miksi pyöritte tämän kaste asian ympärillä?
Eikö kukaan osaa vastata?
Vielä kysyn
23
660
Vastaukset
- hansutuulia
Jumalan perillisiä ovat uskoon tulleet ja kastetut, ja heitä alettiin kutsumaan ensimmäisiksi kristityiksi, eikä siihen kuulunut kylän koko väestö, vana uskoontulleet ja kastetut.
tärkeä asia, jonka itse Jeeus on asettanut.
Apostolien teot:
1:5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
1:19 Ja se tuli kaikkien Jerusalemin asukasten tietoon; ja niin sitä peltoa kutsutaan heidän kielellään Akeldamaksi, se on: Veripelloksi.
1:22 Johanneksen kasteesta alkaen hamaan siihen päivään, jona hänet meiltä otettiin ylös, tuleman hänen ylösnousemisensa todistajaksi meidän kanssamme."
2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
8:12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
Päätin kerran etten keskustele tällä palstalla enää kasteesta, mutta tulin puolustamaan vauvoja jotka kuolevat äidin kohtuun, ja jotkut antavat ymmärtää ettei heillä ole osuutta Jumalan tykönä ilman kastetta.
Mutta nyt olen päättänyt että tämä kastepalsta ei kutsu minua enää, sillä Jumlan lapset on kutsuttu rauhaan ja palvelemaan elävää Jeesusta Kristusta. Hänessä olemme täydellisiä vaikka nyt tunnemmekin vajavaisena, ja vajavaisena myös kirjoittelemme tänne. Herra armahtakoon jokaista joka yrittää tehdä väkivaltaa pienokaiselle ja antaa ymmärtää kasteen puuttumisella kelpaamattomaksi taivaaseen.
Amen. Ja kiitos keskustelijoille.- lisää vielä:
HERRA JEESUS KRISTUS, sinä näet ihmiset ja heidän sydämensä tilan jotka täällä krjoittavat, sinä näet tulisilmilläsi, millä motiivilla he sen tekevät? Sinä Jeesus olet saanut Isältä Jumalalta kaiken vallan taivaassa ja maan päällä, siksi rukoilen että käännät sen vihan jota kristityiksi itseään nimittävät henkilöt täällä kirjoittavat toinen toisiaan vastaan:RAKKAUDEKSI, sinun valtavaksi voimavaraksi, toinen toisilleen.Näet ne henkilöt jotka omivat oikean opin itselleen, ilman sinulta tullutta valtuutta opettavat, tuomitsevat jne. täällä kanssa veljiään ja siskojaan!Rukoilen Pyhä Isä, Jeesuksen nimessä anna anteeksi ja armahda heitä mitä he sokeudessaan ja vihassaan tekevät.Siunaa Jeesus heitä totuudellasi.Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä, aamen.
- hansutuulia
Ilm. 3:20
Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani. - muukalainen 4
se on totta.
Mutta niin on myös kaikki muu sana minkä Taivaan Isä on meille Raamatussa sanonut.
Kun nyt sitten pyöritään yhden asian ympärillä, niin kaikki muu unohdetaan.
(vähän karkeasti sanottu)
Mutta mitä ymmärrätte tällä Raamatun sanalla;
"Kaikki, jotka pyrkivät lihassa olemaan mieliksi,
ne pakottavat teitä ympärileikkauttamaan
(kastamaan)itsenne vain siksi, ettei heitä Kristuksen ristin tähden vainottaisi.
Eiväthän nekään, jotka ympärileikkauttavat itsensä, itse noudata lakia, vaan he tahtovat teitä ympärileikkauttamaan (kastamaan) itsenne
saadakseen kerskata teidän lihastanne.
Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin
kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä
jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Sillä ei ympärileikkaus (kaste) ole mitään eikä ympärileikkaamattomuus,(kastamattomuus) vaan uusi
luomus.
Niin että mikä on tärkeintä?
Nuo edellä olevat Raamatun sanat antavat täydellisen vastauksen siihen, miksi kinastellaan kasteesta.
Noissa Raamatun sanoissa on myös selvästi sanottu
mikä on se tärkein mitä ihmisessä tulee saada
tapahtua.
Se on se onko sinusta tullut uusi luomus?
Onko Jeesus saanut sinut puhdistaa kaikesta syntisaastasta, onko Jeesus sydämesi Herra ja
Vapahtaja niin ettet enää elä sinä vaan Jeesus
sinussa.
"Jumalan lapset on kutsuttu rauhaan ja palvelemaan
elävää Jeesusta Kristusta."
Näin se on Herran tahto.
Mutta se tarkoittaa myös sitä että syntiä emme voi hyväksyä, emme itsessämme emmekä muissa.
Meidän tulee puhua totta eikä valhetta sillä valheessa ei rakkautta ole.
"Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa"
"Herra armahtakoon jokaista joka yrittää tehdä
väkivaltaa pienokaisille ja antaa ymmärtää
kasteen puuttumisella kelpaamattomaksi taivaaseen"
Niin tämäkin on sellainen asia että pahalle tuntuu
kun tehdään "väkivaltaa" Jumalan sanalle.
Mutta niinkauan sitä ollaan vääntämässä ja kääntämässä Jumalan sanaa kun ei tahdota ottaa vastaan rakkautta totuuteen.
Jumala meitä todella armahtakoon. Hansutuulia:"Päätin kerran etten keskustele tällä palstalla enää kasteesta, mutta tulin puolustamaan vauvoja jotka kuolevat äidin kohtuun, ja jotkut antavat ymmärtää ettei heillä ole osuutta Jumalan tykönä ilman kastetta".
---
Kukahan tällaista opettaa.
Mielestäni kastamattomuus ei ketään kadota, vaan kasteen halveksunta!
Viestistäsi saa sen käsityksen, ettei kasteeseen sisälly mitään Jumalan siunausta (armoa)?lisää vielä: kirjoitti:
HERRA JEESUS KRISTUS, sinä näet ihmiset ja heidän sydämensä tilan jotka täällä krjoittavat, sinä näet tulisilmilläsi, millä motiivilla he sen tekevät? Sinä Jeesus olet saanut Isältä Jumalalta kaiken vallan taivaassa ja maan päällä, siksi rukoilen että käännät sen vihan jota kristityiksi itseään nimittävät henkilöt täällä kirjoittavat toinen toisiaan vastaan:RAKKAUDEKSI, sinun valtavaksi voimavaraksi, toinen toisilleen.Näet ne henkilöt jotka omivat oikean opin itselleen, ilman sinulta tullutta valtuutta opettavat, tuomitsevat jne. täällä kanssa veljiään ja siskojaan!Rukoilen Pyhä Isä, Jeesuksen nimessä anna anteeksi ja armahda heitä mitä he sokeudessaan ja vihassaan tekevät.Siunaa Jeesus heitä totuudellasi.Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä, aamen.
Evankelista:"Näet ne henkilöt jotka omivat oikean opin itselleen, ilman sinulta tullutta valtuutta opettavat, tuomitsevat jne. täällä kanssa veljiään ja siskojaan!
Rukoilen Pyhä Isä, Jeesuksen nimessä anna anteeksi ja armahda heitä mitä he sokeudessaan ja vihassaan tekevät.Siunaa Jeesus heitä totuudellasi.Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä, aamen".
---
"Herra armahda myös niitä, jotka estävät lapsia tulemasta (Mark. 10:13-15) Jeesuksen tykö"muukalainen 4 kirjoitti:
se on totta.
Mutta niin on myös kaikki muu sana minkä Taivaan Isä on meille Raamatussa sanonut.
Kun nyt sitten pyöritään yhden asian ympärillä, niin kaikki muu unohdetaan.
(vähän karkeasti sanottu)
Mutta mitä ymmärrätte tällä Raamatun sanalla;
"Kaikki, jotka pyrkivät lihassa olemaan mieliksi,
ne pakottavat teitä ympärileikkauttamaan
(kastamaan)itsenne vain siksi, ettei heitä Kristuksen ristin tähden vainottaisi.
Eiväthän nekään, jotka ympärileikkauttavat itsensä, itse noudata lakia, vaan he tahtovat teitä ympärileikkauttamaan (kastamaan) itsenne
saadakseen kerskata teidän lihastanne.
Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin
kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä
jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Sillä ei ympärileikkaus (kaste) ole mitään eikä ympärileikkaamattomuus,(kastamattomuus) vaan uusi
luomus.
Niin että mikä on tärkeintä?
Nuo edellä olevat Raamatun sanat antavat täydellisen vastauksen siihen, miksi kinastellaan kasteesta.
Noissa Raamatun sanoissa on myös selvästi sanottu
mikä on se tärkein mitä ihmisessä tulee saada
tapahtua.
Se on se onko sinusta tullut uusi luomus?
Onko Jeesus saanut sinut puhdistaa kaikesta syntisaastasta, onko Jeesus sydämesi Herra ja
Vapahtaja niin ettet enää elä sinä vaan Jeesus
sinussa.
"Jumalan lapset on kutsuttu rauhaan ja palvelemaan
elävää Jeesusta Kristusta."
Näin se on Herran tahto.
Mutta se tarkoittaa myös sitä että syntiä emme voi hyväksyä, emme itsessämme emmekä muissa.
Meidän tulee puhua totta eikä valhetta sillä valheessa ei rakkautta ole.
"Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa"
"Herra armahtakoon jokaista joka yrittää tehdä
väkivaltaa pienokaisille ja antaa ymmärtää
kasteen puuttumisella kelpaamattomaksi taivaaseen"
Niin tämäkin on sellainen asia että pahalle tuntuu
kun tehdään "väkivaltaa" Jumalan sanalle.
Mutta niinkauan sitä ollaan vääntämässä ja kääntämässä Jumalan sanaa kun ei tahdota ottaa vastaan rakkautta totuuteen.
Jumala meitä todella armahtakoon.muukalainen:"Raamatun sanoissa on myös selvästi sanottu mikä on se tärkein mitä ihmisessä tulee saada tapahtua. Se on se onko sinusta tullut uusi luomus?
....Niin tämäkin on sellainen asia että pahalle tuntuu, kun tehdään "väkivaltaa" Jumalan sanalle".
---
Minustakin tuntuu pahalta, kun mennään muuttamaan Jumalan Sanaa oman järkeisoppinsa mukaiseksi.
Yksi tällainen kohta on Joh. 3:5:
"...jos joku ei synny VEDESTÄ ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."
Annetaan veden olla vettä ja Hengen Henki, "niinkuin on kirjoitettu"!- muukalainen 4
Tapio522 kirjoitti:
muukalainen:"Raamatun sanoissa on myös selvästi sanottu mikä on se tärkein mitä ihmisessä tulee saada tapahtua. Se on se onko sinusta tullut uusi luomus?
....Niin tämäkin on sellainen asia että pahalle tuntuu, kun tehdään "väkivaltaa" Jumalan sanalle".
---
Minustakin tuntuu pahalta, kun mennään muuttamaan Jumalan Sanaa oman järkeisoppinsa mukaiseksi.
Yksi tällainen kohta on Joh. 3:5:
"...jos joku ei synny VEDESTÄ ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."
Annetaan veden olla vettä ja Hengen Henki, "niinkuin on kirjoitettu"!se tärkein onko Jeesus saanut vaikuttaa niin, että
ihmisessä on saanut tapahtua se että kaikki entinen on mennyt ja uusi on sijaan tullut, siis että ihminen on uusi luomus. Niin etten enää elä minä vaan Jeesus minussa.
Näistä uskon asioista ei ole tarvis pähkäillä,
silleen mitä nyt tehdään, mutta tämä pähkäily ei lopu ellei ihminen saa rakkautta totuuteen.
Sillä jos ihmisessä tällainen jano syntyy Elävän Jumalan puoleen, niin ei hän hellitä anomistaan, etsimistään, kolkuttamistaan ennenkuin Jumala hänelle vastaa.
Elävään uskoon tulo, ja siinä eläminen eivät ole hokkus pokkus juttuja.
Siten että minä päätän, minä uskon ,vaan kyllä se on Jumala meidän uskon alkajamme ja päättäjämme,
mutta se ei tarkoita sitä että minä mennä porskuttelen niin kuin haluan.
Ei sellainen ihminen jonka Jumala omakseen ottaa
hän on valinnut niin kyllä tällaisessa ihmisessä on jano Elävän Jumalan puoleen ja näkee turhaksi kaiken turhuuden luona Jeesuksen suuruuden.
Saa kokea Jeesuksessa minulla on kaikki, kaikki. - muukalainen 4
hansutuulia kirjoitti:
Ilm. 3:20
Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.on.
Avatkaa sydäntenne ovi Jeesukselle ei vain puheissa
vaan ihan konkreettisesti.
Niin etten enää eläisi minä vaan Jeesus minussa. - älkää estäkö
Tapio522 kirjoitti:
Evankelista:"Näet ne henkilöt jotka omivat oikean opin itselleen, ilman sinulta tullutta valtuutta opettavat, tuomitsevat jne. täällä kanssa veljiään ja siskojaan!
Rukoilen Pyhä Isä, Jeesuksen nimessä anna anteeksi ja armahda heitä mitä he sokeudessaan ja vihassaan tekevät.Siunaa Jeesus heitä totuudellasi.Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä, aamen".
---
"Herra armahda myös niitä, jotka estävät lapsia tulemasta (Mark. 10:13-15) Jeesuksen tykö"Herra armahda myös niitä, jotka estävät lapsia tulemasta (Mark. 10:13-15) Jeesuksen tykö"
Sanoit kirjoituksessasi?
Onkos sinusta kirkon oppi ainut joka tuo lapsensa Jeesukselle, eikö Hellarit tee niin? Mikä ero siinä on jos Jeesus sanoi, "älkää estäkö...ja siunasi heidät. Jääkö jotain pois jos Helluntalainen siunaa lapsensa? älkää estäkö kirjoitti:
Herra armahda myös niitä, jotka estävät lapsia tulemasta (Mark. 10:13-15) Jeesuksen tykö"
Sanoit kirjoituksessasi?
Onkos sinusta kirkon oppi ainut joka tuo lapsensa Jeesukselle, eikö Hellarit tee niin? Mikä ero siinä on jos Jeesus sanoi, "älkää estäkö...ja siunasi heidät. Jääkö jotain pois jos Helluntalainen siunaa lapsensa?Kysyt:"Mikä ero siinä on jos Jeesus sanoi, "älkää estäkö...ja siunasi heidät. Jääkö jotain pois jos Helluntalainen siunaa lapsensa"?
---
Kerroppa joku esimerkki, jossa Apostolisessa seurakunnassa olisi siunattu pieniä lapsia.
Parikin Raamatun paikkaa riittää.
Perhekuntakasteista on taas lukuisia esimerkkejä.
Niissä ei missään mainita, että vain "ymmärtäväiset" kastettiin ja "ymmärtämättömät" lapset olisi erikseen vain siunattu.
Jeesus ei antanut erikseen lasten siunaamiskäskyä, mutta kaste- ja opetuskäskyn Hän antoi (Matt. 28:19-20).- keille Sanaa julistettiin
Tapio522 kirjoitti:
Kysyt:"Mikä ero siinä on jos Jeesus sanoi, "älkää estäkö...ja siunasi heidät. Jääkö jotain pois jos Helluntalainen siunaa lapsensa"?
---
Kerroppa joku esimerkki, jossa Apostolisessa seurakunnassa olisi siunattu pieniä lapsia.
Parikin Raamatun paikkaa riittää.
Perhekuntakasteista on taas lukuisia esimerkkejä.
Niissä ei missään mainita, että vain "ymmärtäväiset" kastettiin ja "ymmärtämättömät" lapset olisi erikseen vain siunattu.
Jeesus ei antanut erikseen lasten siunaamiskäskyä, mutta kaste- ja opetuskäskyn Hän antoi (Matt. 28:19-20).jos Jeesus siunasi lapset ja opetti että sen kaltaisten meidänkin tulee olla, niin eikö Hänen siunauksensa ollut mitään?
Eikö tuo Sanankohta ole sitä mitä kysyit minulta.
Sanotko että Jeesuksen siunaus on mitätön?
Kun rukoilemme, rukoilemme Jeesusta Kristusta, Hänen ominaan meillä on valtuudet siunata lapsi.
Eikö Jeesus antanut omilleen tallata käärmeitä, ajaa pahoja henkiä jne. rukoilla sairaiden puolesta ja voidella öljyllä, eikö Jeesus jättänyt että siunatkaa toinen toistanne että siunauksen perisitte.
Jumalan omina saamme Jeesuksen Hengen kautta siunata lapsemme. Sillä Hänen käsiensä kautta parannumme.
Eikö se Sana mitä hän sanoi niille joiden pitää tehdä parannus että lapset ovat puhtaita.
Missä kohtaa sinä sitten löydät vauvan kastetapahtuman?
perhekunta kasteet tapahtuivat aina Sanan opetuksen jälkeen, muista myös Filippuksen opetus hoviherralle.
Onk ikävää ettet tajua selkeää Sanan opetusta.
Eivät terveet tarvitse parnnusta, vaan sairaat, se kertoo syntisestä ja puhtaasta ihmisestä.
Pienet lapset ovat vapaita ja terveitä. Ruumiillinen sairaus on sitten asia erikseen.
Tapio, etkö voi jo tajuta että olet viemässä sellaista asiaa eteenpäin jota ei Raamattu käsitä. Etkö edes usko mitä kirkkonne on alkanut ymmärtää, ettei sylikastetta tunneta. keille Sanaa julistettiin kirjoitti:
jos Jeesus siunasi lapset ja opetti että sen kaltaisten meidänkin tulee olla, niin eikö Hänen siunauksensa ollut mitään?
Eikö tuo Sanankohta ole sitä mitä kysyit minulta.
Sanotko että Jeesuksen siunaus on mitätön?
Kun rukoilemme, rukoilemme Jeesusta Kristusta, Hänen ominaan meillä on valtuudet siunata lapsi.
Eikö Jeesus antanut omilleen tallata käärmeitä, ajaa pahoja henkiä jne. rukoilla sairaiden puolesta ja voidella öljyllä, eikö Jeesus jättänyt että siunatkaa toinen toistanne että siunauksen perisitte.
Jumalan omina saamme Jeesuksen Hengen kautta siunata lapsemme. Sillä Hänen käsiensä kautta parannumme.
Eikö se Sana mitä hän sanoi niille joiden pitää tehdä parannus että lapset ovat puhtaita.
Missä kohtaa sinä sitten löydät vauvan kastetapahtuman?
perhekunta kasteet tapahtuivat aina Sanan opetuksen jälkeen, muista myös Filippuksen opetus hoviherralle.
Onk ikävää ettet tajua selkeää Sanan opetusta.
Eivät terveet tarvitse parnnusta, vaan sairaat, se kertoo syntisestä ja puhtaasta ihmisestä.
Pienet lapset ovat vapaita ja terveitä. Ruumiillinen sairaus on sitten asia erikseen.
Tapio, etkö voi jo tajuta että olet viemässä sellaista asiaa eteenpäin jota ei Raamattu käsitä. Etkö edes usko mitä kirkkonne on alkanut ymmärtää, ettei sylikastetta tunneta.Kysyt:
"Sanotko että Jeesuksen siunaus on mitätön"?
---
En sano!
Jos lapsi ottaa vastaan uskolla siunauksen, niin miksi hän ei ottaisi vastaan myös sitä siunausta, minkä kaste hänelle välittää (ja josta on erikseen Jeesuksen antama käsky)?
Vai liittyykö sinun mielestäsi kasteeseen mitään siunausta (armoa)?
---
Missä Raamatussa sanotaan, että lapsi on puhdas, terve ja synnitön?
Onko mielestäsi lapsi "lihasta syntynyt" (Joh. 3:6)? Jos on, niin mitä se tarkoittaa?
Mitä mieltä olette; Onko kaste evankeliumia vai lakia?
Perustelut Raamatun Sanalla!- TaistoRa.
>>Kysyt-
>>miksi pyöritte tämän kaste asian ympärillä?
//Vastaan-
Siksi koska epäraamatullisesti opetetaan kirkollisen vauvakasteen olevan pelastusautomaatti, johon opetukseen kuuluu myös harhaoppinen "hätäkaste" jota Raamattu ei tunne opetuksessaan!
Tämä kirkon harhaopetus on julistettava harhaksi ettei kukaan sen valheturvaan elämäänsä jättäisi!
Näin! ;)- muukalainen 4
pelkästään opetetaan epäraamatullisesti?
Miksi? TaistoRa:
"Siksi koska epäraamatullisesti opetetaan kirkollisen vauvakasteen olevan pelastusautomaatti",
---
Kuka tällaista opettaa???
Toivottavasti et anna väärää todistusta lähimmäisestäsi.
Lueppa seitsemäs käsky!
Minun Raamatussani sanotaan:
"Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen" (Mark. 16:16).
Pelastumiseen tarvitaan usko ja kaste!
Kuinka monta kertaa tämä pitää toistaa, jotta se menee perille???- muukalainen 4
Tapio522 kirjoitti:
TaistoRa:
"Siksi koska epäraamatullisesti opetetaan kirkollisen vauvakasteen olevan pelastusautomaatti",
---
Kuka tällaista opettaa???
Toivottavasti et anna väärää todistusta lähimmäisestäsi.
Lueppa seitsemäs käsky!
Minun Raamatussani sanotaan:
"Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen" (Mark. 16:16).
Pelastumiseen tarvitaan usko ja kaste!
Kuinka monta kertaa tämä pitää toistaa, jotta se menee perille???kertaa pitää sanoa," Sillä Kristuksessa Jeesuksessa
ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko."
Onko Jeesus saanyt sinussa synnyttää todellisen uskon, niin ettet enää elä sinä, vaan Jeesus sinussa
Tämä on se mikä pelastaa että Jeesus on sinussa,
Jumala ei tunne muita kuin ne jotka ovat hänen Pojassaan, eikä myöskään Pyhää Henkeä voi olla muilla kuin niillä jotka Jeesus on omikseen voittanut.
Siksi te kinastelette, siksi on eri ryhmittymiä syntynyt, kun ei Jeesus ole saanut voittaa hänen omakseen jolloin hän olisi voinut antaa Pyhän Henkensä joka kaikkeen totuuteen johtaa.
"Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne.
Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä?" - TaistoRa.
muukalainen 4 kirjoitti:
pelkästään opetetaan epäraamatullisesti?
Miksi?>>Kirjoitit-
>>tästä kasteestako
pelkästään opetetaan epäraamatullisesti? - muukalainen 4
TaistoRa. kirjoitti:
>>Kirjoitit-
>>tästä kasteestako
pelkästään opetetaan epäraamatullisesti?jos on vähässä väärä on paljossa väärä.
"Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin."
Sanot: "On toki muutakin, mutta tuo "vauvakaste" on se kaikkein keskeisin ja olennaisin kysymys kun kirkossa opetetaan sen suorittamisessa olevan pelastustoimi, jota myös osaltaan tuo kirkollinen
"hätäkaste" räikeimmillään heidän opetuksessaan pelastustoimena julistetaan!"
Ongelmat ovat valtavan paljon syvemmällä, mitä sitä halutaan ajatellakkaan, vaikka ehkä nähtäisiinkin.
Sillä kaikki se touhu mitä on tehty Jumalan armon nimissä on ollut petosta. Tama on kovasti sanottu.
Mutta sitä se on ollut (en väitä etteikö olisi jossain ollut oikeaakin oikeiden Jumalan lasten sanan julistusta) mutta se mitä olen kuullut lukenut nähnyt ei ole ollut Jumalan Pyhän Henken
aikaansaamaa .
Miksi?
Ei armoa saa julistaa ilman lakia. Lain kautta tulee ihmiselle synnintunto.(Mutta eihän synnistä ole saanut puhua, ei ole saanut syyllistää ihmisiä. (ja eihän paha ole kenkään ihminen, vaan toinen on parempi toista)
Miksi ei ole saanut mainita synnistä mitään, siihen on keksitty taas niitä hienoja korulauseita mistä yksi oli juuri tämä ei saa syyllistää ketään, tulee olla suvaitsevainen, tulee kunnioittaa muita, ei saa tuomita jne. jne.
Mutta onko tässä toimittu Raamatun Jumalan sanan mukaan?
Ei olla.
Miksi?
Kuinka sitä oltaisiin voitukaan, kun ei ole niitä jotka olisivat itse käyneet läpi "ahtaan portin"
olisivat todella syntisaastan ja kuoleman keskeltä huutaneet tuskissaan Herran puoleen; armahda minua Herra. Ja saaneet kokea Herran läsnäolon ja pyhyyden, sinun syntisi ovat anteeksi annetut, mene äläkä täst edes enää syntiä tee.
Ja kun Jeesus saa puhdistaa kaikesta syntisaastasta silloin ihminen on todella puhdas.
Jeesus antaa Pyhän Henkensä joka johtaa kaikkeen totuuteen, siis kaikkeen totuuteen, silloin ei enää pähkäillä milloin tulee kastaa miten tulee kastaa vaan siitä saa sellaisen levon ja varmuuden kaikesta.
Näkee turhaksi kaiken turhuuden luona Jeesuksen Suuruuden.
Muistakaa Jumalan Rakkauden tuntemiseen ei voi päästä "valhe armon " kautta. - TaistoRa.
muukalainen 4 kirjoitti:
jos on vähässä väärä on paljossa väärä.
"Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin."
Sanot: "On toki muutakin, mutta tuo "vauvakaste" on se kaikkein keskeisin ja olennaisin kysymys kun kirkossa opetetaan sen suorittamisessa olevan pelastustoimi, jota myös osaltaan tuo kirkollinen
"hätäkaste" räikeimmillään heidän opetuksessaan pelastustoimena julistetaan!"
Ongelmat ovat valtavan paljon syvemmällä, mitä sitä halutaan ajatellakkaan, vaikka ehkä nähtäisiinkin.
Sillä kaikki se touhu mitä on tehty Jumalan armon nimissä on ollut petosta. Tama on kovasti sanottu.
Mutta sitä se on ollut (en väitä etteikö olisi jossain ollut oikeaakin oikeiden Jumalan lasten sanan julistusta) mutta se mitä olen kuullut lukenut nähnyt ei ole ollut Jumalan Pyhän Henken
aikaansaamaa .
Miksi?
Ei armoa saa julistaa ilman lakia. Lain kautta tulee ihmiselle synnintunto.(Mutta eihän synnistä ole saanut puhua, ei ole saanut syyllistää ihmisiä. (ja eihän paha ole kenkään ihminen, vaan toinen on parempi toista)
Miksi ei ole saanut mainita synnistä mitään, siihen on keksitty taas niitä hienoja korulauseita mistä yksi oli juuri tämä ei saa syyllistää ketään, tulee olla suvaitsevainen, tulee kunnioittaa muita, ei saa tuomita jne. jne.
Mutta onko tässä toimittu Raamatun Jumalan sanan mukaan?
Ei olla.
Miksi?
Kuinka sitä oltaisiin voitukaan, kun ei ole niitä jotka olisivat itse käyneet läpi "ahtaan portin"
olisivat todella syntisaastan ja kuoleman keskeltä huutaneet tuskissaan Herran puoleen; armahda minua Herra. Ja saaneet kokea Herran läsnäolon ja pyhyyden, sinun syntisi ovat anteeksi annetut, mene äläkä täst edes enää syntiä tee.
Ja kun Jeesus saa puhdistaa kaikesta syntisaastasta silloin ihminen on todella puhdas.
Jeesus antaa Pyhän Henkensä joka johtaa kaikkeen totuuteen, siis kaikkeen totuuteen, silloin ei enää pähkäillä milloin tulee kastaa miten tulee kastaa vaan siitä saa sellaisen levon ja varmuuden kaikesta.
Näkee turhaksi kaiken turhuuden luona Jeesuksen Suuruuden.
Muistakaa Jumalan Rakkauden tuntemiseen ei voi päästä "valhe armon " kautta.>>Kirjoitit-
>>Ongelmat ovat valtavan paljon syvemmällä, mitä sitä halutaan ajatellakkaan, vaikka ehkä nähtäisiinkin.
Mutta sitä se on ollut - muukalainen 4
TaistoRa. kirjoitti:
>>Kirjoitit-
>>Ongelmat ovat valtavan paljon syvemmällä, mitä sitä halutaan ajatellakkaan, vaikka ehkä nähtäisiinkin.
Mutta sitä se on ollutse on vieläkin syvällisempi, laajempi juttu.
Se on totta kirkon toiminta on hirvittävää todella järkyttävää.
Sitä ei sanoin voi kuvata miten kauhistuttavaa se on.
Eikä sitä nähdä, vaan sitä pidetään Jumalan toimintana.
Onhan Raamatussa kehoitettu tekemään hyvää.
Onhan Raamatussa kehoitettu rakastamaan muita niinkuin itseään.
Onhan Raamatussa sanottu eläkää rauhassa kaikkien kanssa.
Onhan Raamatussa sanottu, joka uskoo ja kastetaan se pelastuu.
Onhan Raamatussa sanottu armosta te olette pelastetut uskon kautta ette tekojenne kautta.
Onhan Raamatussa varoitettu toisten tuomitsemisesta.
Onhan Raamatussa sanottu:
"Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä.
Siitä me tunnemme totuuden Hengen ja eksytyksen hengen.
Niin näitä kaikkia saamme lukea Raamatusta.
Mutta Raamatussa sanotaan myös;
"Menkää ahtaasta portista sisälle.
Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."
"Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole sovelias;
ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias".
Jeesus sanoo:" Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen".
Ymmärrättekö mitä tämä tarkoittaa?
Tässähän tuli murto osa siitä mitä Raamatussa on.
Mutta näissä tuli kaksi tai kolmekin eri oppia.
Tosin tässä jäi pois se, että tehkää parannus, kääntykää pahoilta teiltänne Jumalan tykö, mutta se on tuossa "menkää ahtaasta portista sisälle elämän kaidalle tielle".
Kyllä se ystävät on niin, että tämä on se tärkein asia olemmeko koskaan menneet "ahtaasta portista" sisälle. Elämän kaidalle tielle.
Vai olemmeko valinneet sittenkin sen avaran portin joka on johtanut meidät lavealle tielle.
Oletko sinä koskaan ollutkaan "ahtaan portin" luona jos olet ollut silloin sinulla on ollut selvästi edessäsi kaksi "porttia" sinä olet ollut paikalla jolloin sinun edessäsi on ollut tämä valinta; joko olet valinnut sen helpomman, mikä lihaa miellyttää tai vaikeamman joka ei lihaa miellytä.
Mikä on se helpompi valinta se jo tulikin että se miellyttää lihaa.
Miksi se miellyttää lihaa, siksi että sinun ei tarvitse mistään luopua, saat jatkaa elämääsi vapaana huolettomana, Jumalan armon saa omistaa lahjana minä vain uskon usko pelastaa.
Ja tällaiseen uskoon kyllä löytyy vahvistajia, ystäviä löytyy, on hienoa olla. Kokee oman porukkansa kesken "henken yhteyttä", on hyvä fiilis.
Tällaisessa väärässä uskossa voi siis kokea hienoja tuntemuksia ja liikutuksia.
Mutta miten käy silloin kun tämän lavean tien valinnut kohtaa sellaisen joka on todella käynyt tästä "ahtaasta portista"sisälle Elämän kaidalle tielle?
Silloin alkaa"sota" lihallinen mieli alkaa kapinoida ei se kestä kuulla Pyhän Hengen tuomaa Jumalan sanaa.
Ei lihallinen mieli pysty ottamaan vastaan sitä mikä Jumalan Henken on, ei se voi sitä ymmärtää.
Miettikää todella kummasta portista olette sisälle menneet?
Te tiedätte sen. Sitä ei voi itsellensä uskotella
että kyllä minä oikealla tiellä olen, sitä ei voi kukaan sinulle vakuutella näin on,
älä kuuntele "tiukkapipoisia" "lakihenkisia" "rakkaudettomia" "tuomitsijoita" jne. jne jne...
Ja se miksi ongelma on todella syvällä on juuri tuota edellämainittua kun on johdettu ihmisiä valitsemaan se avara portti, lavea tie, on opetettu oppia joka miellyttää lihaa on tarjottu väärää "armoa" pelastukseksi.
Lavealla tiellä sinun oppaanasi, johdattajanasi ei
ole Jumalan Pyhä Henki, vaikka kokisitkin miten
hienoja kokemuksia.
Ei Jumalan todellista ARMOA voi saada ei kohdata ellet käy "ahtaasta portista" Elämän kaidalle tielle.
Vielä TaistoRa.
Tuosta kasteesta. Ymmärsin että sinut on kastettu kaksi kertaa, siis vauvana ja n. kolmekymppisenä.
Kuulutko, oletko liittynyt hellareihin?
Oletko ollut alusta pitäen näissä porukoissa kun Jumala sinulle alkoi puhua?
Tiedän että jos alat käydä hellareiden kokouksissa
(itse en ole koskaan käynyt) siellä aletaan tästä kasteesta puhua. Miten se vauvakaste ei ole Raamatun mukainen, se ei kelpaa se ei pelasta, sinun on annettava kastaa itsesi nyt kun olet uskoon tullut se on oikea Raamatullinen kaste, sillä ensin tulee olla usko ja sitten kaste.
Se on totta, niinkuin jo on tullut mainittua, että tuo miten esim. evl. kirkko opettaa kasteesta että kun olet kastettu olet pelastettu Jumalan lapsi, niin on valtavaa eksytystä.
Mutta se ei ole vain tämä kaste vaan kaikki mitä se opettaa on eksytystä. Tämä on taas kovasti sanottu, mutta se on totuus. Raamatussa sanotaan jos olet vähässä väärä olet paljossa väärä.
Eikä sitä voida ollakkaan kuin väärässä jos ei olla itse haluttu "ahtaasta portista" sisälle mennä ei myöskään ole voinut päästä tuntemaan Todellista Totuutta, Sillä tähän todelliseen totuuteen voi päästä ainoastaan "ahtaan portin" kautta Jolloin Jumala Pyhän Henkensä antaa joka johdattaa kaikkeen totuuteen.
Mutta tiedätkö en voi hellarienkaan, enkä minkään muunkaan ryhmittymän oppia oikeaksi sanoa.
Kyllä koen että nämä kaikki ryhmittymät ovat rakentuneet ihmiskäsivarsien voimin.
Tiedätkö järkyttävältä tuntuu, sekin että kerran jo kastettua pakotetaan uudelleen kastattamaan itsensä. Se ei ole Jumalasta.
Se on ihmisten kalastelemista omiin porukoihin.
Se että Raamatussa sanotaan; ensin usko sitten kaste.
Niin Raamatussa sanotaan myös; Ei ympärileikkaus ole mitään, eikä ympärileikkaamattomuus vaan uusi luomus.
Vielä tuosta ensin usko sitten kaste, niin se ei ole väärin kastaa lasta pienenä, jos on kysymyksessä uskovien, Jeesuksen omien, pienokainen. Sillä tällainen lapsi on Herralle otollinen ja hän saa imeä itseensä äidin kohdusta alkaen Jumalan Sanan maitoa.
Niinpaljon kun puhutaankin siitä, että lapsi ei voi uskoa, niin se ei ole totta. Lapsi uskoo.
Jeesus itse sen todistaa sanassaan, ja kehoittaa meitäkin tulemaan samankaltaiseksi kuin lapsi on uskossaan.
Tämän asian että lapsi uskoo, olen saanut tulla tuntemaan niin omassa elämässäni kuin nyt omienkin lasten kohdalla.
Viimeisimmän lapseni kohdalla Jumala minulle osoitti, miten tämä pieni ihmisalku on puhdas viaton, Jumalalle rakas, ja miten hän tahtoisikaan että kaikki hänen lapsensa olisivat samankaltaisia
puhtaita ja viattomia. Samalla tavalla lepäisimme hänen "sylissään" luottavaisin, turvallisin mielin
että hän olisi meille rakas, niinkuin lapsi rakastaa vanhempiaan.
Tässä tulee mieleen Jeesuksen tuhlaaja poika kertomus.
Miten uskovan kodinkin lapsi voi hylätä lapsen uskonsa, maailman houkutusten edessä.
Mutta hän voi myös palata takaisin Taivaallisen Isän huomaan.
No eipä tästä tahdo loppua tulla.Pitää nyt lopettaa tähän.
Kommentoikaa.
Mutta ennenkaikkea pyytäkää saada palvella Elävää Jumalaa. - muukalainen 4
muukalainen 4 kirjoitti:
se on vieläkin syvällisempi, laajempi juttu.
Se on totta kirkon toiminta on hirvittävää todella järkyttävää.
Sitä ei sanoin voi kuvata miten kauhistuttavaa se on.
Eikä sitä nähdä, vaan sitä pidetään Jumalan toimintana.
Onhan Raamatussa kehoitettu tekemään hyvää.
Onhan Raamatussa kehoitettu rakastamaan muita niinkuin itseään.
Onhan Raamatussa sanottu eläkää rauhassa kaikkien kanssa.
Onhan Raamatussa sanottu, joka uskoo ja kastetaan se pelastuu.
Onhan Raamatussa sanottu armosta te olette pelastetut uskon kautta ette tekojenne kautta.
Onhan Raamatussa varoitettu toisten tuomitsemisesta.
Onhan Raamatussa sanottu:
"Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä.
Siitä me tunnemme totuuden Hengen ja eksytyksen hengen.
Niin näitä kaikkia saamme lukea Raamatusta.
Mutta Raamatussa sanotaan myös;
"Menkää ahtaasta portista sisälle.
Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."
"Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole sovelias;
ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias".
Jeesus sanoo:" Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen".
Ymmärrättekö mitä tämä tarkoittaa?
Tässähän tuli murto osa siitä mitä Raamatussa on.
Mutta näissä tuli kaksi tai kolmekin eri oppia.
Tosin tässä jäi pois se, että tehkää parannus, kääntykää pahoilta teiltänne Jumalan tykö, mutta se on tuossa "menkää ahtaasta portista sisälle elämän kaidalle tielle".
Kyllä se ystävät on niin, että tämä on se tärkein asia olemmeko koskaan menneet "ahtaasta portista" sisälle. Elämän kaidalle tielle.
Vai olemmeko valinneet sittenkin sen avaran portin joka on johtanut meidät lavealle tielle.
Oletko sinä koskaan ollutkaan "ahtaan portin" luona jos olet ollut silloin sinulla on ollut selvästi edessäsi kaksi "porttia" sinä olet ollut paikalla jolloin sinun edessäsi on ollut tämä valinta; joko olet valinnut sen helpomman, mikä lihaa miellyttää tai vaikeamman joka ei lihaa miellytä.
Mikä on se helpompi valinta se jo tulikin että se miellyttää lihaa.
Miksi se miellyttää lihaa, siksi että sinun ei tarvitse mistään luopua, saat jatkaa elämääsi vapaana huolettomana, Jumalan armon saa omistaa lahjana minä vain uskon usko pelastaa.
Ja tällaiseen uskoon kyllä löytyy vahvistajia, ystäviä löytyy, on hienoa olla. Kokee oman porukkansa kesken "henken yhteyttä", on hyvä fiilis.
Tällaisessa väärässä uskossa voi siis kokea hienoja tuntemuksia ja liikutuksia.
Mutta miten käy silloin kun tämän lavean tien valinnut kohtaa sellaisen joka on todella käynyt tästä "ahtaasta portista"sisälle Elämän kaidalle tielle?
Silloin alkaa"sota" lihallinen mieli alkaa kapinoida ei se kestä kuulla Pyhän Hengen tuomaa Jumalan sanaa.
Ei lihallinen mieli pysty ottamaan vastaan sitä mikä Jumalan Henken on, ei se voi sitä ymmärtää.
Miettikää todella kummasta portista olette sisälle menneet?
Te tiedätte sen. Sitä ei voi itsellensä uskotella
että kyllä minä oikealla tiellä olen, sitä ei voi kukaan sinulle vakuutella näin on,
älä kuuntele "tiukkapipoisia" "lakihenkisia" "rakkaudettomia" "tuomitsijoita" jne. jne jne...
Ja se miksi ongelma on todella syvällä on juuri tuota edellämainittua kun on johdettu ihmisiä valitsemaan se avara portti, lavea tie, on opetettu oppia joka miellyttää lihaa on tarjottu väärää "armoa" pelastukseksi.
Lavealla tiellä sinun oppaanasi, johdattajanasi ei
ole Jumalan Pyhä Henki, vaikka kokisitkin miten
hienoja kokemuksia.
Ei Jumalan todellista ARMOA voi saada ei kohdata ellet käy "ahtaasta portista" Elämän kaidalle tielle.
Vielä TaistoRa.
Tuosta kasteesta. Ymmärsin että sinut on kastettu kaksi kertaa, siis vauvana ja n. kolmekymppisenä.
Kuulutko, oletko liittynyt hellareihin?
Oletko ollut alusta pitäen näissä porukoissa kun Jumala sinulle alkoi puhua?
Tiedän että jos alat käydä hellareiden kokouksissa
(itse en ole koskaan käynyt) siellä aletaan tästä kasteesta puhua. Miten se vauvakaste ei ole Raamatun mukainen, se ei kelpaa se ei pelasta, sinun on annettava kastaa itsesi nyt kun olet uskoon tullut se on oikea Raamatullinen kaste, sillä ensin tulee olla usko ja sitten kaste.
Se on totta, niinkuin jo on tullut mainittua, että tuo miten esim. evl. kirkko opettaa kasteesta että kun olet kastettu olet pelastettu Jumalan lapsi, niin on valtavaa eksytystä.
Mutta se ei ole vain tämä kaste vaan kaikki mitä se opettaa on eksytystä. Tämä on taas kovasti sanottu, mutta se on totuus. Raamatussa sanotaan jos olet vähässä väärä olet paljossa väärä.
Eikä sitä voida ollakkaan kuin väärässä jos ei olla itse haluttu "ahtaasta portista" sisälle mennä ei myöskään ole voinut päästä tuntemaan Todellista Totuutta, Sillä tähän todelliseen totuuteen voi päästä ainoastaan "ahtaan portin" kautta Jolloin Jumala Pyhän Henkensä antaa joka johdattaa kaikkeen totuuteen.
Mutta tiedätkö en voi hellarienkaan, enkä minkään muunkaan ryhmittymän oppia oikeaksi sanoa.
Kyllä koen että nämä kaikki ryhmittymät ovat rakentuneet ihmiskäsivarsien voimin.
Tiedätkö järkyttävältä tuntuu, sekin että kerran jo kastettua pakotetaan uudelleen kastattamaan itsensä. Se ei ole Jumalasta.
Se on ihmisten kalastelemista omiin porukoihin.
Se että Raamatussa sanotaan; ensin usko sitten kaste.
Niin Raamatussa sanotaan myös; Ei ympärileikkaus ole mitään, eikä ympärileikkaamattomuus vaan uusi luomus.
Vielä tuosta ensin usko sitten kaste, niin se ei ole väärin kastaa lasta pienenä, jos on kysymyksessä uskovien, Jeesuksen omien, pienokainen. Sillä tällainen lapsi on Herralle otollinen ja hän saa imeä itseensä äidin kohdusta alkaen Jumalan Sanan maitoa.
Niinpaljon kun puhutaankin siitä, että lapsi ei voi uskoa, niin se ei ole totta. Lapsi uskoo.
Jeesus itse sen todistaa sanassaan, ja kehoittaa meitäkin tulemaan samankaltaiseksi kuin lapsi on uskossaan.
Tämän asian että lapsi uskoo, olen saanut tulla tuntemaan niin omassa elämässäni kuin nyt omienkin lasten kohdalla.
Viimeisimmän lapseni kohdalla Jumala minulle osoitti, miten tämä pieni ihmisalku on puhdas viaton, Jumalalle rakas, ja miten hän tahtoisikaan että kaikki hänen lapsensa olisivat samankaltaisia
puhtaita ja viattomia. Samalla tavalla lepäisimme hänen "sylissään" luottavaisin, turvallisin mielin
että hän olisi meille rakas, niinkuin lapsi rakastaa vanhempiaan.
Tässä tulee mieleen Jeesuksen tuhlaaja poika kertomus.
Miten uskovan kodinkin lapsi voi hylätä lapsen uskonsa, maailman houkutusten edessä.
Mutta hän voi myös palata takaisin Taivaallisen Isän huomaan.
No eipä tästä tahdo loppua tulla.Pitää nyt lopettaa tähän.
Kommentoikaa.
Mutta ennenkaikkea pyytäkää saada palvella Elävää Jumalaa.oliko liian kovaa tekstiä?
Mikä veti hiljaiseksi?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3551436- 741405
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3111184Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461097Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht33925Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231904vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163878Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40845Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20817Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804