....

Manzeli

Ajattelin (tai ei jäänyt ajatteluksi vaan tulin) tähän rasismikeskusteluun ja sanoa OMAN mielipiteen ja näkökulman. Eli suomi ei ole mielestäni täysin rasistinen. Vaan jotkut ihmiset ovat. Sen huomaa monessakin paikassa ja erillaisissa tilanteissa.

Esimerkiksi mua itseäni on syrjitty/pilkattu mun uskonnon vuoksi, siis olen täysin suomalainen ja mun vanhemmatkin ovat, kuulun krisitinusko ryhmään eli olen uskossa ja niin on vanhemmatkin, tosin ei koko perhe. Olemme saaneet itse valita mihin uskomme ja tämä on oma tahtoni. Mutta miksi sen takia pitää kiusata ja syrjiä?

Olen ollut koulukiusattu ala-asteelta yläasteeseen. Mun mielestä ala-asteelaisten ja ylä-aste ikäisten pitäisi enemmän saada tutustua muitten maiden kulttuuriin ja uskontoihin sekä tapoihin. En tarkoita, että heidän pitäisi itse noudattaa niitä mutta tutustua ja nähdä millaisia ne ovat. Ehkä he voisivat edes joskus hyväksyäkkin ulkomaalaiset ja heidän tapansa eikä arvostella tai syrjiä Heitä etenkään värin perusteella, sillä eivät ne itse sille mitään voi ja yhtälailla meijä oma väri voi olla "viallinen" heidän mielestään ja munkin joskus...

En hyväksy kaikkia kulttuureita ja uskontoja, mutta Heille (ulkomaalaisille yleensäkki) on opetettu pienestä pitäen heidän uskontonsa ja kulttuurit/tavat miten heidän tulisi elää ja opettaa samat lapsilleen ja he omille lapsilleen eli sukuplvelta toiselle.

Mun mielestä toi pilapiirros-juttu ei oikeastaan ole mikään "oikea" tai "todellinen" syy tuohon mielenosoituksiin ja riehumiseen. Nyt ne (ulkomaalaiset) saivat jonkun "hyvän" syyn riekkua tuolla noin ja tappaa ihmisiä. Se on väärin!!! Mutta meitä on moneen junaan...Ja uutiset/toimittajat vielä lietsovat ja suurentelevat koko juttua sekä joku varmaanki siellä jossain ulkomailla sepittää jotain omia juttujaan tietäen että siitä nousee tommoinen kapina.

Jos suomi on oikeasti NIIN kauhea maa niin ei tarvitse muuttaa sitten tänne ja alkaa riehua ja syyttää suomea. En haluisi (Kuka nyt haluis!?) että suomeen tullaan riehumaan asioista mitkä ei edes liity suomeen mitenkään...

Heh..Ehkä mun tunteenpurkaus tuli tässä..Tekstissä voi olla virheitä.. Mutta muistakaa tämä on MUN oma mielipide...Ei tarvitse olla samaa mieltä..:)

8

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmmmmmm

      Noh, kokemukseni mukaan me suomalaiset koemme yhä vain enemmän rasismia omassa maassamme. Viimeksi tänään sain taas kuulla töissä maahanmuuttaja-työkaveriltani hyvin kärkkääseen sävyyn toiselta maahanmuuttajalta, että "mitä sinä ajattelit tästä maasta, kun tänne tulit?". Sitten hän esitti oman maansa kansallistanssia, totesi, että Suomessa ei ole mitään omia tansseja. Noin yleensä hän puhuu melko suorasanaisesti kuinka rumia, tyhmiä ja laiskoja me suomalaiset olemme kertoen mm tarinoita omasta hyvään ulkonäköön liittyvistä asioista tai muusta missä hän tai hänen omat kansalaiset ovat. Juu, sivistymätöntä ja rasistista! Yritän olla välittämättä, mutta kun päivästä toiseen saa kuunnella tällaisia juttuja, tulee mieleen että kuka tai ketkä ovat rasisteja meitä suomalaisia kohtaan omassa maassamme. Olemmekohan jo vähän liiankin suvaitsevaisia tai kilttejä?

      • ihmisentasoeitäyty

        Tätä samaa et havaitse Kiinalaisissa tai japanilaisissa.
        Se kansojen kehitysvammaisuus on perinnöllistä, toiset vaan on enempi eläimiä.


    • Hmmmmmmmmmmmmmmm

      Edellinen. Tämä juttu siivotaan varmaan pois liian rasistisena ???????? :)))))))

      • anonyymi_v3v

        Totuutta ei voi lakaista maton alle.


    • AkuAnkka_on_terapiaa

      Uskonnot = luulosairaudet ja kuvitelmat.

      Tuohon on nykyään lääkkeitä saatavilla. Pikaista paranemista!

    • O-M-G_määlin_tulin

      Ajattelin (tai ei jäänyt ajatteluksi vaan tulin) tähän rasismikeskusteluun ja voin sanoa että kiihotuin vääräuskoisista ja totta jumalauta TULIN!!!

    • 0000000

      Jos et puhu uskonnostasi ja se ei tule esiin, en pilkkaa sinua.

    • totuusvelvoittaa

      Oletko nähnyt kivityksiä tai muita pään leikkuita.
      Ympärileikkauksia ja muuta uskonnollista totuutta.
      Näistä se rasismi kumpuaa, minä en halua tällaista ja olen siksi mieluummin rasisti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2591
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe