Täällä Ruotsissa testattiin paikallisessa autoiluohjelmassa ko. menopelit.
Mazda oli näistä niukasti nopein varttimaililla, Subaru kirkkaasti nopein lumella/soralla ja Audi nopein radalla. Audi pienin, Mazdassa parhaat tilat. Audin hinnalla tosin saa molemmat, sekä Subarun että Mazdan..:-)
Loppuyhteenvetona Mazda julistettiin jonkinlaiseksi voittajaksi, Subaru kakkonen ja Audi kolmas. Audin rasitteena on lähes huvittavan korkea hinnoittelu. Subarussa taas monia pieniä puutteita (mm. takapenkit eivät käänny, kehnot jalkatilat takana). Mazda tilojensa ja tehonsa puolesta siis piikkipaikalle...
Loppu - Slut
S4 vs MPS vs WRX
96
14018
Vastaukset
- joo...
Silti Mazda 6 on vain Mazda 6 ja
Audi S4 on AUDI S4...:-)- Nimetön
Ja parta kasvaa vaikka sen aina ajaa...:-)
Jos haluaa maksaa tuplahinnan pienemmästä, epäluotettavammasta ja "laiskemmasta" autosta, niin siitä vaan...;-)
Jos nyt ylipäätänsä haluaa maksaa kasasta romua noin paljon, oli siinä sitten mikä merkki keulalla tahansa. - dawsdasdasd
Ja parta kasvaa vaikka sen aina ajaa...:-)
Jos haluaa maksaa tuplahinnan pienemmästä, epäluotettavammasta ja "laiskemmasta" autosta, niin siitä vaan...;-)
Jos nyt ylipäätänsä haluaa maksaa kasasta romua noin paljon, oli siinä sitten mikä merkki keulalla tahansa. - mitä...
dawsdasdasd kirjoitti:
Ja parta kasvaa vaikka sen aina ajaa...:-)
Jos haluaa maksaa tuplahinnan pienemmästä, epäluotettavammasta ja "laiskemmasta" autosta, niin siitä vaan...;-)
Jos nyt ylipäätänsä haluaa maksaa kasasta romua noin paljon, oli siinä sitten mikä merkki keulalla tahansa.jeesustelijoita...
jos joku haluaa ostaa MPS:n,niin siitä vaan
tai jos joku haluaa ostaa Hummer H2:n niin siitä vaan...
Pikkupojat taas hiekkalaatikolla loota täynnä
hymiöitä..."mun iskällä on isompi kuin..."
Luuletko ihan tosissasi,että MPS on vaihtoehtona
S4:n ostajalle ?
Sitäpaitsi edes japsihullut jenkit eivät arvosta
Mazdasport6:sta eli MPS:ää,
lue car & driverin vertailu... - Luxus-Skoda
Audi on AUDI, so what? Kymppitonnin kappale maksavat paralympiarenkaat tekevät autosta niin helvetin haluttavan, viis siitä saako rahoilleen vastinetta. Näkeepähän köyhäkansa että hemmo on varoissaan, kun on varaa maksaa tyhjästä.
- joo...
Luxus-Skoda kirjoitti:
Audi on AUDI, so what? Kymppitonnin kappale maksavat paralympiarenkaat tekevät autosta niin helvetin haluttavan, viis siitä saako rahoilleen vastinetta. Näkeepähän köyhäkansa että hemmo on varoissaan, kun on varaa maksaa tyhjästä.
Mazda on vain Mazda vaikka se kulkisi 300km/h,
tavalliselle tallaajalle työläisen auto,
ehkä 8% Audin statuksesta.
Tutkittua tietoa,Suomen halutuimmat autot Volvo ja
Audi, ei Mazda. Saksassa suuren autolehden äänestyksessä lukijat valitsivat luokkien parhaat autot, Mazda ei voittanut yhtään luokkaa,Audi 4 ja
kaksi kertaa toiseksi. - Hehhee.
joo... kirjoitti:
Mazda on vain Mazda vaikka se kulkisi 300km/h,
tavalliselle tallaajalle työläisen auto,
ehkä 8% Audin statuksesta.
Tutkittua tietoa,Suomen halutuimmat autot Volvo ja
Audi, ei Mazda. Saksassa suuren autolehden äänestyksessä lukijat valitsivat luokkien parhaat autot, Mazda ei voittanut yhtään luokkaa,Audi 4 ja
kaksi kertaa toiseksi.Vai että "Suomen halutuimmat autot"...:-D Laatutietoisen kansan valinnat....tuulipuku, jauhomakkara ja Volvo. Wau!
- kaippari
joo... kirjoitti:
Mazda on vain Mazda vaikka se kulkisi 300km/h,
tavalliselle tallaajalle työläisen auto,
ehkä 8% Audin statuksesta.
Tutkittua tietoa,Suomen halutuimmat autot Volvo ja
Audi, ei Mazda. Saksassa suuren autolehden äänestyksessä lukijat valitsivat luokkien parhaat autot, Mazda ei voittanut yhtään luokkaa,Audi 4 ja
kaksi kertaa toiseksi.Jos kerran noin paljon tökkii, niin painu helvettiin sitten täältä vinkumasta.
- tähän
kaippari kirjoitti:
Jos kerran noin paljon tökkii, niin painu helvettiin sitten täältä vinkumasta.
voi muuta sanoa kuin vanhan sanalaskun...
"Osu ja upposi..."
:D - kysely
Hehhee. kirjoitti:
Vai että "Suomen halutuimmat autot"...:-D Laatutietoisen kansan valinnat....tuulipuku, jauhomakkara ja Volvo. Wau!
viime vuodelta,
toki saat olla eri mieltä...
Tämä myös mielenkiintoista autojen arvostuksista...
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=126615 - hermostui
kaippari kirjoitti:
Jos kerran noin paljon tökkii, niin painu helvettiin sitten täältä vinkumasta.
faktoista...
YEAH ! Lisää kiitos... - kääntäjä
kysely kirjoitti:
viime vuodelta,
toki saat olla eri mieltä...
Tämä myös mielenkiintoista autojen arvostuksista...
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=126615Jaa, en lue noita Tuulilasin Merkkien Merkki -juttuja, enkä myöskään naistenlehtiä. Lehdestäkö se pitää lukea naapurien mielipiteet, jotta tietää onko itsellä hyvä auto? Ei hyvää päivää...
- joo....
kääntäjä kirjoitti:
Jaa, en lue noita Tuulilasin Merkkien Merkki -juttuja, enkä myöskään naistenlehtiä. Lehdestäkö se pitää lukea naapurien mielipiteet, jotta tietää onko itsellä hyvä auto? Ei hyvää päivää...
Osta vaan tai aja sillä Mazdalla,niin naapurisi
osaa katekoroida sinut oikeaan tulo-ja yhteiskuntaluokkaan.
Ei hyvää päivää...
Toiset ostavat sellaisen auton,kun heillä on varaa
ja toiset esim. S4:n,kun haluavat sellaisen.
Mieti sinä sitten siinä liikennevaloissa MPS:n ratissa,että ehkä just ja just pystyn
ton Audin jätättämään kovamuovisen kojelaudan häikäistessä
katsettasi.
Heippa... - toiset ei.
joo.... kirjoitti:
Osta vaan tai aja sillä Mazdalla,niin naapurisi
osaa katekoroida sinut oikeaan tulo-ja yhteiskuntaluokkaan.
Ei hyvää päivää...
Toiset ostavat sellaisen auton,kun heillä on varaa
ja toiset esim. S4:n,kun haluavat sellaisen.
Mieti sinä sitten siinä liikennevaloissa MPS:n ratissa,että ehkä just ja just pystyn
ton Audin jätättämään kovamuovisen kojelaudan häikäistessä
katsettasi.
Heippa...No, ainakin sinun välimerkkien käyttö paljastaa, että lähin tuntumasi MPS- ja S4-luokan autoihin on länkyttäminen moderoimattomilla keskustelupalstoilla.
- ...routa...
hermostui kirjoitti:
faktoista...
YEAH ! Lisää kiitos......porsaat tänne ajoi...YEAH! :)
- tavakuolevainen
toiset ei. kirjoitti:
No, ainakin sinun välimerkkien käyttö paljastaa, että lähin tuntumasi MPS- ja S4-luokan autoihin on länkyttäminen moderoimattomilla keskustelupalstoilla.
Mulla ei ole kumpaankaan varaa...tai kyllähän toi kaluston arvo MPS:n hinnan ylittää mutta kun pitää olla prätkäkin (jolla muuten jätättää molemmat, tarvittaessa!)
Sen verran kommentoisin, että MPS on lasten turvaistuimia ajatellen perheauto, A4 on golf-kärry. Sama koskee tietenkin aikuistenkin tunkemista audin takapenkille...no go!
Harva tosin ostaa kumpaakaan kärryä takatilojen takia. - kääntäjä
joo.... kirjoitti:
Osta vaan tai aja sillä Mazdalla,niin naapurisi
osaa katekoroida sinut oikeaan tulo-ja yhteiskuntaluokkaan.
Ei hyvää päivää...
Toiset ostavat sellaisen auton,kun heillä on varaa
ja toiset esim. S4:n,kun haluavat sellaisen.
Mieti sinä sitten siinä liikennevaloissa MPS:n ratissa,että ehkä just ja just pystyn
ton Audin jätättämään kovamuovisen kojelaudan häikäistessä
katsettasi.
Heippa...Olet oikeassa, MPS jättänee S4 liikennevaliossa, mutta myös muualla. Siinä on kunnollinen mekaaninen lukko taka-akselilla siinä missä Audi tyytyy jarrtuttelemaan sutivia pyöriä kuskin yrittäessä kiihdyttää.
- Anonyymi
kysely kirjoitti:
viime vuodelta,
toki saat olla eri mieltä...
Tämä myös mielenkiintoista autojen arvostuksista...
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=126615mulla on matukka 3 mps mutta ei se oo mikään kalun jatke vaan tosi tehokas veturi venetrailerille.joku pässi sanoi aikanaan että mps:ään ei saa laittaa vetokoukkua,minulla on menny jokaisessa vuosikatsastuksessa ilman mitään ongelmaa.
- Anonyymi
joo.... kirjoitti:
Osta vaan tai aja sillä Mazdalla,niin naapurisi
osaa katekoroida sinut oikeaan tulo-ja yhteiskuntaluokkaan.
Ei hyvää päivää...
Toiset ostavat sellaisen auton,kun heillä on varaa
ja toiset esim. S4:n,kun haluavat sellaisen.
Mieti sinä sitten siinä liikennevaloissa MPS:n ratissa,että ehkä just ja just pystyn
ton Audin jätättämään kovamuovisen kojelaudan häikäistessä
katsettasi.
Heippa...täytyy olla päästään tosi köyhä jos status täytyy näyttää autolla eihän se ole muuta kuin kulkine paikasta toiseen
- Anonyymi
...routa... kirjoitti:
...porsaat tänne ajoi...YEAH! :)
anteksi tyhmyys ei ole miehen itsensä vika,vaan tekijä pitäisi mennä peilin eteen niin syyllinen löytyisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mulla on matukka 3 mps mutta ei se oo mikään kalun jatke vaan tosi tehokas veturi venetrailerille.joku pässi sanoi aikanaan että mps:ään ei saa laittaa vetokoukkua,minulla on menny jokaisessa vuosikatsastuksessa ilman mitään ongelmaa.
Onko ollut 3 mps hyvä auto?
- kääntäjä
No ei ne takepenkit käänny MPS:ssäkään.
- tuossa
MPS:ssä melkoinen tavaratila muutenkin.
- Anonyymi
kyllähän ne vaan kääntyy ja hattuhyllyn kun irrottaa on pienen farkun verran tavaratilaa.
- järkeä...
on maksaa 50 000e viritetystä reilun 20 000e perheautosta ?
Kuka tässä kusee silmään ja ketä ?
Jos vain kiihtyvyys ja tilat ratkaisevat,niin
"järkevä" ostaja hankkii uuden Ocu RS:n ja virittelee autonsa sillä säästyneellä 15 000eurolla
sellaiseksi,että ajelee kahdeksikkoa sen MPS:n ympärillä...
Toki Ocu on vain viritetty skeida ,mutta eihän se
MPS ole muuta kuin viritetty kuutonen.- tuplatehot
laskutikku käyttöön.itäautossa puolet hepoja vasta.
- matematikkaa...
tuplatehot kirjoitti:
laskutikku käyttöön.itäautossa puolet hepoja vasta.
200 hv on puolet 260hv:sta...:-)
- 6 GT-omistaja
Mikäpä muu auto kuin 6 MPS tarjoaa alle 50 tonnin hintaan samanlaisen suorituskyvyn, nelivedon, varustelun ja tilat. TM mittasi kiihtyvyydeksi 5,9 sek 0-100 km/h ja tehoiksi 272 hv eli ilmoitetut arvot on reilusti alakantissa. TM:n sanoin: "Mazda6 MPS on masentavan hieno auto."
Ei sillä, en minäkään maksaisi 6 MPS:stä noin paljon, vaan ennemmin ottaisin samalla hinnalla Audin. Samalla hinnalla ja samoin varusteltuna muuten saa Audi A4:n 200 hv:n turbolla ja ilman nelivetoa tai sitten Audi A6:n 170 hv:n turbolla business mallina. Eli aika paljon vähemmän suorituskykyä, mutta sitten vastaavasti enemmän sitä statusta, jos sitä kaipaa. Tuosta 6 MPS:stä tulee muuten vielä kysytty keräilyharvinaisuus, koska sitä valmistetaan rajallisesti. - KerkkoKos
6 GT-omistaja kirjoitti:
Mikäpä muu auto kuin 6 MPS tarjoaa alle 50 tonnin hintaan samanlaisen suorituskyvyn, nelivedon, varustelun ja tilat. TM mittasi kiihtyvyydeksi 5,9 sek 0-100 km/h ja tehoiksi 272 hv eli ilmoitetut arvot on reilusti alakantissa. TM:n sanoin: "Mazda6 MPS on masentavan hieno auto."
Ei sillä, en minäkään maksaisi 6 MPS:stä noin paljon, vaan ennemmin ottaisin samalla hinnalla Audin. Samalla hinnalla ja samoin varusteltuna muuten saa Audi A4:n 200 hv:n turbolla ja ilman nelivetoa tai sitten Audi A6:n 170 hv:n turbolla business mallina. Eli aika paljon vähemmän suorituskykyä, mutta sitten vastaavasti enemmän sitä statusta, jos sitä kaipaa. Tuosta 6 MPS:stä tulee muuten vielä kysytty keräilyharvinaisuus, koska sitä valmistetaan rajallisesti.arvoja antaa Audi a3 3.2 dsg, Vectra OPC, Subarun imppu sti. Subbe on vielä karvan verran nopsempi kiihtymään kuin tuo MPS. Audi taas hitusen hitaampi. Opel ei ole vielä rantaunut tänne mutta selkeästi kovempi kulkemaan huippuja kuin MPS. Huipuissa tosin audikin peittoaa ton MPS. Tiloissa ja varusteissa nuo ehdotelmani tosin jäävät jälkeen. Eli kova luu on toi MPS. Tosin jos itsellä ois varaa ostaa 50T € auto niin ehken ostaisin kuitenkin 35T €:lla octavia Rs:n ja pistäsin loput hillot säästöön:)
- kääntäjä
No just, 200hv etuvetoista kun vielä lastuttaa niin siitä se hyvä vasta tuleekin...
- zoom-zoom
täytyy sanoa että Ocu rs:ää ei saa MPS:ää nopeammaksi millään. Etuvetoon yli 200 hv:tä on aivan turhaa, pitoa ei saa..
jos pistää 15ke lisää ( vs. Ocu RS) saa:
-aktiivinen neliveto
- 1 vuosi takuuta
- parempi jälleenmyyntiarvo (MPS kovaa valuuttaa käytettynäkin varsinkin mazdan laadulla)
-urheiluauton suorituskyky - 6 GT-omistaja
KerkkoKos kirjoitti:
arvoja antaa Audi a3 3.2 dsg, Vectra OPC, Subarun imppu sti. Subbe on vielä karvan verran nopsempi kiihtymään kuin tuo MPS. Audi taas hitusen hitaampi. Opel ei ole vielä rantaunut tänne mutta selkeästi kovempi kulkemaan huippuja kuin MPS. Huipuissa tosin audikin peittoaa ton MPS. Tiloissa ja varusteissa nuo ehdotelmani tosin jäävät jälkeen. Eli kova luu on toi MPS. Tosin jos itsellä ois varaa ostaa 50T € auto niin ehken ostaisin kuitenkin 35T €:lla octavia Rs:n ja pistäsin loput hillot säästöön:)
Audi A3 on jo pikkuautoluokkaa ja Vectra OPC taas on vaan etuvetoinen ja hintaa tulee silti olemaan vähintään 6 MPS:n verran. Mitä taas huippunopeuksiin tulee, niin niillä ei ole mitään merkitystä. 6 MPS:n huiput on rajoitettu 240 km/h todennäköisesti rengasvalintojen takia ja suurimmalla osalla muista tehokkaista autoista nopeus on valmistajien yhteisellä sopimuksella rajattu 250 km/h. Yli 250 km/h kulkee vain harvat erikoismallit.
Hyvä verrokki 4-vetoisesta perheautosta tulee olemaan Passat 3,2 V6, kunhan saapuu Suomeen, mutta hinta tulee olemaan huomattavasti 6 MPS:ää kalliimpi, eikä suorituskyky yllä samalle tasolle. - on huono
zoom-zoom kirjoitti:
täytyy sanoa että Ocu rs:ää ei saa MPS:ää nopeammaksi millään. Etuvetoon yli 200 hv:tä on aivan turhaa, pitoa ei saa..
jos pistää 15ke lisää ( vs. Ocu RS) saa:
-aktiivinen neliveto
- 1 vuosi takuuta
- parempi jälleenmyyntiarvo (MPS kovaa valuuttaa käytettynäkin varsinkin mazdan laadulla)
-urheiluauton suorituskykyNoin kalliilla autolla. MPS on varmasti hieno auto mutta kyllä se on vuoden päästä tiputtanut jo kympin hinnastaan ja tahti vaan jatkuu kunnes maksaa noin 25Ke. Sama tapahtuu kaikille muillekin pirun arvokkaille peleille, ja kaikella kunnioituksella Mazda ei nyt ole noilla markkinoille kovinkaan tunnettu peli.
- zoom-zoom
on huono kirjoitti:
Noin kalliilla autolla. MPS on varmasti hieno auto mutta kyllä se on vuoden päästä tiputtanut jo kympin hinnastaan ja tahti vaan jatkuu kunnes maksaa noin 25Ke. Sama tapahtuu kaikille muillekin pirun arvokkaille peleille, ja kaikella kunnioituksella Mazda ei nyt ole noilla markkinoille kovinkaan tunnettu peli.
on että hinta putoo euroina rajusti. Tosin hinnanpudotusta vaimentaa pieni tarjonta.
Pointti on kuitenkin että MPS on aika ohittamaton omassa sarjassaan (4-veto/200 kW/perheauto). Ocu RS ei kuulu samaan sarjaan ollenkaan.
mielenkiintoista nähdä kuinka paljon nopeampi tykki madza 3 MPS vielä tulee olemaan tosin tulee vähän eri kokoluokkaan esim A3:n kilpailijaksi. - 6 MPS:n osalta
on huono kirjoitti:
Noin kalliilla autolla. MPS on varmasti hieno auto mutta kyllä se on vuoden päästä tiputtanut jo kympin hinnastaan ja tahti vaan jatkuu kunnes maksaa noin 25Ke. Sama tapahtuu kaikille muillekin pirun arvokkaille peleille, ja kaikella kunnioituksella Mazda ei nyt ole noilla markkinoille kovinkaan tunnettu peli.
Enpä usko, että 6 MPS tiputtaa arvoaan kovin äkkiä. Suomeen saadaan aika rajoitettu määrä MPS:ää, joten käytetyistä on muutaman vuoden päästä varmasti enemmän kysyntää kuin tarjontaa. Kuutosen normaalimallitkin säilyttää arvonsa hyvin. Yleisesti ottaen olet oikeassa, että kalliiden autojen hinta tippuu nopeasti ja ei ne mitään sijoituksia ole, mutta ei kai kallista autoa kukaan sijoituksen vuoksi hankikaan.
- se MPS
zoom-zoom kirjoitti:
on että hinta putoo euroina rajusti. Tosin hinnanpudotusta vaimentaa pieni tarjonta.
Pointti on kuitenkin että MPS on aika ohittamaton omassa sarjassaan (4-veto/200 kW/perheauto). Ocu RS ei kuulu samaan sarjaan ollenkaan.
mielenkiintoista nähdä kuinka paljon nopeampi tykki madza 3 MPS vielä tulee olemaan tosin tulee vähän eri kokoluokkaan esim A3:n kilpailijaksi.on huono,
jopa japsihullut jenkit eivät arvostaneet Mazdaspeed6-mallia mitenkään korkealle.
"Vajaatehoinen" Jetta GLI (200HP) voitti car & driverin vertailun.
http://www.caranddriver.com/article.asp?section_id=15&article_id=10517 - caranddriver
se MPS kirjoitti:
on huono,
jopa japsihullut jenkit eivät arvostaneet Mazdaspeed6-mallia mitenkään korkealle.
"Vajaatehoinen" Jetta GLI (200HP) voitti car & driverin vertailun.
http://www.caranddriver.com/article.asp?section_id=15&article_id=10517Niin, se on vähän siitä kiinni, mitä testissä painotetaan:
"The bottom line: The Mazdaspeed guys nailed the sports part of the deal, but this car needs a little time at charm school."
Niin uskomattomalta kuin se saattaakin kuulostaa, niin osa MPS:n ostajista saattaa jopa olla hakemassa urheilullista autoa, jolloin normaaliajossa kova alusta tai kierrosten noustessa kuuluva moottorin ääni kuuluu heille asiaan. - suomeksi
caranddriver kirjoitti:
Niin, se on vähän siitä kiinni, mitä testissä painotetaan:
"The bottom line: The Mazdaspeed guys nailed the sports part of the deal, but this car needs a little time at charm school."
Niin uskomattomalta kuin se saattaakin kuulostaa, niin osa MPS:n ostajista saattaa jopa olla hakemassa urheilullista autoa, jolloin normaaliajossa kova alusta tai kierrosten noustessa kuuluva moottorin ääni kuuluu heille asiaan.normaalin kutosen omistajan ei kannata haaveilla
kovasta ja yliurheilullisesta MPS mallista...
Onko MPS perheautojen typeR ?
Hauska lelu,jonka kanssa on normaalielämä pelkkää
tuskaa... - alaluokka
matematikkaa... kirjoitti:
200 hv on puolet 260hv:sta...:-)
todellisuudessa mps on yli 300 heppaa jos luet autolehtiä.laskettu jo kiihtyvyydestä että yli on.
- olisi
alaluokka kirjoitti:
todellisuudessa mps on yli 300 heppaa jos luet autolehtiä.laskettu jo kiihtyvyydestä että yli on.
300,
niin 200 ei ole puolet siitä vaikka kuinka vääntäisi. - Ocu RS
Ocukin on oikeasti Audi, mutta järkevämmin hinnoiteltu.
- zoom-zoom
se MPS kirjoitti:
on huono,
jopa japsihullut jenkit eivät arvostaneet Mazdaspeed6-mallia mitenkään korkealle.
"Vajaatehoinen" Jetta GLI (200HP) voitti car & driverin vertailun.
http://www.caranddriver.com/article.asp?section_id=15&article_id=10517tulisivat Suomeen koeajamaan kyseiset autot voisi olla toinen ääni kellossa. Neliveto saisi ihan eri arvostuksen jenkkipojiltakin.
- oculaari
Ocu RS kirjoitti:
Ocukin on oikeasti Audi, mutta järkevämmin hinnoiteltu.
vw ostaessa, skoda myytäessä
- se Mazda
kääntäjä kirjoitti:
No just, 200hv etuvetoista kun vielä lastuttaa niin siitä se hyvä vasta tuleekin...
esitteli 260hp etuvedon,3MPS:n ettei tarvitse enään
lastuttaa ja pitäähän Mazda perheestäkin löytyä
kunnon vetelijä. - halpis
6 MPS:n osalta kirjoitti:
Enpä usko, että 6 MPS tiputtaa arvoaan kovin äkkiä. Suomeen saadaan aika rajoitettu määrä MPS:ää, joten käytetyistä on muutaman vuoden päästä varmasti enemmän kysyntää kuin tarjontaa. Kuutosen normaalimallitkin säilyttää arvonsa hyvin. Yleisesti ottaen olet oikeassa, että kalliiden autojen hinta tippuu nopeasti ja ei ne mitään sijoituksia ole, mutta ei kai kallista autoa kukaan sijoituksen vuoksi hankikaan.
MPS on piirimyyjätason hintaluokkaan kuuluva auto, ei kallis. Eihän nykyään saa oikein mitään premium merkkiä alle 45k euron varusteineen.
- juujuuu pöllö
6 GT-omistaja kirjoitti:
Mikäpä muu auto kuin 6 MPS tarjoaa alle 50 tonnin hintaan samanlaisen suorituskyvyn, nelivedon, varustelun ja tilat. TM mittasi kiihtyvyydeksi 5,9 sek 0-100 km/h ja tehoiksi 272 hv eli ilmoitetut arvot on reilusti alakantissa. TM:n sanoin: "Mazda6 MPS on masentavan hieno auto."
Ei sillä, en minäkään maksaisi 6 MPS:stä noin paljon, vaan ennemmin ottaisin samalla hinnalla Audin. Samalla hinnalla ja samoin varusteltuna muuten saa Audi A4:n 200 hv:n turbolla ja ilman nelivetoa tai sitten Audi A6:n 170 hv:n turbolla business mallina. Eli aika paljon vähemmän suorituskykyä, mutta sitten vastaavasti enemmän sitä statusta, jos sitä kaipaa. Tuosta 6 MPS:stä tulee muuten vielä kysytty keräilyharvinaisuus, koska sitä valmistetaan rajallisesti.Samanhan teki aikanaan esim. tojota tekemällä erikoispainoksen Sainz malleja 4wd turbo Celicasta. Nyt niitä saa kolmella tonnilla www.mobile.de ja kukaan ei niitä halua. MPS:lla kun ei ole edes mitään ralli/rata-autoilustatusta. vanhat Imprezat, EVOt ym. kyllä pitävät arvonsa, ne ovat oikeita urheiluautoilun ikoneita!
- MPS6
6 GT-omistaja kirjoitti:
Mikäpä muu auto kuin 6 MPS tarjoaa alle 50 tonnin hintaan samanlaisen suorituskyvyn, nelivedon, varustelun ja tilat. TM mittasi kiihtyvyydeksi 5,9 sek 0-100 km/h ja tehoiksi 272 hv eli ilmoitetut arvot on reilusti alakantissa. TM:n sanoin: "Mazda6 MPS on masentavan hieno auto."
Ei sillä, en minäkään maksaisi 6 MPS:stä noin paljon, vaan ennemmin ottaisin samalla hinnalla Audin. Samalla hinnalla ja samoin varusteltuna muuten saa Audi A4:n 200 hv:n turbolla ja ilman nelivetoa tai sitten Audi A6:n 170 hv:n turbolla business mallina. Eli aika paljon vähemmän suorituskykyä, mutta sitten vastaavasti enemmän sitä statusta, jos sitä kaipaa. Tuosta 6 MPS:stä tulee muuten vielä kysytty keräilyharvinaisuus, koska sitä valmistetaan rajallisesti.Nyt pari tuhatta MPSllä ajaneena ja monia audin tehokkaita nelikoita punakoine kuljettajineen liikennevaloihin jättäneenä niin on se vaan hyvä peli.
Ja MIKÄ ON PARASTA kun ajaa riisinvalmistajan autolla on se, että kateelliset kommunistit (lue: SDP, punikit) ei tajua mikä heidät ohitti ja saa kyljetkin olla naarmuttajilta rauhassa :=)
MPS6 - muuli
MPS6 kirjoitti:
Nyt pari tuhatta MPSllä ajaneena ja monia audin tehokkaita nelikoita punakoine kuljettajineen liikennevaloihin jättäneenä niin on se vaan hyvä peli.
Ja MIKÄ ON PARASTA kun ajaa riisinvalmistajan autolla on se, että kateelliset kommunistit (lue: SDP, punikit) ei tajua mikä heidät ohitti ja saa kyljetkin olla naarmuttajilta rauhassa :=)
MPS6On se hyvä kun mps saa vain naureskelua osakseen tuolla liikenteessä, se nimittäin näyttää huonosti tuunatulta Motonet viritykseltä... Miksi mazda ei voinut tehdä ihan uutta autoa, vaan hyvä kutonen piti pilata teini levikkeillä ja muovisilla hälpättimillä... kukaan ei muuten usko että joku maksaisi mps:stä 50 tonnia, ainakaan ulkonäön perusteella.
- aivan...
muuli kirjoitti:
On se hyvä kun mps saa vain naureskelua osakseen tuolla liikenteessä, se nimittäin näyttää huonosti tuunatulta Motonet viritykseltä... Miksi mazda ei voinut tehdä ihan uutta autoa, vaan hyvä kutonen piti pilata teini levikkeillä ja muovisilla hälpättimillä... kukaan ei muuten usko että joku maksaisi mps:stä 50 tonnia, ainakaan ulkonäön perusteella.
järjetöntä maksaa 50ke autosta,jolla on 20ke auton
status,olkoon tekniikkana mikä tahansa vinkuintiaaniturpo...
Se perusauto siellä alla on kuitenkin se 20ke:n auto. - MPS6
aivan... kirjoitti:
järjetöntä maksaa 50ke autosta,jolla on 20ke auton
status,olkoon tekniikkana mikä tahansa vinkuintiaaniturpo...
Se perusauto siellä alla on kuitenkin se 20ke:n auto.Audi oli vielä 70-80 luvulla Ladan statuksen omaava auto. Ihan yhtä paska kuin Skoda ja VW...
Niin ja DKW.stä sitä alettiin kehittelee :) - Anonyymi
kääntäjä kirjoitti:
No just, 200hv etuvetoista kun vielä lastuttaa niin siitä se hyvä vasta tuleekin...
ei etuvetoinen 3mps tarvi enään lastua,kyllä hengestään pääsee helpommin ja halvemmin.
- mpssäilijä
Mielestäni harvinaisen näppärä peli tuo MPS. Perheauton ja sportin yhdistelmä, eikä edes kallis.
- worm
Ei hyvää päivää mikä keskustelu! Oikeesti, moniko on ajanut mps:llä? Ei taatusti yksikään joka hehkuttaa jonkin Itäauto RS:n puolesta puhumattakaan audisteista. Pelottaa varmaan heitä ajatus, että kaduttais 30kE:n vetäminen pöntöstä alas ostaessa yksiä vikaherkimpiä autoja maailmassa, joiden vikojen korjaaminen ei edes tehdasta kiinnosta, vaan samoja roskaosia liimaillaan huolloissa takasin rikkoutuneiden tilalle. Audi A/S4 on erinomainen esimerkki miten rahastaa merkki/imago-uskovaisia pellejä myymällä Nissan Micran sisätilat omaava auto järjettömällä hinnalla asiakkaiden ollessa tyytyväisiä kuvitellessaan naapurinsa olevan kateellisia. MPS on oikeasti peto autoksi enkä suosittele sitä sellaiselle jolla on omia rahoja kiinni jossain VAG-konsernin ns. sportissa. Puhumattakaan sisätiloista, joista saa vielä kuutos-audissakin haaveilla. Olkoot he onnellisia omillaan, MPS:n omistajille puolestaan onnittelut, autonne on mahtava!
- lisättävää
worm kirjoitti:
Ei hyvää päivää mikä keskustelu! Oikeesti, moniko on ajanut mps:llä? Ei taatusti yksikään joka hehkuttaa jonkin Itäauto RS:n puolesta puhumattakaan audisteista. Pelottaa varmaan heitä ajatus, että kaduttais 30kE:n vetäminen pöntöstä alas ostaessa yksiä vikaherkimpiä autoja maailmassa, joiden vikojen korjaaminen ei edes tehdasta kiinnosta, vaan samoja roskaosia liimaillaan huolloissa takasin rikkoutuneiden tilalle. Audi A/S4 on erinomainen esimerkki miten rahastaa merkki/imago-uskovaisia pellejä myymällä Nissan Micran sisätilat omaava auto järjettömällä hinnalla asiakkaiden ollessa tyytyväisiä kuvitellessaan naapurinsa olevan kateellisia. MPS on oikeasti peto autoksi enkä suosittele sitä sellaiselle jolla on omia rahoja kiinni jossain VAG-konsernin ns. sportissa. Puhumattakaan sisätiloista, joista saa vielä kuutos-audissakin haaveilla. Olkoot he onnellisia omillaan, MPS:n omistajille puolestaan onnittelut, autonne on mahtava!
Audi merkkinä on hyvä esimerkki onnistuneesta brändäyksestä, jolla kuluttaja saadaan todella luottamaan että on tehnyt laadukkaan ostoksen ostaessaan Audin. Myönnetään, Audi on hyvä auto ajaa kivoilla yksityiskohtien viimeistelyllä, mutta onko se hintansa arvoinen, onkin sitten jo toinen juttu. Ajettavuuserotkin kun ovat kovin marginaalisia nykyautojen välillä. Toisaalta, mitä edes tarkoitetaan ajettavuudella...Takuuta tehdas myöntää tuotteelleen vain kaksi vuotta, joka jo osaltaa indikoi tehtaan asennetta autoihinsa.
Itse ostin kutosen vuonna 2004 monen vaihtoehdon joukosta, mm Audi A6 oli yksi vaihtoehto. A4 on pykälän tai pari pienempi auto, joten se ei oikeastaan millään mittarilla ollut tarkoituksiini sopiva. Budjettimaksimina oli tuolloin 50000 euroa. Aikani testailtua huomasin kutosen olevan monessa asiassa mm Audin kanssa samalla tasolla, joissain asioissa jopa edellä! Joissain taas Audi oli parempi. Hintaeroa mnuodostui kuitenkin vajaat 15000 euroa, joka on kuitenkin n. 90000 mk! Sillä tekee paljon muutakin kuin ajaa pisteestä A pisteeseen B eri merkki keulalla...Pystyn kertomaan negatiivisia asioita autostani, vastoin kuin moni esim. Audin omistaja. Tarkoittaako tämä että kalliissa autossa ei voi olla virheitä...tai siis onko autoon laitettu kiinni enemmän rahaa kuin olisi oikeastaan varaakaan? Jota taas ei suomalaisella mielenlaadulla pystytä myöntämään...Audi on hyvä auto, mutta onko se hintansa arvoinen, onkin toinen juttu. - myöhässä...
worm kirjoitti:
Ei hyvää päivää mikä keskustelu! Oikeesti, moniko on ajanut mps:llä? Ei taatusti yksikään joka hehkuttaa jonkin Itäauto RS:n puolesta puhumattakaan audisteista. Pelottaa varmaan heitä ajatus, että kaduttais 30kE:n vetäminen pöntöstä alas ostaessa yksiä vikaherkimpiä autoja maailmassa, joiden vikojen korjaaminen ei edes tehdasta kiinnosta, vaan samoja roskaosia liimaillaan huolloissa takasin rikkoutuneiden tilalle. Audi A/S4 on erinomainen esimerkki miten rahastaa merkki/imago-uskovaisia pellejä myymällä Nissan Micran sisätilat omaava auto järjettömällä hinnalla asiakkaiden ollessa tyytyväisiä kuvitellessaan naapurinsa olevan kateellisia. MPS on oikeasti peto autoksi enkä suosittele sitä sellaiselle jolla on omia rahoja kiinni jossain VAG-konsernin ns. sportissa. Puhumattakaan sisätiloista, joista saa vielä kuutos-audissakin haaveilla. Olkoot he onnellisia omillaan, MPS:n omistajille puolestaan onnittelut, autonne on mahtava!
mutta vastataan kuitenkin...
Jos se kutonen on niin saatanan hyvä,niin miksi se
myy Euroopan automaissa niin saatanan huonosti ja
taas sinun haukkumasi (huono itsetunto?)A4 SAATANAN
hyvin ?
Mitä järkeä on verrata perustyöläishylsy kutosta johonkin A6 Audiin tai edes A4 malliin, luuletko
ihan tosissasi ,että ne kilpailevat samoista ostajista ?...:D
Ei A4:n ostaja hanki tila-autoa,vaan A4:n...
Samalla logiikalla ,ovatko kaikki kaksipaikkaisen auton ostajat idiootteja,kun samalla rahalla olisi saanut 8-hengen tila-auton ? - hyviä molemmat
myöhässä... kirjoitti:
mutta vastataan kuitenkin...
Jos se kutonen on niin saatanan hyvä,niin miksi se
myy Euroopan automaissa niin saatanan huonosti ja
taas sinun haukkumasi (huono itsetunto?)A4 SAATANAN
hyvin ?
Mitä järkeä on verrata perustyöläishylsy kutosta johonkin A6 Audiin tai edes A4 malliin, luuletko
ihan tosissasi ,että ne kilpailevat samoista ostajista ?...:D
Ei A4:n ostaja hanki tila-autoa,vaan A4:n...
Samalla logiikalla ,ovatko kaikki kaksipaikkaisen auton ostajat idiootteja,kun samalla rahalla olisi saanut 8-hengen tila-auton ?Minusta on aika turha riidellä Audin ja Mazdan paremmuudesta. Mazda tekee nykyään hyviä ja tyylikkäitä autoja, joista uusin esimerkki on Mazda6 MPS ja myös Audi tekee hyviä autoja, joskin tolkuttoman ylihintaisia.
Itse ainakin pidän Audi A4:ää Mazda6:n kilpailijana, jos ei tarvetta ole tilavalle perhe-autolle. Noiden ominaisuusksissa ei ole isoja eroja, jos se tilantarve unohdetaan. Audi on vaan tolkuttoman ylihintainen ja jos noita kahta vertailee, kuten itsekin olen tehnyt, niin jokin hyvä peruste pitäisi olla, miksi valita Audi A4 ja itse en sitä perustetta ainakaan ymmärrä vertailuni jälkeen. Kaipa se valintaperuste olisi Audin kuviteltu status ja naapureiden saaminen kateellisiksi, mutta en ymmärrä kuka voisi kadehtia jotain Audi A4:ää? Audi A4 on Mazda6:tta parempi ominaisuuksissa oikeastaan vain ajettavuudessa ja siinäkin aika niukasti. Toki Audiin saa tehokkaampia ja parempia moottoreita ja Mazdan mallistosta puuttuu kokonaan noin 200 hv:n turbo ja Mazdan MPS-mallin ja GT-mallin välillä on noin 100 hv:n hyppäys. Audin 2,0 TFSI on huippuluokan moottori ja sellainen pitäisi saada Mazdaankin.
Audi A6:een en lähtisi Mazdaa vertaamaan, se on jo lähes edustusluokan kulkupeli, jonka myös itse arvotan korkealle. Halvin Audi A6 myös maksaa lähes 2 kertaa sen mitä halvin Mazda6, joten ne ei ole mitenkään toistensa kilpailijoita. - typerin
myöhässä... kirjoitti:
mutta vastataan kuitenkin...
Jos se kutonen on niin saatanan hyvä,niin miksi se
myy Euroopan automaissa niin saatanan huonosti ja
taas sinun haukkumasi (huono itsetunto?)A4 SAATANAN
hyvin ?
Mitä järkeä on verrata perustyöläishylsy kutosta johonkin A6 Audiin tai edes A4 malliin, luuletko
ihan tosissasi ,että ne kilpailevat samoista ostajista ?...:D
Ei A4:n ostaja hanki tila-autoa,vaan A4:n...
Samalla logiikalla ,ovatko kaikki kaksipaikkaisen auton ostajat idiootteja,kun samalla rahalla olisi saanut 8-hengen tila-auton ?tuttu argumentti tähän asiaan, mitä kuvitella saattaa...Miksi Finluxin telkkarit myivät niin huonosti Japanissa, vaikka hyviä pelejä olivat ja niitä siellä markkinoitiinkin...M-I-E-T-I!
Tämä "työläishylsy"-ajattelu on juuri tätä suomalaista kateustauhkaa, "Mulla on kalliin merkin halvin malli"-ajattelua, jolla koitetaan saada naapuri nieleksimään kateudesta...ei toimi!
Pysytään nyt täällä rakkaassa kotisuomessa, mikä siinä A4:ssa on vikana Kutoseen verrattuna kun niin "huonosti" myy? Suomalaisilla on rahaa enemmän käytössä kuin koskaan ja jokainen matalapalkkainen betonimyllyn pyörittäjä saa halpaa autolainaa jos vain haluaa... - myyvät
typerin kirjoitti:
tuttu argumentti tähän asiaan, mitä kuvitella saattaa...Miksi Finluxin telkkarit myivät niin huonosti Japanissa, vaikka hyviä pelejä olivat ja niitä siellä markkinoitiinkin...M-I-E-T-I!
Tämä "työläishylsy"-ajattelu on juuri tätä suomalaista kateustauhkaa, "Mulla on kalliin merkin halvin malli"-ajattelua, jolla koitetaan saada naapuri nieleksimään kateudesta...ei toimi!
Pysytään nyt täällä rakkaassa kotisuomessa, mikä siinä A4:ssa on vikana Kutoseen verrattuna kun niin "huonosti" myy? Suomalaisilla on rahaa enemmän käytössä kuin koskaan ja jokainen matalapalkkainen betonimyllyn pyörittäjä saa halpaa autolainaa jos vain haluaa...tällä hetkellä Suomessa todella hyvin ja Mazda taas
miinusmerkkisesti,jos sinulla on esittää toisenlaista tilastoa,
niin kerro toki tietosi...
Muuten tammikuussa Audi ohitti Mersun myydyissä
autoissa maailman tilastossa.
Vanha viisaus köyhälle...osta aina ennemmin kalliin
mallin halvin versio kuin halvan mallin huippuversio,
jokainen ,jolle on luotu aivot ymmärtää
asian selittämättä. - kääntäjä
myyvät kirjoitti:
tällä hetkellä Suomessa todella hyvin ja Mazda taas
miinusmerkkisesti,jos sinulla on esittää toisenlaista tilastoa,
niin kerro toki tietosi...
Muuten tammikuussa Audi ohitti Mersun myydyissä
autoissa maailman tilastossa.
Vanha viisaus köyhälle...osta aina ennemmin kalliin
mallin halvin versio kuin halvan mallin huippuversio,
jokainen ,jolle on luotu aivot ymmärtää
asian selittämättä."Vanha viisaus köyhälle...osta aina ennemmin kalliin
mallin halvin versio kuin halvan mallin huippuversio,
jokainen ,jolle on luotu aivot ymmärtää
asian selittämättä."
Jepujep ja juuri Audin ostajat eivät kyseenalaista tuota myyjien ja markkinointiosastojen fraasia.
Mahtavat oli perustelut sinullakin, tilastoa ja faktaa tuli tuutin täydeltä. - niin...
kääntäjä kirjoitti:
"Vanha viisaus köyhälle...osta aina ennemmin kalliin
mallin halvin versio kuin halvan mallin huippuversio,
jokainen ,jolle on luotu aivot ymmärtää
asian selittämättä."
Jepujep ja juuri Audin ostajat eivät kyseenalaista tuota myyjien ja markkinointiosastojen fraasia.
Mahtavat oli perustelut sinullakin, tilastoa ja faktaa tuli tuutin täydeltä.aina löytyy näitä yhteiskunnan kynttilöitä,joille
kaikki asiat pitäisi vääntää rautalangasta...
Tosi yksinkertaisesti yksinkertaiselle "ihmiselle",
jos on 20 000e auto,jonka on huippuvarusteltu plus isolla moottorilla ja maksaa 40 000e,
niin onko se auto kermakuorrutettua halpistekniikkaa vai aito 40 000e auto ?
Eli mikä perushylsy siellä alla piileksii ? - hehee
lisättävää kirjoitti:
Audi merkkinä on hyvä esimerkki onnistuneesta brändäyksestä, jolla kuluttaja saadaan todella luottamaan että on tehnyt laadukkaan ostoksen ostaessaan Audin. Myönnetään, Audi on hyvä auto ajaa kivoilla yksityiskohtien viimeistelyllä, mutta onko se hintansa arvoinen, onkin sitten jo toinen juttu. Ajettavuuserotkin kun ovat kovin marginaalisia nykyautojen välillä. Toisaalta, mitä edes tarkoitetaan ajettavuudella...Takuuta tehdas myöntää tuotteelleen vain kaksi vuotta, joka jo osaltaa indikoi tehtaan asennetta autoihinsa.
Itse ostin kutosen vuonna 2004 monen vaihtoehdon joukosta, mm Audi A6 oli yksi vaihtoehto. A4 on pykälän tai pari pienempi auto, joten se ei oikeastaan millään mittarilla ollut tarkoituksiini sopiva. Budjettimaksimina oli tuolloin 50000 euroa. Aikani testailtua huomasin kutosen olevan monessa asiassa mm Audin kanssa samalla tasolla, joissain asioissa jopa edellä! Joissain taas Audi oli parempi. Hintaeroa mnuodostui kuitenkin vajaat 15000 euroa, joka on kuitenkin n. 90000 mk! Sillä tekee paljon muutakin kuin ajaa pisteestä A pisteeseen B eri merkki keulalla...Pystyn kertomaan negatiivisia asioita autostani, vastoin kuin moni esim. Audin omistaja. Tarkoittaako tämä että kalliissa autossa ei voi olla virheitä...tai siis onko autoon laitettu kiinni enemmän rahaa kuin olisi oikeastaan varaakaan? Jota taas ei suomalaisella mielenlaadulla pystytä myöntämään...Audi on hyvä auto, mutta onko se hintansa arvoinen, onkin toinen juttu.Juu, varmasti olit ostamassa Mazda 6:sta tai A6 Audia, nehän on aivan vertailukelpoiset autot... köyhälle on kaikki kallista... vaikka mitä itsellesi uskottelisit haha
- kirjoitellaan
niin... kirjoitti:
aina löytyy näitä yhteiskunnan kynttilöitä,joille
kaikki asiat pitäisi vääntää rautalangasta...
Tosi yksinkertaisesti yksinkertaiselle "ihmiselle",
jos on 20 000e auto,jonka on huippuvarusteltu plus isolla moottorilla ja maksaa 40 000e,
niin onko se auto kermakuorrutettua halpistekniikkaa vai aito 40 000e auto ?
Eli mikä perushylsy siellä alla piileksii ?Iselläni ei ole mitään mazdaa vastaan ja MPS on varmasti hauska auto, mutta uskomatonta on mazda fanaatikkojen kirjoittelu! Jos perheautosta tehdään 300 heppainen versio, kohottavat nämä 626 kuskit mazdan maailman urheiluautojen kärkeen??? Kohta täällä kerrotaan mazda 6:sen päihittävän 911:set, Corvetet ja Maranellot... niin ja ei vain ajettavuudessa, vaan mazdassa on vielä paljon paremmat sisätilat kuin esim. 911:ssa! voi juma... vaikka MPS olisi kullassa uitettu, ei se valitettavasti ole minkään Audin, Mersun, BMW:n, Volvon tai edes STI:n kilpailija. Ihmiset ostavat statusta ja suorituskykyä hankkiessaan auton, MPS:ssä on vain sitä toista, ei molempia.
- ja totea itse...
hehee kirjoitti:
Juu, varmasti olit ostamassa Mazda 6:sta tai A6 Audia, nehän on aivan vertailukelpoiset autot... köyhälle on kaikki kallista... vaikka mitä itsellesi uskottelisit haha
Sisätiloiltaan ovat kovinkin samanveroiset. Varustelultaan ja takuultaan Mazda parempi...Ei tässä mitään uskottelua tarvita kun käy vaan kokeilemassa ja pistää asiat paperille. Voi olla että joskus vielä esim A6:n ostan, tosin siihen mennessä saa tuolle hintaerolla alkaa löytymään todellista vastinetta.
- uskottelijoita
ja totea itse... kirjoitti:
Sisätiloiltaan ovat kovinkin samanveroiset. Varustelultaan ja takuultaan Mazda parempi...Ei tässä mitään uskottelua tarvita kun käy vaan kokeilemassa ja pistää asiat paperille. Voi olla että joskus vielä esim A6:n ostan, tosin siihen mennessä saa tuolle hintaerolla alkaa löytymään todellista vastinetta.
sitä maailmalta löytyy...
No pääasiahan on ,että on itse tyytyväinen omaan
autovalintaan,vaikka valehtelemalla itselleen
lisäperusteita.
M6 on parempi kuin A6 ?
Ei objektiivisesti,ei subjektiivisesti, ei tosielämässä,eikä edes haavemaailmassa.
Naurettavaa edes verrata reilun parinkympin autoa
viidenkympin autoon. - kääntäjä
kirjoitellaan kirjoitti:
Iselläni ei ole mitään mazdaa vastaan ja MPS on varmasti hauska auto, mutta uskomatonta on mazda fanaatikkojen kirjoittelu! Jos perheautosta tehdään 300 heppainen versio, kohottavat nämä 626 kuskit mazdan maailman urheiluautojen kärkeen??? Kohta täällä kerrotaan mazda 6:sen päihittävän 911:set, Corvetet ja Maranellot... niin ja ei vain ajettavuudessa, vaan mazdassa on vielä paljon paremmat sisätilat kuin esim. 911:ssa! voi juma... vaikka MPS olisi kullassa uitettu, ei se valitettavasti ole minkään Audin, Mersun, BMW:n, Volvon tai edes STI:n kilpailija. Ihmiset ostavat statusta ja suorituskykyä hankkiessaan auton, MPS:ssä on vain sitä toista, ei molempia.
"Ihmiset ostavat statusta ja suorituskykyä hankkiessaan auton, MPS:ssä on vain sitä toista, ei molempia"
Jep, minä en ole valmis maksamaan statuksesta senttiäkään, naapurin äijä saa ajatella autostani mitä haluaa.
Ja tottahan se on, että suorituskyky on erittäin monisäikeinen juttu, paaaljon muutakin kuin pelkkä kiihtyvyys ja huippunopeus. Kokonaisuudessa sillä alueella MPS ei pärjää urheiluautoille, mutta ei pärjää Audikaan. - uskottelijoita
uskottelijoita kirjoitti:
sitä maailmalta löytyy...
No pääasiahan on ,että on itse tyytyväinen omaan
autovalintaan,vaikka valehtelemalla itselleen
lisäperusteita.
M6 on parempi kuin A6 ?
Ei objektiivisesti,ei subjektiivisesti, ei tosielämässä,eikä edes haavemaailmassa.
Naurettavaa edes verrata reilun parinkympin autoa
viidenkympin autoon.osa 2. Tässä juuri kiteytyy tuo perisuomalainen ajattelu. "Kallis on hyvä!"....hehee. Tulet kyllä huomaamaan ettei tämä ihan näin mene. No, maksa sinä se "viisikymppiä" autosta, minä maksan kaksi, tulen vielä perille suuremmalla todennäköisyydellä ja rahaa jää vielä kaikkeen muuhun...;-) Kyllä se siitä, tsemppiä!
Kysymykseen "M6 on parempi kuin A6?" voisi todeta vain että kyllähän tuo parempi on, mikäli luotettavuutta käytetään mittarina...oman autovalintani ehdoton ykkösvaatimus on luotettavuus. - taas...
uskottelijoita kirjoitti:
osa 2. Tässä juuri kiteytyy tuo perisuomalainen ajattelu. "Kallis on hyvä!"....hehee. Tulet kyllä huomaamaan ettei tämä ihan näin mene. No, maksa sinä se "viisikymppiä" autosta, minä maksan kaksi, tulen vielä perille suuremmalla todennäköisyydellä ja rahaa jää vielä kaikkeen muuhun...;-) Kyllä se siitä, tsemppiä!
Kysymykseen "M6 on parempi kuin A6?" voisi todeta vain että kyllähän tuo parempi on, mikäli luotettavuutta käytetään mittarina...oman autovalintani ehdoton ykkösvaatimus on luotettavuus.perustelut...
Onnea loppuelämälle.
Sinusta siis sellainen,joka ostaa kalliin auton
laittaa kaikki rahansa siihen.
Uskotko pienokainen,että suomesta löytyy muutama satatuhatta varakkaampaa ihmistä kuin sinä
ja niillä varmasti jää rahaa muuhunkin kuin autoiluun,eikä
tarvitse tyytyä mihinkään "luotettavaan liikkumavälineeseen".
Ole sinä onnellinen M6:n ratissa, onhan se tietysti kiva päästä kerran vuodessa Inglesiin viikoksi niillä säästetyillä rahoilla...
:D - ???
kääntäjä kirjoitti:
"Ihmiset ostavat statusta ja suorituskykyä hankkiessaan auton, MPS:ssä on vain sitä toista, ei molempia"
Jep, minä en ole valmis maksamaan statuksesta senttiäkään, naapurin äijä saa ajatella autostani mitä haluaa.
Ja tottahan se on, että suorituskyky on erittäin monisäikeinen juttu, paaaljon muutakin kuin pelkkä kiihtyvyys ja huippunopeus. Kokonaisuudessa sillä alueella MPS ei pärjää urheiluautoille, mutta ei pärjää Audikaan.Uusi RS4,
0-100 4.4s.
Hidas ?
Testi AMS 4/06. - vertailee
uskottelijoita kirjoitti:
osa 2. Tässä juuri kiteytyy tuo perisuomalainen ajattelu. "Kallis on hyvä!"....hehee. Tulet kyllä huomaamaan ettei tämä ihan näin mene. No, maksa sinä se "viisikymppiä" autosta, minä maksan kaksi, tulen vielä perille suuremmalla todennäköisyydellä ja rahaa jää vielä kaikkeen muuhun...;-) Kyllä se siitä, tsemppiä!
Kysymykseen "M6 on parempi kuin A6?" voisi todeta vain että kyllähän tuo parempi on, mikäli luotettavuutta käytetään mittarina...oman autovalintani ehdoton ykkösvaatimus on luotettavuus.Jos laitetaan persaukiset vertailemaan autoja, varmasti yksi ostokriteereistä on luotettavuus, tuossa 20-30k euron hintaluokassa. Kun siirrytään keskinkertaisesti tienaavien luokkaan (vuositulot yli 90k eur vuodessa) kriteerit vaihtuvat enemmän ajettavuuden, sporttisuuden ja mielikuvien suuntaan. Autolta haetaan yksilöllisyyttä, statusta ja äärimmäistä ajonautintoa. Tätä tarjoavat esim. S4, RS4, RS6, 330, M3, M5, AMG:t tuolla perheautoluokassa. Japanilaisilla autoilla ei valitettavasti ole vielä mitään asiaa todellisiin performance -perheautomarkkinoihin. Saksalaiset ovat omalla tasollaan ja jenkit tulevat lähellä perässä (esim. cady, hemit). MPS on kyllä hyvä piristysruiske muuten harmaaseen mazda -tarjontaan. Ainut iso miinus on huono kytkin ja rattivaihteiston/automaatin puuttuminen.
- kääntäjä
??? kirjoitti:
Uusi RS4,
0-100 4.4s.
Hidas ?
Testi AMS 4/06.Kuten tuossa juuri kirjoitin:
"suorituskyky on erittäin monisäikeinen juttu, paaaljon muutakin kuin pelkkä kiihtyvyys ja huippunopeus"
Ja RS4:stä puuttuu esim. urheiluautoon oleellinen takataustapyörästön mekaaninen lukko. Joka muuten löytyy MPS:stä ;-) - ekir
kääntäjä kirjoitti:
"Ihmiset ostavat statusta ja suorituskykyä hankkiessaan auton, MPS:ssä on vain sitä toista, ei molempia"
Jep, minä en ole valmis maksamaan statuksesta senttiäkään, naapurin äijä saa ajatella autostani mitä haluaa.
Ja tottahan se on, että suorituskyky on erittäin monisäikeinen juttu, paaaljon muutakin kuin pelkkä kiihtyvyys ja huippunopeus. Kokonaisuudessa sillä alueella MPS ei pärjää urheiluautoille, mutta ei pärjää Audikaan.More and more Audi is becoming a Tier 1 premium brand like Mercedes and BMW. Like the Benz and BMW, The 2006 Audi Rs4 is fast, roomy, luxurious and exceptionally comfortable. It rides like a luxury car. Yet at the same time, it's taut and handles like a sports sedan. Loaded with innovation, The 2006 Audi Rs4 is the thinking man's luxury sedan, more progressive, less traditional than a BMW or Mercedes. It's elegant but not arrogant, indulgent without being excessive. It's priced a little lower than comparable sedans from BMW and Mercedes-Benz, yet gives little ground to them in many respects.
http://www.reviewcar.com/2004_audi_rs4.htm - omista
taas... kirjoitti:
perustelut...
Onnea loppuelämälle.
Sinusta siis sellainen,joka ostaa kalliin auton
laittaa kaikki rahansa siihen.
Uskotko pienokainen,että suomesta löytyy muutama satatuhatta varakkaampaa ihmistä kuin sinä
ja niillä varmasti jää rahaa muuhunkin kuin autoiluun,eikä
tarvitse tyytyä mihinkään "luotettavaan liikkumavälineeseen".
Ole sinä onnellinen M6:n ratissa, onhan se tietysti kiva päästä kerran vuodessa Inglesiin viikoksi niillä säästetyillä rahoilla...
:DM6:ta, enkä edes Audia...keskustelu vain on niin kovin seurattava hauska kun yksi "rikas" täällä keikkuu perustelemassa olematonta älykkyyttään. Jos olisin vaikka kymmenen kertaa varakkaampi kuin nyt olen, en silti ostaisi mitään olympiavolkkaria, en varmasti. Auto nyt kun ei enää nykymaailmassa ole mikään statussymboli, paitsi ehkä joissakin maaseudun piireissä...missä "saa autoja laittaa"...joten terveisiä sinne!
Vai "pienokainen"...hehhee...:-) Hyvää vointia! - Hah
vertailee kirjoitti:
Jos laitetaan persaukiset vertailemaan autoja, varmasti yksi ostokriteereistä on luotettavuus, tuossa 20-30k euron hintaluokassa. Kun siirrytään keskinkertaisesti tienaavien luokkaan (vuositulot yli 90k eur vuodessa) kriteerit vaihtuvat enemmän ajettavuuden, sporttisuuden ja mielikuvien suuntaan. Autolta haetaan yksilöllisyyttä, statusta ja äärimmäistä ajonautintoa. Tätä tarjoavat esim. S4, RS4, RS6, 330, M3, M5, AMG:t tuolla perheautoluokassa. Japanilaisilla autoilla ei valitettavasti ole vielä mitään asiaa todellisiin performance -perheautomarkkinoihin. Saksalaiset ovat omalla tasollaan ja jenkit tulevat lähellä perässä (esim. cady, hemit). MPS on kyllä hyvä piristysruiske muuten harmaaseen mazda -tarjontaan. Ainut iso miinus on huono kytkin ja rattivaihteiston/automaatin puuttuminen.
Haa! Kun siirrytään tienaavien luokkaan, niin vaihdetaan autot muihin leluihin.
Kyllä tämä Mazda on hieno merkki, kaikki "varakkaat" pyörii täällä kehumassa olemattomia unelmiaan.
Hus, takaisin tunnille siitä! - Sepä se!
taas... kirjoitti:
perustelut...
Onnea loppuelämälle.
Sinusta siis sellainen,joka ostaa kalliin auton
laittaa kaikki rahansa siihen.
Uskotko pienokainen,että suomesta löytyy muutama satatuhatta varakkaampaa ihmistä kuin sinä
ja niillä varmasti jää rahaa muuhunkin kuin autoiluun,eikä
tarvitse tyytyä mihinkään "luotettavaan liikkumavälineeseen".
Ole sinä onnellinen M6:n ratissa, onhan se tietysti kiva päästä kerran vuodessa Inglesiin viikoksi niillä säästetyillä rahoilla...
:DNykypäivänä kaikki ovat varakkaita, korot ovat alhaalla. :D
- ekir
Hah kirjoitti:
Haa! Kun siirrytään tienaavien luokkaan, niin vaihdetaan autot muihin leluihin.
Kyllä tämä Mazda on hieno merkki, kaikki "varakkaat" pyörii täällä kehumassa olemattomia unelmiaan.
Hus, takaisin tunnille siitä!Totuus voi sattua, mutta niin se vain on. Yhdelläkään lätkänpelaajalla tai räppärillä ei tule olemaan Mazdaa tallissaan. Talleista kyllä löytyy RS4 Audeja, M3 -versioita, STI Subaruja, EVOja ja muita kivoja leluja joilla on kova status autoista ymmärtävien keskuudessa. Nämä autot ovat ikoneja, valitettavasti MPS ei sitä tule ikinä olemaan...
- keskinkertaisesti
vertailee kirjoitti:
Jos laitetaan persaukiset vertailemaan autoja, varmasti yksi ostokriteereistä on luotettavuus, tuossa 20-30k euron hintaluokassa. Kun siirrytään keskinkertaisesti tienaavien luokkaan (vuositulot yli 90k eur vuodessa) kriteerit vaihtuvat enemmän ajettavuuden, sporttisuuden ja mielikuvien suuntaan. Autolta haetaan yksilöllisyyttä, statusta ja äärimmäistä ajonautintoa. Tätä tarjoavat esim. S4, RS4, RS6, 330, M3, M5, AMG:t tuolla perheautoluokassa. Japanilaisilla autoilla ei valitettavasti ole vielä mitään asiaa todellisiin performance -perheautomarkkinoihin. Saksalaiset ovat omalla tasollaan ja jenkit tulevat lähellä perässä (esim. cady, hemit). MPS on kyllä hyvä piristysruiske muuten harmaaseen mazda -tarjontaan. Ainut iso miinus on huono kytkin ja rattivaihteiston/automaatin puuttuminen.
hah ha ja 90k...ja vielä vuodessa heh heh
Eiköhän suomalainen keskituoloinen tienaa kuitenkin reilut 200.000eur vuodessa ja perhetasolla mennään helposti yli 500.000eur bruttovuosiansioilla.
Itse arvosta enemmän kesäistä tuulivoimaa ja aavaa merta... - pspspsp
??? kirjoitti:
Uusi RS4,
0-100 4.4s.
Hidas ?
Testi AMS 4/06.Uusi Mazda6 MPS
0-100 5.5s.
Hidas ? - jotain muuta
pspspsp kirjoitti:
Uusi Mazda6 MPS
0-100 5.5s.
Hidas ?testissä mps sai muistaakseni lentävällä lähdöllä 5,9 sec. eli paikaltaan auto kiihtyy noin 7 sec 0-100 kmh.
- TM:ssä
jotain muuta kirjoitti:
testissä mps sai muistaakseni lentävällä lähdöllä 5,9 sec. eli paikaltaan auto kiihtyy noin 7 sec 0-100 kmh.
TM mittasi 6 MPS:n kiihtyvyydeksi 5,9 sek 0-100 km/h ja kyllä se on ihan normaalisti paikaltaan mitattu. Testipenkissä tehoa oli 272 hv. Jonkin verran siis alakanttiin on Mazda ilmoittanut auton kiihtyvyyden ja tehon. On tuo jo perheautolle ihan kiitettävä kiihtyvyys.
- kääntäjä
TM:ssä kirjoitti:
TM mittasi 6 MPS:n kiihtyvyydeksi 5,9 sek 0-100 km/h ja kyllä se on ihan normaalisti paikaltaan mitattu. Testipenkissä tehoa oli 272 hv. Jonkin verran siis alakanttiin on Mazda ilmoittanut auton kiihtyvyyden ja tehon. On tuo jo perheautolle ihan kiitettävä kiihtyvyys.
Tuosta TM:n mittaamasta MPS:n tehosta kyllä tuli mieleen, että vaikka euro-MPS:lle ilmoitetaan 260hv eli vähemmän kuin usa-MPS:lle, niin käytännössä ne olisivat ihan samat autot ja tuo 260hv vain ns. "ilmoitusteknisistä syistä", tiedä sitten totuutta...
- MPS:stä
kääntäjä kirjoitti:
Kuten tuossa juuri kirjoitin:
"suorituskyky on erittäin monisäikeinen juttu, paaaljon muutakin kuin pelkkä kiihtyvyys ja huippunopeus"
Ja RS4:stä puuttuu esim. urheiluautoon oleellinen takataustapyörästön mekaaninen lukko. Joka muuten löytyy MPS:stä ;-)puuttuu tehoa,ajo-ominaisuuksia ja nimilaattakin
on perseestä...
Mikä auto sulla on ?
No Mazda...
okei...
:D - mallissa
kääntäjä kirjoitti:
Kuten tuossa juuri kirjoitin:
"suorituskyky on erittäin monisäikeinen juttu, paaaljon muutakin kuin pelkkä kiihtyvyys ja huippunopeus"
Ja RS4:stä puuttuu esim. urheiluautoon oleellinen takataustapyörästön mekaaninen lukko. Joka muuten löytyy MPS:stä ;-)surkea neliveto,
vetotapoja löytyy vain kolme,kun taas Audin edistyksellinen torsen ei jaa voimaa minkään
etukäteen asetettujen arvojen mukaan vaan todellisen tarpeen mukaan.
Lainaus MPS sivuilta...
"Mazda6 MPS:n aktiivisesti voimaa jakava nelivetojärjestelmä pystyy parhaimmillaan siirtämään 50 prosenttia moottorin tehoista takapyörille, jos tienpinta tai ajo-olosuhteet niin vaativat. Elektronisesti ohjattu takatasauspyörän eteen asennettu kytkin jakaa voimaa etu- ja taka-akselien kesken juuri oikeassa suhteessa mm. ohjauskulman, sivuttaisten G-voimien ja moottorin tilan perusteella. Järjestelmä käyttää kolmea eri nelivetoasetusta - jotka moottorinohjausyksikkö valitsee automaattisesti. Näin kuljettaja voi keskittyä täysipainoisesti ajamiseen. Asetukset ovat Normal, Sport ja Stability (liukkaisiin olosuhteisiin)."
Varsinainen "neliveto",
:D - markkoja
keskinkertaisesti kirjoitti:
hah ha ja 90k...ja vielä vuodessa heh heh
Eiköhän suomalainen keskituoloinen tienaa kuitenkin reilut 200.000eur vuodessa ja perhetasolla mennään helposti yli 500.000eur bruttovuosiansioilla.
Itse arvosta enemmän kesäistä tuulivoimaa ja aavaa merta...ei ole ollut enään moneen vuoteen,
Suomalaisten keskitulot varmaan haarukassa 30 000e-
45 000e...
- Ville 9v
Tähän herrojen alakoulukeskusteluun ei voi kyllä muuta sanoa kuin että: Mun isillä onkin parempi auto kun sun isillä !
- Kateellinen
Taitaa isäsi kuulua kateellisten puolueeseen?
Kerroppa isällesi, että Neuvostoliitto hajosi jo ja hän voi laskea sen lipun alas salosta.
t. veronmaksaja - Ville 9v
Kateellinen kirjoitti:
Taitaa isäsi kuulua kateellisten puolueeseen?
Kerroppa isällesi, että Neuvostoliitto hajosi jo ja hän voi laskea sen lipun alas salosta.
t. veronmaksajaEi kun mun isi kannattaa parempaa puoluetta kun sun isi
- mies, eikä poika enää...
Joo, aivan uskomatonta kumpi-kampijuttua!
Ja surkuhupaisinta on, että suurimmalla osalla noista paskanjauhajista on 90-luvun alun mazda tai audi!:) - MPS6
mies, eikä poika enää... kirjoitti:
Joo, aivan uskomatonta kumpi-kampijuttua!
Ja surkuhupaisinta on, että suurimmalla osalla noista paskanjauhajista on 90-luvun alun mazda tai audi!:)kai täällä saa edelleen puhua mitä haluaa? jos ei keskustelu kiinnosta niin voit helposti vaihtaa selaimesi sivua....
- ei ainakaan ruotsissa
Kylläpä kaveri on saanut provokirjoituksellaan paljon vastauksia. Tuommoista testiä ei nimittäin ole ollut missään mediassa... hyvä isku, mikähän olisi ollut oikean testin lopputulos?
- Yli 80 viestiä jo
Näyttää kovasti herättävän Mazda6 MPS tunteita muiden merkkien omistajienkin keskuudessa. Onhan se kieltämättä noloa, että Mazda tekee auton, joka pesee mennen tullen suorituskyvyssä useimmat monta kertaa kalliimmatkin autot. Lisäksi Mazda on käytännöllinen, mukava ja tilava 4-vetoinen perheauto, jossa käytännöllisyyttä ei ole uhrattu urheilullisen suorituskyvyn alttarille.
Mazda6 MPS ei myöskään ole ulkonäöltään pröystäilevä, vaan hillityn tyylikäs ja suorituskykyä ei tuoda tarpeettomasti esiin. Auton kehtaa siis ostaa vanhempikin, kun ei auton perässä ole mitään siipi-spoilereita yms. Eiköhän nämä tälle palstalle kateuttaan purkamaan tulleetkin ottaisi Mazda6 MPS:n ilomielin, vaikka täällä yrittävätkin Mazdaa haukkua statuksen yms. puutteesta.
Kyllä ne autojen statukset kehittelee moni ihan omassa päässään ja veikkaanpa että käytännössä jos naapurin pihaan tulee uusi Mazda6 MPS, niin se vaan uteliaisuutta ja kateuttakin naapureissa herättää niiden keskuudessa, jotka tietää auton suorituskyvyn ja hinnan. Mutta kuten sanottu auto ei pröystäile ulkonäöllään ja sitä ei ole valmistettukaan ulkonäöllään huomiota herättämään ja juuri sellaisen auton moni haluaakin, joka on ikäänkuin susi lammasten vaatteissa.- kateus...
Jos mps herättää kateutta taidat asua jossain aika takapajulassa. Täällä Espoossa taitaa olla joka pihassa vähintään 70k euron työsuhdeauto ja tallissa prätkä tai esim. avoauto kesäksi. Kerrostalon pihassa mps voi tietysti aiheuttaa seisokkeja ledispoileriautojen rekkareuta keräävien teinien keskuudessa. Mps ei valitettavasti, suorituskyvystään huolimatta, herätä autoja tuntevissa henkilöissä värinöitä. Sen on vain tuunattu Mazda 6. STI:t, M3:set, EVO:t ja S4:set ovat todellisia kunnioituksen herättäjiä ja niitä muuten kuolataan ;-) Mps tulee jäämään marginaali ilmiöksi, joka unohtuu aika nopeasti. Ei siitä mitään Cossun, EVO:n tai Imprezan kaltaista ikonia tule ikinä syntymään...
- delegation
Yhteenveto:
The combination of ride quality, body control, steering accuracy and grip makes the MPS feel well-suited to British roads, but we wonder how many will get the chance to find out. Likely to be priced at around £25,000, the MPS is fast, fun to drive and sets a high engineering standard for the MPS badged cars to follow. But it doesn’t offer a compelling reason to choose it over the cars it competes with on price – it can’t match a new BMW 3-series for image or desirability, or the more extreme Japanese machines for excitement. It steers a neat course between the two, but we worry that it might sail straight past the buyer, too.
Eli ei kilpailija Saksalaisille tai edes japskeille (STI, EVO, Legacy GT ym.). - kääntäjä
delegation kirjoitti:
Yhteenveto:
The combination of ride quality, body control, steering accuracy and grip makes the MPS feel well-suited to British roads, but we wonder how many will get the chance to find out. Likely to be priced at around £25,000, the MPS is fast, fun to drive and sets a high engineering standard for the MPS badged cars to follow. But it doesn’t offer a compelling reason to choose it over the cars it competes with on price – it can’t match a new BMW 3-series for image or desirability, or the more extreme Japanese machines for excitement. It steers a neat course between the two, but we worry that it might sail straight past the buyer, too.
Eli ei kilpailija Saksalaisille tai edes japskeille (STI, EVO, Legacy GT ym.).Ja lähde oli mikä?
On myös sellainen testi, jossa MPS oli tasavertainen Legacy GT:n kanssa... - sellainen
kääntäjä kirjoitti:
Ja lähde oli mikä?
On myös sellainen testi, jossa MPS oli tasavertainen Legacy GT:n kanssa...testi,jossa MPS jäi neljänneksi...
- Stunbog
Kerron nyt näkökulmani natiseville faneille, molemmin puolin. Vertaan nyt Audia ja Mazdaa, jätetään Subaru syrjään, koska kiihkein keskustelu käy Audin ja Mazdan välillä.
Kirjoitan henkilönä:
Mies ikää reilut 20.
Tulojen puoleen ei varaa vielä kumpaankaan.
Ihanneauto Audi.
Ikäni istunut Mazdan penkillä/puikoissa.
MPS:ssää tai S4 en ole ajanut.
Joten veikkaan että olen kuin suurinosa näistä fanatikoista jotka kehuu ja haukkuu molemmin puolin.
FIKTIIVINEN TARINA...Kyseiset tapahtumat/tilanteet on keksitty.
Herään aamulla, vetäsen farkut jalkaan ja pistän paidan päälle...prkl! Hammaskeiju on yöllä ujuttanut rahaa farkujen takataskuun juuri sen verran että se riittää unelmieni autoon. Viestin on myös keiju laittanut "Ostat Mazda MPS 6 tai Audi S4, muuten rahat häviävät." Noh selvähän se kohta ajelen hymypyllyssä S4:lla, en edes ajatellut että ostaisin Mazdan. Audillahan on kunnon EGO, Audihan on ökyauto, Staroilla on Audi ja mielessäni nimeni kirjoitettiin tähtiin sillä hetkellä kun maksoin sen. Testien ja ihmisten kokemusten perusteella molemmat on kahmineet voittoja joka osa-alueella aikalailla tasaisesti, pl. suorituskyky jossa nyt Mazda on vienyt niukasti voiton. Paljon tämä pikkuinen ero sitten on...Ajelen nyt tuliterällä Audilla tapahtumaan johon tulee erilaisien luxus-audien omistajia ympäri suomea. Kurvaan kaupunginlaidan viimeisille liikennevaloille, suora aukeaa valojen jälkeen. Mitä v****a!? Joku keski-ikäinen terästehtaan ylityöillä itsensä rikastuttanut asentaja(- peeeeeeeeerdo
Loistava kirjoitus. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882