Hei.Omistan vuoden 2005 mallisen auton jonka olen ostanut aivan uutena.Autollani on ajettu noin 14Tkm.Kysymykseni on että korvaako vakuutus tai auton takuu autoani kolaroidessani sen ja kuinka paljon se korvaa vai meneekö auto automaattisesti takuu piiriin jossa minulle tulee uusi samanlainen auto tilalle?Millainen on uusilla autoilla takuu ehdot ja kun nyt puhutaan puolivuotta vanhasta autosta niin meneekö se automaattisesti takuupiiriin jos autolla ajaa kolarin ja saan uuden tilalle.Minulle ei niin ole vakuutus asiat yms,tuttuja eli joudunko ottamaan lisävakuutuksia jos nyt nykyinen ei korvaa ja silloin jos kolari sattuu niin se minulle tulee todella kalliiksi.
Uuden auton kolarointi
5
1684
Vastaukset
- joko vahinko kävi?
korvaa kolareita. Takuu korvaa ainoastaan autossa olevat valmistusviat. Ihan sama kuin muissakin tuotteissa, ei ne takuun piikkiin mene jos tuotteen itse hajotat.
Minkälainen liikennevakuutus sinulla on? Uuteen autoon kannattaa ehdottomasti olla Kasko, joka korvaa vahingot tietyllä omavastuuosuudella. Pelkkä pakollinen liikennevakuutus ei autoasi korvaa, ainoastaan vastapuolelle aiheuttamasi vahingot. - rimpjar
Kävele ensimmäisenä arkipäivänä lähimpään
vakuutus yhtiöön ja ota auton täysarvo vakuutus
sen jälkeen ei tarvitse murehtia kolareita.
Normaali köytössä autosta rikkoontuneet
osat taas kuuluu auton takuun piiriin. - vakuutusyhtiöstä
ja maksat vain omavastuuosuuden. Tietty jos kolaroit ja maksatat korjauskulut vakuutuksesta, bonukset putoavat ja maksat vakuutuksesta hieman enemmän...
- jotta
Hei. Toivottavasti et ole vielä kolaroinut. Vältä kolaria viimeiseen asti.
Riippuu sinun vakuutus/laajuudesta mitä se korvaa. Törkeä liikenteen vaarantaminen tai känni tai huumeet, niin vakuutus ei korvaa mitään. Joudut myös maksamaan vastapuolen vahingot. Liikenteen vaarantaminen voi myös pienentää korvaus prosentteja. Tai,jos olet oikeassa niin korvataan kaikki...
Jos sulla on vakuutus ok niin saat uuden samanlaisen auton tai täyden korvauksen rahana. Muutaman kympin per päivä tulee myös korvausta vakuutusyhtiöltä. - kuin porkkana
Takuu ja vakuutus on eri asia. Ifi mainostaa, että sieltä saa jopa 25% enemmän kuin maksoit.
Yleensä jos on täyskasko, niin alle 60 tkm ajetulla ja 3v vanhalla autolla saa uuden tilalle, jos korjauskustannukset ovat määrätyn prosentin suuruiset. Ifissä olisin kuitenkin tarkkana, siellä ollaan kiemuraisia kuin käärmeet. TV mainostaa että korvauksen saanti on helppoa, mutta toisin aina on
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all261916Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔571759- 331462
- 721134
- 521069
Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin
Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j22955- 54900
- 49883
- 24874
Keskisarjan puheet
Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?178869