Millaisia tilapäisiä vakuutusmahdolliisuuksia on kun tuot auton saksasta? Montako päivää vakutuus on voimassa, mitä maksaa jne.
tuontiauton tilapäinen vakuutus
7
4388
Vastaukset
- sepe
kasko Suomesta ja siirtovakuuts Saksasta.
- Taky
..... ja siirtovakuutus Saksasta.
----
Mitä saksasta ostettavat siirtovakuutukset korvaavat? - tavallinen tohelo
Taky kirjoitti:
..... ja siirtovakuutus Saksasta.
----
Mitä saksasta ostettavat siirtovakuutukset korvaavat?niihin vientikilpiin korvaa TIETYSTI vain vastapuolen/ulkopuolisen vahingot. Se on siis se LIIKENNEVAKUUTUS jonka jokainen tohelo - tai ei joutuu ottamaan. Omat vahingot ovat sitten erikseen KASKOn varvassa, jos sellaisen tarvitsee/ottaa, itse kukin riksinottokykynsä/-halunsa mukaan.
Saksassa ne export-kilpien 5 tai 15 pv vakuutukset maksavat n. tietyn määrän kymppejä (€) ja jos homma on niistä kiinni, niin parempi pysyä kotona.
- vakuutus
Tilapäisen vakuutuksen saat Saksan Autoliitosta tai saksalaisten katsastuskonttoreiden lähellä olevista kilpipajoista.Vakuutus on voimassa vähintään kaksi viikkoa ja maksaa yleensä noin 80
euroa.Ilman tätä vakuutusta et saa autoasi vientikilpiin ja vakuutuksen päättymisaika merkitään myöskin siihen rekisterikilpeen. - Mennään
Jouko ja Kosti . Missä ajelet ja missä maassa olet kirjoilla . Molemmat asiat vaikuttaa jos meinaat Suomessa ajella ulkomaan kilvissä olevalla autolla .
- vakuutuksiin
Asuinpaikalla tai kansalaisuudella ei ole mitään merkitystä, ne saksalaiset siirtokilvet ovat voimassa niin pitkään kuin siinä kilven päässä lukee. Ja saksalainen liikennevakuutus on voimassa tasan yhtä pitkään.
Suomen viranomaiset väittävät, etteivät ne kilvet ole suomalaisen ajaessa voimassa Suomessa. Se nyt vaan on täyttä p*skaa. Ei pätkän vertaa vaikuta saksalaisen rekisterin voimassaoloon se, että suomalainen on ajanut auton Suomen puolelle.
Ns. pienemmän haitan periaate tosin puoltaa sitä, että otat Suomen rajalta suomalaiset tarrakilvet ja suomalaisen liikennevakuutuksen. Niitä kun yleensä tarvitaan siinä vaiheessa kun saksalainen rekisterin voimassaolo päättyy ja tullin veropäätös viipyy.. Silloin autollasi on vähän aikaa tupla vakuutus.
Ja vielä lopuksi olisi syytä ymmärtää, että nuo vakuutukset ovat sitten vain ja ainoastaan liikennevakuutuksia! Eli kasko on otettava aivan normaaliin tapaan erikseen omasta vakuutusyhtiöstä. Ainakin Ifissä kaskon saa myös ulkomaan kilvissä olevaan autoon jo silloin kun auto on vielä ulkomailla. Heti kaupanteon jälkeen soitto Ifiin ja vakuutus saadaan voimaan auton valmistenron perusteella. Hinta täysin sama kuin Suomeen rekisteröidyillä autoilla.
Pelkkä vakuutus maksaa Saksassa 15 vrk 55-80 eur. Viiden päivän vakuutus, jolla ei saa ajaa esim Tanskassa eikä Ruotsissa maksaa kilven kanssa vähän yli satasen. (siirtovakuutus). 15 vrk:n vakuutukseen tulee lisämaksuja leima kilpi. Kilpien hinnat vaihtelevat 15 eurosta aina 35 euroon. Mitä kauempana rekisteröintipaikasta sitä halvempi. Leima, jos auto on jo aikaisemmin poistettu kilvista, maksaa noin 28 eur. Kilvistä poisto lisäksi noin 10 eur. Tulikohan selväksi. On huomattava, että keltaisen kilven saa autolle kuin autolle. Ei tarvi olla katsastus ym. voimassa. Punaisille kilville katsastuksen tulee olla voimassa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774642- 1801937
- 1241620
- 1321176
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161101- 351046
- 78943
- 52916
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78882- 4848