Herpes

Prinsessa

Mulla on nyt toisen kerran herpes alapäässä. Eka kerta oli ihan helvetti mut nyt on vaan semmonen rypäs. Mutta kun se alkoi parantua niin tuli toinen rypäs. Kuinka kauan odotan että tulee uusia että menen lääkäriin?

Onko kukaan ostanut ulkomaalaisilta nettisivuilta mitään lääkkeitä herpekseen? Ja jos on niin onko kannattanut...Jotkut on aika kalliita enkä oikein muutenkaan uskaltaisi maksaa netissä luottokortilla ulkomaalaisilla sivuilla.

Olen nyt kokeillut hunajaa kun olen lukenut jostain terveys lehdestä, että se saattaa toimia. Valkosipulia en ole vielä uskaltanut kokeilla...

16

2247

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • max

Mene lääkäriin! Hanki asianmukaiset lääkkeet Suomesta!

• Prinsessa

No se hitsi on siinä että lääkäreillä ei ole mitään lääkettä herpekseen. Ulkomaalaiset tuotteet on lähinnä luontaistuotteita tms. Ei lääkärit anna herpekseen ehkäisylääkettä jos se e uusiudu tarpeeksi usein niiden mielestä. Ja ne vasa kalliita onkin. Tottakai minä nyt lääkärissä olen käynyt, en ole mikään idiootti.

• rasittavaa.
        Prinsessa kirjoitti:

No se hitsi on siinä että lääkäreillä ei ole mitään lääkettä herpekseen. Ulkomaalaiset tuotteet on lähinnä luontaistuotteita tms. Ei lääkärit anna herpekseen ehkäisylääkettä jos se e uusiudu tarpeeksi usein niiden mielestä. Ja ne vasa kalliita onkin. Tottakai minä nyt lääkärissä olen käynyt, en ole mikään idiootti.

Ehkä voisit käydä uudemman kerran pyytämässä sitä estolääkitystä?

• lysiini

L-lysiinin väitetään auttavan herpeksen oireiden ehkäisyssä. Tuota luulisi saavan Suomestakin ihan luontaistuotekaupoista, mutta Netistäkin toki löytää.

• Prinsessa

Kokeilen tuota lysiiniä, mutta onkohan miten "vaarallista" syödä paljon kaikkea, esim. b-vitamiinia, sinkkiä, mangnesiumia, lysiiniä ym. yhtäaikaa? Et pitäiskö vaan kokeilla yhtä kerrallaan? Kun jotkut on kirjoittanut noista hoitosekoituksista...

• Prinsessa

Kaunis kiitos!!

• kohtalotoveri
        Prinsessa kirjoitti:

Kaunis kiitos!!

Sairastuin itse kyseiseen virukseen pari vuotta sitten, ja sanon ihan ettei tällä viruksella ole leikkimisä. Pahimmillan se voi levitä silmiin aiheuttaen näön menetyksen tai aivotulehduksen, puhumattakaan mikäli tulee raskaaksi ja synnyttää niin ettei lääkäri tiedä, lapsi voi kuolla. Hyvä nainen sentään, menen lääkäriin ja hanki estolääkitys, virus voi aiheuttaa myös kuumeisen munasarjatulehduksen ja siten lapsettomuuden. Puhumattakaan että voit tartuttaa mieheen. Estolääkitys vähentää minimiin myös tartuttamista. Nettilääkeet vie rahasi ja maksat perunajauhoista. Luontaislääkkeillä kyseiseen virukseen ei ole hoitoa. Ainoa hoito on vastuskykysi lisääminen ja siten rakkuloiden vähenemistä sanon ihan suoraan tää tauti on itse hankittu suojaamattomasti ja on elinikäinen riesa, kyllä siitä voi vähän maksaakin omasta terveydestä. Jos ei ole varaa ostaa itse lääkkeitä mene sosiaalivirastoon.

• prinsessa
        kohtalotoveri kirjoitti:

Sairastuin itse kyseiseen virukseen pari vuotta sitten, ja sanon ihan ettei tällä viruksella ole leikkimisä. Pahimmillan se voi levitä silmiin aiheuttaen näön menetyksen tai aivotulehduksen, puhumattakaan mikäli tulee raskaaksi ja synnyttää niin ettei lääkäri tiedä, lapsi voi kuolla. Hyvä nainen sentään, menen lääkäriin ja hanki estolääkitys, virus voi aiheuttaa myös kuumeisen munasarjatulehduksen ja siten lapsettomuuden. Puhumattakaan että voit tartuttaa mieheen. Estolääkitys vähentää minimiin myös tartuttamista. Nettilääkeet vie rahasi ja maksat perunajauhoista. Luontaislääkkeillä kyseiseen virukseen ei ole hoitoa. Ainoa hoito on vastuskykysi lisääminen ja siten rakkuloiden vähenemistä sanon ihan suoraan tää tauti on itse hankittu suojaamattomasti ja on elinikäinen riesa, kyllä siitä voi vähän maksaakin omasta terveydestä. Jos ei ole varaa ostaa itse lääkkeitä mene sosiaalivirastoon.

Mielelläni ottaisin estolääkityksen, mutta lääkärit ei sitä anna koska se ei uusiudu tarpeeksi usein. Olen käynyt kolmella lääkärillä aivan tuloksetta. Aina sanovat, että se menee parissa kolmessa viikossa ohi aivan itsestään. Ekalla kerralla sain jotain tabletteja, mutta eivät ne auttaneet koska sain kuurin liian myöhään koska terveyskeskuksessa ei tajuttu viikkoon mikä mua vaivaa enkä tietenkään itse vielä ymmärtänyt. Eikä kukaan lääkäri koskaan ole kyllä kertonut, että se noin vaarallinen olisi. Tiedän kyllä, että se tarttuu silmiin ym. kosketuksella ja että ei voi synnyttää jos on rakkulavaihe. kyllähän mä sen estolääkityksen maksaisin vaikka mistä jos semmosen vaan sais. Oishan mikä tahansa sen arvosta, että se ei tulis enää takas.

• kokemusta on..
        prinsessa kirjoitti:

Mielelläni ottaisin estolääkityksen, mutta lääkärit ei sitä anna koska se ei uusiudu tarpeeksi usein. Olen käynyt kolmella lääkärillä aivan tuloksetta. Aina sanovat, että se menee parissa kolmessa viikossa ohi aivan itsestään. Ekalla kerralla sain jotain tabletteja, mutta eivät ne auttaneet koska sain kuurin liian myöhään koska terveyskeskuksessa ei tajuttu viikkoon mikä mua vaivaa enkä tietenkään itse vielä ymmärtänyt. Eikä kukaan lääkäri koskaan ole kyllä kertonut, että se noin vaarallinen olisi. Tiedän kyllä, että se tarttuu silmiin ym. kosketuksella ja että ei voi synnyttää jos on rakkulavaihe. kyllähän mä sen estolääkityksen maksaisin vaikka mistä jos semmosen vaan sais. Oishan mikä tahansa sen arvosta, että se ei tulis enää takas.

jos et tautisi vaaroja tiedä, niin ota hyvä ihminen siitä selvää! se on ja tulee aina olemaan olemassa...
        siihen kun tosiaan tuota parannuskeinoa ole, ainoastaan lievittävä.

olen itse kantaja ja kadun sitä mitä tyhmyyttäni menin tekemään, mutta en kannan siitä vastuun.

äläkä syytä lääkäreitä, terveyskeskusta ym. vaan katso peiliin, sieltä syyllisen löydät.

• prinsessa
        kokemusta on.. kirjoitti:

jos et tautisi vaaroja tiedä, niin ota hyvä ihminen siitä selvää! se on ja tulee aina olemaan olemassa...
        siihen kun tosiaan tuota parannuskeinoa ole, ainoastaan lievittävä.

olen itse kantaja ja kadun sitä mitä tyhmyyttäni menin tekemään, mutta en kannan siitä vastuun.

äläkä syytä lääkäreitä, terveyskeskusta ym. vaan katso peiliin, sieltä syyllisen löydät.

Mun mielestä tässä eikä muissakaan sairauksissa tarvitse etsiä ketään syyllisiä.

Tottakai tulee alttiiksi kaikelle jos harrastaa suojaamatonta seksiä ja sen tietoisen valinnan mä olen tehnyt poikaystäväni kanssa, koska olen ollut hänen kanssa jo 5 vuotta. Eikä hän tiennyt kantavansa virusta(ehkä ei kannakkaan, koska häneltä ei labrassa löydetty virusta) koska se ei ole koskaan ollut aktiivinen joten en minä näe tarvetta syyttää häntä enkä itseänikään. Saattaahan herpeksen saada yleisistä saunoista ym. Ja varsinkin kun matkailemme hurjan paljon. Ei tämä nyt maailman loppu ole herrantähden. Jos itse olet noin katkera, että olet saanut sen taudin niin olen pahoillani että se pilaa elämäsi. Mun tai meidän elämää se ei pilaa eikä tee meistä huonompia ihmisiä. Kyllä siitä varmasti saat elinikäisen masennuksen jos jatkat tohon malliin elämääsi.

Enkä tosiaan syytä lääkäreitäkään ym. muita, miten voit ymmärtää sen niin väärin? En mä sille mitään voi etteivät anna niitä lääkkeitä. Eikä siinä sitten mitään, JUURI sen VUOKSI aloitin täällä keskustelun muista ehkäisy ja parannuskeinoista.

Maailmassa on paljon muitakin elinikäisiä tauteja ja herpes ei tosiaan ole niistä kamalin eikä siihen kuole ja synnyttää voi aina keisarileikkauksella joten en jää siihenkään nyt roikkumaan.

• millamagia
        prinsessa kirjoitti:

Mun mielestä tässä eikä muissakaan sairauksissa tarvitse etsiä ketään syyllisiä.

Tottakai tulee alttiiksi kaikelle jos harrastaa suojaamatonta seksiä ja sen tietoisen valinnan mä olen tehnyt poikaystäväni kanssa, koska olen ollut hänen kanssa jo 5 vuotta. Eikä hän tiennyt kantavansa virusta(ehkä ei kannakkaan, koska häneltä ei labrassa löydetty virusta) koska se ei ole koskaan ollut aktiivinen joten en minä näe tarvetta syyttää häntä enkä itseänikään. Saattaahan herpeksen saada yleisistä saunoista ym. Ja varsinkin kun matkailemme hurjan paljon. Ei tämä nyt maailman loppu ole herrantähden. Jos itse olet noin katkera, että olet saanut sen taudin niin olen pahoillani että se pilaa elämäsi. Mun tai meidän elämää se ei pilaa eikä tee meistä huonompia ihmisiä. Kyllä siitä varmasti saat elinikäisen masennuksen jos jatkat tohon malliin elämääsi.

Enkä tosiaan syytä lääkäreitäkään ym. muita, miten voit ymmärtää sen niin väärin? En mä sille mitään voi etteivät anna niitä lääkkeitä. Eikä siinä sitten mitään, JUURI sen VUOKSI aloitin täällä keskustelun muista ehkäisy ja parannuskeinoista.

Maailmassa on paljon muitakin elinikäisiä tauteja ja herpes ei tosiaan ole niistä kamalin eikä siihen kuole ja synnyttää voi aina keisarileikkauksella joten en jää siihenkään nyt roikkumaan.

Tarkoitin juuri sitä, että maailma ei siihen kaadu, mutta usein syyllinen sukupuolitauteihin löytyy peilistä niin kuin omalla kohdallani..

katkera olen siitä, että nuorena tein tyhmyyksiä joista saan myöhemmin kärsiä..

vuosien mittaan asenteeni koko herpestä kohtaan on muuttunut, olen oppinut elämään sen kanssa ja se on nykyään osa minua. Mukava "kaveri" se ei toki ole, mutta onneksi usein aika huomaamaton.
        Ylipäätään siitä pitäisi mielestäni puhua avoimemmin, koska n. 2/3 30-vuotiaista kantaa virusta, suurin osa ei vain tiedä siitä... eikä varmasti tiedä tätäkään.

• sulfur
        millamagia kirjoitti:

Tarkoitin juuri sitä, että maailma ei siihen kaadu, mutta usein syyllinen sukupuolitauteihin löytyy peilistä niin kuin omalla kohdallani..

vuosien mittaan asenteeni koko herpestä kohtaan on muuttunut, olen oppinut elämään sen kanssa ja se on nykyään osa minua. Mukava "kaveri" se ei toki ole, mutta onneksi usein aika huomaamaton.
        Ylipäätään siitä pitäisi mielestäni puhua avoimemmin, koska n. 2/3 30-vuotiaista kantaa virusta, suurin osa ei vain tiedä siitä... eikä varmasti tiedä tätäkään.

Olen itse viruksen naiskantaja, ja valitettavasti virus aktivoituu ajoittain kerran kuussa. Käytän myös säännöllisesti kalliita estolääkkeitä valavir aamuin illoin. Sain tartunnan kymmenisen vuotta sitten mieheltäni. Synnytin ihan normaalilla tavalla viisi vuotta sitten. Käytän ajoittain luontaislääkettä kuurina kuukauden remasan sekä propolis nestemäistä kuurina syön myös vihanneksia paljon sekä vältän stressiä. Olen käynyt myös homeopaatilla mistä sain apua paljonkin, olen itsekseni opiskellut paljon homeopatiaa ja käytän niitä tuloksellisesti jos olet kiinnostunut tästä aiheesta kerro ja annan vinkkejä

• Prinsessa
        millamagia kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi asiasta. =) Kumpa vaan muutkin ihmiset ymmärtäisivät asian näin, eivätkä vain ne joilla virus on jo "näyttäytynyt."

• Prinsessa
        sulfur kirjoitti:

Olen itse viruksen naiskantaja, ja valitettavasti virus aktivoituu ajoittain kerran kuussa. Käytän myös säännöllisesti kalliita estolääkkeitä valavir aamuin illoin. Sain tartunnan kymmenisen vuotta sitten mieheltäni. Synnytin ihan normaalilla tavalla viisi vuotta sitten. Käytän ajoittain luontaislääkettä kuurina kuukauden remasan sekä propolis nestemäistä kuurina syön myös vihanneksia paljon sekä vältän stressiä. Olen käynyt myös homeopaatilla mistä sain apua paljonkin, olen itsekseni opiskellut paljon homeopatiaa ja käytän niitä tuloksellisesti jos olet kiinnostunut tästä aiheesta kerro ja annan vinkkejä

Mä olen syönyt ihan vaan mangnesiumia joka päivä ja heti kun lopetin niin sain taas herpeksen. Nyt en lopeta niiden syömistä enää koskaan...Liekö että ne auttavat vai vaan se suuri usko niihin.

Mitä siellä homeopaatilla sitten tehdään? Kerro lisää jos viitsit...Uusiutuu siis silti kerran kuukaudessa vaikka syöt juuri niitä kalliita estolääkityksiä..

• "kaunistella" tot...
        prinsessa kirjoitti:

Mulla tauti uusiutuu kolmisen kertaa kuussa ja sain automaattisesti estolääkityksen. Ootko miettiny, et ei ne lääkärit tiedä, et kuinka usein toi sun herpes uusiutuu? Sen ku vaan väität, että tuskasen usein ja aina pahana, ni kyllä niitten on pakko kirjoittaa sulle resepti. Itse käyn yths:llä ja ne lääkärit kirjoittaa aina reseptejä helposti. Ekan estolääkityskuurin jälkeen tauti uusiutu ekaks "vaan" kerran kuussa ja myöhemmin pari kolme kertaa. Lääkärille ilmoitin haluavani estolääkityksen, ni vastaus oli, et kuinka pitkäks aikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1632
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1468
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      35
      859
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      829
    5. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      756
    6. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      36
      749
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      708
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      700
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      42
      699
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      663
    Aihe