan osoitteeseen kun missään ei käytetä ravintolan tai henkilökunnan nimiä?

        Mielestäni tämä on juuri julkista retostelua ja lähinnä yhtä uskottavaa kuin Seiskan lööpit.

        Ja se, että te toimitte palveluammatissa, ettekä ole omassa työssänne saaneet moitteita ei todellakaan tarkoita sitä että olisitte kuitenkaan suoranaisia malliasiakkaita itse ravintolassa. Täysin naurettava argumentti.

        Vaivautuisitko vastaamaan jo monta kertaa esittämääni kysymykseen? Se meni näin: oliko tiedän käytöksessänne MITÄÄN minkä voidaan ajatella olevan häiritsevää?


      • suomen laki
        se suudeltu kirjoitti:

        Niinkuin itsekkin totesit et ollut paikalla.

        Kuittia pyydettiin muttei saatu koska järjestysmies ei halunnut kuulemma nimeään meidät tietoomme.

        Tästä samasta syystä asianomaiset kaksi järjestysmiestä ja miespuolinen tarjoilija ovat anonyymejä.

        Jokainen tehköön siis itse omat johtopäätöksensä.

        Toimimme itsekkin jonkinasteisissa palveluammateissa eikä käytöksestä ole tullut moitteita, päinvastoin.

        Sen verran tästä viisaistumme että kyseinen ravintola on meillä boikotissa ja jatkossa maksut suoritetaan pienemmilä seteleillä tai kortilla niin ei tule kiusauksia niille joukkoon eksyneille ns. mustille lampaille.

        Julkinen retostelu? Mielestämme tälläinen toiminta on häpeäksi koko palvelualalle ja ansaitsee juuri tästä syystä julkisuutta.

        vielä mahdollistaa että ravintolahenkilökunta voi työskennellä anonyymisti koska esim. kotirauhan häiritseminen on hyvin yleistä, tästä esim poliisina työskentelevillä on paljon kokemusta.
        eihän portsari itse myy itselleen työvaatteita vaan hänen on käytä ostamssa se kaupasta tai korjautteva vanha ompelijalla. kysymys kuuluu että miten hän siitä voi illalla kirjoittaa kuitin?? tällähetkellä hänellä se varmaan jo on kun on vaatteensa korjauttanut tai uusinut.

        jos tämä "ryöstö" olisi tapahtunut kadulla todistajien paikalla ollessa ja tekijät saatu kiinni (tässä tapauksessa he ovat tiedossa) olisi asiasta tehty rikosilmoitus niin miksei sitä nyt tehdä?
        sillä kyseisessä baarissa oli kyseisellä hetkellä useampi töissä niin sieltä puolen löytyy myös todistajia sekä portsareita on paikalla ollut ainakin kaksi joten lisää todistajia.

        koska asianomistajat saisivat myös syytteen itse eli baarimikon kunnianloukkaus (homottelu ja varkaaksi syyttäminen) sekä järjestyshäiriö yleisellä paikalla.


      • pidä aina
        se suudeltu kirjoitti:

        Niinkuin itsekkin totesit et ollut paikalla.

        Kuittia pyydettiin muttei saatu koska järjestysmies ei halunnut kuulemma nimeään meidät tietoomme.

        Tästä samasta syystä asianomaiset kaksi järjestysmiestä ja miespuolinen tarjoilija ovat anonyymejä.

        Jokainen tehköön siis itse omat johtopäätöksensä.

        Toimimme itsekkin jonkinasteisissa palveluammateissa eikä käytöksestä ole tullut moitteita, päinvastoin.

        Sen verran tästä viisaistumme että kyseinen ravintola on meillä boikotissa ja jatkossa maksut suoritetaan pienemmilä seteleillä tai kortilla niin ei tule kiusauksia niille joukkoon eksyneille ns. mustille lampaille.

        Julkinen retostelu? Mielestämme tälläinen toiminta on häpeäksi koko palvelualalle ja ansaitsee juuri tästä syystä julkisuutta.

        paikkaansa jos itse työskentelee palveluammatissa että ois hyvä asiakas!!
        useimmiten näin asiat onneksi on koska ymmärrystä löytyy, mutta on myös niitä tapauksia jotka ovat "palveluammatissa" ja sit tietävät kaikesta kaiken ja vaatimus taso on sitä luokkaa että yli hilseen menee..
        nämä kyseiset henkilöt sit suureen ääneen tuovat "tietonsa ja taitonsa" julki samalla pyrkien kouluttamaan tuota tietämätöntä asiakaspalvelijaa ja välillä tietty on mukava kyykyttääkkin! jos tämä ei sit onnistukkaan on meteli valmis ja volume nousee.


      • Portsari76
        pidä aina kirjoitti:

        paikkaansa jos itse työskentelee palveluammatissa että ois hyvä asiakas!!
        useimmiten näin asiat onneksi on koska ymmärrystä löytyy, mutta on myös niitä tapauksia jotka ovat "palveluammatissa" ja sit tietävät kaikesta kaiken ja vaatimus taso on sitä luokkaa että yli hilseen menee..
        nämä kyseiset henkilöt sit suureen ääneen tuovat "tietonsa ja taitonsa" julki samalla pyrkien kouluttamaan tuota tietämätöntä asiakaspalvelijaa ja välillä tietty on mukava kyykyttääkkin! jos tämä ei sit onnistukkaan on meteli valmis ja volume nousee.

        Itse olen huomannut että juuri nämä "hyvät asiakaspalvelijat" ovat kaikkein kärkkäimpiä huomauttelemaan ravintolan henkilökuntaa asiakaspalvelusta. Omaa paremmuutta ja ammattitaitoa tuodaan joka käänteessä esille ja jos yhteistä säveltä henkilökunnan kanssa ei synny niin siitähän se vasta meteli nousee.


      • mikko-
        Portsari76 kirjoitti:

        Lienee sanomattakin selvää että tuollaisessa tilanteessa järjestyksenvalvoja ei varmaankaan halua nimeään asiakkaan tietoon. Teillä ei tullut kuitenkaan mieleen kysyä jälkeenpäin ravintolan johdolta kuittia? Kyllähän te sen jälkeenpäin saatte varmasti.

        Ja jokainen voi todellakin tehdä johtopäätöksensä siitä että miksi ihmeessä ravintolan portsarit ja tarjoilija haluaisi auliisti antaa nimensä saatika muita henkilötietojaan asiakkaalle joka on laitettu käsirautoihin ja joutunut viettämään yönsä putkassa.

        Ja tällainen toiminta on todellakin häpeäksi koko palvelualalle mutta kerro minulle miten ihmeessä voit edistää yhtään mitään tai kohdistaa moitteet juuri oikeaan osoitteeseen kun missään ei käytetä ravintolan tai henkilökunnan nimiä?

        Mielestäni tämä on juuri julkista retostelua ja lähinnä yhtä uskottavaa kuin Seiskan lööpit.

        Ja se, että te toimitte palveluammatissa, ettekä ole omassa työssänne saaneet moitteita ei todellakaan tarkoita sitä että olisitte kuitenkaan suoranaisia malliasiakkaita itse ravintolassa. Täysin naurettava argumentti.

        Vaivautuisitko vastaamaan jo monta kertaa esittämääni kysymykseen? Se meni näin: oliko tiedän käytöksessänne MITÄÄN minkä voidaan ajatella olevan häiritsevää?

        Järkkärin ei siis todella tarvitse esittää kuvallista/nimellistä korttia sitä pyydettäessä, vaikka vartijan ja poliisin tarvitsee? Onko todella näin?


      • Etsi laki
        mikko- kirjoitti:

        Järkkärin ei siis todella tarvitse esittää kuvallista/nimellistä korttia sitä pyydettäessä, vaikka vartijan ja poliisin tarvitsee? Onko todella näin?

        Kyllä järjestyksenvalvojakortti on pyydettäessä esitettävä. Etsi Järstyksenvalvojalaki. Löytyy täältä netistä.


      • Juomareita&Tuomareit
        Portsari76 kirjoitti:

        Lienee sanomattakin selvää että tuollaisessa tilanteessa järjestyksenvalvoja ei varmaankaan halua nimeään asiakkaan tietoon. Teillä ei tullut kuitenkaan mieleen kysyä jälkeenpäin ravintolan johdolta kuittia? Kyllähän te sen jälkeenpäin saatte varmasti.

        Ja jokainen voi todellakin tehdä johtopäätöksensä siitä että miksi ihmeessä ravintolan portsarit ja tarjoilija haluaisi auliisti antaa nimensä saatika muita henkilötietojaan asiakkaalle joka on laitettu käsirautoihin ja joutunut viettämään yönsä putkassa.

        Ja tällainen toiminta on todellakin häpeäksi koko palvelualalle mutta kerro minulle miten ihmeessä voit edistää yhtään mitään tai kohdistaa moitteet juuri oikeaan osoitteeseen kun missään ei käytetä ravintolan tai henkilökunnan nimiä?

        Mielestäni tämä on juuri julkista retostelua ja lähinnä yhtä uskottavaa kuin Seiskan lööpit.

        Ja se, että te toimitte palveluammatissa, ettekä ole omassa työssänne saaneet moitteita ei todellakaan tarkoita sitä että olisitte kuitenkaan suoranaisia malliasiakkaita itse ravintolassa. Täysin naurettava argumentti.

        Vaivautuisitko vastaamaan jo monta kertaa esittämääni kysymykseen? Se meni näin: oliko tiedän käytöksessänne MITÄÄN minkä voidaan ajatella olevan häiritsevää?

        Siellähän se luki alussa, heitti kolikot päin tarjoilijan naamaa. Mies pisti vastaan poistettaessa. Mitä vielä tarvitaan...


    • Igor

      ravitsemusliikeen nimi, että kansalaiset osaavat kiertää kaukaa.

      • se suudeltu

        Käväiseppä katsomassa mitä ravintola Lehtovaaran julkinen reklamaatio sai aikaan niin tiedät vastauksen kysymykseesi Miksi?


    • Portsari76

      ...että kun nyt viimeisenä oljenkortena on käytetty jo tuo "täällä varmaan kierretään verojakin kun ei anneta kuitteja vaan laitetaan kaikki rahat omaan taskuun" -kortti, niin en hetkeäkään epäile etteikö paikanpäällä olisi käytetty myös "vittu annoit väärin rahasta takaisin, eikö sulla ole silmiä päässä?", "yritätkö varastaa saatana?", "vaadin saada tavata johtajan", "tunnen omistajan, saat kenkää", "vittu minähän en lähde minnekkään", "saatana oikeudessa tavataan", "portsarit hakkaa viattomia" -kortit.

      Eli sitä saa mitä tilaa.

      P.S. Voinhan toki olla väärässäkin. ;)

      • päläpälä

        Koko ketjun lukeneena saa kyllä vahvasti sen käsityksen, ettet todellakaan voi olla väärässä. Samaa tautia taitaa sairastaa muukin "ammattikunta".


    • Portsari76

      ...on se että virheitä tapahtuu jokaiselle ja niinkauan kun ihmiset antavat rahasta takaisin, niin kauan myös varmaan sillointällöin annetaan väärin takaisin. Tämä on päivänselvä asia.

      Mutta en TODELLAKAAN usko että tässäkään tapauksessa asiakkaat olisivat toimineet täysin moitteettomasti ja henkilökunta yliampunut pahasti. Koska mikäli tässä tarjoilija ja järjestyksenvalvoja olisivat toimineet täysin mielivaltaisesti niin uskoisin että he olisivat samalla tavalla toimineet monesti aiemminkin. Ja voin kertoa että mikäli normaaliravintolassa asiakkaita kohdeltaisiin tuolla tavalla niin tämänkaltaiset ihmiset eivät todellakaan olisi siellä töissä.

      Mutta kuten sanottua, hyvin usein ravintolassa se sanailu ja kukkoilu päättyy siihen voimakeinojen käyttöön.

      On nimittäin sanomattakin selvää, että jos huudat, kohottelet käsiäsi portsaria kohti, uhkailet sanallisesti niin portsari tarttuu takuuvarmasti sinuun kiinni. Ja sellaisessa tilanteessa ei todellakaan portsarilla ole varaa jäädä odottamaan asiakkaan seuraavaa siirtoa, eli löytyykö sieltä taskusta mahdollisesti ase vai alkaako asiakas riehumaan silmittömästi muuten vaan. Eli tämä asia saadaan varmistettua ainoastaan napakalla kuljetusotteella, joka voi olla juuri tuo mainitsemasi "niskalenkki". Ja tähän on järjestyksenvalvojalla täydellinen lainsuoma oikeus.

      Tänä päivänä on kuitenkin ravintolahenkilökuntaan kohdistuva väkivalta valitettavan yleistä, joten yleensä uhkaavassa tilanteessa ei portsari jää odottelemaan mitä tuleman pitää vaan ottaa ohjat omiin käsiinsä. Tai siis näin toimii ainakin ammattitaitoinen portsari. Oman, muun henkilökunnan ja muiden asiakkaiden turvallisuuden takia.

      Mahdollinen neuvottelu ja keskustelu voidaan toki käydä tilanteen rauhoituttua esim. ravintolan eteisessä. Mutta mikäli asiakkaan rimpuilu, huutaminen tai uhkailu jatkuu niin luonnollisestikaan neuvonpitoa ei voi käydä.

      Eli en MISSÄÄN tilanteessa suostu uskomaan että portsarit olisivat käyneet käsiksi asiakkaaseen joka keskustelee rauhallisesti ja asiallisesti baarimikon kanssa väärinkäsityksestä. Enkä usko että baarimikko olisi kutsunut portsareita rauhallisesti ja asiallisesti käyttäytyvää asiakasta poistamaan. Tämänkaltainen henkilökunta tuskin ravintolassa työskentelisi yhtä vuoroa pidempään.

      Kuten sanoin, henkilökunnalla on oikeus poistaa asiakas joka käyttäytyy häiritsevästi. Ja henkilökunnalla on myös oikeus määritellä häiritsevä käytös. Ja mikäli henkilö vastustaa tätä poistamispäätöstä, henkilö voidaan paikalta poistaa voimakeinoin. Tämä lukee myös Suomen laissa.

    • Portsari76

      Lainausta ensimmäisestä viestistäsi:

      "Ravintolapäälikkö tarjosi viiden kympin lahjakorttia omaan hotelliinsa. Ei kelvannut meille. Rikoksina: petos ja kiristys"

      Tämä viimeinen lause täyttää muuten julkisen herjauksen tunnusmerkit. Kannattaa olla tarkkana. ;)

    • viesteistä saa

      erittäin helposti selville mikä ravintola on kyseessä!
      olen nyt nämä viestit tallentanut ja toimittanut kyseisen ravintolan johtajalle joka harkitsee asian jatko käsittelyä ko. yhtiön lakimiehen kanssa.

      • Portsari76

        Kritisoida ja arvostella julkisesti kyllä saa, mutta siinä vaiheessa kun aletaan käyttämään termejä "rikos", "ryöstö", "kiristys" niin silloin ollaan jo aika vahvasti herjattu ja tästähän tunnetusti laissa on omat sanktionsa. Ja eipä olisi ensimmäinen kerta kun nettikirjoittelusta käydään käräjiä.

        Ja todellakin, näiden tekstien perusteella pystyy sokeampikin päättelemään mitä ravintolaa kohtaan nämä syytökset kohdistuvat. Pelkästään jo selailemalla vanhojen iltapäivälehtien juttuja varmasti jokainen pystyy saamaan selville mistä ravintolasta on kyse.


      • Sokea lakimies
        Portsari76 kirjoitti:

        Kritisoida ja arvostella julkisesti kyllä saa, mutta siinä vaiheessa kun aletaan käyttämään termejä "rikos", "ryöstö", "kiristys" niin silloin ollaan jo aika vahvasti herjattu ja tästähän tunnetusti laissa on omat sanktionsa. Ja eipä olisi ensimmäinen kerta kun nettikirjoittelusta käydään käräjiä.

        Ja todellakin, näiden tekstien perusteella pystyy sokeampikin päättelemään mitä ravintolaa kohtaan nämä syytökset kohdistuvat. Pelkästään jo selailemalla vanhojen iltapäivälehtien juttuja varmasti jokainen pystyy saamaan selville mistä ravintolasta on kyse.

        >>Ja todellakin, näiden tekstien perusteella pystyy sokeampikin päättelemään mitä ravintolaa kohtaan nämä syytökset kohdistuvat. Pelkästään jo selailemalla vanhojen iltapäivälehtien juttuja varmasti jokainen pystyy saamaan selville mistä ravintolasta on kyse. >>

        Tjaa. Minä en ole ainakaan saanut mitään selvää kuvaa, mistä tarjoilupaikasta on kyse. Vantaalla se ilmeisesti on, mutta se on aika iso paikka ravintolatiheydeltäänkin.

        Se että joitakin muita tietoja yhdistelemällä paikan ehkä tunnistaisi, ei taida oikein riittää tuomioistuimessa, jos ravintoloitsija päättäisi juttua käräjille viedä. Yleensä kun ns. suuri yleisö ei viitsi ruveta asiaa selvittämään niin että siitä itselle vaivaa koituisi. Joten ei näiden kirjoitusten perusteella joudu vastuuseen kunnianloukkauksesta. Tunnistamisen pitää olla selvä keskimääräiselle lukijalle.


      • Näkevä lakimies
        Sokea lakimies kirjoitti:

        >>Ja todellakin, näiden tekstien perusteella pystyy sokeampikin päättelemään mitä ravintolaa kohtaan nämä syytökset kohdistuvat. Pelkästään jo selailemalla vanhojen iltapäivälehtien juttuja varmasti jokainen pystyy saamaan selville mistä ravintolasta on kyse. >>

        Tjaa. Minä en ole ainakaan saanut mitään selvää kuvaa, mistä tarjoilupaikasta on kyse. Vantaalla se ilmeisesti on, mutta se on aika iso paikka ravintolatiheydeltäänkin.

        Se että joitakin muita tietoja yhdistelemällä paikan ehkä tunnistaisi, ei taida oikein riittää tuomioistuimessa, jos ravintoloitsija päättäisi juttua käräjille viedä. Yleensä kun ns. suuri yleisö ei viitsi ruveta asiaa selvittämään niin että siitä itselle vaivaa koituisi. Joten ei näiden kirjoitusten perusteella joudu vastuuseen kunnianloukkauksesta. Tunnistamisen pitää olla selvä keskimääräiselle lukijalle.

        En nyt ehkä IHAN täysin menisi luottamaan tähän sokean lakimiehen "sokeuteen". Mutta aina kannattaa yrittää. Pisteet siitä. ;)


      • Portsari76
        Sokea lakimies kirjoitti:

        >>Ja todellakin, näiden tekstien perusteella pystyy sokeampikin päättelemään mitä ravintolaa kohtaan nämä syytökset kohdistuvat. Pelkästään jo selailemalla vanhojen iltapäivälehtien juttuja varmasti jokainen pystyy saamaan selville mistä ravintolasta on kyse. >>

        Tjaa. Minä en ole ainakaan saanut mitään selvää kuvaa, mistä tarjoilupaikasta on kyse. Vantaalla se ilmeisesti on, mutta se on aika iso paikka ravintolatiheydeltäänkin.

        Se että joitakin muita tietoja yhdistelemällä paikan ehkä tunnistaisi, ei taida oikein riittää tuomioistuimessa, jos ravintoloitsija päättäisi juttua käräjille viedä. Yleensä kun ns. suuri yleisö ei viitsi ruveta asiaa selvittämään niin että siitä itselle vaivaa koituisi. Joten ei näiden kirjoitusten perusteella joudu vastuuseen kunnianloukkauksesta. Tunnistamisen pitää olla selvä keskimääräiselle lukijalle.

        >>Se että joitakin muita tietoja yhdistelemällä paikan ehkä tunnistaisi, ei taida oikein riittää tuomioistuimessa,
        Tunnistamisen pitää olla selvä keskimääräiselle lukijalle.>>

        Tjaa edelleen. Minä olen useassakin yhteydessä ymmärtänyt asioiden olevan hieman toisin. Saatan toki olla väärässä, kokemusta käräjiltä ei kauheasti ole. Eikä korkeakoulututkintoa lakiasioista.

        Mutta toisaalta ymmärrät varmaankin lakimiehenä (mikäli sellainen edes olet) että "ei taida oikein riittää" ei tarkoita kuitenkaan samaa kuin "juttu kaatuu alkutekijöihin".

        Noh, onneksi ei itse tarvitse olla käräjillä pohtimassa näitä asioita. :)


      • Sokea lakimies
        Portsari76 kirjoitti:

        >>Se että joitakin muita tietoja yhdistelemällä paikan ehkä tunnistaisi, ei taida oikein riittää tuomioistuimessa,
        Tunnistamisen pitää olla selvä keskimääräiselle lukijalle.>>

        Tjaa edelleen. Minä olen useassakin yhteydessä ymmärtänyt asioiden olevan hieman toisin. Saatan toki olla väärässä, kokemusta käräjiltä ei kauheasti ole. Eikä korkeakoulututkintoa lakiasioista.

        Mutta toisaalta ymmärrät varmaankin lakimiehenä (mikäli sellainen edes olet) että "ei taida oikein riittää" ei tarkoita kuitenkaan samaa kuin "juttu kaatuu alkutekijöihin".

        Noh, onneksi ei itse tarvitse olla käräjillä pohtimassa näitä asioita. :)

        ..nenässä. Toivottavasti ei sinullakaan. Näkyy tämä asia nostattavan tunteita jostakin syystä. Olisiko suomalaiskansallisesta ravintolakäyttäytymisestä johtuvaa, mene ja tiedä.

        Tarkoitin aiemmalla kommentillani nimenomaan sitä, että en ainakaan itse löytänyt niitä _riittäviä_ perusteita, joilla tässä olisi ravintoloitsija tunnistettavissa ja joiden perusteella sitten täyttyisi rikoksen tuntomerkit. Mutta ehkäpä olen sitten sokea tai muutoin tietämätön.

        Rikosoikeudessa lähdetään kuitenkin siitä, että kaikkien rikoksen tunnusmerkintön osatekijöiden on täytyttävä ja tästä ei saa jäädä varteenotettavaa epäilyä, etteikö näin myös olisi. Varsinkin kun on kyse sananvapauden käyttämisestä, joka taas on lailla suojattu perusoikeus.

        Se, että joku paikkakunnan ravintoloita paremmin tunteva pystyy tunnistamisen tekemään, ei todellakaan riitä tuomioon asti. Mutta aivan oikeassa olet loppukommentissasi, ettei "juttu varmaan kaadu alkutekijöihinsä" vaan kyllä esitutkinnassa ja syyttäjällä varmasti riittäisi tutkittavaa tämänkin ketjun osalta, jos juttu eteenpäin vietäisiin. Sinänsähän jonkin ravintolan X jotkin henkilökunnan jäsenet Y, Z jne. ovat tehneet jotakin, joka voi saada heidän toimensa tai elinkeinonsa halveksunna alaiseksi.

        Tietäs vaan kenet X Y Z ?


      • Portsari76
        Sokea lakimies kirjoitti:

        ..nenässä. Toivottavasti ei sinullakaan. Näkyy tämä asia nostattavan tunteita jostakin syystä. Olisiko suomalaiskansallisesta ravintolakäyttäytymisestä johtuvaa, mene ja tiedä.

        Tarkoitin aiemmalla kommentillani nimenomaan sitä, että en ainakaan itse löytänyt niitä _riittäviä_ perusteita, joilla tässä olisi ravintoloitsija tunnistettavissa ja joiden perusteella sitten täyttyisi rikoksen tuntomerkit. Mutta ehkäpä olen sitten sokea tai muutoin tietämätön.

        Rikosoikeudessa lähdetään kuitenkin siitä, että kaikkien rikoksen tunnusmerkintön osatekijöiden on täytyttävä ja tästä ei saa jäädä varteenotettavaa epäilyä, etteikö näin myös olisi. Varsinkin kun on kyse sananvapauden käyttämisestä, joka taas on lailla suojattu perusoikeus.

        Se, että joku paikkakunnan ravintoloita paremmin tunteva pystyy tunnistamisen tekemään, ei todellakaan riitä tuomioon asti. Mutta aivan oikeassa olet loppukommentissasi, ettei "juttu varmaan kaadu alkutekijöihinsä" vaan kyllä esitutkinnassa ja syyttäjällä varmasti riittäisi tutkittavaa tämänkin ketjun osalta, jos juttu eteenpäin vietäisiin. Sinänsähän jonkin ravintolan X jotkin henkilökunnan jäsenet Y, Z jne. ovat tehneet jotakin, joka voi saada heidän toimensa tai elinkeinonsa halveksunna alaiseksi.

        Tietäs vaan kenet X Y Z ?

        Ei minulla tällaisesta suinkaan herne nenään mene.

        Ehkäpä tuo käyttämäni "sokeakin pystyy päättelemään" -kommentti oli hieman kärjistetty.

        Mutta jospa ne käräjillä viisaammat sitten tietävät mikäli juttu sinne asti etenee. ;)


    • tarjoilijana

      olen töissä pinessä pubissa ja yhtenä iltana tuli kasvoiltaan tuttu asiakas pubiin.
      tilasi tiskillä juoman ja kun annoin vaihtorahan viiteen euroon, hän heti ilmoitti että se oli 20euroa.
      olin jo laittanut rahan kassaan joten, ei ollut kuin sana sanaa vastaan. no koska asiakas oli tuttu ja aina selvinpäin, ajattelin että vahinko on sattunut ja annoin 15 euroa lisää, vaikka mua vähän epäilytti.
      ilta päättyi ja tein tilityksen mutta kuinkas ollakkaan kassastani puuttui tasan 15 euroa.
      ei siinä auttanut kuin maksaa omasta kukkarosta tuo puuttuva raha, koska pohjakassamme täsmää aina eikä siinä saa olla heittoja.
      kyllä harmitti vaikka kyseessä ei sen isompi summa ollut ja jälkeenpäin en kehtaa sitä enään asiakkaalta pyytä.

    • Portsari76

      Se, että tuossa jutussa on muka todella monta silminnäkijää ja todistajaa jotka näkivät kuinka henkilökunta toimi väärin.

      Lisäksi myös saaduista ruhjeista on lääkärintodistus.

      Miksi ihmeessä ei kannattaisi tehdä rikosilmoitusta?

      Ja mikäli asialle kunnolla haluaa julkisuutta niin mikä olisi parempi tapa kuin se, että väärintoimineet tarjoilija ja järjestyksenvalvojat saisivat tuomion? Kun kerran ovat "kavaltaneet, ryöstäneet, kiristäneet ja pahoinpidelleet".

      Aivan takuuvarmasti lehdet kirjoittaisivat ja tällä kertaa voisi käyttää ihan ravintolan nimeä.

      Mutta, edelleenkään ei taida omatunto riittää rikosilmoitukseen vai kuinka?

      • tämä nainen

        todellakaan kerro kaikkea mitä siellä on tapahtunut ja kun muiden kommentit liippaa lähelle on vastauksena "et sinä ollut paikalla".
        hän todella tuo esille vain ja ainoastaan oman näkökulmansa ja syyttää raskaasti ravintolaa sekä sen työntekijöitä ja luulee vielä että me muut ollaan niin 2sinisilmäisiä" että tuo tarina uskotaan!

        tuosta portsarin 50€ vielä vähän lisää.. eli toinen vaihto-ehto olisi portsarille ollut hakea se korvaus oikeuden kautta ja sit ei olisi 50€ riittänyt kun laskee kaikki kulut mitä tulee oikeudesta oisko 500€ riittänyt??


    • se suudeltu

      Nettipsykologiaa? Olettepa kärkkäitä uskomaan että asiakkaassa on aina se vika. Asiakkaan on pakosta oltava se "huonosti käyttäytyvä, fyllassa oleva pummi".

      Psykologiasta puheenollen. Psykolgiset testit vartijankurssiakin ennen olisi ihan fiksu ajatus.
      Palveluammattihan se on sekin.

      Me emme kuitenkaan myönnä mitään sellaista tapahtuneeksi mitä ei ole todellisuudessa tapahtunut. Emme ole homoteletteet tai muutenkaan ketään nimitelleet. Asia tuotiin julkisuuteen, koska ko. tarjoilijan käytös oli täysin epäasiatonta. Koko tapahtuma on sinällään melkoisen korni.

      Mieheni ei ole mikään "kukkakeppi", joten kun hän päätti olla lähtemättä ilman rahojaan laittoivat järjestysmiehet hänet rautoihin. Järjestysmiehessä ei ollut ruhjeita.

      Järjestysmiehen hupparin hajoamisesta (jonka hajoamista en itseasiassa edes ymmärrä-niskalenkissä)olin valmis maksamaan korvauksen ihan suosiolla MUTTA sitä kuitittomuutta ja aiheetonta kiristystä en hyväksy.

      Emme aio asiaa oikeuteen viedä. Siitä tulisi aivan turhaa stressiä, kun tämä talous ei nyt kaadu tähän sataan euroon.Näin maksussa käytetyn 50 euron rahan,mutta muita todisteita ei ole koska tarjoilija poisti meidät h-hetkellä ravintolasta. Hupparimaksustakaan ei ole todisteita, kun ei ole sitä kuittiaan.

      Te olette kuule aika uskomattomia. Ensin te vaaditte nimiä ja kun teille kertoo miksi ei ole nimiä niin ei sekään riitä.

      Jokainen uskokoon mitä haluaa. Me halusimme tämän tulevan julki. Meistä oli parempi että ihmiset tietävät mitä voi tapahtua jos valtaa käyttää väärin.

      Ravintolan nimeä emme tuo julki, koska ei ole tarkoituksena pilata koko ravintolan mainetta yksittäisten työntekijöiden takia.
      Aika moni näyttää kuitenkin hiffanneen missä kannattaa maksaa niillä vähän pienemmillä seteleillä.

      Uskon yhä vakaasti siihen että valheella on lyhyet jäljet. Hän jää vielä kiinni. Nälkä kun tahtoo kasvaa syödessä niin panoksetkin kovenee.

      • Portsari76

        Miksi puhut koko ajan asian vierestä? Millä tavalla vartijakurssi liittyy tähän aiheeseen? Ei yhtään millään. Ja myöskään psykologiset testitkään eivät kuulu millään tavoin palveluammatteihin? Mikä kumma pointtisi oikein on?

        Ja kuten sanoin jo aiemmin, vaikkei ketään nimittelisikään, mutta ihan varmaa on se että "päätänpä olla lähtemättä täältä" -asenne johtaa aina kyyneliin. Ja tiedätkö että ne kyyneleet vaikeuttavat aina asian jatkoselvittelyä. Eli taas kerran: sitä saa mitä tilaa.

        Ja rikkoutuneesta työvaatteesta vielä: miksi ihmeessä olit valmis hupparin maksamaan vaikket edes ymmärrä sen hajoamista? Ja turha vastata että "vaihtoehtona olisi ollut pahoinpitelysyyte". Nimittäin jos sinulla oli täysin puhtaat jauhot pussissasi niin mitäpä väliä jollakin syytteellä olisi ollut? Sehän olisi kaatunut jos et kerran ole syyllistynyt pahoinpitelyyn, eikö?

        Ja kuitittomuudesta: jos otat silmän käteen ja luet aiempia viestejä niin voit nähdä että pystyt tuota kuittia pyytämään jälkeenpäinkin. Se on toki oma häpeäsi jos et sitä tee. Mutta ei sitä silloin kannata täällä netissä itkeä.

        Ja kiristyksestä vielä: kiristämisessä ihminen yrittää saada OIKEUDETONTA taloudellista hyötyä itselleen. Mielestäni siinä ei ole mitään oikeudetonta hyötyä jos vaaditaan maksamaan rikottu työvaate.


      • Portsari76

        Että tämä "loppuyhteenvetosi" tarkoittaa sitä että aiot poistua vähin ääniin takavasemmalle kun et osaakaan vastata ihmisten kysymyksiin muuten kuin puhumalla asian vierestä?


      • nyt niitä

        ravintolan tai henkilökunnan nimiä olla kyselty, koska ravintolan nimi nyt on tiedossa!! olisimme vain halunneet tietää MITÄ SIELLÄ TODELLA TAPAHTUI!!!
        mutta naisen psykologia ei näköjään riitä siihen vastaamaan eikä muutenkaan ymmärtämään luettua teksiä.
        mutta tajuan asian että lopetat tän kirjoittelun kun ei taida ne jauhot niin puhtaita siellä omassa pussissa olla!?

        et mitenkään päin sit tajua tota kuitti juttua eli laitetaan asia näin: pystytkö itse kirjoittamaan kuitin sellaisesta tuotteesta mitä teillä EI OLE MYYNNISSÄ??
        portsarilta varmaan nyt se asiaan kuuluva VAATEKAUPAN kuitti löytyy ja ehkä hän lisäksi haluaa matkakorvauksia ja vaivanpalkkaa.

        teidän todellinen suuri onni on se ettei portsarista ole ruhjeita tai eivätkä he muutenkaan loukkaantuneet sillä siinä tapauksessa olisitte käräjillä.

        eikös tuo nyt ole jo lähellä kiristystä/ ryöstöä: että kun mun mieheni päätti olla lähtemättä ilman rahoja eikä ole mikään "kukkakeppi".. oisko hän itse käynyt hakemassa rahat kassasta vai miten aikoi ne saada?

        huomaa sinun asenteen muita ihmisiä ja ammatteja kohtaan vai onko se tietämättömyyttä mutta ko ravintolassa työskentelee BAARIMESTARIT ei TARJOILIJAT!!
        eivätkä baarimestarit sieltä pelkästään omalla päätöksellään ketään heitä/laita ulos vaan AINA JA VIIMEISENÄ sen päätöksen tekee järjestyksenvalvoja!!! TÄMÄ ON FAKTA TIETO!!

        suosittelen sinulle lämpimästi että menet käytöskursseille ja ota myös miehesi ehdottamasti mukaan, sillä hyvällä ja diplomaattisella käytöksellä saat elämässäsi paljon enemmän kuin huutamisella ja uhkailulla!


      • muuten
        Portsari76 kirjoitti:

        Että tämä "loppuyhteenvetosi" tarkoittaa sitä että aiot poistua vähin ääniin takavasemmalle kun et osaakaan vastata ihmisten kysymyksiin muuten kuin puhumalla asian vierestä?

        lukennut tän naisen kirjoittaman jutun iltalehdestä 13.2.06?
        siitäkin huomaa mikä asenne tuolla muijalla on muihin palvelualan ihmisiin..
        esim: järjestysmiehiksi kutsutut pumpatut pulipäät pääsivät toteuttamaan itseään..


      • Portsari76
        muuten kirjoitti:

        lukennut tän naisen kirjoittaman jutun iltalehdestä 13.2.06?
        siitäkin huomaa mikä asenne tuolla muijalla on muihin palvelualan ihmisiin..
        esim: järjestysmiehiksi kutsutut pumpatut pulipäät pääsivät toteuttamaan itseään..

        Mutta voin hyvinkin kuvitella näiden kirjoitusten perusteella että teksti on ollut juuri tuonkaltaista.

        Ja tässä juuri paistaa hyvin vahvasti sellanen tyypillinen "minä olen väärinkohdeltu asiakas ja minä vaadin oikeuksia, portsarit on aivottomia, varkaita, dopinginkäyttäjiä ja mitähänkaikkea" -asenne.

        Hyvin usein ihmiset haluavat juuri tuolla asenteella peittää sen tosiseikan että siinä omassa käytöksessä olisi paljonkin toivomisen varaa.


      • Herra Baarimestari
        nyt niitä kirjoitti:

        ravintolan tai henkilökunnan nimiä olla kyselty, koska ravintolan nimi nyt on tiedossa!! olisimme vain halunneet tietää MITÄ SIELLÄ TODELLA TAPAHTUI!!!
        mutta naisen psykologia ei näköjään riitä siihen vastaamaan eikä muutenkaan ymmärtämään luettua teksiä.
        mutta tajuan asian että lopetat tän kirjoittelun kun ei taida ne jauhot niin puhtaita siellä omassa pussissa olla!?

        et mitenkään päin sit tajua tota kuitti juttua eli laitetaan asia näin: pystytkö itse kirjoittamaan kuitin sellaisesta tuotteesta mitä teillä EI OLE MYYNNISSÄ??
        portsarilta varmaan nyt se asiaan kuuluva VAATEKAUPAN kuitti löytyy ja ehkä hän lisäksi haluaa matkakorvauksia ja vaivanpalkkaa.

        teidän todellinen suuri onni on se ettei portsarista ole ruhjeita tai eivätkä he muutenkaan loukkaantuneet sillä siinä tapauksessa olisitte käräjillä.

        eikös tuo nyt ole jo lähellä kiristystä/ ryöstöä: että kun mun mieheni päätti olla lähtemättä ilman rahoja eikä ole mikään "kukkakeppi".. oisko hän itse käynyt hakemassa rahat kassasta vai miten aikoi ne saada?

        huomaa sinun asenteen muita ihmisiä ja ammatteja kohtaan vai onko se tietämättömyyttä mutta ko ravintolassa työskentelee BAARIMESTARIT ei TARJOILIJAT!!
        eivätkä baarimestarit sieltä pelkästään omalla päätöksellään ketään heitä/laita ulos vaan AINA JA VIIMEISENÄ sen päätöksen tekee järjestyksenvalvoja!!! TÄMÄ ON FAKTA TIETO!!

        suosittelen sinulle lämpimästi että menet käytöskursseille ja ota myös miehesi ehdottamasti mukaan, sillä hyvällä ja diplomaattisella käytöksellä saat elämässäsi paljon enemmän kuin huutamisella ja uhkailulla!

        Kyseisen putiikin marssijärjestys menee tasan niin että anniskelusta vastaava henkilö on se joka viimeisenä sanoo viedäänkö joku ulos vai ei. Tämä sen takia että anniskelunvastaava kyseisellä hetkellä vastaa koko ravintolan sen hetkisestä toiminnasta. Järjestyksenvalvojat vastaavat ravintolan turvallisuudesta yms. anniskeluvastaavan alaisuudessa.


      • oikeassa tässä
        Herra Baarimestari kirjoitti:

        Kyseisen putiikin marssijärjestys menee tasan niin että anniskelusta vastaava henkilö on se joka viimeisenä sanoo viedäänkö joku ulos vai ei. Tämä sen takia että anniskelunvastaava kyseisellä hetkellä vastaa koko ravintolan sen hetkisestä toiminnasta. Järjestyksenvalvojat vastaavat ravintolan turvallisuudesta yms. anniskeluvastaavan alaisuudessa.

        asiassa ja kyseissä "putiikissa" vastaavanhoitajan sijainen on vuorossa oleva hovimestari joka tekee nämä päätökset.
        poikkeus tapauksia tietenkin myös on esim. asiakkaan väkivaltainen käyttäytyminen..


      • vielä edelliseen..
        oikeassa tässä kirjoitti:

        asiassa ja kyseissä "putiikissa" vastaavanhoitajan sijainen on vuorossa oleva hovimestari joka tekee nämä päätökset.
        poikkeus tapauksia tietenkin myös on esim. asiakkaan väkivaltainen käyttäytyminen..

        ketään asiakasta ei ilman syytä poisteta kyseisestä ravintolasta..


      • olz
        Portsari76 kirjoitti:

        Mutta voin hyvinkin kuvitella näiden kirjoitusten perusteella että teksti on ollut juuri tuonkaltaista.

        Ja tässä juuri paistaa hyvin vahvasti sellanen tyypillinen "minä olen väärinkohdeltu asiakas ja minä vaadin oikeuksia, portsarit on aivottomia, varkaita, dopinginkäyttäjiä ja mitähänkaikkea" -asenne.

        Hyvin usein ihmiset haluavat juuri tuolla asenteella peittää sen tosiseikan että siinä omassa käytöksessä olisi paljonkin toivomisen varaa.

        Asiasta keilapalloon. Ajattelin vaan kysyä mielipidettä yhteen pikkujuttuun. Ulos en ole ikinä lentänyt ravintolasta eikä muitakaan ongelmia ole ikinä ollut(paitsi RAY.n jakajien kanssa) ja enemmänkin olen ystävystynyt tai saanut "vip-kohtelua" pokeilta. Kerran olin menossa kaverieni kanssa tuttuun baariin.Olimme juoneet mutta emme missään nimessä kun pikku huppeliin. Tällä kertaa ovella oli uusi naama. Yksi kavereistani meni ensiksi sisään ja minä perässä mutta toinen kaveri jäi ulkopuolelle.Tämän huomattuani kysyin pokelta, että eikö kaverini pääse sisään? Poke sanoi:Ei etkä pääse sinäkään!(hän oli jo päästänyt sisään)joten poistuin ulos. Tämän jälkeen jo melkein narikassa ollut ystäväni tuli ulos ja sanoi samat sanat. Kysyin todella asiallisesti pokelta, että mikä oli syynä jolloin vastaus oli, että oot liian kännissä ja niin on ystäväskin. sanoin että älyäisin normaalisti mutta kun olit jo päästänyt sisään. Eipä tahtonut enää puhua asiata enempää(eipä näistä ääpöksistä kyllä ole tapanakaan on sitten syytä tai ei). Kyllä vitutti kun tuntu et teki tolleen huvikseen. Hyvä paikka ja muut vakio poket mut on ollut pitkä tauko paikkaan kun tuli niin paska fiilis. Ei osoittanut ammattitaitoaan ainakaan mulle. onneks en alkanut rähiseen kun tämä henkilö nimeltä Mika.I on aika hyvä niputtaan:)Eli eiks olis voinut toimia toisinkin?


      • tuo tilanne on
        olz kirjoitti:

        Asiasta keilapalloon. Ajattelin vaan kysyä mielipidettä yhteen pikkujuttuun. Ulos en ole ikinä lentänyt ravintolasta eikä muitakaan ongelmia ole ikinä ollut(paitsi RAY.n jakajien kanssa) ja enemmänkin olen ystävystynyt tai saanut "vip-kohtelua" pokeilta. Kerran olin menossa kaverieni kanssa tuttuun baariin.Olimme juoneet mutta emme missään nimessä kun pikku huppeliin. Tällä kertaa ovella oli uusi naama. Yksi kavereistani meni ensiksi sisään ja minä perässä mutta toinen kaveri jäi ulkopuolelle.Tämän huomattuani kysyin pokelta, että eikö kaverini pääse sisään? Poke sanoi:Ei etkä pääse sinäkään!(hän oli jo päästänyt sisään)joten poistuin ulos. Tämän jälkeen jo melkein narikassa ollut ystäväni tuli ulos ja sanoi samat sanat. Kysyin todella asiallisesti pokelta, että mikä oli syynä jolloin vastaus oli, että oot liian kännissä ja niin on ystäväskin. sanoin että älyäisin normaalisti mutta kun olit jo päästänyt sisään. Eipä tahtonut enää puhua asiata enempää(eipä näistä ääpöksistä kyllä ole tapanakaan on sitten syytä tai ei). Kyllä vitutti kun tuntu et teki tolleen huvikseen. Hyvä paikka ja muut vakio poket mut on ollut pitkä tauko paikkaan kun tuli niin paska fiilis. Ei osoittanut ammattitaitoaan ainakaan mulle. onneks en alkanut rähiseen kun tämä henkilö nimeltä Mika.I on aika hyvä niputtaan:)Eli eiks olis voinut toimia toisinkin?

        mut ainaskin sä toimit oikein vaikka tuli pahamieli sillä tappelu poken kans merkkaa ongelmia.
        ihmetyttää tietenkin että eka pääsitte ja sitten ette kun kysyitte kaverin kohtaloa joka ei päässyt sisään.
        tarjoilija saattoi aikanaan lopettaa tarjoilun koko pöytäseurueelta jos humalainen tai häiritsevä asiakas ei suostunut poistumaan ja paikassa ei ollut pokea. oisko johonkin tälläiseen perustanut päätöksen?
        ammattinsa osaava poke ois pysäyttänyt teidät kaikki eka ovelle ja jutellut teidän kanssa sen jälkeen ois tehnyt sit päätöksensä ja sen myös teille kertonut..


      • Asiakas
        olz kirjoitti:

        Asiasta keilapalloon. Ajattelin vaan kysyä mielipidettä yhteen pikkujuttuun. Ulos en ole ikinä lentänyt ravintolasta eikä muitakaan ongelmia ole ikinä ollut(paitsi RAY.n jakajien kanssa) ja enemmänkin olen ystävystynyt tai saanut "vip-kohtelua" pokeilta. Kerran olin menossa kaverieni kanssa tuttuun baariin.Olimme juoneet mutta emme missään nimessä kun pikku huppeliin. Tällä kertaa ovella oli uusi naama. Yksi kavereistani meni ensiksi sisään ja minä perässä mutta toinen kaveri jäi ulkopuolelle.Tämän huomattuani kysyin pokelta, että eikö kaverini pääse sisään? Poke sanoi:Ei etkä pääse sinäkään!(hän oli jo päästänyt sisään)joten poistuin ulos. Tämän jälkeen jo melkein narikassa ollut ystäväni tuli ulos ja sanoi samat sanat. Kysyin todella asiallisesti pokelta, että mikä oli syynä jolloin vastaus oli, että oot liian kännissä ja niin on ystäväskin. sanoin että älyäisin normaalisti mutta kun olit jo päästänyt sisään. Eipä tahtonut enää puhua asiata enempää(eipä näistä ääpöksistä kyllä ole tapanakaan on sitten syytä tai ei). Kyllä vitutti kun tuntu et teki tolleen huvikseen. Hyvä paikka ja muut vakio poket mut on ollut pitkä tauko paikkaan kun tuli niin paska fiilis. Ei osoittanut ammattitaitoaan ainakaan mulle. onneks en alkanut rähiseen kun tämä henkilö nimeltä Mika.I on aika hyvä niputtaan:)Eli eiks olis voinut toimia toisinkin?

        Eihän paikka vaan sattunut olemaan Lady Moon Helsingin keskustassa ?

        Paikan portsareista yksi on juuri tuollainen, joka mielivaltaisesti jättää jopa täysin selviä asiakkaita ulkopuolelle "sä oot ottanut liikaa" -kommentein. Miten vesiselvä asiakas voi olla ottanut liikaa ?

        Täsmennettäköön vielä: saman paikan kaikki muut portsarit ovat asiallisia, ja hoitavat tehtävänsä mallikelpoisesti, kuten kunnon järjestysmiehen tuleekin tehdä.


      • vai onko kirjoitushäriö?

        "tarjoilijan käytös oli täysin epäasiatonta". Eikö tämä tarkota samaa kun asiallista? Vai tarkotitko kenties asiatonta?? Eli epäasiallista??


      • Verottaja voittaa
        nyt niitä kirjoitti:

        ravintolan tai henkilökunnan nimiä olla kyselty, koska ravintolan nimi nyt on tiedossa!! olisimme vain halunneet tietää MITÄ SIELLÄ TODELLA TAPAHTUI!!!
        mutta naisen psykologia ei näköjään riitä siihen vastaamaan eikä muutenkaan ymmärtämään luettua teksiä.
        mutta tajuan asian että lopetat tän kirjoittelun kun ei taida ne jauhot niin puhtaita siellä omassa pussissa olla!?

        et mitenkään päin sit tajua tota kuitti juttua eli laitetaan asia näin: pystytkö itse kirjoittamaan kuitin sellaisesta tuotteesta mitä teillä EI OLE MYYNNISSÄ??
        portsarilta varmaan nyt se asiaan kuuluva VAATEKAUPAN kuitti löytyy ja ehkä hän lisäksi haluaa matkakorvauksia ja vaivanpalkkaa.

        teidän todellinen suuri onni on se ettei portsarista ole ruhjeita tai eivätkä he muutenkaan loukkaantuneet sillä siinä tapauksessa olisitte käräjillä.

        eikös tuo nyt ole jo lähellä kiristystä/ ryöstöä: että kun mun mieheni päätti olla lähtemättä ilman rahoja eikä ole mikään "kukkakeppi".. oisko hän itse käynyt hakemassa rahat kassasta vai miten aikoi ne saada?

        huomaa sinun asenteen muita ihmisiä ja ammatteja kohtaan vai onko se tietämättömyyttä mutta ko ravintolassa työskentelee BAARIMESTARIT ei TARJOILIJAT!!
        eivätkä baarimestarit sieltä pelkästään omalla päätöksellään ketään heitä/laita ulos vaan AINA JA VIIMEISENÄ sen päätöksen tekee järjestyksenvalvoja!!! TÄMÄ ON FAKTA TIETO!!

        suosittelen sinulle lämpimästi että menet käytöskursseille ja ota myös miehesi ehdottamasti mukaan, sillä hyvällä ja diplomaattisella käytöksellä saat elämässäsi paljon enemmän kuin huutamisella ja uhkailulla!

        Kuitin voi kirjoittaa käsin vaikka a4:selle ei ole vaikeaa "50€ järjestyksenvalvojan paidan repimisestä" ja tapahtumaaika paikka. Tämän voi laittaa vaikka liitteenä veroilmoitukseen.


    • onnettomuudessa:

      kaverille kävi "vähän" huononmin, meinasi lähteä henki "hormoonihiiren" käsittelyssä, opettelee nykyään jo syömään ja kävelemään omatoimisesti; Portsari "poisti" hieman reippaanlaisesti ravintolasta ---> levyautomaatin kautta ulos, mitä nyt ikkuna ja automaatti rikkontui ja kaveri oli alle 70 kg. Toisn portsari sai syytteen törkeästä pahoinpitelystä/vammantuottamisesta ja ym. Sitä ne "napit" ja isoego tekee.

      • kun ei osaa

        käyttäytyä ja usko mitä sanotaan...


      • ettei ole kouluja käyty
        kun ei osaa kirjoitti:

        käyttäytyä ja usko mitä sanotaan...

        ...24-60 tunnin koulutuksella olevat ihmiset sitten käyttävät näin järjetöntä valtaa.....


    • fgggggggg

      On tässä se, että on mahdollista että se baarimikko otti vahingossa teiltä liikaa tai sitten tahallaan. Mutta siinä te teitte väöärin jos aloitte viskelemään rahoja. Vaikka toisaalta, jos ensin asiallisesti pyysitte selvittämään asian ja sitä ei selvitetty...
      Uskon kyllä tähän tarinaan varsin hyvin.
      Itseäni ei ole kapakassa ikinä kusetettu(ainakaan tietääksenix), mutta huoltoasemalla on parikertaa meinattu. Toisella kerralla menin eräälle nesteen huoltoasemalle tankkaamaan, otin bensaa 40 markalla. Olin sitä ennen käynyt pankkiautomaatilla täyttämässä tyhjän lompakkoni. Rahaa minulla oli siellä tasan 5 sadan markan seteliä.
      No menin ja maksoin. Sain vaihtorahana 10mk! No ällistyin tietenkin ja sanoin että maksoin satasella. Myyjä väittämään että ei, maksoit viisikymppisellä. Minä sanoin että olen 100% varma että maksoin satasella, koska minulla ei ollut viisikymppisiä. Tässä vaiheessa myyjä pudottaa ryttyisen 50mk setelin kassan päälle ja sanoo että"tähän mä aina jätän asiakkaan antaman rahan siksi aikaa kun annan vaihtorahaa"
      Minä sanoin että tuo seteli ei ole minulta, minä maksoin satasella, että juuri ennen tänne tuloa kävin automaatilta 5 sadan markan seteliä. Minulla oli kukkarossa myös nostokuitti. Jossa oli kellonaika, muutamaa minuuttia aiemmin olin käynyt nostamassa. Näytin kassalle kukkaroani ja sanoin että muutama minuutti sitten nostin 500mk, mutta nyt ei ole kuin neljä ja näytin kassalle. Sitten se lopulta uskoi. Lausahti vain että "No on se uskottava kun kerran noin tarkkaan oot rahas laskenu" No, loppu hyvin kaikki hyvin, ikävä vaan oli penätä oikeuksiaan. En käsitä mistä se sen viisikymppisen siihen taikoi, jos asia oli vahinko kassalta, niin ehkä edellinen asiakas sen oli antanut?

      • kassatäti

        pyydä ettei kassatäti(tms.) laita rahaa oikeaan lokeroon ennen (kuitin antamista ja) ylimääräisen rahan palauttamista. Tällöin kassa voi itse tarkistaa, mitä hänelle on annettu.
        Tämä kannattaa myös kassatätien itsensä muistaa.
        käytännössä: myyjä laittaa setelin poikittain rahojen päälle, selkeästi erilleen muista kassan rahoista.


    • Tupelon kunkku

      Tämä liian pienestä rahasta takaisin maksaminen on yleinen huijaustyyppi, joka aina silloin tällöin nousee lähes muoti-ilmiöksi. Rahojen heittely ja riehuminen ei todellakaan auta, itse olen saanut KOLMESTI rahani oikein laskettuna takaisin, kun olen sanonut, että varmaankin on parempi, että soitetaan poliisit paikalle katsomaan tilanne ja jos illan kassan laskussa on ylimääräistä, niin tulen sitten huomenna hakemaan omani pois. Kohteliaasti ja korrektisti käyttäyten koko ajan tietenkin.

      Tietysti siinä hermo palaa, kun huijataan, mutta useimmiten nämä huijarinalut ovat aika hermostuneita ja helposti käräytettävissä.

    • Kauaskatseinen

      Olemme saaneet paljon keskustelua aikaan kertomalla tapauksen julkisesti ja se tämän olikin se syy miksi tapaus tuotiin esiin.

      Myös tämän nettikeskustelun ulkopuolella asiasta on keskusteltu paljon ja avoimesti. Meille tapahtunut juttu ei siis todellakaan ole ainutkertainen ja uniikki, eikä edes ravintolakohtainen. Tätä todellakin tapahtuu: laskutetaan useammasta juomasta, vastataan väärin rahasta, pidetään pelipantit, laimennetaan drinkkejä, tehtaillaan omia pääsylippuja ja jos asiasta huomauttaa lentää pihalle.

      Asiakas on tuossa tilanteessa melkolailla alakynnessä ja siihenhän se toiminta perustuukin.

      Se on vaan sitten huonompi juttu jos niitä asiakkaita ei sitten tulekkaan kun sana kiertää.

      Itärajan takaa tulleista ravintola-asiakkaistakaan kun ei varmaan kamalasti kostu kun ne ovat ravintolassa tavallaan "työasioissa"...

      Jossain vaiheessa olin sitä mieltä että tämä ahkerasti kommentoiva portsari76 olisi saanut olla tuona iltana paikalla, mutta olen muuttanut asian suhteen mieltäni.

      On huolestuttavaa jos henkilökunta projisoi omia aggressioitaan asiakkaisiin ja alkavat ihan oikeasti uskomaan siihen että asiakas on haistatellut, nimitellyt tai hakannut vaikka näin ei todellisuudessa ole käynyt.

      Rahojen pyyhkäisy tiskiltä oli se ainut ei hyväksytty toimintatapamme.

      Poliisit olisimme itse halunneet paikalle hälyttää, mutta siihen ei meille annettu mahdollisuutta.

      Jotkut ovat ihmetelleet sitä ettei jutusta ole tehty rikosilmoitusta. Minäpä kerron syyn; parempi että asia saa julkisuutta ja sillä nämä asemaansa väärin käyttävät henkilöt jatkavat pimeitä puuhiaan niin kauan kuin heille siihen tarjoutuu mahdollisuus. Siksi on hyvä puhua siitä julkisesti jotta ihmiset hieman valpastuisivat ja heidän pimeät puuhansa vaikeutuisivat.

      Mielestäni on myös aika häpeällistä että nämä muutamat joukkoon eksyneet pilaavat myös niiden hyvien ravintolatyöntekijöiden maineen, joita on enemmän kuin näitä asemaansa väärinkäyttäviä yksilöitä.

      Saanen huomauttaa että toimintatapaan liittyy myös veronkierto. Kuitti kun sattuu olemaan ihan lakisääteinen juttu jos asiakas sitä vaatii.

      Olisi varmaan aiheellista ottaa sisäministeriöön yhteyttä järjestysiesten valtuuksien tarkistamisesta. En ole sitä mieltä että järjestysmiehien toimintavaltuuksia olisi syytä rajoittaa. Olen sitä mieltä että olisi syytä hieman tarkistaa ketkä alalle pääsevät. Psykologiset soveltuvuustestit ja hieman pidempi kolutus voisi olla ihan suositeltavaa.

      Juuri tänään oli juttu jossa turvamies oli vuotanut tietoja rikollisille.Jokin aika sitten Kouvolan seudulla järjetysmiehenä toiminut henkilö "teloitti" tajuttoman asiakkaan ravintolan pihalle. Eikö se ollut jonkin sortin turvamies sekin joka räjäytti Kampissa sen ihmisen autoineen taivaan tuuliin? Se oliko näillä asiaan kuuluvaa "tutkintoa" ei ole asiakkaiden ongelma. Nimike oli kuitenkin käytössä.

      • olla hiljaa..

        mut taas näitä viestejä tulee!!
        alas laittaan suoria linkkejä tai todisteita noiden sun paskapuheiden perustaksi sillä olet ottanut hampaisiin ison hotelliketjun jolla ei ole mahdollisuus pyörittää mainitsemiasi toimia!

        TEE SE RIKOSILMOITUS niin nähdään kuka on oikeassa ja kuka ei, sillä nyt olet tekemässä kaikista ravintola-alalla työskentelevistä VARKAITA ja ROISTOJA!!!

        väitä tuplalaskutusta, laimennetut drinkit, ilotytöt ym ym..
        sulla ei taida olla omassa duunissa ihan puhtaita jauhoja kun tälläistä meteliä pidät ja mitään et kuitenkaan pysty todistamaan.

        tämä viesti jälleen toimitettu ko ravintolan päällikölle!


      • olla se

        sama tyyppi joka soittelee rafloihin ja kyselee kadonnutta nahkalippistä ja samal runkkailee.


      • kauaskatseinen
        olla hiljaa.. kirjoitti:

        mut taas näitä viestejä tulee!!
        alas laittaan suoria linkkejä tai todisteita noiden sun paskapuheiden perustaksi sillä olet ottanut hampaisiin ison hotelliketjun jolla ei ole mahdollisuus pyörittää mainitsemiasi toimia!

        TEE SE RIKOSILMOITUS niin nähdään kuka on oikeassa ja kuka ei, sillä nyt olet tekemässä kaikista ravintola-alalla työskentelevistä VARKAITA ja ROISTOJA!!!

        väitä tuplalaskutusta, laimennetut drinkit, ilotytöt ym ym..
        sulla ei taida olla omassa duunissa ihan puhtaita jauhoja kun tälläistä meteliä pidät ja mitään et kuitenkaan pysty todistamaan.

        tämä viesti jälleen toimitettu ko ravintolan päällikölle!

        Olet kyllä aika uskomaton tyyppi...ei voi muuta sanoa.

        Kykenet näköjään lukemaan vain sen mitä haluat nähdä. Sama vika taitaa olla sen kuulonkin kanssa.

        Lukaiseppas se juttu uudestaan niin ehkä ymmärrät paremmin. Siinä EI NIMENOMAAN MOLLATA KOKO RAVINTOLAHENKILÖKUNTA vaan KYSEENALAISTETAAN joidenkin YKSITTÄISTEN henkilöiden toimintaa. Olen vuosikaudet käynyt samaisessa ravintolassa ja muissakin. Pääsääntöisesti palvelu on moitteetonta ja sen olen jo aiemmissa kirjoituksissani tuonut selkeästi esiin.

        Jutun tarkoituksena ei todellakaan ole mollata mitään ykittäistä RAVINTOLAA vaan KYSEENALAISTAA muutaman YKSITTÄISEN henkilön toimintatapa. Tuskin ne rahat meinaan menivät ko. ravintolan kassaan...

        En tiedä mihin pyrit "uhittelemalla" oikeustoimilla ja juttujen toimittamisesta ko. ravintolaan. Toivottavasti olet ne toimittanut sitten ihan oikeaan osoitteeseen. Ravintolaa kun ei ole missään vaiheessa nimetty.
        Itseasiassa jos olisin ihan mahdottoman typerä voisin myös harkita oikeustoimia julkisesta solvauksesta liittyen mielenterveyteeni (jonka arviointiin sinulla tuskin lienee asiaankuuluvaa pätevyyttä), "ämmittelystä" yms.Tosin itsetuntoni kyllä kestää tuollaisen tekstin.Ei pala "hihat" niin kuin eräillä.

        Ikävä kyllä anonyymi on anonyymi.

        Se sinua ilmeisesti potuttaa kun tälläisistä asioista puhutaan julkisesti eli olisiko syytä tarkistaa se "oma jauhopussi".


      • kohtaan olen
        kauaskatseinen kirjoitti:

        Olet kyllä aika uskomaton tyyppi...ei voi muuta sanoa.

        Kykenet näköjään lukemaan vain sen mitä haluat nähdä. Sama vika taitaa olla sen kuulonkin kanssa.

        Lukaiseppas se juttu uudestaan niin ehkä ymmärrät paremmin. Siinä EI NIMENOMAAN MOLLATA KOKO RAVINTOLAHENKILÖKUNTA vaan KYSEENALAISTETAAN joidenkin YKSITTÄISTEN henkilöiden toimintaa. Olen vuosikaudet käynyt samaisessa ravintolassa ja muissakin. Pääsääntöisesti palvelu on moitteetonta ja sen olen jo aiemmissa kirjoituksissani tuonut selkeästi esiin.

        Jutun tarkoituksena ei todellakaan ole mollata mitään ykittäistä RAVINTOLAA vaan KYSEENALAISTAA muutaman YKSITTÄISEN henkilön toimintatapa. Tuskin ne rahat meinaan menivät ko. ravintolan kassaan...

        En tiedä mihin pyrit "uhittelemalla" oikeustoimilla ja juttujen toimittamisesta ko. ravintolaan. Toivottavasti olet ne toimittanut sitten ihan oikeaan osoitteeseen. Ravintolaa kun ei ole missään vaiheessa nimetty.
        Itseasiassa jos olisin ihan mahdottoman typerä voisin myös harkita oikeustoimia julkisesta solvauksesta liittyen mielenterveyteeni (jonka arviointiin sinulla tuskin lienee asiaankuuluvaa pätevyyttä), "ämmittelystä" yms.Tosin itsetuntoni kyllä kestää tuollaisen tekstin.Ei pala "hihat" niin kuin eräillä.

        Ikävä kyllä anonyymi on anonyymi.

        Se sinua ilmeisesti potuttaa kun tälläisistä asioista puhutaan julkisesti eli olisiko syytä tarkistaa se "oma jauhopussi".

        maininnut sinun mielenterveyden?
        toiseksi ole "saanut paljon palautetta" jos on hyvin YLEISESTI selvinnyt että ravintoloissa laimennetaan drinkkejä, laskutetaan liikaa juomista, tehdään "omia" sisäänpääsylippuja jne.. EIKÖ TÄMÄ OLE YLEISTÄMISTÄ?? koska et kohdistanut sitä tiettyyn ravintolaan..

        jos kaupankassa ei anna asiaan kuuluvaa alennusta tai laskuttaa vahingossa jonkun tuotteen kahteen kertaan on hän suorittanut petoksen tai peräti varas?


      • itse tuolla
        kauaskatseinen kirjoitti:

        Olet kyllä aika uskomaton tyyppi...ei voi muuta sanoa.

        Kykenet näköjään lukemaan vain sen mitä haluat nähdä. Sama vika taitaa olla sen kuulonkin kanssa.

        Lukaiseppas se juttu uudestaan niin ehkä ymmärrät paremmin. Siinä EI NIMENOMAAN MOLLATA KOKO RAVINTOLAHENKILÖKUNTA vaan KYSEENALAISTETAAN joidenkin YKSITTÄISTEN henkilöiden toimintaa. Olen vuosikaudet käynyt samaisessa ravintolassa ja muissakin. Pääsääntöisesti palvelu on moitteetonta ja sen olen jo aiemmissa kirjoituksissani tuonut selkeästi esiin.

        Jutun tarkoituksena ei todellakaan ole mollata mitään ykittäistä RAVINTOLAA vaan KYSEENALAISTAA muutaman YKSITTÄISEN henkilön toimintatapa. Tuskin ne rahat meinaan menivät ko. ravintolan kassaan...

        En tiedä mihin pyrit "uhittelemalla" oikeustoimilla ja juttujen toimittamisesta ko. ravintolaan. Toivottavasti olet ne toimittanut sitten ihan oikeaan osoitteeseen. Ravintolaa kun ei ole missään vaiheessa nimetty.
        Itseasiassa jos olisin ihan mahdottoman typerä voisin myös harkita oikeustoimia julkisesta solvauksesta liittyen mielenterveyteeni (jonka arviointiin sinulla tuskin lienee asiaankuuluvaa pätevyyttä), "ämmittelystä" yms.Tosin itsetuntoni kyllä kestää tuollaisen tekstin.Ei pala "hihat" niin kuin eräillä.

        Ikävä kyllä anonyymi on anonyymi.

        Se sinua ilmeisesti potuttaa kun tälläisistä asioista puhutaan julkisesti eli olisiko syytä tarkistaa se "oma jauhopussi".

        kirjoitat seuraavasti:meille tapahtunut juttu ei siis todellakaan ole ainutkertainen ja uniikki, eikä edes ravintolakohtainen..
        tuo teksi on ihan sinun itse kirjoittamaa ja
        mitä tämä muuta on kuin että haluat leimata kaikki ravintola-alalla työskentelevät psykopaateiksi ja varkaiksi!?


      • haluan myös
        kauaskatseinen kirjoitti:

        Olet kyllä aika uskomaton tyyppi...ei voi muuta sanoa.

        Kykenet näköjään lukemaan vain sen mitä haluat nähdä. Sama vika taitaa olla sen kuulonkin kanssa.

        Lukaiseppas se juttu uudestaan niin ehkä ymmärrät paremmin. Siinä EI NIMENOMAAN MOLLATA KOKO RAVINTOLAHENKILÖKUNTA vaan KYSEENALAISTETAAN joidenkin YKSITTÄISTEN henkilöiden toimintaa. Olen vuosikaudet käynyt samaisessa ravintolassa ja muissakin. Pääsääntöisesti palvelu on moitteetonta ja sen olen jo aiemmissa kirjoituksissani tuonut selkeästi esiin.

        Jutun tarkoituksena ei todellakaan ole mollata mitään ykittäistä RAVINTOLAA vaan KYSEENALAISTAA muutaman YKSITTÄISEN henkilön toimintatapa. Tuskin ne rahat meinaan menivät ko. ravintolan kassaan...

        En tiedä mihin pyrit "uhittelemalla" oikeustoimilla ja juttujen toimittamisesta ko. ravintolaan. Toivottavasti olet ne toimittanut sitten ihan oikeaan osoitteeseen. Ravintolaa kun ei ole missään vaiheessa nimetty.
        Itseasiassa jos olisin ihan mahdottoman typerä voisin myös harkita oikeustoimia julkisesta solvauksesta liittyen mielenterveyteeni (jonka arviointiin sinulla tuskin lienee asiaankuuluvaa pätevyyttä), "ämmittelystä" yms.Tosin itsetuntoni kyllä kestää tuollaisen tekstin.Ei pala "hihat" niin kuin eräillä.

        Ikävä kyllä anonyymi on anonyymi.

        Se sinua ilmeisesti potuttaa kun tälläisistä asioista puhutaan julkisesti eli olisiko syytä tarkistaa se "oma jauhopussi".

        minä!vai ei ravintolaa tunnista? kyl sä oot nyt yleistänyt koko rafla henkilökunnan. toivottavasti nyt tyytyväisin mielin nukut tästä eteenpäin yösi.


      • huomautus asioihin

        porissa tapahtuneella asialla ei ole mitään tekemistä ravintoloiden kanssa.
        kampin jutus mukana RAY:n työntekijä.
        joten mietis mitä ja miten kirjoitat sekä ota asioista selvää!


      • myöskin

        portsareiden vika? no vähän keskustelua ja miettimistä niin sä syytät niitä siitäkin taudista. heh heh


      • tapana
        haluan myös kirjoitti:

        minä!vai ei ravintolaa tunnista? kyl sä oot nyt yleistänyt koko rafla henkilökunnan. toivottavasti nyt tyytyväisin mielin nukut tästä eteenpäin yösi.

        Tarjoilijan on helppo kusettaa humlisia asiakkaita. Itselleni on käynyt samoin. Ajatelkaa miten pimeä työntekijä saa valtavat lisätulot em. tavalla.


      • Nimetön

        ...millaiseen keskusteluun yllättäen törmäsinkään!! Satuin olemaan paikalla selvinpäin ko.iltana kuljettajana seurueelleni ja seurasin tapahtumaa alusta loppuun. Ettäs kehtaatte "kaltoinkohdeltuna" paukuttaa naamaanne vielä täälläkin!! Ja fiksut ihmiset olisivat tarvittaessa jo paikanpäällä kaltoinkohdeltuna pitäneet päänsä kiinni jo tiskilla ja hiljaa soittaneet ne poliisit itse jos tarvetta olisi ollut eikä asia fiksusti puhumalla olisi selvinnyt. Mahdollisuus on kyllä jokaisella kännykästä tai puhelinautomaatista tai reseptionista. Teidän käytöksenne, "kaltoinkohdeltu" pariskunta, oli törkeää ja ylimielistä sekä henkilökuntaa että muita asiakkaita kohtaan. Sekä paikalle vuoksenne hälyytettyä virkavaltaa. Suorastaan helpotus sivustaseuranneelle autonkuljettajalle, että teidät vihdoin saatiin ulos meuhkaamasta. Lisäksi ihmettelen, että vaikka täällä(kin) valheellista versiotanne kerrotte, mainitsematta olette jättäneet myös sen tosiasian, ettette vaatineet "oikeutettua korvausta" omista vaatteistanne, sillä tuoksusta päätellen ulos poistetulla henkilöllä taisi käydä vahinko pidätyskyvyn suhteen, johtuiko sitten pelosta vai humalatilasta, sen voi jokainen päätellä itse. Nyt pysytelkää kotosalla, ettei teitä "väärin kohdella ja rahojanne enää varasteta, sekä syyttömästi kimppuunne käydä" ja viettäkää iltanne vaikkapa pitämällä kotikutsuja niille liiketuttavillenne joita olette jo asiasta informoineet. Ovat varmasti iloisia mahdollisuudesta viettää iltansa kaltaistenne fiksujen ihmisten seurassa kauhistelemassa kohteluanne, sen sijaan että lähtisivät ryöstetyksi kapakkaan....

        Itseni ja 8-henkisen seurueeni puolesta kiitokset ko.ravintolan osaavalle ja asialliselle henkilökunnalle (baarimestarit/järjestyksenvalvojat). Tulemme varmasti uudestaankin viihtymään!


      • tätä vastausta
        Nimetön kirjoitti:

        ...millaiseen keskusteluun yllättäen törmäsinkään!! Satuin olemaan paikalla selvinpäin ko.iltana kuljettajana seurueelleni ja seurasin tapahtumaa alusta loppuun. Ettäs kehtaatte "kaltoinkohdeltuna" paukuttaa naamaanne vielä täälläkin!! Ja fiksut ihmiset olisivat tarvittaessa jo paikanpäällä kaltoinkohdeltuna pitäneet päänsä kiinni jo tiskilla ja hiljaa soittaneet ne poliisit itse jos tarvetta olisi ollut eikä asia fiksusti puhumalla olisi selvinnyt. Mahdollisuus on kyllä jokaisella kännykästä tai puhelinautomaatista tai reseptionista. Teidän käytöksenne, "kaltoinkohdeltu" pariskunta, oli törkeää ja ylimielistä sekä henkilökuntaa että muita asiakkaita kohtaan. Sekä paikalle vuoksenne hälyytettyä virkavaltaa. Suorastaan helpotus sivustaseuranneelle autonkuljettajalle, että teidät vihdoin saatiin ulos meuhkaamasta. Lisäksi ihmettelen, että vaikka täällä(kin) valheellista versiotanne kerrotte, mainitsematta olette jättäneet myös sen tosiasian, ettette vaatineet "oikeutettua korvausta" omista vaatteistanne, sillä tuoksusta päätellen ulos poistetulla henkilöllä taisi käydä vahinko pidätyskyvyn suhteen, johtuiko sitten pelosta vai humalatilasta, sen voi jokainen päätellä itse. Nyt pysytelkää kotosalla, ettei teitä "väärin kohdella ja rahojanne enää varasteta, sekä syyttömästi kimppuunne käydä" ja viettäkää iltanne vaikkapa pitämällä kotikutsuja niille liiketuttavillenne joita olette jo asiasta informoineet. Ovat varmasti iloisia mahdollisuudesta viettää iltansa kaltaistenne fiksujen ihmisten seurassa kauhistelemassa kohteluanne, sen sijaan että lähtisivät ryöstetyksi kapakkaan....

        Itseni ja 8-henkisen seurueeni puolesta kiitokset ko.ravintolan osaavalle ja asialliselle henkilökunnalle (baarimestarit/järjestyksenvalvojat). Tulemme varmasti uudestaankin viihtymään!

        olemme odottaneet henkilöltä joka oli paikalla, koska rouva väittämällä väitti että rahan heittämisen takia he joutuivat ulos ja toinen putkaan. kaiken lisäksi hän oletti että me olemme niin tyhmiä että uskomme hänen tarinaa :)

        Terveisin: ko paikan ex-baarimestari


      • eri baari
        Nimetön kirjoitti:

        ...millaiseen keskusteluun yllättäen törmäsinkään!! Satuin olemaan paikalla selvinpäin ko.iltana kuljettajana seurueelleni ja seurasin tapahtumaa alusta loppuun. Ettäs kehtaatte "kaltoinkohdeltuna" paukuttaa naamaanne vielä täälläkin!! Ja fiksut ihmiset olisivat tarvittaessa jo paikanpäällä kaltoinkohdeltuna pitäneet päänsä kiinni jo tiskilla ja hiljaa soittaneet ne poliisit itse jos tarvetta olisi ollut eikä asia fiksusti puhumalla olisi selvinnyt. Mahdollisuus on kyllä jokaisella kännykästä tai puhelinautomaatista tai reseptionista. Teidän käytöksenne, "kaltoinkohdeltu" pariskunta, oli törkeää ja ylimielistä sekä henkilökuntaa että muita asiakkaita kohtaan. Sekä paikalle vuoksenne hälyytettyä virkavaltaa. Suorastaan helpotus sivustaseuranneelle autonkuljettajalle, että teidät vihdoin saatiin ulos meuhkaamasta. Lisäksi ihmettelen, että vaikka täällä(kin) valheellista versiotanne kerrotte, mainitsematta olette jättäneet myös sen tosiasian, ettette vaatineet "oikeutettua korvausta" omista vaatteistanne, sillä tuoksusta päätellen ulos poistetulla henkilöllä taisi käydä vahinko pidätyskyvyn suhteen, johtuiko sitten pelosta vai humalatilasta, sen voi jokainen päätellä itse. Nyt pysytelkää kotosalla, ettei teitä "väärin kohdella ja rahojanne enää varasteta, sekä syyttömästi kimppuunne käydä" ja viettäkää iltanne vaikkapa pitämällä kotikutsuja niille liiketuttavillenne joita olette jo asiasta informoineet. Ovat varmasti iloisia mahdollisuudesta viettää iltansa kaltaistenne fiksujen ihmisten seurassa kauhistelemassa kohteluanne, sen sijaan että lähtisivät ryöstetyksi kapakkaan....

        Itseni ja 8-henkisen seurueeni puolesta kiitokset ko.ravintolan osaavalle ja asialliselle henkilökunnalle (baarimestarit/järjestyksenvalvojat). Tulemme varmasti uudestaankin viihtymään!

        Taisit olla jossain toisessa baarissa.


      • yrittää nainen
        eri baari kirjoitti:

        Taisit olla jossain toisessa baarissa.

        kieltää totuuden!!


      • lojaalisuudesta
        yrittää nainen kirjoitti:

        kieltää totuuden!!

        Mielenkiintoista että yksi ihminen on ollut kahdessa paikassa yhtä aikaa - sekä seurueensa kanssa että ulkosalla seuraamassa tilannetta.

        Kas kun ei tullut sitten sakkoja poliisilta.

        Olen myös erittäin liikuttunut siitä että tämä tapauksen "nähnyt" henkilö viitsi nähdä niin paljon vaivaa että poistui ravintolasta ihan meidän takiamme ja odotteli lähes tunnin nähdäkseen mitä tapahtuu. Nähdäkseen molemmat poistumiset - eri suuntiin sijaitsevista ovista...

        Ihan kuivin housuin sieltä poistuttiin ja poliisilta jopa toimintaohjeet saatiin.

        Siksi epäilen että näit eri tapauksen tai sitten puhut palturia.


      • paskaa itse
        lojaalisuudesta kirjoitti:

        Mielenkiintoista että yksi ihminen on ollut kahdessa paikassa yhtä aikaa - sekä seurueensa kanssa että ulkosalla seuraamassa tilannetta.

        Kas kun ei tullut sitten sakkoja poliisilta.

        Olen myös erittäin liikuttunut siitä että tämä tapauksen "nähnyt" henkilö viitsi nähdä niin paljon vaivaa että poistui ravintolasta ihan meidän takiamme ja odotteli lähes tunnin nähdäkseen mitä tapahtuu. Nähdäkseen molemmat poistumiset - eri suuntiin sijaitsevista ovista...

        Ihan kuivin housuin sieltä poistuttiin ja poliisilta jopa toimintaohjeet saatiin.

        Siksi epäilen että näit eri tapauksen tai sitten puhut palturia.

        koko-ajan ja uskot siihen ITSE ja oletat että me muut uskotaan myös! että oot yksinkertainen ihminen!


      • siellä
        paskaa itse kirjoitti:

        koko-ajan ja uskot siihen ITSE ja oletat että me muut uskotaan myös! että oot yksinkertainen ihminen!

        Tässä ei ole moitittu ravintolaa. Itseasiassa se on oikein hyvä ja tasokas ravintola. Olen aiemminkin todennut että valtaosa henkilökunnasta on erittäin ammattitaitoisia.
        Jos olet se heikkohermoinen tarjoilija niin katsoisit itse peiliin - oma käytöksesti on huonointa mainosta työpaikallesi ja aiheutti ongelmia myös kolleegoillesi.
        Hanki parempi palkkainen duuni jos palkkasi ei riitä.


      • etkö parempaan
        siellä kirjoitti:

        Tässä ei ole moitittu ravintolaa. Itseasiassa se on oikein hyvä ja tasokas ravintola. Olen aiemminkin todennut että valtaosa henkilökunnasta on erittäin ammattitaitoisia.
        Jos olet se heikkohermoinen tarjoilija niin katsoisit itse peiliin - oma käytöksesti on huonointa mainosta työpaikallesi ja aiheutti ongelmia myös kolleegoillesi.
        Hanki parempi palkkainen duuni jos palkkasi ei riitä.

        enään pysty??


    • seuralaisesi

      sai sakkoja? ootko tehnyt tutkimus pyynnön poliisista jos ne väärin perustein piti putkassa?

    • no eiköhän kaikille satu erehdyksiä rahojen kanssa joskus?!?sitten vielä jos on kiirettä ja väsyttää.mun mielestä turhaa vouhotusta tää juttu!sitä paitsi eikö ravintolapäällikkö tarjonnutkin hyvitystä...

    • PortsariVantaa

      Toivon todellakin että ko. ravintola nostaa oikeusjutun kirjoittelusi johdosta. Tyhmempikin ymmärtää jo tuosta aloitusnimimerkistäsi "Tulisesti suudeltu" että mikä tanssiravintola Vantaalta nyt mahtaa oikein olla kyseessä.

      Ja miksi ihmeessä vedät tähän keskusteluun mukaan kaikki mahdolliset turvallisuusalan työntekijät ja heidän tekemänsä rikkeet? Mikä on pointtisi?
      Tähän jos vedettäisiin kaikki suomalaisten ravintola-asiakkaiden tekemät rikokset ja perseilyt niin ei tila riittäisi.

      Ja mene ihmeessä tarjoamaan sisäministeriöön lainopillista ja psykologista asiantuntemustasi. Mutta älä ihmettele jos ideasi eivät saa tuulta alleen.

      • Yksityisille ihmisille

        No jaa. Mikäli tuo tapaus johtaisi oikeustoimiin niin ketä vastaan ja millä perusteella?

        Suomen lainsäädännön mukaan kunnianloukkauksesta voidaan syyttää vain yksityistä henkilöä vastaan kohdistetut loukkaukset.

        Vaikka kuinka tarkkaan olen lukenut niin en itse asiassa nää tapausta mitenkään ravintolaa loukkaavana. Yksittäisistä työntekijöistähän tuossa on keskusteltu ja niistäkin nimettöminä.

        En usko tuon tapauksen mitenkään vaikuttaneen asiakasmääriin jos vaikka joku olisi jutusta olettanut ravintolan tunnistaneensa.

        Tuo pariskunta noilla kokemuksilla sen ravintolan palveluihin tuskin turvautuu.

        Keskustelupalstahan tämä on ja jokaisella lienee valinnanoikeus siitä mihin uskoo.


      • turhaa
        Yksityisille ihmisille kirjoitti:

        No jaa. Mikäli tuo tapaus johtaisi oikeustoimiin niin ketä vastaan ja millä perusteella?

        Suomen lainsäädännön mukaan kunnianloukkauksesta voidaan syyttää vain yksityistä henkilöä vastaan kohdistetut loukkaukset.

        Vaikka kuinka tarkkaan olen lukenut niin en itse asiassa nää tapausta mitenkään ravintolaa loukkaavana. Yksittäisistä työntekijöistähän tuossa on keskusteltu ja niistäkin nimettöminä.

        En usko tuon tapauksen mitenkään vaikuttaneen asiakasmääriin jos vaikka joku olisi jutusta olettanut ravintolan tunnistaneensa.

        Tuo pariskunta noilla kokemuksilla sen ravintolan palveluihin tuskin turvautuu.

        Keskustelupalstahan tämä on ja jokaisella lienee valinnanoikeus siitä mihin uskoo.

        Vaikka kuinka olisi keskustelupalsta niin joku roti se on keskustelupalstoillakin.

        Joten ihan turhaan leikit besserwisseriä, eiköhän ne oikeudessa osaa katsoa ratkaisun parhaansa mukaan.


    • hebe

      alkoiko mies rähisemään ja uhkailemaan?
      tarjoilijatkin ovat ihmisiä ja he voivat kutsua apua jos heitä uhkaillaan tai asiakas menee henkilökohtaisuuksiin.

      ja mitä luulette, seurataanko kirjanpidosta päivittäin, että kassassa on oikea määrä rahaa?

    • Pakko kysyä

      Asiakohta kerrallaan:
      1) Mainitsit juoneesi tätä tapausta ennen kolme siideriä. Millä ne oli maksettu? Sillä alkuperäisellä 50 € setelilläkö, jonka miesystävä sitten muisti antaneensa tämän tarinan tarjoilijalle?
      2) Järjestysmiehiä ei ole ollut olemassa enää vuosiin. Järjestyksenvalvojat sensijaan käyvät läpi asiallisen koulutuksen. Ravintolan järjestyksenvalvojat syynätään luonteen puolesta melko tarkoin, sillä ravintolalle JV on eräänlainen käyntikortti. Yksikään JV ei lyö rautoihin tai raahaa niskalenkistä asiallisesti käyttäytyvää asiakasta.
      3) Järjestyksenvalvoja on työssään poliisiin rinnastettavissa ja tekee yhteistyötä poliisin kanssa. Poliisi ei kuitenkaan "usko sokeasti" järjestyksenvalvojaa, vaan kuutelee tilanteesta asialliset versiot. Ketään ei heitetä putkaan pelkästään "toi alko riehuun" - lausunnon perusteella.
      4) Ravintolan tarjoilijoissa voi olla epärehellisiä ihmisiä. Ihan jokaisella työelämän saralla voi olla epärehellisiä ihmisiä, mutta... a) YKSIKÄÄN ravintola ei pidä kirjoillaan epärehellistä tarjoilijaa
      b) En pysty millään uskomaan, että teille olisi sattunut 1) epärehellinen tarkoilija 2) luonnevikainen järjestyksenvalvoja 3) laista piittaamaton poliisi samaan ravintolailtaan.

      Tässä tarinassa saattaa olla totuuden siemeniä, tosin en niitä aivan selkeästi pysty näkemään. Kysyisin miksi ette pyytäneet poliisia vaatimaan kuittia alkuperäisestä maksusta?

      T
      Ammattilainen

      • *kaiken kokenut*

        Olen naisbaarimestari ja ikää jo lähemmäs viiskymppiä. Kyllä tässä iässä on kaiken nähnyt ja kokenut.
        Asiakkaat milloin mitäkin väittävät. Milloin MUKA rahasta väärin, milloin huoritellaan, vongataan p...a yöllä valomerkin jälkeen. Kaikkein kamalimpia asiakkaita ovat tänä päivänä humalaiset NAISET!

        Ravintolan tunnistaa tosi hyvin nimimerkistä, eikä tarvi olla kovinkaan nero. Karkeita syytöksiä, mutta niihin saa varautua. Ei kukaan missään muussa ammatissa olevalle huorittele tai vitt..e työaikana. No, ehkä poliisi on yksi sellainen ammattikunta.

        Olispa edes yksi päivä vuodessa, että sais sanoa mitä ajattelee. Kaikkea ei tarvi mielestäni kestää ja voispa joskus sanoa samalla tavalla. Olen kuitenkin ns. vanhanajan työntekijä, jolloin opetettiin, että "asiakss on oikeassa" .

        Ei kyllä pidä enää paikkaansa.


      • pro
        *kaiken kokenut* kirjoitti:

        Olen naisbaarimestari ja ikää jo lähemmäs viiskymppiä. Kyllä tässä iässä on kaiken nähnyt ja kokenut.
        Asiakkaat milloin mitäkin väittävät. Milloin MUKA rahasta väärin, milloin huoritellaan, vongataan p...a yöllä valomerkin jälkeen. Kaikkein kamalimpia asiakkaita ovat tänä päivänä humalaiset NAISET!

        Ravintolan tunnistaa tosi hyvin nimimerkistä, eikä tarvi olla kovinkaan nero. Karkeita syytöksiä, mutta niihin saa varautua. Ei kukaan missään muussa ammatissa olevalle huorittele tai vitt..e työaikana. No, ehkä poliisi on yksi sellainen ammattikunta.

        Olispa edes yksi päivä vuodessa, että sais sanoa mitä ajattelee. Kaikkea ei tarvi mielestäni kestää ja voispa joskus sanoa samalla tavalla. Olen kuitenkin ns. vanhanajan työntekijä, jolloin opetettiin, että "asiakss on oikeassa" .

        Ei kyllä pidä enää paikkaansa.

        miksi et tyytynyt ravintolapäälikön tarjoamaan lahjakorttiin? miksi et tehnyt rikos ilmoitusta? miksi aloitte riehumaan, ettekä selvittänyt asiaa asiallisesti? Itse käyn tuossa kyseisessä viihtymiskeskuksessa, joka viikonloppu viihtymässä useinmiten selvinpäin. kaunis kiitos hauskalle, iloiselle ja osaavalle henkilökunnalle kaikissa ravintoloissa ja suurkiitos näille "niin kutsutuille järjestysmiehille, eli pumpatuille pulipäille tai gorilloille" olette hyviä ja kohteliaita asiakaspalvelijoita, jotka takaavat ravintola-asiakkaiden turvallisuuden kaikenmaailman riehujien varalta =)

        hanki elämä ja anna olla. teet itsestäsi lapsellisen valittajan


      • ...

        1) Voihan henkilöllä olla rahaa mukana enemmänkin kuin yksi 50€:n seteli?
        2) Se on ihan sama miksi niitä kutsutaan, se tuskin on pointtina tässä? Etkä voi puhua kaikkien järjestysmiehien puolesta kuten tuntisit heidät kaikki.
        3) Myös poliisien joukossa on mätiä omenia.
        4)a)Jospa tarjoilija ei ollut vielä jäänyt kiinni.

        Siinä vaiheessa kun poliisi raahaa maijaan raudoissa niin ei ehkä tule ensimmäisenä mieleen vaatia kuitti?

        Tuskinpa olet ammattilainen, luulet vaan olevasi.


      • Kannattaa tutustua
        ... kirjoitti:

        1) Voihan henkilöllä olla rahaa mukana enemmänkin kuin yksi 50€:n seteli?
        2) Se on ihan sama miksi niitä kutsutaan, se tuskin on pointtina tässä? Etkä voi puhua kaikkien järjestysmiehien puolesta kuten tuntisit heidät kaikki.
        3) Myös poliisien joukossa on mätiä omenia.
        4)a)Jospa tarjoilija ei ollut vielä jäänyt kiinni.

        Siinä vaiheessa kun poliisi raahaa maijaan raudoissa niin ei ehkä tule ensimmäisenä mieleen vaatia kuitti?

        Tuskinpa olet ammattilainen, luulet vaan olevasi.

        Ihan vaan tiedoksi. Kannattaa tutustua.
        Tuossa tapauksessa ei ilmeisesti sovittelevasti "neuvoteltu" tasapuolisesti niin kuin laki velvoittaa.
        Siinä muuten myös mainitaan että järjestyksenvalvojan on esitetettävä järjestyksenvalvojakorttinsa = nimensä, jos niin pyydetään.
        Niin makaa kuin petaa.


      • one bad apple

        Vai ei yksikään ravintola ei pidä palkkalistoillaan epärehellisiä tarjoilijoita.

        Suomessa lopettaa joka vuosi toimintansa lukuisa määrä konkurssiin menneitä ravintoloita, joiden omistajatkaan eivät ole toimineet rehellisesti. Verot on maksamatta ja kirjanpito kadoksissa. Varmaan ihan rehellisiä ja asioiden oikeasta laidasta tietämättömiä on palkattu näitä kupruja hoitamaan. Sekaan ei mahdu yhtään epärehellistä tarjoilijaa (tai pokea)?

        Toimivatko poke ja poliisi sitten rehellisesti? Ehkä, mutta poke tekee juuri niin kuin ravintolan henkilökunta sanoo, koska hän ei ole ollut itse tapausta näkemässä ja luottaa tarjoilijan sanaan. Asiakkaan on turha yrittää selittää yhtään mitään, oli oikeassa tai ei, koska YLEENSÄ asiakas on se "syyllinen" - ja aiheesta.

        MUTTA; Poken tietämys perustuu toisen käden tietoon, jonka varassa hän toimii. Oikein ja lainmukaisesti omasta näkövinkkelistään, mutta asiakkaan silmissä hän näyttäytyy epärehellisesti toimineen tarjoilijan rikoskumppanina, joka väkivaltaa käyttämällä mahdollistaa rikoksen tapahtumisen.

        JA; Poliisi taas uskoo pokea ennen kuin humalassa olevaa ja perustellusti vihaisesti ja väkivaltaisesti käyttäytyvää asiakasta. Ja miksi ei uskoisi, koska YLEENSÄ ei ole aihetta muuhun.

        ENTÄS; sitten, kun poken tietämys tapahtuman kulusta perustuu asiakkaalta rahaa varastaneen tarjoilijan kertomukseen, joka ei ole jäänyt teostaan kiinni, ja tämä "tieto ja totuus" on sitten välitetty pokelta poliisille.

        Ei ole mitenkään mahdotonta, että silloin syytön joutuu putkaan ja varas jatkaa touhujaan, vaikka poke olisi itse rehellinen ja tietämätön siitä, että tiskin "väärällä" puolella onkin humalaisia hyväksikäyttävä paskiainen.

        Kuka sitten valehtelee ja kuka ei? En tiedä. Tiedätkö sinä? Tässä tapauksessa kuitenkin riittää, että yksi valehtelee. Maikki muu on vain seurausta siitä.

        Mitään tarjoilijan, poken ja poliisin välistä salaliittoa ei siten tarvita, vaikka koitat väittää niin.

        Peace.


      • Poke68
        Kannattaa tutustua kirjoitti:

        Ihan vaan tiedoksi. Kannattaa tutustua.
        Tuossa tapauksessa ei ilmeisesti sovittelevasti "neuvoteltu" tasapuolisesti niin kuin laki velvoittaa.
        Siinä muuten myös mainitaan että järjestyksenvalvojan on esitetettävä järjestyksenvalvojakorttinsa = nimensä, jos niin pyydetään.
        Niin makaa kuin petaa.

        Kortti on esitettävä pyydettäessä POLIISILLE!!!!!
        Ei asiakkaille tarvii kertoo kuka on .


      • ja voro jatkaa puuhiaan
        one bad apple kirjoitti:

        Vai ei yksikään ravintola ei pidä palkkalistoillaan epärehellisiä tarjoilijoita.

        Suomessa lopettaa joka vuosi toimintansa lukuisa määrä konkurssiin menneitä ravintoloita, joiden omistajatkaan eivät ole toimineet rehellisesti. Verot on maksamatta ja kirjanpito kadoksissa. Varmaan ihan rehellisiä ja asioiden oikeasta laidasta tietämättömiä on palkattu näitä kupruja hoitamaan. Sekaan ei mahdu yhtään epärehellistä tarjoilijaa (tai pokea)?

        Toimivatko poke ja poliisi sitten rehellisesti? Ehkä, mutta poke tekee juuri niin kuin ravintolan henkilökunta sanoo, koska hän ei ole ollut itse tapausta näkemässä ja luottaa tarjoilijan sanaan. Asiakkaan on turha yrittää selittää yhtään mitään, oli oikeassa tai ei, koska YLEENSÄ asiakas on se "syyllinen" - ja aiheesta.

        MUTTA; Poken tietämys perustuu toisen käden tietoon, jonka varassa hän toimii. Oikein ja lainmukaisesti omasta näkövinkkelistään, mutta asiakkaan silmissä hän näyttäytyy epärehellisesti toimineen tarjoilijan rikoskumppanina, joka väkivaltaa käyttämällä mahdollistaa rikoksen tapahtumisen.

        JA; Poliisi taas uskoo pokea ennen kuin humalassa olevaa ja perustellusti vihaisesti ja väkivaltaisesti käyttäytyvää asiakasta. Ja miksi ei uskoisi, koska YLEENSÄ ei ole aihetta muuhun.

        ENTÄS; sitten, kun poken tietämys tapahtuman kulusta perustuu asiakkaalta rahaa varastaneen tarjoilijan kertomukseen, joka ei ole jäänyt teostaan kiinni, ja tämä "tieto ja totuus" on sitten välitetty pokelta poliisille.

        Ei ole mitenkään mahdotonta, että silloin syytön joutuu putkaan ja varas jatkaa touhujaan, vaikka poke olisi itse rehellinen ja tietämätön siitä, että tiskin "väärällä" puolella onkin humalaisia hyväksikäyttävä paskiainen.

        Kuka sitten valehtelee ja kuka ei? En tiedä. Tiedätkö sinä? Tässä tapauksessa kuitenkin riittää, että yksi valehtelee. Maikki muu on vain seurausta siitä.

        Mitään tarjoilijan, poken ja poliisin välistä salaliittoa ei siten tarvita, vaikka koitat väittää niin.

        Peace.

        Tässä tapauksessa se toinen, nuorempi ja mukavampi poke ei edes tiennyt mistä juttu alkoi.
        Se kyllä selvisi sitten myöhemmin sekä tälle pokelle että poliisille.


      • Ei lue pykälissä
        Poke68 kirjoitti:

        Kortti on esitettävä pyydettäessä POLIISILLE!!!!!
        Ei asiakkaille tarvii kertoo kuka on .

        Totean vaan, ettei sitä ole eritelty pykälissä.
        Lain mukaan siinäkin ammatissa menetellään, vaikka muutama Seinfield joukosta saattaa löytyäkkin.

        Se on minun mielestäni aika jännää että poliisi saa pienestäkin muksusta asiakasta kohtaa sakkoja yms. sanktioita, mutta järjestyksenvalvojako saa käyttää niin paljon väkivaltaa että jäljet näkyy vielä 7 vk tapahtuman jälkeenkin. Ja oikeus on muka toteutunut...

        Äläkä nyt hiilly. Tämä kommentti ei ollut oikeastaan sinulle. Ei teidän kanssa aiemmin ole ollut minkäänlaista ongelmaa ainakaan minulla.


      • Poke68
        Ei lue pykälissä kirjoitti:

        Totean vaan, ettei sitä ole eritelty pykälissä.
        Lain mukaan siinäkin ammatissa menetellään, vaikka muutama Seinfield joukosta saattaa löytyäkkin.

        Se on minun mielestäni aika jännää että poliisi saa pienestäkin muksusta asiakasta kohtaa sakkoja yms. sanktioita, mutta järjestyksenvalvojako saa käyttää niin paljon väkivaltaa että jäljet näkyy vielä 7 vk tapahtuman jälkeenkin. Ja oikeus on muka toteutunut...

        Äläkä nyt hiilly. Tämä kommentti ei ollut oikeastaan sinulle. Ei teidän kanssa aiemmin ole ollut minkäänlaista ongelmaa ainakaan minulla.

        Ei se jv saa sen enempää voimaa käyttää ku tilanne vaatii!
        Jos tuntuu ett poke on ollu väkivaltainen tai toiminut väärin on kaiketi parasta selvittää tilanne seuraavana päiväna ja SELVINPÄIN!
        Jos vieläkään ei oikeus mielestäsi ole tapahtunut tee rikosailmoitus pokesta
        Monesti ku ollaan yhdessä katsottu tilannetta asiakkaan kanssa seuraavana päivänä on yhteinen sävel löytynyt.Monasti ku katsotaan valvontanauhat ja mietitään yhdessä on homma selvinnyt!!!
        Ei meillä oikeesti oo mitään järkee ruveta asiakasta muksiin sehän se meidän palkan maksaa!!!
        Ja ei sun tarvii normaalina ihmisenäkään todistaa henkilöllisyyttäs muille ku viranoimaisille....


      • Ei kuulosta
        ... kirjoitti:

        1) Voihan henkilöllä olla rahaa mukana enemmänkin kuin yksi 50€:n seteli?
        2) Se on ihan sama miksi niitä kutsutaan, se tuskin on pointtina tässä? Etkä voi puhua kaikkien järjestysmiehien puolesta kuten tuntisit heidät kaikki.
        3) Myös poliisien joukossa on mätiä omenia.
        4)a)Jospa tarjoilija ei ollut vielä jäänyt kiinni.

        Siinä vaiheessa kun poliisi raahaa maijaan raudoissa niin ei ehkä tule ensimmäisenä mieleen vaatia kuitti?

        Tuskinpa olet ammattilainen, luulet vaan olevasi.

        Uskottavalta tässä tapauksessa. Ravintolassa saattaa olla töissä epärehellinen tarjoilija, joka ei vielä ole jäänyt kiinni, mutta koko tarina on sen verran muotopuoli, että en nielaise sitä aivan sellaisenaan.
        Kaikkein eniten tietenkin ihmetyttää, miksei tarjottua korvausta otettu vastaan...

        T
        Ammattilainen

        P.S. Ensinnäkin en sanonut minkä alan ammattilainen olen ja toisekseen, jos epäilet ammattitaitoani, tee se virkateitse. Muussa tapauksessa katson sen kunnianloukkaukseksi.


      • kuin raha
        Ei kuulosta kirjoitti:

        Uskottavalta tässä tapauksessa. Ravintolassa saattaa olla töissä epärehellinen tarjoilija, joka ei vielä ole jäänyt kiinni, mutta koko tarina on sen verran muotopuoli, että en nielaise sitä aivan sellaisenaan.
        Kaikkein eniten tietenkin ihmetyttää, miksei tarjottua korvausta otettu vastaan...

        T
        Ammattilainen

        P.S. Ensinnäkin en sanonut minkä alan ammattilainen olen ja toisekseen, jos epäilet ammattitaitoani, tee se virkateitse. Muussa tapauksessa katson sen kunnianloukkaukseksi.

        Monet ovat ihmetelleet miksi tarjottua "korvausta" ei otettu vastaan.

        Minäpä kerron.

        Se kohtelu jonka saimme oli ala-arvoista ja loukkaavaa. Niin kuin on ollut tämä nettikeskustelukin joiltakin osin. 100 euron rahallinen menetys ei ole mitään sen rinnalla miltä se tuntuu kun noin asioita hoidetaan.

        Ravintolapäälikkö tarjosi 50 euron lahjakorttia niiden omaan firmaan. Menetys oli 100 euroa.
        Lisäksi olen sitä mieltä että ihminen kai saa itse päättää kuinka omat rahansa käyttää.

        Minulla ei ole mitään syytä valehdella tapahtumien kulusta. Mitä minä siitä saisin?

        Juttu tuotiin julkisuuteen juuri siitä syystä että se hoidettiin niin kornisti, että olen usein kysellyt itseltäni että voiko tämä olla totta - ikävä kyllä on.

        Ne ihmiset joiden kanssa ollaan asiasta keskusteltu ns. face-to-face eivät usko että olisimme rähinöineet. Ei kuulu kummankaan tapoihin.

        Asia on viety jollain tasolla ylemmälle portaalle mietittäväksi.

        PS. Kunnianloukkaussyyte voidaan nostaa vain yksityishenkilöä vastaan. Kunnianloukkaus on kyseessä vain silloin kun henkilö on selkeästi tunnistettavissa eli pelkät nimimerkit eivät riitä. Me olemme Ainoat henkilöt jotka tässä asiassa ovat esiintyneet ihan omilla nimilläänkin.


      • ettehän te
        kuin raha kirjoitti:

        Monet ovat ihmetelleet miksi tarjottua "korvausta" ei otettu vastaan.

        Minäpä kerron.

        Se kohtelu jonka saimme oli ala-arvoista ja loukkaavaa. Niin kuin on ollut tämä nettikeskustelukin joiltakin osin. 100 euron rahallinen menetys ei ole mitään sen rinnalla miltä se tuntuu kun noin asioita hoidetaan.

        Ravintolapäälikkö tarjosi 50 euron lahjakorttia niiden omaan firmaan. Menetys oli 100 euroa.
        Lisäksi olen sitä mieltä että ihminen kai saa itse päättää kuinka omat rahansa käyttää.

        Minulla ei ole mitään syytä valehdella tapahtumien kulusta. Mitä minä siitä saisin?

        Juttu tuotiin julkisuuteen juuri siitä syystä että se hoidettiin niin kornisti, että olen usein kysellyt itseltäni että voiko tämä olla totta - ikävä kyllä on.

        Ne ihmiset joiden kanssa ollaan asiasta keskusteltu ns. face-to-face eivät usko että olisimme rähinöineet. Ei kuulu kummankaan tapoihin.

        Asia on viety jollain tasolla ylemmälle portaalle mietittäväksi.

        PS. Kunnianloukkaussyyte voidaan nostaa vain yksityishenkilöä vastaan. Kunnianloukkaus on kyseessä vain silloin kun henkilö on selkeästi tunnistettavissa eli pelkät nimimerkit eivät riitä. Me olemme Ainoat henkilöt jotka tässä asiassa ovat esiintyneet ihan omilla nimilläänkin.

        haukkuneet baarin henkilökuntaa ja ETTE vastustaneet järjestyksenvalvojaa..
        paikalla ollut todistaja on jo kertonut tästä jutusta toisenpuolen joten antaas olla jo!!


      • olisi ollut sinulle paikallaan
        ettehän te kirjoitti:

        haukkuneet baarin henkilökuntaa ja ETTE vastustaneet järjestyksenvalvojaa..
        paikalla ollut todistaja on jo kertonut tästä jutusta toisenpuolen joten antaas olla jo!!

        Veikkaan että sinä olet se tarjoilija joka ahneuksissaan koko shown järjesti.

        Ei millään pahalla (joskaan ei hyvälläkään) sinulle jo rautanaulojen kiillotus yksin pimeässä hallissa voisi olla liian sosiaalista hommaa...

        Jos olisimme mellastaneet emme olisi tästä melua nostaneet.

        Järjestyksenvalvoja ei edes tiennyt miksi meidät piti poistaa ravintolasta. Jäikö sinulta jotain olennaista kertomatta?

        Samantyyppisiä tapauksia on tullut tietoon useampia.


      • siinä tulee totuus
        olisi ollut sinulle paikallaan kirjoitti:

        Veikkaan että sinä olet se tarjoilija joka ahneuksissaan koko shown järjesti.

        Ei millään pahalla (joskaan ei hyvälläkään) sinulle jo rautanaulojen kiillotus yksin pimeässä hallissa voisi olla liian sosiaalista hommaa...

        Jos olisimme mellastaneet emme olisi tästä melua nostaneet.

        Järjestyksenvalvoja ei edes tiennyt miksi meidät piti poistaa ravintolasta. Jäikö sinulta jotain olennaista kertomatta?

        Samantyyppisiä tapauksia on tullut tietoon useampia.

        esiin ja selviää hyvin mitä siellä on sinä iltana tapahtunut!

        miksi muuten jatkat tätä kirjoittelua? sulla oli jo tuolla "loppulausunto"!?
        vai onko se niin KATKERA paikka kun ALEMPI arvoiset ihmiset (jos niitä ihmisiksi voi sanoa) heittää sut kapakasta pihalle??
        jo näistä sun kirjoitteluista pystyy näkemään miten SUHTAUDUT muihin mielestäsi alempi arvoisiin ihmisiin!!!!


      • kohteluunkin
        siinä tulee totuus kirjoitti:

        esiin ja selviää hyvin mitä siellä on sinä iltana tapahtunut!

        miksi muuten jatkat tätä kirjoittelua? sulla oli jo tuolla "loppulausunto"!?
        vai onko se niin KATKERA paikka kun ALEMPI arvoiset ihmiset (jos niitä ihmisiksi voi sanoa) heittää sut kapakasta pihalle??
        jo näistä sun kirjoitteluista pystyy näkemään miten SUHTAUDUT muihin mielestäsi alempi arvoisiin ihmisiin!!!!

        Ihan voit olla ihan mitä mieltä tahansa, mutta ei ole meidän vika jos sulla oli "tiukka pipo ja vähän leluja lapsuudessa". Kantsis silloin mennä esim. psykiatrisen kuntoutuksen piirin eikä härveltämään asiakaspalvelun piiriin.

        On meinaan unohtunut se että maksettiin 50 euron setelillä.......................................

        Sana on levinnyt ja meidän tuttavat seisoo ainakin meidän takana eli jatkakaa vaan entiseen malliin, mutta meitä ei rahasteta.


      • Show must go on
        ettehän te kirjoitti:

        haukkuneet baarin henkilökuntaa ja ETTE vastustaneet järjestyksenvalvojaa..
        paikalla ollut todistaja on jo kertonut tästä jutusta toisenpuolen joten antaas olla jo!!

        Vedäppä kuule se narikan nahkalippis päähäs ja laula Show must go on niin mä kerron sulle millä se henki lähtee...

        Se sun "tila-auto todistajasi on ythtä uskottava kuin joulupukki"


      • vain sinua
        ettehän te kirjoitti:

        haukkuneet baarin henkilökuntaa ja ETTE vastustaneet järjestyksenvalvojaa..
        paikalla ollut todistaja on jo kertonut tästä jutusta toisenpuolen joten antaas olla jo!!

        Ei sen baarin muussa henkilökilökunnassa ole vikaa vain sinussa ja huono egoisissa järjestyksenvalvojissa.

        Ei pidä vetää koko porukkaa lokaan.

        Tuntomerkkisi on kerrottu noin tuhatpäiselle lähipiirillle eli oleppa tarkkana vaihtor


      • jo hengen lähdöstä
        Show must go on kirjoitti:

        Vedäppä kuule se narikan nahkalippis päähäs ja laula Show must go on niin mä kerron sulle millä se henki lähtee...

        Se sun "tila-auto todistajasi on ythtä uskottava kuin joulupukki"

        puhumaan.. uhkaus vai? otas vähän viinaa lisää ja kirjoittele näitä juttui lisää mut älä kerro niitä 1000 kaverille vaan 10000 niin tehoo paremmin ;)

        niin ja mites ne henkilökohtaiset loukkaukset? aina voidaan jäljittää!
        mut näillä viime aikaisilla kirjoituksilla olet näyttänyt mikä olet ihmisenä..

        ps. en oo ko. ravintolassa töissä enkä myöskään alalla.


      • joten tuo asian
        vain sinua kirjoitti:

        Ei sen baarin muussa henkilökilökunnassa ole vikaa vain sinussa ja huono egoisissa järjestyksenvalvojissa.

        Ei pidä vetää koko porukkaa lokaan.

        Tuntomerkkisi on kerrottu noin tuhatpäiselle lähipiirillle eli oleppa tarkkana vaihtor

        levittäminen täyttää kunnialoukkauksen ja herjauksen! toivottavasti ko baarimestari lukee ja tekee sinusta rikosilmoituksen.


      • vaihdoit
        Show must go on kirjoitti:

        Vedäppä kuule se narikan nahkalippis päähäs ja laula Show must go on niin mä kerron sulle millä se henki lähtee...

        Se sun "tila-auto todistajasi on ythtä uskottava kuin joulupukki"

        nimimerkkiäsi? eikö suudellut enään??


      • Rähjääjä
        kuin raha kirjoitti:

        Monet ovat ihmetelleet miksi tarjottua "korvausta" ei otettu vastaan.

        Minäpä kerron.

        Se kohtelu jonka saimme oli ala-arvoista ja loukkaavaa. Niin kuin on ollut tämä nettikeskustelukin joiltakin osin. 100 euron rahallinen menetys ei ole mitään sen rinnalla miltä se tuntuu kun noin asioita hoidetaan.

        Ravintolapäälikkö tarjosi 50 euron lahjakorttia niiden omaan firmaan. Menetys oli 100 euroa.
        Lisäksi olen sitä mieltä että ihminen kai saa itse päättää kuinka omat rahansa käyttää.

        Minulla ei ole mitään syytä valehdella tapahtumien kulusta. Mitä minä siitä saisin?

        Juttu tuotiin julkisuuteen juuri siitä syystä että se hoidettiin niin kornisti, että olen usein kysellyt itseltäni että voiko tämä olla totta - ikävä kyllä on.

        Ne ihmiset joiden kanssa ollaan asiasta keskusteltu ns. face-to-face eivät usko että olisimme rähinöineet. Ei kuulu kummankaan tapoihin.

        Asia on viety jollain tasolla ylemmälle portaalle mietittäväksi.

        PS. Kunnianloukkaussyyte voidaan nostaa vain yksityishenkilöä vastaan. Kunnianloukkaus on kyseessä vain silloin kun henkilö on selkeästi tunnistettavissa eli pelkät nimimerkit eivät riitä. Me olemme Ainoat henkilöt jotka tässä asiassa ovat esiintyneet ihan omilla nimilläänkin.

        Eikös 50€ mennyt poken paitaan.
        Kolikot heitit itse tarjoilijaa kohti, eihän semmoisia korvata.
        Mielestäni 45€ olisi ollut liikaa ravintolalle kun tuolla tavalla asiat hoidatte.


    • päättelijä

      viidessä viimeisessä kirjoituksessasi paljastit itsesi.
      eli henkilö joka ei sinua riittävästi nuoleskele, kumartele tai palvele sinua mielesi mukaan tai uskaltaa olla kanssasi eri mieltä, on kyseinen henkilö KÖYHÄ ja tälle henkilölle on rautanaulojen kiillotus pimeässä LIIAN vaikea tehtävä.
      tämä johtuu tietenkin siitä että henkilöllä on ollut kireä pipo/ nahkalippis lapsena ja vanhemmat eivät ole ostaneet riittävästi lelluja.
      tälläisen henkilön pitäis miettiä että kannattaako yleensä ELÄÄ? tai ehkä psykiatri saattais auttaa tai jos paremmin toimeen tuleva uusi ammatti ei asiaan auta.

      itse et vastaa suoraan selvästi kirjoitettuihin kysymksiin vaan kierrät ne hienosti ja jos joku on osunut lähelle totuutta niin yritätä "torpeedoida" sen alas!

      alku kirjoituksissa saattoi sinua vähän uskoa, mutta nyt kun PALJASTIT TÄYSIN oman luonteesi en usko tohon kirjoittamaasi teksiin TIPPAAKAAN!!

      suosittelen sinulle itsellesi sitä psykiatriasta hoitoa ja toivottavasti et käy enään ravintoloissa pilaamassa muiden asiakkaiden tai työntekijöiden hauskoja/ mukavia hetkiä.

      • päättelijä

        unohtui vielä noi PELLET, aivottomat nahkapää gorillat..

        eli noista kaikista pystyy täysin päätteleen minkälainen oli käytöksesi tapahtuma hetkellä ja minkälaista kielenkäyttösi oli!!
        ja sinun on tästä eteenpäin TURHA väittää muuta.


      • päättelijä
        päättelijä kirjoitti:

        unohtui vielä noi PELLET, aivottomat nahkapää gorillat..

        eli noista kaikista pystyy täysin päätteleen minkälainen oli käytöksesi tapahtuma hetkellä ja minkälaista kielenkäyttösi oli!!
        ja sinun on tästä eteenpäin TURHA väittää muuta.

        ystävää voi olla eri mieltä :))


      • pro
        päättelijä kirjoitti:

        unohtui vielä noi PELLET, aivottomat nahkapää gorillat..

        eli noista kaikista pystyy täysin päätteleen minkälainen oli käytöksesi tapahtuma hetkellä ja minkälaista kielenkäyttösi oli!!
        ja sinun on tästä eteenpäin TURHA väittää muuta.

        tämä vorohan on vielä töissä, joten varokaa ettei se vie teidän rahoja. tuon tasoisessa ravintolassa sattuu virheitä, varsinkin viikonloppuna kun on kiire...se on vain inhimillistä...mutta nyt oli kyseessä arki-ilta ja ei kait tää "ammattitaidoton apina" tarjoilija varastaisi, kun tietää jäävänsä siitä selvästi kiinni. kun kaikki ne teidän tuhat kaveria on jäänyt pois niin meno sen kun paranee.

        tuli vaan mieleen kun kerran asiakaspalvelussa olen itsekin...jos yrittäisin varastaa...huom!jos!! ja asiakas huomaisi sen heti ja vaatisi rahoja takaisin... antaisin rahat anteeksi pyydellen takaisin ja sanoisin sen olleen vahinko, en todellakaan alkaisi inttämään ja poistattaisi varkauden uhreja ja jäisi odottamaan kassanauhojen ja turvakameroiden tarkistusta ja näin vaarantaisi työpaikkaani... realistisuutta peliin hyvät ihmiset...ollaan kuitenkin suomessa missä on hyvä kuluttajansuoja *=)


      • ja tulisesti

        Noo. Pitänee vähän perua sanojaan - ei ollut loppukommentti kuitenkaan se edellinen.

        Tuosta psykiatriseen hoitoon ohjauksesta...kleptomania ja hallitsematon aggressiivisuus eivät ole minun ongelmiani. Mutta jos hoitoa noihin vaivoihin tarvitaan niin tervetuloa vaan vastaanotolle. Tai jos vaikka se fallussymboli "undulaatti" tai kisimau kupsahtaa niin eroahdistushan siitä iskee - apua löytyy siihenkin vaivaan.

        Ravintolakäynnit ja hyvä ruoka eivät lopu yhden ravintolan v...mäiseen käytökseen. Valintakysymys.

        Erityiskiitoksia hyvästä ja asiallisesta palvelusta voin antaa tässä mm. ravintola Salvelle, Gastonelle, Gasellille, Zetorille, Vanhalle, Mayalle, Vltavalle, Molly Mallonille, Vankkurille, Kaisalle, Old doorille,Pata ässälle, Storyvillelle,Viking linelle, Ecerölle, Calypsolle, Merimakasiinille ja useille muille, mutta en tuolle Vantaalaiselle ravintolalle.

        En todellakaan halua "varpaanvälien nuolemista" vaan asiallista palvelua.

        Ja sinä joka olit sitä mieltä "että hanki elämä ja mitäs yhdestä satasesta". Toivon sydämeni pohjasta että sinulle käy joku päivä samoin ja että ajattelet yhä silloin että "mitäs tässä - eletään".

        Niistä 1000 ystävästä jotka joku mainitsi sattuu muutama olemaan itsekkin ihan nimeä kantava artisti ja sana kiertää sielläkin.Ei tosin ihan täällä netissä vaan suusta suuhun.

        Tosiasiassa ihmisellä ei voi olla "hyviä" ystäviä enemmän kuin yhden käden sormiin mahtuu.....

        Sellainen henkilökunta kuin pomokin.


    • Itse olen toiminut vajaa neljä vuotta kaupassa vastaavana. Olen myös itse ollut hässäkässä kassalla, ja asiakas on huomauttanut pienemmistä virheistä - esimerkiksi väärästä hinnasta tai jos tuotetta on vedetty useampi. Useimmiten asiakas on ollut oikeassa. Tässäkin tapauksessa asiakkaalla on vastuu tarkastaa kuitti välittömästi, huomata virhe ja kertoa siitä välittömästi, niin että ostetut tuotteet on (ja on ollut koko ajan kassan läheisyydessä) yhä laskettavissa. Ihmisiä kassallakin on, ja teemme virheitä.

      Näitä tapauksia on tullut useampikin, onneksi meillä sentään asiat toimitetaan niin, että jollei asiaan ole selvyyttä, niin kassa välitilitetään ja katsotaan, täsmääkö kassa. Toki äärimmäisen harvinaisessa tapauksessa myyjä saattaa korjata edellistä virhettään nuhteita peläten, minkä on huomannut, ja luvut puhuvat puolestaan. Se on valitettavaa, mutta sitä ei voida todistaa millään tavoin. Paitsi jos joku sattuisikin ehkä ka. asian vielä oikeudessa todistamaan.

      Teidän tilanteessanne on ehdottomasti toimittu väärin - koneet laskevat, paljonko ollaan veloitettu ja loppuillasta (tai seuraavana päivänä) virhe näkyy. Joko ei ole tarpeeksi miinusta (kuten useimmiten on) tai sitten kassa näyttää selvästi plussaa, mikäli kassaa käyttää vain yksi henkilö. Päihtynyt on yhä asiakas (varsinkin ravintoloille/baareille!), ja asiakaspalvelussa tulee ottaa selvää, että kuka on oikeassa. Omista kokemuksistani voin uskoa, että päihtynytkin asiakas saattaa hyvinkin olla oikeassa.

      Mikäli olette käyttäytyneet hyvin niinkuin sanotte, täytyy kyllä pahoitella kyseisen ravintolan puolesta. Näin ei pitäisi sattua, ja sellaisessa tapauksessa asia tulisi selvittää, oli sitten myyjällä/baarimikolla kuinka huono tai kiireinen päivä tahansa.

      Nyt vain on jo liian myöhäistä.

      Tilanne on päällä siinä vaiheessa, kun rahanvaihto tapahtuu, silloin pitäisi soittaa samantein poliisi paikalle, keskustella asiasta ja toivottavasti saada rahat takaisin.

      Muussa tapauksessa... Sietää vaihtaakin ravintolaa.

      • suhteen

        tekemistä, vaan oikeusturvaan ja järjestysmiehiin liittyen...

        tuntuu että täällä saa järjestysmiehenä tehdä ihan mitä tahansa...

        minut pahoinpideltiin (ja todennäköisesti raiskattiin, vaikken siitä mitään muistakaan) useamman järjestysmiehen voimin... olen nainen

        syytä tai oikeutusta tälläiselle heidän teolle en ymmärrä

        arvatkaa vaan joutuvatko vastuuseen...??

        todellinen oikeusvaltio!

        en enää käy ravintoloissa


      • Portsari itsekin
        suhteen kirjoitti:

        tekemistä, vaan oikeusturvaan ja järjestysmiehiin liittyen...

        tuntuu että täällä saa järjestysmiehenä tehdä ihan mitä tahansa...

        minut pahoinpideltiin (ja todennäköisesti raiskattiin, vaikken siitä mitään muistakaan) useamman järjestysmiehen voimin... olen nainen

        syytä tai oikeutusta tälläiselle heidän teolle en ymmärrä

        arvatkaa vaan joutuvatko vastuuseen...??

        todellinen oikeusvaltio!

        en enää käy ravintoloissa

        Käytte ravintoloissa, niin käyttäydytte ravintolan sääntöjen mukaisesti, oli ne kuinka hölmöt säännöt tahansa. Pokeille ei vittuilla. Myöskään baarimikoille ei vittuilla. Tällaisesta toiminnasta lentää niska perse otteella ulos. Baarimikot ja poket eivät ole väärässä. Jos jokaisen känniläisen valituksia alettaisiin kuuntelemaan ja kutsuttaisiin vuorovastaava paikalle aina kun joku känniääliö sitä vaatii, niin huhhuh ei tulisi töiden tekemisestä mitään...

        Poket on kingejä. Piste. Ikuisesti. Loppuunkäistelty.


      • Alkoholilaki

        Missä ravintolassa päihtynyt on vielä asiakas.


      • IloinenHumala,kiitos
        Portsari itsekin kirjoitti:

        Käytte ravintoloissa, niin käyttäydytte ravintolan sääntöjen mukaisesti, oli ne kuinka hölmöt säännöt tahansa. Pokeille ei vittuilla. Myöskään baarimikoille ei vittuilla. Tällaisesta toiminnasta lentää niska perse otteella ulos. Baarimikot ja poket eivät ole väärässä. Jos jokaisen känniläisen valituksia alettaisiin kuuntelemaan ja kutsuttaisiin vuorovastaava paikalle aina kun joku känniääliö sitä vaatii, niin huhhuh ei tulisi töiden tekemisestä mitään...

        Poket on kingejä. Piste. Ikuisesti. Loppuunkäistelty.

        Onko jotain sellaista baaria Suomessa jossa asiakasta kohdellaan asiakkaana? Meinaan vaan, että kun oon ite tehny lähinnä vaan asiakaspalvelutöitä elämäni aikana, ja mun tekemissä töissä on aina ollu päivän selvää että asiakas otetaan aina huomioon, myös silloin kun hänellä on huono päivä.

        Ja on useammankin kerran käynyt niin, että asiakas on hetken kuluttua pyytänyt anteeksi käytöstään, kun olen hänelle ollut ystävällinen ja avulias vaikka hän on käyttäytynyt huonosti. Jotkut ovat myös soittaneet takaisin ja pyytäneet anteeksi. Niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Ja selkeästi ei huuda kun sinne ei itse huuda. Kaikki ihmiset tässä maailmassa haluavat ja tarvitsevat sitä että heitä kunnioitetaan ja pidetään yhtä arvokkaana kuin muitakin.

        Ymmärrän että järjestyksenvalvonta-työssä tilanteet voivat olla äärimmäisiä, mutta myös poke vaikuttaa omalla asenteellaan ja valinnoillaan baarin tunnelmaan ja illan kulkuun. Ja se että salilla pumpattu poke vetää niskalenkkiotteella asiakkaan tajuttomaksi, ei kuulu ammattitaitoiseen järjestyksenvalvonta-työhön.

        Eli missä on se baari jossa on empaattiset poket? Sinne voin viedä rahojani, muuten juon kotona ja tuolla ulkona, onhan kesä tulossa. :)


    • oikeudessavoittanut

      Poke on nolla, asiakas on aina oikeassa.

      Jos saatte huonoa palautetta, levittäkää puskaradiolla sanaa, ja avautukaa netissä. Se syö oikeasti asiakkaita.

      Rikosilmoitus kannattaa aina tehdä, vaikka syytettä ei välttämättä sitten nostettaisikaan näytön puutteessa. Kun epäilyjä kasaantuu yhdelle henkilölle, tämä otetaan poliisien syyniin kyllä tarkemmin. Poliiseille pitää olla nöyrä ja puhua 100% totta, pokeille ei tarvitse nöyristellä yhtään. Nehän ovat asiakaspalvelijoita.

    • t4erdsc

      Vieläkö tästäkin asiasta jaksetaan jauhaa?

      Eikö asia lukuisista "tulisesti suudellun" kommenteista tullut selväksi?
      Normaali suomalainen häirikkö, joka saattaa olla oikeassa tai olla olematta oikeassa väärän rahanpalautuksen suhteen, mutta tehnyt sen jälkeen suomalaisen känniääliön tapaan kaiken päin persettä, mukaanlukien tämä täysin anonyymi kirjoittelu netissä.

      Unohtakaa mokoma vouhkaaja jo.

    • jeppulisjeppu

      Ravintolan kassan pitäisi heittää illan päätteeksi, jos ovat antaneet vaihtorahasta väärin - joten ravintolapäällikkö voi kysyä sinä iltana työskenneiltä, huomasivatko tätä (työntekijöiden olisi tosin pitänyt jo ilmoittaakin siitä....).

      Se, että maksoit hupparin rikkoutumisesta on kinkkisempi juttu - ja varsinkin jos siihen liittyy kerrotut asiat. Se on varmaankin menetettyä rahaa, en tosin tiedä miksi työasun rikkoutuminen on sinun ongelmasi.

    • Mainosko

      4,50€ iso a-olut vai melko halpa.

    • jumalaolenminäetSINÄ

      Tarinasi ei todellakaan ole mitään harvinaista tässä maassa. Ja etenkin järjestysmiesten (tyttöjen) toiminta on herättänyt ennenkin närää. Olen harrastanut jo 2 vuotta salakuvaamista, niin ravintoloissa kuin ravintoloiden ulkopuolella näiden ovimikkojen työskentelyä. Ulkopuolella kuvaaminen tapahtuu aina omasta autostani, jonka olen jättänyt mahdollisimman otolliseen paikkaan jonne olen asentanut videokamerat ja suunnannut ne ravintolan etuovelle.
      Nykyään on todella pieniä kameroita joita voi piilottaa esim vaatteisiin, tai jopa paidan nappiin. Olen saanut "sovittua" juuri näiden nauhoitusten ansiosta jo 2 tapausta, jotka muuten olisivat menneet oikeuteen mm. järjestysmiehen väkivaltaisena vastustamisena. Ja arvaatko miksi järjestysmiehet eivät halunneet oikeuteen mennä? Ja voin kertoa senkin että nämä vahingonkorvaukset jotka sain tällä "sovittelulla" olivat paremmat kuin hyvät. Sekin hyvä puoli asiassa on etten ole saanut edes porttikieltoa kyseisiin ravintoloihin, tosin en niissä ole enää käynytkään. Tämä on ainoa tapa saada oikeutusta asioilleen jos meinaa humaltua ravitsemusliikkeissä. Suosittelen!

    • Einari499

      Siksi juuri en ravintoloissa käy .Ravintolat kohtelevat asiakkaita täysin mielivaltaisesti.

    • Anonyymi

      saako ravintolassa kiinnioleessa olla sisällä muitakin kun työntekijät

    • Anonyymi

      saako ravintolassa kiinniolessa olla muitakin kun työntekijät

    • Anonyymi

      Todellakin ravintolan nimi esiin, ettei erehdy missään nimessä paikalle. Ilmeisesti ravintola yrittää nyt viedä asiakkaan rahat, kun ovat joutunut seisomaan pari vuotta ilman tuloja. Valtiohan on jakanut ruhtinaallisesti rahaa myös rav.-yrittäjille, joten eikö mikään riitä??

      • Anonyymi

        Hohhoijaa.
        Mistä teitä sikiää? Tapaus on 16 vuotta vanha. Ei varmaan liity koronaan mitenkään, mitä luulet?


    • Anonyymi

      Pub Niskalenkki älä mene
      Pub Nyrkkirauta pakene 😉

    • Anonyymi

      jos on noin mulkku meininki niin olisin vaan tyytyväinen ikuisesta porttikiellosta ja kantaisin rahani viereiseen baariin jos siellä mukavampaa henkilökuntaa. Itse sain viikonloppuna porttikiellon baariin kun minulle alettiin haastaa riitaa. vaihdoin pöytää ja sanoin samalla jotain, tyyliin: En jaksa alkaa tapella, hyvää illan jatkoa. Tää rähinäpelle seurasi perässä toiseen pöytään. Kun aloin pyytää poistumaan että saan juoda olueni rauhassa, alkoi huitominen. laskin että väistin tai torjuin yhteensä kuusi epätoivoista yritystä saada nyrkki pöydässä istuvan miehen ohimoon. Tämän seurauksena minua aletaan käskyttää baarimikon toimesta ulos baarista.. Noh, poistuin hetkeä myöhemmin. Tätä ennen maksatin lattialle lentäneen kaljan tällä rähinöitsijällä. Toivon että minulla on ko. baariin porttikielto. on helppo pysyä pois. He tässä enemmän menettivät kuin minä. Kohtuu käyttäjänä 2-3 olutta ja kotia näen että en tuo baarille rahaa niin paljon kuin tämä siellä joka ilta istuskeleva vanha juoppo. Pitäkööt hänet siis minun sijastani asiakkaana kun molemmat ei mahduta samaan baariin :) Enkä muutenkaan mielellään ainakaan vapaa-aikanani vietä kusipäiden kanssa aikaa. Onneksi on vaihtoehtoja :) Tarinani opetus: Pidä sitä menetettyä rahaa maksuna siitä että saat viettää aikaasi paremmassa seurassa tästä lähtien.. ja ihan julkisesti kyllä voit kertoa missä tapahtui ja mitä tapahtui.. kuuluu yleiseen tietämykseen ja toimii varoituksena muille siellä asioiville. sitähän varten on esim. google mapsissa palautteenantomahdollisuus ravintoloille.

      Kerran lainasin 60 e duunikaverille... häntä ei näkyny seuraavana päivänä enää töissä... minä menetin 60 mutta häne menetti työnsä... kaikki ei vaan osaa :) Enkä ole katkera tai jääny miettii menetettyä rahaa. Valtio on vienyt enemmän!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3821
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      593
      3595
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3552
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2231
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      53
      2219
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      321
      1967
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1947
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1756
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1413
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1352
    Aihe